Mikä on Luvattu maa ?

Anonyymi

Onko se Israel ja miksi ?
nm. ei uskis

91

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ruotsi se on !

      • Anonyymi

        Kolumbia


    • Anonyymi

      Ylä-Savo?

    • Anonyymi

      Kainuun synkkä korpi.

    • Anonyymi

      Savon mua,

    • Anonyymi

      Hollanti

    • Egyptin Korpi, kuinka raamatullinen paikka Pohjois-Karjalassa ajellessa nuoruudessa tien viitassa luki " Egyptin Korpi" jäi mieleen kaivelemaan kunnes Timo Soini joitakin vuosia sitten mainitsi vaikeassa tilanteessa " olo on kuin Egyptin korvessa.
      Tuskin juutalaiset on siellä vaeltaneet Egyptistä lähtiessä etsiessä luvattua maata.

      • Anonyymi

        Ei minun. Aivan sekoa. Eipertsa


      • Anonyymi

        Egyptinkorpi jossain Pielisen pohjoispuolella on tuttu kyltti. Sukulaismies oli aikoinaan siellä suunnalla kanttorina. On Suomessa muitakin hassuja paikannimiä, esimerkiksi Vittulanjänkä ja Hevonkuusi tai Mikstahhaa.


      • Anonyymi

        Älkääs nyt! Ambomaa on tietty luvattu maa! Lammilla on Ambomaantie, niin että kyllä Luvattu maa on Suomessa Lammilla!


    • Anonyymi

      Sehän on Suomi!

      Nytkin Suomen poliittinen elitti pullistelee sillä että ottavat tänne lähes puolet mitä Ranska on vasta kaavaillut ottavansa niin sanottuja "orpon-lapsia".

      Mustasaari olisi hyvä sioituspaikka noille "orpon-lapsille", koska siellä on maamme vähiten pakolla otettuja elätettäviä.
      Tuohan on jopa häpeä pilkku Suomessa, koska siellä on Ärkååpee lähes 90% valtuustossa, ja aivan muutama pakoloinen on sinne HUOLITTU ?

      Ei ole Anna-Maja Henrikssonilla mitään syytä esittää tässä suhteessa suvaitsevaisuutta, ja muutenkin kaikki pohjanmaan ruotsinkielinen rannikko on samanlainen.
      Närpes loistaa ainoastaan sillä että, haluavat ilmaista työvoimaa Vietnamista.

      • Närpesistä luin mitä sinne kuuluu, voiko joku väittää että siellä on epäonnistuttu.

        Kunta on elinvoimainen, eräs paikallinen yritys joutui siirtämään tuotantoaan ulkomaille lähes 100 työntekijä vajeen takia, ei vihannes ala.
        Vihannesala ei vaadi korkeaa osaamista, matalapalkka aloja on olemassa aina, vaihtoehtona on tuoda vihannekset ulkomailta,

        Jos haluaa lisätietoa on hyvä tutustuu lähemmin Närpiöön, raapasin ain pinnasta.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Närpesistä luin mitä sinne kuuluu, voiko joku väittää että siellä on epäonnistuttu.

        Kunta on elinvoimainen, eräs paikallinen yritys joutui siirtämään tuotantoaan ulkomaille lähes 100 työntekijä vajeen takia, ei vihannes ala.
        Vihannesala ei vaadi korkeaa osaamista, matalapalkka aloja on olemassa aina, vaihtoehtona on tuoda vihannekset ulkomailta,

        Jos haluaa lisätietoa on hyvä tutustuu lähemmin Närpiöön, raapasin ain pinnasta.

        Naaa. Närpes toimii miljoonatukiaisilla. Ne jos lopetettaisiin loppuisi myös toiminta.
        Suomen suurimpia tukiaisten saajia edustaa Närpiö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naaa. Närpes toimii miljoonatukiaisilla. Ne jos lopetettaisiin loppuisi myös toiminta.
        Suomen suurimpia tukiaisten saajia edustaa Närpiö.

        Yritystukia käytetään hyvin monessa, myös maataloudessa.
        Voisihan kunnan lakkauttaa, samalla satoja kuntia.
        En tästä enempää kun en perehtynyt.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Yritystukia käytetään hyvin monessa, myös maataloudessa.
        Voisihan kunnan lakkauttaa, samalla satoja kuntia.
        En tästä enempää kun en perehtynyt.

        Kannattaa tosiaan tutustua. eikä uskoa esim. YLE:n vale uutisointiin !

        Tai tälläisiin jujutuksin, koska näillähän tätä maata on aina hallittu!

        Yleensä maahanmuuttajat keskittyvät suuriin kaupunkeihin ja etenkin pääkaupunkiseudulle. Närpiössä maahanmuuttajien sopeutumista helpottaa etenkin kunnan ruotsinkielisyys.

        "Ruotsi on usealle ennestään tuttu, yhteinen kieli. Etenkin Balkanilta tulevat oppivat ruotsia helposti, se ei ole heille "temppu eikä mikään".

        - Heillä saattaa olla kosketuksia saksaan. Jos tätä on vähänkin, ruotsi avautuu kummasti. Ennen vanhaan sanottiin, että ruotsi on saksan murre, ja näin se taitaa olla, Markku Mattila kuvaa."

        https://yle.fi/uutiset/3-6569077

        Tuo " ruotsi " mitä Närpesläinen suustaan mongertaa, on verrattavissaan tällaistä kun "pakattaa Suomea " esim. tuossa videolla, varmasti ymmärrät tuota suomenkieltä ?
        Minä en, ja melkein se on sama med Närpiön språk. HUOM! en ole opetellut koskaan PAKKO-Ruotsia, mut pärjään kyllä Tukholmassa Ruotsinkielelläni, mutta vaikeuksia tuottaisi pärjätä sillä taidolla Närpiössä närpiöläisen kanssa, ja täällä pohjanmaan rannikolla on muitakin alueita joita joku sanoo ruotsinkielisiksi paikoiksi ? Joopa joo..

        https://youtu.be/wOGijdDWIPM

        Puhuukos vietnamilaisetkin muka Saksaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa tosiaan tutustua. eikä uskoa esim. YLE:n vale uutisointiin !

        Tai tälläisiin jujutuksin, koska näillähän tätä maata on aina hallittu!

        Yleensä maahanmuuttajat keskittyvät suuriin kaupunkeihin ja etenkin pääkaupunkiseudulle. Närpiössä maahanmuuttajien sopeutumista helpottaa etenkin kunnan ruotsinkielisyys.

