Jeesus vai Jumala

Anonyymi

Olen käsittänyt että helluntailaiset rukoilee vaan Jeesusta, eikä Jumalaa siis Isää? Miksi näin ja mitä eroa heillä on? Miten asiasta opetetaan helluntailaisuudessa?

76

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumala ja Jeesus on yksi ja sama henkilö.
      Jeesus Kristus on Jumala, joka tuli ihmiseksi.
      Ihmisenä Hän on Jumalan Poika mutta Hän
      oli Jumala ennen kuin otti ihmisen muodon ja
      tuli ihmiseksi.

Tästä aiheesta on tällä palstalla paljon keskusteltu
      ja väitelty. En tiiä aiotko alottaa uuden väittelyketjun
      vai etsitkö tietoa. Jos aihe kiinnostaa, voisit vaikka lukea
      https://www.jumala-kanssamme.se/440034901

• Anonyymi

Etsin tietoa..Jos ovat sama niin eikö silloin voi rukoilla myös Isää? Jeesuskin rukoili Isää ja kehoitti meitä niin tekemään myös. Miksi siis vain Jeesusta rukoillaan, ihmettelen vain.. Mikä hänestä tekee paremman, se inhimillisyyskö että hän on helpommin lähestyttävä.Vai siksi että oli maan päällä.Ihmisten omia kokemuksia lähinnä haen rukoilemisesta,enkä mitään linkkejä missä"selitetään"asiaa. Miten on sinun uskonelämäsi laita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etsin tietoa..Jos ovat sama niin eikö silloin voi rukoilla myös Isää? Jeesuskin rukoili Isää ja kehoitti meitä niin tekemään myös. Miksi siis vain Jeesusta rukoillaan, ihmettelen vain.. Mikä hänestä tekee paremman, se inhimillisyyskö että hän on helpommin lähestyttävä.Vai siksi että oli maan päällä.Ihmisten omia kokemuksia lähinnä haen rukoilemisesta,enkä mitään linkkejä missä"selitetään"asiaa. Miten on sinun uskonelämäsi laita?

Sivusta. No olisihan se tosiaan ollut erikoista, jos Jeesus olisi rukoillut "Jeesus, auta minua"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskova, joka käsittää, että Jeesus on Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa,
        rukoilee automaattisesti Jeesusta Kristusta. Ei hän edes ajattele, ettei rukoile
        Jumalaa vaan Jeesusta. Eikä hän rukoile Jumalaa ja ajattele, ettei hän rukoile
        Jeesusta vaan Jumalaa. Jeesusta rukoileva ihminen rukoilee Jumalaa koska
        Jeesus on Jumala. Jumalaa rukoileva ihminen rukoilee Jumalaa Jeesuksen
        kautta ja Jeesuksen nimessä.

Uskonnollinen ihminen, ei uudestisyntynyt uskova Jumala lapsi, voi
        rukoilla Jumalaa ajattelmatta ollenkaan rukoilevansa Jeesusta Kristusta
        tai rukoilevansa Jumalaa Jeesuksen nimessä. Hän rukoilee Jumalaa
        ohi Jeesuksen Kristuksen. Mutta meillä on vain Jeesuksen Kristuksen
        kautta pääsy Jumala eteen rukouksillamme. Raamattu antaa vielä
        tarkemman tien Jumalan luokse. Se on Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan,
        veri. Siis vain Jeesuksen kautta ja vain Jeesuksen veren kautta voimme
        viedä rukouksemme elävälle Jumalalle.

En pannut Raamatun jakeita mutta tämä oppi on Raamatussa selväsi esillä.

• Anonyymi

Ajatuksesi "Jumala ja Jeesus on yksi ja sama henkilö." on kimppu ristiriitaisuuksia ja täysin kestämätön:

Jeesus huusi ristillä: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"

Ketä Jeesus huusi avuksi ristillä, itseäänkö???!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajatuksesi "Jumala ja Jeesus on yksi ja sama henkilö." on kimppu ristiriitaisuuksia ja täysin kestämätön:

Ei vaan Jeesus oli lihaksi syntynyt Jumala niinkuin sana sanoo...
        Se, ettei Jeesus rukoillut Jeesusta, johtuu siitä, että Jeesus oli ihminen, joka toteutti Isänsä tahtoa.
        Et siis usko Jeesuksen olleen Vapahtaja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, ettei Jeesus rukoillut Jeesusta, johtuu siitä, että Jeesus oli ihminen, joka toteutti Isänsä tahtoa.

Ja väität edelleenkin, että Jeesus ei rukoillut avuksi itseään, kun rukoili Jumalaa, vaikka kerrotkin, että Jeesus ja Jumala ovat yksi ja sama henkilö??? Ja ilmeisesti nyt myös tämän seuraava vastauksen myötä, jossa tuo esiin myös Isän, niin myös Jeesus, Jumala ja Isä on yksi ja sama henkilö? Helluntalaista logiikkaa?

Ajatuksesi on yhtä sekava kuin miljoonien uskontojen ja lahkojen maailma, jossa järjen ja älyn voi laittaa narikkaan? Sokea usko tuo elämään onnen ja autuuden?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja väität edelleenkin, että Jeesus ei rukoillut avuksi itseään, kun rukoili Jumalaa, vaikka kerrotkin, että Jeesus ja Jumala ovat yksi ja sama henkilö??? Ja ilmeisesti nyt myös tämän seuraava vastauksen myötä, jossa tuo esiin myös Isän, niin myös Jeesus, Jumala ja Isä on yksi ja sama henkilö? Helluntalaista logiikkaa?

Ajatuksesi on yhtä sekava kuin miljoonien uskontojen ja lahkojen maailma, jossa järjen ja älyn voi laittaa narikkaan? Sokea usko tuo elämään onnen ja autuuden?

>>>Jeesus, Jumala ja Isä on yksi ja sama henkilö? Helluntalaista logiikkaa?<<<

En tunne ollenkaan helluntailogiikkaa. Mutta Raamatun logiikkaa se on.

"KENEN LAPSI SINÄ OLET?

Sinä sait alkusi äitisi kohdussa. Siihen tarvittiin siemen isältäsi ja äidiltäsi. Tällä perusteella isäsi ja äitisi, joista sait alkusi, ovat sinun biologiset vanhempasi. Olet siis heidän lapsi. Tämä on luonnollisen sikiämisen ja syntymän luonnollinen seuraus. Jokaisella ihmisellä on siis biologiset vanhemmat.

Nyt puhumme toisesta syntymästä. Puhumme hengellisestä syntymästä. Puhumme uskoon tulosta, joka on uudesti syntyminen.

Uudesti syntymisessä Ihmisestä tulee Jumalan lapsi. Uudesti syntymiseen tarvitaan Jumalan Sana ja Pyhä Henki. Jumalan Sana ja Pyhä Henki on saumattomassa yhteistyössä jokaisen ihmisen uskoon tulossa. Ilman Jumalan Sanaa ei synny yhtään Jumalan lasta. Ilman Pyhää Henkeä ei myöskään synny yhtään Jumalan lasta. Jos sinä siis olet uudesti syntynyt uskova, olet syntynyt:

1. Jumalan Sanasta (Jaak 1:18, 1 Piet 1:23).

2. Pyhästä Hengestä (Joh 3:3-8).

3. Olet silloin syntynyt Jumalasta (Joh 1:13).

Koska sinä olet syntynyt Jumalan Sanasta ja Jumalan Hengestä, sinä olet Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen lapsi. Sana ja Henki on sinun Taivaallinen Isäsi (Jes 9:5, Gal 4:6). Olet Herran Jeesuksen Kristuksen lapsi koska Jeesus Kristus on lihaksi ihmiseksi tullut Jumalan Sana. Koska Sana ja Henki, josta sinä olet syntynyt, on Jumala, sinä olet Jumalan lapsi. Siksi Raamattu todistaa yhteenvetona, että uskova on syntynyt Jumalasta (Joh 1:13, 1 Joh 3:1-2)."

Tämä teksti lainattuu: https://www.jumala-kanssamme.se/439644965
        Siellä on lisää aiheesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Ajatuksesi "Jumala ja Jeesus on yksi ja sama henkilö."
        on kimppu ristiriitaisuuksia ja täysin kestämätön:<<<

Se ei ole minun ajatukseni vaan Jumalan itsensä ilmoitus itsestään
        ja Pojasta. Sinun tulisi huolestua mikäli pidät itseäsi uskovana ja
        pelastettuna koska sinä et tunne Herraa Jeesusta Kristusta. Olet
        paljastanut palstaa lukeville hengellisille Raamattua tunteville,
        ettet ole ollut Jumalan opetuksen alaisuudessa. Siksi et tunne Poikaa.

Jumalan lapsi tuntee Isän ja Pojan. Oletko ollenkaan uudestisyntynyt
        Jumalasta: Sanasta ja Hengestä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä väitän. Kuten Raamattuun on kirjoitettu, että Jumala on sana ja sana tuli lihaksi.
        Väitän myös, että sinunkin syntisi annetaan anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä ja pääset tuota kautta osalliseksi Jumalanlapseudesta sekä taivaanvaltakunnan perillisyydestä.
        En ole helluntailainen vaan luterilainen.
        Miksi kieltäisit minulta onnen ja autuuden sekä muilta uskovilta? Ei se ole sinulta pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

rukoilee automaattisesti Jeesusta Kristusta. Ei hän edes ajattele, ettei rukoile

Tälläistä vähän hainkin.Kiitos selityksestä. Jäin vielä epäselväksi ajattelevatko/opettavatko helluntailaiset että Jeeus loi maailman ja miten muuten VT:n aika ja tapahtumat, oliko Jumala sielläkin Jeesus? En kyllä yhtään ymmärrä miten he voivat sama olla, vaikka yhtä ovatkin..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Ajatuksesi "Jumala ja Jeesus on yksi ja sama henkilö."
        on kimppu ristiriitaisuuksia ja täysin kestämätön:<<<

Se ei ole minun ajatukseni vaan Jumalan itsensä ilmoitus itsestään
        ja Pojasta. Sinun tulisi huolestua mikäli pidät itseäsi uskovana ja
        pelastettuna koska sinä et tunne Herraa Jeesusta Kristusta. Olet
        paljastanut palstaa lukeville hengellisille Raamattua tunteville,
        ettet ole ollut Jumalan opetuksen alaisuudessa. Siksi et tunne Poikaa.

Jumalan lapsi tuntee Isän ja Pojan. Oletko ollenkaan uudestisyntynyt
        Jumalasta: Sanasta ja Hengestä?

Ei ole tärkeintä minä itseään pitää, uskovana vai tavallisena ihmisenä, vaan mikä on. Jeesus opetti opetuslapsiaan rukoilemaan Jumalaa. Hän ei etsinyt omaa kunniaansa vaan antoi kunnian Jumalalle. (Joh 6:38) Jeesus ei tullut tekemään omaa tahtoaan, vaan Jumalan tahdon.

Krisittyjen ei tule elää riidassa keskenään eikä muiden kanssa, vaan (Matt 5:23-24) pyrkiä sopimaan ja tarvittaessa kestää se, mitä sanomme vääryydeksi tai kohtuuttomuudeksi (Matt 5:39-45).

Jeesus itse rukoili Jumalaa ja myös opetti, (Matt. 6 ja Joh 4:23) miten tulee rukoilla. (Joh. 4:24) Jumala on henki ja (Luuk. 11:19) ja Jumala antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä Häneltä anomalla anovat. (Joh 4:24) Jumalan mieleen ovat ne, jotka rukoilevat hengessä ja totuudessa. Jeesus varoitti, (Matt. 7:21) että hänen nimensä hokeminen ei auta pääsemään taivasten valtakuntaan, vaan se, että tekee Jumalan tahdon."

Ei meidän tule ryhtyä toinen toisillemme tuomareiksi uskon kysymyksissä, sillä Jumala yksin tietää, mikä on uskomme. Hyödytöntä meidän on vertailla, kuka uskoo oikein ja kuka ei. Ei se mitään hyödytä. Jeesus opetti mitä meidän tulee tehdä (Matt. 6:33): "Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tälläistä vähän hainkin.Kiitos selityksestä. Jäin vielä epäselväksi ajattelevatko/opettavatko helluntailaiset että Jeeus loi maailman ja miten muuten VT:n aika ja tapahtumat, oliko Jumala sielläkin Jeesus? En kyllä yhtään ymmärrä miten he voivat sama olla, vaikka yhtä ovatkin..

>>>Jäin vielä epäselväksi ajattelevatko/opettavatko helluntailaiset että Jeeus loi maailman ja miten muuten VT:n aika ja tapahtumat, oliko Jumala sielläkin Jeesus? En kyllä yhtään ymmärrä miten he voivat sama olla, vaikka yhtä ovatkin..<<<

Minä olen ollut uskossa runsaat kolkyt vuotta. Olen käynyt uskovien upotuskateella ja saanut Pyhän Hengen aivan uskonelämän alussa. Sitten olen lukenut Raamattua tutkien näitä kolminaisuuteen liittyviä asioita. Uskon lukeneeni Pyhän Hengen opetuksen alaisuudessa.

Uskoon tulossani ja sen jälkeen en vielä käsittänyt, että Jeesus on Jumala. Jossakin sydämeni sopukoissa tiesin sen, mutta en voinut mitenkään selittää asiaa. Jeesuksen jumaluus avautui minulle Raamatun äärellä, jolloin käsitin sen Sanassa. Iloitsin kun huomasin, että kuka minut oli pelastanut ja kuka minun puolestani kuoli ristillä. Ei se ollut kuka tahansa ihminen vaan kaiken Luoja ja Jumala ihmiseksi tulleena. Valtava riemu ja kunnioitus Jeesusta kohtaan!!!

Mutta sitten oli Pyhä Henki, joka oli minulle kauan aikaa mysteeri. Luin Benny Hinnin kirjaan "Huomenta Pyhä Henki" ajatellen , että minä sen kautta voisin käsittää Pyhän Hengen persoonaa. Mutta minä en saanut kirjan kautta mitään selkoa siitä, kuka tai mikä Pyhä Henki on. Tämä asia jäi pimentoon minulle. Käsitin kyllä jotenkin alitajunnasssa, että Pyhä Henki on, ja täyty olla Jumala, mutta en voinut sitä selittää enkä käsittää ollenkaan.
        Minulla oli vaikea käsittää, että miten Jeesus ja Pyhä Henki voivat olla Jumala. Käsitin, että Jumala on Jumala mutta keitä ovat Poika ja Pyhä Henki??? Ovatko hekin Jumalia? Ja miten se sopii Raamatun teologiaan koska meillä on vain yksi Jumala. Siinäpä ongelmaa vastakääntyneelle tietoa janoavalle uskovalle.

Nämä asiat ovat sellaisia, että vain Pyhä Henki voi ilmoittaa sinulle ja minulle, kuka Jeesus on ja vain Jeesus voi ilmoittaa sinulle ja minulle kuka Isä Jumala on? Jos Jeesus ei ilmoita sinulle ja minulle Isää, emme voi oppia tuntemaan Häntä. Jos Pyhä Henki ei ilmoita sinulle ja minulle Poikaa, emme voi oppia tuntemaan Jeesusta Kristusta Jumalana. Ja tämä on tietenkin käänteisenä toisin päin: Jos Jeesus ilmoittaa meille Isän, opimme tuntemaan Jumalaa. Ja jos Isä Jumala ilmoittaa meille Pojan, opimme tuntemaan Pojan.

Näin olemme riippuvaisia Pyhästä Hengestä ja Jeesuksesta Kristuksesta voidaksemme tulla tuntemaan Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä. Ihmisjärki ei käsitä näitä Jumalan syvyyksiä. Emme voi tempasta Jumalaa eteemme ja tutkia Häntä niin kuin lääkäri tutkii potilasta. Jumalan on itse suostuttava tulemaan meille Opettajaksi ja ilmoitettava meille itsemme. Muuten emme voi tulla tuntemaan Häntä.

Sitten asian ratkaisuun. Se on erittäin yksinkertainen.

Jeesus sanoi Hänen itsensä ja Isän tulevan opetuslasten luokse (= kaksi persoonaa). He
        tulivat helluntaipäivänä Pyhässä Hengessä, jolloin Jumala tuli uskovien yhteyteen ja jokaisen yläsalissa olevan yksilöuskovan elämään. Jumalan läsnäolo tuli siis seurakuntaan ja yksilöuskovaan Pyhässä Hengessä.

Koska Pyhä Henki tuli (= yksi persoona). Pyhässä Hengessä on Isä Jumala ja Poika Jeesus. Tämän voit lukea Joh 14:18, 23 jakeissa. Jeesus ja Isä tulivat siis Pyhässä Hengessä, josta tapauksesta voit lukea Apt 2:1-4 jakeista. Paavali selventää asiaa Korinttolaiskirjeissään. Kannattaa lukea.

Koska Isä ja Poika tulivat helluntaipäivänä (=kaksi persoonaa) Jumala on
        kaksi: Sana ja Henki. Siis Jumala: Sana ja Henki.

Jotta sinä voisit oppia tuntemaan Jumalaa, tarvitset kaksi:
        Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen. Silloin sinulla on Jumala Opettajana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Jäin vielä epäselväksi ajattelevatko/opettavatko helluntailaiset että Jeeus loi maailman ja miten muuten VT:n aika ja tapahtumat, oliko Jumala sielläkin Jeesus? En kyllä yhtään ymmärrä miten he voivat sama olla, vaikka yhtä ovatkin..<<<

Minä olen ollut uskossa runsaat kolkyt vuotta. Olen käynyt uskovien upotuskateella ja saanut Pyhän Hengen aivan uskonelämän alussa. Sitten olen lukenut Raamattua tutkien näitä kolminaisuuteen liittyviä asioita. Uskon lukeneeni Pyhän Hengen opetuksen alaisuudessa.

Uskoon tulossani ja sen jälkeen en vielä käsittänyt, että Jeesus on Jumala. Jossakin sydämeni sopukoissa tiesin sen, mutta en voinut mitenkään selittää asiaa. Jeesuksen jumaluus avautui minulle Raamatun äärellä, jolloin käsitin sen Sanassa. Iloitsin kun huomasin, että kuka minut oli pelastanut ja kuka minun puolestani kuoli ristillä. Ei se ollut kuka tahansa ihminen vaan kaiken Luoja ja Jumala ihmiseksi tulleena. Valtava riemu ja kunnioitus Jeesusta kohtaan!!!

