Persut puhuvat jatkuvasti haittamaahanmuutosta ja sen vastustamisesta. Siinä nähdään siis, että lähinnä taloudellisin perustein voidaan löytää jokin ihmisryhmä, joka on muiden ihmisten näkökulmasta haitallinen. Erityisen haitallinen on persujen mielestä islamilaisista maista Suomeen tulleet pakolaiset ja turvapaikanhakijat. Saksassa juutalaiset nähtiin 1930-luvulla erityisen haitalliseksi ihmisryhmäksi ja lueteltiin paljon perusteita väitteen tueksi.
Jos politiikan ytimenä ovat ns. haitalliset ihmiset, niin on helppo löytää muitakin enemmistön kannalta haitallisia kanssaihmisiä, jotka eivät tuota vaan pääasiallisesti kuluttavat yhteiskunnan varoja. Tämä tilanne nojaa humanitaarisiin perusteisiin samaan tapaan kuin humanitaarinen maahanmuttokin. Vanhusväestö sekä sairaat ja vammaiset ovat tällaisen logiikan mukaan haittaihmisiä. He kuluttavat enemmän kuin tuottavat. Löytyy tietysti muitakin kuten rikosten vuoksi vankilassa olevat ja pitkäaikaistyöttömät. Lastenkin hyödyllisyys on lähinnä siinä, että ehkä heistä voi tulla hyödyllisiä aikuistuttuaan. Haittaihmisiä löytyy siis helposti vähän sieltä ja täältä ilman, että tarvitsi suurempia ponnisteluja heitä löytääkseen.
Persuthan tähtäävät siihen, että haittaihmiset pitää torjua tai eliminoida, karkottaa yms. Minne on ajateltu karkottaa esim. takuueläkettä saava vanhus, joka on jokseenkin varmasti persujen talousmittareille pelkkä haitake?
Haittaihmset
39
91
Vastaukset
- Anonyymi
Tuntuu kyllä, että tuo asia painaa sinua ja siksi toistelet siitä jatkuvasti palstalla, missä Persut jatkuvasti tuosta asiasta "puhuvat".
Sinulla ei taida elämä mennä kuin Strömsössä, noin katkera ei voi olla, jos olisi normaali elämä. - Anonyymi
Haittaisänmaalliset persut lokeroivat itselleen täysin tuntemattomat ihmiset haitallisiin ja ei-haitallisiin pelkästään heidän ihonvärinsä, uskontonsa ja syntymämaansa perusteella.
- Anonyymi
Samanhenkistä rotuajattelua kuin 30-luvun Saksassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samanhenkistä rotuajattelua kuin 30-luvun Saksassa.
Noiden kommenttiesi pohjalta, millaiseen ihmisryhmään sinä luokittelet itsesi ? Persut ovat sinuun verrattuna suvaitsevaisuuden huippuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noiden kommenttiesi pohjalta, millaiseen ihmisryhmään sinä luokittelet itsesi ? Persut ovat sinuun verrattuna suvaitsevaisuuden huippuja.
Ylempään kotoperäiseen ihmisryhmään, siihen joiden mielestä monet persut kuuluvat kaikkein alhaisipiin keskenään lisääntyviin eliölajeihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylempään kotoperäiseen ihmisryhmään, siihen joiden mielestä monet persut kuuluvat kaikkein alhaisipiin keskenään lisääntyviin eliölajeihin.
Anteeksi kirjoitusvirhe, piti kirjoittaa alhaisimpiin, ei "alhaisipiin".
- Anonyymi
Ei vaan edenottamusten sekä potentiaalisten edesottamusten perusteella. On olemassa vaarallinen uskonto jonka vaaraa ei pidä vähätellä. Sen lasketaan tappaneen enemmän väkeä kuin natsit ja kommut yhteensä. Jo kommunismin uhreja on sata miljoonaa ja silti sitäkin hyysätään, saati tuota uskontoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samanhenkistä rotuajattelua kuin 30-luvun Saksassa.
Elintasopakolaisia suurin osa niistä, isäaurinkoinen rinnasti suomalaiset haitaksi ja siperia kyllä opetti.
