Jumalan Galluppi.

Jumalan Galluppi

Tulisko Uskova olla samanlainen syntinen kun uskonnottomat ihmiset ?Tulisko Uskova erottautua maailmasta ?

29

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskova ihminen ei ole samanlainen syntinen kuin uskosta osaton ihminen.
      Uskosta osaton ihminen on SYNTINEN - uskova ihminen on ARMAHDETTU SYNTINEN.

      8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. ( 1 Joh. 1 )


      5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
      6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
      7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
      8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
      ( 1 Joh. 1 )

      >>Tulisko Uskova erottautua maailmasta ?<<
      Tulisi ja hän myös erottautuu!


      s-seutulainen

      • Anonyymi

        >>>uskova ihminen on ARMAHDETTU SYNTINEN.<<<

        Raamattu ei missään kutsu uskovaa armahdetuksi syntiseksi.
        Älä lisää Ef 2:5,8 jakeisiin sanaa "syntinen". Sitä ei siellä ole.
        Raamattu kieltää lisäämästä Raamattuun mitään.

        Raamatun määritelmä uskovasta on armosta pelastettu
        uudestisyntynyt Jumala lapsi. Jumalan lapsesta Raamattu
        todistaa, että se on aina vanhurskas ja pyhä. Jumalasta kun
        ei voi syntyä syntistä ihmistä, ei edes armosta pelastettua
        syntistä.

        Uskova on siis uusi luomus, uusi ihminen, ei se vanha syntinen ihminen.
        Syntinen ihmisemme, se, joka me olimme uskoon tuloomme asti, kuoli
        uskoon tulossa. Samassa hetkessä syntyi Jumalasta: Sanasta ja Hengestä,
        uusi ihminen. Tämä uusi ihminen on Jumalan lapsi. Jumalan lapsi on aina
        vanhurskas ja pyhä.

        Koska uskovan entinen syntinen ihmisensä on kuollut, ja kuollut
        ei voi edustaa ketään, se on poissa päiviltä, uskovaa edustaa uusi luomus.
        Uusi luomus, Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi on aina vanhurskas ja pyhä.
        Siksi uskova ei ole syntinen.

        Mikäli uskovaa sanotaan syntiseksi, Jeesuksen sovitustyötä ja sen hedelmää
        mitätöidään. Siksi tämä asia on vakava oppikysymys, Tässä ei siis ole kyse
        saivartelusta. Onnistuiko siis Jeesus ristillä sovittaessaan ihmisen Jumalan
        kanssa? Onn istuiko Jumala luomaan uuden ihmisen ristin Sanoman kautta?
        Onnistuiko Jumala vanhurskauttamaan ja pyhittämään uskovan ihmisen?

        Mikäli Jumala onnistui näissä asioissa täydellisesti uskova on vanhurskas
        ja pyhä. Mikäli Jumala epäonnistui edes pienessä määrin, uskovakin on
        vielä syntinen. Minä en uskaltaisi väittää uskovaa syntiseksi ja niin kyseenalaistaa
        Jumalan tekoa Jeesukse ristillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>uskova ihminen on ARMAHDETTU SYNTINEN.<<<

        Raamattu ei missään kutsu uskovaa armahdetuksi syntiseksi.
        Älä lisää Ef 2:5,8 jakeisiin sanaa "syntinen". Sitä ei siellä ole.
        Raamattu kieltää lisäämästä Raamattuun mitään.

        Raamatun määritelmä uskovasta on armosta pelastettu
        uudestisyntynyt Jumala lapsi. Jumalan lapsesta Raamattu
        todistaa, että se on aina vanhurskas ja pyhä. Jumalasta kun
        ei voi syntyä syntistä ihmistä, ei edes armosta pelastettua
        syntistä.

        Uskova on siis uusi luomus, uusi ihminen, ei se vanha syntinen ihminen.
        Syntinen ihmisemme, se, joka me olimme uskoon tuloomme asti, kuoli
        uskoon tulossa. Samassa hetkessä syntyi Jumalasta: Sanasta ja Hengestä,
        uusi ihminen. Tämä uusi ihminen on Jumalan lapsi. Jumalan lapsi on aina
        vanhurskas ja pyhä.

        Koska uskovan entinen syntinen ihmisensä on kuollut, ja kuollut
        ei voi edustaa ketään, se on poissa päiviltä, uskovaa edustaa uusi luomus.
        Uusi luomus, Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi on aina vanhurskas ja pyhä.
        Siksi uskova ei ole syntinen.

        Mikäli uskovaa sanotaan syntiseksi, Jeesuksen sovitustyötä ja sen hedelmää
        mitätöidään. Siksi tämä asia on vakava oppikysymys, Tässä ei siis ole kyse
        saivartelusta. Onnistuiko siis Jeesus ristillä sovittaessaan ihmisen Jumalan
        kanssa? Onn istuiko Jumala luomaan uuden ihmisen ristin Sanoman kautta?
        Onnistuiko Jumala vanhurskauttamaan ja pyhittämään uskovan ihmisen?

        Mikäli Jumala onnistui näissä asioissa täydellisesti uskova on vanhurskas
        ja pyhä. Mikäli Jumala epäonnistui edes pienessä määrin, uskovakin on
        vielä syntinen. Minä en uskaltaisi väittää uskovaa syntiseksi ja niin kyseenalaistaa
        Jumalan tekoa Jeesukse ristillä.

        Sivusta....Fil 3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>uskova ihminen on ARMAHDETTU SYNTINEN.<<<

        Raamattu ei missään kutsu uskovaa armahdetuksi syntiseksi.
        Älä lisää Ef 2:5,8 jakeisiin sanaa "syntinen". Sitä ei siellä ole.
        Raamattu kieltää lisäämästä Raamattuun mitään.

        Raamatun määritelmä uskovasta on armosta pelastettu
        uudestisyntynyt Jumala lapsi. Jumalan lapsesta Raamattu
        todistaa, että se on aina vanhurskas ja pyhä. Jumalasta kun
        ei voi syntyä syntistä ihmistä, ei edes armosta pelastettua
        syntistä.

        Uskova on siis uusi luomus, uusi ihminen, ei se vanha syntinen ihminen.
        Syntinen ihmisemme, se, joka me olimme uskoon tuloomme asti, kuoli
        uskoon tulossa. Samassa hetkessä syntyi Jumalasta: Sanasta ja Hengestä,
        uusi ihminen. Tämä uusi ihminen on Jumalan lapsi. Jumalan lapsi on aina
        vanhurskas ja pyhä.

        Koska uskovan entinen syntinen ihmisensä on kuollut, ja kuollut
        ei voi edustaa ketään, se on poissa päiviltä, uskovaa edustaa uusi luomus.
        Uusi luomus, Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi on aina vanhurskas ja pyhä.
        Siksi uskova ei ole syntinen.

        Mikäli uskovaa sanotaan syntiseksi, Jeesuksen sovitustyötä ja sen hedelmää
        mitätöidään. Siksi tämä asia on vakava oppikysymys, Tässä ei siis ole kyse
        saivartelusta. Onnistuiko siis Jeesus ristillä sovittaessaan ihmisen Jumalan
        kanssa? Onn istuiko Jumala luomaan uuden ihmisen ristin Sanoman kautta?
        Onnistuiko Jumala vanhurskauttamaan ja pyhittämään uskovan ihmisen?

        Mikäli Jumala onnistui näissä asioissa täydellisesti uskova on vanhurskas
        ja pyhä. Mikäli Jumala epäonnistui edes pienessä määrin, uskovakin on
        vielä syntinen. Minä en uskaltaisi väittää uskovaa syntiseksi ja niin kyseenalaistaa
        Jumalan tekoa Jeesukse ristillä.

        ”Jumalan pyhien kasvojen eteen asetettuna ja hänen Pyhän Henkensä valaistessa tuntoamme, ei meissä itsessämme ole mitään eikä minkäänlaista ilon aihetta. Kuta syvemmälle Herran valo tunkeutuu, sitä hirvittävämmän synnin saastan se tuo valoon.

        Ei ole enää kysymys joistakin tekosynneistä ja hairahduksesta, vaan sydämemme suuri itsekkyys ja pahuus paljastuu silmiemme eteen mitä kauhistuttavimpana. Ellei nyt olisi armoa, olisimme auttamattomasti hukassa. Ja nyt ei tarvita vain pientä armoa pienistä synneistä, nyt tarvitaan aivan ääretön ja rajaton armo, joka voi pelastaa kaikkein suurimman syntisen.

        Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä. Hän tuntee olevansa kaikkeen armoon aivan mahdoton. Hänen täytyy tulla jumalattomana, kerrassaan jumalattomana, vanhurskautetuksi. Hänen täytyy tulla pelastetuksi niin kylmänä, kovana, kuolleena ja mahdottomana kuin hän on.

