Miksi tässä paikassa pitää hidastaa kehä II:lla?

Anonyymi

https://goo.gl/maps/dSzZQsP8BTT2FemM9 Kehä II suuntana turunväylä.
Vaikka edessä ei olisi kuin muutamia autoja, ei siis todellakaan mitään ruuhkaa eikä vasemmalta ajokaistalta ole vähään aikaan vaihdettu kaistaa tälle turunväylälle menevälle ajokaistalle.

Miksi hiljennätte vauhtia?
Nopeusrajoitus ei muutu, tie jatkuu eli se ei lopu, ei ole seinää edessä johon tie nyt päättyy. Laita vakkari päälle ja anna mennä kiitos.

26

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Johtuisko tuosta toiseen suuntaan menevän ajokaistan 60km/h nopeusrajoituskyltistä? Olen meinaan ennen tästä kirjoittanut, nyt ehkä hoksasin mistä se syy voisi johtua, kaikenlaista ajelijaa kuin tuolla ajelee niin kaikki on vaan mahdollista. Eli jotkut hiljentää sen 60km/h nopeusrajoituksen takia joka niin lähellä siinä toiseen suuntaan menevällä ajokaistalla?

      Ratkaisuna tuohon olisi että pitänee ehdottaa jonnekkin että laittavat turunväylälle menevälle ajoakaistalle 80km/h nopeusrajoitusmerkin myös että ei hiljennellä siinä sitten sen takia.

    • Anonyymi

      Samaa hidastelua olen ihmetellyt.. joskus hidastelijat ovat menneet tuonne Kauniaisten ramppiin

      • Anonyymi

        Jos ketään ei ole edessä (todella harvoin), niin lataan jo satasen mittariin tossa.. mutta yleensä tos hinataan 60 km/h...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ketään ei ole edessä (todella harvoin), niin lataan jo satasen mittariin tossa.. mutta yleensä tos hinataan 60 km/h...

        No sinähän kova kundi olet. Että oikeen satasen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinähän kova kundi olet. Että oikeen satasen?

        Joo onhan se helpompi liittyy motarille 100 vs 60??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo onhan se helpompi liittyy motarille 100 vs 60??

        Helpointa on liittyä ajamalla suurinta sallittua ja katsoa sopiva rako johon liittyä. On kohteliasta ajaa motarilla maksimissaan suurinta sallittua ja pitää tarpeeksi pitkä turvaväli, ettei vaikeuta sinne liittymisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinähän kova kundi olet. Että oikeen satasen?

        Daihatsu kulkee vain sataa vaikka sataa


    • Anonyymi

      Yleensä, siis YLEENSÄ kun poistutaan moottoritieltä, rampilla alkaa 80:n rajoitus.
      Kuljettaja jolla on liikennesäännöt selkäytimessä hiljentää ihan luonnostaan.
      Aina 100-150 ajavaa tämä tietysti ahistaa, mutta miksi?

      • Anonyymi

        Mutta tässä kohti moottoritie alkaa jolloin kaasua pitäisi nimenomaan painaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tässä kohti moottoritie alkaa jolloin kaasua pitäisi nimenomaan painaa?

        En tiedä missä ajelet mutta tässä kirjoitetaan kehä II:sta, joka vain haarautuu ja tuo paikka josta kirjoitetaan ei muutu mikään.

        Moottoritie alkaa vasta myöhemmin, kyllä sen tuota kuvasta näkee.


      • Anonyymi

        > Kuljettaja jolla on liikennesäännöt selkäytimessä hiljentää ihan luonnostaan.

        Kuljettaja, joka istuu aivojensa päällä kihnuttaa valtaväylillä 80 mittarivirhe päälle = todellinen nopeus seilaa 70-85 täysin riippumatta siitä, onko rajoitus 80 vai 100. Tai 50 (tietyömaa).

        Kun arkanemiskaista lähestyy, niin aivojensa päällä istuva järkiautoilija hidastaa kuuteen kymppiin. Mieluiten jo 2 km ennen erkanemiskaistan alkua.

        Erkanemiskaistalle ei kannata ajaa heti kaistan alussa. Aivojensa päällä istuva, pomon, vaimo ja/tai työkaveriensa kyykyttämä nahjus voi kerrankin elämässään päteä, kyykyttämällä muita autoilijoita. Joten matka jatkuu valtaväylää tukkien ja sinne erkanemiskaistalle poukataan vasta viime hetkellä. Jos ajoitus menee nappiin, niin pakotetaan erkanemiskaistallakin kaikessa rauhassa moottorijarrutuksella vauhtiaan 100 -> 60 hidastanut auto tekemään hätäjarrutus koukkaamalla poikittain tämän eteen.

        Erkanemiskaistalla kontataan 30 km/h, koska toissa talvena auto meinasi lähteä lapasesta tässä, vaikka alla on sentään testivoittajanastat vuodelta 2011 ja niissä on vielä nastojakin jäljellä!


    • Anonyymi

      On luonnollista vähentää vauhtia lähtiessään kääntymään rampille, jonka jatkoa ei näe. Varsinkin jos ei ennestään tiedä sen geometriaa. Viisas kuljettaja tekee niin.

      Tiellä ei ole pakko ajaa juuri niin lujaa kuin nopeusrajoitusmerkissä lukee. Eikä todellakaan juuri niin lujaa kuin SINÄ takaa tulijana haluaisit ajaa. Hitaammin saa aina ajaa. Varsinkin, kun siihen on näin selvä tieympäristöstä johtuva syy.

      • Anonyymi

        Jep. Tuntemattomassa paikassa ajetaan varovaisemmin. Päivänselvä asia tuo on. Harmittaa kenties sellaista jolle paikka on tuttu. Syytä muistaa että lähes joka päivä tulee uusia kusekja sekaan.

        "Turisti on tyhmä eläin"


      • Anonyymi

        Monessa kohtaa on kuitenkin niin hyvät ja pitkät rampit, ettei nopeutta tarvitse (eikä mielestäni pidäkään) hiljentää siinä pääväylällä, eli itse motarilla.


    • Ensinnäkin molemmat noista kaistoista menevät turunväylälle.

      Toisekseenkin, jos edessä on yksikin auto, on sitä aika vaikea laillisesti tuossa kohtaa ohittaa. Ja se edessämenijä jos hidastaa, niin itsekin joutuu luultavasti vauhtia tiputtamaan.

      Kolmannekseenkin... Ööö... Koska ihmisiä pelottaa, kun tie on enää kymmenen metriä leveä? Varmaan samaa porukkaa, jolla nopeus aina maantiellä nousee, kun ohituskaista alkaa. Vaikka olisivat jonon keulimmaisia...

      • Anonyymi

        Oma nopeus nousee ohituskaistalla vain siksi että nopeus yleensä siinä kohtaa muuttuu 80 km/h >> 100 km/h. Samalla tavalla nopeus tippuu takaisin 80 km/h kun nopeusrajoitus takaisin siihen muuttuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oma nopeus nousee ohituskaistalla vain siksi että nopeus yleensä siinä kohtaa muuttuu 80 km/h >> 100 km/h. Samalla tavalla nopeus tippuu takaisin 80 km/h kun nopeusrajoitus takaisin siihen muuttuu.

        Tuollaiset ohituskaistat pitäisi kieltää. Eivät pääse rekat tukoksista ohi. Tosin, harvoin ne pääsevät 80 km/h ohituskaistoillakaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma nopeus nousee ohituskaistalla vain siksi että nopeus yleensä siinä kohtaa muuttuu 80 km/h >> 100 km/h. Samalla tavalla nopeus tippuu takaisin 80 km/h kun nopeusrajoitus takaisin siihen muuttuu.

        Nopeus nousee ohituskaistalla 80->100 myös talvella, jolloin rajoitus on 80 koko ajan. Karvahatut uskaltavat ajaa kovempaa, kun tie on leveämpi.

        On myös keskikaideteitä, missä on vain 1 kaista suuntaansa. Pahimmillaan ajetaan vain reilut 4 m leveässä rännissä, missä on kaiteet molemmin puolin. Näin pelottavassa paikassa järkiautoilija hidastaa 70 mittarinopeuteen.

        Onhan kaiteilla ja keskikorokkeilla ikävä tapa hyökätä auton kimppuun! Siksi risteyksissäkin pitää ryhmittyä 1,5 m eli puolen autonmitan etäisyydelle keskikorokkeesta, kun ollaan kääntymässä vasemmalle.


    • Anonyymi

      Virkamiehen/liikennesuunnittelijan aivopierut ovat niin outoja paikoin ettei voi kun ihmetellä. Tampereen eteläisellä motarilla vaihtuvien nopeusnäyttöjen alueella nopeutta vaihdellaan täysin päättömästi ilma mitään järkevää perustetta.

    • Anonyymi

      Kumpaan suuntaan tarkoitat Helsinkiin vai Turkuun?
      Turkuun 60 kmh,Hesaan 80kmh,kun kehä ll päättyy.

      • Anonyymi

        Kehä II päättyy nykyään Turuntiehen, ja siinä nopeusrajoitus on 50 km/t sekä Helsingin (Leppävaaran) että Turun (Bembölen) suuntaan.

        Kehä II ei siis suinkaan pääty aloituksessa linkitetyn kuvan kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehä II päättyy nykyään Turuntiehen, ja siinä nopeusrajoitus on 50 km/t sekä Helsingin (Leppävaaran) että Turun (Bembölen) suuntaan.

        Kehä II ei siis suinkaan pääty aloituksessa linkitetyn kuvan kohdalla.

        Tuota juuri itsekin vähän ihmettelin.
        Siis vanhaan Turuntiehen tosiaan päättyy.
        Aloittaja tarkoitti motarin ramppia hesaan?ko..
        Siinä,niinkuin Länsiväylältä saakka on se 80km.
        Taas Kiloon päin alkaa 60km.
        Missäköhän tuolla on 50 kympin rajoitus?
        Ja vielä,että mitä erityisiä ongelmia autoilijoilla siellä on ollut?
        On tullut ajeltua reittiä reilu 10 vuotta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Aloittajalla oli kyllä ihan eri intressi.
        Näillä seuduilla ikänsä asuneet puhuvat vanhasta turuntiestä joka vie pitäjänmäestä,mäkkylään,leppävaaraan,karakallioon,viherlaaksoon,jorviin,bemböleen,nupuriin,veikkolaan..
        Toinen vaihtoehto on tarvontie,eli turun motari.


    • Anonyymi

      Mitä varten hidastus on niin vastenmielistä?
      Siitä itketään joka paikassa. Mihin teillä on kiire? Hautaanko?
      Ohi pitää mennä, vaikka nopeusero on vain muutama kmh.

      • Anonyymi

        Tasaisen nopeuden tavoittelu on kyseessä. On erittäin ärsyttävää kun ei voi ajaa tasaista nopeutta moottoriteillä, vaan jatkuvasti on muita estämässä tasaisella nopeudella etenemisen tavalla tai toisella. Nopeusjojoilu on ärsyttävää ja ei toivottua. Nopeuden vaihtelut saattavat saada aikaan jopa ”haamuaaltoja” jotka vaikuttavat takana tuleviin.

        On kohteliasta muita kohtaan, ajaa mahdollisimman lähellä suurinta sallittua nopeutta (kun olosuhteen näin sallivat) ja pitää nopeus mahdollisimman tasaisena.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

      Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

      Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

      vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1016
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

      Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

      Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. En sano tätä pahalla

      Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      913
    8. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

      Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe