Kannattais jokaisen sen verran vaivautua että katsois tiedemiesten tekemän DVD ;n EVOLUUTION AKILLEEN KANTAPÄÄT.
Siinä on erittäin hyvät todisteet evoluutiota vastaan, itseasiassa se kumoaa ihan naurettavan evoluutioteorian ihan sata nolla.
Se on kovaa nykytiedettä, eikä mitään Jumalalle katkeran Darwinin selityksiä jotka on täysin tieteellisiä todisteita.
Darwinin tiedetään katkeroituneen Jumalalle ja kirjeenvaihdossaan sanoneen että tapan Jumalan.
Tästä tietenkin vaijetaan visusti. Ja tämmöisen miehen juttuja pidetään totena HUH HUH.
Evoluution akilleen kantapäät
16
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vai niin. Ehkä kuulemme siitä vielä muualtakin? Evoluution kumoaminen on maailmansensaatio.
- Anonyymi
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Evoluutio on sama kuin kirjapainosta tulisi itsekseen sanakirja.
Kreationistit eivät ymmärrä luonnonvalinnan merkitystä, minkä tuokin vertaus vahvistaa.
- Anonyymi
Torpan videoita?
jaa nii miten luonnontiede kumoutuu yliluonnollisella fantasialla?
- Anonyymi
Jään odottamaan tiedeyhteisön kannanottoa. En taida kuitenkaan pidätellä jännityksestä hengitystäni.
Kas kun ei VHS kasetti? Luojan kiitos kreationistit tuntevat Darwinin salaisen kirjeenvaihdon...Minä taas olen lukenut että hän kävi lämmintä kirjeenvaihtoa kristityn ystävän kanssa, mutta mistäpä minä mitään tiedän, heh.
- Anonyymi
Katsotaanpas pintaraapaisua. Tämä teos on vähintään vuodelta 2016, ja Tv7 on näyttänyt tämän 2017, joten aika hitaasti tuntuu kaatuvan. Muut tahot jotka tukevat asiaa ovat luominen.fi ja kristillinen kirjakauppa. Voisi taata lähteiden perusteella, että tämä on nimenomaan tarkoitettu kristinuskoisille, joilla on heikko yleissivistys.
>Voisi taata lähteiden perusteella, että tämä on nimenomaan tarkoitettu kristinuskoisille, joilla on heikko yleissivistys.
Myös videomuoto kertoo ajatellusta kuulijakunnasta. Ihmeellinen liikkuva kuva puhuttelee ehkä hyvinkin hitaasti lukevaa aitouskovaista paljon väkevämmin kuin tieteessä käytetty kirjallinen muoto.
Ketkä ovat nämä 15 tiedemiestä?
Paljon enempää fundisuskovaisia luonnontieteilijöitä ei länsimaista edes löydy, joten pahaa pelkään että luonnotieteelliset tohtorinhatut ovat harvinainen ilmestys tuossa joukossa. Ja muiden tieteiden edustajathan eivät voi olla sellaisia biologian eksperttejä, että heidän sanomisensa bilsan tiedeyhteisöä millään tavoin kiinnostaisivat.
Tuon DVD:n mainoksessa puhutaan muuten useaan otteeseen "kaiken alkuperästä", jota taas evoluutioteoria ei käsittele mitenkään. Tästä voi päätellä, että ei siellä mitään biologeja ole ollut levyttämässä.- Anonyymi
Ninpä, Evoluutio ja sitäkautta DNA tutkimuksen tulokset ovat äärimmäisen kiusallisia uskovaisille,DNA tutkimuksella kun päästää hyvin syvälle menneisyyteen jota uskovaiset ei pysty kumoamaan..edes raamatun voimalla!
- Anonyymi
Jos tuo on se sama espanjankielinen juttu, jota Abba... ei kun AlfaTV on näyttänyt, esillä on ainakin tietokonealan ja kielenkääntämisen ammattilaisia ellen väärin muista. Siinä onkin todellista ammattitaitoa evo-opin kumoamiseen - siis sen fantasian, jonka kreationistit ovat omin voimin keittäneet kokoon huonon yleissivistyksen ja tahattomien ja tahallisten väärinkäsitysten aineksista.
Palannemme asiaan kun julkaisu huomioidaan ammattilehdissä ja se päätyy BBC:n uutisten ykkösaiheeksi.
Yhä enemmän olen alkanut ihmettelemään sitä, miksi uskovat eivät vaan anna tieteen mennä. Heillä on uskonsa, joka ei tieteen todisteluja kaipaa. Yritys riippua molemmissa kiinni tuottaa lähinnä myötähäpeää aiheuttavia videoita ja blogikirjoituksia.
Olen vieläkin sitä mieltä, että uskolla voi olla ihmiselle paljon annettavaa. Hyvän uskonnollisen yhteisön tarjoama sosialinen yhteys ja ihmisläheisyys voi olla jäsenilleen hyvin tärkeä tai jopa korvaamaton. Se kestää parhaimmillaan päiväkodista vanhainkotiin. En näe mitään järjellistä syytä vastustaa sen kaltaista uskoa, joka kykenee luomaan siihen uskoville jopa elinikäisen turvallisen ympäristön, kunhan se on kaikin puolin vapaaehtoista ja itse valittua.
Miksi siis pitää häpäistä itsensä ja uskontonsa hyökkäämällä luonnontieteellistä maailmankuvaa vastaan? Ei sillä uusia uskovia saada, eikä estetä epäilijöitä epäilemästä.- Anonyymi
Parhaimmillaan varmaan näin, mutta vastakkaisia esimerkkejä ihmisiä alistavista lahkoista löytyy liikaakin. Maalailet kiiltokuvaa.
Se on selvää, ettei tuolla pseudotieteellisellä meuhkaamisella, jota reinikaiset ja torpat harjoittavat, ole muuta kuin negatiivista vaikutusta kyseisten uskonlahkojen vetovoimaan. Ihmettelen vaan, mistä sellaisia kuvailemiasi "positiivisesti päiväkodista vanhainkotiin" yhteisöjä löytyy. Ei ainakaan näillä palstoilla sellaisten uskonyhteisöjen jäsenet ole liiemmälti olleet äänessä. - Anonyymi
Ihmiselle lienee tyypillistä kaipuu yksinkertaisiin, lopullisiin vastauksiin ja maailmankuvaan. Tiede ei sellaista tarjoa, uskonnot kylläkin. Samasta syystä populismi on aina ollut suosittua. Lajimme vain ei yksinkertaisesti ole kovin looginen, eikä kovin perusteellinen ajattelussaan, eikä varsinkaan altis muuttamaan kerran omaksuttua ja toisille julistettua mielipidettä.
Kreationismi tarjoaa varsin yksinkertaisen maailmanselityksen, joka voi vedota myös elämässä epäonnistuneisiin, kun pääsee viisastenkiven löydettyään olemaan viisaampi kuin kaikki maailman tiedemiehet. Kateellinen narsisti saa mielessään hyvityksen torpatessaan evoluutioteorian. - Anonyymi
"Yhä enemmän olen alkanut ihmettelemään sitä, miksi uskovat eivät vaan anna tieteen mennä. Heillä on uskonsa, joka ei tieteen todisteluja kaipaa. Yritys riippua molemmissa kiinni tuottaa lähinnä myötähäpeää aiheuttavia videoita ja blogikirjoituksia. "
Olen ihmetellyt samaa asiaa, mutta tulee muistaa, että kreationismi pseudotieteellisenä apologiana on uskon erityistapaus; se on uskon puolustamistamista tiedettä vääristelemällä. Kun aletaan tosiaan ihmetellä, että miksi ihmeessä kukaan tekisi noin, niin vastauksia täytyy tietysti lähteä hakemaan juuri tuosta tavasta miten tuota tehdään.
Miksi uskoa puolustetaan? Uskon koetaan olevan uhattuna. Jos se olisi itsestäänselvyys, ei sitä tarvitsisi puolustaa. Uskovat voivat nyt luulla, että tähän väliin kannattaa sanoa, että "ahaa, puolustat itse evoluutiota eli koet sen olevan uhattuna eli myönnät, ettei se ole itsestäänselvyys!"... ja niin myönnänkin. Ei ole itsestäänselvää, että ihminen ymmärtää maailmaa siten kuin tiede siitä pystyy kertomaan. Ja tätä kreationistit hyväksikäyttävätkin, ja siitä tullaankin siihen pseudotieteellisyyteen.
Ja kuitenkin vielä ennen kuin menen siihen pseudotieteellisyysaspektiin, niin huomautan, että kreationismihan on populistista. Asiat halutaan nähdä ja halutaan muidenkin näkevän itsestäänselvyyksinä. Kun tavallinen ihminen katsoo eliömaailmaa, hän näkee, että se on monimuotoinen ja täynnä "fiksun näköisiä ratkaisuja". Tavallinen ihminen ei näe äkkiseltään pintaa syvemmälle eikä pysty tarkastelemaan asiaa analyyttisesti. Itsestäänselvyys palvelee uskonnollisesti ajattelevaa ihmistä, joka ei jaksa perehtyä anatomiaan, paleontologiaan tai genomiikkaan jne. Jänikselle on siis luotu korvat, että se kuulis hyvin, ja se siitä!
Kreationistithan tietävät, että länsimaissa tiede kuitenkin on yleisesti ottaen ihmisten mielestä uskottavampaa kuin uskonnolliset, hengelliset ilmestykset jne. Eli vaikka ihmiset ovatkin automaattisesti taipuvaisia uskomaan asioita yksinkertaisina itsestäänselvyyksiänä, niin kyllä he kuuntelevat tiedettä, joka selittää asiat kunnolla ja tarkemmin. Ja tähän kreationistit ovat ymmärtäneet puuttua. Tämä on se mielenohjelmisto, johon meemiviruksia tulee istuttaa.
Pitää nyt ymmärtää mistä tämä nykyinen kreationismi on lähtöisin. Se tulee Yhdysvalloista, jossa kiiladokumentti paljasti sen olevan motivoitunutta uskonnollis-poliittisen liikehdinnän juonen osana. Yhdysvalloista halutaan tehdä kristillinen teokratia, ja tämän toteuttamiseksi kansan käsityksiä tieteestä pitää hämmentää, mm. uskottelemalla, että "luomisteoria" olisi aluksi hyvä ja uskottava tieteellinen vaihtoehto evoluutiolle, ja lopulta tietysti ainoa hyväksytty malli.
Nämä tällaiset uskovat eli kreationistit eivät siis voi antaa tieteen mennä menojaan, koska heidän näkökulmastaan liian monet hyväksyvät tieteen maailmankuvan perustana. Kansan käsitys tieteestä on korruptoitava uskonnolla, koska uskonto itse ei päiden kääntymiseen enää riitä. Ainoa asia mitä nuo kreationistit eivät ole ottaneet huomioon on, että kreationismi on liian läpinäkyvää, alun epäonnistumisen jälkeen jopa uuden yrityksen myötä yritetysti uskontoneutraalimman ID:n muodossa ja, että tavallisetkin ihmiset tänä päivänä länsimaissa tietävät niin paljon tieteestä, ettei heille mene tuollainen aivan liian selkeästi uskonnollistettu mukatiede kreationismi läpi.
Kreationismi siis vaikuttaa voimakkaimmin jo valmiiksi uskovien keskuudessa, eikä vakuuta heitäkään mitenkään massoittain. Näyttäisi siltä, että useammat uskovat eivät moiseen hömppään lähde mukaan kuin mitä lähtevät. Kreationismi kuten monet muutkin hömpötykset yleensä edellyttävät, ettei ihminen tiedä tarpeeksi asioista, jotta hän ei näkisi mitä virheitä hömpötyksessä on.
Pääosin kreationismi onkin tietämättömien ja helppouskoisten juttu sillä poikkeuksella, että koulutetut ja fiksutkin ihmiset voivat siihen haksahtaa sinä tapauksessa, että se vetoaa heidän uskoonsa jollain tunteellisella tasolla ja myös siksi, että joillekin ihmisille tapa erottua muista, hakea arvostusta erityispiireistä jne. on olla vastarannankiiski ja teeskennellä, että tietää jotain salaista, mitä "tyhmät massat" eivät tiedä. Ja jos omat tieteelliset meriitit eivät kanna tiedemaailmassa, niin tieteellisiä meriittejä väläyttelemällä tietysti on ihan hyvät eväät siellä uskonmaailmassa teeskennellä, että moi, olen asiantuntija ja voin todistaa sinulle, että uskosi Raamattuun on tieteellisesti perusteltua. Tietysti noin saa ihailijoita.
Ja kaiken tämän lisäksi tulee muistaa, että kreationismi on monille vain bisnestä. Ei edes tarvitse välittää mistä siinä on kyse. Myös tieteen maailmassa tapahtu sitä, että jonkun duuni on yksinkertaisesti myydä tiedekirjoja, vaikka hän ei itse tietäisi tieteestä mitään. Tämä ei tietenkään kyseenalaista tiedettä mitenkään, enkä tarkoita tätä kreationisminkaan kyseenalaistamiseksi, vaan erääksi osaselitykseksi sen yleisyyttä koskien. Kreationismihan yksinkertaisesti kumoutuu kun katsotaan tiedettä rehellisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510272
- 816863
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon444964- 614567
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella724296Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme333873- 472888
- 362675
- 402310
- 2161912