Lopetin sukututkimuksen lyhyeen

Anonyymi

Minäkin innostuin tutkimaan sukuani. Vanhempien puolelta oli paljon heidän sisaruksiaan, joiden perheistä en tiennyt juurikaan mitään. Ajattelin ensin päivittää elossa olevien tiedot, kun heitä voi vielä haastatella. Mutta mitä enemmän löysin näitä nuoremman sukupolven ihmisiä, sitä enemmän alkoi vaikuttaa ettei minulla ole mitään yhteistä heidän kanssaan. Kaiken maailman huumeita pössyttävää aikamiestuukkaa elämässä äitinsä passattavana ja sitä rataa. Vedän henkselit sukupuun latvalle ja jos vielä innostun, niin alan sitten tonkia suoraan sinne historiaan päin. Harmi vaan että se on hankalaa, kun kirkonkirjoja on jäänyt sodan jalkoihin.

4

435

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse en suinkaan luopunut sukututkimuksesta, päinvastoin. Elävät ihmiset olen jättänyt sen ulkopuolelle. Elävät saavat kirjoittaa oman historiansa. En ole lisännyt sukupuuhuni edes itseäni, tehkööt jälkipolvet sen.

• Anonyymi

Taaksepäin sitä sukuaan kannattaa tutkia ja tehdä sukupuita. Sieltäkin voi yllättäen löytyä esiaviollisia suhteita ja lehtolapsia sekä rikostuomioita. Puhumattakaan irtolaisista.

• Anonyymi

Pontikankeittäjiä löytyi molemmilta puolilta sukua. Saaneet siitä isot sakot ja tieto oli rippikirjassa kuolemaan asti. Yksi oli ollut humalassa kirkossa ja joutunut siitä pariksi viikoksi vedelle ja leivälle.

• Anonyymi

Meillä lopetettiin sukututkimus kun alkoi löytyä mustilaisia

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3225
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2447
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      2180
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1800
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1405
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81