Kadoksissa on elokuvan nimi, pystyisiköhän joku auttamaan sen löytämisessä?
Muistan satunnaisia pätkiä sieltä täältä, mutta juonta en selkeästi.
Kyseessä on ehkä 1980-1990 tehty elokuva, jossa nuoret miehet taistelevat omissa rotujengeissään toisiaan vastaan. Elokuva on puhuttu englanniksi ja espanjaksi. Osa elokuvasta sijoittuu vankilamaailmaan, jossa jengien välillä tapahtuu yhteistyötä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Joku valkoihoinen nuorimies on latinoiden jengissä, koska on pienestä asti ollut heidän "veli" jollain tapaa. Jollakin espanjankielisellä jengillä oli jengitatuointi, ehkä "Otra 'jotain'". Elokuvaan liittyy väkivaltaa ja huumeiden käyttöä, ja yksi tyypeistä oli taidemaalari, joka käytti suonensisäisiä huumeita. Pieni sukulaispoika kuoli kokeiltuaan pöydälle jäänyttä neulaa.
Saisikohan joku tästä kuvauksesta kiinni? Haluaisin kovasti nähdä elokuvan parinkymmenen vuoden jälkeen uudelleen.
Mikä elokuva?
8
84
Vastaukset
- Anonyymi
Paljon elokuvia tuohon kuvaukseen sopivia. Menettikö valkoihoinen pääosa jossain vaiheessa jalkansa polvesta alaspäin?
- Anonyymi
Täysin outo leffa edelleenkin ainakin minulle, vaikka olisi tuommoinenkin selkeä vinkki.
📼
Luulisin nähneeni, mutten muista nimeä. Voisiko se olla:
Samaa verta / Bound by Honor / Blood In, Blood Out ?
Siinä on ainakin jengisotaa, vankilaa, vaaleampi latino, pikkupojan yliannostus ym ym.- Anonyymi
Tosiaan, Bound by Honor (1993) on se elokuva, jossa vaalea pääosa menettää jalkansa jossain vaiheessa, mutta en tiedä, että haetaanko tätä elokuvaa:
https://www.imdb.com/title/tt0106469/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaan, Bound by Honor (1993) on se elokuva, jossa vaalea pääosa menettää jalkansa jossain vaiheessa, mutta en tiedä, että haetaanko tätä elokuvaa:
https://www.imdb.com/title/tt0106469/Kyllä, tämä se on! Muistikuvani elokuvasta olivat vähän hatarat, mutta juuri tätä leffaa tarkoitin. Muistan sen olleen hyvin vaikuttava elokuva silloin joskus muinoin, kun olen sen nähnyt, vaikkei se niin vanha elokuva ollutkaan.
Kiitos paljon! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, tämä se on! Muistikuvani elokuvasta olivat vähän hatarat, mutta juuri tätä leffaa tarkoitin. Muistan sen olleen hyvin vaikuttava elokuva silloin joskus muinoin, kun olen sen nähnyt, vaikkei se niin vanha elokuva ollutkaan.
Kiitos paljon!Mahtavaa, kun muutkin osaavat auttaa! En ole tosiaan tuota leffaa nähnyt, nimeltä tiedän.
📼
p.s. olin 79,6 %:sti varma siitä, että aloitus on kompakysymys :D
"Kadoksissa on elokuvan nimi..." ja lopputeksti on sitten harhautusta... S24:ssä kun ei koskaan tiedä, ollanko aina tosissaan...
www.imdb.com/title/tt0338188/
(tämän olen nähnyt ja varsin väkivaltaisen brutaaliksi yltyväksi länkkäriksi todennut) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, tämä se on! Muistikuvani elokuvasta olivat vähän hatarat, mutta juuri tätä leffaa tarkoitin. Muistan sen olleen hyvin vaikuttava elokuva silloin joskus muinoin, kun olen sen nähnyt, vaikkei se niin vanha elokuva ollutkaan.
Kiitos paljon!Yhteistyöllä löytyi :) Käyttäjä 'tattiaivo' antoi vaihtoehtoja, joista tunnistin hakemasi elokuvan. Suomennettu nimi "Samaa verta" kun on monen elokuvan suomennettu nimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtavaa, kun muutkin osaavat auttaa! En ole tosiaan tuota leffaa nähnyt, nimeltä tiedän.
📼
p.s. olin 79,6 %:sti varma siitä, että aloitus on kompakysymys :D
"Kadoksissa on elokuvan nimi..." ja lopputeksti on sitten harhautusta... S24:ssä kun ei koskaan tiedä, ollanko aina tosissaan...
www.imdb.com/title/tt0338188/
(tämän olen nähnyt ja varsin väkivaltaisen brutaaliksi yltyväksi länkkäriksi todennut)Tottakai autan, jos osaan. Monesti kysymykset vain olleet liian vaikeita meikälle. Tärkeää on tietää esim. vuosiluku suurinpiirtein, kun nykyään on niin paljon samannimisiäkin elokuvia paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631513929Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503305Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4742764Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2721783Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321443- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611300- 771278