Takaisinkutsuun hopi hopi

Anonyymi

Valmista ei ole vielä tullut!

Kampanjan tiedot
KampanjaKoodi:
GGG66
EY-hyväksyntänumero:
e11*2007/46*3641*00

Merkki:
Toyota
Malli:
C-HR Hybrid

Vikakohde:
Polttoainesäiliö
On mahdollista, että tähän korjauskampanjaan kuuluvan auton muovisen polttoainesäiliön seinämäpaksuus eräissä kohdissa ei ole riittävä, mistä johtuen säiliön seinämään saattaa muodostua halkeama. Tämä voi johtaa polttoainevuotoon ja hajuun. Sytytyslähteen ollessa läsnä saattaa tulipalon riski olla kasvanut. Kampanjaan kuuluvan auton polttoainesäiliö tarkastetaan ja tarvittaessa vaihdetaan.

Valmistenumeroväli:
Muu kohdeajoneuvojen määritys:
Kampanjaan kuuluvien ajoneuvojen lukumäärä: 616

Kampanjan aloitus pvm:28.07.17
Kampanjan valmistumis pvm:

17

1421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan takaisinkutsujen hoitamisessa hirmuinen ero Toyotan ja Volkswagenin välillä. Tojo ei ole saanut vaivaisen 616 auton korjauksia valmiiksi 2,5 vuodessa, kun Volkkari sai 34524 auton päivitykset suoritettua päivää vaille kahdessa vuodessa. Vastaavia esimerkkejä löytyy pilvin pimein muistakin vastuullisista merkeistä.
      Toyota ei vaan osaa/kykene/halua hoitaa asioita säntillisesti. Siksi sen listat pursuaa ylivoimaisen paljon loppuun saattamattomia liikenneturvallisuutta vaarantavien vikojen korjauksia.

      TrafiCom
      Takaisinkutsukampanja

      Kampanjan tiedot
      KampanjaKoodi:
      23R7
      EY-hyväksyntänumero:
      Merkki:
      Volkswagen
      Malli:
      Golf Variant, Jetta, Golf Plus, Beetle Cabrio, Passat Variant, Passat Limosine, EOS, Golf Cabrio, Beetle, Passat CC, Volkswagen CC, Tiguan, Touran, Scirocco, Sharan, Amarok, Caddy
      Vikakohde:
      Moottorin ohjainlaite
      Kaikkien kampanjan piiriin kuuluvien, tyypin EA189 dieselmoottoreilla varustettujen autojen moottorin ohjainlaitteessa on ohjelmisto, jonka avulla voidaan tunnistaa testipenkkitilanne. 1,2- tai 2,0-litraisella moottorilla varustetuissa autoissa suoritetaan moottorin ohjainlaitteen päivitys. 1,6-litraisten moottorien kohdalla autoihin on moottorin ohjainlaitteen päivityksen lisäksi asennettava ilmanvirtausohjain ilmamassanmittarin ja ilmansuodattimen yläosan väliin.
      Valmistenumeroväli:
      Muu kohdeajoneuvojen määritys:
      Asia koskee vain VW-henkilöautoja ja VW-hyötyautoja, joissa on 3- tai 4-sylinterinen dieselmoottori EA189 (tuotantoajankohta vuoden 2007 puolen välin jälkeen eli alkaen mallivuodesta 2008). Tyypin 189 moottoriperheeseen kuuluu dieselmoottoreita, joiden iskutilavuus on 1,2, 1,6 tai 2,0 litraa.
      Kampanjaan kuuluvien ajoneuvojen lukumäärä: 34524
      Kampanjan aloitus pvm:04.05.16
      Kampanjan valmistumis pvm: 03.05.18
      Kampanjaa hoitava yritys
      Yritys: VV-Auto Group Oy

      https://recall.trafi.fi/#vclass=Henkilöauto&mark=&model=

      • Anonyymi

        Uskotko että vw on oikeasti edes vaihtanut nuo ohjelmistot? Koko ongelma alkoi siitä että tehdas päätti huijata testeissä. Mistään ei voi nähdä onko ohjelmistoa edes päivitetty (ellei päivitys aiheuta käyntihäiriöitä), joten eivätköhän huijaa vain päivittäneensä ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko että vw on oikeasti edes vaihtanut nuo ohjelmistot? Koko ongelma alkoi siitä että tehdas päätti huijata testeissä. Mistään ei voi nähdä onko ohjelmistoa edes päivitetty (ellei päivitys aiheuta käyntihäiriöitä), joten eivätköhän huijaa vain päivittäneensä ne.

