Oma kuolema, hyvästit

Anonyymi

Tulkintaa pyytäisin unestani, karmein näkemäni uni..
Unessa tiesin että olin sairastunut ja tulisin kuolemaan milloin vain. Unessa oli myös lapseni, olen hänen ainoa huoltaja.
Unessa ensin makasin sängyssä poikani vieressä kunnes ensin oikea silmäni alkoi sokeutumaan ja sen jälkeen suuni alkoi ikäänkuin "vispata" ja en kyennyt hengittämään kuin oikealla kyljellä. Ajattelin unessa että no nyt se alkaa tapahtumaan, aloin ottamaan nopeasti puhelimen että ehdin kertoa perheelleeni että kohta saatan kuolla ja jonkun täytyy tulla huolehtimaan pojastani. Aloin kirjoittamaan sisaruksilleni jäähyväis viestiä.
Sen jälkeen olinkin poikani kanssa suuressa avarassa metsässä ja hän oli iloinen ja pyysi minua leikkimään. Tiesin että kohta kuolen ja nämä ovat viimeiset hetkemme. Sitten selitin lapselle että hänestä tullaan kohta pitämään huolta mm isovanhemmat jne.
Sitten tunsin kuinka irtaannuin ruumiistani ja leijuin korkealla ja katsoin alas. Hetkem tunsin että ei tämä ollutkaan niin paha kokemus. Mutta tunsin vain syvää ikävää poikaani ja perhettäni kohtaan. Heräsin yöllä unesta ja se sama ikävän tunne vyöryi kunnes tajusin sen olevan unta ja käperryin lapseni viereen. Mutta mitä ihmettä tämä uni merkitsee? En ole ainakaan sairastunut tällä hetkellä vaikka stressiä on.

5

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osaako tätä kukaan tulkita... ? T. Ap

      • Anonyymi

        Taitaa olla stressi purkautunut unessa. Et sinä ole kuolemassa. Kolmisenkymmentä vuotta sitten näin kaksi unta joissa kuolin ja sitä ennen näin unen jossa eräs läheiseni kuoli, mutta joka on edelleen elossa.


    • Unessa on alusta lähtien havaittavissa huoli lapsesta ja myös omasta terveydestä.

      On erikoista kokea unessa noinkin todelliset aivohalvauksen oireet, mutta ne saattavat viitata myös mahdolliseen hengittämisvaikeuteen unen aikana. Ei välttämättä uniapneaan, mutta jo pelkkä nukkumisasento saattaa huomattavasti vaikuttaa siihen, kuinka vaikeudettomasti hengitys nukkuessa toimii. Mikäli siinä on jotakin vaikeutta, ilmaantuu se ainakin minun uniini yleensä jollain hengitysvaikeudesta kertovalla tavalla.

      Huoli lapsesta on ymmärrettävä ja sitä taitaa esiintyä pienten lasten äideillä hyvinkin paljon. Itse asiassa uni kertoo omalta osaltaan, ettei äidin tulisi olla lapsensa puolesta huolissaan, sillä hänestä kyllä pidetään huolta, mikäli äidille jotain sattuu.

      Erikoisinta unessa on ruumiista irtaantumisen kokemus. En muista koskaan kenenkään kertoneen nähneensä siitä unta tällä tavalla. Veikkaisin unennäkijän lukeneen ruumiistairtaantumiskokemuksista joko usein taikka sitten vähän ennen kokemaansa unta.

      Sanoisin, että tämän unen taustalla on äidin väsymys ja ajatus, että kuolema voisi olla jonkinlainen helpotus taikka ratkaisu, mutta lopulta unennäkijä toteaa jo unessakin, että rakastaa lastaan aivan liiaksi edes ajatellakseen kuolemaa.

      Kiitos erikoisen unesi jakamisesta.

    • Anonyymi

      Kiitos tulkinnasta. Rauhoitti vähän mieltäni. Olen toki lukenut että kuolema unessa joskus voi merkitä jonkun uuden alkua. Mutta tämä uni jotekin niin erilainen ja aidon tuntuinen että se hämmensi ja säikäytti minut totaalisesti. En ole lukenut tai pohtinut ruumista irtaantumista ollenkaan. Säännöllisin väliajoin unessa koen näitä unihalvauksien lisäksi. Mutta juurikin tässä yhteydessä se jäi pohdituttamaan. Minulla on tulossa elämääni hyvin suuri muutos liittyen lapseeni, hetki jota olen pelännyt koko lapseni eliniän, ehkä se liittyi siihen.
      T. Ap

    • Anonyymi

      Näin itse viime yönä painajaista jossa ihmisennäköinen robotti kuristi minut kuoliaaksi ja olin niin kauhusta jäätynyt etten pystynyt edes minkäänlaiseen vastarintaan.
      Robotin, tai androidin (kuten Star Trekin Data) kulkua pystyi jollain kaukosäätimellä rajoittamaan tai pysäyttämään mutta paniikissa kaukosäädintä painelemalla robo kuitenkin pääsi etenemään niin lähelle, että kuristi. Se hurja ilme, ennenkuin kaikki pimeni ja heräsin... O_O

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe