Litteä maa on helppo todistaa!

Anonyymi

Sen tuntee nimittäin jo jalkojen alla. Litteä maa käyttäytyy tasaisesti jalkojen alla, eikä pyöri niin kuin pallo. Kaikkihan tietää, millaista on kävellä pallon päällä, sehän lähtee pyörimään. Ja kun maan päällä on monta ihmistä kävelemässä, niin maan pitäis hervottomasti hytkyä eri suuntiin jokaisen askeleen vaikutuksesta. Näin ei kuitenkaan tapahdu. Eli maa ei ole pallo!

Maan litteys jolla en nyt tarkoita maan oheutta vaan laakamaista pintaa on taivahan tosi ja sen tietää itse Jumalakin, sillä onhan hän tämän maan luonut! Maa on jyhevä ja vahva, muttei missään nimessä pallo. Maan tasaisuuden voi havaita myös korkealta vuorelta. Ei näytä horisontti kaareutuvan. Olen itsekin nähnyt maan Kebnekaisen huipulta ja kaarevuutta ei todellakaan ollut havaittavissa.
Lentokoneen akkuna taas ei käy todistamiseen, koska se on kuin kalansilmälinssi, joka vääristää näkymää kuin vanhan kirkon ikkuna!

Maan litteyttä voi todeta muullakin tavoin. Esimerkiksi kuuuntelemalla maan ääniä. Jos maa olisi pallo, siitä pitäisi lähteä pyörimisestä lähteviä ääniä, jos korvan laittaa maahan kiinni. Eipä kuulu! Siispä maa ei tämänkään mukaan ole pallo, vaan tukevasti perustuksillaan seisova kamara! Mutta maasta ei saa todistettavia kuvia mistään. Kaikki ”Todistuskuvasto” on kuvamanipulaatiota ja usein niissä näytetään pallomaa. Vaikka joku näyttäis todisteena litteän maan, sekin on kuvamanipulaatio, koska maata ei yksinkertaisesti pääse kuvaa sellaisesta perspektiivistä, jossa todellinen muoto näkyy. Silloin täytyisi päästä Jumalan korkeuksiin, jolloin näkisi kaiken. Mutta taivaan vahvuus on välissä. Eli taivaankansi estää pääsemästä liiallisen korkealle. Laidallekaan ei pääse, koska sama kansi estää sen. Eikä maan läpi pääse tuonelaan, koska paksu rautapohja estää. Mutta meille riittää, että tiedämme maan muodon, emmekä muuta kantaa, vaikka näytettäisiin minkäkilaisia taideteoksia maan muodoista!

42

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä aloitus viimein todistaa että trollaat oikeasti 😂
      Hanki oikea harrastus.

      • Anonyymi

        No tuo onkin ilmiselvä trolli. Tai sitten sekin uskoo aidosti maan litteyteen, mutta argumentit ontuu :D

        Me maatietoiset emme todellakaan käytä noin hassuja perusteluja. Maa muka pyöris kävellessä :D
        Ei maan muotoa voi kävelemällä todistaa, vaan maan muoto täytyy ymmärtää muuten. Siihen ei tarvita todistusaineistoa, vaan voi pitäytyä ihan ennen kirjoitettuun Raamatun sanaan, sekä suuriin johtajiin, jotka ovat saaneet tietää maan oikean muodon! Litteän maan puolesta on paljon järkeviäkin argumentteja, mutta toisaalta, turhaa taistella pallosankareiden kanssa, kun he eivät usko kuitenkaan meitä ylemmällä tietoisuuden tasolla olevia!


      • Anonyymi

        Voi elämä. Mitä outoa aloituksessani on? Meinaatko, että maapallon pitäisi pysyä stabiilina, eli vakaana paikoillaan, jos sitä ei ole ”ripustettu” minnekään?
        On aivan selvä asia, että jos maalta puuttuu perustukset ja se lilluis pallona jossain ylenmääräisessä tyhjyydessä, niin varmasti se heiluis askellusten mukaan. Me tuntisimme maan liikkeet hytinänä, koska niin monta ihmistä ja eläintä kävelee maan pinnalla jotka aiheuttaisi liikettä! Koska liikettä ei tapahdu, tästä on helppo tehdä johtopäätös, että maa seisoo oikeasti tukevasti perustustensa varassa.
        Monet ovat kysyneetkin ihan perustellusti, että miksi maa olisi vakaa, jos se kerta lilluu epämääräisesti jossain tyhjyydessä. Mistä se tietää kiertää jotain kiertorataa? Nää on asioita, jotka eivät ihan aukene meille, emmekä purematta niele kaikkea hölperiä, mitä meille yritetään työntää. Maa ei ole pallo, vaan tiukasti perustuksillaan seisova kamara jonka muotoa me emme kuitenkaan pääse silmin näkemään, koska se on meiltä estetty. Kaikki kuvat Liiallisen kaukaisuudesta ovat kuvamanipulaatiota. Huvittavin ”kuvamanipulaatio” oli tumman siniselle taustalle paintilla täpätty sininen piste, jonka viesti oli: näin kaukaa maa on kaummiltaan kuvattu :D. Tiedeyhteisön fanikunta ihan täpinöissään, että vau, mikä kuvatodiste, vaikka sellaisen ”taideteoksen” osaa tehdä pieni taaperokin. Tarvitaan vain paint ja painat yhden pikselin näytölle ja näin porukka menee ihan sekasi, että ei gideon, kuinka hieno kuva maapallosta!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi elämä. Mitä outoa aloituksessani on? Meinaatko, että maapallon pitäisi pysyä stabiilina, eli vakaana paikoillaan, jos sitä ei ole ”ripustettu” minnekään?
        On aivan selvä asia, että jos maalta puuttuu perustukset ja se lilluis pallona jossain ylenmääräisessä tyhjyydessä, niin varmasti se heiluis askellusten mukaan. Me tuntisimme maan liikkeet hytinänä, koska niin monta ihmistä ja eläintä kävelee maan pinnalla jotka aiheuttaisi liikettä! Koska liikettä ei tapahdu, tästä on helppo tehdä johtopäätös, että maa seisoo oikeasti tukevasti perustustensa varassa.
        Monet ovat kysyneetkin ihan perustellusti, että miksi maa olisi vakaa, jos se kerta lilluu epämääräisesti jossain tyhjyydessä. Mistä se tietää kiertää jotain kiertorataa? Nää on asioita, jotka eivät ihan aukene meille, emmekä purematta niele kaikkea hölperiä, mitä meille yritetään työntää. Maa ei ole pallo, vaan tiukasti perustuksillaan seisova kamara jonka muotoa me emme kuitenkaan pääse silmin näkemään, koska se on meiltä estetty. Kaikki kuvat Liiallisen kaukaisuudesta ovat kuvamanipulaatiota. Huvittavin ”kuvamanipulaatio” oli tumman siniselle taustalle paintilla täpätty sininen piste, jonka viesti oli: näin kaukaa maa on kaummiltaan kuvattu :D. Tiedeyhteisön fanikunta ihan täpinöissään, että vau, mikä kuvatodiste, vaikka sellaisen ”taideteoksen” osaa tehdä pieni taaperokin. Tarvitaan vain paint ja painat yhden pikselin näytölle ja näin porukka menee ihan sekasi, että ei gideon, kuinka hieno kuva maapallosta!!!!!!

        Jos seitsemän miljardia hyttystä törmää vuoreen romahtaako se vuori ? Sinun logiikallasi ilmeisesti romahtaisi tai ainakin hajoaisi pahoin. Maa painaa niin paljon enemmän kuin kaikki ihmiset yhteensä, ettei se hetkahtaisikaan, vaikka kaikki ihmiset hyppisivät tasajalkaa pienellä alueella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos seitsemän miljardia hyttystä törmää vuoreen romahtaako se vuori ? Sinun logiikallasi ilmeisesti romahtaisi tai ainakin hajoaisi pahoin. Maa painaa niin paljon enemmän kuin kaikki ihmiset yhteensä, ettei se hetkahtaisikaan, vaikka kaikki ihmiset hyppisivät tasajalkaa pienellä alueella.

        Voi sua yksinkertaista. Vuori on jykevästi maassa kiinni ja maa taas jykevästi perustuksissa kiinni. Jos edes ihmiset eivät saa vuorta romahtamaan, niin miten luulet hyttysten sen saavan????!!!!

        Ja kuka on mitannut maan painon? Kuule, kun sellaista puntaria ei ole keksittykään, jolla maa saataisiin punnittua!!!!
        Ja ihan varmasti maa heiluisi ihmisten liikkeistä, jos se olisi pallo. Ja varsinkin jos tää pallo sijaitsisi vieläpä jossain painovoimattomassa avaruudessa. Eihän silloin pitäisi minkään järjen mukaan olla kitkaa tai vastuksia.

        Ja oli miten oli, kantaani maan muodosta en muuta. Tuntuu jotenkin lapsellisen naurettavalta uskoa johonkin pallon muotoiseen maahan, vaikka toki itsekin olin joskus niin hassu. Ja miksi? Koska minut oli opetettu uskomaan niin. Onneksi myöhemminkin voi tulla järkiin!


      • Anonyymi

        "Tämä aloitus viimein todistaa että trollaat oikeasti 😂
        Hanki oikea harrastus."

        Itse lähettäisin tämän viestin lähinnä teoreettisen pallomaan kannattajille ja NASA.n maalaus kuviin ja cgi- kuvaväärennöksiin uskoville. -Flättäri