        "Ruotsi on usealle ennestään tuttu, yhteinen kieli. Etenkin Balkanilta tulevat oppivat ruotsia helposti, se ei ole heille "temppu eikä mikään".

        - Heillä saattaa olla kosketuksia saksaan. Jos tätä on vähänkin, ruotsi avautuu kummasti. Ennen vanhaan sanottiin, että ruotsi on saksan murre, ja näin se taitaa olla, Markku Mattila kuvaa."

        https://yle.fi/uutiset/3-6569077

        Tuo " ruotsi " mitä Närpesläinen suustaan mongertaa, on verrattavissaan tällaistä kun "pakattaa Suomea " esim. tuossa videolla, varmasti ymmärrät tuota suomenkieltä ?
        Minä en, ja melkein se on sama med Närpiön språk. HUOM! en ole opetellut koskaan PAKKO-Ruotsia, mut pärjään kyllä Tukholmassa Ruotsinkielelläni, mutta vaikeuksia tuottaisi pärjätä sillä taidolla Närpiössä närpiöläisen kanssa, ja täällä pohjanmaan rannikolla on muitakin alueita joita joku sanoo ruotsinkielisiksi paikoiksi ? Joopa joo..

        https://youtu.be/wOGijdDWIPM

        Puhuukos vietnamilaisetkin muka Saksaa ?

        Suomenruotsalaisten ruotsi on jäänne ruotsin kielestä jota puhuttiin lähes tuhat vuotta sitten, on sekin muuttunut jonkin verran siitä, ruotsin sisällä on myös murteita.


    • Anonyymi

      Suomi ottaa kiintiöpakolaisia, 175 käsittää muualtakin kuin kreikasta. , Ranska aikoo ottaa 400 kreikasta.

      Höh, Aloitus kyllä oli jotain muuta,

      Luvattu maa on juutalaisten oma käsitys, Palestiinalaiset voivat olla erimieltä alueesta jota hallineet alunperin jotkut muut kuin israelilaiset, ajanlaskun jälkeen monet valtiot.

    • Meidän äiti sanoi Luvatuksi maaksi meiltä eteenpäin olevia seutukuntia, joissa ei ollut sähköjä, puhelimia, autoja ... kenelläkään.

    • Anonyymi

      Ranskalla on satojen miljardien binekset Lähi-Idässä ja vielä suuremmat Länsi-Afrikassa ja näissä eliitti puhuu ranskaa

      Te ette puhu ja teillä on urpo urpilainen afrikkakomissaaria ja ohisalo muuten vain urpona

    • Kyllä Urpiasen virka on vastuullisempi kuin Teuvo Hakakkaraisen juopottelu virka yhteiskunnan varoilla Brysselissä, kun tarvitsee vielä monta holhoojaa, Halla-aho totesi ettei voi estää Teuvoa ryyppäämästä.

      • Anonyymi

        Kyllä Urpilainenkin voi ryypiskellä Brysselissä yhteiskunnan varoilla, mutta muuten olen samaa mieltä kanssasi!


    • Anonyymi

      Kuka antoi Israelin juutalaisille ?
      Eikö se ole Raamatun "Luvattu maa" ?
      Ja kumman, Uuden vai Vanhan Testamentin mukaan ?

    • Raamatun luvattu maa oli Juutalaisille.
      Meillä pohjoisen asukeilla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Israelilaiset ovat luvattu kansa.
      Miksi me ei palvota omia muinaisia jumaliamme vaan jotain lähi-idästä tuotua oppia.

    • Anonyymi

      Oliko Jeesus juutalainen ?

    • Anonyymi

      Juutalaiset ei osaa elää sovussa, joten on se kummaa, sotahullua kansaa

      • Anonyymi

        Ei kukaan yksin tappele eikä juutalaiset keskenään
        vaan juutalaiset ja arabit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan yksin tappele eikä juutalaiset keskenään
        vaan juutalaiset ja arabit.

        Samaa sukua ovat Abrahamin lapset (Koukkunokat) :D


    • Eikös se ollut Kaanaa, jonka Jahve (Jehova jne.) lupasi Abrahamin jälkeläisille kotimaaksi aina tuomiopäivään saakka?
      Ei haitannut vaikka paikalla asui jo ennestään koko joukko jengiä, todennäköisesti foinikialaisia ja muita seemiläisiä kansoja. Ne ajettiin maanpakoon, orjuutettiin ja alistettiin. Tai vaan tapettiin viimeiseen mieheen, naiseen ja lapseen saakka. Myös heidän eläimensä, härät, lampaat jne teurastettiin, kaupunki hävitettiin maan tasalle ja ainoa jonka henki säästettiin oli kaananalainen prostituutti ja maanpetturi joka oli piiloitellut vakoojia.
      Tämä oli ensimmäinen taistelu Luvatun maan valtaamisessa. Jerikon muurit kaatuivat Raamatun mukaan pelkällä torvensoitolla ja huutamisella. minkä arkeologiset kaivaukset ovat todistaneet pelkäksi propagandaksi.
      Elikkä Game of Thrones on pelkkä lasten iltasatu verrattuna Lähi-Idän todelliseen historiaan.

      • Anonyymi

        Paloma-kulta, eikö olisi hyvä suhtautua rauhallisesti historian hirvityksiin. Ne olivat ja menivät.
        Niihin emme voi vaikuttaa. Mutta fiksuna ihmisenä sinä voit välttää äärimmäiset ristitiitojen karikot ja voit luoda harmonista keskustelukulttuuria ympärillesi!


    • Anonyymi

      Arabit ovat juutalaisiin verrattuna ainakin 100v kehityksestä jäljessä.
      Maa jossa Israel on kuuluu heille, ja on kautta aikain oluut ja tulee aina olemaan.
      Ei tule enää aikakautta , joka voisi kyseisen maan hävittää.
      Palestiinalaiset ovat arabeita, joten heille ei kuulu pyhämaa.

      • Anonyymi

        Missä israelilaiset alkujaan olivat, jos he nyt ovat arabien mailla ?
        Pitikö Israelin alueesta siis tulla arabien "luvattu maa "
        mutta juutalaiset valtasivat ne maat arabeilta ?


      • Anonyymi

        Raamatunko mukaan nykypäivänä valtion rajoissa mennään ?
        Voi kun löytyisi äkkiä raamatunkertomuksia,
        että suomalaisille olisi luvattu vaikka Indonesian kauniit trooppiset saaret.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä israelilaiset alkujaan olivat, jos he nyt ovat arabien mailla ?
        Pitikö Israelin alueesta siis tulla arabien "luvattu maa "
        mutta juutalaiset valtasivat ne maat arabeilta ?

        Israelialisia oli ollut aikoinaan monta heimoa,Mooses kokosi heidät yhteen ja johdatti ne pois egyptin orjuudesta suunnilleen nykyiselle paikallle.Mutta mitä sitten tapahtui ei ole tietoa ,koska juutalaisethan olviat taas levinnet ympäri maailmaa kunnes v.1948 perustivat nykyisen Israelin valtion sillä seurauksella ,että ajoivat palestiinalaiset siltä alueelta pakoon .Siitä lähtien on tuolla alueella ollut välillä isompi sota ja välillä pienempi sota ja se jatkuu tänäkin päivänä.Palestiinalaiset haluaa oman maansa takaisin .Ovat kuulemma asuneet ns.pyhällä maalla ennen kun israelilaisia on voinut edes kutsua kansaksi.


    • Anonyymi

      Juutalaiset asuvat maassa jonka ovat riistäneet toisilta toistamiseen, aseet on puhuneet.

      • Anonyymi

        Israel on maa, jonka Jumla lupasi Aabrahamin jälkeläisille: Ja minä (Jumalan) teen liiton sinun (Aabrahamin) kanssasi ja sinun jälkeläistesi kanssa, sukupolvesta sukupolveen, iankaikkisen liiton, ollakseni sinun ja sinun jälkeläistesi Jumala,
        ja minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi sen maan, jossa sinä muukalaisena asut, koko Kanaanin maan, ikuiseksi omaisuudeksi; ja minä olen heidän Jumalansa."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Israel on maa, jonka Jumla lupasi Aabrahamin jälkeläisille: Ja minä (Jumalan) teen liiton sinun (Aabrahamin) kanssasi ja sinun jälkeläistesi kanssa, sukupolvesta sukupolveen, iankaikkisen liiton, ollakseni sinun ja sinun jälkeläistesi Jumala,
        ja minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi sen maan, jossa sinä muukalaisena asut, koko Kanaanin maan, ikuiseksi omaisuudeksi; ja minä olen heidän Jumalansa."

        Erimieltä.
        Juutalaiset keksivät Jumalansa ihan itse noin 3500 vuotta sitten, ensimmäiset ihmiset asuneet nykyisellä Israelin alueella 30 000-40 000 vuotta sitten, juutalaiset tulivat alueelle 4000 vuotta sitten Syyriasta.. Sen jälkeen olleet vankeudessa Babyloniassa ja Egyptissä ja häippäsivät ensimmäisellä vuosisadalla ympäri maailmaa, hiippailivat takaisin kun saivat luvan perustaa valtion uudestaan, ryötäen maat palestiinalaisilta ilman Jumalan lupaa


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Erimieltä.
        Juutalaiset keksivät Jumalansa ihan itse noin 3500 vuotta sitten, ensimmäiset ihmiset asuneet nykyisellä Israelin alueella 30 000-40 000 vuotta sitten, juutalaiset tulivat alueelle 4000 vuotta sitten Syyriasta.. Sen jälkeen olleet vankeudessa Babyloniassa ja Egyptissä ja häippäsivät ensimmäisellä vuosisadalla ympäri maailmaa, hiippailivat takaisin kun saivat luvan perustaa valtion uudestaan, ryötäen maat palestiinalaisilta ilman Jumalan lupaa

        Mielenkiintoista ja voi jopa uskoakin tuon.
        Israelilaiset ovat melko röyhkeitä olleet lähihistorian saatossa.
        Israelilaisia on nimitetty laajasti Lähi-idän terroristeiksi ja Israelia rikollisvaltioksi.
        Jopa USA on nimittänyt, vaikka sitten se on taas Israelin ylin ystävä,
        kun "tavoitteet" sopivat yhteen, yhteinen vihollinen yhdistää...
        Esim. tällä hetkellä Trump on Benjamin Netanjahun ja Israelin ystävä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista ja voi jopa uskoakin tuon.
        Israelilaiset ovat melko röyhkeitä olleet lähihistorian saatossa.
        Israelilaisia on nimitetty laajasti Lähi-idän terroristeiksi ja Israelia rikollisvaltioksi.
        Jopa USA on nimittänyt, vaikka sitten se on taas Israelin ylin ystävä,
        kun "tavoitteet" sopivat yhteen, yhteinen vihollinen yhdistää...
        Esim. tällä hetkellä Trump on Benjamin Netanjahun ja Israelin ystävä.

        Nii i Trumpin vävy on jutku, sen takia Trumppi luulee määräävänsä miten alueella elettevä.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Erimieltä.
        Juutalaiset keksivät Jumalansa ihan itse noin 3500 vuotta sitten, ensimmäiset ihmiset asuneet nykyisellä Israelin alueella 30 000-40 000 vuotta sitten, juutalaiset tulivat alueelle 4000 vuotta sitten Syyriasta.. Sen jälkeen olleet vankeudessa Babyloniassa ja Egyptissä ja häippäsivät ensimmäisellä vuosisadalla ympäri maailmaa, hiippailivat takaisin kun saivat luvan perustaa valtion uudestaan, ryötäen maat palestiinalaisilta ilman Jumalan lupaa

        Mielenkiintoista Pertikki !
        Olen lukenut noin 20 vuotta sitten aika paksua kirjaa "Israelin historia" (kirjastosta),
        koska halusin päästä jyvälle niistä ikuisten sotien ja kivittämisten syistä.

        Se oli aika työläs kirja, vaikka olin silloin vielä aika hyvä syventymään mutkikkaisiinkin
        aiheisiin. Aika on valitettavasti tehnyt minun muistiini tehtävänsä. Kirjasta ei ole muistiini jäänyt muuta kuin vaistonvarainen totuus, että arabien (palestiinalaisten) ja juutalaisten (israelilaisten) sotiminen ei tule koskaan loppumaan. Rauhaa ei tule.
        Sitä ei ole tarkoituskaan tulla. Kumpikaan osapuoli ei tule ikinä antamaan periksi tuumakaan.

        Joku suunnitelman poikanen oli taas äskettäin, oliko jopa Trumpilla näpit
        pelissä, mutta se suunnitelma kuihtui jo.
        Netanjahsuta tuli muutama kuukausi sitten mielenkiintoinen dokumentti.
        Hän ei ole mikään Trumppia eikä ketään muutakaan poliitikkoa puhtoisempi "poika",
        vaan kiero juonittelija ja vaimonsa pettäjä niinkuin muutkin.
        Ökyrikas hyötyjä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista Pertikki !
        Olen lukenut noin 20 vuotta sitten aika paksua kirjaa "Israelin historia" (kirjastosta),
        koska halusin päästä jyvälle niistä ikuisten sotien ja kivittämisten syistä.

        Se oli aika työläs kirja, vaikka olin silloin vielä aika hyvä syventymään mutkikkaisiinkin
        aiheisiin. Aika on valitettavasti tehnyt minun muistiini tehtävänsä. Kirjasta ei ole muistiini jäänyt muuta kuin vaistonvarainen totuus, että arabien (palestiinalaisten) ja juutalaisten (israelilaisten) sotiminen ei tule koskaan loppumaan. Rauhaa ei tule.
        Sitä ei ole tarkoituskaan tulla. Kumpikaan osapuoli ei tule ikinä antamaan periksi tuumakaan.

        Joku suunnitelman poikanen oli taas äskettäin, oliko jopa Trumpilla näpit
        pelissä, mutta se suunnitelma kuihtui jo.
        Netanjahsuta tuli muutama kuukausi sitten mielenkiintoinen dokumentti.
        Hän ei ole mikään Trumppia eikä ketään muutakaan poliitikkoa puhtoisempi "poika",
        vaan kiero juonittelija ja vaimonsa pettäjä niinkuin muutkin.
        Ökyrikas hyötyjä jne.

        Pertikki, jatkan edellistä kommenttiani.
        Huomasin vasta kirjoitettuani sinun kommenttisi Trumpin vävystä.
        Sehän vaikuttaa tietenkin suhteisiin.
        Yhtä monimutkaisen ja paksun kirjan kuin Israelin historia
        luin viime syksynä, Anne Appelbaumin kirjan Stalinista.
        Se oli hyvä, vaikkakin ihan hirveää luettavaa eikä ensimmäinen Stalinista lukemani,
        mutta kauhein, tavallaan. Leniniä suomalaiset eivät pidä ehkä yhtä kamalana kuin Stalinia,
        mutta kyllä hän oli hirviö myös.
        Niin raakaa en ole lukenut aikoihin.
        Venäjän juutalaisia siinä missä venäläisiäkin naulattiin seinään roikkumaan ja sitten vasta ammuttiin. Pienenä mainintana koko paksusta hirveyksien kirjasta.
        Myös venäläiset tappoivat juutalaisia kylmäverisesti
        ja oli irvokasta kun holokaust- vuosipäivä oli äskettäin,
        Putin "kunnioitti" tilaisuutta läsnäolollaan mainiten venäläiset "juutalaisten vapauttajana".

        Nm "asiaa seurannut"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista Pertikki !
        Olen lukenut noin 20 vuotta sitten aika paksua kirjaa "Israelin historia" (kirjastosta),
        koska halusin päästä jyvälle niistä ikuisten sotien ja kivittämisten syistä.

        Se oli aika työläs kirja, vaikka olin silloin vielä aika hyvä syventymään mutkikkaisiinkin
        aiheisiin. Aika on valitettavasti tehnyt minun muistiini tehtävänsä. Kirjasta ei ole muistiini jäänyt muuta kuin vaistonvarainen totuus, että arabien (palestiinalaisten) ja juutalaisten (israelilaisten) sotiminen ei tule koskaan loppumaan. Rauhaa ei tule.
        Sitä ei ole tarkoituskaan tulla. Kumpikaan osapuoli ei tule ikinä antamaan periksi tuumakaan.

        Joku suunnitelman poikanen oli taas äskettäin, oliko jopa Trumpilla näpit
        pelissä, mutta se suunnitelma kuihtui jo.
        Netanjahsuta tuli muutama kuukausi sitten mielenkiintoinen dokumentti.
        Hän ei ole mikään Trumppia eikä ketään muutakaan poliitikkoa puhtoisempi "poika",
        vaan kiero juonittelija ja vaimonsa pettäjä niinkuin muutkin.
        Ökyrikas hyötyjä jne.

        Emme tiedä varhais historiaa kuinka ihmiset tuolloin elivät keskeneään, saattoivat elää rauhallisemmin, olisiko uskonto vaikuttanut jossain vaiheessa eriytymiseen arabien kanssa.
        Vanhan testamentin mukainen uskonto vallitsee juutalaisten kesken, islami syntyi raamattuun perustuen eli jumala käsite on samankaltainen, miten ovat eriytyneet en ole perehtynyt eikä uskonnot muutenkaan pyöri mielessä, raamatusta löytyy historiallisia yhtymäkohtia, hyvin paljon on mielikuvitus lähtenyt laukalle, jokaisen oma asia uskooko vai ei.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Emme tiedä varhais historiaa kuinka ihmiset tuolloin elivät keskeneään, saattoivat elää rauhallisemmin, olisiko uskonto vaikuttanut jossain vaiheessa eriytymiseen arabien kanssa.
        Vanhan testamentin mukainen uskonto vallitsee juutalaisten kesken, islami syntyi raamattuun perustuen eli jumala käsite on samankaltainen, miten ovat eriytyneet en ole perehtynyt eikä uskonnot muutenkaan pyöri mielessä, raamatusta löytyy historiallisia yhtymäkohtia, hyvin paljon on mielikuvitus lähtenyt laukalle, jokaisen oma asia uskooko vai ei.

        Minä en ole tutkinut enkä lukenut varhaishistoriaa enkä uskonnon kannalta,
        vaan poliittisia taustoja olin kiinnostunut tietämään niihin aikoihin,
        kun lähes joka ilta uutisissa näytettiin sitä puolin ja toisin kivitystä
        palestiinalaisten ja israelilaisten kesken. Mietin mistä se on saanut alkunsa.
        Joskus mietin ehtiikö ne koskaan kivienheitoltaan ja sotimiseltaan
        tehdä töitä ja miten niitä kiviä riittää, mutta riittäähän niitä
        kun niitä edestakas heiteltiin. Israelilla on aina ollut aseellinen ylivoima,
        palestiinalaiset ovat olleet altavastaajia.

        nm. "asiaa seurannut"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole tutkinut enkä lukenut varhaishistoriaa enkä uskonnon kannalta,
        vaan poliittisia taustoja olin kiinnostunut tietämään niihin aikoihin,
        kun lähes joka ilta uutisissa näytettiin sitä puolin ja toisin kivitystä
        palestiinalaisten ja israelilaisten kesken. Mietin mistä se on saanut alkunsa.
        Joskus mietin ehtiikö ne koskaan kivienheitoltaan ja sotimiseltaan
        tehdä töitä ja miten niitä kiviä riittää, mutta riittäähän niitä
        kun niitä edestakas heiteltiin. Israelilla on aina ollut aseellinen ylivoima,
        palestiinalaiset ovat olleet altavastaajia.

        nm. "asiaa seurannut"

        Että kivet, eihän kivet häviä mihinkään, heittäessä vaihtavavat paikkaa, kivien heittojen välissä käyvät syömässä ja ulostamassa.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Nii i Trumpin vävy on jutku, sen takia Trumppi luulee määräävänsä miten alueella elettevä.

        Mikä on jutku ihan outo suomalainen sana????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on jutku ihan outo suomalainen sana????

        Pertikki on rasisti. Nimittelee juutalaista pahasti.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Emme tiedä varhais historiaa kuinka ihmiset tuolloin elivät keskeneään, saattoivat elää rauhallisemmin, olisiko uskonto vaikuttanut jossain vaiheessa eriytymiseen arabien kanssa.
        Vanhan testamentin mukainen uskonto vallitsee juutalaisten kesken, islami syntyi raamattuun perustuen eli jumala käsite on samankaltainen, miten ovat eriytyneet en ole perehtynyt eikä uskonnot muutenkaan pyöri mielessä, raamatusta löytyy historiallisia yhtymäkohtia, hyvin paljon on mielikuvitus lähtenyt laukalle, jokaisen oma asia uskooko vai ei.

        Pertikki hyvä, olen aina tekstejäsi lukiessani pjtänyt sinua varsin fiksuna persoonana. Nyt saatoit haksahtaa pahasti, histpria on äärimmäisen raadaollinen. Väkivalta oli varmaan normaali ristiriitojen ratkaisutapa. Aina on taisteltu tilasta, valta oli aina vahvemmalla.

        Viittasit kristinuskon ja islamin yhteisyyteén. Olet oikeassa, että jumalkäsityksseessä on yhteosyyttä ja islamhan tunnustaa Abrahamin ja Jeesuksen tärkeiksi profeetoiksi. Mutta oslam on nuorempi uskonto. Islamon suurin profétta Muhammed kuoli 632 ajanlaskumme mukaan eli noin 600 vuotta kristiuskon keskeisen hahmon jälkeen.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Erimieltä.
        Juutalaiset keksivät Jumalansa ihan itse noin 3500 vuotta sitten, ensimmäiset ihmiset asuneet nykyisellä Israelin alueella 30 000-40 000 vuotta sitten, juutalaiset tulivat alueelle 4000 vuotta sitten Syyriasta.. Sen jälkeen olleet vankeudessa Babyloniassa ja Egyptissä ja häippäsivät ensimmäisellä vuosisadalla ympäri maailmaa, hiippailivat takaisin kun saivat luvan perustaa valtion uudestaan, ryötäen maat palestiinalaisilta ilman Jumalan lupaa

        EI MEISTÄ SA


      • Anonyymi

        Niin ovat kauan kauan sitten heillä on yhteiset esi -isät ,siis veljekset.Nykyään nuo erimiellisyydet ovat uskonnon ja maa-alueiden omistamisen riitoja.


    • Anonyymi

      Mahtaa olla elämä yhtä helvettiä noilla maahanmuuttajien vihaajilla,
      kun entiseen ei ole paluuta.
      Toivotan anonyymille 16:45 ihanan lakuisaa tulevaisuutta.

    • This land is mine
      God gave this land to me...
      -
      Ja niin myös Englanti oli mukana kun Israelille annettiin koti-maa ja itsenäisyys.
      Ainakin minä olen ylpeä osastani olla itsenäisen valtion kansalainen.
      En tunne itseäni EU-ilaiseksi.
      -
      Huomatkaa myös:
      Saamelaiset haluavat omaksi Israeliksi.
      Irti Suomalaisuuden ikeestä ja orjuudesta.
      Älkäämme antako naapuriksemme Seitaa kannattavaa kansaa.
      Silloin isossa osassa maatamme ei saa mennä potkimaan Sammaletta.
      Sehän saattaa peittää historiallisen Seidan.

      H.

      • Anonyymi

        Noin 400 000 palestinalaista sai käskyn; ''ota vuoteesi eli antaa vetää, tässä on luvattu maa''


    • Anonyymi

      Toisen mailman sodan jälkeen perustettin Israel, Suomi tuskin oli matkassa.

    • Anonyymi

      7kymppisten junttiosastoo hölöttää palestiinalaisten puolesta hölöään kun Hesari ja Yle käskevät asiasta he eivät tiedä mutta nuolevat luulemaansa eliittiä, sekundatoimittajia

    • Anonyymi

      ´1800-luvulla palestiinan alueella oli juutalaisia suurinpiirtein samanverran kuin suomenruotsalaisia suomessa.
      Mieti jos verrattaisi suomenruotsalaiset nousisivat samaan asemaan suomessa kuin juutalaiset nykyisellä palestiinalais-israelilaisella alueella,
      Juutalaiset elivät arabimaissa rauhallista rinnakkaiseloa, paljon rauhallisempaa eloa kuin muualla maailmassa, noin satavuotta sitten.
      Rinnakkaiselo alkoi pikkuhiljaa muuttua kun juutalaiset alkoivat ostaa rahalla maa-alueita palestiinasta, juutalaisista tuli maahanmuuttajia, Matuja, rikkaat juutaiset maailmalla rahoittivat -kolonalismia- alueella, loppu peli käytiin aseilla jossa köyhä palestiina syrjäytettiin, tulos on nähtävissä tänäpäivänä.
      Syy vihaan alueella olisiko tuo syy siihen.

      pertikki

      • Anonyymi

        Ei minun. Natsipuhe. Eipertsa


      • Anonyymi

        Rasisti Pertikki otti opikseen!


    • Anonyymi

      Sönkkösavolainen vielä päälle juutalaisvastaisuuksineen ei tiedä asiasta mitään

      Hömppä puhuu aivan pimeitä
      Palestiina oli Jordanian miehittämä eli LänsiRanta ja Gaza Egyptin miehittämä ja ne tuhosivat alueet asuinkelvottomiksi Egypti lähetti Gazaan rikollisia maanpakoon ja siellä on massiivinen väestönlisöts väki kaksinkertaistuu 30 vuodessa

      Egypti pitää Gazan täydellisessä kauppasaarrossa edelleen

    • Totuus on se mitä ylempä kerroin,

      Trumppilainen persu tototuus on aivan muuta.

      • Anonyymi

        Ei minun. En sotke sanoudun irti. Eipertsa


    • Anonyymi

      Sönkkösavolaisen puheilla Venäjä kuuluisi Suomelle

      Palestiinalaiset ovat islamilaidia rähjääjiä almuilla eläjiä jotka rivät tule toimeen arabien kanssa ha jiita johtaa kuolemankielisdä oleva abbas ja sekopäinen gazaterroristijoukko jolle uranin roistovaltio jakaa raketteja. Jordania ja Egypti ovat pitäneet palestiinalaisia puhdeissä

      Nykyisin Israel on yhteistyössä Egyptin ja Saudien kanssa Iranin Libanonia terrorisoivan Hizbollahin Jemenin shiiojen ja Gazan Hamasin kurissa pitämiseksi

      Suomi on tuhonnut palestiinslaisia maksamalla niiden laskuja ja antamalla niiden rähjätä. Valtiota ne eivät saa enää. Näkyvässä tulevaisuudessa

      • Anonyymi

        Palestiinalaiset on arabeja. Miten niin ei tule toimeen arabien kanssa ?
        Israelilaiset ei tule toimeen palestiinalaisten kanssa.
        Israel on terroristivaltio joka kokee olevansa oikeutettu tekemään ihan mitä lystää.
        Ajamaan muita kansoja pois alueilta, jossa ne ovat asuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palestiinalaiset on arabeja. Miten niin ei tule toimeen arabien kanssa ?
        Israelilaiset ei tule toimeen palestiinalaisten kanssa.
        Israel on terroristivaltio joka kokee olevansa oikeutettu tekemään ihan mitä lystää.
        Ajamaan muita kansoja pois alueilta, jossa ne ovat asuneet.

        Höpötystä
        Olen suomalainen
        en tule toimeen Orpon kanssa
        en tiedä minkä maalainen hän on ehkä sharialainen

        7-palstalla on joukko pinttyneitä ohipuhujasönkkääjiä
        saattavat olla demarikannattajia

        Demari vihaa israelia - arvo salo oli poikkeus - ja erityisesti nyt kun Halonen ja Ahtisaari ovat sitoutuneet rasistiseen shiiaan. Isrealilla on siis välit sunnien kanssa kuten saudien


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palestiinalaiset on arabeja. Miten niin ei tule toimeen arabien kanssa ?
        Israelilaiset ei tule toimeen palestiinalaisten kanssa.
        Israel on terroristivaltio joka kokee olevansa oikeutettu tekemään ihan mitä lystää.
        Ajamaan muita kansoja pois alueilta, jossa ne ovat asuneet.

        Israel on keinotekoisesti luotu valtio,
        Suomi on ollut toisten hallitsema, ei kuitenkaan palestiinalaisten kaltaisessa asemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israel on keinotekoisesti luotu valtio,
        Suomi on ollut toisten hallitsema, ei kuitenkaan palestiinalaisten kaltaisessa asemassa.

        Totta mutta itä-Saksa ja etelä-Vietnam voittavat keinotekoisuudessa
        Juutalaiset on kuitenkin yhtenäinen kulttuuri ja se pitää Israelin liimalla yhdessä

        Venäjän rasistit karkoittivat murhillaan ja sorrollaan niin paljon oppineita juutalaisia Isrealiin että sen toinen kieli hebrean jälkeen on venäjä ja tämä kehitys on tukenut Israelin maailman kovimmaksi teknologiavaltioksi ja vauraaksi

        USA tietenkin seisoo Israelin takakana koska juutalaiset ovat luoneet USA:n armeijan USA:n pankkijärjeselmän ja Hollywoodin jolla USA tienaa miljardeja joka sekunti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpötystä
        Olen suomalainen
        en tule toimeen Orpon kanssa
        en tiedä minkä maalainen hän on ehkä sharialainen

        7-palstalla on joukko pinttyneitä ohipuhujasönkkääjiä
        saattavat olla demarikannattajia

        Demari vihaa israelia - arvo salo oli poikkeus - ja erityisesti nyt kun Halonen ja Ahtisaari ovat sitoutuneet rasistiseen shiiaan. Isrealilla on siis välit sunnien kanssa kuten saudien

        Kyse onko palestiina juutaisten omistama, on se väkivalloin varastettu, karjala varastettiin suomalaisilta väkivalloin, hyväksytkö sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse onko palestiina juutaisten omistama, on se väkivalloin varastettu, karjala varastettiin suomalaisilta väkivalloin, hyväksytkö sen.

        höpötät
        asoiden kanssa eletään hyväksyi ne tai ei
        emme kysy Hyväksyikö Kekkonen karjalan ... Tai virolainen joka sieltä oli
        vaan mitä he tekivät

        Tyypillinen HÖMPPÄPOLIITIKKO Orpo sanoo: toivoisin että asiat olisivat hyvin

        Tyypillinen 7-palstalainen sanoo: kiva on noin hyvä mies politiikassa että hoitaa asiat hyvin

        Orpo ei tee mitään sen kun laukoo olisi kiva jos asiat olisvat hyvin ja inhimillisyys olisi sitä sun tätä

        tällaisa höpötystä

        PALESTIINALASIET SIIS RIITELIVÄT KAIKKIEN KANSSA ARABIEN JUUTALAISTEN JE. JA MENETTIVÄT KAIKEN eivät saa maata


    • Anonyymi

      kun 7-kymppiset lukeva feikkimediaa ikänsä - en väitä etteikö sielläkin joskus ole asian ytimeen osuvia juttuja mm. Suomen kuvalehdessä ennen, sen kolumnisti Marko Hamilo tiedetoimittaja onkin nykyisi Suomen Perustan ajatuspaja PS johtaja,

      mutta nämä jäävät monelta näkemältä. Asuin jonkin aikaa Uppsalassa opiskelijana arabien kanssa yksi palestiinalainen kaksi irakilaista ja aamuisin kun irakilaisiet nukkuivat juttelein tämän al fatah kannattajan kanssa hänen perheensä asui Jordaniassa ja siinä kertautui jo muinoin aina sama. arabit antavat lausuntoja mutta eivät oikeasti tue palestiinalaisia vaan haluavat yhteistyötä varakkaan ja teknologisesti edistyneen Israelin kanssa Miksi arabit hylkivät palestiinalaisia https://www.jns.org/opinion/why-are-arab-states-rejecting-the-palestinian-cause/

      • Anonyymi

        Lue historiaa mistä oli kyse aloituksessa, juutalaiset häipyivät alueelta 2000 vuotta sitten, sitten vaan yhtä-äkkiä päättivät palata. ketkä joutuneet alistumaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue historiaa mistä oli kyse aloituksessa, juutalaiset häipyivät alueelta 2000 vuotta sitten, sitten vaan yhtä-äkkiä päättivät palata. ketkä joutuneet alistumaan,

        Niin kuten sanoin
        Venäjä kuuluu Suomelle, suomalaiset asuivat Atlantilta Uraliin kveenit ja muut
        suomensukuiset ja sitten etelästä pieni slaavilaisjoukko rynni ja ajoi ne pois

        Kerro tämä juttusi Putinille ja käske kerätä kimpsunsa ja kampsunsa pois Pietarista jonka sortajatsaari rakennutti mm. suomalaisella lapsiorjatyövoimalla

        Kerro hänelle


      • Anonyymi

        Jokainen puhuu omaan pussiinsa, kysyt arabilta tai juutalaiselta
        vastapuoli on aina syyllinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuten sanoin
        Venäjä kuuluu Suomelle, suomalaiset asuivat Atlantilta Uraliin kveenit ja muut
        suomensukuiset ja sitten etelästä pieni slaavilaisjoukko rynni ja ajoi ne pois

        Kerro tämä juttusi Putinille ja käske kerätä kimpsunsa ja kampsunsa pois Pietarista jonka sortajatsaari rakennutti mm. suomalaisella lapsiorjatyövoimalla

        Kerro hänelle

        Kyse luvatusta maasta,


    • Anonyymi

      Eihän näille sönköttäjille uppoa

      1948 Jordan pakkoliitti itseensä palestiinan transjordanin ja Jerusalemin itäosan
      ja Egypti Gazan

      1956 paikkeilla Egypti lähti Gazasta tuhottuaan sen
      1967 kesällä arabit hyökkäsivät Israeliin laajalla rintamalla ja Israel löi ne
      helposti ja lopetti Jordanian miehityksen Palestiinassa

      Arabeilla olisi ollut mahdollisuus rakentaa Palestiina 1950-luvulla valmiiksi esim. Saudien raha-avulla ja tietty YK olisi jotenin tukenut ja jos mikä USA
      mutta
      ne valitsivat väärin ja nyt palestiinalasiet eivät enää koskaan saa valtionta

      Kysyin kerran nigerialaiselta tohtorilta että mainitse jokin hyvä Afrikan johtaja ja ehdotin Nasseria

      vastaus tuli heti, ei käy, aloitti 1967 Israelia vastaan

      • Anonyymi

        sodan kesäkuussa 1967 Israel löi ja valtasi koko Siinain ja Nasser kuoli yllättävän nuorena stressiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sodan kesäkuussa 1967 Israel löi ja valtasi koko Siinain ja Nasser kuoli yllättävän nuorena stressiin

        Kyse edelleen luvatusta maasta,

        Sodat Israelin ja arabien välillä on myös kyse luvatusta maasta 2000 vuoden jälkeenkin.


    • Anonyymi

      Luentoni politiikasta jatkuvat feikkimedian vaivaamille
      joiden lähteenä on fragmentointunut sekundatoimittajien ääntely

      Politiikka ei ele sitä, että pidetään kekkosta takinkääntäjänä joka oli sodan kannattaja ja muuti mieltään tai sitä että väiski leskinen on äkkiväärä joka käänsi suksensa asevelisosialistista Boris Ponomarevon, kansainvälinen osasto, kannattajaksi
      toukokuussa 1966

      VAAN POLITIIKKA ON AINA NÄHTÄVÄ KONTEKSTISSA KULLAKIN HETKELLÄ MITÄ VOIDAAN TEHDÄ SIINÄ TILANTEESSA

      Tästä myös seuraa, että kansainvälistä oikeutta ei ole olemassa ja se on joustava, valtio vain ilmoittaa että x ei ole kansainvälisen oikeuden vastaista ja sillä sipuli, meillä on muskelia. Ei siis voi vedota lakiin. Pienten maiden johtajia voidaan rangasita Haagissa mutta kansainvälistä oikeutta ei ole vaan toiminta riippuu kontekstista

      Iran: Jerusalem on Palestiinan pääkaupunki
      USA ja Guatemala, onko muita: Israelinpa

      Kumpi voitti?

    • Anonyymi

      Mikä on yhteenveto tästä ketjusta ?
      Abraham lupasi Israelin juutalaisille 2000 vuotta sitten ?
      Millä valtuuksilla ?
      Mikä ja kuka oli Abraham ? UT:ssa vai VT:ssa ?

    • Anonyymi

      Ei vanhan testamentin ihmiset ole olleet olemassa ei mooses ei abraham ...
      ne ovat tarinoita

      Jos ne olisivat olleet olemassa siellä mainittaisiin Egyptin faaraoita koska ne olivat olemassa mutta jälkeenpäin keksityssä kirjassa niitä ei uskala sirotella kun ei tiedä mitään

      Israelin voima perustuu juutalaiseen kulttuuriin jota voi kunnioittaa ja yrittää ymmärtää ja jopa seurata ei tarvitse olla uskovainen
      Katolinen kysymystuntia puolustaa vanhan testamentin historiallisuutta, tosin kummallisella tavalla, tuolla tavalla voisi perustella Troijan sotaa yms.
      https://www.youtube.com/watch?v=rV_Mk4smJXc

    • Anonyymi

      Mutta kun lupaus Luvatusta maasta perustuu Raamattuun
      niin missä se siellä lukee ja millä oikeudella ja missä asemassa
      Abraham sen lupasi ?
      Onko Abraham Vanhaa Testamenttia ?
      Mikä ero on vanhalla ja uudella testamentilla ?

    • Anonyymi

      Juutalaiset väittää että Israel on (heille) luvattu maa.

    • Anonyymi

      Kyllä se on vaan Suomi. Täällä voi suojavärillinen tehdä mitä lystää. Mutta joskus,,siis harvoin käry käy ja joutuu vastuuseen.

      Yleisimmin SDP edustajia:

      Helsinkiläinen demaripoliitikko saa syytteen petoksesta: ”En tiedä asiasta mitään”
      Sdp:n Helsingin-piirin toimistosta vahvistetaan Hagi Musen kertoneen syytteestään. Asianomistajana on Kela.

      https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006417700.html?ref=rss

    • Anonyymi

      Suurin osa ketjusta ei koskenut aloitusta.

      Luvattu maa vain raamatun kirjoitusta.

      Kansa joka eli ympäri maailmaa tuhansia vuosia palasi, asuinsijoilleen raha avulla alistaen paikalliset, tai ajaen pois tieltään.

      Ihmetellyt Kurdien asemaa 30-40 miljoonainen kansa ei saa omaa valtiota, Kurdit eivät ole juutalaisia, heille ei tule sympatiaa Trumpilta jolla olisi ollut mahdollisuus.
      Jos Trumpin vävy olisi ollut Kurdi olisi tilanne toinen.
      Itse Trumppi maahanmuuttajataustainen, häikäilemätön, narsisti vailla tunteita.

      • Anonyymi

        Kurdeja on asunut monen valtion alueella osana kutakin kansaa, mutta Erdogan alkoi vainoamaan heitä ja vei käytännössä heiltä ihmisoikeudet. Siitä alkoi kurdien golgatantie.
        Turkkilaiset ovat jo aikaisemminkin "kunnostautuneet" kansanmurhalla,
        Armenian kansan. Kurdeja on tapettu paljon Turkissa ja muualla kuten tiedämme
        ilman oikeudenkäyntejä, mutta Turkissa sen kohtalon ovat saanut kokea tuhannet muutkin.
        Yksin Erdoganin arvostelusta voi joutua tyrmään vuosiksi. Erdogania saa vain kehua ja jumaloida.

        Kurdit ovat halunneet omaksi maakseen Turkin, Irakin ja Irakin rajamailla olevan alueen, jossa eniten kurdeja aina on asunut autonomian tapaisessa tilassa,
        mutta siihen ei suostuta, koska sillä alueella on runsaita öljyvaroja.

        Kurdi Abdullah Öcalan perusti ryhmän, joka alkoi puolustaa kurdeja, pidätettiin ja on tyrmässä jo kohta 20 vuotta, hengissä kuitenkin vielä. Turkki on nimennyt hänen järjestönsä PKK:n, terroristijärjestöksi.


    • Kurdeja asunut alueilla yhtäkaun kuin muitakin kansoja, kurdeilla ollut aina päämäärä oma valtio siitä lähtien kun valkoinen kolonalisimi sotki kansojen rajat, määriteltiin rajat summa mutikassa käyttämällä viivoitinta välittämät luonnollisia kansojen rajoja.

      Kurdit vaati omaa valtiota ensimmäisen maailman sodan jälkeen mutta turhaan ja toistuvasti sen jälkeen, eivät tule hellittämään ennenkuin saavat sen.

      Ainoa valtio joka tukee alueella kurdeja on israel, on tukenut jollain tavalla jatkuvasti.

      Lähi-idän nykyinen sekasortoinen tila on pitkälti länsimaiden vika joka alkoi kolonalismistä, milloin alueet rauhoittuvat, olisi rauhoittunut jos suurvallat olisi yksimielisiä. Venäjän olemassa oleminen siellä ei johda mihinkään.

    • Anonyymi

      Aavan meren tuolla puolen ----savoksi.

    • Anonyymi

      Jumala lupasi Israelin kansalle (huom. joista ei kaikki siis olleet uskovia, vaan vain Egyptin orjuudessa lisääntynyt juutalainen kansa, jotka puhuivat hebreaa ja suurin osa eli orjuudessa ja kaipasi vapautta. Israel oli lempinimi alun perin tasan yhdelle miehelle, jolle oli puhunut JUMALA) Mooses, jonka kasvatti Faaraon tytär oli valittu tähän tehtävään ja sai ottaa veljensä Aaronin mukaan johtamaan Jumalan johdatuksella tän yhden ihmisen, maailman ja taivaiden luoneen Jumalan kansan pois orjuudesta maidon ja hunajan maahan, Israeliin. He voitti taistelut ja sai jopa mannaleipää ja viiriäisiä taivaasta syödäkseen ja vettä kalliosta juodakseen. Pitkällä matkalla jyvät erottui akanoista, ja he sai mm. liiton taulut joissa oli suoraan Jumalalta Vuorella Moosekselle annetut 10 käskyä.

      Tämän Israelin valtion Jumala myös vihassansa hajotti, kosti, ja keräsi sen taas uudelleen toisen maailman sodan jälkeen tavalla, jota ei voi ihmisjärjellä mitenkään enää selittää. Israelia on myös uhannut sen jälkeen totaalinen sota, joka kesti 6 kokonaista päivää- n i i n. Eli oli 1970-luvulla.

      Luvattuna meille on Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta Ikuinen Elämä, joille uskosta riippumatta Mooseksen laki on mahdoton enää toteuttaa. Vain uskosta Meille, Sydämestämme; mielestäme; ja Sielustamme uskoville, joille tie on auki. Ikuinen Elämä.
      On myös Saatanan tie, joka Valehtelija ja Murhaaja alusta asti, ja joka vihasi ihmistä niin heikkona valoläiskänä kun näki, ja vannoo Kostoa kuninkuutensa ikuisesta menetyksestä sen tähden"" Helvetin loi Jumala, ja sitä vahtii Enkeli Malok ikuisesti.

      Tuomiosta päättää Jeesus Kristus, joka istuu Ihmisenä ylösnousseena Kaikkivaltiaan Jumalan oikealla puolella Ikuisesti.

      Jerusalem, on Tähti"" Jeesus Nasaretilaisen Kuninkuuden kehto"" ja Amen.

      • Anonyymi

        Jumala olis juutalainen ja Moosekset ja muut ?
        Miksi ihmiset, jotka ovat ev.lut pitävät juutalaisten uskoa ?

        Jonkun mielikuvista maalaama Jeesuksen kuva on kuin vaalea- pitkähiuksinen,
        vaaleapartainen, sinisilmäinen hippi.

        "Oikeasti" Jeesus olikin siis mustatukkainen, mustapartainen, mustasilmäinen
        juutalainen ?


    • Anonyymi

      Jumala on ruottalainen sanoi poikani kun lätkässä voittivat :)
      Sweden "The land of milk and honey " :D

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1985
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      184
      1768
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      125
      1626
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1561
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      127
      1401
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      314
      1153
    7. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      174
      1105
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1103
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1024
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1015
    Aihe