Minäkin innostuin tutkimaan sukuani. Vanhempien puolelta oli paljon heidän sisaruksiaan, joiden perheistä en tiennyt juurikaan mitään. Ajattelin ensin päivittää elossa olevien tiedot, kun heitä voi vielä haastatella. Mutta mitä enemmän löysin näitä nuoremman sukupolven ihmisiä, sitä enemmän alkoi vaikuttaa ettei minulla ole mitään yhteistä heidän kanssaan. Kaiken maailman huumeita pössyttävää aikamiestuukkaa elämässä äitinsä passattavana ja sitä rataa. Vedän henkselit sukupuun latvalle ja jos vielä innostun, niin alan sitten tonkia suoraan sinne historiaan päin. Harmi vaan että se on hankalaa, kun kirkonkirjoja on jäänyt sodan jalkoihin.
Lopetin sukututkimuksen lyhyeen
4
431
Vastaukset
- Anonyymi
Itse en suinkaan luopunut sukututkimuksesta, päinvastoin. Elävät ihmiset olen jättänyt sen ulkopuolelle. Elävät saavat kirjoittaa oman historiansa. En ole lisännyt sukupuuhuni edes itseäni, tehkööt jälkipolvet sen.
- Anonyymi
Taaksepäin sitä sukuaan kannattaa tutkia ja tehdä sukupuita. Sieltäkin voi yllättäen löytyä esiaviollisia suhteita ja lehtolapsia sekä rikostuomioita. Puhumattakaan irtolaisista.
- Anonyymi
Pontikankeittäjiä löytyi molemmilta puolilta sukua. Saaneet siitä isot sakot ja tieto oli rippikirjassa kuolemaan asti. Yksi oli ollut humalassa kirkossa ja joutunut siitä pariksi viikoksi vedelle ja leivälle.
- Anonyymi
Meillä lopetettiin sukututkimus kun alkoi löytyä mustilaisia
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1332364Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451865- 401537
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311353Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281290Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104830Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53742