Minolta srt100b arvo??

Moks

Eli olen saanut kyseisen vanhan kameran ja olisin kiinnostunut tietämään kameran arvon/käyttöarvon.Kaikki tuntuu äkkiseltään toimivan. Olisin myös kiinnostunut käyttö-ohjeista koska en moisia Wanhoja wehkeitä ole käytellyt, enkä saanut edes takakantta auki, joten neuvot olisivat tarpeen.Aukeaako voimalla vai onko jokin nappula jossain vai mitä?????? Vehkeessä on myös minolta rokkor 35mm 2.8 kakkula ja vivitarin salama auto thyristor 2800 tuli samalla, minkä on näiden arvo?

5

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

Sen voi todeta, että käyttöarvo on huomattavasti enemmän kuin myyntiarvo, joka ei ole montaa kymppiä, ei siis kannata myydä.
      Takakannen avaus, kyllä saranat yleensä ovat oikean käden puolella, joten vasemmalta puolen pitäsi joku vipstaaki löytyä, jota ylös tai alas liikuttamalla pitäsi aueta.Vanhassa Practicassa takakasi aukeaa vetämällä takaisinkelausvipua ulos, tiedä onko Minoltassa vastaavaa.
      Pistä Google-haulla kameran merkki ja malli, pitäsi löytyä manuaaleja.

• möttönen

Muistelenkohan oikein, vai löytyykö pohjasta takaa katsoen vasemmalta alhaalta samassa kolossa nappi ja salpa. Nappia painetaaan ja salpaa käännetään, jolloin kansi aukeaa, ellei tiivisteet ole kuivunu kiinni.
        Ohjeitahan maailmalta saa ostaa , kun pistät vaan haun päälle.

Yksi hinta-arviointipaikka on tuo:
        http://www.photographica-world.de/KAMERAPREISE.htm

Ehjänä hyvä kamera.

• Nosta takaa katsoen vasemmalla puolella oleva filmin takaisinkelausvipu ylös, niin takakansi pompsahtaa auki.

Rahallinen arvo, 50-120 euroa (kuluneessa käyttökunnossa-mint), ei ole kummoinen, kun tuo ei mikään varsinaisen harvinaisuus ole. Käyttöarvo sitä vastoin on mittaamaton. Jos se on käyttökunnossa, arvon ratkaiset sinä itse.

Tuon kolmevitosen Rokkorin hinta lienee luokkaa 20-60 euroa, riippuen rungon tavoin kunnosta.

Manuaaleja löytyy kyllä PDF:nä netistä melkein mihin tahansa runkoon, kunhan pikkusen viittii kaivaa.

• Moks

Kiitosta vaan kaikille vastauksista. Takakannen sain auki ja ensimmäisiä kuvia ottelen ja katellaanpa sitten mitä tulee. Kovasta yrityksestä huolimatta vielä en ole manuaaliin törmännyt, mutta eiköhän sekin sieltä löydy. Vastausten perusteella, mikäli kaikki kamerassa toimii, se jäänee itselle kovaan käyttöön..

• srt100x

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      217
      4198
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2695
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2401
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2333
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      33
      1572
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      532
      1350
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      95
      1316
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1310
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      76
      1281
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1186
    Aihe