    • Anonyymi

      Ja vesikö pysyisi kaarevana heh littee se on

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Ajatus kaarevasta vedestä kuulostaa yhtä hullulta, kuin se, että kaataisin vettä ilmaan ja se jäis siihen heilumaan pallon muodossa..... Vedellä ei ole sitoisuutta (voi olla oikeampikin termi tähän) eli sellaista, että se sitoo molekyylejä yhteen. Näin ollen vesi on ihan vetelää, eikä pidä muotoaan, vaan valuu aina alas. Jos maa olisi pallo, minne vedet hakeutuisivat? Nää asiat monesti mua mietityttää. Siis että millä lokiikalla jotku ovat alkaneet uskoa maata palloksi. Onko heidät ensin vauvaiästä opetettu omaksuu tällainen muoto jota ne sitten pitää aikuisena itestään selvänä. Onhan monille lapsille joulupukki ja hammaskeijukin itestään selviä asioita, koska heitä huiputetaan uskomaan niihin. Aikuistuessaan totuus sitten paljastetaan, mutta pallosatua ei ikinä. Ja tämä on asian haara jota en jaksa ymmärtää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ajatus kaarevasta vedestä kuulostaa yhtä hullulta, kuin se, että kaataisin vettä ilmaan ja se jäis siihen heilumaan pallon muodossa..... Vedellä ei ole sitoisuutta (voi olla oikeampikin termi tähän) eli sellaista, että se sitoo molekyylejä yhteen. Näin ollen vesi on ihan vetelää, eikä pidä muotoaan, vaan valuu aina alas. Jos maa olisi pallo, minne vedet hakeutuisivat? Nää asiat monesti mua mietityttää. Siis että millä lokiikalla jotku ovat alkaneet uskoa maata palloksi. Onko heidät ensin vauvaiästä opetettu omaksuu tällainen muoto jota ne sitten pitää aikuisena itestään selvänä. Onhan monille lapsille joulupukki ja hammaskeijukin itestään selviä asioita, koska heitä huiputetaan uskomaan niihin. Aikuistuessaan totuus sitten paljastetaan, mutta pallosatua ei ikinä. Ja tämä on asian haara jota en jaksa ymmärtää!

        On monia asioita, joita ei tunnepohjalta tahdo uskoa todeksi. Miten esim. yli 100-tonniset lentokoneet kipuavat ylös.? Ei kevyt ilma niitä suurista siivistä huolimatta jaksa kannatella. Kuitenkin asian voi kokeilla monin tavoin ja siksi esim. maa vetää "raskasta" ilmaa10 tuhannen kilon voimalla jokaisella neliömetrillä kohti maan keskipistettä .

        Vastaavasti merivesimassat "pyrkivät" mahdollisimman lähelle maan keskipistettä kohti, missä on maapallon painopiste. Aine vetää puoleensa toista ainetta. Mitä suurempi kappale. sitä voimakkaammin se vetää puoleensa, kuten esim. suuri maapallo. Siksi meren pinta on loivasti kaareutuvana ympäri maapallon pintaa, vaikka se tuntuisi mahdottomalta. Kuun pinnalla kaikki painaa vain noin kuudenneksen siitä, mitä maan pinnallla johtuen sen pienemmästä koosta.

        Painovoiman keksi Newton, kun kertomuksen mukaan sai päähänsä puusta tippuneen omenan. Näin siis kerrottu. Tätä en tiedä vahvistetuksi tositapahtumaksi. Hänen oivalluksensa oli totuuteen perustuva Jumalan luoma luonnonlaki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ajatus kaarevasta vedestä kuulostaa yhtä hullulta, kuin se, että kaataisin vettä ilmaan ja se jäis siihen heilumaan pallon muodossa..... Vedellä ei ole sitoisuutta (voi olla oikeampikin termi tähän) eli sellaista, että se sitoo molekyylejä yhteen. Näin ollen vesi on ihan vetelää, eikä pidä muotoaan, vaan valuu aina alas. Jos maa olisi pallo, minne vedet hakeutuisivat? Nää asiat monesti mua mietityttää. Siis että millä lokiikalla jotku ovat alkaneet uskoa maata palloksi. Onko heidät ensin vauvaiästä opetettu omaksuu tällainen muoto jota ne sitten pitää aikuisena itestään selvänä. Onhan monille lapsille joulupukki ja hammaskeijukin itestään selviä asioita, koska heitä huiputetaan uskomaan niihin. Aikuistuessaan totuus sitten paljastetaan, mutta pallosatua ei ikinä. Ja tämä on asian haara jota en jaksa ymmärtää!

        "Siis että millä lokiikalla jotku ovat alkaneet uskoa maata palloksi."

        Ei suinkaan millään logiikalla. Siinä ei tarvita mitään logiikkaa. Riittää että uskoo kerrottuihin satuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siis että millä lokiikalla jotku ovat alkaneet uskoa maata palloksi."

        Ei suinkaan millään logiikalla. Siinä ei tarvita mitään logiikkaa. Riittää että uskoo kerrottuihin satuihin.

        Ei siinä mitään logiikkaa todellakaan tarvita, riittää että luottaa korkeasti koulutettujen tiedemiesten suuren joukon huippulaitteilla tekemiin havaintoihin, ja jättää noitten muutaman uskovaisen omintakeiset littujutut omaan arvoonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On monia asioita, joita ei tunnepohjalta tahdo uskoa todeksi. Miten esim. yli 100-tonniset lentokoneet kipuavat ylös.? Ei kevyt ilma niitä suurista siivistä huolimatta jaksa kannatella. Kuitenkin asian voi kokeilla monin tavoin ja siksi esim. maa vetää "raskasta" ilmaa10 tuhannen kilon voimalla jokaisella neliömetrillä kohti maan keskipistettä .

        Vastaavasti merivesimassat "pyrkivät" mahdollisimman lähelle maan keskipistettä kohti, missä on maapallon painopiste. Aine vetää puoleensa toista ainetta. Mitä suurempi kappale. sitä voimakkaammin se vetää puoleensa, kuten esim. suuri maapallo. Siksi meren pinta on loivasti kaareutuvana ympäri maapallon pintaa, vaikka se tuntuisi mahdottomalta. Kuun pinnalla kaikki painaa vain noin kuudenneksen siitä, mitä maan pinnallla johtuen sen pienemmästä koosta.

        Painovoiman keksi Newton, kun kertomuksen mukaan sai päähänsä puusta tippuneen omenan. Näin siis kerrottu. Tätä en tiedä vahvistetuksi tositapahtumaksi. Hänen oivalluksensa oli totuuteen perustuva Jumalan luoma luonnonlaki.

        "Painovoiman keksi Newton, kun kertomuksen mukaan sai päähänsä puusta tippuneen omenan. Näin siis kerrottu. Tätä en tiedä vahvistetuksi tositapahtumaksi. Hänen oivalluksensa oli totuuteen perustuva Jumalan luoma luonnonlaki."

        Nippelitietona Newton oli karanteenissa epidemian takia, ja oikeasti vietti aikaa eristyksissä omenapuun alla. Hän ei saanut varsinaisesti omenasta päähän, mutta tippuvat omenat antoivat hänelle idean lähteä tutkimaan ilmiötä.


    • Anonyymi

      Totta! Sitten kun kapitalistit ovat pumpanneet kaiken öljyn joka muuten on maan voiteluöljyä niin pitäisi alkaa kuulumaan aina vain kovempaa rahinaa kunnes "pallo" leikkaa kiinni.

      • Anonyymi

        Ei se öljy mitään maan voiteluöljyä ole. Kun maa ei kieri eikä vieri, niin se ei tarvitse voiteluakaan. Öljy on vain jostain syystä luotu sinne maan uumeniin ja ehkä se on alusta astikin tarkoitettu niin, että ihmiset voivat sitten hyödyntää tätä luonnon varaa erilaisiin asioihin, kuten voiteluaineisiin, polttoaineisiin ynnä niin pois päin ja ynnä niin pois päin!
        Samasta syystä maan uumeniin on sijoitettu muitaki mineraaleja, kuten kultaa, fosforiumia, palladiumia, platinaa jne jne jne... Jotta ihmiset voivat niiden erilaisten aineiden ansiosta keksiä näitä kaikkia keksintöjä, joista me nytkin saamme olla täällä nauttimassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se öljy mitään maan voiteluöljyä ole. Kun maa ei kieri eikä vieri, niin se ei tarvitse voiteluakaan. Öljy on vain jostain syystä luotu sinne maan uumeniin ja ehkä se on alusta astikin tarkoitettu niin, että ihmiset voivat sitten hyödyntää tätä luonnon varaa erilaisiin asioihin, kuten voiteluaineisiin, polttoaineisiin ynnä niin pois päin ja ynnä niin pois päin!
        Samasta syystä maan uumeniin on sijoitettu muitaki mineraaleja, kuten kultaa, fosforiumia, palladiumia, platinaa jne jne jne... Jotta ihmiset voivat niiden erilaisten aineiden ansiosta keksiä näitä kaikkia keksintöjä, joista me nytkin saamme olla täällä nauttimassa!

        Niin voidaan hyödyntää satoja vuosia ja sitten yhtäkkiä itketään että saastuttaa ja maailma tuhoutuu.


    • Anonyymi

      Esimerkiksi "maanjäristykset" todistavat litteästä maasta. Maanjäristyksiä ei voisi tapahtua pallomaassa, miten se pallo muka tärisisi siellä avaruudessa? Litteässä maassa on aaltoja maailmamme ulkopuolella jotka keinuttavat meressä kelluvaa maailmaamme ja myrskyn aikana aistimme aallot maailmamme alapuolella maanjäristyksinä.

      • Anonyymi

        Tätä samaa itsekin olen ihmetellyt ja väitellytkin asiasta monien pallouskovaisten kanssa.
        He väittävät, että maan sisus olisi mukamas todella kuuma ja maanjäristykset johtuisivat mannerlaattojen liikkeistä. Aina kun mannerlaatta ottaa mukamas pienen liikahduksen, se aiheuttaisi järinää ja tärinää. Mutta onhan hyvänen aika litteän maan teoriassakin maan uumenissa kuumaa. Siellähän sijaitsee tulinen pätsi, josta Raamatussakin paljon puhutaan. Eli tuonela. Gehenna. Tulijärvi. Helvetti. Paikalla on monta nimeä. Tämä paikka antaa meille ajassa oleville osoituksia paikan todellisuudesta. Se viestittää meille mm. laavavirtauksina, tulivuorina, maanjäristyksinä jne. Jos tuonelaa, eli tulijärveä ei olisi, ei maakaan tärisisi.

        Monet palloveitikat kuitenkin nauravat minun tietämälle tiedolle, mutta se johtuu yksinkertaisesti siitä, että he ovat niin umpisilmäisiä omassa uskossaan. Heille on niin lujasti iskostettu aivostoon, että maa olisi pallo ja että sillä pallolla tulinen ydin joka niitä tärinöitä aiheuttaa! Toisin sanoen. Täristykset eivät tavallaan todista maan muotoa, koska myös palloteoriaan liittyy kuuma sisuskalu. Mutta jotain tässä kuitenkin on hämärää. Jos maa olisi pallo ja se alkaisi tärisee, niin kyllähän sen tärinän täytyisi tuntua joka puolella palloa, eikä vain paikallisesti jossain. Sama kuuma ydinhän siellä pallon sisällä pitäisi olla.