        Kaiken täytyy olla sulaa armoa, ettei siinä ihmisellä itsellään ole pienintäkään osuutta. Vasta sitten, kun hän on näin kokonaan kadotettuna ja tuomittuna heittäytynyt Kristuksen armon turviin ja saanut uskoa että hänetkin otetaan vastaan juuri tällaisena, saa hän rauhan”

        ( Otelainaus: Urho Muroma )


        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jumalan pyhien kasvojen eteen asetettuna ja hänen Pyhän Henkensä valaistessa tuntoamme, ei meissä itsessämme ole mitään eikä minkäänlaista ilon aihetta. Kuta syvemmälle Herran valo tunkeutuu, sitä hirvittävämmän synnin saastan se tuo valoon.

        Ei ole enää kysymys joistakin tekosynneistä ja hairahduksesta, vaan sydämemme suuri itsekkyys ja pahuus paljastuu silmiemme eteen mitä kauhistuttavimpana. Ellei nyt olisi armoa, olisimme auttamattomasti hukassa. Ja nyt ei tarvita vain pientä armoa pienistä synneistä, nyt tarvitaan aivan ääretön ja rajaton armo, joka voi pelastaa kaikkein suurimman syntisen.

        Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä. Hän tuntee olevansa kaikkeen armoon aivan mahdoton. Hänen täytyy tulla jumalattomana, kerrassaan jumalattomana, vanhurskautetuksi. Hänen täytyy tulla pelastetuksi niin kylmänä, kovana, kuolleena ja mahdottomana kuin hän on.

        Kaiken täytyy olla sulaa armoa, ettei siinä ihmisellä itsellään ole pienintäkään osuutta. Vasta sitten, kun hän on näin kokonaan kadotettuna ja tuomittuna heittäytynyt Kristuksen armon turviin ja saanut uskoa että hänetkin otetaan vastaan juuri tällaisena, saa hän rauhan”

        ( Otelainaus: Urho Muroma )


        s-seutulainen

        Onko s-seutulainen vapautettu kaikesta/kaikista vai joistakin
        synneistä? (Room 6:18,22). Onko Jeesus Kristus saanut ottaa pois
        s-seutulaisen kaikki vai jotkut synnit? Mitä syntiä Jeesus on
        jättänyt sinulle sinun itsesi poistettavaksi (Joh 1:29, Heb 9:26).

        Onnistuiko/onnistuuko Jeesus pesemään sinut täysin puhtaaksi
        kaikesta synnistä? Puhdistaako Jeesuksen veri s-seutulaisen
        kaikesta/kaikista vai joistakin synneistä? (1 Joh 1:7-9).

        Uskooko s-seutulainen Jeesukseen Kristukseen? Jos uskoo ja sinulla
        on usko Jeesukseen, mitä siitä seuraa? Onnistuiko siis Jumala s-seutulaisen pelastamisessa, vapauttamisessa, vanhurskauttamisessa ja pyhittämisessä?
        Jos onnistui, mitä siitä seuraa sinulle Raamatun ilmoituksen mukaan?
        Onko s-seutulainen siis vieläkin syntinen? Jos on, mihin s-seutulaisen
        uskon ja sen seuraukset katosivat? Katosivatko ne siksi, että s-seutulaisen
        katse kohdistui s-seutulaiseen, hänen omiin saavutuksiinsa, eikä Jumalan
        ilmoitukseen s-seutulaisesta? (Tiit 3:5, Room 3:21-26, Gal 2:16,
        Room 10:9-10, 1 Kor 6:11, Heb 10:10).

        Pelastuuko ihminen katsomalla ja uskomalla itseensä vai katsomalla ja
        uskomalla Herraan Jeesukseen Kristukseen (Joh 3:14-18, Apt 1:31).
        Mihin sinä siis uskot pelastuaksesi: itseesi, syntiisi, onnistumisiisi vai
        Jeesukseen Kristukseen? Onko pelastuksesi perusta s-seutulaisessa
        ja hänen onnistumisissa vai Jeesuksessa Kristuksessa (1 Kor 3:11, Heb 6:1).

        Sinut on kutsuttu ja asetettu Jeesuksen yhteyteen Hänessä Hänen
        verensä jatkuvaan vihmontaan. Siis kuka vihmoo? Onnistuuko
        Hän siinä jonkun verran vai täydellisesti? (1 Piet 1:1-2, 1 Joh 1:7).
        Onnistuuko Jeesus Kristus pitämään sinut puhtaana vihmontaverensä alla?
        Jos ei onnistu, miksi juokset pois? Onko tämä liian kovaa puhetta?

        Voiko Jeesus täydellisesti vai vajavasti pelastaa ne, jotka tulevat Hänen
        luokseen? (Heb 7:25). Mitä täydellinen pelastus/pelastuminen merkitsee
        s-seutulaisen mielestä? Mitä se merkitsee Raamatun ilmoituksessa
        JUMALAN MIELESTÄ? Huomaa, että nämä ovat kaksi eri asiaa,
        niin kuin viestisi ja kyselytuntini osoittavat.

        Missä siis on pelastavan uskosi perusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko s-seutulainen vapautettu kaikesta/kaikista vai joistakin
        synneistä? (Room 6:18,22). Onko Jeesus Kristus saanut ottaa pois
        s-seutulaisen kaikki vai jotkut synnit? Mitä syntiä Jeesus on
        jättänyt sinulle sinun itsesi poistettavaksi (Joh 1:29, Heb 9:26).

        Onnistuiko/onnistuuko Jeesus pesemään sinut täysin puhtaaksi
        kaikesta synnistä? Puhdistaako Jeesuksen veri s-seutulaisen
        kaikesta/kaikista vai joistakin synneistä? (1 Joh 1:7-9).

        Uskooko s-seutulainen Jeesukseen Kristukseen? Jos uskoo ja sinulla
        on usko Jeesukseen, mitä siitä seuraa? Onnistuiko siis Jumala s-seutulaisen pelastamisessa, vapauttamisessa, vanhurskauttamisessa ja pyhittämisessä?
        Jos onnistui, mitä siitä seuraa sinulle Raamatun ilmoituksen mukaan?
        Onko s-seutulainen siis vieläkin syntinen? Jos on, mihin s-seutulaisen
        uskon ja sen seuraukset katosivat? Katosivatko ne siksi, että s-seutulaisen
        katse kohdistui s-seutulaiseen, hänen omiin saavutuksiinsa, eikä Jumalan
        ilmoitukseen s-seutulaisesta? (Tiit 3:5, Room 3:21-26, Gal 2:16,
        Room 10:9-10, 1 Kor 6:11, Heb 10:10).

        Pelastuuko ihminen katsomalla ja uskomalla itseensä vai katsomalla ja
        uskomalla Herraan Jeesukseen Kristukseen (Joh 3:14-18, Apt 1:31).
        Mihin sinä siis uskot pelastuaksesi: itseesi, syntiisi, onnistumisiisi vai
        Jeesukseen Kristukseen? Onko pelastuksesi perusta s-seutulaisessa
        ja hänen onnistumisissa vai Jeesuksessa Kristuksessa (1 Kor 3:11, Heb 6:1).

        Sinut on kutsuttu ja asetettu Jeesuksen yhteyteen Hänessä Hänen
        verensä jatkuvaan vihmontaan. Siis kuka vihmoo? Onnistuuko
        Hän siinä jonkun verran vai täydellisesti? (1 Piet 1:1-2, 1 Joh 1:7).
        Onnistuuko Jeesus Kristus pitämään sinut puhtaana vihmontaverensä alla?
        Jos ei onnistu, miksi juokset pois? Onko tämä liian kovaa puhetta?

        Voiko Jeesus täydellisesti vai vajavasti pelastaa ne, jotka tulevat Hänen
        luokseen? (Heb 7:25). Mitä täydellinen pelastus/pelastuminen merkitsee
        s-seutulaisen mielestä? Mitä se merkitsee Raamatun ilmoituksessa
        JUMALAN MIELESTÄ? Huomaa, että nämä ovat kaksi eri asiaa,
        niin kuin viestisi ja kyselytuntini osoittavat.

        Missä siis on pelastavan uskosi perusta?

        >>Missä siis on pelastavan uskosi perusta?<<

        Jeesuksessa Kristuksessa.
        Jumalan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
        YKSIN KRISTUS, YKSIN ARMOSTA, YKSIN USKOSTA.

        Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        ( Ef. 2:8-9 )

        s-seutulainen


      • Anonyymi

        Joup. Meillä uskonhoureista vapailla ei ole syntiäkään riesanamme.
        Eletään vaan ihan piruuttaan, ihan ihmisiksi ja ilman taruolentoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko s-seutulainen vapautettu kaikesta/kaikista vai joistakin
        synneistä? (Room 6:18,22). Onko Jeesus Kristus saanut ottaa pois
        s-seutulaisen kaikki vai jotkut synnit? Mitä syntiä Jeesus on
        jättänyt sinulle sinun itsesi poistettavaksi (Joh 1:29, Heb 9:26).

        Onnistuiko/onnistuuko Jeesus pesemään sinut täysin puhtaaksi
        kaikesta synnistä? Puhdistaako Jeesuksen veri s-seutulaisen
        kaikesta/kaikista vai joistakin synneistä? (1 Joh 1:7-9).

        Uskooko s-seutulainen Jeesukseen Kristukseen? Jos uskoo ja sinulla
        on usko Jeesukseen, mitä siitä seuraa? Onnistuiko siis Jumala s-seutulaisen pelastamisessa, vapauttamisessa, vanhurskauttamisessa ja pyhittämisessä?
        Jos onnistui, mitä siitä seuraa sinulle Raamatun ilmoituksen mukaan?
        Onko s-seutulainen siis vieläkin syntinen? Jos on, mihin s-seutulaisen
        uskon ja sen seuraukset katosivat? Katosivatko ne siksi, että s-seutulaisen
        katse kohdistui s-seutulaiseen, hänen omiin saavutuksiinsa, eikä Jumalan
        ilmoitukseen s-seutulaisesta? (Tiit 3:5, Room 3:21-26, Gal 2:16,
        Room 10:9-10, 1 Kor 6:11, Heb 10:10).

        Pelastuuko ihminen katsomalla ja uskomalla itseensä vai katsomalla ja
        uskomalla Herraan Jeesukseen Kristukseen (Joh 3:14-18, Apt 1:31).
        Mihin sinä siis uskot pelastuaksesi: itseesi, syntiisi, onnistumisiisi vai
        Jeesukseen Kristukseen? Onko pelastuksesi perusta s-seutulaisessa
        ja hänen onnistumisissa vai Jeesuksessa Kristuksessa (1 Kor 3:11, Heb 6:1).

        Sinut on kutsuttu ja asetettu Jeesuksen yhteyteen Hänessä Hänen
        verensä jatkuvaan vihmontaan. Siis kuka vihmoo? Onnistuuko
        Hän siinä jonkun verran vai täydellisesti? (1 Piet 1:1-2, 1 Joh 1:7).
        Onnistuuko Jeesus Kristus pitämään sinut puhtaana vihmontaverensä alla?
        Jos ei onnistu, miksi juokset pois? Onko tämä liian kovaa puhetta?

        Voiko Jeesus täydellisesti vai vajavasti pelastaa ne, jotka tulevat Hänen
        luokseen? (Heb 7:25). Mitä täydellinen pelastus/pelastuminen merkitsee
        s-seutulaisen mielestä? Mitä se merkitsee Raamatun ilmoituksessa
        JUMALAN MIELESTÄ? Huomaa, että nämä ovat kaksi eri asiaa,
        niin kuin viestisi ja kyselytuntini osoittavat.

        Missä siis on pelastavan uskosi perusta?

        Sivusta Kummanko Savis näet tärkeämmäksi, sen että olet oikeassa ja saat röyhistellä rintaasi vai sen, että ihmisten sieluja pelastuu?
        T. Jeesuksen Gallup


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Missä siis on pelastavan uskosi perusta?<<

        Jeesuksessa Kristuksessa.
        Jumalan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
        YKSIN KRISTUS, YKSIN ARMOSTA, YKSIN USKOSTA.

        Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        ( Ef. 2:8-9 )

        s-seutulainen

        Kopsataan s-seutulaisen ihannoiman julistajan tekstiä, jota hän ihannoi:

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<

        Huomaatko. että hänen tekstinsä käsittelee syntisiä ihmisiä, jotka ovat
        uskosta osattomassa syntisessä tilassa. Ja kun syntinen huomaa syntinsä
        ja katsoo Jeesukseen Kristukseen, tapahtuu muutos, hän saa synnit anteeksi.
        Hän on nyt Jumalan lapsi. Jumalan lapsi katsoo aina Jeesukseen Kristukseen.

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<

        Miten sinä sovellat tätä oppia kun uskovana etsit itsestäsi syntiä koko ajan?
        Kun s-seutulainen ei enää HETKEÄKÄÄN katso itseensä, vaan johonkin
        muuhun kohteeseen, mihin sinä silloin katsot? Mihin Raamattu kehottaa
        sinua ja minua katsomaan ja ketä ajattelemaan pelastuksemme perustana?

        Vai oletko vielä siinä syntisessä uskosta osattomassa asemassa, jolloin
        sinun tulee huomata ja tunnustaa syntisi? Minä olen käsittänyt, että olet
        uskova??? Mitä Jumala tahtoo sinun ajattelevan ja ketä katsovan?
        Iloitseeko Jumala siitä, että hänen pesemänsä, kylvettämänsä, ja
        juhlavaatteisiin pukemansa lapsensa ruikuttaa ja itkee omaa likaisuuttaan
        ja toivottomuuttaan? Eikö Jumala enemmänkin iloitse siitä, että Hänen
        lapsensa iloitsevat puhdistuksesta, jonka ovat saaneet ja juhlavaatteista,
        joihin heidät on puettu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kopsataan s-seutulaisen ihannoiman julistajan tekstiä, jota hän ihannoi:

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<

        Huomaatko. että hänen tekstinsä käsittelee syntisiä ihmisiä, jotka ovat
        uskosta osattomassa syntisessä tilassa. Ja kun syntinen huomaa syntinsä
        ja katsoo Jeesukseen Kristukseen, tapahtuu muutos, hän saa synnit anteeksi.
        Hän on nyt Jumalan lapsi. Jumalan lapsi katsoo aina Jeesukseen Kristukseen.

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<

        Miten sinä sovellat tätä oppia kun uskovana etsit itsestäsi syntiä koko ajan?
        Kun s-seutulainen ei enää HETKEÄKÄÄN katso itseensä, vaan johonkin
        muuhun kohteeseen, mihin sinä silloin katsot? Mihin Raamattu kehottaa
        sinua ja minua katsomaan ja ketä ajattelemaan pelastuksemme perustana?

        Vai oletko vielä siinä syntisessä uskosta osattomassa asemassa, jolloin
        sinun tulee huomata ja tunnustaa syntisi? Minä olen käsittänyt, että olet
        uskova??? Mitä Jumala tahtoo sinun ajattelevan ja ketä katsovan?
        Iloitseeko Jumala siitä, että hänen pesemänsä, kylvettämänsä, ja
        juhlavaatteisiin pukemansa lapsensa ruikuttaa ja itkee omaa likaisuuttaan
        ja toivottomuuttaan? Eikö Jumala enemmänkin iloitse siitä, että Hänen
        lapsensa iloitsevat puhdistuksesta, jonka ovat saaneet ja juhlavaatteista,
        joihin heidät on puettu?

        >>Kopsataan s-seutulaisen ihannoiman julistajan tekstiä, jota hän ihannoi:

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<

        Huomaatko. että hänen tekstinsä käsittelee syntisiä ihmisiä, jotka ovat
        uskosta osattomassa syntisessä tilassa. Ja kun syntinen huomaa syntinsä
        ja katsoo Jeesukseen Kristukseen, tapahtuu muutos, hän saa synnit anteeksi.
        Hän on nyt Jumalan lapsi. Jumalan lapsi katsoo aina Jeesukseen Kristukseen.

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<

        Miten sinä sovellat tätä oppia kun uskovana etsit itsestäsi syntiä koko ajan?
        Kun s-seutulainen ei enää HETKEÄKÄÄN katso itseensä, vaan johonkin
        muuhun kohteeseen, mihin sinä silloin katsot? Mihin Raamattu kehottaa
        sinua ja minua katsomaan ja ketä ajattelemaan pelastuksemme perustana?

        Vai oletko vielä siinä syntisessä uskosta osattomassa asemassa, jolloin
        sinun tulee huomata ja tunnustaa syntisi?<<



        "Jumalan pyhien kasvojen eteen asetettuna ja hänen Pyhän Henkensä valaistessa tuntoamme, ei meissä itsessämme ole mitään eikä minkäänlaista ilon aihetta. Kuta syvemmälle Herran valo tunkeutuu, sitä hirvittävämmän synnin saastan se tuo valoon.
        Ei ole enää kysymys joistakin tekosynneistä ja hairahduksesta, vaan sydämemme suuri itsekkyys ja pahuus paljastuu silmiemme eteen mitä kauhistuttavimpana. Ellei nyt olisi armoa, olisimme auttamattomasti hukassa. Ja nyt ei tarvita vain pientä armoa pienistä synneistä, nyt tarvitaan aivan ääretön ja rajaton armo, joka voi pelastaa kaikkein suurimman syntisen."


        Olet siis sitä mieltä, että Muroma tekstissään käsittelee syntisiä ihmisiä, jotka ovat uskosta osattomassa syntisessä tilassa.!?

        Entä Paavali - puhuuko hän tässä itsestään uskosta osattomassa syntisessä tilassa:

        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room 7 )


        >>>Vai oletko vielä siinä syntisessä uskosta osattomassa asemassa, jolloin
        sinun tulee huomata ja tunnustaa syntisi?<<<

        Eikö uskovan ihmisen mielestäsi tule huomata syntejään ja tunnustaa niitä Jumalalle!?


        8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        ( 1 Joh. 1 )

        Kohdistaako Johannes tuossa sanansa uskosta osattomille!?


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        >>Kopsataan s-seutulaisen ihannoiman julistajan tekstiä, jota hän ihannoi:

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<

        Huomaatko. että hänen tekstinsä käsittelee syntisiä ihmisiä, jotka ovat
        uskosta osattomassa syntisessä tilassa. Ja kun syntinen huomaa syntinsä
        ja katsoo Jeesukseen Kristukseen, tapahtuu muutos, hän saa synnit anteeksi.
        Hän on nyt Jumalan lapsi. Jumalan lapsi katsoo aina Jeesukseen Kristukseen.

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<

        Miten sinä sovellat tätä oppia kun uskovana etsit itsestäsi syntiä koko ajan?
        Kun s-seutulainen ei enää HETKEÄKÄÄN katso itseensä, vaan johonkin
        muuhun kohteeseen, mihin sinä silloin katsot? Mihin Raamattu kehottaa
        sinua ja minua katsomaan ja ketä ajattelemaan pelastuksemme perustana?

        Vai oletko vielä siinä syntisessä uskosta osattomassa asemassa, jolloin
        sinun tulee huomata ja tunnustaa syntisi?<<



        "Jumalan pyhien kasvojen eteen asetettuna ja hänen Pyhän Henkensä valaistessa tuntoamme, ei meissä itsessämme ole mitään eikä minkäänlaista ilon aihetta. Kuta syvemmälle Herran valo tunkeutuu, sitä hirvittävämmän synnin saastan se tuo valoon.
        Ei ole enää kysymys joistakin tekosynneistä ja hairahduksesta, vaan sydämemme suuri itsekkyys ja pahuus paljastuu silmiemme eteen mitä kauhistuttavimpana. Ellei nyt olisi armoa, olisimme auttamattomasti hukassa. Ja nyt ei tarvita vain pientä armoa pienistä synneistä, nyt tarvitaan aivan ääretön ja rajaton armo, joka voi pelastaa kaikkein suurimman syntisen."


        Olet siis sitä mieltä, että Muroma tekstissään käsittelee syntisiä ihmisiä, jotka ovat uskosta osattomassa syntisessä tilassa.!?

        Entä Paavali - puhuuko hän tässä itsestään uskosta osattomassa syntisessä tilassa:

        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room 7 )


        >>>Vai oletko vielä siinä syntisessä uskosta osattomassa asemassa, jolloin
        sinun tulee huomata ja tunnustaa syntisi?<<<

        Eikö uskovan ihmisen mielestäsi tule huomata syntejään ja tunnustaa niitä Jumalalle!?


        8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        ( 1 Joh. 1 )

        Kohdistaako Johannes tuossa sanansa uskosta osattomille!?

        Sinä olet jämähtänyt syntiin. Et näe muuta kuin syntiä.
        Jumalalla on ratkaisu syntiongelmaan. Sitä sinä et tahdo
        nähdä koska välttelet sitä. Sinulla on vain ongelma mutta
        ei ongelman ratkaisua. Sinä sidot opetuksillasi ihmisiä
        syntiin . Niin ei Muromaa, Paavali eikä Johannes tehnyt.

        Sinun tulisi ottaa opetukseesi mukaan kokonaisuus.
        Muromaan, Paavali ja Johannes eivät olleet jämähtäneet
        syntiin. He kaikki tuovat esille Jumalan itsensä tuoman
        Ratkaisun syntiongelmaan. Mutta sinä tuot jatkuvasti esille
        ongelmaa. Sillä sinä sidot sinua uskovia lukijoita syntiin.

        Edelleen Muromaan kirjoittaa:

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<

        Paavali Kirjoittaa: "Kristus on lain loppu vahnurskaudeksi jokaiselle,
        joka uskoo". Mikäli tavoittelet vanhurskautta, - KRISTUS on ratkaisu.
        Gal 2:16 "koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista,
        vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin
        uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta
        eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

        Johannes puolestaan kirjoittaa: Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa
        kaikesta synnistä". Pietari todistaa, että uskova on Jumalan asettamassa
        paikassa Jeesuksen Kristuksen vihmontaveren alla ihan jatkuvasti.
        Siksi uskova pysyy puhtaana synnistä. Raamatun jakeet edellä olevassa
        viestissäni.

        Sinä itket jatkuvasti syntejäsi. Ajattelet sen olevan nöyryyttä ja
        jopa Jumalan tahto. Sillä teolla sinä kuitenkin vähättelet tai jopa
        mitätöit Herran Jeesuksen Kristuksen tuomaa pelastusta.
        Sinä saat minun puolestani itkeä syntejäsi ja valittaa niitä Jumalalle
        ihan maailman tappiin asti kunnes tulee Hän, joka tuleva on, ja sanoo
        sinulle: "Nyt poika riittää ruikutukset, Lähdetään juhliin". Silloin sinä
        viimeistään käsität katsoa Vapahtajaa.

        Ja Muromaa yrittää tässä ajassa muistuttaa sinua ja minua:

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        >>Kopsataan s-seutulaisen ihannoiman julistajan tekstiä, jota hän ihannoi:

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<

        Huomaatko. että hänen tekstinsä käsittelee syntisiä ihmisiä, jotka ovat
        uskosta osattomassa syntisessä tilassa. Ja kun syntinen huomaa syntinsä
        ja katsoo Jeesukseen Kristukseen, tapahtuu muutos, hän saa synnit anteeksi.
        Hän on nyt Jumalan lapsi. Jumalan lapsi katsoo aina Jeesukseen Kristukseen.

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<

        Miten sinä sovellat tätä oppia kun uskovana etsit itsestäsi syntiä koko ajan?
        Kun s-seutulainen ei enää HETKEÄKÄÄN katso itseensä, vaan johonkin
        muuhun kohteeseen, mihin sinä silloin katsot? Mihin Raamattu kehottaa
        sinua ja minua katsomaan ja ketä ajattelemaan pelastuksemme perustana?

        Vai oletko vielä siinä syntisessä uskosta osattomassa asemassa, jolloin
        sinun tulee huomata ja tunnustaa syntisi?<<



        "Jumalan pyhien kasvojen eteen asetettuna ja hänen Pyhän Henkensä valaistessa tuntoamme, ei meissä itsessämme ole mitään eikä minkäänlaista ilon aihetta. Kuta syvemmälle Herran valo tunkeutuu, sitä hirvittävämmän synnin saastan se tuo valoon.
        Ei ole enää kysymys joistakin tekosynneistä ja hairahduksesta, vaan sydämemme suuri itsekkyys ja pahuus paljastuu silmiemme eteen mitä kauhistuttavimpana. Ellei nyt olisi armoa, olisimme auttamattomasti hukassa. Ja nyt ei tarvita vain pientä armoa pienistä synneistä, nyt tarvitaan aivan ääretön ja rajaton armo, joka voi pelastaa kaikkein suurimman syntisen."


        Olet siis sitä mieltä, että Muroma tekstissään käsittelee syntisiä ihmisiä, jotka ovat uskosta osattomassa syntisessä tilassa.!?

        Entä Paavali - puhuuko hän tässä itsestään uskosta osattomassa syntisessä tilassa:

        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room 7 )


        >>>Vai oletko vielä siinä syntisessä uskosta osattomassa asemassa, jolloin
        sinun tulee huomata ja tunnustaa syntisi?<<<

        Eikö uskovan ihmisen mielestäsi tule huomata syntejään ja tunnustaa niitä Jumalalle!?


        8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        ( 1 Joh. 1 )

        Kohdistaako Johannes tuossa sanansa uskosta osattomille!?

        Sinä olet jämähtänyt syntiin. Et näe muuta kuin syntiä.
        Jumalalla on ratkaisu syntiongelmaan. Sitä sinä et tahdo
        nähdä koska välttelet sitä. Sinulla on vain ongelma mutta
        ei ongelman ratkaisua. Sinä sidot opetuksillasi ihmisiä
        syntiin . Niin ei Muromaa, Paavali eikä Johannes tehnyt.

        Sinun tulisi ottaa opetukseesi mukaan kokonaisuus.
        Muromaan, Paavali ja Johannes eivät olleet jämähtäneet
        syntiin. He kaikki tuovat esille Jumalan itsensä tuoman
        Ratkaisun syntiongelmaan. Mutta sinä tuot jatkuvasti esille
        ongelmaa. Sillä sinä sidot sinua uskovia lukijoita syntiin.

        Edelleen Muromaan kirjoittaa:

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<

        Paavali Kirjoittaa: "Kristus on lain loppu vahnurskaudeksi jokaiselle,
        joka uskoo". Mikäli tavoittelet vanhurskautta, - KRISTUS on ratkaisu.
        Gal 2:16 "koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista,
        vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin
        uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta
        eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

        Johannes puolestaan kirjoittaa: Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa
        kaikesta synnistä". Pietari todistaa, että uskova on Jumalan asettamassa
        paikassa Jeesuksen Kristuksen vihmontaveren alla ihan jatkuvasti.
        Siksi uskova pysyy puhtaana synnistä. Raamatun jakeet edellä olevassa
        viestissäni.

        Sinä itket jatkuvasti syntejäsi. Ajattelet sen olevan nöyryyttä ja
        jopa Jumalan tahto. Sillä teolla sinä kuitenkin vähättelet tai jopa
        mitätöit Herran Jeesuksen Kristuksen tuomaa pelastusta.
        Sinä saat minun puolestani itkeä syntejäsi ja valittaa niitä Jumalalle
        ihan maailman tappiin asti kunnes tulee Hän, joka tuleva on, ja sanoo
        sinulle: "Nyt poika riittää ruikutukset, Lähdetään juhliin". Silloin sinä
        viimeistään käsität katsoa Vapahtajaa.

        Ja Muromaa yrittää tässä ajassa muistuttaa sinua ja minua:

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet jämähtänyt syntiin. Et näe muuta kuin syntiä.
        Jumalalla on ratkaisu syntiongelmaan. Sitä sinä et tahdo
        nähdä koska välttelet sitä. Sinulla on vain ongelma mutta
        ei ongelman ratkaisua. Sinä sidot opetuksillasi ihmisiä
        syntiin . Niin ei Muromaa, Paavali eikä Johannes tehnyt.

        Sinun tulisi ottaa opetukseesi mukaan kokonaisuus.
        Muromaan, Paavali ja Johannes eivät olleet jämähtäneet
        syntiin. He kaikki tuovat esille Jumalan itsensä tuoman
        Ratkaisun syntiongelmaan. Mutta sinä tuot jatkuvasti esille
        ongelmaa. Sillä sinä sidot sinua uskovia lukijoita syntiin.

        Edelleen Muromaan kirjoittaa:

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<

        Paavali Kirjoittaa: "Kristus on lain loppu vahnurskaudeksi jokaiselle,
        joka uskoo". Mikäli tavoittelet vanhurskautta, - KRISTUS on ratkaisu.
        Gal 2:16 "koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista,
        vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin
        uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta
        eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

        Johannes puolestaan kirjoittaa: Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa
        kaikesta synnistä". Pietari todistaa, että uskova on Jumalan asettamassa
        paikassa Jeesuksen Kristuksen vihmontaveren alla ihan jatkuvasti.
        Siksi uskova pysyy puhtaana synnistä. Raamatun jakeet edellä olevassa
        viestissäni.

        Sinä itket jatkuvasti syntejäsi. Ajattelet sen olevan nöyryyttä ja
        jopa Jumalan tahto. Sillä teolla sinä kuitenkin vähättelet tai jopa
        mitätöit Herran Jeesuksen Kristuksen tuomaa pelastusta.
        Sinä saat minun puolestani itkeä syntejäsi ja valittaa niitä Jumalalle
        ihan maailman tappiin asti kunnes tulee Hän, joka tuleva on, ja sanoo
        sinulle: "Nyt poika riittää ruikutukset, Lähdetään juhliin". Silloin sinä
        viimeistään käsität katsoa Vapahtajaa.

        Ja Muromaa yrittää tässä ajassa muistuttaa sinua ja minua:

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<

        Tuo yllä oleva viesti tuli jostakin syystä kahteen kertaan.
        Se ei ollut mitenkään tarkoitus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet jämähtänyt syntiin. Et näe muuta kuin syntiä.
        Jumalalla on ratkaisu syntiongelmaan. Sitä sinä et tahdo
        nähdä koska välttelet sitä. Sinulla on vain ongelma mutta
        ei ongelman ratkaisua. Sinä sidot opetuksillasi ihmisiä
        syntiin . Niin ei Muromaa, Paavali eikä Johannes tehnyt.

        Sinun tulisi ottaa opetukseesi mukaan kokonaisuus.
        Muromaan, Paavali ja Johannes eivät olleet jämähtäneet
        syntiin. He kaikki tuovat esille Jumalan itsensä tuoman
        Ratkaisun syntiongelmaan. Mutta sinä tuot jatkuvasti esille
        ongelmaa. Sillä sinä sidot sinua uskovia lukijoita syntiin.

        Edelleen Muromaan kirjoittaa:

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<

        Paavali Kirjoittaa: "Kristus on lain loppu vahnurskaudeksi jokaiselle,
        joka uskoo". Mikäli tavoittelet vanhurskautta, - KRISTUS on ratkaisu.
        Gal 2:16 "koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista,
        vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin
        uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta
        eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

        Johannes puolestaan kirjoittaa: Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa
        kaikesta synnistä". Pietari todistaa, että uskova on Jumalan asettamassa
        paikassa Jeesuksen Kristuksen vihmontaveren alla ihan jatkuvasti.
        Siksi uskova pysyy puhtaana synnistä. Raamatun jakeet edellä olevassa
        viestissäni.

        Sinä itket jatkuvasti syntejäsi. Ajattelet sen olevan nöyryyttä ja
        jopa Jumalan tahto. Sillä teolla sinä kuitenkin vähättelet tai jopa
        mitätöit Herran Jeesuksen Kristuksen tuomaa pelastusta.
        Sinä saat minun puolestani itkeä syntejäsi ja valittaa niitä Jumalalle
        ihan maailman tappiin asti kunnes tulee Hän, joka tuleva on, ja sanoo
        sinulle: "Nyt poika riittää ruikutukset, Lähdetään juhliin". Silloin sinä
        viimeistään käsität katsoa Vapahtajaa.

        Ja Muromaa yrittää tässä ajassa muistuttaa sinua ja minua:

        >>>Ja silloin ei ihminen voi enää hetkeäkään katsoa itseensä.<<<

        Lisää "synninruikutusta":

        -

        Valvovassa kristityssä riehuu lakkaamaton sisällissota. Henki sotii lihaa vastaan (Gal 5:17). Meissä oleva synti ja liha vastustaa Henkeä.


        "Pitäkää tarkka huoli siitä, että... taistelette Hengessä lihaa vastaan ja seuraatte Hengen johdatusta... Teissä on kaksi taisteluasenteessa olevaa käskijää: Henki ja liha. Jumala on teidän ruumiissanne nostattanut kiukkuisen taistelun. Henki ponnistelee lihaa vastaan ja liha taas puolestaan Henkeä vastaan.

        Näissä olosuhteissa minä en vaadi teiltä mitään muuta - ettekä mitään muuta voikaan aikaansaada - kuin Hengen johtovaltaan alistumista ja lihan johtovallan vastustamista. Edellistä totelkaa, jälkimmäistä vastaan sotikaa" (Luther).

        "Syntinen olen ja syntiä tunnen. Enpä vielä ole riisunut yltäni lihaa, johon synti, niin kauan kuin se elää, on piintyneenä. Mutta minä seuraan Henkeä, en lihaa, toisin sanoen, minä uskossa ja toivossa omistan Kristuksen, minä rohkaistun hänen sanastaan ja näin rohkaistuna en täytä lihan himoa" (Luther).



        Ei ole kuitenkaan helppo oppia tottelemaan Henkeä, joka käyttää aina armon sanaa. Siksi valvominen ja siihen liittyvä jokapäiväinen katumus, vanhan ihmisen kuolettaminen ja kamppailu Hengen voitolle pääsemiseksi ovat oleellinen uskovan tuntomerkki.

        Eräänä vaikeutena tässä taistelussa on se, että omassatunnossamme haluamme olla lakihenkisiä, mutta arkielämässämme ja elämäntavoissamme vapaita ja ilman lakia ja noudattaa vapauden varjolla omia itsekkäitä pyyteitämme ja himojamme.

        Tämän tähden taistelu meissä asuvan Hengen ja lihaamme piintyneen synnin välillä on tavattoman vaikea ja sitkeää. Siinä taistelussa monet selvät UT:n kehotukset oikeaan vaellukseen ovat suurena apuna.

        Ytimeltään Hengen totteleminen on kuitenkin Kristukseen armoon tarttumista. Armoon turvautuessamme emme saa lakata taistelemasta itsessämme asuvaa syntiä ja sen ilmauksia vastaan. Emme saa jäädä synteihimme, vaikka olemmekin jatkuvasti syntisiä - siinä pysyvä ristiriita.

        Kun uskova lankeaa syntiin, hän on kuin pieni lapsi, joka kaatuu kuralätäkköön. Hän menee heti itkien kotiin. Hän ei ole kuin sika, joka nauttii kurassa olemisesta. Syntiin suostumien on kuin nuotioon kaatumista. Kyllä siitä pian on päästävä pois (Miika 7:8).

        "Hurskaiden on toivottava kuolemaa siksi, että tässä elämässä ei synnin tekeminen koskaan lopu, ja niin asia totisesti on. Hurskaiden mielissä on enemmän murhetta synneistä ja kuoleman pelosta kuin iloa lahjaksi annetusta elämästä ja Kristuksen sanomattomasta armosta. He kuitenkin painiskelevat tuota epäuskoa vastaan ja uskon avulla he voittavat sen, mutta silti tuo murheen henki aina palaa. Siksi heissä pysyy parannus kuolemaan asti" (Luther).

        -

        ( Otelainaus Olavi Peltolan opetuksesta SAMAAN AIKAAN. )


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        Lisää "synninruikutusta":

        -

        Valvovassa kristityssä riehuu lakkaamaton sisällissota. Henki sotii lihaa vastaan (Gal 5:17). Meissä oleva synti ja liha vastustaa Henkeä.


        "Pitäkää tarkka huoli siitä, että... taistelette Hengessä lihaa vastaan ja seuraatte Hengen johdatusta... Teissä on kaksi taisteluasenteessa olevaa käskijää: Henki ja liha. Jumala on teidän ruumiissanne nostattanut kiukkuisen taistelun. Henki ponnistelee lihaa vastaan ja liha taas puolestaan Henkeä vastaan.

        Näissä olosuhteissa minä en vaadi teiltä mitään muuta - ettekä mitään muuta voikaan aikaansaada - kuin Hengen johtovaltaan alistumista ja lihan johtovallan vastustamista. Edellistä totelkaa, jälkimmäistä vastaan sotikaa" (Luther).

        "Syntinen olen ja syntiä tunnen. Enpä vielä ole riisunut yltäni lihaa, johon synti, niin kauan kuin se elää, on piintyneenä. Mutta minä seuraan Henkeä, en lihaa, toisin sanoen, minä uskossa ja toivossa omistan Kristuksen, minä rohkaistun hänen sanastaan ja näin rohkaistuna en täytä lihan himoa" (Luther).



        Ei ole kuitenkaan helppo oppia tottelemaan Henkeä, joka käyttää aina armon sanaa. Siksi valvominen ja siihen liittyvä jokapäiväinen katumus, vanhan ihmisen kuolettaminen ja kamppailu Hengen voitolle pääsemiseksi ovat oleellinen uskovan tuntomerkki.

        Eräänä vaikeutena tässä taistelussa on se, että omassatunnossamme haluamme olla lakihenkisiä, mutta arkielämässämme ja elämäntavoissamme vapaita ja ilman lakia ja noudattaa vapauden varjolla omia itsekkäitä pyyteitämme ja himojamme.

        Tämän tähden taistelu meissä asuvan Hengen ja lihaamme piintyneen synnin välillä on tavattoman vaikea ja sitkeää. Siinä taistelussa monet selvät UT:n kehotukset oikeaan vaellukseen ovat suurena apuna.

        Ytimeltään Hengen totteleminen on kuitenkin Kristukseen armoon tarttumista. Armoon turvautuessamme emme saa lakata taistelemasta itsessämme asuvaa syntiä ja sen ilmauksia vastaan. Emme saa jäädä synteihimme, vaikka olemmekin jatkuvasti syntisiä - siinä pysyvä ristiriita.

        Kun uskova lankeaa syntiin, hän on kuin pieni lapsi, joka kaatuu kuralätäkköön. Hän menee heti itkien kotiin. Hän ei ole kuin sika, joka nauttii kurassa olemisesta. Syntiin suostumien on kuin nuotioon kaatumista. Kyllä siitä pian on päästävä pois (Miika 7:8).

        "Hurskaiden on toivottava kuolemaa siksi, että tässä elämässä ei synnin tekeminen koskaan lopu, ja niin asia totisesti on. Hurskaiden mielissä on enemmän murhetta synneistä ja kuoleman pelosta kuin iloa lahjaksi annetusta elämästä ja Kristuksen sanomattomasta armosta. He kuitenkin painiskelevat tuota epäuskoa vastaan ja uskon avulla he voittavat sen, mutta silti tuo murheen henki aina palaa. Siksi heissä pysyy parannus kuolemaan asti" (Luther).

        -

        ( Otelainaus Olavi Peltolan opetuksesta SAMAAN AIKAAN. )

        Ja näin Peltola:

        -
        Yhä syvenevä synnintunto

        Ensimmäinen todellisen juurta alaspäin kasvun salaisuus on yhä syvenevä synnin tunto. En pääse irti, että Paavalin tunnustus Room 7:14-24:ssä on mitä aidoin ja totuudellisin Jumalan ihmisen sydämen tunnustus. Se tunnustus ei lakkaa täällä alhaalla eläessämme koskaan. Se on hengen köyhyyttä ja Jeesus sanoi, että autuaita ovat hengessään köyhät.

        Olen siis silloinkin Jeesuksen sanojen mukana autuas, kun olen surkimus: "Minä… olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty (7:14). En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan… sen tekee minussa asuva synti (17). Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen (18).

        En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo… sen tekee minussa asuva synti (20)… haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta (21)…. olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki (22). Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? (24) Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia (26).

        Vanha körttisaarnaaja Oskari Vihantola uskalsi tunnustaa: "Koko elämäni on yhtä syntiä. En ole mitään tehnyt, en puhunut, en ajatellut, ettei synti olisi sitä turmellut... Pyhimmät hetketkin Jumalan edessä ovat synnin turmelemat. Totuuden sanassa syntynyt hengellinen elämäkin on synnin turmelemaa.

        Syntejäni tunnustaessani olen syntiä tehnyt... Ruumiin olen synnille pyhittänyt ja henkeeni olen vilpin särpinyt. Minä olen Jeesuksen synti, jonka tähden hän on kärsinyt, kuollut ja verensä vuodattanut". "En ole suurimmassakaan katumuksessa itkenyt yhtään puhdasta kyyneltä. Vilpittöminkin rakkaus Herraan ja ystäviin on ollut petollista".


        Rosenius kirjoittaa ystävälleen: "Lukiessani kirjettäsi ajattelin: on kummallista, että tämän ystäväni laita on aivan samoin niinkuin minun itsenikin? Tässä nyt istun ja olen elänyt armon varassa pian 32 vuotta ja voin valitettavassa heikkoudessani ottaa uskollisen Jumalani todistajakseni kuinka näinä 30:nä vuotena en ole mitään niin hartaasti pyytänyt kuin vakavampaa rukousta, vakavampaa parannusta, valvomista ja jumalanpelkoa, samoin kuin olen pyytänyt enemmän uskoa, elämää ja rakkautta. Mutta siitä huolimatta olen yhtä köyhä ja kurja. Ja kuitenkin jatkan vain enkä voi ikinä luopua tästä ihmeellisestä elämästä".


        Ei synnintunto koskaan häviä Jumalan sanan vaikutuksen alla olevan uskovan elämästä. Vaikka viat ehkä jonkun kohdalla ovatkin vähentyneet lähimmäisten iloksi, niin omissa silmissä synti on vain suurentunut, koska valo on tullut entistä kirkkaammaksi ja tunkeutunut yhä syvemmälle sydämeen.
        -

        ( Olavi Peltolan opetuksesta HENGELLINEN KASVU ALAS JA YLÖS )


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Lisää "synninruikutusta":

        -

        Valvovassa kristityssä riehuu lakkaamaton sisällissota. Henki sotii lihaa vastaan (Gal 5:17). Meissä oleva synti ja liha vastustaa Henkeä.


        "Pitäkää tarkka huoli siitä, että... taistelette Hengessä lihaa vastaan ja seuraatte Hengen johdatusta... Teissä on kaksi taisteluasenteessa olevaa käskijää: Henki ja liha. Jumala on teidän ruumiissanne nostattanut kiukkuisen taistelun. Henki ponnistelee lihaa vastaan ja liha taas puolestaan Henkeä vastaan.

        Näissä olosuhteissa minä en vaadi teiltä mitään muuta - ettekä mitään muuta voikaan aikaansaada - kuin Hengen johtovaltaan alistumista ja lihan johtovallan vastustamista. Edellistä totelkaa, jälkimmäistä vastaan sotikaa" (Luther).

        "Syntinen olen ja syntiä tunnen. Enpä vielä ole riisunut yltäni lihaa, johon synti, niin kauan kuin se elää, on piintyneenä. Mutta minä seuraan Henkeä, en lihaa, toisin sanoen, minä uskossa ja toivossa omistan Kristuksen, minä rohkaistun hänen sanastaan ja näin rohkaistuna en täytä lihan himoa" (Luther).



        Ei ole kuitenkaan helppo oppia tottelemaan Henkeä, joka käyttää aina armon sanaa. Siksi valvominen ja siihen liittyvä jokapäiväinen katumus, vanhan ihmisen kuolettaminen ja kamppailu Hengen voitolle pääsemiseksi ovat oleellinen uskovan tuntomerkki.

        Eräänä vaikeutena tässä taistelussa on se, että omassatunnossamme haluamme olla lakihenkisiä, mutta arkielämässämme ja elämäntavoissamme vapaita ja ilman lakia ja noudattaa vapauden varjolla omia itsekkäitä pyyteitämme ja himojamme.

        Tämän tähden taistelu meissä asuvan Hengen ja lihaamme piintyneen synnin välillä on tavattoman vaikea ja sitkeää. Siinä taistelussa monet selvät UT:n kehotukset oikeaan vaellukseen ovat suurena apuna.

        Ytimeltään Hengen totteleminen on kuitenkin Kristukseen armoon tarttumista. Armoon turvautuessamme emme saa lakata taistelemasta itsessämme asuvaa syntiä ja sen ilmauksia vastaan. Emme saa jäädä synteihimme, vaikka olemmekin jatkuvasti syntisiä - siinä pysyvä ristiriita.

        Kun uskova lankeaa syntiin, hän on kuin pieni lapsi, joka kaatuu kuralätäkköön. Hän menee heti itkien kotiin. Hän ei ole kuin sika, joka nauttii kurassa olemisesta. Syntiin suostumien on kuin nuotioon kaatumista. Kyllä siitä pian on päästävä pois (Miika 7:8).

        "Hurskaiden on toivottava kuolemaa siksi, että tässä elämässä ei synnin tekeminen koskaan lopu, ja niin asia totisesti on. Hurskaiden mielissä on enemmän murhetta synneistä ja kuoleman pelosta kuin iloa lahjaksi annetusta elämästä ja Kristuksen sanomattomasta armosta. He kuitenkin painiskelevat tuota epäuskoa vastaan ja uskon avulla he voittavat sen, mutta silti tuo murheen henki aina palaa. Siksi heissä pysyy parannus kuolemaan asti" (Luther).

        -

        ( Otelainaus Olavi Peltolan opetuksesta SAMAAN AIKAAN. )

        >>>Emme saa jäädä synteihimme, vaikka olemmekin jatkuvasti syntisiä - siinä pysyvä ristiriita.<<<
        Siinä todella on ristiriita Raamatun ilmoituksen kanssa jos sanomme olevamme syntisiä vaikka Jumala on vanhurskauttanut ja pyhittänyt meidät. Emme välitä siitä suuresta pyhästä meidät vanhurskauttavasta ja pyhittävästä uhrista. Katsomme olevamme suurempia syntisiä kuin mitä Jeesus on vanhurskas ja pyhä. Emme usko Jumalan ilmoitusta itsestämme että "Sellainen kuin Hän, Jeesus Kristus, on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa: vanhurskaita ja pyhiä.

        Jeesus ei siis pysyt vanhurskauttamaan meitä koska olemme liian suuria syntisiä. Jeesus ei kykene erottamaan meitä itselleen elämään pyityksessä vanhurskasta koska katsomme omiin suunnattomin synteihimme ja valitamme Jumalalle jatkuvasti syntisyyttämme. Emme katso Kristukseen ja Hänen tekoonsa ja saavutuksiinsa meidän hyväksemme koska ne eivät mitenkään riitä syntimme tähden. Nöyristellen ylpeydessä tuijotamme jääräpäisesti itseemme ja syntiimme!

        Voi pojat, -mitä eksytystä!!! Ei ihme ettei uskovat pääse synnistä eroon elämään pyhityselämää koska synnistä talkataan jatkuvasti ja niin sidotaan uskovat syntiin. Uskovan ei edes sallita iloita anteeksiantamuksesta ja vanhurskauden lahjasta koska olemme niin syntisiä - että. Ei välitetä julistaa ja opettaa uskoville synnin sovituksesta ja vanhurskauttamisesta Kristuksessa Jeesuksessa. Kristuksen Jeesuksen sijasta julisteaan ihmisen pahuutta ja syntisyyttä. Herää sinä ihminen!!!!

        Paavali käytti paljon aikaa ja vaivaa opettaessaan uskoville uskon vanhurskautta. Galatalaiskirje ja Roomalaiskirje ovat näistä hyvä esimerkki. Onko vanhurskauttamisesta ja pyhityksestä opettaminen jäämässä pois koska uskovat tahtovat jääräpäisesti katsoa Kristuksen sijaan itseensä ja syntiinsä ja olla niin "nöyriä", että jatkuvasti kaivetaan syntiä itsestään ja toisista uskovista? Tahdotaan jäädä sinne lain alle, niinkö on nyt käynyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Emme saa jäädä synteihimme, vaikka olemmekin jatkuvasti syntisiä - siinä pysyvä ristiriita.<<<
        Siinä todella on ristiriita Raamatun ilmoituksen kanssa jos sanomme olevamme syntisiä vaikka Jumala on vanhurskauttanut ja pyhittänyt meidät. Emme välitä siitä suuresta pyhästä meidät vanhurskauttavasta ja pyhittävästä uhrista. Katsomme olevamme suurempia syntisiä kuin mitä Jeesus on vanhurskas ja pyhä. Emme usko Jumalan ilmoitusta itsestämme että "Sellainen kuin Hän, Jeesus Kristus, on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa: vanhurskaita ja pyhiä.

        Jeesus ei siis pysyt vanhurskauttamaan meitä koska olemme liian suuria syntisiä. Jeesus ei kykene erottamaan meitä itselleen elämään pyityksessä vanhurskasta koska katsomme omiin suunnattomin synteihimme ja valitamme Jumalalle jatkuvasti syntisyyttämme. Emme katso Kristukseen ja Hänen tekoonsa ja saavutuksiinsa meidän hyväksemme koska ne eivät mitenkään riitä syntimme tähden. Nöyristellen ylpeydessä tuijotamme jääräpäisesti itseemme ja syntiimme!

        Voi pojat, -mitä eksytystä!!! Ei ihme ettei uskovat pääse synnistä eroon elämään pyhityselämää koska synnistä talkataan jatkuvasti ja niin sidotaan uskovat syntiin. Uskovan ei edes sallita iloita anteeksiantamuksesta ja vanhurskauden lahjasta koska olemme niin syntisiä - että. Ei välitetä julistaa ja opettaa uskoville synnin sovituksesta ja vanhurskauttamisesta Kristuksessa Jeesuksessa. Kristuksen Jeesuksen sijasta julisteaan ihmisen pahuutta ja syntisyyttä. Herää sinä ihminen!!!!

        Paavali käytti paljon aikaa ja vaivaa opettaessaan uskoville uskon vanhurskautta. Galatalaiskirje ja Roomalaiskirje ovat näistä hyvä esimerkki. Onko vanhurskauttamisesta ja pyhityksestä opettaminen jäämässä pois koska uskovat tahtovat jääräpäisesti katsoa Kristuksen sijaan itseensä ja syntiinsä ja olla niin "nöyriä", että jatkuvasti kaivetaan syntiä itsestään ja toisista uskovista? Tahdotaan jäädä sinne lain alle, niinkö on nyt käynyt?

        >>>Tahdotaan jäädä sinne lain alle, niinkö on nyt käynyt?<<<
        Tuo kuuluu olla: " Tahdotaan jäädä lain alle syntiseksi! Se kun on niin nöyrää olla syntinen??? Niinkö on nyt käynyt?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Emme saa jäädä synteihimme, vaikka olemmekin jatkuvasti syntisiä - siinä pysyvä ristiriita.<<<
        Siinä todella on ristiriita Raamatun ilmoituksen kanssa jos sanomme olevamme syntisiä vaikka Jumala on vanhurskauttanut ja pyhittänyt meidät. Emme välitä siitä suuresta pyhästä meidät vanhurskauttavasta ja pyhittävästä uhrista. Katsomme olevamme suurempia syntisiä kuin mitä Jeesus on vanhurskas ja pyhä. Emme usko Jumalan ilmoitusta itsestämme että "Sellainen kuin Hän, Jeesus Kristus, on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa: vanhurskaita ja pyhiä.

        Jeesus ei siis pysyt vanhurskauttamaan meitä koska olemme liian suuria syntisiä. Jeesus ei kykene erottamaan meitä itselleen elämään pyityksessä vanhurskasta koska katsomme omiin suunnattomin synteihimme ja valitamme Jumalalle jatkuvasti syntisyyttämme. Emme katso Kristukseen ja Hänen tekoonsa ja saavutuksiinsa meidän hyväksemme koska ne eivät mitenkään riitä syntimme tähden. Nöyristellen ylpeydessä tuijotamme jääräpäisesti itseemme ja syntiimme!

        Voi pojat, -mitä eksytystä!!! Ei ihme ettei uskovat pääse synnistä eroon elämään pyhityselämää koska synnistä talkataan jatkuvasti ja niin sidotaan uskovat syntiin. Uskovan ei edes sallita iloita anteeksiantamuksesta ja vanhurskauden lahjasta koska olemme niin syntisiä - että. Ei välitetä julistaa ja opettaa uskoville synnin sovituksesta ja vanhurskauttamisesta Kristuksessa Jeesuksessa. Kristuksen Jeesuksen sijasta julisteaan ihmisen pahuutta ja syntisyyttä. Herää sinä ihminen!!!!

        Paavali käytti paljon aikaa ja vaivaa opettaessaan uskoville uskon vanhurskautta. Galatalaiskirje ja Roomalaiskirje ovat näistä hyvä esimerkki. Onko vanhurskauttamisesta ja pyhityksestä opettaminen jäämässä pois koska uskovat tahtovat jääräpäisesti katsoa Kristuksen sijaan itseensä ja syntiinsä ja olla niin "nöyriä", että jatkuvasti kaivetaan syntiä itsestään ja toisista uskovista? Tahdotaan jäädä sinne lain alle, niinkö on nyt käynyt?

        Paavali käytti paljon aikaa ja vaivaa opettaessaan uskoville uskon vanhurskautta. Galatalaiskirje ja Roomalaiskirje ovat näistä hyvä esimerkki.
        Miksi Paavali opetti uskon vanhurskautta ja käytti siihen paljon aikaa ja vaivaa uskovien keskuudessa? Ehkä samasta syystä kuin hän opettaisi tänäkin päivää jos hän tulisi tänne keskuteemme ja näkisi nämä " syntiset nöyrät" opettajat ja heidän oppinsa.

        Joku sanoo, että kun Muromaa ja Peltola ... Paavali ei nimiä kumartanut. Hän todisti, että jos joku, kuka tahansa, vaikka enkeli taivaasta, julistaisi evankeliumia joka on vastoi sitä mitä hän, Paavali, julistaa, hän olkoon kirottu. Voimakaat sanat, eikö? Paavali vastusti Kristuksen apostoliakin vastoin kasvoja, ja kovasti. Hän nuhteli kovin nöyräksi alkanutta Pietaria tämän suoran evankeliumin Sanan tieltä poikkeamisesta. Paavali (lue; Jeesus) ei siis hyväksynyt Pietarin "nöyryyttä". Paavali julisti: Herää sinä, joka nukut nöyryyden maineen unta, niin Kristus, Jumalan Sana, sinua valaisee.

        Miksi Jumalan vanhurskaus on monilta uskovilta löytämättä ja kokematta? Jumalan Sana valaisee Kristuksen sovitustyötä ja sen hedelmää Sanaan uskovalle ja Sanaan katsovalle ja sitä rakastavalle uskovalle. Silloin uskova voi löytää Jumalan lahjavanhurskauden ja huomaa, että tämä on minun omaisuuttani. Silloin hän lankeaa maahan polvilleen tai makaamaan ja ylistää Jeesusta Kristusta ristin työstä ja sen siunauksista itselleen hyväksi. Silloin hän voi täyttyä Pyhällä Hengellä. Hän ei enää sen jälkeen ole koskaan sama ihminen. Hän on muuttuut Jumalan muuttamana Jumalan tahtomaan suuntaan.
        Ja tätä sielujemme vihollinen ei tietenkään tahdo tapahtuvan ihmiselle. Siksi se pyrkii sitomaan uskovia syntiin väärällä nöyryyden kaapuun puetulla opilla. Ei ole oikein julistaa ja ylistää uskovan syntisyytä. Uskovan tulee ylistää Jeesusta Kristusta ja Hänen saavutuksiaan ristillä. Ja se tapahtuu oikean evankeliumin kuulemisen, ymmärtämisen ja uskomisen kautta.


    • Anonyymi

      Tottakait erottuu ja entistä enemmän, kun rajat hämärtyvät ihmisillä. Tulee mieleen kun Jeesus itki Jerusalemia.
      hän /--/ itki sitä ja sanoi: ´Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.´ " (Luuk.19:41-42)

      • Anonyymi

        ”Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niin kuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.” (Matt. 23:37)


    • Anonyymi

      Mitäpä sitä samanlainen, kuin maailmassa ennen.
      Ei tässä Jeesusta seuraten enää jouda maailmanturuille, jos joutasi, niin silloinhan naulaisin Lunastajani uudelleen kantamaan synnin kuormaa.
      Kiitos ei. Aivan riittävästi olen Häntä ruoskinut, kruunannut, heittänyt hänen vaatteistaan arpaa- naulannut ristille- jonka rakensin.

      Ei enää. Nyt seurataan Häntä, opetuslapseudessa kuunnellaan Hengen opetusta, uskotaan, että Hänen lunastuksensa kautta meni taivaaseen ja se veri, minkä Hän vei Isän eteen minun tähteni, se riittää. Eli se riittää.
      En halua vuodattaa enempää uhrikaritsani verta.
      Hän on Ylimmäinen Pappi taivaassa, rukoilee omiensa edestä, että voisi meissä kirkastaa Isän. Siis meissä on Hänen kauttaan tehtävä, jota Pyhä Henki meissä saa aikaiseksi. So. Jumalantyö- meissä. Olemme opetuslapsia.
      Kilvoitellaan Hyvän uskon kilvoitusta, verille asti taistellaan syntiä vastaan, eli laittomuutta, koska synti on Jumalantahdon, lain rikkomista.
      Saakoon Hänen laittamansa tahto olla sydämessä Valkeutena askeleihin.

      Jumala saa aikaan tahtomisen ja tekemisen. Pyhä Henki kirkastaa ristinsanoman merkityksen ja kun sitä katselen, kuinka pahaa olen tehnyt, niin siinä on Hänen ristinsä ja minun, Näin Hengen kirkastamin silmin Voitto on Perkeleen häviö.

    • Anonyymi

      Ihmettelen vaan, kun näillä palstoilla kysellään asioita jotka ovat uskovalle päivänselviä asioita. Helluntaiuskovan ei todella tarvitse kysellä tuollaista kysymystä.

      • No ei se näytä olevan kun Helluntailainen julistaa että hän on vahurskautettu syntinen . Edelleen synnissä julistaa he aivan kun ihminen maailmassa. vanhurskaus on niin kuin logo tai titeli Profiilissä.. Eiv ät ne heijastaa ta ovat samanlaisia kuin Kristusta. Oletko löytänyt. Kyllä kiven alla voi jossain löytää jos on uskonut että hän täytyy kuolla Kristuksessa ja Hänen kanssa.


    • Anonyymi

      Kirjoituksista tietää heti onko helluntailainen. Aloittaja ei ole helluntailainen.

      • Niin Helluntailainen pyrki pysyä synnissä ja tarjoa sitä elämä uskoville ja minä taas pyrin pysyä synnittöminä ja tarjoamaan Puhdas elämä Uskoville. Huima eroa.


    • Anonyymi

      Onko hihhulit nähneet livenä jotain, mummini veli näki aina joskus ja oli hoidossa mielisairaalassa, kuuli myös ääniä ennenkuin tappoi itsensä.

    • Anonyymi

      Taaskin menee väärin päin kun ihmisten kirjoittamaa tekstiä luetaan eikä Jumalan antamia näkyjä.... aivan sama kuin lukisi sarjakuvakirjaa... Aku Ankkaa sitten raamattu lukiessaan.

    • Anonyymi

      Olen uskova. Mutta valitettavasti lankean usein paholaisen ansaan. Uskovana voin pyytää aina Jeesukselta syntejäni anteeksi, joita teen teoilla,sanoilla,ajatuksin ja tekemättäjättämisellä. Tietenkin Jeesuksen sovitustyöhön vedoten ja parannusta tehden. Ateisti ei voi saada syntejä anteeksi,ennen kuin kääntyy. Uskova kuuluu tähän maailmaan ja toimii lähimmäistensä hyväksi. vaikka henkisesti on jo Jumalan valtakunnan jäsen. Jeesushan oli erittäin sosiaalinen ihmisenä ollessaan, rakasti syntisiäkin ja seurusteli heidän kanssaan,eikä vältellyt ketään, paitsi rahan ahneita ja laiskoja "paimenia" Hän nuhteli.

      • Minulla on sulle apua siihen. Ristin kuolema johon sun tulisi osallistua että sä tulisit aivan yliluonnollisen puhdas ja ihana ja ei pystyisi enää syntiä tehdä. Siisnä Uudestisynnyt kun Jeesus sua kastaa niin kuin Johannes sanoi että minun jälkeen tulee väkevämmän joka kastaa tulessa ja Hengessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3593
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2234
    3. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1875
    4. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1619
    5. Jalkapalloa

      Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      16
      1576
    6. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1558
    7. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1407
    8. En ymmärrä miksi minä

      Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1277
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

      Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      80
      1273
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

      Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      88
      1222
    Aihe