- Anonyymi
Aloittaja hei , ei taida olla kaikki inkkarit kanootissa ? Kun niitä haitta-ihmisiä löytyy sieltä ja täältä , eli siis niitä on riittävästi myös ennestään Suomessa , niin pitääkö niitä haalia tänne koko ajan lisää , varsinkin sieltä yhdeltä ilmansuunnalta tulleet karva-kädet tulevat tietäen tänne eläteiksi , ei ole tarkoituskaan tehdä koskaan mitään . Vuosittaiset kulut nyt 3500 000 000 miljoonaa ja velkaa otetaan koko ajan lisää , hallitus on suvakki-uskovainen , ja niin tyhmä , ettei löydy sanoja kertomaan .
- Anonyymi
Se on täysin ymmärrettävää ettet tuolla osaamisella löydä sanoja sitä kertomaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on täysin ymmärrettävää ettet tuolla osaamisella löydä sanoja sitä kertomaan.
Jo löytyi joku "osaava" suvakkipunikki horisemaan , säälittävä olio .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on täysin ymmärrettävää ettet tuolla osaamisella löydä sanoja sitä kertomaan.
Nillittäjä klo 00.10 , poistatit kommentin , voi voi , se on täysin ymmärretävää tuolla käytettävissä olevalla kapasiteetilla .
- Anonyymi
Haitta-ihmisten tukeminen kuulemma on yhteiskunnan luksustehtäviä. Esim. työttömyysturva ja sosiaaliturva ovat luksusta, oli ne sitten suomalaisia tai ulkomaalaisia ihmisiä. Kaikki tietää omasta taloudenpidostaan, että ensimmäisenä karsitaan luksuksesta. Kuinka paljon olisi tässä karsimisen varaa, varmasti miljardeja heti?
PS:n puheenjohtajan tiukka linja on oikein. Säästöjä tulisi, kuinka kauan voimme odottaa ratkaisuja? Mielestäni PS:n seuraava vaalikampanja pitäisi seurailla tätä: karsitaan luksuksesta kuten työttymyys- ja sosiaaliturvasta. Kenties myös eläkkeistä, joka onkin sitten aivan toinen juttu mutta myös voisi edistää suomalaisten yhteiskunnan pärjäämistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haitta-ihmisten tukeminen kuulemma on yhteiskunnan luksustehtäviä. Esim. työttömyysturva ja sosiaaliturva ovat luksusta, oli ne sitten suomalaisia tai ulkomaalaisia ihmisiä. Kaikki tietää omasta taloudenpidostaan, että ensimmäisenä karsitaan luksuksesta. Kuinka paljon olisi tässä karsimisen varaa, varmasti miljardeja heti?
PS:n puheenjohtajan tiukka linja on oikein. Säästöjä tulisi, kuinka kauan voimme odottaa ratkaisuja? Mielestäni PS:n seuraava vaalikampanja pitäisi seurailla tätä: karsitaan luksuksesta kuten työttymyys- ja sosiaaliturvasta. Kenties myös eläkkeistä, joka onkin sitten aivan toinen juttu mutta myös voisi edistää suomalaisten yhteiskunnan pärjäämistä.Tuollaista kutsutaan sosiaalifasistilsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaista kutsutaan sosiaalifasistilsi.
Sellaiset ulkomaalaiset jotka tulevat turistina maahan ja vaativat ilmaisen ylläpidon itselleen ja jälkikasvulleen myös sukulaisilleen, he eivät ole mitäänpakolaisia matkustelevat kotimaihinsa lomailemaan ja vievät tyttölapsensa sivottaviksi.
- Anonyymi
Onpas kuluja! Määrä vastaa melkein 5400 Suomen budjettia. Kirjoittaja on syntynyt desimaalipilkun väärälle puolelle.
- Anonyymi
Aloittaja, olitko kotona Somaliassa kun suomalaisen naisesi kanssa kirjoititte sepustuksenne?
- Anonyymi
Mikä aloittajan kirjoituksessa oli väärin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä aloittajan kirjoituksessa oli väärin?
Sinä väität persujen tähtäävän johonkin mikä ei pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Viherpunikeilla on taipumus käyttää kotoperäisiä ongelmia hyväkseen pyrkimyksissään jäävätä tietynlaisen maahantulevan aineksen kritisoinnin, sekä vahingoittaa julkisesti kritisoivaa ainesta. Sellaista jääväystä ei kuitenkaan ole mahdollista toteuttaa. Ikinä. Edes ne törkeimmät ja kieroimmat valheet ja vääristelyt ei siihen pysty. Kun jotain tapahtuu, mitä ei pitäisi tapahtua, se on ihan ok, koska esim. "raiskaahan suomalainenkin". Kustannuksia ei saa kritisoida, koska "työtävieroksuvat suomalaiset".
Maahanmuuttopolitiikka, lait, asetukset, normit jne. on olemassa siksi, että yhteiskunta tarvitsee keinoja turvata itse hyvinvointinsa ja turvallisuutensa sekä sisäisiltä että ulkoisilta uhilta. Nyt, kun tämä tietty maahantuleva aines on uhka hyvinvoinnille ja turvallisuudelle, niin jostain syystä on päätetty toimia normien yms. vastaisesti, jota sitten perustellaan humanitaristisilla seikoilla, sopimuksilla yms. Samalla ilmenee tiettyjen kulttuurien mukana kulkeutuvista epäkohdista, kustannuksista yms. vaikenemista, samalla maalittaen kotoperäisiä arvostelijoita ja toimintaa, jotka nimetään mediassa ja politiikassa yleistäen mm. rasismiksi, muukalaisvihaksi, natsismiksi, fasismiksi, putinismiksi, persuismiksi jne jne jne. Kustannukset on vain yksi osa koko ongelmakenttää. Olisi onnenpäivä, jos viherpunikki näkisi ja myöntäisi koko ongelmakentän, mutta jostain syystä ongelmakentän päälle rakennetaan "koska persut, koska rasismi, koska natsismi" sedimenttiä. Unohtamatta kiiltokuvapropagandaa, jolla pyritään luomaan Afrikasta ja Lähi-Idästä tulleiden ympärille eeppisiä mielikuvia erilaisilla sankaritarinoilla yms. jargonilla. Kun sankari kärähtää petoksista, varkauksista yms. niin ei pyydetä anteeksi yhteikunnalta, vaan jatketaan samalla linjalla kuin aiemminkin. Koska persut! - Anonyymi
Oli aikoinaan mies joka keksi lopullisen ratkaisun haittaihmisten suhteen.
Tätä aikaa kaihoisasti kaipaavat persut.
On aika hirveää, että nykysivistyksellä voi enää ajatella noin barbaarisesti.
Miksi persut, miksi???????????????????????????????????????????????????????????- Anonyymi
Luitko tuon vasemmistoliiton vihatililtä, sehän on täynnä tappolistoja..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luitko tuon vasemmistoliiton vihatililtä, sehän on täynnä tappolistoja..
Kaasuttajapersun valeita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuttajapersun valeita.
Sehän suorastaan haaveilee, jotta pääsisi kostamaan vasurille. Keittäisi varmaan saippuaksi?
- Anonyymi
Turkki tuntuu taas avaavansa rajat pakolaisille.
- Anonyymi
Nykyhallitus aikoo tuottaa Suomeen enemmän pakolaisia kuin Sipilän aikana.
- Anonyymi
PersKeKo-hallitus toi 30 000 pakolaista Suomeen. Sitä ennätystä on vaikea ylittää. Nykyisin tulee hyvin vähän pakolaisia. Persujen on syytä mennä peilin eteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PersKeKo-hallitus toi 30 000 pakolaista Suomeen. Sitä ennätystä on vaikea ylittää. Nykyisin tulee hyvin vähän pakolaisia. Persujen on syytä mennä peilin eteen.
Marin tulee ylittämään tuon määrän helposti.
Ketään ei palauteta ja uusia otetaan kovaa vauhtia.
Kas kun ei vasuri halua kertoa tuosta mitään.
Vasurien on syytä mennä peilin eteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PersKeKo-hallitus toi 30 000 pakolaista Suomeen. Sitä ennätystä on vaikea ylittää. Nykyisin tulee hyvin vähän pakolaisia. Persujen on syytä mennä peilin eteen.
Muu on spekulointia, 2015 oli totta. "Aikoo tuottaa" tai "tulee tapahtumaan" on arvailua. Ennen kuin mitään päätöksiä tehdään, niin kaikki on vain arvailuja ennen kuin mitään on tehty.
2015-16 hallitus teki virheitä, puolueet tiedetään, ja kaikki sössi asiat silloin. Kepu kärsi noista tapahtumista oikeasti, mutta tavalla tai toisella kaksi muuta vastuussa ollutta puoluetta on surffaillut siitä kaikesta yli. Kokoomuksella ei pitäisi olla erityisiä perusteluja virheille, PS:llä ehkä se että puolue hajosi.
- Anonyymi
Nythän Marin on aloittanut ahkeran ja määrätietoisen tuhansien ankkurilasten maahantuonnin.
Perheenyhdistämisen ym kautta se tuottaa kymmeniätuhansia lisäpakolaisia Suomeen.- Anonyymi
Teuvo Hakkarainen on myös tuomassa ankkurilasta Suomeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teuvo Hakkarainen on myös tuomassa ankkurilasta Suomeen.
Kerropa vähän tarkemmin ....
Vai tarkoitatko Haaviston tuomaa ankkurilasta ??? - Anonyymi
Persujen valeille ei ole ylärajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerropa vähän tarkemmin ....
Vai tarkoitatko Haaviston tuomaa ankkurilasta ???Vai Tynkkysen ankkurilasta?
- Anonyymi
Vasurit taas vihakirjoittelevt täällää, vaikka heillä on omatkin vasemmistoliiton perustamat vihatilit, jotka ovat täynnä tappolistoja.
- Anonyymi
Fasisti näyttäisi kiehuvan omissa liemissään.
- Anonyymi
Kehitys näyttää Euroopassa kulkevan kohti ihmisten lokerointia haitallisiin ja ei-haitallisiin. Rajoja suljetaan, tarkastuksia lisätään sekä asetetaan lukuisia kokoontumis- ja liikkumisrajoituksia. Huomatkaa ettei näitä rajoituksia välttämättä aseta minkään maan persut. Kussakin maassa toki paikalliset persut voivat hyvällä syyllä todeta "mehän tätä toitotimme". Korovirus, pörssiromahdus ja nationalismi edesauttavat kaikkia persuistisia piirejä Euroopassa. Miksi vihervasuristit todellakaan havahdu tähän? Olkoonkin ettei globalisaatio haittapuolineen ole vihervasuristien aikaansaannos voivat persuistit esittää näin olevan. Ja tältähän se näyttää päällisin puolin tai ainakin saadaan näyttämään. Mitä tämä kevät jättää Eurooppaan on väistämättä matalampi kynnys sisärajatarkastuksiin ja ulkorajojen sulkemisiin ilman että ainakaan Suomessa persut laittavat tikkua ristiin asian eteen. Voivat vain todeta että mehän tätä hoimme jo vuosia. Mitä tekevät vihervasuristit käynnissä olevan persuistisen suuntauksen hillitsemiseksi? Ei yhtään mitään. Vihervasuristit päinvastoin kantavat kauhakuormaajalla ääniä persuistien laariin.
- Anonyymi
Haitta-ihmisiäkö ? No ei niistä kyllä mitään hyötyäkään ole !
- Anonyymi
Eihän siellä 30-luvun Saksassakaan pelkästään juutalaisista haluttu päästä eroon, vaan todella monipuolisesti kaikenlaisista haittaihmisistä. Natsit vainosivat yhtälailla kristittyjä, jehovantodistajia, alkoholisteja... Säädettiin laki mielisairaille ja vammaisille annettavasta eutanasiasta. Laki kumottiin hetken päästä, mutta laitoksissa lakattiin antamasta potilaille ruokaa ja he kuolivat sitten nälkään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52664
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24485Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466