Kysytäänpäs nyt!!!

Anonyymi

Oletko muuttanut mielipidettäsi abortista tätä keskustelua seurailtuasi? Oletko peräti tehnyt päätöksen asiasta tämän pohjilta?

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En ole, itseasiassa myönteinen kantani on vaan vahvistunut, koska mitkään vastustajien argumentit eivät ole vakuuttaneet. Omani pitävät.

• Anonyymi

En. En.
      Kyseenalaistava kantani on selkeytynyt, kun olen voinut tuntea toisin ajattelevien ahtaan näkemyksen ja kykenemättömyyden perustella aidosti oikeilla tosiasioilla.

• Anonyymi

Olin aiemmin nuorena kova vastustaja, uskonnollisen kodin lapsi. Tuomitsin helposti ihmisiä vain koska ei ollut mitään kokemusta ja tietoa mistään. Ajattelin että ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä. Mutta sitten lukioaikana luin biologiaa ja neurologien teoksia koska suunnittelin lääkistä ja huomasin ettei elämän alkamisen ajankohtaa voi asettaa mihinkään pisteeseen, hedelmöitys on monivaiheprosessi eikä alkionkehitys ala ilman sitä edeltävää sukusolukehitystä. Sitten tulin itse raskaaksi 26-v ja tajusin henkilökohtaisesti ettei hedelmöitystä tunne eikä tiedä siitä mitään eikä että kohdussa tai vatsassa olisi yleensä yhtään mitään. Luulin että kärsin matkapahoinvoinnista. Tajusin olevani raskaanakin vasta kun olin jo pitkällä 10viikolla, raskautta ei siis välttämättä tunne eikä tiedä mitä tapahtuu. Luulin ihan muuta. Otaksuin että esiin ryöppyää jotain äidillisiä tunteita. Päin vastoin tunsin vain ärtymystä ja vihaa kun oma keho oli mut pettänyt. Vihasin tilannetta ja halusin eroon koko inhottavuudesta. Oksetti ja kuvotti ajatella raskautta isoa mahaa ja synnytystä joka pakollinen seuraus, en ole yhtään äidilinen. Kuukautiset tuli normaalisti. Hain aborttia ja meni siis liika myöhään toteaminen mutta sain lähetteen kiireellisenä naisten polin päivystykseen, oli vielä tuttu lääkäri. Hän ei kysellyt muuta kuin että laitanko tämän työtilanteen syyksi. Hyvin ymmärtäväinen oli, kaverini sisko. Minulla siis vaativa työ jota en halua lopettaa ja joka palkitsee ja haluan siihen panostaa. Lääkis jäi ja päädyin siis oikikseen. Lasten teko ei siis ole mun juttu ja koin että abortti oli helpottava. En vain kestä ajatusta jättää lapsia jälkeeni kärsimään tästä maailmasta en siis tehnyt aborttia mukavuuden takia vaan haluan ettei kukaan kärsi tähteni. Abortti tehtiin toivomuksestani imukaavinnalla anestesiassa koska en siedä veren näkemistä muutenkaan, menkatkin on tarpeeksi inhottavat koska ne häiritsee harrastuksia ja täyttä seksielämää, mut onneksi niitä voi aina siirtää tarpeen tullen pillereillä. Toivuin abortista parissa päivässä ja kivutkaan ei olleet kovat. Uskomattoman helppoa ja mutkatonta tämä. Mulla oli ihan väärät käsitykset. Joka iikalla tietty omat. Tekisin uudestaan milloin vain. Helpotus täyttää joka päivä mieleni kun näen varsinkin kehitysmaissa kärsiviä lapsia ja siunaan päätökseni etten minä ainakaan ole osallinen kenenkään kärsimyksiin. Hyvä omatunto on paras päänalunen. Nyt tosin valvon sillä olen taas matkalla kaukomaille hyvin ansaitulle lomalle enkä osaa nukkua lentokoneessa. Hyvää kevättä.

• Anonyymi

Juttu oli epäuskottava siksi, että se oli vastustajan trolli. Näitä on nähty ennenkin. Muut nukkuvat öisin.

• Anonyymi

Sinähän juuri aiheutit lapsellesi kärsimystä ja kuoleman.
        Ihan yhdentekevää se mitä tunnet tai et, siinä on toisen elämä pelissä.
        Silloin pitää ajatella hänen parastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän juuri aiheutit lapsellesi kärsimystä ja kuoleman.
        Ihan yhdentekevää se mitä tunnet tai et, siinä on toisen elämä pelissä.
        Silloin pitää ajatella hänen parastaan.

No naisten itsemääräämisoikeuden kiistäminen ei varsinaisesti ole heidän parhaakseen...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No naisten itsemääräämisoikeuden kiistäminen ei varsinaisesti ole heidän parhaakseen...

Miten joidenkin itsekkäiden a.kkojen itsemääräämis"oikeus" tappaa muita huvikseen voisi olla kenenkään ja varsinkaan uhrien parhaaksi? Taasko se suosijasakin nurinkurinen logiikka kukoistaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moninkertaisista itsemurhatilastoista päätellen ei edes mukavuusaborttöörien itsensäkään parhaaksi... Onneksi valtaosa naisista on niin fiksuja ja sydämensivistyneitä että ymmärtävät väistää moisen upottavan suonsilmäkkeen, ja suojelevat lapsia, jopa henkensä kaupalla.

• Anonyymi

Kyllä tuo minusta oli ihan todenmukainen kertomus, ei kaikki halua lapsia vaan ihan inhoaa niitä.

• Anonyymi

Tännekään ei sitten näemmä mitään epämieluisaa saanutkaan vastata. :)

Kuten että aloittaja-trolli vastailemassa itselleen useamman kerran. ;) Pitkää tarinaa kuinka muka vastustajasta tuleekin aborttööri, ja kuinka "helpottavaa" se sitten olikaan.. :) Ei voi mitään, olet vain niiin läpinäkyvä.
      Onko tämä muuten niitä sivuja, joita sitten myöhemmin käytetään vakuuttavimpina suosijasakin todisteina "muuttumattomista" mielipiteistä? ;D

"En vain kestä ajatusta jättää lapsia jälkeeni kärsimään tästä maailmasta en siis tehnyt aborttia mukavuuden takia vaan haluan ettei kukaan kärsi tähteni."

Epäilemättä ne kärsisikin suosijasakin (veri)käsissä, mutta onneksi lapsen voi aina antaa kunnollistenkin ihmisten hoiviin.

"Abortti tehtiin toivomuksestani imukaavinnalla anestesiassa koska en siedä veren näkemistä muutenkaan,"

Varmaankin monet aborttöörit k.ammoaa vaaraa nähdä uhrinsa ns. silmästä silmään, ja maksattaa h.urvittelunsa vielä kalliimmin yhteiskunnan piikkiin. Ehkä jonkinlaista sairasta helpotusta tuottaa myös tieto lapsen elävältä palasiksi silpoutumisesta "kaapimella" m.yrkyillä t.ukehduttamisen sijaan.

• Unohdit tuosta sen tavanomaisen "onnellisuusmuuri-spämmäyksen" :D

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      166
      2981
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      292
      2662
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      75
      1758
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      47
      1655
    5. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      38
      1530
    6. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      122
      1296
    7. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      103
      1203
    8. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      14
      1174
    9. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      369
      1113
    10. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1063
    Aihe