        No palloveitikoilla on tähänkin selitys. No ku ne mannerlaatat. Riippuu, mikä mannerlaatta heilahtaa. Siis hah.... mikä mannerlaatta heilahtaa :D. Kuka sen päättää, mikä mannerlaatta saa vuorollaan heilua? Väittääpä palloveitikat jopa sitä, että nää mannerlaatat olisivat muka joskus olleet samassa paikassa ja Suomikin jossain kuvitteellisen päiväntasaajan liepeillä, jossa olisi vallinneet saharamaiset olot. Sallikaa nauraa. Siis jos maa on pallo, miten heleketissä mantereet liitelisi aikojen saatossa eri suuntiin ja pallo pitäis edelleen muotonsa :D.......
        On ne palloveitikat vain niin hauskoja! :D

        Ja nämä palloveitikat ovat ns. tiedemiesten fanittajia. Kaikki, mitä tiedemiehet työntää ulos, uskotaan sumeilematta. Mutta nämä tiedemiehiksi naamioituneet sankarit ovat harhaanjohtajia, jotka keksii itse omissa yhteisöissään nämä hassut ”tiedot”. Ne eivät ole aitoja guruja nähneetkään. Eli niitä suuria tietäjiä, mitä me maatietoiset haluamme seurata, jotta joskus pääsisimme tässä tietoisuuden tasoilla ylemmäksi ja ylemmäksi. Mutta sekäään ei ole itsetarkoitus, että kaikista pitäisi tulla guruja. Ei edes voi. Perimmäinen tieto kun jaetaan sittenkin vain harvoille valituille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä samaa itsekin olen ihmetellyt ja väitellytkin asiasta monien pallouskovaisten kanssa.
        He väittävät, että maan sisus olisi mukamas todella kuuma ja maanjäristykset johtuisivat mannerlaattojen liikkeistä. Aina kun mannerlaatta ottaa mukamas pienen liikahduksen, se aiheuttaisi järinää ja tärinää. Mutta onhan hyvänen aika litteän maan teoriassakin maan uumenissa kuumaa. Siellähän sijaitsee tulinen pätsi, josta Raamatussakin paljon puhutaan. Eli tuonela. Gehenna. Tulijärvi. Helvetti. Paikalla on monta nimeä. Tämä paikka antaa meille ajassa oleville osoituksia paikan todellisuudesta. Se viestittää meille mm. laavavirtauksina, tulivuorina, maanjäristyksinä jne. Jos tuonelaa, eli tulijärveä ei olisi, ei maakaan tärisisi.

        Monet palloveitikat kuitenkin nauravat minun tietämälle tiedolle, mutta se johtuu yksinkertaisesti siitä, että he ovat niin umpisilmäisiä omassa uskossaan. Heille on niin lujasti iskostettu aivostoon, että maa olisi pallo ja että sillä pallolla tulinen ydin joka niitä tärinöitä aiheuttaa! Toisin sanoen. Täristykset eivät tavallaan todista maan muotoa, koska myös palloteoriaan liittyy kuuma sisuskalu. Mutta jotain tässä kuitenkin on hämärää. Jos maa olisi pallo ja se alkaisi tärisee, niin kyllähän sen tärinän täytyisi tuntua joka puolella palloa, eikä vain paikallisesti jossain. Sama kuuma ydinhän siellä pallon sisällä pitäisi olla.

        No palloveitikoilla on tähänkin selitys. No ku ne mannerlaatat. Riippuu, mikä mannerlaatta heilahtaa. Siis hah.... mikä mannerlaatta heilahtaa :D. Kuka sen päättää, mikä mannerlaatta saa vuorollaan heilua? Väittääpä palloveitikat jopa sitä, että nää mannerlaatat olisivat muka joskus olleet samassa paikassa ja Suomikin jossain kuvitteellisen päiväntasaajan liepeillä, jossa olisi vallinneet saharamaiset olot. Sallikaa nauraa. Siis jos maa on pallo, miten heleketissä mantereet liitelisi aikojen saatossa eri suuntiin ja pallo pitäis edelleen muotonsa :D.......
        On ne palloveitikat vain niin hauskoja! :D

        Ja nämä palloveitikat ovat ns. tiedemiesten fanittajia. Kaikki, mitä tiedemiehet työntää ulos, uskotaan sumeilematta. Mutta nämä tiedemiehiksi naamioituneet sankarit ovat harhaanjohtajia, jotka keksii itse omissa yhteisöissään nämä hassut ”tiedot”. Ne eivät ole aitoja guruja nähneetkään. Eli niitä suuria tietäjiä, mitä me maatietoiset haluamme seurata, jotta joskus pääsisimme tässä tietoisuuden tasoilla ylemmäksi ja ylemmäksi. Mutta sekäään ei ole itsetarkoitus, että kaikista pitäisi tulla guruja. Ei edes voi. Perimmäinen tieto kun jaetaan sittenkin vain harvoille valituille!

        Vai että guruja? Ovatko he jotain shamaaneja jotka uskovat kärpässienipäissään saamiaan visioita enemmän kuin mitattuja havaintoja? Onneksi sellaista porukkaa ei ole eksynyt insinööreiksi. Ajaisitko riippusillalle joka on tehty jäästä, koska LSD-vision mukaan se on niin cool idea että se kestää ja pysyy jäässä kesälläkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että guruja? Ovatko he jotain shamaaneja jotka uskovat kärpässienipäissään saamiaan visioita enemmän kuin mitattuja havaintoja? Onneksi sellaista porukkaa ei ole eksynyt insinööreiksi. Ajaisitko riippusillalle joka on tehty jäästä, koska LSD-vision mukaan se on niin cool idea että se kestää ja pysyy jäässä kesälläkin?

        Voi hyvänen aika sun kanssas! Ainako pitäis olla jotain kärpässieniä, että saa valaistusta asioihin? Ja voi kuule rakas, guru ja shamaani ovat ihan eri asioita. Toki shamaanejakin voi kunnioittaa ja pitääkin, mutta useimmat shamaanit ovat huiputtajia. Ne tekevät omasta asemastaan suuren numeron ja täten eksyttäjiä. Guru ei tiedollaan leveile!

        Ja että oikein mitattuja havaintoja!!!! Ne jos mitkä on tehty kärpässienipäissään, tai sitten ihan taktisesti huijaten. Epäilen jälkimmäistä. Tietoinen sumutusviritelmä, jolla ihmiset saadaan pois tietoisuuden polulta. Ei ihme, miksei selvänäköisyyskään ole nykyään niin yleistä, kuin ennen. Ennen oli paljon välittömämpi suhde enkeleihin ja energioihin, vaan ei ole enää. Ihmiset kun ovat niin umpisilmäisiä. Tai ihmiset on harhautettu uskomaan tieteelliseen jargoniin, jolla ei ole oikeaa totuuspohjaa ollenkaan. Ihmiset voivat myös laatia mittareita, jotka näyttävät ihan puuta heinää. Näistä on tutintoja maailman sivu! Eli se niistä tieteellisistä menetelmistä. Huiputusta kaikki ja harhautusta pahimmoilleen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että guruja? Ovatko he jotain shamaaneja jotka uskovat kärpässienipäissään saamiaan visioita enemmän kuin mitattuja havaintoja? Onneksi sellaista porukkaa ei ole eksynyt insinööreiksi. Ajaisitko riippusillalle joka on tehty jäästä, koska LSD-vision mukaan se on niin cool idea että se kestää ja pysyy jäässä kesälläkin?

        Tarviiko aina epäillä sieniä, jos on valaistunut?
        Ja shamaani ja guru ovat eri asioita. Guru on suuri tietäjä, Shamaanilla taas on henkimaailmaan yhteys ja osaa käyttää näitä voimia auttamistyöhön ja ennustamiseen jne.

        Ihmislähtöiset mittaukset ei tuotoksia saa aikaan. Ja kaikenlisäksi insinöörilaitokset ovat täysin korruptoituneita. Ei ihme, että ihmiset ovat katkaisseet yhteyden tuonpuoleiseen ja ani harva on nykyään selvänäköinen ja ymmärtää energiamaailman olon. Tiede on toiminut ihmisten sumuttamisen välineenä. Eikä tiede ole oikeaa tiedettä, vaan harhaoppia, jolla ihmiset saadaan alkujuuriltaan irti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarviiko aina epäillä sieniä, jos on valaistunut?
        Ja shamaani ja guru ovat eri asioita. Guru on suuri tietäjä, Shamaanilla taas on henkimaailmaan yhteys ja osaa käyttää näitä voimia auttamistyöhön ja ennustamiseen jne.

        Ihmislähtöiset mittaukset ei tuotoksia saa aikaan. Ja kaikenlisäksi insinöörilaitokset ovat täysin korruptoituneita. Ei ihme, että ihmiset ovat katkaisseet yhteyden tuonpuoleiseen ja ani harva on nykyään selvänäköinen ja ymmärtää energiamaailman olon. Tiede on toiminut ihmisten sumuttamisen välineenä. Eikä tiede ole oikeaa tiedettä, vaan harhaoppia, jolla ihmiset saadaan alkujuuriltaan irti.

        Tervemenoa sitten sinne alkujuurille. Älä tule kyselemään tieteellisen avun perään kun sähköt tai jalka katkeavat tai kulkutauti vie sängyn pohjalle. Rukoile vain ahkerasti.


    • Anonyymi

      Litteä maa on sininen ja todellisuuden ilmentymä.useat tiedon muruset koostuu nimittäin sinisen eri osasävyistä, kuten taivas, meri, siniset silmät ja unikon kukka. Esimerkkejä on paljonkin!

      • Anonyymi

        totta! monet tietää nämä. sininen on valtaväri ja siksi todellisuuden ilmentymä!


    • Anonyymi

      Hyvä aloitus, loistava kirjoitus, kunnia Jumalalle. Elkää nyt hyvät ihmiset väitelkö näistä asioista, ketä se hyödyttää? Ei paha henki koskaan myönnä Jumalan lituskamaata, siksi se kinaa loputtomiin, vaan kuluttaaksesi aikaasi jaaritteluun. Rukoillaan näiden puolesta että Herra avais heidän silmänsä totuudelle.

      • Anonyymi

        Eikös Raamatussa ollut jotain lopunaikojen harhaoppien levittäjistä? Epäilemättä sillä tarkoitetaan lättämaa- ym. älyttömien salaliittoteorioiden levittäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Raamatussa ollut jotain lopunaikojen harhaoppien levittäjistä? Epäilemättä sillä tarkoitetaan lättämaa- ym. älyttömien salaliittoteorioiden levittäjiä.

        Kyllä pizzamaahan uskovat taitavat olla suoraan helvetistä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pizzamaahan uskovat taitavat olla suoraan helvetistä!!!

        "Kyllä pizzamaahan uskovat taitavat olla suoraan helvetistä!!!"

        Tuo argumenttisi ontuu pahasti. Olen uskonut litteään Maahan jo useamman vuoden. Tiedän monia jotka siihen uskovat. Yksikään heistä ei usko että Maa on litteä pohjasta, vaan ainoastaan pinnasta. Siksi pizza ei ole oikein sopiva vertauskuva toisten uskomuksesta. Olisi jopa typerää väittää että Maa on litteä myös pohjasta, kun sitä ei voi tietää, koska ennätys syvä reikä tai kaivo mitä on ikinä porattu on ollut vain noin 12 km. Se on vain pintaraapaisu. Sen sijaan meriveden pinnan havainnot ja mittaamiset pitkillä matkoilla on lukemattomat kerrat laskelmineen todistanut että merivesi ei ole lainkaan kaareva tyynessä säässä. Vesi hakeutuu tasoonsa, ja se taso on aina litteä, mikäli ulkoiset tahot eivät siihen vaikuta, kuten esimerkisi kovat tuulet tai myrskyt jotka nostavat ajoittain pintaveden korkeutta, kun se puskee sitä kohti maata ja mannerta.


    • Anonyymi

      Elkää nyt pahat henget sensuroiko raamatunlauseita jotka tähän laitoin koskien kinaamista, ja lituskamaa todisteita ja pyysin että yhdessä voisimme jakaa täällä Jumalan sanaa, koskien mitä tahansa asiaa. Voiko joku ystävällisesti laittaa minulle raamatun paikan koskien harhaoppia, tai mitä aihetta vaan koskien. Minusta on mukavaa jakaa sanaa yhdessä ja opiskella.

    • Anonyymi

      Raamatun kirjoituksen aikaan (etenkin VT:n) aikaan kaikissa maailman kulttuureissa uskottiin litteään maahan. Sen aikainen käsityskyky ei sallinut muuta vaihtoehtoa (pallo, miltä voisi pudota käsityksen mukaan, olisi ollut pelon aihe). Raamatussa maan muotoa ei kuvata tarkasti, mistä osoituksena on jo kiistely tulkinnoista. Puhttaessa "maan piiristä", monelle tulee mieleen pyöreä levy ja "taivaanvahvuudesta" jonkinlainen kupu, joka nettikeskusteluissa on muuttunut lasikuvuksi ja vastaavaksi.

      Kuitenkin, jos esim. pyydetään piirtämään pallo, tulee piirtäneeksi piirin...eli ei ristiriitaa. Taivaanvahvuus vaikuttaa epämäräiseltä ja tulkitsijasta riippuen se on kupu tai joistakin esim. avaruus ihmeineen. Jumala e mahdollisestii halunnut ja halua meidän pähkäilevän maan muotoa, jota kyllä on paljastettu viimeistään viimeksi kuluneiden vuosikymmenien aikana, jos rehellisiä ollaan.

      Hengellisiin asioihin meidän tulee keskittyä ja asioista, joista emme ole täysin varmoja, sanoa, että emme tiedä. Valheen ja sitä kautta hämmennyksen aiheuttaminen on myös vakava virhe Jumalaa ja toisia ihmisiä kohtaan.

      Edellä mainitsemat asiat ovat ainakin osin (esim. olettamus, mitä uskon Jumalan halunneen ihmisten tietävän tuhansia vuosia sitten tai olla tietämättä) päätelmiä, joista en voi olla täysin varma. Maan pallomainen muoto on osoitettu tavalla, että sitä on todella vaikeaa rehellisesti kiistää saamiemme havaintojen pohjalta. Totuutta tässä asiassa ei pitäisi liittää totuuteen Jeesuksesta Kristuksesta/Jumalasta; Jeesuksen Kristuksen sijaiskuolemasta puolestamme ja ylösnousemuksesta eikä Raamatun kokonaisilmoituksesta.

      Toinen toistemme kunnioittamisessa meidn tulisi kilpailla, eikä oikeassa olemisen paremmuudessa. Tulee olla itse kunkin valmis nöyrtymään ja myöntämään, jos huomaa käsityksissään erehtyneensä (itsensä vuoksi; ei toiselle mahdollisesti vahingoniloa tuottaakseen).

    • Anonyymi

      Jos maa olisi litteä levy, jonka yläpuolella kuu ja aurinko kiertävät kehää auringonnousu, auringonlasku ja kuunpimennys olisivat mahdottomia. Sen vuoksi maa ei voi olla litteä levy, jonka päällä aurinko ja kuu kiertävät kehää.

      Auringonlaskun ja -nousun tekee mahdottomaksi se, että litteän tason päällä kiertävä kohde ei KOSKAAN voisi näyttää laskevan horisontin taakse tai nousevan esiin horisontin takaa. Se vain kiertäisi taivaalla ympäriinsä ja perspektiivin takia kasvaisi ja kutistuisi etäisyyden mukaan. Lisäksi eri puolilla maailmaa aurinko/kuu näyttäisi eri kokoiselta eri aikoina (taas etäisyyden ja perspektiivin takia).

      Kuunpimennys taas on mahdoton sen takia, että jos kuu ja aurinko olisivat molemmat samalla puolella maata kuu ei mitenkään voisi mennä varjoon kuten kuunpimennyksessä käy (pyöreä varjo siirtyy vähitellen kuun eteen ja siirtyy sitten sivuun toiselta puolelta).

      Koska flättärit eivät pysty antamaan kumpaankaan uskottavaa selitystä on sellainen littumaa, jonka päällä aurinko ja kuu kiertävät mahdoton.

      • Anonyymi

        Tuossa Litteän kierrossa on monia muitakin ongelmia kuin pimennykset.

        Riittävästi etelään mentäessä silminnähtävä ei koskaan vastaa teoriaa.

        Ja ennenkuin piipitys taas alkaa, Raamattu sano että Aurinko nousee ja laskee. Tasaisella korkeudella etääntyvästä asiasta ei sanota tuollaista.


    • Anonyymi

      Aloitus oli erinomainen ja totuudellinen. Jatka samaan malliin!

      • Anonyymi

        Samaa mieltä.
        Miksi kaikkia niitä kutsutaan trolleiksi jos ne ovat eri mieltä kuin itse?


    • Anonyymi

      Me kaikki tiedetään, että litteä maa, jopa Flat Earth Society, ja aloituskin, on itsepintaisia parodioita ja trolleja. Kaikki me myös tiedetään, että on helppo todistaa litteä maa parodiaksi. Ja trolliksi.

      1. Kuun ja auringon pimennykset
      2. Kuu ja aurinko näkyy ajoittain yhtä aikaa
      3. Jos lennät päiväntasaajaa pitkin luotisuoraan, päädyt ajallaan samaan kohtaan josta lähdit. Litteässä maassa tulisi reuna vastaan.
      4. Gravitaatio ei mahdollista tässä mittakaavassa mitään litteää.

    • Anonyymi

      Iltalehti väittää maailmamme tärisevän. Voisiko pallo huojua ja täristä avaruudessa vai vaaditaanko tähänkin littumaateoriaa apuun?
      Esim. vaijerista roikkuva litteämaa jota jotkut uskovat flättärit on ehdottaneet, tai sitten vanhempi näkemys vedessä kelluvasta litteästä maasta joka tärisee sen mukaan miten maailmamme pinnalla liikutaan.

      https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/9dfe22fc-958f-4ca7-9fd0-b78685f0e180

      • Anonyymi

        Miksei voisi ? Eihän Maata ole naulattu lujasti kiinni johonkin kiinteään alustaan. Eikä ihmisten liikkumisella ole mitään vaikutusta maahan. Jos joku kävelisi ja pomppisi vaikka halkaisijaltaan satametrisen pallon päällä ei se hievahtaisi mihinkään. Ja Maa on niin monta kertaluokkaa isompi ja painavampi, ettei koko ihmiskunnan painolla ole mitään merkitystä.


    • Anonyymi

      Työnnä sinä se litteä maa takapuoleesi ja ala ajattelemaan asioita järkevästi.

      • "Työnnä sinä se litteä maa takapuoleesi...."

        Siinä todellinen ja tyypillinen reaktio vannoutuneelta pallopäältä. Säihkyi älyn säilä ja sanallinen taituruus yhdessä lauseessa!


    • Anonyymi

      Tosiaan, vaikka olisimme pallon yläpuolella niin pallo luiskahtaisi helposti jalkojemme alta ylösalaisin ja tippuisimme avaruuteen.
      Tämä on pallouskovaistenkin helppo testata. Koittakaapa seistä vaikka koripallon päällä, se ei ole yhtä vakaa alusta kuin todellinen litteämaa jalkojemme alla.

      • Anonyymi

        Leikkaa Styrox-levystä pala ja koeta pysyä sen päällä vedessä. Ei onnistu->litteän maan teoria on kumottu.


      • Anonyymi

        Voi pyhä yksinkertaisuus noitten littufanaatikkojen juttuja! Eikö niillä ole ainuttakaan toimivaa aivosolua?


    • Anonyymi

      Litteä maa helppo todistaa?????
      Minkä takia sitä ei sitten vieläkään ole todistettu?????

      Nuo pallon pyörimiset ja muut lapsellisuudet jääkööt omaan arvottomuuteensa, oikeita todisteita esiin!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1850
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1016
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      97
      912
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      534
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe