Mikä elokuva?

Anonyymi

Kadoksissa on elokuvan nimi, pystyisiköhän joku auttamaan sen löytämisessä?
Muistan satunnaisia pätkiä sieltä täältä, mutta juonta en selkeästi.
Kyseessä on ehkä 1980-1990 tehty elokuva, jossa nuoret miehet taistelevat omissa rotujengeissään toisiaan vastaan. Elokuva on puhuttu englanniksi ja espanjaksi. Osa elokuvasta sijoittuu vankilamaailmaan, jossa jengien välillä tapahtuu yhteistyötä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Joku valkoihoinen nuorimies on latinoiden jengissä, koska on pienestä asti ollut heidän "veli" jollain tapaa. Jollakin espanjankielisellä jengillä oli jengitatuointi, ehkä "Otra 'jotain'". Elokuvaan liittyy väkivaltaa ja huumeiden käyttöä, ja yksi tyypeistä oli taidemaalari, joka käytti suonensisäisiä huumeita. Pieni sukulaispoika kuoli kokeiltuaan pöydälle jäänyttä neulaa.
Saisikohan joku tästä kuvauksesta kiinni? Haluaisin kovasti nähdä elokuvan parinkymmenen vuoden jälkeen uudelleen.

8

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paljon elokuvia tuohon kuvaukseen sopivia. Menettikö valkoihoinen pääosa jossain vaiheessa jalkansa polvesta alaspäin?

• Anonyymi

Täysin outo leffa edelleenkin ainakin minulle, vaikka olisi tuommoinenkin selkeä vinkki.

📼

• Luulisin nähneeni, mutten muista nimeä. Voisiko se olla:
      Samaa verta / Bound by Honor / Blood In, Blood Out ?

Siinä on ainakin jengisotaa, vankilaa, vaaleampi latino, pikkupojan yliannostus ym ym.

• Anonyymi

Tosiaan, Bound by Honor (1993) on se elokuva, jossa vaalea pääosa menettää jalkansa jossain vaiheessa, mutta en tiedä, että haetaanko tätä elokuvaa:

https://www.imdb.com/title/tt0106469/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosiaan, Bound by Honor (1993) on se elokuva, jossa vaalea pääosa menettää jalkansa jossain vaiheessa, mutta en tiedä, että haetaanko tätä elokuvaa:

https://www.imdb.com/title/tt0106469/

Kyllä, tämä se on! Muistikuvani elokuvasta olivat vähän hatarat, mutta juuri tätä leffaa tarkoitin. Muistan sen olleen hyvin vaikuttava elokuva silloin joskus muinoin, kun olen sen nähnyt, vaikkei se niin vanha elokuva ollutkaan.
        Kiitos paljon!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, tämä se on! Muistikuvani elokuvasta olivat vähän hatarat, mutta juuri tätä leffaa tarkoitin. Muistan sen olleen hyvin vaikuttava elokuva silloin joskus muinoin, kun olen sen nähnyt, vaikkei se niin vanha elokuva ollutkaan.
        Kiitos paljon!

Mahtavaa, kun muutkin osaavat auttaa! En ole tosiaan tuota leffaa nähnyt, nimeltä tiedän.

📼

p.s. olin 79,6 %:sti varma siitä, että aloitus on kompakysymys :D

"Kadoksissa on elokuvan nimi..." ja lopputeksti on sitten harhautusta... S24:ssä kun ei koskaan tiedä, ollanko aina tosissaan...

www.imdb.com/title/tt0338188/

(tämän olen nähnyt ja varsin väkivaltaisen brutaaliksi yltyväksi länkkäriksi todennut)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos paljon!

Yhteistyöllä löytyi :) Käyttäjä 'tattiaivo' antoi vaihtoehtoja, joista tunnistin hakemasi elokuvan. Suomennettu nimi "Samaa verta" kun on monen elokuvan suomennettu nimi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mahtavaa, kun muutkin osaavat auttaa! En ole tosiaan tuota leffaa nähnyt, nimeltä tiedän.

📼

p.s. olin 79,6 %:sti varma siitä, että aloitus on kompakysymys :D

"Kadoksissa on elokuvan nimi..." ja lopputeksti on sitten harhautusta... S24:ssä kun ei koskaan tiedä, ollanko aina tosissaan...

www.imdb.com/title/tt0338188/

(tämän olen nähnyt ja varsin väkivaltaisen brutaaliksi yltyväksi länkkäriksi todennut)

Tottakai autan, jos osaan. Monesti kysymykset vain olleet liian vaikeita meikälle. Tärkeää on tietää esim. vuosiluku suurinpiirtein, kun nykyään on niin paljon samannimisiäkin elokuvia paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5500
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2747
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      1995
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1443
    Aihe