Teuvo Suni: Kuka on ateistien esi-isä?

Teidän historiaa on ole koskaan lukenut, mutta Raamatun kannesta kanteen muutaman kerran.
Teidän esiäidiksi sieltä paljastui Vanhan liiton Jobin vaimo:

"Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat taas koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan.

Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita."

Herra kysyi: "Oletko pannut merkille palvelijani Jobin? Ei ole maan päällä toista hänen kaltaistaan, niin vilpitöntä ja nuhteetonta ja jumalaapelkäävää, ei ketään, joka niin karttaisi kaikkea pahaa. Yhä vain hän on pysynyt nuhteettomana, vaikka sinä olet yllyttänyt minut syöksemään onnettomuuteen hänet, viattoman miehen."

Saatana vastasi Herralle: "Hyvän kaupan Job on tehnyt: pelasti sentään oman nahkansa!

Mutta ojennapa kätesi ja koske hänen lihaansa ja luihinsa. Saat nähdä, että hän kiroaa sinua vasten kasvoja!"

Herra sanoi Saatanalle: "Hyvä on! Tee hänelle mitä haluat, mutta henkeä et saa häneltä viedä!"

Niin Saatana lähti pois Herran edestä. Hän meni ja runteli Jobia märkivillä paiseilla. Niitä nousi kaikkialle, päästä jalkoihin.

Job kävi jätekasalle istumaan ja kaapi ruumistaan ruukunpalalla.
Hänen vaimonsa sanoi hänelle:

"Vieläkö sinä pidät kiinni hurskaudestasi? Kiroa jo Jumalaa ja kuole pois!"

Job vastasi: "Hullun puhetta, vaimo. Kun otamme Jumalan kädestä hyvän, totta kai meidän on otettava myös paha."

Kaiken tämän keskellä Job ei sanallakaan kapinoinut Herraa vastaan."

100

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teidän varhaisin esi-isä löytyy myös Raamatun alkulehdiltä:

"Eräs mies, jolla oli israelilainen äiti mutta egyptiläinen isä, joutui israelilaisten leirissä liikkuessaan riitaan israelilaisen miehen kanssa.

Hän kirosi ja pilkkasi Herran nimeä, ja siksi hänet vietiin Mooseksen luo. Miehen äiti oli Selomit, Dibrin tytär, Danin heimoa.

Mies päätettiin pitää vangittuna, kunnes Herra ilmoittaisi, mitä hänelle oli tehtävä.

Herra sanoi Moosekselle:
      "Vie rienaaja leirin ulkopuolelle, ja kaikki, jotka kuulivat hänen sanansa, pankoot kätensä hänen päänsä päälle. Sitten kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi."

• Anonyymi

Eikö ateistien esi-isällä ole heidän omien uskomustensa mukaan häntä?

• Anonyymi

Jos hän kirosi Jahvea ,silloin hän uskoi tähän jumalaan, mutta oli tyytymätön, ei ateisti..

• Anonyymi

Jos "jumalalle suuttunut" on "ateisti" niin ensimmäinen "ateisti" on Kain, koska tämä suuttui siitä ettei Jumala hyväksynyt tämän uhria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinullakin on häntä. Tiedätkö mikä on häntäluu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos "jumalalle suuttunut" on "ateisti" niin ensimmäinen "ateisti" on Kain, koska tämä suuttui siitä ettei Jumala hyväksynyt tämän uhria.

Ateisti ei voi suuttua asioille joihin ei usko. Oletko itse vihainen Allahille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Peloittavaa

• Anonyymi

Olen ateisti, enkä koskaan kiroa mitään jumalia.

• Jos et kiroa, niin pidätkö silti Raamattua satukirjana.

En minäkään ole ateisti, vaikka 40 vuotta vihasin Jumalaa. Kuitenkin satuin olemaan hänen valittunsa, kun hän 48 vuotiaana ilmestyi, ja otti opetuslapsekseen.

Tuon vihan tunteen oli Jumala itse minulle antanut, ettei mikään uskonlahko saanut vietyä minua mukaansa, ja siksi pystyin tietämättäni noudattamaan tätä - kenties tärkeintä Jeesuksen käskyä:

"Varokaa, ettei teitä johdeta harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja: 'Aika on tullut.' Mutta älkää lähtekö heidän peräänsä."

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Jos et kiroa, niin pidätkö silti Raamattua satukirjana.

En minäkään ole ateisti, vaikka 40 vuotta vihasin Jumalaa. Kuitenkin satuin olemaan hänen valittunsa, kun hän 48 vuotiaana ilmestyi, ja otti opetuslapsekseen.

Tuon vihan tunteen oli Jumala itse minulle antanut, ettei mikään uskonlahko saanut vietyä minua mukaansa, ja siksi pystyin tietämättäni noudattamaan tätä - kenties tärkeintä Jeesuksen käskyä:

"Varokaa, ettei teitä johdeta harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja: 'Aika on tullut.' Mutta älkää lähtekö heidän peräänsä."

Raamattu tosiaan on ihmisen keksimää mytologiaa täynnä. Todellisia asioita nämä jumalat eivät tietenkään ole. Miksi ihmeessä vihaisit mielikuvitusolentoa?

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Satukirja on liian kärjistävä ilmaisu, josta moni pahoittaa mielensä. En sellaista käyttäisi.

En ajattele Raamatusta paljon mitään. Jeesuksesta pidän, mutta muuten minulle se Raamattu on toisen, vieraan kulttuurin omaisuutta jota en koe omakseni. Yliluonnollisiin tarinoihin siinä en tietenkään usko.

• Anonyymi kirjoitti:

Satukirja on liian kärjistävä ilmaisu, josta moni pahoittaa mielensä. En sellaista käyttäisi.

En ajattele Raamatusta paljon mitään. Jeesuksesta pidän, mutta muuten minulle se Raamattu on toisen, vieraan kulttuurin omaisuutta jota en koe omakseni. Yliluonnollisiin tarinoihin siinä en tietenkään usko.

Kukapa ei siitä Jeesuksesta pitäisi, jota Saatanan eksyttämä Paavali ja Jeesuksesta luopuneet opetuslapset alkoivat maailmalle levittää, kun tyemppelin väliverho repesi, ja maailma jäi Saatanan haltuun.

Toivoin sitä, ettet olisi tässä joukossa:

"Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'"

Nuo voimateot on Paavali tehnyt Saatanan valheen armolla ja veren voimalla:

"Olenhan teidän keskuudessanne todistanut olevani oikea apostoli, kun olen tehnyt tunnustekoja, ihmeitä ja voimatöitä yhden toisensa jälkeen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu tosiaan on ihmisen keksimää mytologiaa täynnä. Todellisia asioita nämä jumalat eivät tietenkään ole. Miksi ihmeessä vihaisit mielikuvitusolentoa?

Saattaahan maailmankaikkeudessa jotain henkeä ollakin, mutta mitä tuollla juutalaismytologialla tekee?

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

”En minäkään ole ateisti, vaikka 40 vuotta vihasin Jumalaa.”

Ateistille Jumalan vihaaminen on kuin vihaisi lohikäärmeitä. Sellaista ei voi oikein vihata, minkä olemassa oloon ei usko,

Jeesus on myyttinen hahmo, emmekä oikein tiedä, mitä hän oikeasti sanoi ja mitä varhais-kristityt ovat laittaneet hänen sanomisikseen. Jos Jeesus olisi elänyt yhtä pitkään kuin minä, niin hän olisi varmaan ymmärtänyt, ettei hän nyt sentään niin merkittävä ole, että toiset alkaisivat esiintymään hänen nimellään. Ei heti tule mieleen ainuttakaan tapausta, missä joku olisi väittänyt olevansa Jeesus ja tulleensa tänne uudelleen.

• Anonyymi kirjoitti:

Saattaahan maailmankaikkeudessa jotain henkeä ollakin, mutta mitä tuollla juutalaismytologialla tekee?

Ainakin se kertoo totuuden sinustakin:

"Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi.
        ]
        Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa.

Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja niin sen valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat.

Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan."

Näistä Raamattuun kirjoitetuista erilaisista aikamääristä on Pyhä Henki sanonut:

Älä annan näiden hämätä itseäsi, ne ovat ilmoitettu vain kirjanoppineiden eksyttämiseksi.

"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän. "En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa.

Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan. Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.

Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Kukapa ei siitä Jeesuksesta pitäisi, jota Saatanan eksyttämä Paavali ja Jeesuksesta luopuneet opetuslapset alkoivat maailmalle levittää, kun tyemppelin väliverho repesi, ja maailma jäi Saatanan haltuun.

Toivoin sitä, ettet olisi tässä joukossa:

"Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'"

Nuo voimateot on Paavali tehnyt Saatanan valheen armolla ja veren voimalla:

"Olenhan teidän keskuudessanne todistanut olevani oikea apostoli, kun olen tehnyt tunnustekoja, ihmeitä ja voimatöitä yhden toisensa jälkeen."

Uskon, että Jeesus oli olemassa ja oli hyvinkin viisas mies. Se uskonto, joka hänen nimeään kantaa ei ole noudattanut hänen ohjeitaan kovin hyvin. En tiedä mihin joukkoihin minut lasketaan, mutta en ole koskaan sietänyt valehtelijoita ja tekopyhiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskon, että Jeesus oli olemassa ja oli hyvinkin viisas mies. Se uskonto, joka hänen nimeään kantaa ei ole noudattanut hänen ohjeitaan kovin hyvin. En tiedä mihin joukkoihin minut lasketaan, mutta en ole koskaan sietänyt valehtelijoita ja tekopyhiä.

Et varmaankaan tiedä, miksi Jumala hylkäsi Vanhan liiton ja valitun kansan, ja toi Poikansa kautta Uuden liiton, johon ei enää kuulunut veren vuodatus,

Mutta Saatana ei veren vuodatusta lopettanut, koska on murhaaja, ja toteutti ihmiskunnan toiveen:

"Sietämätöntä puhetta, kuka voi kuunnelle tuollaista? Kuolema tuollaiselle."

"Hän on perillinen, tapetaan poika, niin perintö on meidän."

Poika tapettiin, ja ihmiskunta jäi Saatanan hallintaan. Noin 60 vuotta Pojan tappamisen jälkeen, koko maailma oli jo Saatanan hallinnassa. Alkoi Jumalan lähettämä Raju Eksytys.

Kun uskonkeskusteluissa kaikki totuuden poistettiin, tulin tänne, mutta sama Saatanan perintö vaikuttaa täälläkin.

Kaiken sen, mitä Pyhä Henki on 35 vuoden aikana tästä Saatanan valtakunnasta paljastanut, se olen saanut tuoda julki facebook/teuvo. suni profiilissa.

Se on julkinen, jota kaikki saavat vapaasti lukea, joten kenenkään ei tarvitse pelätä pappiensa vihaa, jos saisivat tietää että tuokin on Sunin kaveri.

Sieltä ei ole yhtään kirjoitustani poistettu. Mutta ei siellä kukaan tule mitään kyselemään, vaikka 100-150 ihmistä sitä seuraakin.

Minä luulin, kun tänne tulin, että olisi mahdollisuus totuutta julkaista, mutta ei.

Jos aidosti haluat saada selvyyden totuudesta, mene sinne.

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Et varmaankaan tiedä, miksi Jumala hylkäsi Vanhan liiton ja valitun kansan, ja toi Poikansa kautta Uuden liiton, johon ei enää kuulunut veren vuodatus,

Mutta Saatana ei veren vuodatusta lopettanut, koska on murhaaja, ja toteutti ihmiskunnan toiveen:

"Sietämätöntä puhetta, kuka voi kuunnelle tuollaista? Kuolema tuollaiselle."

"Hän on perillinen, tapetaan poika, niin perintö on meidän."

Poika tapettiin, ja ihmiskunta jäi Saatanan hallintaan. Noin 60 vuotta Pojan tappamisen jälkeen, koko maailma oli jo Saatanan hallinnassa. Alkoi Jumalan lähettämä Raju Eksytys.

Kun uskonkeskusteluissa kaikki totuuden poistettiin, tulin tänne, mutta sama Saatanan perintö vaikuttaa täälläkin.

Kaiken sen, mitä Pyhä Henki on 35 vuoden aikana tästä Saatanan valtakunnasta paljastanut, se olen saanut tuoda julki facebook/teuvo. suni profiilissa.

Se on julkinen, jota kaikki saavat vapaasti lukea, joten kenenkään ei tarvitse pelätä pappiensa vihaa, jos saisivat tietää että tuokin on Sunin kaveri.

Sieltä ei ole yhtään kirjoitustani poistettu. Mutta ei siellä kukaan tule mitään kyselemään, vaikka 100-150 ihmistä sitä seuraakin.

Minä luulin, kun tänne tulin, että olisi mahdollisuus totuutta julkaista, mutta ei.

Jos aidosti haluat saada selvyyden totuudesta, mene sinne.

En ole nähnyt yhtäkään kirjoitusta sinulta, joka olisi kuulunut poistaa. En ymmärrä miksi olet näiden poistojen kohteeksi joutunut, usein asiaa ja rauhallisesti puhuvien viestien poisto ei muutenkaan käy järkeeni.

Vaikka en usko, kuten sinä uskot niin arvostan rehellisiä kirjoituksiasi. Ne ovat usein myös mielenkiintoisia.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole nähnyt yhtäkään kirjoitusta sinulta, joka olisi kuulunut poistaa. En ymmärrä miksi olet näiden poistojen kohteeksi joutunut, usein asiaa ja rauhallisesti puhuvien viestien poisto ei muutenkaan käy järkeeni.

Vaikka en usko, kuten sinä uskot niin arvostan rehellisiä kirjoituksiasi. Ne ovat usein myös mielenkiintoisia.

Kolme keskustelua tänne aluksi toin, ja kasi poistettiin. Tyhmä olin, kun en niitä itselleni taltioinut , kun luulin, että ainakin ateistit ovat rehellistä porukkaa, jotka aidosti pystyvät
        keskustelemaan, jopa omalla nimellä, vaikka eri mieltä ovatkin.

Mutta vielä mitä!

Samanlaisia Saatanan tunareita ovat kuin mitä olivat valitun kansankin ihmiset, joista jo apostoli Johannes kirjoitti:

"He sanovat itseään juutalaisiksi (valituksi kansaksi) vaikka eivät ole. Saatanan synagogaa he ovat."

Samaa joukkoa nämäkin:

"He sanovat itseään kristityiksi, vaikka eivät ole. Saatanan synagogaa hekin ovat."

Ja nyt vielä nämä:

"He sanovat itseään ateisteiksi, vaikka eivät ole. Saatanan synagogaa hekin ovat."

Samanlaisia luihuja pelkureita kuin kaikki muutkin, jotka pimeyden puskista herjaavat totuutta.

Toiset muka Jumalaan uskoen ja häntä rakastaen Toiset häntä harhaolennoksi nimittäen.

• Teuvo, ateismi ei ole periytyvä ominaisuus. Siksi ateisteilla ei ole esi-isiä ja esi-äitejä. Vastaapa Teuvo joutessasi aloituksen mielenkiintoiseen yksityiskohtaan, miksi Herra antoi Poikansa Saatanan kiusata Jumalaa pelkäävää ja oikeamielistä ihmistä?

• Ovatko ateistit siis samanlaisia petturin poikia, kuten minäkin, jota äpäräksi haukutaan.
        Joilla ei ole todellista isää maan päällä

On minusta tehty sota-ajan suosittu iskelmäkin, joka tuli kohti vasta Saavitaipaleelle muutettuamme. Tuo Hakamäki on museoalue ja siellä on myös kesäteatterilava

Hakamäellä kesällä laulettiin,
        kun sota-aikaa muisteltiin.
        Yks oli laulu ylitse muiden,
        se meni läpi sydämen luiden.
        Kun petturin poikana aikoinaan
        synnyin minäkin tähän maailmaan.

https://www.youtube.com/watch?v=C5qyqtFFU_s

• Anonyymi

"ateismi ei ole periytyvä ominaisuus"

Onneksi ei ole. Jotain toivoa siis vielä on.

• Anonyymi kirjoitti:

"ateismi ei ole periytyvä ominaisuus"

Onneksi ei ole. Jotain toivoa siis vielä on.

"Onneksi ei ole. Jotain toivoa siis vielä on."

No kyllä se lisääntyisi periytymälläkin, mutta hitaammin kuin nyt. Uskovaiset yrittävät kasvattaa lahkojensa jäsenmääriä periyttämällä, mutta jostain kumman syystä jäsenmäärät laskevat, vaikka syntyvyys on korkea.

• Anonyymi

Saatanat ja jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusasioita. Eivät ne Teuvo todeksi muutu vaikka miten uskoisit :)

• Anonyymi

Ateistit eivät kiroa ja pilkkaa jumalaa. He eivät usko siihen. Uskotko esim. menninkäisiin? Jos et, et varmaan kiroa ja pilkkaa menninkäisiä. Saatat kyllä katsoa oudoksuen ihmisiä, jotka uskovat menninkäisiin. Sinun jumalasi on ateisteille sellainen menninkäinen.

• En minä ateisteja enkä minkään Saatanan synagogan ihmisiä vihaa, vaikka kaikki tunnistavat totuuden heitä vihaaviksi. Minun tehtäväni on edelleenkin tämä sama, joka 8.11.1988 minulle annettiin:

"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.

Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.

Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.

Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.

Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.

Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

Siinä se nyt tuli tehtävä, jota toki osasin jo odottaa. Enkä tätä, totisesti, iloiten vastaanottanut, vaikka olin sitä jo monta kuukautta odottanut, kun profeettojen julmasta kohtalosta tiesin, mikä minuakin saattaa odottaa, joten vastasin:

"Kiitos ei, kyllä minä sinusta ihmisille puhun, kuten olen tähänkin asti puhunut, mutta tällaista tehtävää en itselleni halua." Ja vastaus tuli: "Sinä lupasit!"

Näin olin todella luvannut 11.8.1985 "Tämän takia, mitä nyt olen saanut nähdä ja kokea, tahdon lähteä minne vain haluat minut lähettää!"

Mutta Jumala ei kutsumistaan perunut, eikä muuttanut vaan pisti päälle tällaisen remmin: ei maistunut, ruoka eikä uni, ja korvissani soi lähes yötä päivää:

"Sinä lupasit!" Ja kolmen kuukauden kuluttua, helmikuun lopulla vuonna 1989 olin vuoteen pohjalla niin heikossa kunnossa, että vaimo yritti väkisin toimittaa minut sairaalaan. Ja lopulta oli pakko huutaa:

"Tässä olen, omapa on valintasi!" Ja tässä nyt olen edelleen samalla asialla 30 vuoden kuluttu tuosta tapahtumasta. Hankkimassa ihmisten vihalla palkkaa ikuista elämää varten:

"Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset EROTTAVAT TEIDÄT KESKUUDFESTAAN ja inhoavat teidän nimeännekin. Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

Näillä aamuilla ei enää tarvitse hyppiä, vaan ottaa ilon irti kävellen, hiihtäen, luistellen ja avannossa käyden.

• Kuka sitten on Jumalan Esi-isä?

Viisaana osaisit vastata, vai teetkö kuten muutkin teistiset avauksensa.tekijät.täällä

a( poistat sen
      b) et vastaa
      c) alat haukkua ?

Lainailet avauksessasi ahkerasti, kiroilet, muttet sano mitään omaa. Ai kun somaa. Poistoonko vai hyvää lomaa

ROT haluaa tietää tämän.

• Minun sukututkimiseni päättyi tähän, kun Raamatusta löysin Isän, joka ei maan päällä tunnustanut minua pojakseen. Mutta tämä Isä tunnusti:

"Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa."

Minä en ole koskaan poistattanut kenenkään kirjoituksia, ja kaikille olen pyrkinyt vastamaan, kuten opetettu on:

"Kuulkoot tai olkoot kuulematta -- he ovat uppiniskaista kansaa -- he tulevat kuitenkin tietämään, että heidän keskellään on ollut profeetta.
        Sinun tulee puhua minun sanani heille, kuulkoot tai olkoot kuulematta -- he ovat uppiniskaisia."

Minun tehtäväni täällä ateistienkin parissa päättyy tähän:

"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

Joka kuulee, saa jonakin päivänä kuulla myöskin lähettäjäni kutsun.

Joka hylkää, siirtyy siihen suureen joukko-osastoon, jota tuhonkin hetkellä on:
        "KUIN HIEKKAA MEREN RANNALLA."

• TeuvoSuni kirjoitti:

Minun sukututkimiseni päättyi tähän, kun Raamatusta löysin Isän, joka ei maan päällä tunnustanut minua pojakseen. Mutta tämä Isä tunnusti:

"Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa."

Minä en ole koskaan poistattanut kenenkään kirjoituksia, ja kaikille olen pyrkinyt vastamaan, kuten opetettu on:

"Kuulkoot tai olkoot kuulematta -- he ovat uppiniskaista kansaa -- he tulevat kuitenkin tietämään, että heidän keskellään on ollut profeetta.
        Sinun tulee puhua minun sanani heille, kuulkoot tai olkoot kuulematta -- he ovat uppiniskaisia."

Minun tehtäväni täällä ateistienkin parissa päättyy tähän:

"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

Joka kuulee, saa jonakin päivänä kuulla myöskin lähettäjäni kutsun.

Joka hylkää, siirtyy siihen suureen joukko-osastoon, jota tuhonkin hetkellä on:
        "KUIN HIEKKAA MEREN RANNALLA."

Tuo traumasi on kauan sitten taakse jäänyttä elämää ja kokonaan taikauskoisen kansan tuottamaa.

Adoptoisin sinut oitis, jos luovut tuosta epäjumalastasi.

• he-ma kirjoitti:

Tuo traumasi on kauan sitten taakse jäänyttä elämää ja kokonaan taikauskoisen kansan tuottamaa.

Adoptoisin sinut oitis, jos luovut tuosta epäjumalastasi.

Valitettavasti en ole kuten Pietari:

"Taas Pietari kielsi. Mutta hetken kuluttua muutkin siellä olevat sanoivat hänelle: "Sinä olet varmasti samaa joukkoa, olethan sinäkin galilealainen."

Pietari alkoi sadatella ja vannoi: "Minä en tunne sitä miestä, josta te puhutte."

Samassa kukko lauloi, toisen kerran. Pietari muisti, mitä Jeesus oli hänelle sanonut: "Ennen kuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti kiellät minut."
        Hän puhkesi katkeraan itkuun."

Kun muisti Jeesuksen sanat: "Joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaassa."

Siksi Saatana sai Pietarista Paavalille hyvän kaverin, kun lopun ajan raju eksytys Golgatalta alkoi.

Miksi muuten haluat 83 vuotiaan miehen lapseksesi, eikö pelkkä kaveruus riitä?

Jos haluat voit jo onnitella nyt, sillä huomenna täytän 83.

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Valitettavasti en ole kuten Pietari:

"Taas Pietari kielsi. Mutta hetken kuluttua muutkin siellä olevat sanoivat hänelle: "Sinä olet varmasti samaa joukkoa, olethan sinäkin galilealainen."

Pietari alkoi sadatella ja vannoi: "Minä en tunne sitä miestä, josta te puhutte."

Samassa kukko lauloi, toisen kerran. Pietari muisti, mitä Jeesus oli hänelle sanonut: "Ennen kuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti kiellät minut."
        Hän puhkesi katkeraan itkuun."

Kun muisti Jeesuksen sanat: "Joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaassa."

Siksi Saatana sai Pietarista Paavalille hyvän kaverin, kun lopun ajan raju eksytys Golgatalta alkoi.

Miksi muuten haluat 83 vuotiaan miehen lapseksesi, eikö pelkkä kaveruus riitä?

Jos haluat voit jo onnitella nyt, sillä huomenna täytän 83.

Onneksi olkoon, näin jälkikäteen!

• Anonyymi kirjoitti:

Onneksi olkoon, näin jälkikäteen!

Kiitoksia, olisi ollut kiva tietää, mistä puskasta sinä olet kotoisin?

• Anonyymi

Mikä vittu on teuvosuni?

• Anonyymi

Se on sinun Teuvosi uni.

• Olisiko tämä:

Valittu
        Ilmoittamaan
        Totuutta
        Tekopyhille
        Uskoville

Menikö jakeluun?

Teuvo tulee nimestä Teodor, Jumalan lahja
        Martti tulee sodanjumala Marsista, joka merkitsee taisteleva luonne.

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Olisiko tämä:

Valittu
        Ilmoittamaan
        Totuutta
        Tekopyhille
        Uskoville

Menikö jakeluun?

Teuvo tulee nimestä Teodor, Jumalan lahja
        Martti tulee sodanjumala Marsista, joka merkitsee taisteleva luonne.

Teodor on komea nimi.

• Anonyymi kirjoitti:

Teodor on komea nimi.

Onko Teuvo Suni latinaksi Teodor Sunimus?

• Anonyymi

Ateismi (vaikkakaan sitä ei silloin tunnettu ko. termillä) oli täällä ensin. Uskonnot ja jumalat keksittiin paljon paljon myöhemmin, ja ne kehittyivät vihaamaan ja pelkäämään kaikkia muita paitsi omaan piiriin kuuluvia. Tämä viha näkyy edelleen tuhansia vuosia myöhemmin.

• Ne tulivat Saatanan mukana taivaasta samalla, kun se maahan syöstiin ja suljettiin tuhatvuotiseen vankeuteen:

"Iloitkaa siis, taivaat ja te taivaiden asukkaat!
        Mutta voi maata ja merta -- Saatana on laskeutunut teidän luoksenne!
        Se on raivon vallassa, sillä se tietää, että sen aika on lyhyt."

Ja kuinkas sattuikaan sopivasti, että Saatanan ja hänen poikansa Antikristuksen ja heidän enkeleiden tuhatvuotinen vankeus maan uumenissa päättyi juuri silloin, kun Jumala johdatti ensimmäiset ihmiset Paratiisiin, jossa saivat kunnian pitää ihmiskunnan ensimmäisen herätyskokouksensa:

"Onko Jumala todella sanonut. Ei suinkaan, vaan . . .

Nyt se sitten selvisi, että ateistien esiäiti olikin Eeva:

"Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi."

Kannatti tänne tulla, koska nyt tuokin totuus paljastui.

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Ne tulivat Saatanan mukana taivaasta samalla, kun se maahan syöstiin ja suljettiin tuhatvuotiseen vankeuteen:

"Iloitkaa siis, taivaat ja te taivaiden asukkaat!
        Mutta voi maata ja merta -- Saatana on laskeutunut teidän luoksenne!
        Se on raivon vallassa, sillä se tietää, että sen aika on lyhyt."

Ja kuinkas sattuikaan sopivasti, että Saatanan ja hänen poikansa Antikristuksen ja heidän enkeleiden tuhatvuotinen vankeus maan uumenissa päättyi juuri silloin, kun Jumala johdatti ensimmäiset ihmiset Paratiisiin, jossa saivat kunnian pitää ihmiskunnan ensimmäisen herätyskokouksensa:

"Onko Jumala todella sanonut. Ei suinkaan, vaan . . .

Nyt se sitten selvisi, että ateistien esiäiti olikin Eeva:

"Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi."

Kannatti tänne tulla, koska nyt tuokin totuus paljastui.

Teuvo, ei sinun tekstistä oikein saa selvää.

”Uskonnot ja jumalat keksittiin paljon paljon myöhemmin, ja ne kehittyivät vihaamaan...”

”Ne tulivat Saatanan mukana taivaasta samalla, kun se maahan syöstiin ja suljettiin tuhatvuotiseen vankeuteen:”

Siis uskonnot tulivat ”Saatanan” mukana ja mikä syöstiin maahan???

Ootkos sä nyt ihan aikuisten oikeesti miettinyt näitä juttuja? Tuohan on kuin huono Pyhäkoulu-satu...

• Anonyymi

Mielenkiintoista, että sinä leimaat lukuisia uskonsuuntia uskovineen Saatanan synagoogiksi.
        Etkö ole lukenut Raamatusta: "Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään."

Olen varma, että kaikissa mainitsemissasi uskonsuunnissa on uskovia ihmisiä, jotka ovat uskossaan yhtä varmoja ja yhtä vilpittömiä sen oikeellisuudesta kuin sinäkin. Vaatii melkoista itsensä korostamista väittää kaikkien muiden olevan väärässä. Hekin väittävät saaneensa oppinsa Raamatusta Pyhän Hengen valaisemina.

• Anonyymi

Olisit vaan reilusti lisännyt omankin lahkosi tuohon listaan, sillä samaan luetteloon sielunvihollisista se kuuluu.

• Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoista, että sinä leimaat lukuisia uskonsuuntia uskovineen Saatanan synagoogiksi.
        Etkö ole lukenut Raamatusta: "Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään."

Olen varma, että kaikissa mainitsemissasi uskonsuunnissa on uskovia ihmisiä, jotka ovat uskossaan yhtä varmoja ja yhtä vilpittömiä sen oikeellisuudesta kuin sinäkin. Vaatii melkoista itsensä korostamista väittää kaikkien muiden olevan väärässä. Hekin väittävät saaneensa oppinsa Raamatusta Pyhän Hengen valaisemina.

Totuuden kokee tuomitsemisena, joka ainut Saatanan synnin orjuuteen jäänyt.

Siksi Jeesuskin tapettiin:

"Sietämätöntä puhetta, kuka voi kuunnella tuollaista. Kuolema tuollaiselle."

• Anonyymi kirjoitti:

Olisit vaan reilusti lisännyt omankin lahkosi tuohon listaan, sillä samaan luetteloon sielunvihollisista se kuuluu.

Sitä ovat monet Saatanan palvelijat halunneet, mutta kun minä en sinne pääse. Edessä olevan mustan seinän takia.

Joka sen takana vankeina oleville ei ole musta, koska ovat kalkinneet sen valkoiseksi:

"He ovat johtaneet minun kansaani harhaan. He ovat vakuuttaneet: 'Rauha', vaikka rauhaa ei ole. Kun kansa on rakentanut suojamuurin, he ovat valkaisseet sen kalkilla.

Minä revin muurin, jonka te olette kalkilla valkaisseet, minä raastan sen maan tasalle, niin että siitä jää vain perustus.

Teidän muurinne tuhotaan, ja te tuhoudutte sen mukana. Niin te tulette tietämään, että minä olen Herra."

• Anonyymi kirjoitti:

Saatanan pelastusvarmuutta julistat. Jos siellä on joku valittu ollut, ei ole sinne jäänyt, sillä Pyhä Hengen kutsu on ehdoton:

"Sen porton ( näiden lopun ajan seurakuntien ) viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ( siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.

Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."

Tähän samaan liittyy tämä Jeesuksen ehdoton käsky: 

"Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

"HÄN EI VOI OLLA MIN UN OPETUSLAPSENI", sillä kaikki nämä lopun ajan seurakunnat ovat porttoja, jotka hyväksyivät sulhaseksi Jumalan Saatanalle heittämät papit, kun tämä lopun ajan Raju Eksytys Golgatalta alkoi.

Ilmestyskirjasta voit tarkemmin tutustua tuohon porttoon.

• Anonyymi

Jos esi-isällä tarkoitat ensimmäistä ateistia, niin eiköhän kyseessä ollut metsästäjä-keräilijä, jolle saman heimon jäsen alkoi kertoa kuvittelemastaan Jumalasta ja tämä vastasi: Älä höpötä. Ei sellaista ole olemassa."

Ensimmäinen tarina Jumalasta loi ilmeisesti myös ensimmäisen ateistin.

• Anonyymi

Ensimmäinen ateisti taisi olla ennen sitäkin, ei uskonut yhteenkään jumalaan eikä ollut kuullut niistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensimmäinen ateisti taisi olla ennen sitäkin, ei uskonut yhteenkään jumalaan eikä ollut kuullut niistä.

Sellaiseen asiaan ei tietenkään voi uskoa tai olla uskomattakaan, minkä olemassaolosta ei ole hajullakaan. En tiedä täyttäisikö se ateismin määritelmän? Ateismi on a(nti)teismiä teismin vastakohta, ja voisi kuvitella, että ilman teismiä ei olisi antiteismiakaan.

Tosin onhan niitä antilooppejakin, vaikka looppia en ole missään luontodokumenteissa nähnyt. Antilooppien olemassaolo ei siis edellytä looppien olemassaoloa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaiseen asiaan ei tietenkään voi uskoa tai olla uskomattakaan, minkä olemassaolosta ei ole hajullakaan. En tiedä täyttäisikö se ateismin määritelmän? Ateismi on a(nti)teismiä teismin vastakohta, ja voisi kuvitella, että ilman teismiä ei olisi antiteismiakaan.

Tosin onhan niitä antilooppejakin, vaikka looppia en ole missään luontodokumenteissa nähnyt. Antilooppien olemassaolo ei siis edellytä looppien olemassaoloa.

Ateismi ei ole teismin vastakohta, vaan ateismi on se joukko ihmisiä jotka eivät ole teistejä.

• On tässä muutaman päivän sisällä tullut täysin selväksi, että sama esi-isä se näillä uskonharhailojoilla kuin ateisteillakin:

"Onko Jumala todella sanonut - EI SUINKAAN!"

"Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan."

• Anonyymi

Suurimmassa osassa tapauksista ateismi näyttää nostavan teistit jumalan asemaan. Kysymys ei ole niinkään jumalan kieltämisestä vaan siitä että ateisti ei usko teistin väitteitä jumalastaan. Jos sillä muuttuu jumalan kieltäjäksi, niin eikö se tarkoita että teisti on nostanut itsensä jumalaksi?

Historian aikana yksikään teisti ei ole ikinä pystynyt osoittamaan omaavansa jumalallisia kykyjä joten heidän jumaluutensa on varsin heiväröisellä pohjalla. Heikkouksissaan he tosin ovat jumalansa veroisia.

• Anonyymi

Todellinen sanasalaattimies...

• Anonyymi

Paljon tekstiä - vähän sisältöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljon tekstiä - vähän sisältöä.

Todennäköisesti joku perskristitty ehdokastyrkky...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todennäköisesti joku perskristitty ehdokastyrkky...

Entinen kiinteistöinsinööri Englannista.

• Anonyymi

Lahkolaisia ärsyttää selvästi.

• Anonyymi

>>>>>"Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat taas koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan.<<<<<

Näin on siis Saatana Jumalan poika ja Jeesuksen veli, eikä tee mitään ilman Isänsä lupaa...

• Anonyymi

Saatana sulla on housuissas, hullu.
      Jumala on sataprosenttisesti huijausta.

• Oikeassa olet, vaikka et alkuunkaan ymmärtänyt mitä tarkoitit?

Se oli todella housuissani vielä kolme vuotta senkin jälkeen, kun Kristus ilmestyi, ja otti opetuslapsekseen. Mutta sitten tuli eteeni ahdas portti ja tuskainen yö. Tammikuun viimeinen viikonloppu 1988.

Aamulla luin tapani mukaan Raamattua:

"Jeesus esitti vielä vertauksen: "Eräällä miehellä oli viinitarhassaan kasvamassa viikunapuu. Hän meni etsimään siitä hedelmiä, mutta ei löytänyt.[

Silloin hän sanoi puutarhurille: 'Jo kolmena vuotena olen käynyt etsimässä hedelmiä tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Kaada se, sehän vain vie voiman maasta.'

Mutta puutarhuri vastasi: 'Herra, anna sen olla vielä yksi vuosi. Minä muokkaan ja lannoitan maan sen ympäriltä.

Jospa se ensi vuonna tekee hedelmää. Jollei niin käy, käske sitten kaataa se.'"

Olin tämänkin jo monta kertaa lukenut, mutta nyt minut pysäytettiin tämän sanoman ääreen. Raamattu jäi auki, ja monta kertaa päivän aikana kävin tämän lukemassa.

Edessä olikin ahtaan portin tuskan yö.

Ritva oli iltapäivällä lähtenyt töihin, ja kun häntä puolenyön jälkeen odotin kotiin, vielä vuoteessakin näitä jakeita ajattelin. Sitten, aivan yllättäen, makuuhuone tuli täysin pimeäksi, eikä pihavaloakaan näy ikkunasta. Sähköt eivät katkenneet, mutta silti olin täydellisen pimeyden keskellä. Hetken kuluttua, tämän pimeyden keskeltä jostakin, kuulen tutun äänen lähes kolmen vuoden takaa:

"Siellä kirkossa sinut vapautettiin niistä taakoista, jotka eivät olleet sinun itsesi aiheuttamia, mutta sinunkin sydämelläsi on vielä jotakin."

Olihan siellä kaikenlaista pahuutta. Kenelläpä ei olisi, kun Jumala sinne katsoo. Nyt hän kuitenkin kaivoi sieltä esille vain yhden, kaikkein inhottavimman asian, jolla en itse enää vuosiin ollut päätäni vaivannut.

Olin tehnyt aviorikoksen jo aikoja sitten. Olin kostanut meidän ensimmäisen Uuden vuodenyön tapahtuman.
        Siihen yhteen kertaan se asia jäi - ja nyt jo tuo rakkaaksi tullut Jumala lausuukin minulle kuolemantuomion: "Hakkaa se pois!"

Nyt ymmärsin tuon Raamatun sanoman täydellisesti. Minä olin tuo viikunapuu. Lähes kolme vuotta sitten sille annettiin kasvun mahdollisuus, ja nyt tuon kasvun antanut Jumala lausuukin kuolemantuomion.

Alkoi vaihtokauppa. Olisin tunnustanut kaikki ne pahat teot, mitkä vain muistin tehneeni, mutta en tätä. Oliko tämä nyt niin tärkeää kaivaa esille? Näethän, että olen muuten ollut ihan hyvä isä. Köyhänä läksin maailmalle ja nyt olen saanut rakennettua perheelleni oman kodinkin?

"Minä olen tämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois!", kuului vastaus.

Minut valittiin kirkkoneuvostoonkin.
        "Minä sinut sinne johdatin, jotta näkisit, ettei Jumalan seurakuntaa näin johdeta."

En ole polttanut tupakkaa, enkä juonut viinaa. Eikö näilläkään ole mitään merkitystä?
        "Minä olen sinut niistä varjellut."

Ajatuksiini johdatettiin vielä pieni jäsenkortti. Lienen ollut 12- tai 13-vuotias, kun äitini tilasi Joka Poika-lehden. Siihen oli perustettu Joka Pojan Raittiusliitto, johon liityin, ja sen jäsennumero on 640. Tämä lyhyt lupaus oli varjellut elämääni niin, ettei sen lukemattomien vaikeuksien keskelle päässyt viina tuhojaan tekemään:

"Tahdon koettaa Jumalaan turvautuen pysyä ehdottomasti raittiina koko elämäni ajan ja niin muodoin kieltäytyä kaikista väkijuomista sekä tupakasta. Saadakseni tälle pyrkimykselleni tukea olen liittynyt jäseneksi Joka Pojan Raittiusliittoon."

Nyt olin kuin nurkkaan ajettuna, vailla pakomahdollisuutta. Näin toki edessä kaksi tietä, mutta kummankin päässä odotti kuolema, kun tähän tilanteeseen tuli puhumaan toinenkin ääni:

"Hullu olet, jos tuon vaimollesi tunnustat. Avioliitosi ja perheesi hajoaa ja koko loppuelämäsi on pilalla!"

Jos en tunnusta, niin Jumala viimeistään vuoden kuluttua hakkaa minut pois. Purskahdin itkuun, ties monennenko kerran elämäni aikana. Koko sisus oli kuin helvetin liekeissä. Jostakin tämän tuskan keskeltä tulivat ajatuksiini sanat, jotka suorana hätähuutona kaikuivat pimeään yöhön: "Herra Jeesus, armahda!"

Ne olivatkin lopulta ne ainoat sanat, jotka sinä yönä toivat avun ja pelastuksen. Niiden huutamisen jälkeen sain rauhan sydämeeni, kun tiesin tehneeni sen, mitä Jumala minulta odotti:

"Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin on Herra luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat."

"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa: hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."

Tuon aviorikoksenkin oli Jumala sallinut tapahtua, että hänellä olisi mistä miehen kiinni ottaa, kun kiinnioton päivä koittaa. Ja nyt se koitti.

Jatkuu

• TeuvoSuni kirjoitti:

Oikeassa olet, vaikka et alkuunkaan ymmärtänyt mitä tarkoitit?

Se oli todella housuissani vielä kolme vuotta senkin jälkeen, kun Kristus ilmestyi, ja otti opetuslapsekseen. Mutta sitten tuli eteeni ahdas portti ja tuskainen yö. Tammikuun viimeinen viikonloppu 1988.

Aamulla luin tapani mukaan Raamattua:

"Jeesus esitti vielä vertauksen: "Eräällä miehellä oli viinitarhassaan kasvamassa viikunapuu. Hän meni etsimään siitä hedelmiä, mutta ei löytänyt.[

Silloin hän sanoi puutarhurille: 'Jo kolmena vuotena olen käynyt etsimässä hedelmiä tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Kaada se, sehän vain vie voiman maasta.'

Mutta puutarhuri vastasi: 'Herra, anna sen olla vielä yksi vuosi. Minä muokkaan ja lannoitan maan sen ympäriltä.

Jospa se ensi vuonna tekee hedelmää. Jollei niin käy, käske sitten kaataa se.'"

Olin tämänkin jo monta kertaa lukenut, mutta nyt minut pysäytettiin tämän sanoman ääreen. Raamattu jäi auki, ja monta kertaa päivän aikana kävin tämän lukemassa.

Edessä olikin ahtaan portin tuskan yö.

Ritva oli iltapäivällä lähtenyt töihin, ja kun häntä puolenyön jälkeen odotin kotiin, vielä vuoteessakin näitä jakeita ajattelin. Sitten, aivan yllättäen, makuuhuone tuli täysin pimeäksi, eikä pihavaloakaan näy ikkunasta. Sähköt eivät katkenneet, mutta silti olin täydellisen pimeyden keskellä. Hetken kuluttua, tämän pimeyden keskeltä jostakin, kuulen tutun äänen lähes kolmen vuoden takaa:

"Siellä kirkossa sinut vapautettiin niistä taakoista, jotka eivät olleet sinun itsesi aiheuttamia, mutta sinunkin sydämelläsi on vielä jotakin."

Olihan siellä kaikenlaista pahuutta. Kenelläpä ei olisi, kun Jumala sinne katsoo. Nyt hän kuitenkin kaivoi sieltä esille vain yhden, kaikkein inhottavimman asian, jolla en itse enää vuosiin ollut päätäni vaivannut.

Olin tehnyt aviorikoksen jo aikoja sitten. Olin kostanut meidän ensimmäisen Uuden vuodenyön tapahtuman.
        Siihen yhteen kertaan se asia jäi - ja nyt jo tuo rakkaaksi tullut Jumala lausuukin minulle kuolemantuomion: "Hakkaa se pois!"

Nyt ymmärsin tuon Raamatun sanoman täydellisesti. Minä olin tuo viikunapuu. Lähes kolme vuotta sitten sille annettiin kasvun mahdollisuus, ja nyt tuon kasvun antanut Jumala lausuukin kuolemantuomion.

Alkoi vaihtokauppa. Olisin tunnustanut kaikki ne pahat teot, mitkä vain muistin tehneeni, mutta en tätä. Oliko tämä nyt niin tärkeää kaivaa esille? Näethän, että olen muuten ollut ihan hyvä isä. Köyhänä läksin maailmalle ja nyt olen saanut rakennettua perheelleni oman kodinkin?

"Minä olen tämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois!", kuului vastaus.

Minut valittiin kirkkoneuvostoonkin.
        "Minä sinut sinne johdatin, jotta näkisit, ettei Jumalan seurakuntaa näin johdeta."

En ole polttanut tupakkaa, enkä juonut viinaa. Eikö näilläkään ole mitään merkitystä?
        "Minä olen sinut niistä varjellut."

Ajatuksiini johdatettiin vielä pieni jäsenkortti. Lienen ollut 12- tai 13-vuotias, kun äitini tilasi Joka Poika-lehden. Siihen oli perustettu Joka Pojan Raittiusliitto, johon liityin, ja sen jäsennumero on 640. Tämä lyhyt lupaus oli varjellut elämääni niin, ettei sen lukemattomien vaikeuksien keskelle päässyt viina tuhojaan tekemään:

"Tahdon koettaa Jumalaan turvautuen pysyä ehdottomasti raittiina koko elämäni ajan ja niin muodoin kieltäytyä kaikista väkijuomista sekä tupakasta. Saadakseni tälle pyrkimykselleni tukea olen liittynyt jäseneksi Joka Pojan Raittiusliittoon."

Nyt olin kuin nurkkaan ajettuna, vailla pakomahdollisuutta. Näin toki edessä kaksi tietä, mutta kummankin päässä odotti kuolema, kun tähän tilanteeseen tuli puhumaan toinenkin ääni:

"Hullu olet, jos tuon vaimollesi tunnustat. Avioliitosi ja perheesi hajoaa ja koko loppuelämäsi on pilalla!"

Jos en tunnusta, niin Jumala viimeistään vuoden kuluttua hakkaa minut pois. Purskahdin itkuun, ties monennenko kerran elämäni aikana. Koko sisus oli kuin helvetin liekeissä. Jostakin tämän tuskan keskeltä tulivat ajatuksiini sanat, jotka suorana hätähuutona kaikuivat pimeään yöhön: "Herra Jeesus, armahda!"

Ne olivatkin lopulta ne ainoat sanat, jotka sinä yönä toivat avun ja pelastuksen. Niiden huutamisen jälkeen sain rauhan sydämeeni, kun tiesin tehneeni sen, mitä Jumala minulta odotti:

"Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin on Herra luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat."

"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa: hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."

Tuon aviorikoksenkin oli Jumala sallinut tapahtua, että hänellä olisi mistä miehen kiinni ottaa, kun kiinnioton päivä koittaa. Ja nyt se koitti.

Jatkuu

Ritvan tullessa töistä sanoin hänelle:

Voitko polvistua kanssani tähän vuoteen viereen, minulla on sinulle kerrottavaa? Polvistuimme ja kerroin hänelle mitä vuosia sitten olin tehnyt, ja kysyin: "Voitko antaa tämän minulle anteeksi?" Hetken hiljaisuuden jälkeen hän vastasi: "Voin."

Sillä hetkellä tunsin itseni tiimalasiksi, joka oli täynnä mustaa mönjää. Se lähti valumaan päästä alaspäin ja valumisrajan tunsin jokaisessa kehon kohdassa. Kun se oli valunut jalkojen kautta lattialle, tuli tilalle jotakin puhtaan valkoista.

Samalla hetkellä minut valtasi sama ihana tunne kuin kerran lapsena ja siellä kirkon näyssä. Välähdyksenomaisesti sain vielä tuossa hetkessä nähdä tämän katoavan maailman yllä taivaan kirkkauden, sen todellisen maailman, joka ei koskaan katoa.

Olin päässyt läpi ahtaasta portista. Saanut kohdata Kristuksen jo toisen kerran, ja syntyä taivaan kansalaiseksi. Tätä uudestisyntymistä kutsutaan Raamatussa myös sydämen ympärileikkaukseksi, ja vaatteiden valkaisemiseksi Karitsan veressä. Siinä ihmisen syntinen luonto revitään pois ja kivisydämen tilalle asennetaan uusi sydän, johon itse Kristus tuli Totuuden Henkensä kautta ikuisesti asumaan. Olin päässyt näiden harvojen joukkoon:

"Häneen teidät on liittänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty. Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."

Meni vain muutama hetki anteeksiannosta, kun hän tajusi mitä olinkaan hänelle tehnyt, ja heti sain elää todeksi tämänkin ensimmäisen kerran:

"Viholliset ovat oman talon väkeä."

• Anonyymi

Lue Darwin lajien synty ja Nietzsche Antikristus.
      Minä olen lukenut raamatun ja koraanin.

• Minulle riittää Raamatun totuus, josta selviää sekin, miksi koko ihmiskunta on vuodesta 90 lähtien ollut Saatanan ja hänen Antikristus poikansa hallinnassa:

"Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan."

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Minulle riittää Raamatun totuus, josta selviää sekin, miksi koko ihmiskunta on vuodesta 90 lähtien ollut Saatanan ja hänen Antikristus poikansa hallinnassa:

Jos haluaa vaikuttaa ihmiseen tarvitsee olla tietoa.
        Et nouse raamatullasi kaikkien ihmisten yläpuolelle.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos haluaa vaikuttaa ihmiseen tarvitsee olla tietoa.
        Et nouse raamatullasi kaikkien ihmisten yläpuolelle.

Kenen yläpuolle minä olen uskosi mukaan pyrkimässä?

Ei tällä koulutuksella sinullekaan ole mitään muuta vaikutusta kuin tämä:

"Tapetaan Poika, hän on perillinen, niin perintö on meidän."

Ole täällä sinunkaan uskoasi pois ottamassa, sillä minun tehtäväni päättyy tähän:

"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut.
        Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

Joka kuulee, niin Pyhä Henki alkaa johdattaa hänen elämäänsä oman aikataulunsa mukaan.

Joka hylkää, siirtyy tähän suureen joukko-osastoon, jossa tuhonkin hetkellä on väkeä KUIN HIEKKAA MEREN RANNALLA.

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Kenen yläpuolle minä olen uskosi mukaan pyrkimässä?

Ei tällä koulutuksella sinullekaan ole mitään muuta vaikutusta kuin tämä:

"Tapetaan Poika, hän on perillinen, niin perintö on meidän."

Ole täällä sinunkaan uskoasi pois ottamassa, sillä minun tehtäväni päättyy tähän:

"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut.
        Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

Joka kuulee, niin Pyhä Henki alkaa johdattaa hänen elämäänsä oman aikataulunsa mukaan.

Joka hylkää, siirtyy tähän suureen joukko-osastoon, jossa tuhonkin hetkellä on väkeä KUIN HIEKKAA MEREN RANNALLA.

Ateistien yläpuolelle ei uskovainen kohoa.
        Hauskinta on, että kirkko vihaa sinua se riittää minulle.

• Anonyymi

Jobin kirja on yksi Raamatun vanhimmista. Sen ymmärtäminen kristittyjen keskuudessa aiheuttaa monille hämmennystä. Itse en voi sanoa ymmärtäväni sitä muita paremmin.

Kuitenkin siinä tulee esille asetelma, minkä monet uskovat kristitytkin ovat kokeneet. Jossain elämänsä vaiheessa sairaudet ja mahdollisesti hyvinkin vaikeat vastoinkäymiset kohtaavat uskovaa, joka ei omasta eikä toistenkaan mielestä ole elänyt Jumalan tahdon vastaista elämää.

Vastoinkäymisten jatkuessa ja ehkä uusien ilmaantuessa viimein kärsivä uskova alkaa kyselemään Jumaltaan, "miksi, miksi.." tai ainakin ajattelee nän ymmärtämättä, mistä on kyse, kun Jumala auttamisen sijasta sallii lisää kärsimystä. Ymmärtämättömät kanssaihmiset saattavat alkaa kyselemään, että "missä se sinun Jumalasi on?" tai oletko tehnyt salaista syntiä, josta sinua rangaistaan yms.

Lopulta tulee elämään suvantovaihe ja asiat tuntuvat järjestyvän. Tämä kovia kokenut uskova saattaa huomata, että on kärsiessään oppinut jotakin tärkeää tai vastoinkäymistensä seurauksena ryhtyy esim. tehtäviin, joita ei muuten olisi ajatellut tekevänsä...näkee siis kaikessa karsimyksestä huolimatta Jumalan johdatuksen.

Moni uskova ajattelee, että he ovat Jumalan lapsina sairauksien ja vastoinkäymisten ulkopuolella. Tätä ei Raamattu meille lupaa. Jumala ilmaisee monissa meille tapahtuvissa asioissa syyn, miksi jotakin on tapahtunut. Kuitenkinn Jobin kirja on Raamatussa esimerkkinä meille, että niin Jumalan suunnitelmissa kuin pahuuden henkiolentojen vielä "riehuessa" (toistaiseksi) tapahtuu meille näkymättömässä maailmassa paljon asioita, jotka vaikuttavat ihmisen elämään tavalla, jota tämä ei ainakaan toistaiseksi ymmärrä.

Tällaiset tapahtumat jakavat ihmisiä siinä, että toiset näkevät kaiken sattumien sokeana summana ja toiset uskossa tietävät, että kaikkeen on myös hengelliset syynsä, jotka joskus ehkä saadaan tietää. Usko ja luottamus Jumalaan/Jeesukseen Kristukseen ei saisi horjua olosuhteista huolimatta. Jumala tietää, mitä kestämme, eikä anna vaikeuksia tai kiusauksia yli voimiemme.

• Job oli samanlainen Saatanan tekopyhittämä kuin kaikki tämänkin kansan keskellä olevat, nuo, jotka sanovat itseään kristityiksi, mutta eivät ole. Saatanan synagogaa he ovat.

Hän puhui Jumalasta mitä Saatana käski hänen puhua, mutta koska oli alusta alkaen ollut valittu, niin joutui Jumalan kurituksessa ahtaaseen porttiin, joka teki tehtävänsä:

Silloin Job sanoi Herralle:
        -- Nyt minä ymmärrän, että kaikki on sinun vallassasi eikä mikään suunnitelmasi ole mahdoton sinun toteuttaa.

Sinä kysyit: "Kuka on tämä, joka näin peittää minun tarkoitukseni mielettömillä puheillaan?" Minä se olen. Olen puhunut mitään ymmärtämättä asioista, joita en käsitä -- ne ovat minulle liian ihmeellisiä.

Sinä sanoit: "Kuuntele nyt, kun minä puhun. Nyt minä kysyn sinulta, ja sinä vastaat."
        Vain korvakuulolta sinut tunsin. Nyt ovat silmäni nähneet sinut.

Sen tähden minä häpeän puheitani ja kadun niitä tomussa ja tuhkassa.

Jumalan lähettämä raju eksytys on tehnyt tehtävänsä niin hyvin, ettei näitä Jobeja enää tämänkään kansan keskellä montaakaan ole.

Eivät he niin hulluja ole, että pystyisivät luopumaan synnistä, jota eivät edes synniksi tunnusta, isiltä peritystä perisynnistä. Vaikka tämä Jeesuksen käsky on EHDOTON:

"Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Parempiakin vaihtoehtoja löytyy. Uskoa kukaan ei voi väkisin, mutta jokaisen sisällä oman Jumalan valtakunta.

https://www.youtube.com/watch?v=mkhbA77CNs4

Saatanalla pyyhkii hyvin. Jatkuvasti joku huomaa, että aidan taka ruoho onkin vihreämpää.

Ja mainosmiehiä - mainosihmisiä - löytyy jokaiselle Saatanan lahkolle.

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Saatanalla pyyhkii hyvin. Jatkuvasti joku huomaa, että aidan taka ruoho onkin vihreämpää.

Ja mainosmiehiä - mainosihmisiä - löytyy jokaiselle Saatanan lahkolle.

Moni ei uskalla lähestyä totuutta, joka löytyy jokaisen sisältä. Pelko aiheuttaa toivottomuutta.

• Anonyymi kirjoitti:

Parempiakin vaihtoehtoja löytyy. Uskoa kukaan ei voi väkisin, mutta jokaisen sisällä oman Jumalan valtakunta.

https://www.youtube.com/watch?v=mkhbA77CNs4

Juuri sellainen, minkä Saatana on kullkin antanut, ja jokaiselle oman tuntonsa, jolla jokainen omaa seurakuntaansa ohjaa.

Omatunto on Saatanan lahja.

Pyhä Henki Jumalan lahja.

• Sama Saatan se riehuu täälläkin, kuin tekopyhien uskovienkin parissa.

Tämä aloitus oin vielä jäljellä kaksi muuta:

Pahus. Sivua ei löytynyt. Pahus. Sivua ei löytynyt.

• Korjataan:

Sama Saatana se riehuu täälläkin, kuin tekopyhien uskovienkin parissa.

Tämä aloitus oli vielä jäljellä.
        Kaksi muuta:

Vaikka niissä vilkkaasti keskusteltiin.

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Korjataan:

Sama Saatana se riehuu täälläkin, kuin tekopyhien uskovienkin parissa.

Tämä aloitus oli vielä jäljellä.
        Kaksi muuta:

Vaikka niissä vilkkaasti keskusteltiin.

Täälläkin on tekopyhä uskova sotkemassa, esiintyy usein ateistina tämä G5G.

• Anonyymi kirjoitti:

Täälläkin on tekopyhä uskova sotkemassa, esiintyy usein ateistina tämä G5G.

Sama jumala heitä johtaa:

He sanovat itseään juutalaisiksi, vaikka eivät ole, Saatanan synagogaa he ovat.

He sanovat itseään kristityiksi, vaikka eivät ole, Saatanan synagogaa hekin ovat.

He sanovat itseään ateisteiksi, vaikka eivät ole, Saatanan synagogaa hekin ovat .

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

He sanovat itseään kristityiksi, vaikka eivät ole, Saatanan synagogaa hekin ovat.

He sanovat itseään ateisteiksi, vaikka eivät ole, Saatanan synagogaa hekin ovat .

Uskon että tekopyhät ja trollit palvovat Saatanaa sisällään, hedelmistään heidät tunnetaan!

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Sinä taidat tuntea asian oikein hyvin?

• Anonyymi kirjoitti:

Uskon että tekopyhät ja trollit palvovat Saatanaa sisällään, hedelmistään heidät tunnetaan!

Saatana on heidän sisällään, mutta kun se on sellainen ettei ihmiset sitä huomaa:

"Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut."

Siksi Jeesuskin todisti:

"Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset."

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä taidat tuntea asian oikein hyvin?

Jos en totuutta tietäisi ja tuntisi. Ei minua kukaan vihaisi ja lähettäisi tappouhkauksia.

Sillä Jeesus ei valehdellut:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

• Jumalan ihme, viestejäsi poistetaan massoittaan. Massa formuloita ajelee ja viestejä poistelee siinä sivussa? Sattumaahan tämä EI ole.

• Taidat olla itse tuo mainio formulakuski, joka palaa, kuten koira palaa oksennukselleen.

• Anonyymi

Asiallisia keskusteluja ne ovat olleet. Toisin kuin monet trolliavaukset, joita suomi24 suorastaan tyrkyttää.

• Anonyymi

Sinä ainakin hylkäsit rehellisen pyrkimyksen totuuteen siinä vaiheessa, kun nostit myyttisen kirjakokoelman totuuden etsinnän yläpuolelle. Tutkiminen ja maailman ihmettely korvautui primitiivisellä fundamentalistisella taikauskolla.

• Anonyymi

Mene nukkumaan, G5G.

• Anonyymi

Voi Teuvo, olet niin väärässä ja minä olen oikeassa. Palvot painettua epäjumalaa. Minä palvon elävää Jumalaa. Oi suuri lentävä spagettihirviö, anna siunatun nuudelisen ulokkeesi koskettaa Teuvoa. Löytäköön hän elävän pastan. Silloin niinkuin piraatit sanovat, uusi aika on alkanut, Ahoy!

• Anonyymi

Hulluus on siis arvostettua, mutta miksei maailmassa?

• Anonyymi kirjoitti:

Hulluus on siis arvostettua, mutta miksei maailmassa?

Tännehän Saatana sen Paavalin kautta toi valheellisuudella ja väärämielisyydellään. Ensin yksin:

"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"

Mutta kun sai mukaansa ensin Pietarin ja sitten kaikki muut opetuslapset - mutta ei Johannesta - sitten monikossa:

"Mutta jos meidän väärämielisyytemme tuo esiin Jumalan oikeamielisyyden, mitä meidän on silloin sanottava? Onko Jumala ehkä väärämielinen -- puhun nyt ihmisten tavoin -- kun hän antaa vihan kohdata meitä?"

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Tännehän Saatana sen Paavalin kautta toi valheellisuudella ja väärämielisyydellään. Ensin yksin:

"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"

Mutta kun sai mukaansa ensin Pietarin ja sitten kaikki muut opetuslapset - mutta ei Johannesta - sitten monikossa:

"Mutta jos meidän väärämielisyytemme tuo esiin Jumalan oikeamielisyyden, mitä meidän on silloin sanottava? Onko Jumala ehkä väärämielinen -- puhun nyt ihmisten tavoin -- kun hän antaa vihan kohdata meitä?"

Mielenkiintoista. Tuossa on logiikkaa. Uskoni lopahti oikeastaan tekopyhien ja kiemurtelevien valehtelijoiden lahkolaisten parissa, he olivat ulkokultaisia selkäänpuukottajia jotka puhuivat yleviä ja kehuskelivat maallisilla saavutuksillaan, kuin ne olisivat tae heidän suosiostaan uskossa. Hedelmistään puu tunnetaan... ehkä tämä meni alussa pieleen...

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Teukka on sairastunut megalomaniaan: hän kuvittelee olevansa niin erinomainen, että peukuttaa jokaista viestiään. Samoin hän kuvittelee olevansa ehdottoman totuuden lausuja - kuten kymmenet tuhannet muutkin melkein skitsofreenikoksi itsensä uskolla sairastuttaneet hihhulit (jotka tietysti ovat kaikki ristiriidassa keskenään, mutta kenelläkään näistä ei ole pienintäkään epäilystä, ettei juuri hän olisi nimenomaan jumalan suora lähettiläs maassa).

Me muut emme vaan jaksa edes lukea tuota järjetöntä floodia (eikä näköjään poistorobottikaan hyväksy tuollaista floodaamista, lieko kopioituja viestejä muilta palstoilta, jotka poistuu siis automaattisesti jollakin algoritmilla). Mieti nyt miten itsekeskeisen kuvan tuollaisesta oman erinomaisuutensa korostamisesta muille tulee. Niin ja tosiaan, miksi ihmeessä olisit juuri se ainoa erinomainen valittu niiden tuhansien ja tuhansien kaltaistesi megalomaanikkojen joukosta, jotka kuvittelevat olevansa jumalan valittuja ? Niin, ei kukaan muukaan tiedä yhtäkään syytä. Muut näkevät vaan tuon megalomaanisen itsekeskeisyytesi.

Kannattaisiko ajatella ensin ja kirjoittaa vasta sitten.

• Anonyymi kirjoitti:

Teukka on sairastunut megalomaniaan: hän kuvittelee olevansa niin erinomainen, että peukuttaa jokaista viestiään. Samoin hän kuvittelee olevansa ehdottoman totuuden lausuja - kuten kymmenet tuhannet muutkin melkein skitsofreenikoksi itsensä uskolla sairastuttaneet hihhulit (jotka tietysti ovat kaikki ristiriidassa keskenään, mutta kenelläkään näistä ei ole pienintäkään epäilystä, ettei juuri hän olisi nimenomaan jumalan suora lähettiläs maassa).

Me muut emme vaan jaksa edes lukea tuota järjetöntä floodia (eikä näköjään poistorobottikaan hyväksy tuollaista floodaamista, lieko kopioituja viestejä muilta palstoilta, jotka poistuu siis automaattisesti jollakin algoritmilla). Mieti nyt miten itsekeskeisen kuvan tuollaisesta oman erinomaisuutensa korostamisesta muille tulee. Niin ja tosiaan, miksi ihmeessä olisit juuri se ainoa erinomainen valittu niiden tuhansien ja tuhansien kaltaistesi megalomaanikkojen joukosta, jotka kuvittelevat olevansa jumalan valittuja ? Niin, ei kukaan muukaan tiedä yhtäkään syytä. Muut näkevät vaan tuon megalomaanisen itsekeskeisyytesi.

Sinä olet onnellisemmassa asemassa, koska Saatana on vienyt jo järjen, joten pystyy kirjoittamaan ilman ajattelua.

Kiitos taivastilini kasvattamisesta, sillä en ole Teukka.

"Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa.
        Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt täytyy kyllä Teuvoa puolustaa, en ole nähnyt mitään asiatonta hänen kirjoittamaansa viestiä. Hän haastaa asiallisesti, eikä mitään megalomaniaa tai skitsofreeniaa ole havaittavissa hänen kirjoituksistaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt täytyy kyllä Teuvoa puolustaa, en ole nähnyt mitään asiatonta hänen kirjoittamaansa viestiä. Hän haastaa asiallisesti, eikä mitään megalomaniaa tai skitsofreeniaa ole havaittavissa hänen kirjoituksistaan.

Toivottavasti uskot, koska se saattaa muuttaa koko loppuelämäsi:

"Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle."

"Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun."

Kun hän alkaa taivaassa rukoilla puolestasi, sen huomaat siitä, että alat hävitellen tajuta, miksi koko maailma on pahan vallassa, ja miksi ihmiskäsin tehdyt jumalanhuoneet ovat Rosvojen luolia.

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Toivottavasti uskot, koska se saattaa muuttaa koko loppuelämäsi:

"Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle."

"Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun."

Kun hän alkaa taivaassa rukoilla puolestasi, sen huomaat siitä, että alat hävitellen tajuta, miksi koko maailma on pahan vallassa, ja miksi ihmiskäsin tehdyt jumalanhuoneet ovat Rosvojen luolia.

Inspiroidu kevään käsityöhetkiin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene nukkumaan, G5G.

• Anonyymi kirjoitti:

Puusepän Pojan ansiota on sekin, ettei puutöistä ole tarvinnut luopua - vaikka monesta muusta kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene nukkumaan, G5G.

. Se söi ja teki tarpeensa ihan normaalisti”, hän

• Anonyymi kirjoitti:

. Se söi ja teki tarpeensa ihan normaalisti”, hän

Toimiko eturauhanenkin vielä normaalisti?

• Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Sinä olet onnellisemmassa asemassa, koska Saatana on vienyt jo järjen, joten pystyy kirjoittamaan ilman ajattelua.

Kiitos taivastilini kasvattamisesta, sillä en ole Teukka.

"Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa.
        Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä."

Että vesi valuu hanhen selästä Teukalla ? Käsittääkseni itse olet ollut huolissasi, miksei "sanomaasi" oteta ollenkaan vastaan: kukaan ei korvaansa lotkauta vaikka kuinka saarnaat. Ainoa, mitä saat, on viestien poistamista asiattomina. Nyt kuitenkin kun yritän saada Sinua vähän ajattelemaan, miltä esiintymisesi vaikuttaa palstalla, ohitat koko ajattelun ja alatkin esittää asiattomuuksia minusta. Voisit ehkä kehittää tuota floodaamistasi. Jos oikein kovasti kehität, joku voi vaikka jo tämän vuoden puolella lähteä ylipäätään argumentoimaan esittämästäsi asiasta. Nyt esiintymistyylisi ei vaan riitä siihen. Ja se on kokonaan Sinun oma vikasi. Vika on viestimisessäsi.

<< Sinä olet onnellisemmassa asemassa, koska Saatana on vienyt jo järjen, joten pystyy kirjoittamaan ilman ajattelua. >>

Sellaiset Saatanat on mielikuvitusolentoja. Ei sellaisia ole kuin aikuisten saduissa. Muista koko ajan, että olet palstalla samassa tilanteessa kuin 5-vuotias lapsi, joka selittää joulupukista ja väittää tietävänsä ainoana ihmisenä maailmassa totuuden joulutonttujen datankeruujärjestelmästä. Niin, me, joilla ei ole taivaallisia mielikuvituskavereita, suhtaudumme tuollaiseen huvittuneena mutta vähän säälien - ja varsinkin säälien, mitä vanhempi tuo harhojensa selittäjä on. Ei täällä siis taida oikein vaikuttaa Teukan sepitelmät jostain omasta mielikuvitukseen perustuvasta "faktasta", millainen jumala muka on, vai mitä tuumit ? Niin, kyllä sen joulupukistakin selittävän pitää aika tavalla muuttaa lähestymistään, että kukaan tällaisella palstalla jaksaa edes ottaa kantaa koko vauhkoamiseen.

Ja tosiaan, vain Sinulla on mielikuvituskavereita ja vain Sinä katsot kirjasta, mitä saa ajatella, joten kyllä meistä kahdesta minä sentään olen järkevä ja ajattelemaan kykenevä. Sinulla tuo mielikuvitusmaailma on vienyt rationaalisuuden ja tuo polku on johtamassa mielenterveyshäiriöihin. Voimakas uskonnollisuus on skitsofrenian yksi oire.

<< Kiitos taivastilini kasvattamisesta >>

Onko Sinulla joku taivastili ?

Heh, ja sitten jamppa selittää täällä, että olisi mukamas täysijärkinen. Älä nyt saatanan hihhuli tuollaisiin satuihin usko. Järki käteen nyt !

Tosiaan, luepas uudelleen tuo viestini. Mitä mieltä olisit itse kirjoittajasta, joka julistautuu joulutonttujen toimien ylimmäksi tietäjäksi ja samalla julistaisi olevansa ainoa ihminen maailmassa, joka tuon tietää - ja joka on mielestään ihan varmasti oikeassa ? Mitä mieltä olisit siitä, että tämä sama tyyppi pitäisi omia viestejään niin saatanan ylevinä ja täydellisinä, että peukuttaisi jokaista viestiään - ja kirjoittelisi sitten vielä nimimerkittömänä viestejä ylistääkseen itseään ? Niin, vakuuttaisiko se Sinut tuon tyypin järkevyydestä ? Niin, ainoa ajatuksesi todennäköisesti olisi, että tyyppi on megalomaanisia harhakuvitelmia omaava narsisti. Miten ihmeessä tuollainen voisi vakuuttaa meidätkään ? Miten ihmeessä kuvittelet, että tuo vauhkoamisesi ja itserakkaat kuvitelmasi vakuuttaisi yhtään ketään ? Miten ?

Kerro !

Ei tuossa kirjoittelussasi ole vaan mitään mieltä. Se ei vaikuta mihinkään eikä keneenkään. Ei se edes voi vaikuttaa - ainakaan ateistipalstalla. Ajattele vähän.

Jep, miksi tällä palstalla pitäisi pitää täysin turhaa floodaamistasi ? Mikä funktio sillä olisi, kun tiedät ihan varmaksi, ettei se edes voi vaikuttaa yhtään kehenkään.

<< Nyt täytyy kyllä Teuvoa puolustaa, en ole nähnyt mitään asiatonta hänen kirjoittamaansa viestiä. >>

Heh, siinä mielessä ihan vekkuli kirjoitus, että kirjoitit noin puoli tuntia sen jälkeen kun Teukan omalla nimimerkillä on asiattomasti väitetty muita ihmisiä täysin järjettömiksi.

<< Hän haastaa asiallisesti, eikä mitään megalomaniaa tai skitsofreeniaa ole havaittavissa hänen kirjoituksistaan. >>

Omaat kyllä megalomaanisia kuvitelmia omasta erinomaisuudestasi. Samoin tuot tuon kuvitelmasi omasta erinomaisuudestasi vieläpä melkoisen itserakkaasti esiin. Kuitenkin megalomaaniset kuvitelmasi perustuvat ainoastaan deluusioihisi, joten olet kyllä skitsofrenian kirjolla aivan varmasti. Toivon tietenkin, ettet koskaan todella sairastu tuohon tautiin vaikka ilmiselvästi vaara siihen pyörii.

Hakkaatko vielä monta vuotta päätäsi seinään vai kannattaisiko alkaa miettiä, mitä vikaa viestinnässäsi voisi olla. Joskus se vika nimittäin löytyy peiliäkin lähempää - eikä välttämättä ollenkaan palstan poistorobotista ja kaikista keskustelukumppaneista. Älä siis syytä peiliä, kun oma naamasi on vino.

• Anonyymi kirjoitti:

Että vesi valuu hanhen selästä Teukalla ? Käsittääkseni itse olet ollut huolissasi, miksei "sanomaasi" oteta ollenkaan vastaan: kukaan ei korvaansa lotkauta vaikka kuinka saarnaat. Ainoa, mitä saat, on viestien poistamista asiattomina. Nyt kuitenkin kun yritän saada Sinua vähän ajattelemaan, miltä esiintymisesi vaikuttaa palstalla, ohitat koko ajattelun ja alatkin esittää asiattomuuksia minusta. Voisit ehkä kehittää tuota floodaamistasi. Jos oikein kovasti kehität, joku voi vaikka jo tämän vuoden puolella lähteä ylipäätään argumentoimaan esittämästäsi asiasta. Nyt esiintymistyylisi ei vaan riitä siihen. Ja se on kokonaan Sinun oma vikasi. Vika on viestimisessäsi.

<< Sinä olet onnellisemmassa asemassa, koska Saatana on vienyt jo järjen, joten pystyy kirjoittamaan ilman ajattelua. >>

Sellaiset Saatanat on mielikuvitusolentoja. Ei sellaisia ole kuin aikuisten saduissa. Muista koko ajan, että olet palstalla samassa tilanteessa kuin 5-vuotias lapsi, joka selittää joulupukista ja väittää tietävänsä ainoana ihmisenä maailmassa totuuden joulutonttujen datankeruujärjestelmästä. Niin, me, joilla ei ole taivaallisia mielikuvituskavereita, suhtaudumme tuollaiseen huvittuneena mutta vähän säälien - ja varsinkin säälien, mitä vanhempi tuo harhojensa selittäjä on. Ei täällä siis taida oikein vaikuttaa Teukan sepitelmät jostain omasta mielikuvitukseen perustuvasta "faktasta", millainen jumala muka on, vai mitä tuumit ? Niin, kyllä sen joulupukistakin selittävän pitää aika tavalla muuttaa lähestymistään, että kukaan tällaisella palstalla jaksaa edes ottaa kantaa koko vauhkoamiseen.

Ja tosiaan, vain Sinulla on mielikuvituskavereita ja vain Sinä katsot kirjasta, mitä saa ajatella, joten kyllä meistä kahdesta minä sentään olen järkevä ja ajattelemaan kykenevä. Sinulla tuo mielikuvitusmaailma on vienyt rationaalisuuden ja tuo polku on johtamassa mielenterveyshäiriöihin. Voimakas uskonnollisuus on skitsofrenian yksi oire.

<< Kiitos taivastilini kasvattamisesta >>

Onko Sinulla joku taivastili ?

Heh, ja sitten jamppa selittää täällä, että olisi mukamas täysijärkinen. Älä nyt saatanan hihhuli tuollaisiin satuihin usko. Järki käteen nyt !

Tosiaan, luepas uudelleen tuo viestini. Mitä mieltä olisit itse kirjoittajasta, joka julistautuu joulutonttujen toimien ylimmäksi tietäjäksi ja samalla julistaisi olevansa ainoa ihminen maailmassa, joka tuon tietää - ja joka on mielestään ihan varmasti oikeassa ? Mitä mieltä olisit siitä, että tämä sama tyyppi pitäisi omia viestejään niin saatanan ylevinä ja täydellisinä, että peukuttaisi jokaista viestiään - ja kirjoittelisi sitten vielä nimimerkittömänä viestejä ylistääkseen itseään ? Niin, vakuuttaisiko se Sinut tuon tyypin järkevyydestä ? Niin, ainoa ajatuksesi todennäköisesti olisi, että tyyppi on megalomaanisia harhakuvitelmia omaava narsisti. Miten ihmeessä tuollainen voisi vakuuttaa meidätkään ? Miten ihmeessä kuvittelet, että tuo vauhkoamisesi ja itserakkaat kuvitelmasi vakuuttaisi yhtään ketään ? Miten ?

Kerro !

Ei tuossa kirjoittelussasi ole vaan mitään mieltä. Se ei vaikuta mihinkään eikä keneenkään. Ei se edes voi vaikuttaa - ainakaan ateistipalstalla. Ajattele vähän.

Jep, miksi tällä palstalla pitäisi pitää täysin turhaa floodaamistasi ? Mikä funktio sillä olisi, kun tiedät ihan varmaksi, ettei se edes voi vaikuttaa yhtään kehenkään.

<< Nyt täytyy kyllä Teuvoa puolustaa, en ole nähnyt mitään asiatonta hänen kirjoittamaansa viestiä. >>

Heh, siinä mielessä ihan vekkuli kirjoitus, että kirjoitit noin puoli tuntia sen jälkeen kun Teukan omalla nimimerkillä on asiattomasti väitetty muita ihmisiä täysin järjettömiksi.

<< Hän haastaa asiallisesti, eikä mitään megalomaniaa tai skitsofreeniaa ole havaittavissa hänen kirjoituksistaan. >>

Omaat kyllä megalomaanisia kuvitelmia omasta erinomaisuudestasi. Samoin tuot tuon kuvitelmasi omasta erinomaisuudestasi vieläpä melkoisen itserakkaasti esiin. Kuitenkin megalomaaniset kuvitelmasi perustuvat ainoastaan deluusioihisi, joten olet kyllä skitsofrenian kirjolla aivan varmasti. Toivon tietenkin, ettet koskaan todella sairastu tuohon tautiin vaikka ilmiselvästi vaara siihen pyörii.

Hakkaatko vielä monta vuotta päätäsi seinään vai kannattaisiko alkaa miettiä, mitä vikaa viestinnässäsi voisi olla. Joskus se vika nimittäin löytyy peiliäkin lähempää - eikä välttämättä ollenkaan palstan poistorobotista ja kaikista keskustelukumppaneista. Älä siis syytä peiliä, kun oma naamasi on vino.

Äläkä sinäkään syytä totuutta näköharhaksi, kun omassa silmässäsi on pitkä hirsi.

• Eihän Saatan ole sinulle tätäkään paljastanut:

Kiitos sinullekin on oman pääsi omaa halusit taivastililleni siirtää.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1881
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1748
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1176
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      966
    5. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      77
      948
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      825
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      801
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      772
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      764
    Aihe