Mikä elokuva?

Anonyymi

Kadoksissa on elokuvan nimi, pystyisiköhän joku auttamaan sen löytämisessä?
Muistan satunnaisia pätkiä sieltä täältä, mutta juonta en selkeästi.
Kyseessä on ehkä 1980-1990 tehty elokuva, jossa nuoret miehet taistelevat omissa rotujengeissään toisiaan vastaan. Elokuva on puhuttu englanniksi ja espanjaksi. Osa elokuvasta sijoittuu vankilamaailmaan, jossa jengien välillä tapahtuu yhteistyötä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Joku valkoihoinen nuorimies on latinoiden jengissä, koska on pienestä asti ollut heidän "veli" jollain tapaa. Jollakin espanjankielisellä jengillä oli jengitatuointi, ehkä "Otra 'jotain'". Elokuvaan liittyy väkivaltaa ja huumeiden käyttöä, ja yksi tyypeistä oli taidemaalari, joka käytti suonensisäisiä huumeita. Pieni sukulaispoika kuoli kokeiltuaan pöydälle jäänyttä neulaa.
Saisikohan joku tästä kuvauksesta kiinni? Haluaisin kovasti nähdä elokuvan parinkymmenen vuoden jälkeen uudelleen.

8

228

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paljon elokuvia tuohon kuvaukseen sopivia. Menettikö valkoihoinen pääosa jossain vaiheessa jalkansa polvesta alaspäin?

• Anonyymi

Täysin outo leffa edelleenkin ainakin minulle, vaikka olisi tuommoinenkin selkeä vinkki.

📼

• Luulisin nähneeni, mutten muista nimeä. Voisiko se olla:
      Samaa verta / Bound by Honor / Blood In, Blood Out ?

Siinä on ainakin jengisotaa, vankilaa, vaaleampi latino, pikkupojan yliannostus ym ym.

• Anonyymi

Tosiaan, Bound by Honor (1993) on se elokuva, jossa vaalea pääosa menettää jalkansa jossain vaiheessa, mutta en tiedä, että haetaanko tätä elokuvaa:

https://www.imdb.com/title/tt0106469/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosiaan, Bound by Honor (1993) on se elokuva, jossa vaalea pääosa menettää jalkansa jossain vaiheessa, mutta en tiedä, että haetaanko tätä elokuvaa:

https://www.imdb.com/title/tt0106469/

Kyllä, tämä se on! Muistikuvani elokuvasta olivat vähän hatarat, mutta juuri tätä leffaa tarkoitin. Muistan sen olleen hyvin vaikuttava elokuva silloin joskus muinoin, kun olen sen nähnyt, vaikkei se niin vanha elokuva ollutkaan.
        Kiitos paljon!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, tämä se on! Muistikuvani elokuvasta olivat vähän hatarat, mutta juuri tätä leffaa tarkoitin. Muistan sen olleen hyvin vaikuttava elokuva silloin joskus muinoin, kun olen sen nähnyt, vaikkei se niin vanha elokuva ollutkaan.
        Kiitos paljon!

Mahtavaa, kun muutkin osaavat auttaa! En ole tosiaan tuota leffaa nähnyt, nimeltä tiedän.

📼

p.s. olin 79,6 %:sti varma siitä, että aloitus on kompakysymys :D

"Kadoksissa on elokuvan nimi..." ja lopputeksti on sitten harhautusta... S24:ssä kun ei koskaan tiedä, ollanko aina tosissaan...

www.imdb.com/title/tt0338188/

(tämän olen nähnyt ja varsin väkivaltaisen brutaaliksi yltyväksi länkkäriksi todennut)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos paljon!

Yhteistyöllä löytyi :) Käyttäjä 'tattiaivo' antoi vaihtoehtoja, joista tunnistin hakemasi elokuvan. Suomennettu nimi "Samaa verta" kun on monen elokuvan suomennettu nimi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mahtavaa, kun muutkin osaavat auttaa! En ole tosiaan tuota leffaa nähnyt, nimeltä tiedän.

📼

p.s. olin 79,6 %:sti varma siitä, että aloitus on kompakysymys :D

"Kadoksissa on elokuvan nimi..." ja lopputeksti on sitten harhautusta... S24:ssä kun ei koskaan tiedä, ollanko aina tosissaan...

www.imdb.com/title/tt0338188/

(tämän olen nähnyt ja varsin väkivaltaisen brutaaliksi yltyväksi länkkäriksi todennut)

Tottakai autan, jos osaan. Monesti kysymykset vain olleet liian vaikeita meikälle. Tärkeää on tietää esim. vuosiluku suurinpiirtein, kun nykyään on niin paljon samannimisiäkin elokuvia paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      132
      1863
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      877
    3. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      151
      850
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      60
      810
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      782
    6. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      47
      722
    7. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      73
      681
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      274
      672
    9. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      44
      667
    10. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      34
      602
    Aihe