Mutta sitten oli Pyhä Henki, joka oli minulle kauan aikaa mysteeri. Luin Benny Hinnin kirjaan "Huomenta Pyhä Henki" ajatellen , että minä sen kautta voisin käsittää Pyhän Hengen persoonaa. Mutta minä en saanut kirjan kautta mitään selkoa siitä, kuka tai mikä Pyhä Henki on. Tämä asia jäi pimentoon minulle. Käsitin kyllä jotenkin alitajunnasssa, että Pyhä Henki on, ja täyty olla Jumala, mutta en voinut sitä selittää enkä käsittää ollenkaan.
        Minulla oli vaikea käsittää, että miten Jeesus ja Pyhä Henki voivat olla Jumala. Käsitin, että Jumala on Jumala mutta keitä ovat Poika ja Pyhä Henki??? Ovatko hekin Jumalia? Ja miten se sopii Raamatun teologiaan koska meillä on vain yksi Jumala. Siinäpä ongelmaa vastakääntyneelle tietoa janoavalle uskovalle.

Nämä asiat ovat sellaisia, että vain Pyhä Henki voi ilmoittaa sinulle ja minulle, kuka Jeesus on ja vain Jeesus voi ilmoittaa sinulle ja minulle kuka Isä Jumala on? Jos Jeesus ei ilmoita sinulle ja minulle Isää, emme voi oppia tuntemaan Häntä. Jos Pyhä Henki ei ilmoita sinulle ja minulle Poikaa, emme voi oppia tuntemaan Jeesusta Kristusta Jumalana. Ja tämä on tietenkin käänteisenä toisin päin: Jos Jeesus ilmoittaa meille Isän, opimme tuntemaan Jumalaa. Ja jos Isä Jumala ilmoittaa meille Pojan, opimme tuntemaan Pojan.

Näin olemme riippuvaisia Pyhästä Hengestä ja Jeesuksesta Kristuksesta voidaksemme tulla tuntemaan Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä. Ihmisjärki ei käsitä näitä Jumalan syvyyksiä. Emme voi tempasta Jumalaa eteemme ja tutkia Häntä niin kuin lääkäri tutkii potilasta. Jumalan on itse suostuttava tulemaan meille Opettajaksi ja ilmoitettava meille itsemme. Muuten emme voi tulla tuntemaan Häntä.

Jeesus sanoi Hänen itsensä ja Isän tulevan opetuslasten luokse (= kaksi persoonaa). He
        tulivat helluntaipäivänä Pyhässä Hengessä, jolloin Jumala tuli uskovien yhteyteen ja jokaisen yläsalissa olevan yksilöuskovan elämään. Jumalan läsnäolo tuli siis seurakuntaan ja yksilöuskovaan Pyhässä Hengessä.

Koska Pyhä Henki tuli (= yksi persoona). Pyhässä Hengessä on Isä Jumala ja Poika Jeesus. Tämän voit lukea Joh 14:18, 23 jakeissa. Jeesus ja Isä tulivat siis Pyhässä Hengessä, josta tapauksesta voit lukea Apt 2:1-4 jakeista. Paavali selventää asiaa Korinttolaiskirjeissään. Kannattaa lukea.

Ja pieni virhe joka täytyy korjata.

>>>Jumalan on itse suostuttava tulemaan meille Opettajaksi ja ilmoitettava meille itsemme.<<<

Tulee olla: Jumalan on itse suostuttava tulemaan meille Opettajaksi ja ilmoitettava meille itsensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä lukee, että Pyhä henki on persoona? Ei ainakaan Raamatun alkutekstissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Solet lukenu huonosti Raamattusi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Solet lukenu huonosti Raamattusi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei se ollut kuka tahansa ihminen vaan kaiken Luoja" Siis Jeesus on kaiken Luoja? Eli millä tavalla, loiko Hän maailman?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei se ollut kuka tahansa ihminen vaan kaiken Luoja" Siis Jeesus on kaiken Luoja? Eli millä tavalla, loiko Hän maailman?

Ja niin, ärsyttää kun ootta täällä, että "eiköhän tämä ole jo käsitelty juttu".. No ei ole, kuulen ekaa kertaa että joku väittää että Jeesus ja Jumala ovat sama. No tottakai tarvin perustelut. Luulis että ihmisiltä löytyy sanoja täällä kun anosti netissä puhelee.. Ja mistä tämä oppi tulee, eihän Raamatussa Jeesus sano olevansa sama kuin Jumala Taivaan Isä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Uskova, joka käsittää, että Jeesus on Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa,
        Jumalaa vaan Jeesusta"

Näin on. Ja mistä se johtuu? Siitä, että asia on hoettu seurakunnista 400-luvulta lähtien. Raamattu ei kuitenkaan asiaa tue.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja niin, ärsyttää kun ootta täällä, että "eiköhän tämä ole jo käsitelty juttu".. No ei ole, kuulen ekaa kertaa että joku väittää että Jeesus ja Jumala ovat sama. No tottakai tarvin perustelut. Luulis että ihmisiltä löytyy sanoja täällä kun anosti netissä puhelee.. Ja mistä tämä oppi tulee, eihän Raamatussa Jeesus sano olevansa sama kuin Jumala Taivaan Isä.

Asiasta ei tarvitse olla huolissaan. Se, uskotko Jeesuksen olevan Jumala vai et tai uskotko Pyhän hengen olevan persoona tai et, eivät vaikuta pelastumiseesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiasta ei tarvitse olla huolissaan. Se, uskotko Jeesuksen olevan Jumala vai et tai uskotko Pyhän hengen olevan persoona tai et, eivät vaikuta pelastumiseesi.

Jaa ei tarvitse vai? Jumala on yksi. Jos hänen rinnalleen kuvitellaan muita Jumalia, kuten vaikkapa Jeesus-Jumala tai Pyhä henki-Jumala, syyllistytään epäjumalanpalvelukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska Raamattu todistaa, ja Jeesus itse todistaa, että Jeesus on Jumala,
        ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa, ja Jumala on luonut maailmat, Jeesuksen
        täytyy olla mukana kaikessa luomisessa. Hän on mukana luomisessa Jumalana.
        Muussa tapauksessa Raamattu on erehtynyt ja on ristiriitainen kirja.

Raamattu kertoo Jumalan luoneen kaiken Sanalla ja Sanan voimalla.
        Sanan voima on elävä Pyhän Hengen voima. Eihän pelkkä sana riitä
        tuomaan tyhjästä esille mitään olevaista. Täytyy olla Elävä luova Henki
        mukana.

Jeesus Kristus on Sana ja Pyhä Henki on Jeesuksen Kristuksen Henki.
        Jumala siis SANOI ja Pyhä Henki toteutti Jumalan Sanan niin, että
        tapahtui Jumalan Sanan mukaisesti. Huomaa tämä sama luomisjärjestys
        Jeesuksen toiminnassa. Jeesus rukoili Isää, - sai Isältä Sanan ja Sanoi sen
        ja Pyhä Henki toteutti Jeesuksen Sanan.

Ps 33:6 Herran SANALLA ovat taivaat tehdyt, ja kaikki niiden joukot
        HÄNEN SUUNSA HENGELLÄ. Hän kokoaa meren vedet niinkuin
        roukkioksi, panee syvyydet säiliöihin. Peljätköön Herraa kaikki maa,
        hänen edessänsä vaviskoot kaikki maanpiirin asukkaat. 33:9 Sillä
        HÄN SANOI. ja tapahtui niin, HÄN KÄSKI, JA SE OLI TEHTY.

SANA JA HENKI YHTEISTYÖSSÄ

Huomaa, että ihan kaikki ON LUOTU JEESUKSEN KAUTTA ja
        HÄNEEN! Siis HÄNEEN!!! Kaikki on tietenkin luotu Luojaan
        itseensä, ei keneenkään toiseen. Jumala itsessään pitää koko
        luomakuntaa koossa. Tämä Jumala ja Luoja on Herra Jeesus Kristus.

Kol 1:16 "Sillä HÄNESSÄ luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan
        on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia,
        hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu HÄNEN KAUTTANSA JA HÄNEEN.
        ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa."

https://www.jumala-kanssamme.se/439644965

Näissä linkeissä lisää perusteluja Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluudelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoo, että minä(siis Jeesus) ja Isä olemme yhtä
        Voi rukoilla Jeesuksen nimessä tai Taivaallisen Isän nimeen.. Tulet kuulluksi joka tapauksessa..Usko ei ole nimiä, vaan ylösnousseen Jeesuksen sisäistä tuntemista ja samalla Jumalan tuntemista ja armon kokemista..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hebrealaiskirjeessa Pyhä Henki puhuu VT:n Jumalana.
        Olethan lukenut hebrealaiskirjeen ja uskot sen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hebrealaiskirjeessa Pyhä Henki puhuu VT:n Jumalana.
        Olethan lukenut hebrealaiskirjeen ja uskot sen?

Raamattu ei suoraan sano ,että Pyhä Henki on persoona, mutta kun luetaan Raamattua kokonaisuutena, niin asia tulee esille.
        Pyhästä Hengestä Jeesus sanoi Joh.evankeliumi luku 14 jae 26: Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni..
        Eli Jeesus käytti Pyhästä Hengestä nimitystä Puolustaja.
        Sitten Joh.16:7-15 Jeesus sanoo:Kuitenkin minä sanon teille totuuden:teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne, mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän..Huom!Pyhästä Hengestä käytetään nimitystä HÄN. Sitä ei käytetä jostakin toimivasta voimasta, vaan nimen omaan PERSOONASTA..
        Mutta luetaan edelleen..jae 8: Ja kun hän tulee niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion..HUOM, jälleen sana HÄN.
        Jatketaan jakeesta 13 eteenpäin: Mutta kun hän tulee ,totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään, vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu ja tulevaiset hän teille julistaa..
        Hän on minut(siis Jeesuksen) kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun, sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille..
        Koko ajan Pyhästä Hengestä tai Puolustajasta käytetään nimitystä HÄN..