        "Mistään ei voi nähdä onko ohjelmistoa edes päivitetty (ellei päivitys aiheuta käyntihäiriöitä), joten eivätköhän huijaa vain päivittäneensä ne."
        Tojohönön vainoharhaista höpinää!

        Kyllä on moottorinohjauksen softanumero vaihtunut päivityksessä. Sen pystyy testereillä lukemaan konsernin autoissa muutamassa hetkessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko että vw on oikeasti edes vaihtanut nuo ohjelmistot? Koko ongelma alkoi siitä että tehdas päätti huijata testeissä. Mistään ei voi nähdä onko ohjelmistoa edes päivitetty (ellei päivitys aiheuta käyntihäiriöitä), joten eivätköhän huijaa vain päivittäneensä ne.

        Päivitetty on 2 vuotta sitten, eikä mitään käyntihäiriöitä ole ilmaantunut. Kulutuskin pysynyt samana kuin ennen päivitystä.
        Aivan turhaa on teidän puheeha olevia dieseleitä omistamattomien hakata näppistä asian tiimoilta!!


      • Anonyymi

        Törkeä määrä hoitamattomia liikenneturvallisuutta vaarantavien vikojen korjauksia! Maahantuoja ei hoida omaa osuuttaan kunnolla. Takaisinkutsuista tulee tiedottaa auton omistajia kolme kertaa ja sen jälkeen ilmoittaa Trafille jos mitään ei tapahdu. Muuta selitystä tuollaiselle tulokselle ei ole kuin että maahantuoja ei hoida kutsuja tai ei ilmoita Trafille kutsujen noudattamatta jättämisistä. Katsastajat kyllä hylkää auton jos tekemätön takaisinkutsu näkyy tietokannassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Törkeä määrä hoitamattomia liikenneturvallisuutta vaarantavien vikojen korjauksia! Maahantuoja ei hoida omaa osuuttaan kunnolla. Takaisinkutsuista tulee tiedottaa auton omistajia kolme kertaa ja sen jälkeen ilmoittaa Trafille jos mitään ei tapahdu. Muuta selitystä tuollaiselle tulokselle ei ole kuin että maahantuoja ei hoida kutsuja tai ei ilmoita Trafille kutsujen noudattamatta jättämisistä. Katsastajat kyllä hylkää auton jos tekemätön takaisinkutsu näkyy tietokannassa.

        Mulle olisi käynyt juuri noin ellen olisi käynyt kolmannen kutsun jälkeen päivityttämässä EA189-dieseliäni. Kolmannessa kutsukirjeessä uhattiin ilmoittaa Trafille jos en käy päivityksessä, jolloin auto ei läpäisisi seuraavaa katsastusta. Ei ollut kanttia olla käyttämättä, kun niin päättäväisesti komensivat.
        Alun perin viivyttelin päivitystä julkisuudessa olleiden kirjoitusten takia, joissa peloteltiin tehojen vähenemisellä, kulutuksen lisääntymisellä ja ties millä möröillä. Kaikki nuo pelottelut ovat osoittautuneet mielikuvituksen tuotteiksi. Auto on toiminut päivityksen jälkeen moitteettomasti ja yhtä taloudellisesti kuin ennen sitä jo lähes 200tkm. Mittarissa on nyt n. 360tkm.
        Ihmetyttää tuo Toyotan touhu. Eivät saa korjattua noita tappavan vaarallisia vikoja. Sen takana on pakko olla maahantuojan saamattomuus. En usko kenenkään uskaltavan jättää käyttämättä autoaan takaisinkutsukorjauksissa jos uhataan hylyllä seuraavassa katsastuksessa. Tuo katsastuksen läpi meneminen kun tuntuu olevan näille palstan tojofiileille maailman tärkein asia. Vai eikö tojofiilit omistakaan itse Toyotia?


      • Anonyymi

        Tuo on niin totta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle olisi käynyt juuri noin ellen olisi käynyt kolmannen kutsun jälkeen päivityttämässä EA189-dieseliäni. Kolmannessa kutsukirjeessä uhattiin ilmoittaa Trafille jos en käy päivityksessä, jolloin auto ei läpäisisi seuraavaa katsastusta. Ei ollut kanttia olla käyttämättä, kun niin päättäväisesti komensivat.
        Alun perin viivyttelin päivitystä julkisuudessa olleiden kirjoitusten takia, joissa peloteltiin tehojen vähenemisellä, kulutuksen lisääntymisellä ja ties millä möröillä. Kaikki nuo pelottelut ovat osoittautuneet mielikuvituksen tuotteiksi. Auto on toiminut päivityksen jälkeen moitteettomasti ja yhtä taloudellisesti kuin ennen sitä jo lähes 200tkm. Mittarissa on nyt n. 360tkm.
        Ihmetyttää tuo Toyotan touhu. Eivät saa korjattua noita tappavan vaarallisia vikoja. Sen takana on pakko olla maahantuojan saamattomuus. En usko kenenkään uskaltavan jättää käyttämättä autoaan takaisinkutsukorjauksissa jos uhataan hylyllä seuraavassa katsastuksessa. Tuo katsastuksen läpi meneminen kun tuntuu olevan näille palstan tojofiileille maailman tärkein asia. Vai eikö tojofiilit omistakaan itse Toyotia?

        Eipä taas satusetä tiennyt, mitä kirjoittaa. Skodalla ei ole takaisinkutsua eikä päivittämättömyys vaikuta katsastukseen. Seatin ja Skodan kohdalla tyyppihyväksynnän on tehnyt Espanjassa IDIADA tai Britanniassa VCA, ja nämä viranomaiset vain suosittavat korjaustoimenpiteitä. Täten korjaus ei ole Suomessakaan pakollinen, vaan maahantuoja ainoastaan suosittelee sen tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivitetty on 2 vuotta sitten, eikä mitään käyntihäiriöitä ole ilmaantunut. Kulutuskin pysynyt samana kuin ennen päivitystä.
        Aivan turhaa on teidän puheeha olevia dieseleitä omistamattomien hakata näppistä asian tiimoilta!!

        Ei ole luottoa Saksalaisten tekemisiin enää yhtään. Huijareita autotehtaiden johtoportaat täynnä. Päästörajoihin päästäkseen ollaan valmiita petoksiin. Toisaalta normaalia toimintaa nykyään.


    • Anonyymi

      Toyotaa ei viedä merkkihuoltoon, kun se katsotaan liian kalliiksi. Jokaisen oma moka, ei se maahantuojaa kiinnosta. Katsastuksessa sitten tulee hylsy.

      • Anonyymi

        Paljonkohan noita pommeja on liikenteessä? Kiva saada sellainen vaihdossa.


      • Anonyymi

        Oikeasti ongelma on siinä ettei katsastusviranomaiset valvo kampanjoiden suoritusta. Jos valvoisi, vuosikatsastuksessa tulisi hylky jos tietokannasta ei löydy merkintää kampanjan suorituksesta. Katsastusviranomaisilla on tieto kampanjoista, mutta tahto niiden suorituksen valvontaan näyttää puuttuvan.

        http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallList.aspx?&kohde=0&merkki=Toyota

        On aivan varmasti pa*kapuhetta ettei Toyotien omistajia saada kiinni ja käymään huollossa. Kysymys on siitä kuinka kutsukirjeissä asia esitetään jos kirjeitä on edes lähetetty. Tai siitäkään, että autot on romutettu tai myyty Afrikkaan. Nykykirjanpidolla kun yhtään autoa ei häviä olemattomiin Trafin tietämättä tai viimeinen omistaja maksaa käyttömaksuja olemattomasta autosta maailman tappiin.


    • Anonyymi

      Eikös dsg-nykimiset, öljynsyönti tai jakoketjun venymiset kuulu takaisinkutsuihin?

    • Anonyymi

      Muovi halkeaa ja hybrid haisee bensalle, kuten kunnon bensa-auton kuuluukin.

      • Anonyymi

        Ainahan vanhojen Tojojen tankit ovat vuotaneet, ei kannattanut tankata yli 10 litraa kerralla. Peltitankkia käyttivät vielä 2000-luvulla Corolla Versossa, harmi että luopuivat.


    • Anonyymi

      Tuollaisilla vm 2008 Corolloilla on ajettu Traficomin mukaan keskimäärin 168000 km ja hylkäysprosentti katsastuksessa n 11,5 %.

    • Anonyymi

      Mertsi ja Leif päivittää volkkarin ohjelmistot Tattarilla ja takuulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe