https://goo.gl/maps/dSzZQsP8BTT2FemM9 Kehä II suuntana turunväylä.
Vaikka edessä ei olisi kuin muutamia autoja, ei siis todellakaan mitään ruuhkaa eikä vasemmalta ajokaistalta ole vähään aikaan vaihdettu kaistaa tälle turunväylälle menevälle ajokaistalle.
Miksi hiljennätte vauhtia?
Nopeusrajoitus ei muutu, tie jatkuu eli se ei lopu, ei ole seinää edessä johon tie nyt päättyy. Laita vakkari päälle ja anna mennä kiitos.
Miksi tässä paikassa pitää hidastaa kehä II:lla?
26
120
Vastaukset
- Anonyymi
Johtuisko tuosta toiseen suuntaan menevän ajokaistan 60km/h nopeusrajoituskyltistä? Olen meinaan ennen tästä kirjoittanut, nyt ehkä hoksasin mistä se syy voisi johtua, kaikenlaista ajelijaa kuin tuolla ajelee niin kaikki on vaan mahdollista. Eli jotkut hiljentää sen 60km/h nopeusrajoituksen takia joka niin lähellä siinä toiseen suuntaan menevällä ajokaistalla?
Ratkaisuna tuohon olisi että pitänee ehdottaa jonnekkin että laittavat turunväylälle menevälle ajoakaistalle 80km/h nopeusrajoitusmerkin myös että ei hiljennellä siinä sitten sen takia. - Anonyymi
Samaa hidastelua olen ihmetellyt.. joskus hidastelijat ovat menneet tuonne Kauniaisten ramppiin
- Anonyymi
Jos ketään ei ole edessä (todella harvoin), niin lataan jo satasen mittariin tossa.. mutta yleensä tos hinataan 60 km/h...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ketään ei ole edessä (todella harvoin), niin lataan jo satasen mittariin tossa.. mutta yleensä tos hinataan 60 km/h...
No sinähän kova kundi olet. Että oikeen satasen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinähän kova kundi olet. Että oikeen satasen?
Joo onhan se helpompi liittyy motarille 100 vs 60??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo onhan se helpompi liittyy motarille 100 vs 60??
Helpointa on liittyä ajamalla suurinta sallittua ja katsoa sopiva rako johon liittyä. On kohteliasta ajaa motarilla maksimissaan suurinta sallittua ja pitää tarpeeksi pitkä turvaväli, ettei vaikeuta sinne liittymisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinähän kova kundi olet. Että oikeen satasen?
Daihatsu kulkee vain sataa vaikka sataa
- Anonyymi
Yleensä, siis YLEENSÄ kun poistutaan moottoritieltä, rampilla alkaa 80:n rajoitus.
Kuljettaja jolla on liikennesäännöt selkäytimessä hiljentää ihan luonnostaan.
Aina 100-150 ajavaa tämä tietysti ahistaa, mutta miksi?- Anonyymi
Mutta tässä kohti moottoritie alkaa jolloin kaasua pitäisi nimenomaan painaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tässä kohti moottoritie alkaa jolloin kaasua pitäisi nimenomaan painaa?
En tiedä missä ajelet mutta tässä kirjoitetaan kehä II:sta, joka vain haarautuu ja tuo paikka josta kirjoitetaan ei muutu mikään.
Moottoritie alkaa vasta myöhemmin, kyllä sen tuota kuvasta näkee. - Anonyymi
> Kuljettaja jolla on liikennesäännöt selkäytimessä hiljentää ihan luonnostaan.
Kuljettaja, joka istuu aivojensa päällä kihnuttaa valtaväylillä 80 mittarivirhe päälle = todellinen nopeus seilaa 70-85 täysin riippumatta siitä, onko rajoitus 80 vai 100. Tai 50 (tietyömaa).
Kun arkanemiskaista lähestyy, niin aivojensa päällä istuva järkiautoilija hidastaa kuuteen kymppiin. Mieluiten jo 2 km ennen erkanemiskaistan alkua.
Erkanemiskaistalle ei kannata ajaa heti kaistan alussa. Aivojensa päällä istuva, pomon, vaimo ja/tai työkaveriensa kyykyttämä nahjus voi kerrankin elämässään päteä, kyykyttämällä muita autoilijoita. Joten matka jatkuu valtaväylää tukkien ja sinne erkanemiskaistalle poukataan vasta viime hetkellä. Jos ajoitus menee nappiin, niin pakotetaan erkanemiskaistallakin kaikessa rauhassa moottorijarrutuksella vauhtiaan 100 -> 60 hidastanut auto tekemään hätäjarrutus koukkaamalla poikittain tämän eteen.
Erkanemiskaistalla kontataan 30 km/h, koska toissa talvena auto meinasi lähteä lapasesta tässä, vaikka alla on sentään testivoittajanastat vuodelta 2011 ja niissä on vielä nastojakin jäljellä!
- Anonyymi
On luonnollista vähentää vauhtia lähtiessään kääntymään rampille, jonka jatkoa ei näe. Varsinkin jos ei ennestään tiedä sen geometriaa. Viisas kuljettaja tekee niin.
Tiellä ei ole pakko ajaa juuri niin lujaa kuin nopeusrajoitusmerkissä lukee. Eikä todellakaan juuri niin lujaa kuin SINÄ takaa tulijana haluaisit ajaa. Hitaammin saa aina ajaa. Varsinkin, kun siihen on näin selvä tieympäristöstä johtuva syy.- Anonyymi
Jep. Tuntemattomassa paikassa ajetaan varovaisemmin. Päivänselvä asia tuo on. Harmittaa kenties sellaista jolle paikka on tuttu. Syytä muistaa että lähes joka päivä tulee uusia kusekja sekaan.
"Turisti on tyhmä eläin" - Anonyymi
Monessa kohtaa on kuitenkin niin hyvät ja pitkät rampit, ettei nopeutta tarvitse (eikä mielestäni pidäkään) hiljentää siinä pääväylällä, eli itse motarilla.
Ensinnäkin molemmat noista kaistoista menevät turunväylälle.
Toisekseenkin, jos edessä on yksikin auto, on sitä aika vaikea laillisesti tuossa kohtaa ohittaa. Ja se edessämenijä jos hidastaa, niin itsekin joutuu luultavasti vauhtia tiputtamaan.
Kolmannekseenkin... Ööö... Koska ihmisiä pelottaa, kun tie on enää kymmenen metriä leveä? Varmaan samaa porukkaa, jolla nopeus aina maantiellä nousee, kun ohituskaista alkaa. Vaikka olisivat jonon keulimmaisia...- Anonyymi
Oma nopeus nousee ohituskaistalla vain siksi että nopeus yleensä siinä kohtaa muuttuu 80 km/h >> 100 km/h. Samalla tavalla nopeus tippuu takaisin 80 km/h kun nopeusrajoitus takaisin siihen muuttuu.
Anonyymi kirjoitti:
Oma nopeus nousee ohituskaistalla vain siksi että nopeus yleensä siinä kohtaa muuttuu 80 km/h >> 100 km/h. Samalla tavalla nopeus tippuu takaisin 80 km/h kun nopeusrajoitus takaisin siihen muuttuu.
Tuollaiset ohituskaistat pitäisi kieltää. Eivät pääse rekat tukoksista ohi. Tosin, harvoin ne pääsevät 80 km/h ohituskaistoillakaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma nopeus nousee ohituskaistalla vain siksi että nopeus yleensä siinä kohtaa muuttuu 80 km/h >> 100 km/h. Samalla tavalla nopeus tippuu takaisin 80 km/h kun nopeusrajoitus takaisin siihen muuttuu.
Nopeus nousee ohituskaistalla 80->100 myös talvella, jolloin rajoitus on 80 koko ajan. Karvahatut uskaltavat ajaa kovempaa, kun tie on leveämpi.
On myös keskikaideteitä, missä on vain 1 kaista suuntaansa. Pahimmillaan ajetaan vain reilut 4 m leveässä rännissä, missä on kaiteet molemmin puolin. Näin pelottavassa paikassa järkiautoilija hidastaa 70 mittarinopeuteen.
Onhan kaiteilla ja keskikorokkeilla ikävä tapa hyökätä auton kimppuun! Siksi risteyksissäkin pitää ryhmittyä 1,5 m eli puolen autonmitan etäisyydelle keskikorokkeesta, kun ollaan kääntymässä vasemmalle.
- Anonyymi
Virkamiehen/liikennesuunnittelijan aivopierut ovat niin outoja paikoin ettei voi kun ihmetellä. Tampereen eteläisellä motarilla vaihtuvien nopeusnäyttöjen alueella nopeutta vaihdellaan täysin päättömästi ilma mitään järkevää perustetta.
- Anonyymi
Kumpaan suuntaan tarkoitat Helsinkiin vai Turkuun?
Turkuun 60 kmh,Hesaan 80kmh,kun kehä ll päättyy.- Anonyymi
Kehä II päättyy nykyään Turuntiehen, ja siinä nopeusrajoitus on 50 km/t sekä Helsingin (Leppävaaran) että Turun (Bembölen) suuntaan.
Kehä II ei siis suinkaan pääty aloituksessa linkitetyn kuvan kohdalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehä II päättyy nykyään Turuntiehen, ja siinä nopeusrajoitus on 50 km/t sekä Helsingin (Leppävaaran) että Turun (Bembölen) suuntaan.
Kehä II ei siis suinkaan pääty aloituksessa linkitetyn kuvan kohdalla.Tuota juuri itsekin vähän ihmettelin.
Siis vanhaan Turuntiehen tosiaan päättyy.
Aloittaja tarkoitti motarin ramppia hesaan?ko..
Siinä,niinkuin Länsiväylältä saakka on se 80km.
Taas Kiloon päin alkaa 60km.
Missäköhän tuolla on 50 kympin rajoitus?
Ja vielä,että mitä erityisiä ongelmia autoilijoilla siellä on ollut?
On tullut ajeltua reittiä reilu 10 vuotta.
- Anonyymi
Jos selaa karttaa eteenpäin tuossa niin näkee kyllä minne tie vie, rohkeutta.
Toiseksi Vanha Turuntie aivan eri paikassa minne kehä II päättyy.
Turuntie https://goo.gl/maps/sYdgrxMyawNTjvD28
Vanha Turuntie https://goo.gl/maps/bfSK2YGvDXMFdwycA
Turunväylä https://goo.gl/maps/p9TGjukXc9Jgu5udA- Anonyymi
Aloittajalla oli kyllä ihan eri intressi.
Näillä seuduilla ikänsä asuneet puhuvat vanhasta turuntiestä joka vie pitäjänmäestä,mäkkylään,leppävaaraan,karakallioon,viherlaaksoon,jorviin,bemböleen,nupuriin,veikkolaan..
Toinen vaihtoehto on tarvontie,eli turun motari.
- Anonyymi
Mitä varten hidastus on niin vastenmielistä?
Siitä itketään joka paikassa. Mihin teillä on kiire? Hautaanko?
Ohi pitää mennä, vaikka nopeusero on vain muutama kmh.- Anonyymi
Tasaisen nopeuden tavoittelu on kyseessä. On erittäin ärsyttävää kun ei voi ajaa tasaista nopeutta moottoriteillä, vaan jatkuvasti on muita estämässä tasaisella nopeudella etenemisen tavalla tai toisella. Nopeusjojoilu on ärsyttävää ja ei toivottua. Nopeuden vaihtelut saattavat saada aikaan jopa ”haamuaaltoja” jotka vaikuttavat takana tuleviin.
On kohteliasta muita kohtaan, ajaa mahdollisimman lähellä suurinta sallittua nopeutta (kun olosuhteen näin sallivat) ja pitää nopeus mahdollisimman tasaisena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151016Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82913Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839