Pyydä ,että Jeesus lähettää Pyhän Hengen asumaan sydämeesi..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esität asiasi sekavasti. Eivät tietenkään ole sama henkilö. Isä ja Poika ovat erillisiä persoonia, koska raamattu sanoo Jeesuksen istuvan Isän oikealla puolella. Jeesus on Isästä syntynyt ja Hänessä on Isän jumaluus. He ovat siis yhtä HENGESSÄ, vaikka eri persoonia. Eihän tämän raamatullisen faktan toteaminen kiellä Jeesusta Vapahtajana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoo, että minä(siis Jeesus) ja Isä olemme yhtä
        Voi rukoilla Jeesuksen nimessä tai Taivaallisen Isän nimeen.. Tulet kuulluksi joka tapauksessa..Usko ei ole nimiä, vaan ylösnousseen Jeesuksen sisäistä tuntemista ja samalla Jumalan tuntemista ja armon kokemista..

Kyllä. Jeesus sanoo, että Isä ja minä olemme yhtä. Mutta yhtä oleminen ei tarkoita, että olemme yksi ja sama persoona. Se tarkoittaa, että Jeesus on Jumalan poikana Isästä lähtöisin ja hänessä on sama jumaluus. Isä ja Poika ovat kaksi eri tuoleilla taivaassa istuvaa persoonaa, jotka ovat HENGESSÄ yhtä. Suomen kielen sanoilla on raamatussakin niiden alkuperäinen merkitys. Olla yhtä = olla yksimielisiä tai samassa hengessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Jeesus sanoo, että Isä ja minä olemme yhtä. Mutta yhtä oleminen ei tarkoita, että olemme yksi ja sama persoona. Se tarkoittaa, että Jeesus on Jumalan poikana Isästä lähtöisin ja hänessä on sama jumaluus. Isä ja Poika ovat kaksi eri tuoleilla taivaassa istuvaa persoonaa, jotka ovat HENGESSÄ yhtä. Suomen kielen sanoilla on raamatussakin niiden alkuperäinen merkitys. Olla yhtä = olla yksimielisiä tai samassa hengessä.

Tai, miten kokonaisuus on helpompi ymmärtää JUMALAN antaessa tehtävän Pojalleen Jeesukselle ja tehtävän suoritettuaan JUMALA ennallistaa kaiken;

22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
        23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
        24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        25 Sillä hänen pitää hallitseman
        "siihen asti, kunnes hän on pannut
        kaikki viholliset jalkojensa alle".
        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        27 Sillä:"kaikki hän on alistanut
        hänen jalkojensa alle".Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. 1 Kor 15

Tietysti kuka uskoo ja mihin. Raamatussa onn erittäin yksinkertaisesti tuotu esiin, miten ensiksikin JUMALA on Henki, jota kukaan ihminen ei ole nähnyt ja tule fyysisillä silmillään näkemään. Lisäksi koko Raamattu kuvaa, miten on kaksi eri tahoa JUMALA ja Poika. Tämä kaikkivaltias JUMALA antoi kaiken vallan toiselle taholle / Pojalleen ja aivan lopussa - siihen asti - ja Poikakin lopussa alistetaa kaikkivaltiaan JUMALA alaisuuteen.

Kyse on todella siitä kuka omaa uskon ja kuka ei. Muuten mielenkiintoista on havaita. Jos ihminen ei omaa uskoa, niin hän sotkee kaksi eri asiaa. Kun JUMALA oli Jeesuksessa Kristuksessa ja toimi Jeesuksen kautta, niin uskomaton ihmine luulee näin Jeesuksen muuttuneen JUMALAKSI.
        Tai miten Jeesus ja JUMALA oli yhtä / Jeesus ei puhunut yhtään omia sanoja ja toteuttanut yhtään tahtoaan, vaan kaikiessa oli yhtä kaikkivaltiaan JUMALAN kanssa. Tämänkin perusteella epäuskoinen ihminen luulee Jeesusta JUMALAKSI.

Niin, kuten Raamattu on todisteena, niin JUMALA oli Jeesuksessa Kristuksessa Sanansa / Henkensä kautta.

m.l

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käsitätkö sinä ollenkaan, että kun kiellät sen, että Kristus on Jumala,
        ja että Jeesus on Kristus, - että Jeesus on Jumala, sinä kiellät Isän ja Pojan:
        Jumalan (Room 9:5). Tämä on selvästi Johanneksen kirjeessä sanottu.
        Jeesus itsekin sanoi, että ellette te usko, että "Minä Olen", te kuolette
        synteihinne. Tämä pitää yhtä Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa
        Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Jeesus on Kristus ja Kristus on Jumala
        (Room 9: 5). Joka kieltää Kristuksen, kieltää Jumalan (Ef 1:11, 1 Joh 2:22-23,
        4:1-4). Pelastus on uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen. Pelastus
        ei ole kenessäkään toisessa Jeesuksessa. Jeesuksen, johon uskot, täytyy
        siis olla sekä Herra että Kristus. Ja Kristus on Jumala. Muista tämä.

Jeesuksen Kristuksen kieltävällä ihmisellä ei ole Isää eikä Poikaa:
        Jumalaa. Sellainen ihminen elää ilman Kristusta ja ilman Jumalaa maailmassa.
        Ja siitä ei hyvä seuraa kun ollaan ikuisuudessa. On kauheata joutua Jumalan
        eteen ilman Jeesusta Kristusta. Hän on ainoa Pelastaja koska Hän on Jumala.
        Jumala on ainoa Pelastaja. Siksi pelastajasi täytyy olla Jumala.

Seutaava teksti on lainattu https://www.jumala-kanssamme.se/440034901

"JUMALAN KIELTÄJÄ

Koska Sana ja Henki on yksi Jumala, Sanan ja Hengen jumaluuden kieltävä ihminen kieltää Jumalan. Hänellä ei ole Isää eikä Poikaa: Jumalaa. Samasta syystä Sanan ja Hengen jumaluuden tunnustava ihminen tunnustaa Jumalan. Hänellä on Isä ja Poika: Jumala.

Tässä on mielenkiintoista havaita se, että Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi tunnustava ihminen tunnustaa aina myös Pyhän Hengen jumaluuden. Ja Jeesuksen Kristuksen jumaluuden kieltävä ihminen kieltää aina myös Pyhän Hengen jumaluuden. Näin Jeesuksen herruuden (jumaluuden) kieltävä ihminen kieltää Jumalan. Huom! Kristus on Jumala (Room 9:5).

”Kuka on valehtelija, ellei se, joka kieltää, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, ja hän kieltää Isän ja Pojan. Ei kenelläkään, joka kieltää Pojan, ole myöskään Isää, Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä” (1 Joh 2:22-23).

Kun uskomme Poikaan, uskomme Jumalaan. Kun näemme Pojan, näemme Jumalan. Kun tunnustamme Pojan, tunnustamme Jumalan. Kun löydämme Pojan, löydämme Hänessä Jumalan. Kun tunnemme Jeesuksen, tunnemme Jumalan (1 Piet 1:21, Joh 12:44-45, 14:7-11).

Näistä asioista johtuen antikristuksen hengen vaikutuksessa ihminen ei tunnusta Jeesusta Kristusta Herraksi Jumalaksi, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa. Ja antikristuksen henki on vaikuttamassa maailmassa. Siksi maailma ja sen henki ei tunnusta Herraa Jeesusta Kristusta Jumalaksi.

"Yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta. Sellainen on antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo nyt on maailmassa. Lapset, te olette Jumalasta, ja te olette voittaneet nuo väärät profeetat, sillä Hän, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa" (1 Joh 4:3-4).

Pyhän Hengen vaikutuksessa oleva ihminen ei voi kieltää Herran Jeesuksen Kristuksen jumaluutta. Pyhä Henki ihmisessä vaikuttaa Jeesuksen tunnustamista ja tuntemista koska Pyhä Henki on Totuuden Henki, joka kirkastaa ja selittää Jeesusta Kristusta, Totuutta (Joh 16:12-15, Luuk 10:22, Joh 14:6,18-26). Siksi äsken uskoon tullut ihminen, joka ei vielä ole ymmärtänyt kuka Jeesus Kristus itse asiassa on, ei kuitenkaan ryhdy kieltämään Jeesuksen jumaluutta.

Herran Jeesuksen Kristuksen kieltävä ja hylkäävä henkilö ottaa itselleen toisen jumalan. Tämä on väistämätöntä. Antikristus tahtoo itse olla Kristus, ts. Herra Jumala. Siksi se ei tunnusta Jeesusta Kristukseksi, ts. Herraksi Jumalaksi. Antikristus on jonkinlainen häijy Ahmed Ahne, joka tahtoo kalifiksi kalifin paikalle, mutta ei koskaan pääse sille valtaistuimelle."

• Anonyymi

Jumala, Luoja kuoli ristillä kirottuna. Hänet peri Jumalan Pojat. Joista Jeesus on yksi. Isä ei ole sama kuin Luoja, vaan Isä on ehkä Sana, Allah tms. Jumala on kuollut. Hänen muistoaan voi vaalia. Jumalan Pojat elävät ja hallitsevat. Jehova on yksi Jumalan pojista, jota voi rukoilla.

• Anonyymi

Jälleen kerran. Kunpa ihmiset lukisivat raamattua. Asiassa ei ole mitään epäselvyyttä. Tällä palstalla halutaan vaan väitellä.

• Anonyymi

Selvyys riippuu lukutaidosta. PH ei opeta ketään lukemaan. Se avaa sanojen hengellistä merkitystä, eli miten raamatun sanaa voi soveltaa arkielämään.

Monet elävät harhassa, että sanoilla olisi kaikille sama merkitys. Se ei ole totta. Sanojen merkityksestä muodostetaan myös omia mielikuvia, joskus aivan vääriä. Kielitiede kutsuu todellisesta merkityksestä poikkeavia sanojen merkityksiä konnotaatioksi. Ne ovat useimpien kiistojen taustalla. Ja siksi keskustelukumppanilta pitäisikin kysyä miten hän tietyn sanan tai käsitteen merkityksen määrittelee.

Otetaan esimerkiksi Jeesuksen sanat: Isä ja minä olemme yhtä. Sen oikea merkitys on "olla samanmielisiä tai olemme samassa hengessä". Jotkut kuitenkin käsittävät sen tarkoittavat samaa henkilöä. Jotkut jopa perustelevat väärää käsitystä sillä, että PH kertoi minulle. Sorry nyt vaan, mutta suomen kielen sanoilla on raamatussakin niiden alkuperäinen merkitys.:)

• Anonyymi

Gal.4:12 Biblia. Olkaat niinkuin minä olen, että minäkin olen niinkuin te. Rakkaan veljet! minä rukoilen teitä, ette ole mitään minua vastaan tehneet. Fil.2:6. Ps.82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyyni Korkeimman poikia. Joh.10:34.

• Anonyymi

Eiköhän tätä luuta ole kaluttu jo ihan tarpeeksi uskonnollisuuden sisällä ja silti ei ole asia valjennut kaikille ja tuskin tässä ajassa valkeneekaan, mutta aikanaan kaikille ihmislajin edustajille. Myös sinulle.

Kun kaikkivaltias JUMALA aivoitti pelastaa koko maailman / ihmisen, niin JUMALA antoi kaiken vallan Pojalleen Jeesukselle Kristukselle, jonka aivoitti tallaamaan kaiken viholisuuden jalkojensa alle. Tarkaleen ottaen Jeesus tekee kaiken siten, miten JUMALA itse on aivoitellut. Kaikkein selkeimmin ja helpommin asia tulee ymmärretyksi kun lukee ajatuksen kanssa tämän ilmoituksen;

22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
      23mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
      24sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
      25Sillä hänen pitää hallitseman
      "siihen asti, kunnes hän on pannut
      kaikki viholliset jalkojensa alle".
      26Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
      27Sillä:
      "kaikki hän on alistanut
      hänen jalkojensa alle".Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
      28Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Kuten tiedämme ja uskomme, niin Isä on juuri kaikkivaltias JUMALA, joka toimii mm Jeesuksen kautta pelastaessaan maailman. Aivan lopussa Poikakin allistetaan kaikkivaltiaan JUMALAN alaisuuteen ja JUMALA on näin ottanut antamansa vallan takaisin.
      Muuten, silloin - tuossa hetkessä merkittävä lehti on kännetty koko maailman kaikkeudessa. Tapahtuma, jota ihmisen ymmärryksellä ei voi ymmärtää kuin murusen.

m.l

• Anonyymi

Minä rukoilen vain Isää Jumalaa. Näinhän Jeesuskin opetti.

• Anonyymi

Mitä kautta rukoilet Isää Jumalaa? Menetkö suoraan Jumalan
        eteen ilman Jeesusta Kristusta? Jeesus ilmoittaa, ettei kukaan
        voi tulla Jumalan eteen Hänen ohi. Paavali todistaa, että uskomme
        ja yhteytemme Jumalaan on Jeesuksen Kristuksen veressä.
        Usko Jeesuksen vereen siis tekee sinusta ja minusta kelvollisen
        tulemaan Jumalan valtaistuimen eteen kaikkein pyhimpään.

Jeesuksen Kristuksen veri on Jumalan oma veri. Siksi se veri
        puhdistaa ihmisen kaikesta synnistä niin, että armon kautta
        puhtaina voimme lähestyä pyhää Jumalaa.

Room 3:25 "jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon
        kautta hänen vereensä," Kyseessä on siis Jeesuksen veri.

Ef 2:13 "mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te,
        jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä."

HUOMAA - "KRISTUKSEN VERESSÄ"

Kristus on Jumala Room 9:5 "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus
        lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti,
        amen!" Jeesus Kristus on siis lihassa ilmestynyt ja ilmoitettu Jumala.
        Kristus on myös VT:n Jumala: Pyhä Henki.

1 Piet 1:10 "Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat,
        jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,
        ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva
        Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta
        kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta."

PYHÄ HENKI ON PANNUT SEURAKUNTAAN KAITSIJAT
        paimentamaan HERRAN SEURAKUNTAA, jonka HÄN, PYHÄ HENKI,
        ON OMALLA VERELLÄÄN ITSELLEEN ANSAINNUT.

Apt 20:28 "Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon
        Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran
        seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä kautta rukoilet Isää Jumalaa? Menetkö suoraan Jumalan
        eteen ilman Jeesusta Kristusta? Jeesus ilmoittaa, ettei kukaan
        voi tulla Jumalan eteen Hänen ohi. Paavali todistaa, että uskomme
        ja yhteytemme Jumalaan on Jeesuksen Kristuksen veressä.
        Usko Jeesuksen vereen siis tekee sinusta ja minusta kelvollisen
        tulemaan Jumalan valtaistuimen eteen kaikkein pyhimpään.

Jeesuksen Kristuksen veri on Jumalan oma veri. Siksi se veri
        puhdistaa ihmisen kaikesta synnistä niin, että armon kautta
        puhtaina voimme lähestyä pyhää Jumalaa.

Room 3:25 "jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon
        kautta hänen vereensä," Kyseessä on siis Jeesuksen veri.

Ef 2:13 "mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te,
        jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä."

HUOMAA - "KRISTUKSEN VERESSÄ"

Kristus on Jumala Room 9:5 "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus
        lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti,
        amen!" Jeesus Kristus on siis lihassa ilmestynyt ja ilmoitettu Jumala.
        Kristus on myös VT:n Jumala: Pyhä Henki.

1 Piet 1:10 "Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat,
        jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,
        ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva
        Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta
        kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta."

PYHÄ HENKI ON PANNUT SEURAKUNTAAN KAITSIJAT
        paimentamaan HERRAN SEURAKUNTAA, jonka HÄN, PYHÄ HENKI,
        ON OMALLA VERELLÄÄN ITSELLEEN ANSAINNUT.

Apt 20:28 "Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon
        Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran
        seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut."

Kukaan ei tässä mailmassa pysty menemään Jumalan luo niin, että ihmiselle kävisi jotakin ikävää tai että Jumala ei sinne päästäisi. Se, että ihminen menee Jumala luo Jeesuksen kautta ei tarkoita sitä, että Jeesus pitäisi mainita rukouksessa tai että hänessä pitäisi rukoilla. Ihminen ei voinut mennä ennen Jeesusta Jumalan luo. Sehän on selvä. Jeesus toi meille mahdollisuuden mennä suoraan Jumalan luo ilman välittäjiä. Tuo yhteys on jatkuvasti voimassa ihmisen ja Jumalan välillä Jeesuksen sovitustyön tähden. Sitähän tuo tarkoittaa.

• Anonyymi

Jeesus sanoi, että hän ja Isä ovat yhtä. Siksi voi rukoilla molempia. Jeesus sanoi: "Jos te anotte Minulta jotakin Minun nimessäni, niin minä sen teen" (Joh. 14:14). Hän sanoi myös: "Jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava Minun nimessäni" (Joh. 16:23).

Joten on selvää, että uskova voi rukoilla molempia muistaen, että Isää voi lähestyä vain Jeesuksen nimessä. Vapauteen Kristus vapautti.

• Anonyymi

Ei ole sama, pyydänkö joltakulta jotakin suoraan kuin että pyydän joltakulta jotakin jonkin sellaisen nimessä, joka on tärkeä sille, jolta jotakin pyydän. Siten kysynkin, onko Jumalan rukoileminen Jeesuksen nimessä sama kuin Jeesuksen rukoileminen? Selvittäköön kukin asian itselleen.

Paavali asettaa sanansa näin (1 Tim 2:5-7): ... yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa. Ne, jotka Jeesus kutsui Paavalin saarnaajaksi ja apostoliksi viemään evankeliumia niille, jotka eivät ole kuulleet sitä. Paavali puhuu Herrasta Jeesuksesta, koska Jeesus oli hänen herransa evankeliumin julistamisessa.

Pyhää henkeä kuvaa hyvin se, mitä Psalmissa 51:10-12 Daavid kirjoittaa. "Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki. Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi. Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä."

• Anonyymi

No ei ole selvää ainakaan sinun perustelusi perusteella. Minä olen yhtä veljieni kanssa äitini kautta. Äitini on siis Jumala. Kaikki uskovat ovat yhtä Jumalan kanssa Jeesuksen kautta. Olemme siis kaikki Jumalia.

• Anonyymi

Jos uskoo siihen, että Jeesus oli Jumala, pitää uskoa myös siihen, että:

- Jeesus oli samaan aikaan uhri ja uhraava ylipappi

- Jeesus oli samaan aikaan Jumala, joka antoi itsensä uhriksi ja Jumala, joka otti vastaan uhrin. Näin Jeesus lepyytti uhrilla Jumalaa eli itseään, Jumala kun oli.

- Jeesus oli kaikkitietävä Jumala, joka ei kuitenkaan tiennyt SITÄ PÄIVÄÄ, jolloin hän saapuisi takaisin

- Jeesus ei Jumalana voinut kuolla, koska Jumalat eivät kuole mutta uskoa silti hänen olleen ihminen, ja vielä samaan aikaan.

Jos taas uskoo Jeesuksen olleen 100% ihminen olematta lainkaan Jumala, ymmärtää:

- että Jeesus uhrasi itsensä ihmisten puolesta ja vain Isä pystyi herättämään hänet kuolleista, millä oli merkitystä, sillä Jumala kuin jumala olisi pystynyt itse heräämään kuolleista, koska Jumalat eivät voi kuolla.

- sen, että sillä, että Jeesus ihmisenä pystyi täyttämään lain oli vasta merkitystä sovitusuhrin kannalta. Jumala kuin jumala olisi pystynyt täyttämään lain ihan leikiten.

- ettei Jeesus ole kaikkitietävä Jumala, mikä selittää hyvin sen, miksei Jeesus tiennyt tulonsa päivää. Se, että Jeesus sanoi olevansa yhtä Jumalan kanssa ei toimi jos Jeesus on myös Jumala, koska Jumala tietäisi SEN PÄIVÄN leikiten.

- ettei tarvitse kehitellä hulluja teorioita siitä, että Jeesus itse ottaisi vastaan uhrin, jonka hän itse antaisi.

• Anonyymi

No, kaikki ilmoituksethan perustuvat uskoon eli uskooko ihminen vaiko ei. Jos ei usko, niin kyhää itse oman oppinsa ja teoriansa asioille. Tuohon liittyenhän uskonnollisuus pitää sisällään suuren kirjon eri oppeja - ja aivan saman Raamatun pohjalta.

Ajattele - mistä tilanteesta sivun aihe aikoinaan alkoi eli apostolilen toiminnan ensiaskeleesta ja mitä he ....t-o-d-e-l-l-a........... opettivat Jeesuksesta ja JUMALASTA. Asiahan heille / kuulijoille oli aivan uusi ja ennen kuulumaton. Tässä keskeisimpiä alueita;

22Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
        23hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte. 24Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.

36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

Niin, koko Raamattu on todisteena, ettei JUMALAN Poika Jeesus Kristus muutu JUMALAKSI - JUMALAN toimiessa Jeesuksen kautta. No, uskon asia tietenkin.

m.l

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, kaikki ilmoituksethan perustuvat uskoon eli uskooko ihminen vaiko ei. Jos ei usko, niin kyhää itse oman oppinsa ja teoriansa asioille. Tuohon liittyenhän uskonnollisuus pitää sisällään suuren kirjon eri oppeja - ja aivan saman Raamatun pohjalta.

Ajattele - mistä tilanteesta sivun aihe aikoinaan alkoi eli apostolilen toiminnan ensiaskeleesta ja mitä he ....t-o-d-e-l-l-a........... opettivat Jeesuksesta ja JUMALASTA. Asiahan heille / kuulijoille oli aivan uusi ja ennen kuulumaton. Tässä keskeisimpiä alueita;

22Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
        23hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte. 24Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.

36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

Niin, koko Raamattu on todisteena, ettei JUMALAN Poika Jeesus Kristus muutu JUMALAKSI - JUMALAN toimiessa Jeesuksen kautta. No, uskon asia tietenkin.

m.l

Jeesushan sanoi raamatussa: "monta tulee minun nimessäni"

• Anonyymi

Helluntailaisten joukkoon mahtuu monenlaisia ihmisiä, joista osa tosiaan rukoilee Jeesusta, osa Isää ja Poikaa ja Pyhää Henkeä, mutta osa myös Isää Jumalaa Jeesuksen Kristuksen ohjeiden mukaan hänen nimessään.

Se, ketä rukoilee, ei ole niinkään merkittävää: ratkaisevaa on se, mitä rukouksella saadaan aikaan. Ei mitään! On turhaa rukoilla, koska se ei vaikuta yhtään mitään ja elämä menee eteenpäin omia ratojaan pitkin riippumatta siitä, rukoileeko joku vai ei.

Raamatun Jumala ei ole tosi Jumala tai sitten hän ei välitä mistään yhtään mitään, kun ei vastaa edes yksinkertaiseen rukoukseen (herätä kuolleet, paranna sairaat, anna ruokaa ja rahaa, jne.).

• Anonyymi

(Jaak. 5:16) "Vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras", mutta ihmiset eivät ymmärrä mitä on harras rukous. Niin monet uskovat uskovansa, mutta eivät usko. Ei opetuslastenkaan usko ollut koko ajan vahva, näin mm. tilanteessa, jossa (Matt 16:20) opetuslapset eivät pystyneetkään tekemään terveeksi kuunvaihetautista poikaa.

Ihmiset eivät ymmärrä, mitä he itse asiassa rukoilevat. Pitäisikö meidän pyytää Jumalaa antamaan ruokaa ja rahaa, kun voimme jakaa siitä mitä meillä on ja silti syödä riittävästi? Pitäsikö meidän rukoilla Jumalaa parantamaan sairaat, jottei meidän tarvitsisi välittää heidän paranemisestaan, uhrata elämäämme kuten äiti Teresa tai tehdä ylipäätään mitään muuta lähettää toimeksiantoja Jumalalle, tee sitä ja tee tätä? Miksi meidän pitäisi pyytää Jumalaa herättämään kuolleet, kun Jumala on säätänyt meille ajan, jonka saamme elää? Pitäisikö Jumalan muuttaa luomakunnan järjestys, jotta olisimme tyytyväisiä?

• Anonyymi

Jeesus ei käskenyt rukoilemaan omassa nimessään. Hän vain sanoi, että silloin kun pyydätte jotakin Jumalalta, te saatte sen, kun pyydätte sitä minun nimessäni. Mutta Jumala on luvannut antaa meille mitä tahansa ihan ilmankin.

Mutta miksi rukoilla Pyhää henkeä lainkaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

(Jaak. 5:16) "Vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras", mutta ihmiset eivät ymmärrä mitä on harras rukous. Niin monet uskovat uskovansa, mutta eivät usko. Ei opetuslastenkaan usko ollut koko ajan vahva, näin mm. tilanteessa, jossa (Matt 16:20) opetuslapset eivät pystyneetkään tekemään terveeksi kuunvaihetautista poikaa.

Ihmiset eivät ymmärrä, mitä he itse asiassa rukoilevat. Pitäisikö meidän pyytää Jumalaa antamaan ruokaa ja rahaa, kun voimme jakaa siitä mitä meillä on ja silti syödä riittävästi? Pitäsikö meidän rukoilla Jumalaa parantamaan sairaat, jottei meidän tarvitsisi välittää heidän paranemisestaan, uhrata elämäämme kuten äiti Teresa tai tehdä ylipäätään mitään muuta lähettää toimeksiantoja Jumalalle, tee sitä ja tee tätä? Miksi meidän pitäisi pyytää Jumalaa herättämään kuolleet, kun Jumala on säätänyt meille ajan, jonka saamme elää? Pitäisikö Jumalan muuttaa luomakunnan järjestys, jotta olisimme tyytyväisiä?

Jos Jumala lähtisi ihmisten mukaan tekemään kaiken,
        mitä he pyytävät, ihmiset eivät koskaan olisi tyytyväisiä.
        Ihmisistä tulisi onnettomia kuin pilalle hemmotellut kakarat,
        jotka ovat aina saaneet sen, mitä ovat sormella osoittaneet.
        Eivät he koskaan olisi tyytyväisiä vaan aina pitäisi saada lisää
        ja uutta. Ja kun jo saatu ei tuo onnea, täytyisi saada jotakin
        muuta. Mutta tyytyväisyys ja onnellisuus ei vain laskeutuisi.

Jumalan lähtiessä ihmisen orjaksi tekemään kaiken käsketyn,
        siitä tulisi aikamoinen sekasotuku ja katastrofi. Ihmiset kuolisivat
        omaan turhautuneisuuteensa ja masennukseensa ja itsemurhiin.
        Sen tähden ihmisen pyynnöt tulee olla sopusoinnussa Jumalan
        tahdon kanssa. Ja Jumalan tahdon tietäminen edellyttää Jumalan
        tuntemista. Ja se taas edellyttää Jumalan yhteydessä elämistä,
        Hänen kanssaan seurustelemista.

Jeesus ei koskaan tehnyt mitään vastoin Jumalan tahtoa. Hän ei
        pyytänyt Isältä mitään omista itsekkäistä motiiveista. Hän ei
        pyytänyt mitään mikä oli Jumalan tahdon vastaista. Hän pyysi
        vain Jumalan tahdon mukaisia asioita ja sai myös välittömät
        rukousvastaukset.

Olisikohan niin, että tässä on syy Jumalan "passiivisuuteen" mitä
        tulee rukousvastauksien antamiseen? Olisiko tässä vastausta siihen,
        miten tulee rukoilla, jotta Jumalan teksi mitä on pyydetty?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei käskenyt rukoilemaan omassa nimessään. Hän vain sanoi, että silloin kun pyydätte jotakin Jumalalta, te saatte sen, kun pyydätte sitä minun nimessäni. Mutta Jumala on luvannut antaa meille mitä tahansa ihan ilmankin.

Mutta miksi rukoilla Pyhää henkeä lainkaan?

(Joh. 15:26) Pyhä Henki on Jeesuksen seuraajien puolustaja, joka tulee Jumalan luota ja joka todistaa Jeesuksesta. (Luuk. 12:11) Pyhä Henki antaa Jeesuksen seuraajille sanat syytöksiä vastaan - sanat, joita vastaan syyttäjät eivät voi väittää. Pyhä Henki on Jumalan eläväksi tekevä lahja ihmiselle. Pilkkaa tätä lahjaa vastaan (Matt 12: 32) ei anneta anteeksi tässä maailmassa eikä tulevassa. Jeesuksen kasteesta kerrotaan, että silloin (Matt. 3:16) "hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä." Pyhä Henki on Jumalan Henkeä ja (Mark. 12:29) Jumala on yksi ainoa.

Jos joku löytää Raamatusta kohdan, että on ihmisen on rukoiltava muuta kuin Jumalaa, niin kertokoon muillekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Jumala lähtisi ihmisten mukaan tekemään kaiken,
        mitä he pyytävät, ihmiset eivät koskaan olisi tyytyväisiä.
        Ihmisistä tulisi onnettomia kuin pilalle hemmotellut kakarat,
        jotka ovat aina saaneet sen, mitä ovat sormella osoittaneet.
        Eivät he koskaan olisi tyytyväisiä vaan aina pitäisi saada lisää
        ja uutta. Ja kun jo saatu ei tuo onnea, täytyisi saada jotakin
        muuta. Mutta tyytyväisyys ja onnellisuus ei vain laskeutuisi.

Jumalan lähtiessä ihmisen orjaksi tekemään kaiken käsketyn,
        siitä tulisi aikamoinen sekasotuku ja katastrofi. Ihmiset kuolisivat
        omaan turhautuneisuuteensa ja masennukseensa ja itsemurhiin.
        Sen tähden ihmisen pyynnöt tulee olla sopusoinnussa Jumalan
        tahdon kanssa. Ja Jumalan tahdon tietäminen edellyttää Jumalan
        tuntemista. Ja se taas edellyttää Jumalan yhteydessä elämistä,
        Hänen kanssaan seurustelemista.

Jeesus ei koskaan tehnyt mitään vastoin Jumalan tahtoa. Hän ei
        pyytänyt Isältä mitään omista itsekkäistä motiiveista. Hän ei
        pyytänyt mitään mikä oli Jumalan tahdon vastaista. Hän pyysi
        vain Jumalan tahdon mukaisia asioita ja sai myös välittömät
        rukousvastaukset.

Olisikohan niin, että tässä on syy Jumalan "passiivisuuteen" mitä
        tulee rukousvastauksien antamiseen? Olisiko tässä vastausta siihen,
        miten tulee rukoilla, jotta Jumalan teksi mitä on pyydetty?

Niinpä. Kun Jeesus opetti tekemään Jumalan tahdon, ihmiset kuvittelevat Jumalan tekevän ihmisten tahdon. Jumalaa tuntematta rukoillaan, että Hän täyttäsi toivomuksia. Kaiketi yhteen koottuna olisivat ristiriidassa keskenään. Jos haluan rahaa, se on poissa joltakulta toiselta. Samalla tavalla vaikuttavat pahat tekomme. Mutta Jumalan tahdon tuntemus ja sen mukaiset teot, ne eivät ole poissa keneltäkään toiselta ihmiseltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä. Kun Jeesus opetti tekemään Jumalan tahdon, ihmiset kuvittelevat Jumalan tekevän ihmisten tahdon. Jumalaa tuntematta rukoillaan, että Hän täyttäsi toivomuksia. Kaiketi yhteen koottuna olisivat ristiriidassa keskenään. Jos haluan rahaa, se on poissa joltakulta toiselta. Samalla tavalla vaikuttavat pahat tekomme. Mutta Jumalan tahdon tuntemus ja sen mukaiset teot, ne eivät ole poissa keneltäkään toiselta ihmiseltä.

Rahaa voi painaa lisää ja kultaa on maan alla rajattomasti. Ei ole keneltäkään pois.

• Anonyymi

Muuan korkeassa asemassa oleva mies kysyi Jeesukselta: »Mitä minun pitää tehdä, hyvä opettaja, että perisin iankaikkisen elämän?» Jeesus vastasi hänelle: »Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.

Jeesus ihmetteli miksi häntä joku sanoi hyväksi

Jeesuskesn mielestä hän ei ole hyvä vaan ainoastaan jumala on hyvä

Tässäkin keskustelussa jeesus ilmoittaa ettei ole jumala vaan tekee eron jumalan ja itsensä välillä

• Anonyymi

Joh.19:5 Biblia (1776) Niin Jesus meni ulos, kantain orjantappuraista kruunua ja purpuraista vaatetta. Ja sanoi heille: katso ihmistä! Kirjoittaan: purppuraista.

• Anonyymi

Jeesushan Vuorisaarnassa opetta: "vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. Matt: 5: 6

Jeesus opetti siis rukoilemaan, Isää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesushan Vuorisaarnassa opetta: "vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. Matt: 5: 6

Luonnollisessa maailmassa Isä on myös Poika. Eikä ole isää ilman esikoista, Poikaa eikä Poikaa ole ilman Isää. Poika ja Isä ovat samanaikaisia, eikä Poika ole ennen Isää, eikä Isä ennen Poikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luonnollisessa maailmassa Isä on myös Poika. Eikä ole isää ilman esikoista, Poikaa eikä Poikaa ole ilman Isää. Poika ja Isä ovat samanaikaisia, eikä Poika ole ennen Isää, eikä Isä ennen Poikaa.

1 Kor 15: 28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus puhui siinä vaiheessa ennen kuolemaa ja ylösnousemusta. Nyt eletään srk:n aikaa! Jeesus on kuitenkin tie Isän yhteyteen. Monet rukoievat Isää Jeesuksen nimessä!

• Anonyymi

Matt.27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: Eeli, Eeli, lama sabaktani? Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Mark.15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: Eeli, Eeli, lama sabaktani? Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? 1Moos.33:20 Ja hän pystytti siihen alttarin, ja antoi nimen Eel, Israelin Jumala. Ps.22:2.

• Anonyymi

Mark.15:34 Biblia (1776) Ja yhdeksännellä hetkellä huusi Jesus suurella äänellä, sanoen: Eli, Eli, lomma sabaktani? se on niin paljo kuin: minun Jumalani, minun Jumalani, miksis minut annoit ylön?

• Anonyymi

toraisti,olet ottanut itsellesi hienot arvonimet ja tittelit. Mutta mitä olet saanut Jeesukselta? Onko Herra Jeesus korottanut sinut toisen yläpuolelle? Vai itsekö olet itsesi ylentänyt?

• Anonyymi

Mark.9:35 Biblia. Ja kuin hän istui, kutsui hän ne kaksitoistakymmentä ja sanoi heille: jos joku tahtoo ensimäinen olla, sen pitää oleman kaikkein viimeisin ja kaikkein palvelian. Kirjoitetaan: ensimmäinen, palvelijan. Matt.20:26,27. 23:11,12.

• Anonyymi

Kirjoitettaan, olet pilkkaaja, joka on vuosikymmenet näytellyt kristittyä. Nyt väität olevasi hebrealainen.

• Anonyymi

Nijn valhehebrealainen todella tahtoo ja himoitsee olla kaikien yläöpuolella ja kaikkien herra ja päälepäsmäri kuten palstan ylllöpitokin on hän käsissään. Jumalaton pilkkaaja ja kristittyjen vainoaja haluaa hallita vanhurskasten arpaosaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nijn valhehebrealainen todella tahtoo ja himoitsee olla kaikien yläöpuolella ja kaikkien herra ja päälepäsmäri kuten palstan ylllöpitokin on hän käsissään. Jumalaton pilkkaaja ja kristittyjen vainoaja haluaa hallita vanhurskasten arpaosaa.

Toraistit eivät ole ylhäältä uudesti syntyneitä eivätkä Jumalan lapsia, vaan he ovat oman opinsa mukaisesti syntyneet maasta maallisesta kastevedestä ja maasta on myös se, mitä toraisti lapoiovat palstalle, valhetta.
        Toraistit ovat niitä, jotka nousevat lammastarhaan muualta kuin Jeesuksen kautta. "joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri".

• Kyllä rukoilen Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä!

• Anonyymi

Toki ihmiset rukoilevat mitä tahtovat ja miten haluavat ja kenen opettamina ja lienee jokaisella siihen oikeus.

Jos taas puhtaasti uskomme Jeesukseen ja ilmoituksiin, niin uskovan ihmisen tulee rukoilla JUMALAA / Isää ja erikoisesti Hengessä ja totuudessa.

23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
        24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." Joh 4

Niin, olihan aikoinaan uskonnollisuuden keskellä oikein hitti laulu; Tule Pyhä Henki, ja lie monen uskonnollisen ihmisen kohdalla totisinta totta. Olla Hengstä osaton.

m.l

• Anonyymi

vain Jeesusta"
      raamatussahan Jeesus sanoo: "monta tulee minun nimessäni" , elikkä juurikin

Jeesuksen nimessä ???

Jeesushan itse selkeästi opettaa evankeliumissa:
      "vaan rukoilkaa te näin: Isä meidän, jne.

lahkot ja menestysteologiako . . . vieläpä Jeesuksen nimessä, Amerikasta tulleet . . .

• Anonyymi

Toraisti, luuletko tosiaan että Jumala on asettanut sinut, pilkkaajan ja kristtittyjen vainoajan opettamaan miten pitää rukoilla? Sinullla on suuret kuvitelmat ja harhat ja suuret valheet.
        Et ole huutanut avuksi Jeesusta, näin ollen et ole Jeesuksen seuraaja etkä ole matkalla Jumalan luokse.
        Vaikka kuinka hoet Isä meidän-rukousta, niin et pelastu, sillä Sana opettaa: Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä (Jeesus) ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.
        "Tapahtukoon sinun tahtosi", mutta toraistin elämässä toteudu Jumalan tahto, vaan riivaajat vievät toraistia.
        Toraisti pilkkasit Jumalan Sanaa: lahkot ja menestysteologiako . . . vieläpä Jeesuksen nimessä, Amerikasta tulleet .
        Haukuit Jumalan Sanaa Amerikasta tulleeksi ja menestysteologiaksi. Sodit Jumalaa vastaan:
        Jeesus ei tullut Amerikasta, ymmärrätkö?
        Jeesus itse opetti: Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toraisti, luuletko tosiaan että Jumala on asettanut sinut, pilkkaajan ja kristtittyjen vainoajan opettamaan miten pitää rukoilla? Sinullla on suuret kuvitelmat ja harhat ja suuret valheet.
        Et ole huutanut avuksi Jeesusta, näin ollen et ole Jeesuksen seuraaja etkä ole matkalla Jumalan luokse.
        Vaikka kuinka hoet Isä meidän-rukousta, niin et pelastu, sillä Sana opettaa: Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä (Jeesus) ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.
        "Tapahtukoon sinun tahtosi", mutta toraistin elämässä toteudu Jumalan tahto, vaan riivaajat vievät toraistia.
        Toraisti pilkkasit Jumalan Sanaa: lahkot ja menestysteologiako . . . vieläpä Jeesuksen nimessä, Amerikasta tulleet .
        Haukuit Jumalan Sanaa Amerikasta tulleeksi ja menestysteologiaksi. Sodit Jumalaa vastaan:
        Jeesus itse opetti: Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.

en opeta ketään rukoileen, vaan raamatussa Jeesus opettaa rukoileen,
        oletko lukenut evankeliumin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei todellakaan tullut Amerikasta, vaan helluntailaisuus on tullut Amerikasta. . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei todellakaan tullut Amerikasta, vaan helluntailaisuus on tullut Amerikasta. . .

Pyhän Hengen vuodatus tapahtui helluntaina:

1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
        ( Apt 2)

Eli tapahtui juuri, kuten Herra Jeesus oli luvannutkin:

4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        ( Apt 1)

Tuosta alkoi alkoseurakunnan muodostuminen ja kasvaminen.
        Ja heti myöskin Jeesuksen pyhien, uskovien vainot.

Ja mistä uskovat tunnistettiin, heidät tunnistettiin juuri siitä, että he huusivat avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta. Eli rukoilivat Herraa Jeesusta.

1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        ...
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ...
        20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 9)

Jos Herran Jeesuksen opetuslapset, kristityt, olisivat olleet rukoilematta Herranaan Jeesusta Kristusta, niin ei olisi ollut vainojakaan Jeesuksen pyhiä vastaan.

Näinhän se on tänäänkin, vainot Jeesuksen pyhiä kohtaan ovat juuri heidän Herransa nimessä, ei missään toisessa nimessä.

On siis aika outoa väittää, etteivät uskovat rukoile Herraa Jeesusta.

Millä te toista mieltä olevat perustelette alkuseurakunnan vainot?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhän Hengen vuodatus tapahtui helluntaina:

1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
        ( Apt 2)

Eli tapahtui juuri, kuten Herra Jeesus oli luvannutkin:

4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        ( Apt 1)

Tuosta alkoi alkoseurakunnan muodostuminen ja kasvaminen.
        Ja heti myöskin Jeesuksen pyhien, uskovien vainot.

Ja mistä uskovat tunnistettiin, heidät tunnistettiin juuri siitä, että he huusivat avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta. Eli rukoilivat Herraa Jeesusta.

1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        ...
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ...
        20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 9)

Jos Herran Jeesuksen opetuslapset, kristityt, olisivat olleet rukoilematta Herranaan Jeesusta Kristusta, niin ei olisi ollut vainojakaan Jeesuksen pyhiä vastaan.

Näinhän se on tänäänkin, vainot Jeesuksen pyhiä kohtaan ovat juuri heidän Herransa nimessä, ei missään toisessa nimessä.

On siis aika outoa väittää, etteivät uskovat rukoile Herraa Jeesusta.

Millä te toista mieltä olevat perustelette alkuseurakunnan vainot?

Usko Toivonen

Näytä raamatun jakeet jossa Jeesus opettaa ja käskee rukoilemaan itseään. (Jeesusta)Minä vuorostani voin näyttää Jeesuksen opettavan Jumalaa rukoilemista.

Älä siirry asiasta toiseen!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näytä raamatun jakeet jossa Jeesus opettaa ja käskee rukoilemaan itseään. (Jeesusta)Minä vuorostani voin näyttää Jeesuksen opettavan Jumalaa rukoilemista.

Pyysin kommenttia alkuseurakunnan uskovien tunnistamiseen liittyen.

Uskovat, Jeesuksen pyhät, tunnistettiin ja tunnistetaan yhä siitä, että huutavat avuksensa Herraa Jeesusta Kristusta.

Se on Raamatun ilmoitus, Jumalan seurakuntaa vainotaan Jeesuksen nimessä, kuten Herra Jeesus sen edeltäpäin ilmoittikin.

12 Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.
        13 Ja näin te joudutte todistamaan.
        14 Pankaa siis sydämellenne, ettette edeltäpäin huolehdi, miten te vastaatte puolestanne.
        15 Sillä minä annan teille suun ja viisauden, jota vastaan eivät ketkään teidän vastustajanne kykene asettumaan tai väittämään.
        ( Luuk 21)

Syytät asiasta toiseen siirtymisestä, mutta siitähän ei ole kysymys, vaan aloituksen mukaiseen aiheeseen, että onko Herran Jeesuksen rukoileminen Raamatun ilmoituksen mukaista.

Ja alkuseurakunnan ajoista Raamattu siitä todistaa, Jeesukseen uskovia vainotaan juuri sen vuoksi, että he avukseen huutavat, siis rukoilevat Herraa Jeesusta.

Tämä on siis Raamatun ilmoitus, ei jonkin järjestön ( kuten vartitorniseuran tms.) vaan Raamatun ilmoittama tosiasia.

2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1Kor 1)

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue ja usko !

Luuk. 8:28 Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

Luuk. 9:38 Ja katso, kansanjoukosta huusi eräs mies sanoen: "Opettaja, minä rukoilen sinua, katsahda minun poikani puoleen, sillä hän on minun ainokaiseni;

Matt. 15:25 Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua".

Matt. 20:20 Silloin Sebedeuksen poikain äiti tuli poikineen hänen tykönsä ja kumarsi häntä, aikoen anoa häneltä jotakin.

Luuk. 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."

Ilm. 19:10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."

Kysymys kuulu nyt siis:

MIKSI JEESUS EI KIELTÄNYT KUMARTAMASTA JA RUKOILEMASTA ITSEÄÄN ???

No, kun Jeesus On Jumala !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue ja usko !

Luuk. 8:28 Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

Luuk. 9:38 Ja katso, kansanjoukosta huusi eräs mies sanoen: "Opettaja, minä rukoilen sinua, katsahda minun poikani puoleen, sillä hän on minun ainokaiseni;

Matt. 15:25 Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua".

Matt. 20:20 Silloin Sebedeuksen poikain äiti tuli poikineen hänen tykönsä ja kumarsi häntä, aikoen anoa häneltä jotakin.

Luuk. 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."

Ilm. 19:10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."

Kysymys kuulu nyt siis:

MIKSI JEESUS EI KIELTÄNYT KUMARTAMASTA JA RUKOILEMASTA ITSEÄÄN ???

No, kun Jeesus On Jumala !

Ongelma monella on siinä kun Jumalan Sana ei ole auktoriteetti
        eikä uskon ohjenuora. Uskoa ei ojenneta Raamatun ilmoituksen,
        Jumalan Sanan mukaiseksi. Sen sijaan Sanaa pyritään ojentamaan
        oman uskomuksen mukaiseksi. On siis rakennettu ihan omatekoinen
        kotijumala, jota sitten täällä yritetään tuputtaa jopa uskoville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ongelma monella on siinä kun Jumalan Sana ei ole auktoriteetti
        eikä uskon ohjenuora. Uskoa ei ojenneta Raamatun ilmoituksen,
        Jumalan Sanan mukaiseksi. Sen sijaan Sanaa pyritään ojentamaan
        oman uskomuksen mukaiseksi. On siis rakennettu ihan omatekoinen
        kotijumala, jota sitten täällä yritetään tuputtaa jopa uskoville.

Niinhän se juuri on, vaikka Raamatussa apostoli Johannes kertoo asian ihan selvästi !

Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Ja Matteus:

Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Ja Tuomas:

26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        !!!
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        !!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      43
      7658
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4718
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      66
      4240
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      36
      3133
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      231
      3010
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2636
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      26
      2625
    8. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      36
      2292
    9. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      41
      1976
    10. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1797
    Aihe