Hei. Sain menneellä viikolla tajuttomuuskohtauksen jota nyt tutkitaan epilepsiana. Menetin siis tajuntani ja hetken aikaa olin täysin pihalla kaikesta mitä ympärillä tapahtui. En kouristellut, ainoastaan suupieleni oli nykinyt hetken ajan. Onko kuinka tavallista että kouristelua ei ole ollenkaan kun taju on kuitenkin mennyt kokonaan?
Kohtauksen jälkeen tajuntani palautui kuitenkin kohtalaisen nopeaa, mutta olin väsynyt pitkän aikaa kohtauksen jälkeen. Onko kenelläkään muulla ollut tämän tyyppistä kohtausta ilman kouristuksia?
Tajuttomuuskohtaus ilman kouristuksia
10
916
Vastaukset
- Anonyymi
Epilepsia kohtauksia on monentyyppisiä. Osassa ei esiinny koristeluja ollenkaan. Tosin aina kohtauksen takana ei välttämättä ole epilepsia. Itse sain samanlaisen kohtauksen muutama vuosi sitten suuresta univajeesta. Olin itse kuulemma koristellut hieman (kädet nykineet), mutta se oli loppunut nopeasti jonka jälkeen menin ainoastaan tajuttomaksi.
Mutta tosiaan, kohtaukset voi ilmestyä ilman kouristeluakin, mm. poissaolokohtaukset on yleensä tällaisia.- Anonyymi
Ei todellakaan aina eplepsiaan liity kouristelua. Lue siitä tietoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan aina eplepsiaan liity kouristelua. Lue siitä tietoa.
Sen tiesinkin että aina epilepsiaan ei liity kouristelua esimerkiksi poissaolokohtauksissa. Mutta eikö yleensä näissä poissaolokohtauksissa kuitenkin tajunta säily jollakin tasolla? Minä siis menetin tajuntani kokonaan suorilta jaloilta. t. AP
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen tiesinkin että aina epilepsiaan ei liity kouristelua esimerkiksi poissaolokohtauksissa. Mutta eikö yleensä näissä poissaolokohtauksissa kuitenkin tajunta säily jollakin tasolla? Minä siis menetin tajuntani kokonaan suorilta jaloilta. t. AP
Hei.
Ei ole mitään normaalia epilepsiaa, se pitää ymmärtää noin ensitöikseen. Joku saa yhden kohtauksen kerran elämässään syystä X ja toinen monta pientä kohtausta viikossa.
Haluat ajatella että sinulla oli poissaolokohtaus ja ihmettelet miksi taju lähti. Ei se niin mene. Ehkä oli lähellä tulla kouristuskohtaus, tässä se epilepsian ihmeellisyys piilee.
Nyt tärkeää jättää alko pois, yökukkumiset pois ja rauhoittaa elämää jos tahti kova.
Toivottavasti ei uusi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säilyy jollain tasolla, siksi puhutaan tajunnanhämärtymisestä. Itsellä voi olla täysin blackout tilanteesta, mutta pystyn toimimaan, vuosia siis näin. Osasin toimia, mutta siinä ei ollut järkeä, kun pää oli muuten pois pelistä. Esim. kerran ihmettelin, missä kahvini oli. Olin kohtauksen aikana laittanut kahvikupin täytenä jääkaappiin. Mutta, epilepsiakohtauksia niin monenlaisia, että väittäisin jossain tuonkin olevan mahdollista, että taju menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säilyy jollain tasolla, siksi puhutaan tajunnanhämärtymisestä. Itsellä voi olla täysin blackout tilanteesta, mutta pystyn toimimaan, vuosia siis näin. Osasin toimia, mutta siinä ei ollut järkeä, kun pää oli muuten pois pelistä. Esim. kerran ihmettelin, missä kahvini oli. Olin kohtauksen aikana laittanut kahvikupin täytenä jääkaappiin. Mutta, epilepsiakohtauksia niin monenlaisia, että väittäisin jossain tuonkin olevan mahdollista, että taju menee.
Poissaolokohtaus ja tajunnan hämärtyminen eri asiat ja eri kohtaukset. Sinulla poissaolo, koska et muista koko tapahtumaa. Hämärtymisessä kyllä tiedostaa itsensä ja ympäristön, ilmenee siten ettei pystys keskittyyn asiaan jota tekee sillä hetkellä (puhuu, kävelee tms.). Muisti ei mene, kuten poissaolossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poissaolokohtaus ja tajunnan hämärtyminen eri asiat ja eri kohtaukset. Sinulla poissaolo, koska et muista koko tapahtumaa. Hämärtymisessä kyllä tiedostaa itsensä ja ympäristön, ilmenee siten ettei pystys keskittyyn asiaan jota tekee sillä hetkellä (puhuu, kävelee tms.). Muisti ei mene, kuten poissaolossa.
Ei, kyllä tuo lääkärin termillä on tajunnanhämärtyminen. Lääkärini juuri näitä käytti.
- Anonyymi
Kyllä taju meni mutta syytä ei tiedetä. tietenkin se on ollut joku satunnainen aivoverenkierron häiriö tms.
- Anonyymi
Minulla tulee poissaolokohtauksia vaikka kuinka usein. Krampit on saatu pois Lamictalilla ja Topimaxilla. Sitten on asioita joita pitää välttää, esim. alkoholi. Kesähelteet on yhtä helvettiä kun kohtauksia tulee monta päivässä.
- Anonyymi
Mulla on Trileptal 300 300 ja sillä pysyy hyvin pää nipussa.
Olen ollut juomatta alkoa siitä asti kun eka kohtaus tuli. Nyt muutamana viikkona kun kelit parani, oli fiilis että hakisin valkkaripullon ja ottaisin lasillisen.
No heräsin yksi aamu tällä viikolla ja ymmärsin heti että nyt on aura, niska jäykkä, pää ei käänny, pää sykkii jne. Olin aika kuutamolla usean tunnin. Just semmonen olo kuin pahassa krapulassa minulla.
Ei tee enää mieli eikä tarvi hakea vinkkua. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983