narsistin arvot..

Anonyymi

niitä ei tunnu olevan hällä minkäänlaisia.
narsisti ei arvosta mitään elämässään muuta kuin omaa napaansa ja testaa paljosti omia kykyjään valloittaa naisia/miehiä.
ulkokuori pitää vastapuolella olla kaunis/komea ja sisällöllä ei ole narsistille mitään merkitystä.
narsisti pelaa myös mielenpeliä uhrinsa kanssa pitkään ja yrittää saada uhrin pois tolaltaan keinolla millä hyvänsä.
mitä ihmeellisimillä yrityksillä ja tahto satuttaa ja polkea on valtava!
sehän kertoo narsistin omasta epävarmuudesta paljon.

muistan oman eroni jälkeen kun eräs ex narsistini ystävä sanoi narsististani että se on ollut aina itsestään tosi epävarma.. jäin miettimään silloin kun en vielä ymmärtänyt tilannetta ja ihmispersoonaa kokonaan että mitä mahtoi tarkoittaa.
nyt kolmen vuoden jälkeen ymmärrän täydellisesti!!
kissahiiri leikkiä jatkui niin pitkään että ei ole enää epäilystäkään.
olen vapaa.
ja täysin ymmärrän kohtaamaani ihmispersoonaa.
oppia kaikki ja ymmärrys mennä kauas hänen vaikutuspiiristään.

muutosta voi vaan toivoa hänen kohdallaan mutta luulenpa että toiminta jatkuu samanmoisena aina.
heräämistä omaan käytökseen tuskin koskaan tulee näillä persoonilla.

kiitollinen kai täytyy olla että itse on kuivilla tuosta sontaläjästä. valtapeli on rumaa peliä ja raastoi kauan omaa minäänikin mutta suunta vaihtui ja kokee olevansa taas kaunis ja vahva ihminen ja aika on ollut lääke kaikkeen.

voimia ihmiset jotka olette selättäneet narsismin salat, on aika kukoistaa :)

105

1412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kävin vilkaisemas pitkästä aikaa.

      Pikkusen ihmetytti kun lopussa lukee
      "kiitollinen kai täytyy olla että itse on kuivilla tuosta sontaläjästä."

      Pitäneeekö tuo paikkansa, kun kuitenkin näyttää olevan tarve sitä sontaläjää tonkia

      • Anonyymi

        Tuo tuli minunkin mieleeni. Miksi enää miettiä tuota "sontaläjää", vai onko niin, että harmittaa kun ei itse saanut sitä "valtaa" suhteessa voidakseen saada sen sujumaan oman tahtonsa mukaisesti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tuli minunkin mieleeni. Miksi enää miettiä tuota "sontaläjää", vai onko niin, että harmittaa kun ei itse saanut sitä "valtaa" suhteessa voidakseen saada sen sujumaan oman tahtonsa mukaisesti?

        Niin jos on tarve mitätöidä ihmisen arvoa, niin mielestäni sen taustalla on kaunaa ja katkeruutta ko. ihmistä kohtaan mikä sitoo ihmisen edelleen siihen "sontaläjään"

        Ettei voi puhua mistään kuivilla olosta.

        Mitä tulee myös mainittuun "on aika kukoistaa"

        Niin voisiko sitä kukoistaa ihan omana itsenään ilman että että tarvitsee vertailukohdakseen jonkun toisen sontaläjästä puhumattakaan.

        Tuli vaan mieleen aikoinaan lukemastani narsistin tavasta valikoida ihmisiä omasta mielestään itsensä alapuolelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tuli minunkin mieleeni. Miksi enää miettiä tuota "sontaläjää", vai onko niin, että harmittaa kun ei itse saanut sitä "valtaa" suhteessa voidakseen saada sen sujumaan oman tahtonsa mukaisesti?

        Narsismia näkyy olevan aloittajassakin aika reilusti. Hän mitätöi toisen sontaläjäksi ja kehuu itseään. Itse hän ei sitä huomaa eikä tule koskaan huomaamaan.

        Joku riippuvuus edelleen on. Ei ole irrottanut itseään exästään. Haluaa vielä jauhaa suhdettaan.

        Huomiota kiinnitti myös se, että isot kirjaimet ovat aloittajalle tuntemattomia, samoin muut välimerkit kuin piste. Pitää siis oikeutenaan kirjoittaa omilla säännöillään. Narsisti voi tehdä näin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Narsismia näkyy olevan aloittajassakin aika reilusti. Hän mitätöi toisen sontaläjäksi ja kehuu itseään. Itse hän ei sitä huomaa eikä tule koskaan huomaamaan.

        Joku riippuvuus edelleen on. Ei ole irrottanut itseään exästään. Haluaa vielä jauhaa suhdettaan.

        Huomiota kiinnitti myös se, että isot kirjaimet ovat aloittajalle tuntemattomia, samoin muut välimerkit kuin piste. Pitää siis oikeutenaan kirjoittaa omilla säännöillään. Narsisti voi tehdä näin.

        No aloitus toki voi olla keksitty, kuvitteellinen, et sillä jotain huomiota sais.
        Kiinnitin vaan huomiota kun kun näytti olleen parikin aloitusta joissa viitattiin eritteisiin.

        Mutta tosiaan kantsii lukea näitä hieman tarkemmin, kun äkkiseltään vilkaisten asiat ei ole aina niin miltä ne näyttävät.

        Paljonhan sitä ihminen tulee käyttämiensä sanavalintojen vuoksi kertoneeksi myös itsestään ja arvoistaan. Sitä aloittajan mainitsemaa vahvuutta ja kauneutta en ny aloituksen perusteella näe.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No aloitus toki voi olla keksitty, kuvitteellinen, et sillä jotain huomiota sais.
        Kiinnitin vaan huomiota kun kun näytti olleen parikin aloitusta joissa viitattiin eritteisiin.

        Mutta tosiaan kantsii lukea näitä hieman tarkemmin, kun äkkiseltään vilkaisten asiat ei ole aina niin miltä ne näyttävät.

        Paljonhan sitä ihminen tulee käyttämiensä sanavalintojen vuoksi kertoneeksi myös itsestään ja arvoistaan. Sitä aloittajan mainitsemaa vahvuutta ja kauneutta en ny aloituksen perusteella näe.

        Mitäs te pilkunviilajat täällä tongitte?


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No aloitus toki voi olla keksitty, kuvitteellinen, et sillä jotain huomiota sais.
        Kiinnitin vaan huomiota kun kun näytti olleen parikin aloitusta joissa viitattiin eritteisiin.

        Mutta tosiaan kantsii lukea näitä hieman tarkemmin, kun äkkiseltään vilkaisten asiat ei ole aina niin miltä ne näyttävät.

        Paljonhan sitä ihminen tulee käyttämiensä sanavalintojen vuoksi kertoneeksi myös itsestään ja arvoistaan. Sitä aloittajan mainitsemaa vahvuutta ja kauneutta en ny aloituksen perusteella näe.

        Tosiaan sanavalinnoillaan tulee kertoneeksi yhtä ja toista. Ja on kai niitäkin, jotka osaavat lukea rivien välistä, että siinä suhteessa itsensä ylentäminen paskakasan yläpuolelle kertoo omaa tarinaansa. Vähän sama toisinpäin, kun kuulemani perusteella joku selittää, ettei halua ryhtyä enää orjan osaan alistettavaksi suhteessaan, vaikka se toinen niin koasti pyytää häntä puolisokseen. Siinäkin kertoo todellisen ongelmansa, vaikka se ei ehkä tarkoitus olekaan. Eli jompsin kumpsin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs te pilkunviilajat täällä tongitte?

        Aloittajan viestiä, tiedoksi sinullekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs te pilkunviilajat täällä tongitte?

        Niin jos tänne kirjoittaa niin silloin saattaa myös joku vastata, ottaa kantaa lukemaansa.

        Otsikossa puhuttiin myös arvoista, jonka aiheen ykkösenä on useinkin ihmisarvo.
        Sekin kannattaa sisäistää, mitä se pitää sisällään.

        Mutta joo, ymmärrän kyllä jos tuntee katkeruutta ja kaunaa jotakuta ihmistä kohtaan, niin mieli on musta jolloin tekee mieli alentaa sen ihmisen arvoa.

        Mutta yleensä sellainen ohimenevää. Aloittajan tapauksessa ei niin ilm. ole käynyt, kun erostakin on jo kolmisen vuotta jos aloituksen teksistä oikein ymmärsin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan viestiä, tiedoksi sinullekin.

        No yhtykää sitten vaan pilkkuihinne edelleen. Hui kamala sentään miten joku voi tuntea kaunaa ja katkeruutta narsistia kohtaan! Sehän on tietenkin narsisti, kun vielä tekee kirjoitusvirheitäkin ja puhuu halventavaan sävyyn rassukasta ja pitää sitä samanarvoisena kuin läjää ulostetta, mikä muuten on paljon arvokkaampaa. Vaatiihan se jumalan vilja paljon paskaa kasvaakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No yhtykää sitten vaan pilkkuihinne edelleen. Hui kamala sentään miten joku voi tuntea kaunaa ja katkeruutta narsistia kohtaan! Sehän on tietenkin narsisti, kun vielä tekee kirjoitusvirheitäkin ja puhuu halventavaan sävyyn rassukasta ja pitää sitä samanarvoisena kuin läjää ulostetta, mikä muuten on paljon arvokkaampaa. Vaatiihan se jumalan vilja paljon paskaa kasvaakseen.

        Mulla on toi periaate, että kun sataa paljon paskaa niskaan, saa kasvatettua hyvin kukkasia.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi kirjoitti:

        No yhtykää sitten vaan pilkkuihinne edelleen. Hui kamala sentään miten joku voi tuntea kaunaa ja katkeruutta narsistia kohtaan! Sehän on tietenkin narsisti, kun vielä tekee kirjoitusvirheitäkin ja puhuu halventavaan sävyyn rassukasta ja pitää sitä samanarvoisena kuin läjää ulostetta, mikä muuten on paljon arvokkaampaa. Vaatiihan se jumalan vilja paljon paskaa kasvaakseen.

        "Hui kamala sentään miten joku voi tuntea kaunaa ja katkeruutta narsistia kohtaan!"

        Eihän se mitään kamalaa ole, päinvastoin hyvinkin ymmärrettävää, silloin kun tuntee kaunaa ja katkeruutta ja mieli musta, kuten kirjoitin jo edellisessä postauksessani.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Hui kamala sentään miten joku voi tuntea kaunaa ja katkeruutta narsistia kohtaan!"

        Eihän se mitään kamalaa ole, päinvastoin hyvinkin ymmärrettävää, silloin kun tuntee kaunaa ja katkeruutta ja mieli musta, kuten kirjoitin jo edellisessä postauksessani.

        Mutta itseasiassa pahan näkeminen pahana ei kerro mustasta mielestä, vaan musta mieli näkee pahan hyvänä.

        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin jos tänne kirjoittaa niin silloin saattaa myös joku vastata, ottaa kantaa lukemaansa.

        Otsikossa puhuttiin myös arvoista, jonka aiheen ykkösenä on useinkin ihmisarvo.
        Sekin kannattaa sisäistää, mitä se pitää sisällään.

        Mutta joo, ymmärrän kyllä jos tuntee katkeruutta ja kaunaa jotakuta ihmistä kohtaan, niin mieli on musta jolloin tekee mieli alentaa sen ihmisen arvoa.

        Mutta yleensä sellainen ohimenevää. Aloittajan tapauksessa ei niin ilm. ole käynyt, kun erostakin on jo kolmisen vuotta jos aloituksen teksistä oikein ymmärsin.

        ♦️No_mutta

        "Mutta joo, ymmärrän kyllä jos tuntee katkeruutta ja kaunaa jotakuta ihmistä kohtaan, niin mieli on musta jolloin tekee mieli alentaa sen ihmisen arvoa."
        No mutta miten sinun ajatuksiasi voisi vähän saada eteenpäin?
        Minä kun luen tämän kaltaisen aloituksen niin ajattelen että hyvä kun joku päässyt taas irti.
        Kaikkihan tiedämme (me jotka syvemmin asiaan olemme tutustuneet siis) että irtaantumisessa on vaiheita. En nyt näkisi mitään mikä välttämättä kiinnittäisi aloittajaa enää narsistiin ainakaan pelkästään tuon lyhyehkön kuvauksen perusteella.

        Tämä palsta on edelleen tällainen avoin palsta että tänne saa kirjoittaa ilman pääsykokeita...!!! Jos on kolmen vuoden etäisyydellä narsistista, on huomattavasti lähempänä vielä kuin minä ja ylt. Mutta toivottavasti välimatka pysyy ja kasvaa.

        Menestystä aloittajalle valitsemallaan tiellä kohti elämää ilman narsistia❗

        Alunperin jäin lukemaan tätä ketjua yltin osalta etsien sopivaa välystä missä voisin kysyä vointia että onko selvinnyt koronatta.
        No, kysyn nyt tässä että oletko selvinnyt koronatta?


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin jos tänne kirjoittaa niin silloin saattaa myös joku vastata, ottaa kantaa lukemaansa.

        Otsikossa puhuttiin myös arvoista, jonka aiheen ykkösenä on useinkin ihmisarvo.
        Sekin kannattaa sisäistää, mitä se pitää sisällään.

        Mutta joo, ymmärrän kyllä jos tuntee katkeruutta ja kaunaa jotakuta ihmistä kohtaan, niin mieli on musta jolloin tekee mieli alentaa sen ihmisen arvoa.

        Mutta yleensä sellainen ohimenevää. Aloittajan tapauksessa ei niin ilm. ole käynyt, kun erostakin on jo kolmisen vuotta jos aloituksen teksistä oikein ymmärsin.

        ♦️Sekin_kannattaa

        "Otsikossa puhuttiin myös arvoista, jonka aiheen ykkösenä on useinkin ihmisarvo.
        Sekin kannattaa sisäistää, mitä se pitää sisällään. "
        Niin, onko ihmisellä ihmisarvoa vielä vaikka olisi jo kuollut? Toivottavasti hänellä on sitä ollut aikanaan ja toivottavasti kunkin edesmenneen muistoa kunnioitetaan jollain tavoin. Vaikka en nyt ymmärrä miten voisi käydä erityisesti kunnioittamaan jonkin hirveän sarjamurhaajan tms. muun sairaan diktaattorin muistoa.
        Ehkä se kunnioitus noita kohtaan voisi löytyä vaikka menemällä sinne ihan varhaiseen lapsuuteen ja niihin surkeuksiin joita nämä ovat siellä kohdanneet. Voisi ajatella että jokainen tarvitsisi sen verran lähtökohtia että jokaisella olisi edes mahdollisuus kasvaa ns. normaaliksi tai edes lähelle sitä. Noin ei kuitenkaan aina käy. Sekin täytyisi vain hyväksyä.
        Kaikkea ei vain voi lähteä kunnioittamaan. Jos nyt vain näkee edessään lähinnä läjän, joksi joku on muotoutunut, niin mikäs sinä sitten sille teet?
        Alun ajatukseni edesmenneen ihmisarvosta siis muotoutui sitä kautta, kun ajattelin että narsisti ei ole koskaan ikäänkuin edes kasvanut koko ihmiseksi vaan jäänyt vajaaksi kohtalokkaalla tavalla sen kannalta, että sillä voisi se ihmisarvo olla ihan samoin kuin muilla... But I´m so sorry about it...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta itseasiassa pahan näkeminen pahana ei kerro mustasta mielestä, vaan musta mieli näkee pahan hyvänä.

        "poiuytfrdfghj"

        Yes_poiju

        Yes poiju! Nyt hyvä oivallus. Tuossa oivalluksessa on ikäänkuin oikeustaju kohdallaan.
        Mutta älä anna tämän kihahtaa hattuun. Kukaan ei tahdo sinun täyttävän enempää tätä ketjua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ♦️No_mutta

        "Mutta joo, ymmärrän kyllä jos tuntee katkeruutta ja kaunaa jotakuta ihmistä kohtaan, niin mieli on musta jolloin tekee mieli alentaa sen ihmisen arvoa."
        No mutta miten sinun ajatuksiasi voisi vähän saada eteenpäin?
        Minä kun luen tämän kaltaisen aloituksen niin ajattelen että hyvä kun joku päässyt taas irti.
        Kaikkihan tiedämme (me jotka syvemmin asiaan olemme tutustuneet siis) että irtaantumisessa on vaiheita. En nyt näkisi mitään mikä välttämättä kiinnittäisi aloittajaa enää narsistiin ainakaan pelkästään tuon lyhyehkön kuvauksen perusteella.

        Tämä palsta on edelleen tällainen avoin palsta että tänne saa kirjoittaa ilman pääsykokeita...!!! Jos on kolmen vuoden etäisyydellä narsistista, on huomattavasti lähempänä vielä kuin minä ja ylt. Mutta toivottavasti välimatka pysyy ja kasvaa.

        Menestystä aloittajalle valitsemallaan tiellä kohti elämää ilman narsistia❗

        Alunperin jäin lukemaan tätä ketjua yltin osalta etsien sopivaa välystä missä voisin kysyä vointia että onko selvinnyt koronatta.
        No, kysyn nyt tässä että oletko selvinnyt koronatta?

        "Alunperin jäin lukemaan tätä ketjua yltin osalta etsien sopivaa välystä missä voisin kysyä vointia että onko selvinnyt koronatta.
        No, kysyn nyt tässä että oletko selvinnyt koronatta?"

        Niih, mielenkiintoista, jotensakin läpinäkyvääkin.

        Sinulla näyttää tuos olevan aloitus jonka otsikko on "Narsisti on ratsastaja ja hevosen nimi on korona."

        Näyttää siinä lukevan myös, että "Ne etsivät huomiota ja löytävät itselleen keinon tavalla tai toisella." Puhut myös heidän tarpeestaaan saada huomiota. Edelleen kerrot korona aloituksessasi , että narsisti kerää tietoa mm. hoviensa ja eksiensä oloista korona aikaan.

        Pakostakin tuli mieleen et itse näyt myös itse käyttävän koronaa aasinsiltana saadaksesi huomiota ja yrität saada tietoa.

        Tämmöstä ny tuli mieleen tässä kohtaa


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Alunperin jäin lukemaan tätä ketjua yltin osalta etsien sopivaa välystä missä voisin kysyä vointia että onko selvinnyt koronatta.
        No, kysyn nyt tässä että oletko selvinnyt koronatta?"

        Niih, mielenkiintoista, jotensakin läpinäkyvääkin.

        Sinulla näyttää tuos olevan aloitus jonka otsikko on "Narsisti on ratsastaja ja hevosen nimi on korona."

        Näyttää siinä lukevan myös, että "Ne etsivät huomiota ja löytävät itselleen keinon tavalla tai toisella." Puhut myös heidän tarpeestaaan saada huomiota. Edelleen kerrot korona aloituksessasi , että narsisti kerää tietoa mm. hoviensa ja eksiensä oloista korona aikaan.

        Pakostakin tuli mieleen et itse näyt myös itse käyttävän koronaa aasinsiltana saadaksesi huomiota ja yrität saada tietoa.

        Tämmöstä ny tuli mieleen tässä kohtaa

        "Pakostakin tuli mieleen et itse näyt myös itse käyttävän koronaa aasinsiltana saadaksesi huomiota ja yrität saada tietoa."
        Vai sellainen olen...
        Sinulla se vain samat kujeet mielessä aina. Et ilmeisesti muutu edes iän mukana. Jokin sinussa on hyvin painavaa ja rankkaa.
        Yleensä ihmiset ovat ystävällisiä ja vastaavat kohteliaasti kun niiltä kohteliasti kysytään, ikäänkuin rehellisesti ystävällisesti huomioiden...
        Huomioiden tosiaan...
        (Narsistien motiivit ovat ihan erilaiset).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pakostakin tuli mieleen et itse näyt myös itse käyttävän koronaa aasinsiltana saadaksesi huomiota ja yrität saada tietoa."
        Vai sellainen olen...
        Sinulla se vain samat kujeet mielessä aina. Et ilmeisesti muutu edes iän mukana. Jokin sinussa on hyvin painavaa ja rankkaa.
        Yleensä ihmiset ovat ystävällisiä ja vastaavat kohteliaasti kun niiltä kohteliasti kysytään, ikäänkuin rehellisesti ystävällisesti huomioiden...
        Huomioiden tosiaan...
        (Narsistien motiivit ovat ihan erilaiset).

        Lisättäköön_

        Lisättäköön vielä ettei minua suin surminkaan aikuisten oikeasti kiinnosta oletko selvinnyt koronatta vai et...
        Kysymykseni olisi voinut tulkita yksinkertaisesti vain tervehdykseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisättäköön_

        Lisättäköön vielä ettei minua suin surminkaan aikuisten oikeasti kiinnosta oletko selvinnyt koronatta vai et...
        Kysymykseni olisi voinut tulkita yksinkertaisesti vain tervehdykseksi.

        "Lisättäköön vielä ettei minua suin surminkaan aikuisten oikeasti kiinnosta oletko selvinnyt koronatta vai et..."

        "Alunperin jäin lukemaan tätä ketjua yltin osalta etsien sopivaa välystä missä voisin kysyä vointia että onko selvinnyt koronatta. No, kysyn nyt tässä että oletko selvinnyt koronatta?"

        Niin tosiaan kerrot , että jäit lukemaan tätä ketjua nimenomaan yltin osalta, etsien sopivaa väläystä, missä voisit kysyä vointiani, että olenko selvinnyt koronatta.

        Minun näkemykseni mukaan käytit koronaa aasinsiltana, vaikka sinua ei ei edes kiinnosta olenko selvinnyt koronatta vaiko en

        Minusta ny vaan vaikutti siltä, että toimit itsekin samaan tapaan, miten kuvasit narsistin tapaa toimia tuossa "Narsisti on ratsastaja ja hevosen nimi on korona"

        Mutta joo, nykyään tulee harvemmin luettua näitä, kun enimmäkseen on vaan poiun höpinää, mutta kun mulla on tämä rekattu, niin systeemi ilmoittaa jos joku on vastannut kommenttiini.

        Heitit vieheen veteen ja minä siihen ny tartuin, että siltä osin voit olla tyytyväinen


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Lisättäköön vielä ettei minua suin surminkaan aikuisten oikeasti kiinnosta oletko selvinnyt koronatta vai et..."

        "Alunperin jäin lukemaan tätä ketjua yltin osalta etsien sopivaa välystä missä voisin kysyä vointia että onko selvinnyt koronatta. No, kysyn nyt tässä että oletko selvinnyt koronatta?"

        Niin tosiaan kerrot , että jäit lukemaan tätä ketjua nimenomaan yltin osalta, etsien sopivaa väläystä, missä voisit kysyä vointiani, että olenko selvinnyt koronatta.

        Minun näkemykseni mukaan käytit koronaa aasinsiltana, vaikka sinua ei ei edes kiinnosta olenko selvinnyt koronatta vaiko en

        Minusta ny vaan vaikutti siltä, että toimit itsekin samaan tapaan, miten kuvasit narsistin tapaa toimia tuossa "Narsisti on ratsastaja ja hevosen nimi on korona"

        Mutta joo, nykyään tulee harvemmin luettua näitä, kun enimmäkseen on vaan poiun höpinää, mutta kun mulla on tämä rekattu, niin systeemi ilmoittaa jos joku on vastannut kommenttiini.

        Heitit vieheen veteen ja minä siihen ny tartuin, että siltä osin voit olla tyytyväinen

        Vielä tekee mieli hieman kommentoida kun mainitsit ystävällisyyden ja kohteliaisuuden. Niin mietis vielä kysymystäsi , kun sinua ei edes aikuisen oikeasti kiinnostanut.

        Kysymyksesihän oli pelkkää valheellista teeskentelyä, jonka motiivina oli vallan muu kuin minun vointini


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Vielä tekee mieli hieman kommentoida kun mainitsit ystävällisyyden ja kohteliaisuuden. Niin mietis vielä kysymystäsi , kun sinua ei edes aikuisen oikeasti kiinnostanut.

        Kysymyksesihän oli pelkkää valheellista teeskentelyä, jonka motiivina oli vallan muu kuin minun vointini

        Jo_kauvan_sitten

        Jo kauvan sitten on käynyt hyvin selväksi, että meidän välillämme on jokin selvittämätön vyyhti, jokin joka estää ymmärtämästä toista ikäänkuin suoraan ns. normaalina ihmisenä... Niinkuin yleensä ns. hyvänpäivän tutut ymmärtävät.
        Aina ei tarvitse ymmärtää sieltä syvimmän kautta, aina ei tarvitse vastata syvimmän kautta.

        Sanotaan nyt vaikka että olisin voinut vaihtaa motiivia kysymykseeni vaikka jälkikäteen jos nyt olisit vastannutkin että olet viettänyt viimeajastasi aikaasi runsaasti sairasvuoteella.
        Kas kun olen aikuisten oikeasti elävä ihminen ja kykenen oikeasti tuottamaan mielen ihmeitä ihan sisältä käsin.

        Kysymys koronasta oli siis retorinen tässä tapauksessa.
        "Koska retoriseen kysymykseen ei odoteta varsinaista vastausta, sitä käytetään yleensä puheteknisenä keinona, jolla pysäytetään asian käsittely. "
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Retorinen_kysymys

        Ja niinkuin jo sanoin elävänä aikuisena ihmisenä jonka sekä ilmaisukyky että mieli on riitävän jouhevaa useimpiin arjen tilanteisiin, sävy olisi voinut toki muuttua jos olisit vastannut että olet sairastellut kovasti viimeaikoina.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Lisättäköön vielä ettei minua suin surminkaan aikuisten oikeasti kiinnosta oletko selvinnyt koronatta vai et..."

        "Alunperin jäin lukemaan tätä ketjua yltin osalta etsien sopivaa välystä missä voisin kysyä vointia että onko selvinnyt koronatta. No, kysyn nyt tässä että oletko selvinnyt koronatta?"

        Niin tosiaan kerrot , että jäit lukemaan tätä ketjua nimenomaan yltin osalta, etsien sopivaa väläystä, missä voisit kysyä vointiani, että olenko selvinnyt koronatta.

        Minun näkemykseni mukaan käytit koronaa aasinsiltana, vaikka sinua ei ei edes kiinnosta olenko selvinnyt koronatta vaiko en

        Minusta ny vaan vaikutti siltä, että toimit itsekin samaan tapaan, miten kuvasit narsistin tapaa toimia tuossa "Narsisti on ratsastaja ja hevosen nimi on korona"

        Mutta joo, nykyään tulee harvemmin luettua näitä, kun enimmäkseen on vaan poiun höpinää, mutta kun mulla on tämä rekattu, niin systeemi ilmoittaa jos joku on vastannut kommenttiini.

        Heitit vieheen veteen ja minä siihen ny tartuin, että siltä osin voit olla tyytyväinen

        Ja_kyllä

        "Minusta ny vaan vaikutti siltä, että toimit itsekin samaan tapaan, miten kuvasit narsistin tapaa toimia tuossa "Narsisti on ratsastaja ja hevosen nimi on korona""
        Ja kyllä. Teen paljon samaa kuin kuka tahansa narsisti, hyvin paljon, käsittämättömän paljon, uskomattoman paljon, usein enemmänkin kuin narsisti.
        Narsisti kätkeytyy meidän muiden, tavallisten ihmisten joukkoon esittämällä viatonta, kuin hän noin vain tiedustelisi harmittomasti toisen vointia, tilannetta, mitä vaan.

        Yksi asia kuitenkin erottaa narsistin esim. juuri minusta radikaalisti, repäisten narsistin pois meidän tavallisempien ihmisten joukosta ihan toisiin sfääreihin.
        Heidän oireensa, se pitkä dramaattinen iänikuinen lista heidän piirteistään jotka tekevät juuri siitä narsistista narsistin.

        Ja koska minulla ei ole sellaisia oireita kuin narsisteilla jotka erottuvat oireineen muista, en myöskään ole narsisti.

        Siis minun kysymykseeni voi kyllä vastata huolettomasti, vailla huolta tai pelkoa että käytän "tietoa" mitenkään väärin koskaan hyväkseni.
        Tasapuolisuuden vuoksi voin toki kertoa että ainakaan oireista koronaa en ole sairastanut. Jos on täysin oireetta mennyt niin sitä ei sitten voi mistään tietää. Ainkaan ei ole piireissäni kukaan tapaamanikaan viimeaikoina sairastunut. Toki pidän niitä turvavälejä yms muita toimia ja rajoituksia noudatan huolellisesti kuinka päin vain on mahdollista.

        Että kiitos huomiosta, terveenä olen pysynyt toistaiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja_kyllä

        "Minusta ny vaan vaikutti siltä, että toimit itsekin samaan tapaan, miten kuvasit narsistin tapaa toimia tuossa "Narsisti on ratsastaja ja hevosen nimi on korona""
        Ja kyllä. Teen paljon samaa kuin kuka tahansa narsisti, hyvin paljon, käsittämättömän paljon, uskomattoman paljon, usein enemmänkin kuin narsisti.
        Narsisti kätkeytyy meidän muiden, tavallisten ihmisten joukkoon esittämällä viatonta, kuin hän noin vain tiedustelisi harmittomasti toisen vointia, tilannetta, mitä vaan.

        Yksi asia kuitenkin erottaa narsistin esim. juuri minusta radikaalisti, repäisten narsistin pois meidän tavallisempien ihmisten joukosta ihan toisiin sfääreihin.
        Heidän oireensa, se pitkä dramaattinen iänikuinen lista heidän piirteistään jotka tekevät juuri siitä narsistista narsistin.

        Ja koska minulla ei ole sellaisia oireita kuin narsisteilla jotka erottuvat oireineen muista, en myöskään ole narsisti.

        Siis minun kysymykseeni voi kyllä vastata huolettomasti, vailla huolta tai pelkoa että käytän "tietoa" mitenkään väärin koskaan hyväkseni.
        Tasapuolisuuden vuoksi voin toki kertoa että ainakaan oireista koronaa en ole sairastanut. Jos on täysin oireetta mennyt niin sitä ei sitten voi mistään tietää. Ainkaan ei ole piireissäni kukaan tapaamanikaan viimeaikoina sairastunut. Toki pidän niitä turvavälejä yms muita toimia ja rajoituksia noudatan huolellisesti kuinka päin vain on mahdollista.

        Että kiitos huomiosta, terveenä olen pysynyt toistaiseksi.

        No kuule täs kuinkaan käynyt.

        Kuhan annoit hyvän esimerkin mitä tarkoitit sillä "narsisti ratsastaa koronalla" aloituksella.
        Tää ny oli vaan tämmönen palsta juttu, eikä me olla ees mitään hyvänpäivän tuttuja. Mutta näin tosiaan voi käydä ihan todellisessakin elämässä.

        Että otetaan yhteyttä koronan varjolla.

        Voihan joku vielä tunteita omaava haksahtaakin sellaiseen, että ei se ny kamala ihminen olekkaan, kun se huolehtii kysyen vointiani

        Vaikka kysyjää ei sinun laillasi aikuisten oikeasti edes kiinnosta, vaan motiivina on joku muu


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No kuule täs kuinkaan käynyt.

        Kuhan annoit hyvän esimerkin mitä tarkoitit sillä "narsisti ratsastaa koronalla" aloituksella.
        Tää ny oli vaan tämmönen palsta juttu, eikä me olla ees mitään hyvänpäivän tuttuja. Mutta näin tosiaan voi käydä ihan todellisessakin elämässä.

        Että otetaan yhteyttä koronan varjolla.

        Voihan joku vielä tunteita omaava haksahtaakin sellaiseen, että ei se ny kamala ihminen olekkaan, kun se huolehtii kysyen vointiani

        Vaikka kysyjää ei sinun laillasi aikuisten oikeasti edes kiinnosta, vaan motiivina on joku muu

        Aivan_

        "Vaikka kysyjää ei sinun laillasi aikuisten oikeasti edes kiinnosta, vaan motiivina on joku muu"
        Aivan.
        Erona vain se, että minun kysymykseni oli eräänlainen tervehdys joka olisi voinut kuulua myös jotenkin näin että "Ai hei! Sinäkin olet täällä käymässä".
        Kun narsisti taas kyselee koska ylimielisyyttään kuvittelee olevansa jotain niin suurta että kukaan joka hänet on hylännyt ei häntä todellisuudessa unohda vaan vähintään on valmis hänelle puhumaan kuten kenelle tahansa ja siten narsisti sitten kuvittelee pääsevänsä kalkkiviivoille ja ehkä päättämään tuleeko kylään vai ei...
        Kun ainakaan tänne ei tule ikuna, ei ikuna. Ihan kuin ei olisi ollut kuin hullu sairas elukka, ihan kuin en tietäisi että on edelleen se sama elukka, ihan kuin kuvittelisin että se kaikki ei ollutkaan totta vaan pahaa unta joka johtui muka jostain hänen ohimenevästä häiriöstään joka loppujen lopuksi olisikin ollut minun syytäni kaikki. Ja että nyt kaikki olisi hyvin.
        Että ihan kuin poikkeustila olisi minulle sellainen juttu joka saisi minun terveen itsesuojeluvaistoni katoamaan. Ehkä kuvittelee että haluan puhua tästä hänen kanssaan. En todella halua, ei voisi vähempää kiinnostaa kuin puhua hänen kanssaan.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No kuule täs kuinkaan käynyt.

        Kuhan annoit hyvän esimerkin mitä tarkoitit sillä "narsisti ratsastaa koronalla" aloituksella.
        Tää ny oli vaan tämmönen palsta juttu, eikä me olla ees mitään hyvänpäivän tuttuja. Mutta näin tosiaan voi käydä ihan todellisessakin elämässä.

        Että otetaan yhteyttä koronan varjolla.

        Voihan joku vielä tunteita omaava haksahtaakin sellaiseen, että ei se ny kamala ihminen olekkaan, kun se huolehtii kysyen vointiani

        Vaikka kysyjää ei sinun laillasi aikuisten oikeasti edes kiinnosta, vaan motiivina on joku muu

        Ihan_pakko

        "Voihan joku vielä tunteita omaava haksahtaakin sellaiseen, että ei se ny kamala ihminen olekkaan, kun se huolehtii kysyen vointiani"
        Ihan pakko vielä vähän tästä jatkaa.
        Minun paattini ehkä ajattelee ja odottaa että alan todistelemaan hänelle ihan halusta että olen kaiken sen tapahtuneen sekoilun jälkeen "normalisoitunut", aikuinen ja järkevä ihminen, että vastaan järkevään kysymykseen järkevästi kuiten aikuinen järkevä ihminen vastaa.
        Ei ota ollenkaan lukuun että minulla mitään halua todistella omaa järkevyyttäni hänelle, ei minkäänlaista halua, ei ollenkaan. Jääköön päälle minun puolestani se oletus että olen hermoheikko hysteerikko, vihainen ja äkäinen ja vaikka mitä. Ihan sama. Hän saa ajatella ihan mitä haluaa, sillä ei ole niin mitään väliä. Ei yhtäänmitäänväliä ei mitään.
        En todistele hänelle koskaan mitään, en esitä mitään enkä tahdo häneltä mitään muuta kuin että pysyy vain poissa, siinä kaikki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan_pakko

        "Voihan joku vielä tunteita omaava haksahtaakin sellaiseen, että ei se ny kamala ihminen olekkaan, kun se huolehtii kysyen vointiani"
        Ihan pakko vielä vähän tästä jatkaa.
        Minun paattini ehkä ajattelee ja odottaa että alan todistelemaan hänelle ihan halusta että olen kaiken sen tapahtuneen sekoilun jälkeen "normalisoitunut", aikuinen ja järkevä ihminen, että vastaan järkevään kysymykseen järkevästi kuiten aikuinen järkevä ihminen vastaa.
        Ei ota ollenkaan lukuun että minulla mitään halua todistella omaa järkevyyttäni hänelle, ei minkäänlaista halua, ei ollenkaan. Jääköön päälle minun puolestani se oletus että olen hermoheikko hysteerikko, vihainen ja äkäinen ja vaikka mitä. Ihan sama. Hän saa ajatella ihan mitä haluaa, sillä ei ole niin mitään väliä. Ei yhtäänmitäänväliä ei mitään.
        En todistele hänelle koskaan mitään, en esitä mitään enkä tahdo häneltä mitään muuta kuin että pysyy vain poissa, siinä kaikki.

        No tunnut itse ajattelevan sen "oman paattisi" aivoituksia niin paljon, ettei ole ihme jos huomaamattas tulit käyttäneeksi samaa konstia /"koronalla ratsastamista", minkä otaksut narstillakin olevan.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No tunnut itse ajattelevan sen "oman paattisi" aivoituksia niin paljon, ettei ole ihme jos huomaamattas tulit käyttäneeksi samaa konstia /"koronalla ratsastamista", minkä otaksut narstillakin olevan.

        Niin_ihan

        Niin ihan en taas kerran hoksaa mitä mahdat tarkoittaa "paljolla". Minulle ei ole mitään väliä sillä miksi hän toimiin niinkuin toimii, koska hänellä ei ole minulle mitään merkitystä, ei yhtään mitään.
        Kunhan nyt huvikseni tässä sormiani verryttelen. Minusta nyt vain kiva kirjoittaa. Saman tein nuo ajatukset tulevat aivojen sopukoista, en niiden eteen vaivaa näe.
        Kunhan nyt vain teen eroa tässä palstalla minun ja narsistin toimintatapojen välille.

        Onhan se selvä että ajattelun tulkinta/analysointi/ymmärtäminen on vaikeampaa kuin jonkun muun ruumiintoiminnon.

        Kuinkahan et sinä ole tullut ajatelleeksi että esim. minä tod.näk. otan lukuisia askelia. ajan autoa ym. ym. kuiten narsistinikin/kenen tahansa muun narsisti/narsistit ja sillä tavoin tulemme myös toimineeksi lukuisin muin elintoiminnoin samoin kuin narsisti, käytämme samoja --konsteja--- etenemiseen kuin narsistit...
        Plus paljon muuta.

        Mutta ennemminkin pitäytyisin siinä että narsisti on se joka yrittää käyttää samoja "konsteja" kuin muut saadakseen sitä lähdettä. Eli pidätän meille tavallisille ihmisille oikeuden tervehtiä, sovissa tilanteissa hyvin vapaamuotoisinkin sanoin ja elein. Narsisti on se joka sitten käyttää sellaista konstina jonka tavoite on ihan muu kuin viaton tervehdys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin_ihan

        Niin ihan en taas kerran hoksaa mitä mahdat tarkoittaa "paljolla". Minulle ei ole mitään väliä sillä miksi hän toimiin niinkuin toimii, koska hänellä ei ole minulle mitään merkitystä, ei yhtään mitään.
        Kunhan nyt huvikseni tässä sormiani verryttelen. Minusta nyt vain kiva kirjoittaa. Saman tein nuo ajatukset tulevat aivojen sopukoista, en niiden eteen vaivaa näe.
        Kunhan nyt vain teen eroa tässä palstalla minun ja narsistin toimintatapojen välille.

        Onhan se selvä että ajattelun tulkinta/analysointi/ymmärtäminen on vaikeampaa kuin jonkun muun ruumiintoiminnon.

        Kuinkahan et sinä ole tullut ajatelleeksi että esim. minä tod.näk. otan lukuisia askelia. ajan autoa ym. ym. kuiten narsistinikin/kenen tahansa muun narsisti/narsistit ja sillä tavoin tulemme myös toimineeksi lukuisin muin elintoiminnoin samoin kuin narsisti, käytämme samoja --konsteja--- etenemiseen kuin narsistit...
        Plus paljon muuta.

        Mutta ennemminkin pitäytyisin siinä että narsisti on se joka yrittää käyttää samoja "konsteja" kuin muut saadakseen sitä lähdettä. Eli pidätän meille tavallisille ihmisille oikeuden tervehtiä, sovissa tilanteissa hyvin vapaamuotoisinkin sanoin ja elein. Narsisti on se joka sitten käyttää sellaista konstina jonka tavoite on ihan muu kuin viaton tervehdys.

        No kovin paljon ny ainakin ajattelet häntä, käytät hänestä omistusliitettä. Kirjoitat että hän ilmeisesti suunnittelee sitä ja tätä, ajattelee niin ja näin, voisi tehdä niin ja näin. Maalailet mielessäsi jopa kuvioita, että jos jonkun eksän uusi tekisi niin tain näin niin sitten hän...jne

        Ikäänkuin päässäsi eläisit hänen elämäänsä, uskotko tietäväsi mitä hän ajattelee ja suunittelee. Vai ajatteletko että teillä on joku yhteys, vaikka fyysisesti ettet tapaisikaan.

        Onko hän kertonut sinulle tämän korona ajan ajatuksistaan ja elämästään. Vai ajatteletko sinulla olevan jotain maagisia kykyjä, että tiedät mitä milloinkin hänen päässään liikkuu ja mitä hän suunnittelee

        Eiköhän se "sinunkin paattisi" ole kuitenkin erillinen ihminen, elää omaa elämäänsä ja hänellä on omat ajatuksensa ja suunitelmansa. Edelleen miksi ajattelet, että ikäänkuin sinä olisit hänelle jotenkin merkityksellinen ihminen, että hänen ajatuksensa ja toimensa kohdistusivat nimenomaan sinuun.

        Omasta kokemustani ainakin ymmärsin, kun suoraan sanottiin, etten merkinnyt mitään. Kun sinä taas tunnut ajattelevan, että olisit hänelle hyvinkin tärkeä ihminen.

        Toki vaikuttaa siltä, että vastapuoli on hyvinkin tärkeä ihminen sinulle vaikka muuta yrität väittää. Pidät hänestä kiinni ainakin ajatustesi osalta.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No kovin paljon ny ainakin ajattelet häntä, käytät hänestä omistusliitettä. Kirjoitat että hän ilmeisesti suunnittelee sitä ja tätä, ajattelee niin ja näin, voisi tehdä niin ja näin. Maalailet mielessäsi jopa kuvioita, että jos jonkun eksän uusi tekisi niin tain näin niin sitten hän...jne

        Ikäänkuin päässäsi eläisit hänen elämäänsä, uskotko tietäväsi mitä hän ajattelee ja suunittelee. Vai ajatteletko että teillä on joku yhteys, vaikka fyysisesti ettet tapaisikaan.

        Onko hän kertonut sinulle tämän korona ajan ajatuksistaan ja elämästään. Vai ajatteletko sinulla olevan jotain maagisia kykyjä, että tiedät mitä milloinkin hänen päässään liikkuu ja mitä hän suunnittelee

        Eiköhän se "sinunkin paattisi" ole kuitenkin erillinen ihminen, elää omaa elämäänsä ja hänellä on omat ajatuksensa ja suunitelmansa. Edelleen miksi ajattelet, että ikäänkuin sinä olisit hänelle jotenkin merkityksellinen ihminen, että hänen ajatuksensa ja toimensa kohdistusivat nimenomaan sinuun.

        Omasta kokemustani ainakin ymmärsin, kun suoraan sanottiin, etten merkinnyt mitään. Kun sinä taas tunnut ajattelevan, että olisit hänelle hyvinkin tärkeä ihminen.

        Toki vaikuttaa siltä, että vastapuoli on hyvinkin tärkeä ihminen sinulle vaikka muuta yrität väittää. Pidät hänestä kiinni ainakin ajatustesi osalta.

        "Onko hän kertonut sinulle tämän korona ajan ajatuksistaan ja elämästään. Vai ajatteletko sinulla olevan jotain maagisia kykyjä, että tiedät mitä milloinkin hänen päässään liikkuu ja mitä hän suunnittelee"
        Mitä tulee siihen että minä sinun mukaasi kuvittelen olevani hänelle hyvinkin tärkeä ihminen, niin ennemmin sinä nyt tunnut kuvittelevan minun kuvitelmani...
        -En käy oikaisemaan. Et nyt ilmeisesti näe muuta mahdollisuutta kuin tuon, niin olkoon sitten sinun päässäsi niin. Moni muu toivottavasti näkee muunkin mahdollisuuden olemassaolon.
        Onko hän sitten minulle tärkeä ihminen!!! En tiedä kun en ole ajatellut asiaa. Mutta onneksi minun ei tarvitsekaan ajatella kun sinä nyt sutjakkaasti tiedät ja kerrot minulle.
        -Huomasit varmaan että en nyt väitäkään vaikka sinä tiedät että yritän väittää muuta.
        Mitä se sitten tarkoittaisi tässä tapauksessa että hän olisi minulle tärkeä?
        Se tarkoittaa sitä että hän OLI MINULLE TÄRKEÄ, oikeammin kuvittelin että hän oli minulle tärkeä. Mutta hän siis huijasi minua.
        Missä olen väittänyt että aion unohtaa hänet?
        Ennemmin olen väittänyt että EN AIO UNOHTAA HÄNTÄ ENKÄ HÄNEN TEKOJAAN.
        Muistan ne riittävän hyvin.

        Mutta minusta sinun jutuissasi on jotain vähän pielessä.
        Kyllä, käytän hänestä kirjoittaessani omistusliitettä. Voitko sinä ehkä yrittää estää sen?
        Haluaisitko estää minua käyttämästä omistusliitettä? Ja jos niin miksi ihmeessä.

        Luultavasti minulla on häneen enemmän yhteys kuin sinulla häneen. Onko sinulla sitten jotain sitä vastaan? Ja jos on niin miksi ihmeessä?

        Tarvitseeko sinusta olla maagisia kykyjä että tietää mitä oman narsisti-psykopaatin päässä liikkuu? Ja jos tarvitsee niin miksi ihmeessä?
        Kyllä heikäläiset ovat kuin avoin kirja kun heikäläisiin on kerran kunnolla tutustunut.

        👁️‍🗨️Narsisteille ei tule kovin paljoa uusia ominaisuuksia koska niiden persoona on hyvin jäykkä ja muuttumaton.

        Kas kun sinulle ylt ei tule mieleen että huvikseni nyt vain selitän tätä juttua sinulle ja ikäänkuin sen vuoksi kääntelen tätä nyt sanalliseen muotoon. Tilanteista hänen kanssaan selviydyn intuitiolla hyvin nopeasti. En käytä SIIHEN energiaa. Energiaa käytän nyt tähän sepustukseen lähinnä SINULLE.
        (En usko että tätäkään monikaan muu lukee.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko hän kertonut sinulle tämän korona ajan ajatuksistaan ja elämästään. Vai ajatteletko sinulla olevan jotain maagisia kykyjä, että tiedät mitä milloinkin hänen päässään liikkuu ja mitä hän suunnittelee"
        Mitä tulee siihen että minä sinun mukaasi kuvittelen olevani hänelle hyvinkin tärkeä ihminen, niin ennemmin sinä nyt tunnut kuvittelevan minun kuvitelmani...
        -En käy oikaisemaan. Et nyt ilmeisesti näe muuta mahdollisuutta kuin tuon, niin olkoon sitten sinun päässäsi niin. Moni muu toivottavasti näkee muunkin mahdollisuuden olemassaolon.
        Onko hän sitten minulle tärkeä ihminen!!! En tiedä kun en ole ajatellut asiaa. Mutta onneksi minun ei tarvitsekaan ajatella kun sinä nyt sutjakkaasti tiedät ja kerrot minulle.
        -Huomasit varmaan että en nyt väitäkään vaikka sinä tiedät että yritän väittää muuta.
        Mitä se sitten tarkoittaisi tässä tapauksessa että hän olisi minulle tärkeä?
        Se tarkoittaa sitä että hän OLI MINULLE TÄRKEÄ, oikeammin kuvittelin että hän oli minulle tärkeä. Mutta hän siis huijasi minua.
        Missä olen väittänyt että aion unohtaa hänet?
        Ennemmin olen väittänyt että EN AIO UNOHTAA HÄNTÄ ENKÄ HÄNEN TEKOJAAN.
        Muistan ne riittävän hyvin.

        Mutta minusta sinun jutuissasi on jotain vähän pielessä.
        Kyllä, käytän hänestä kirjoittaessani omistusliitettä. Voitko sinä ehkä yrittää estää sen?
        Haluaisitko estää minua käyttämästä omistusliitettä? Ja jos niin miksi ihmeessä.

        Luultavasti minulla on häneen enemmän yhteys kuin sinulla häneen. Onko sinulla sitten jotain sitä vastaan? Ja jos on niin miksi ihmeessä?

        Tarvitseeko sinusta olla maagisia kykyjä että tietää mitä oman narsisti-psykopaatin päässä liikkuu? Ja jos tarvitsee niin miksi ihmeessä?
        Kyllä heikäläiset ovat kuin avoin kirja kun heikäläisiin on kerran kunnolla tutustunut.

        👁️‍🗨️Narsisteille ei tule kovin paljoa uusia ominaisuuksia koska niiden persoona on hyvin jäykkä ja muuttumaton.

        Kas kun sinulle ylt ei tule mieleen että huvikseni nyt vain selitän tätä juttua sinulle ja ikäänkuin sen vuoksi kääntelen tätä nyt sanalliseen muotoon. Tilanteista hänen kanssaan selviydyn intuitiolla hyvin nopeasti. En käytä SIIHEN energiaa. Energiaa käytän nyt tähän sepustukseen lähinnä SINULLE.
        (En usko että tätäkään monikaan muu lukee.)

        "Luultavasti minulla on häneen enemmän yhteys kuin sinulla häneen."

        No olen olettanut kirjoituksistasi päätellen, ettet enää pidä yhteyttä häneen, jonka pohjalta sitten lähdin oudoksumaan noita kertomiasi asioita, kun aikuisten oikeasti ei nyt ole mahdollista tietää mitä toinen ihminen ajattelee ja suunnittelee, jos asianosainen itse ei ajatuksiaan ja suunitelmiaan julki tuo.

        Voi vain kuvitella, niin halutessaan. Olen olettanut, että kuvittelet mielessäni mitä paattisi ajattelee ja suunnittelee, kun kirjoitat muodossa ehkä, voisi jne...

        Mitä tulee omistuslitteeseesi, niin sekin kummastuttaa, kun toista ihmistä ei voi omistaa, vaikka toki suhteessa olleessaan käytetään yleisesti tuota omistusmuotoa, minun mieheni/vaimoni.

        Mutta muuten yleensä ihmiset ny puhuvat erottuaan kumppaneistaan mennessä muodossa, entinen tai nykykielellä exä.

        Tuossa kun tulin luin tuota toistakin ketjua jossa joku oli tuonut esiin projektion

        "Projektio (lat. proiacere 'heittää eteen') eli sijoittaminen on psykologian ja psykiatrian käsite, jolla tarkoitetaan omien mielensisältöjen heijastamista toiseen ihmiseen tai muuhun ulkoiseen kohteeseen. Projektio kuuluu ns. defenssimekanismeihin. Asianosainen ei välttämättä ole tietoinen projektiostaan eikä oivalla, että hän havainnoi omaa psyykkistä todellisuuttaan ikään kuin se olisi objektiivista todellisuutta". https://keskustelu.suomi24.fi/t/16364992/miten-voi-ihminen

        Että tosiaan hivenen vaikea on tietää, kenen ajatuksia nuo sinun, ehkä paattisi sitä tai tätä jne. loppupeleissä ovat. Sinunko mielesi sisältöä vai sen paattisi.

        Mutta joo, mieleen tuli että harmi kun Vakninin kirjoituksia ei enää ole luettavissa suomeksi. Mieleen on jäänyt niistä kohta, jossa kuvataan että jotkut uhrit saattavat ikäänkuin kehitellä ajatuksen siittä, että se narsisti loppuelämänsä ajattelisi nimenomaan häntä.

        Edelleen tuli mieleen jostain muinaisesta postauksestasi että ajattelet pitäväsi paattisi kuitenkin langoilla vaikka yhdessä ei ollakkaan. No ilmeisesti edelleen teet niin.

        Kuluuhan se elämä toki niinkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luultavasti minulla on häneen enemmän yhteys kuin sinulla häneen."

        No olen olettanut kirjoituksistasi päätellen, ettet enää pidä yhteyttä häneen, jonka pohjalta sitten lähdin oudoksumaan noita kertomiasi asioita, kun aikuisten oikeasti ei nyt ole mahdollista tietää mitä toinen ihminen ajattelee ja suunnittelee, jos asianosainen itse ei ajatuksiaan ja suunitelmiaan julki tuo.

        Voi vain kuvitella, niin halutessaan. Olen olettanut, että kuvittelet mielessäni mitä paattisi ajattelee ja suunnittelee, kun kirjoitat muodossa ehkä, voisi jne...

        Mitä tulee omistuslitteeseesi, niin sekin kummastuttaa, kun toista ihmistä ei voi omistaa, vaikka toki suhteessa olleessaan käytetään yleisesti tuota omistusmuotoa, minun mieheni/vaimoni.

        Mutta muuten yleensä ihmiset ny puhuvat erottuaan kumppaneistaan mennessä muodossa, entinen tai nykykielellä exä.

        Tuossa kun tulin luin tuota toistakin ketjua jossa joku oli tuonut esiin projektion

        "Projektio (lat. proiacere 'heittää eteen') eli sijoittaminen on psykologian ja psykiatrian käsite, jolla tarkoitetaan omien mielensisältöjen heijastamista toiseen ihmiseen tai muuhun ulkoiseen kohteeseen. Projektio kuuluu ns. defenssimekanismeihin. Asianosainen ei välttämättä ole tietoinen projektiostaan eikä oivalla, että hän havainnoi omaa psyykkistä todellisuuttaan ikään kuin se olisi objektiivista todellisuutta". https://keskustelu.suomi24.fi/t/16364992/miten-voi-ihminen

        Että tosiaan hivenen vaikea on tietää, kenen ajatuksia nuo sinun, ehkä paattisi sitä tai tätä jne. loppupeleissä ovat. Sinunko mielesi sisältöä vai sen paattisi.

        Mutta joo, mieleen tuli että harmi kun Vakninin kirjoituksia ei enää ole luettavissa suomeksi. Mieleen on jäänyt niistä kohta, jossa kuvataan että jotkut uhrit saattavat ikäänkuin kehitellä ajatuksen siittä, että se narsisti loppuelämänsä ajattelisi nimenomaan häntä.

        Edelleen tuli mieleen jostain muinaisesta postauksestasi että ajattelet pitäväsi paattisi kuitenkin langoilla vaikka yhdessä ei ollakkaan. No ilmeisesti edelleen teet niin.

        Kuluuhan se elämä toki niinkin

        Voi_kuulehan

        Voi kuulehan!
        "kun aikuisten oikeasti ei nyt ole mahdollista tietää mitä toinen ihminen ajattelee ja suunnittelee, jos asianosainen itse ei ajatuksiaan ja suunitelmiaan julki tuo."
        Kyllä narsistia voi lukea kuin avointa kirjaa kun sen kerran oppii. Ei se muuta tapojaan.
        Sinulta on jäänyt oivaltamatta narsismin syvin luonne. Toistuvasti palstalla saarnaat että he ovat kuten muutkin. Olet verranut heitä jopa omaan ex-mieheesi vaikka käsittääkseni exälläsi on ollut "vain" alkoholiongelma.

        "Mitä tulee omistuslitteeseesi, niin sekin kummastuttaa, kun toista ihmistä ei voi omistaa, vaikka toki suhteessa olleessaan käytetään yleisesti tuota omistusmuotoa, minun mieheni/vaimoni."
        No, nyt olet aika lähellä käyttämäni omistusliitteen alkuperää. Sarkasmi on huumorin vaativin muoto, joten se ei kaikilta onnistu samalla tavoin. Mutta älä anna sen tehdä itseäsi surulliseksi, et ole ainoa kelle se on vaikeaa.

        "Että tosiaan hivenen vaikea on tietää, kenen ajatuksia nuo sinun, ehkä paattisi sitä tai tätä jne. loppupeleissä ovat. Sinunko mielesi sisältöä vai sen paattisi."
        Yhtä vaikea, kuin on vaikea tietää montako kertaa sinulla tänään lirahtanut pisu housuun.

        Enpä nyt muista tuollaista kohtaa Vakninilta. Mutta sellainen oli että uhriin saattaa jäädä jotain kaikuja narsistista sisäisenä äänenä, ja että uhrista saattaa tulla narsistin kaltainen. Puhui haitallisesta kylvöstä. -Voisi koskea minua, mutta myös sinua.

        "Edelleen tuli mieleen jostain muinaisesta postauksestasi että ajattelet pitäväsi paattisi kuitenkin langoilla vaikka yhdessä ei ollakkaan. No ilmeisesti edelleen teet niin."
        Olet hyvin tarkasti selvillä minusta ja minun syvimmistä ajatuksistani, paljon enemmän selvillä kuin minä. Eikö se huoleta sinua? Ei ilmeisesti.

        Tuo voisi olla sinulta projektiota... Mitä muuta se voisi olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi_kuulehan

        Voi kuulehan!
        "kun aikuisten oikeasti ei nyt ole mahdollista tietää mitä toinen ihminen ajattelee ja suunnittelee, jos asianosainen itse ei ajatuksiaan ja suunitelmiaan julki tuo."
        Kyllä narsistia voi lukea kuin avointa kirjaa kun sen kerran oppii. Ei se muuta tapojaan.
        Sinulta on jäänyt oivaltamatta narsismin syvin luonne. Toistuvasti palstalla saarnaat että he ovat kuten muutkin. Olet verranut heitä jopa omaan ex-mieheesi vaikka käsittääkseni exälläsi on ollut "vain" alkoholiongelma.

        "Mitä tulee omistuslitteeseesi, niin sekin kummastuttaa, kun toista ihmistä ei voi omistaa, vaikka toki suhteessa olleessaan käytetään yleisesti tuota omistusmuotoa, minun mieheni/vaimoni."
        No, nyt olet aika lähellä käyttämäni omistusliitteen alkuperää. Sarkasmi on huumorin vaativin muoto, joten se ei kaikilta onnistu samalla tavoin. Mutta älä anna sen tehdä itseäsi surulliseksi, et ole ainoa kelle se on vaikeaa.

        "Että tosiaan hivenen vaikea on tietää, kenen ajatuksia nuo sinun, ehkä paattisi sitä tai tätä jne. loppupeleissä ovat. Sinunko mielesi sisältöä vai sen paattisi."
        Yhtä vaikea, kuin on vaikea tietää montako kertaa sinulla tänään lirahtanut pisu housuun.

        Enpä nyt muista tuollaista kohtaa Vakninilta. Mutta sellainen oli että uhriin saattaa jäädä jotain kaikuja narsistista sisäisenä äänenä, ja että uhrista saattaa tulla narsistin kaltainen. Puhui haitallisesta kylvöstä. -Voisi koskea minua, mutta myös sinua.

        "Edelleen tuli mieleen jostain muinaisesta postauksestasi että ajattelet pitäväsi paattisi kuitenkin langoilla vaikka yhdessä ei ollakkaan. No ilmeisesti edelleen teet niin."
        Olet hyvin tarkasti selvillä minusta ja minun syvimmistä ajatuksistani, paljon enemmän selvillä kuin minä. Eikö se huoleta sinua? Ei ilmeisesti.

        Tuo voisi olla sinulta projektiota... Mitä muuta se voisi olla?

        "Olet hyvin tarkasti selvillä minusta ja minun syvimmistä ajatuksistani, paljon enemmän selvillä kuin minä. Eikö se huoleta sinua? Ei ilmeisesti. "

        No minä en ole mitenkään selvillä sinusta, saati ajatuksistasi, oletan kuitenkin, että sinullakin omaakin ajatustoimintaa on, kuten meillä muillakin ihmisillä.

        Ajatukset ny on vaan ajatuksia ja eikä niitä omia ajatuksiaan pidä ees pitää minään yhtenä ainoana totuutena.

        Kunhan ny luen mitä kirjoitat ja kommentoin niiden pohjalta, kun tuot esiin, että ajattelet sitä paattiasi hyvinkin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olet hyvin tarkasti selvillä minusta ja minun syvimmistä ajatuksistani, paljon enemmän selvillä kuin minä. Eikö se huoleta sinua? Ei ilmeisesti. "

        No minä en ole mitenkään selvillä sinusta, saati ajatuksistasi, oletan kuitenkin, että sinullakin omaakin ajatustoimintaa on, kuten meillä muillakin ihmisillä.

        Ajatukset ny on vaan ajatuksia ja eikä niitä omia ajatuksiaan pidä ees pitää minään yhtenä ainoana totuutena.

        Kunhan ny luen mitä kirjoitat ja kommentoin niiden pohjalta, kun tuot esiin, että ajattelet sitä paattiasi hyvinkin paljon.

        Olen_AJATELLUT

        Olen AJATELLUT. Huomaa ero nykyhetkeen.
        Että ihan tässä olen oppinut ketterästi (vuosian työ!! aikoinaan) tuntemaan narsistien tapoja ja varsinkin oman narsisti-psykopaattini.

        "Ajatukset ny on vaan ajatuksia ja eikä niitä omia ajatuksiaan pidä ees pitää minään yhtenä ainoana totuutena."
        Minua on pitkään väkisinkin tilanteen pakosta mietityttänyt eräs toinen ongelma kuin narsismi... Siitä narsismista kun nyt jo osaan ulkoa ketterästi sen mitä tällä hetkellä tietoa kuvittelen tarvitsevani.
        Eli se toinen ongelma. Minkälainen ihminen on sisimmältään sellainen joka pitää toisia ihan tyhiminä, pitää toisia ihmisiä lähes lapsina ajatuksiltaan, vaikka nämä olisivat jo korkealla iälläkin? Ja lisätään vielä että tämä tyhmänä pitäjä ei ikäänkuin eroita ihmsiä toisistaan vaan kaikkiin kohdistuu sama armoton ennakkoajatus: Sinä Olet Tyhmä. Ja Minä Sinua Tässä Arvostelen Ja Opetan.

        Niin minkälainen se ihminen on itse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olet hyvin tarkasti selvillä minusta ja minun syvimmistä ajatuksistani, paljon enemmän selvillä kuin minä. Eikö se huoleta sinua? Ei ilmeisesti. "

        No minä en ole mitenkään selvillä sinusta, saati ajatuksistasi, oletan kuitenkin, että sinullakin omaakin ajatustoimintaa on, kuten meillä muillakin ihmisillä.

        Ajatukset ny on vaan ajatuksia ja eikä niitä omia ajatuksiaan pidä ees pitää minään yhtenä ainoana totuutena.

        Kunhan ny luen mitä kirjoitat ja kommentoin niiden pohjalta, kun tuot esiin, että ajattelet sitä paattiasi hyvinkin paljon.

        Lisään_vielä

        Lisään vielä tuohon jäkimmäiseen tekstiini että itse en pitä oikeutenani pitää ketään aikuista ihmistä tyhmänä. Toki tiedän että nuoret eivät ole vielä monestikaan monessakaan asiassa siipiään koulineet, mikä on hyvin luonnollista.
        Mutta aikuiset loukkaantuisivat jos pitäisin heitä kauttaaltaan tyhminä. Myöskin aristelisin sitä minkälaisen kuvan antaisin itsestäni jos usein reippaasti aliarvioisin toisten ihmisten kykyjä... En rohkenisi.
        Ja kaiken lisäksi lopultakaan en voisi tietää mitä se "tyhmyys" pitäisi sisällään, niin sitä kauttakin olisi aika röyhkeääkin!! pitää ihmisiä yleisesti tyhminä...
        Ennemminkin mielestäni on viisasta ottaa ikäänkuin asia kerrallaan.

        Ja ennenkaikkea, en ole asemassa jossa minulla olisi oikeutta edes arvioida toisten älyllisiä kykyjä noin vain vaikkapa tällaisella avoimella palstalla.
        Saa aikamoista mölinää pitää että moiseen arvioon lähtisin. Joskus sitäkin tapahtuu.

        Nyt kuitenkin väliin koen että tulen itse kohdelluksi tuollaisena "mölisijänä" kyseisen yltin taholta...
        Jään usein miettimään sitä tosiseikkaa että mikä oikeutus on tähän, kun minulla ilmeisesti aika paljonkin enemmän koulutusta kuin hällä, myöskin harrastelen reippaasti monenmoista, olen työelämässä mukana. Koulussa eikä opinnoissa minulla ole koskaan ollut oikeastaan mitään vaikeutta jos en ole itse niitä vaikeuksia sitten antanut tulla jonkin muun asian mentyä opintojen edelle toisinaan... Että sitä mukaa kuin olen vähänkään yrittänyt niin olen menestynyt hyvin.

        Tämä nyt vain tällaista pohdintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olet hyvin tarkasti selvillä minusta ja minun syvimmistä ajatuksistani, paljon enemmän selvillä kuin minä. Eikö se huoleta sinua? Ei ilmeisesti. "

        No minä en ole mitenkään selvillä sinusta, saati ajatuksistasi, oletan kuitenkin, että sinullakin omaakin ajatustoimintaa on, kuten meillä muillakin ihmisillä.

        Ajatukset ny on vaan ajatuksia ja eikä niitä omia ajatuksiaan pidä ees pitää minään yhtenä ainoana totuutena.

        Kunhan ny luen mitä kirjoitat ja kommentoin niiden pohjalta, kun tuot esiin, että ajattelet sitä paattiasi hyvinkin paljon.

        Vielä_lisään

        Vielä lisään.
        Siis narsistit ovat toinen juttu sitten kokonaan. Narsistin kun löytää ja bongaa, hänen vuorenvarmasti sellaiseksi tunnistaa, niin johtopäätökset kannattaa vetää.
        Ja siksi tiedän vuorenvarmasti mitä narsisti-psykopaattini puuhaa ja ajattelee, jos on hengissä.
        Ja vain kuolleen ruumiini yli kukaan tulee minua opettamaan ja neuvomaan, että en muka tiedä. Siis ainakaan niin että sitä sitten uskoisin.

        Eli minun neuvomiseni tuossa asiassa on tooooo-dellla hukkaan heitettyä toimintaa.
        Itse neuvoja saa nyt leiman otsaansa, että ei ymmärrä eikä käsitä asiaa ollenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vielä_lisään

        Vielä lisään.
        Siis narsistit ovat toinen juttu sitten kokonaan. Narsistin kun löytää ja bongaa, hänen vuorenvarmasti sellaiseksi tunnistaa, niin johtopäätökset kannattaa vetää.
        Ja siksi tiedän vuorenvarmasti mitä narsisti-psykopaattini puuhaa ja ajattelee, jos on hengissä.
        Ja vain kuolleen ruumiini yli kukaan tulee minua opettamaan ja neuvomaan, että en muka tiedä. Siis ainakaan niin että sitä sitten uskoisin.

        Eli minun neuvomiseni tuossa asiassa on tooooo-dellla hukkaan heitettyä toimintaa.
        Itse neuvoja saa nyt leiman otsaansa, että ei ymmärrä eikä käsitä asiaa ollenkaan.

        "Ja siksi tiedän vuorenvarmasti mitä narsisti-psykopaattini puuhaa ja ajattelee, jos on hengissä."

        Niin vaikuttaa ny tosiaan siltä, että omasta mielestäsi tiedät vuorenvarmasti mitä narsisti-psykopaattisi puuhaa ja ajattelee jos on hengissä.

        Sivullisen silmin tuo toki vaikuttaa oudolta ja pähkäilenkinkin tässä miten sellainen voi olla mahdollista. Mieleen tuli sana telepatia/ajatuksensiirto.

        Narsisteista puhuttaessa muistan kyllä että nimenomaan maaginen ajattelu kuuluu narsistien repertuaariin.

        Sellaistakin mietin, et mun mielestä tuollainen että tietäisin toisen ihmisen ajatukset ja tekemiset olisi hyvinkin rasittavaa. Että hyvinkin olen tyytyväinen ettei minulla ainakaan ole tuollaista kykyä


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Ja siksi tiedän vuorenvarmasti mitä narsisti-psykopaattini puuhaa ja ajattelee, jos on hengissä."

        Niin vaikuttaa ny tosiaan siltä, että omasta mielestäsi tiedät vuorenvarmasti mitä narsisti-psykopaattisi puuhaa ja ajattelee jos on hengissä.

        Sivullisen silmin tuo toki vaikuttaa oudolta ja pähkäilenkinkin tässä miten sellainen voi olla mahdollista. Mieleen tuli sana telepatia/ajatuksensiirto.

        Narsisteista puhuttaessa muistan kyllä että nimenomaan maaginen ajattelu kuuluu narsistien repertuaariin.

        Sellaistakin mietin, et mun mielestä tuollainen että tietäisin toisen ihmisen ajatukset ja tekemiset olisi hyvinkin rasittavaa. Että hyvinkin olen tyytyväinen ettei minulla ainakaan ole tuollaista kykyä

        Ihmisillä on kaikenlaisia kykyjä. Itselläni on kyky nähdä ns. enneunia. Ahdistuva mieli ajattelee, että inhottavaa, en haluaisi, mutta avoin ja luova mieli ajattelee, että aivan hieno taito, pehmentää järkyttäviä tapahtumia ja antaa mielelle aikaa työstää tilannetta jo ennakkoon.

        Eikö kuitenkin se, että kertoo tietävänsä toisen ihmisen "ajatukset ja tekemiset" kerro myös siitä, että tuntee toisen ns. läpikotaisin? Voi ikäänkuin aavistaa, miten toinen käyttäytyy missäkin tilanteessa ja siten voi myös tukea toista tämän avulla. Pitkissä suhteissa varmaan tuollainen tulee mahdolliseksi, jos on avannut itseään ja antanut itsestään paljon, ehkä joskus enemmän kuin on ollut viisasta, jos se toinen on ollut narsisti.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin jos on tarve mitätöidä ihmisen arvoa, niin mielestäni sen taustalla on kaunaa ja katkeruutta ko. ihmistä kohtaan mikä sitoo ihmisen edelleen siihen "sontaläjään"

        Ettei voi puhua mistään kuivilla olosta.

        Mitä tulee myös mainittuun "on aika kukoistaa"

        Niin voisiko sitä kukoistaa ihan omana itsenään ilman että että tarvitsee vertailukohdakseen jonkun toisen sontaläjästä puhumattakaan.

        Tuli vaan mieleen aikoinaan lukemastani narsistin tavasta valikoida ihmisiä omasta mielestään itsensä alapuolelta.

        Ensinnäkin. Kukaan täällä kirjoittava ei voi arvostella toista täällä kirjoittavaa siitä ettei tämä ole päässyt narsistista eroon. Tänne palstalle päätyvät ne joiden elämään narsisti edelleen vaikuttaa, tavalla tai toisella.

        Ja narsistia voi sanoa keskustelupalstalla ihan rauhassa sontaläjäksi jos siltä tuntuu. Tämä on KESKUSTELUPALSTA jossa mielestäni saa päästää höyryjä. Eihän täällä kirjoittaminen tarkoita että ko. henkilöä nimittelisi missään tunnistettavasti narsistia. Ei sanoa asiaa narsistillekaan päin naamaa.

        Ja narsistit ovat paskaläjiä, eihän se asia mihinkään muutu sillä ettei sitä ilmaise. Narsistin yhteydessä on pelkkää tekopyhyyttä alkaa saarnata tasa-arvoisuudesta ja itsenä ylentämisen synnistä. Narsisti itse nostaa itsensä muiden yläpuolelle. Aina ja kaikkialla. Itse kukin meistä on yrittänyt toimia narsistin kanssa kuin tasa-arvoisen ihmisen kanssa toimitaan, mutta se ei vaan ole mahdollista. On pakko nostaa itsenä yläpuolelle, ellei sitten halua jäädä kynnysmatoksi, mikä olisi täydellisen typerää. Se, että nostaa itsensä narsistin yläpuolelle elääkseen tasapainossa, ei tarkoita että nostaisi itseään yhtään kenenkään muun yläpuolelle. Yleensä päin vastoin. Narsistin jälkeen todellakin arvostaa ei-narsisteja, jopa niitä vähän kusipäitä joissa kuitenkin on jotakin inhimillistä sisällä.

        Ja jokaisen meidän tulee kukoistaa., totta kai. Kukoistaminen ei ole sama asia kuin muiden nöyryyttäminen ja alistaminen. Kukoistaminen ei ole keneltäkään pois, päin vastoin. Kukoistava ihminen jaksaa antaa muillekin, tuoda hyvää muiden elämään. Narsisteja ja muita katkeria ihmisiä kukoistaminen ärsyttää, mutta se on ihan heidän oma ongelmansa.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Ja siksi tiedän vuorenvarmasti mitä narsisti-psykopaattini puuhaa ja ajattelee, jos on hengissä."

        Niin vaikuttaa ny tosiaan siltä, että omasta mielestäsi tiedät vuorenvarmasti mitä narsisti-psykopaattisi puuhaa ja ajattelee jos on hengissä.

        Sivullisen silmin tuo toki vaikuttaa oudolta ja pähkäilenkinkin tässä miten sellainen voi olla mahdollista. Mieleen tuli sana telepatia/ajatuksensiirto.

        Narsisteista puhuttaessa muistan kyllä että nimenomaan maaginen ajattelu kuuluu narsistien repertuaariin.

        Sellaistakin mietin, et mun mielestä tuollainen että tietäisin toisen ihmisen ajatukset ja tekemiset olisi hyvinkin rasittavaa. Että hyvinkin olen tyytyväinen ettei minulla ainakaan ole tuollaista kykyä

        Sinä_voit_puhua

        "Sivullisen silmin tuo toki vaikuttaa oudolta ja pähkäilenkinkin tässä miten sellainen voi olla mahdollista. Mieleen tuli sana telepatia/ajatuksensiirto. "
        Sinä voit puhua vain itsestäsi sivullisena, et kenestäkään muusta. Sinulle voi tulle mieleen mitä hyvänsä. Miksi sinulle tulee mieleen tuollaista niin on yhtä hyvin sivulliselle arvoitus.
        Tuossa joku jo kirjoittikin tuosta että tuntee toisen hyvin... Niin juuri niin on käynyt. Tunnen narsisti-psykopaattini munaskuitaan myöden tasan tarkkaan täysin eikä se tee mitään mitä minä en tietäisi että se tekee.
        On käynyt hyvin selväksi täällä palstalla jotain sinunkin luonteestasi. Tiedän että on ihmisiä joille monet asiat mitä minä teen ja olen ovat hyvin tavoittamattomissa ehkä hyvin monista eri syistä. Kun nuo asiat minulle sitten taas ovat pelkkä ilo ja käyvät jouhevasti kuten aiemminkin kuvasin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä_voit_puhua

        "Sivullisen silmin tuo toki vaikuttaa oudolta ja pähkäilenkinkin tässä miten sellainen voi olla mahdollista. Mieleen tuli sana telepatia/ajatuksensiirto. "
        Sinä voit puhua vain itsestäsi sivullisena, et kenestäkään muusta. Sinulle voi tulle mieleen mitä hyvänsä. Miksi sinulle tulee mieleen tuollaista niin on yhtä hyvin sivulliselle arvoitus.
        Tuossa joku jo kirjoittikin tuosta että tuntee toisen hyvin... Niin juuri niin on käynyt. Tunnen narsisti-psykopaattini munaskuitaan myöden tasan tarkkaan täysin eikä se tee mitään mitä minä en tietäisi että se tekee.
        On käynyt hyvin selväksi täällä palstalla jotain sinunkin luonteestasi. Tiedän että on ihmisiä joille monet asiat mitä minä teen ja olen ovat hyvin tavoittamattomissa ehkä hyvin monista eri syistä. Kun nuo asiat minulle sitten taas ovat pelkkä ilo ja käyvät jouhevasti kuten aiemminkin kuvasin.

        "Ihmisillä on kaikenlaisia kykyjä."

        Niin, minä vaan en oikein usko, että tietää varmasti toisen ajatukset ja tekemiset , vaikka kanssakäymistä ei ole, puhumattakaan siittä että jos ei edes tiedä onko ko. henkilö elossa, kuten itse kerroit.

        Enkä usko siihenkään, että joku voisi tuntea toisen ihmisen läpikotaisin, kun ihminen itsekään välttämättä ole tietoinen kaikista puolistaan. Puhumattakaan narsisteista, jotka ny esiintyvät milloin minkäkinlaisia riippuen tilanteesta tai kenen kanssa kulloinkin ovat tekemisissä.

        Narsisteista puhuttaessa toki heihin liitetään joitain tiettyjä piirteitä, joiden vuoksi heitä tunnistetaan ja diagnosoidaan, mutta en ole milloinkaan törmännyt narsisteista tietoa hakiessani törmännyt sellaiseen, että toinen ihminen voisi lukea hänen ajatuksiaan, saati tietää mitä hän milloinkin tekee jos ei ole ko. henkilö ei ole itse paikalla.

        Mitä tulee tuohon ennakointiin, niin joo, kyllä itselläkin on tuosta kokemusta. Toki jos tilanne on uhkaava ja akuutti ja toistuva. Niin toki on hyvä ennakoida. Minullakin oli aikoinaan laukku pakattuna, joskus "nukuin" jopa kengät jalassa. Kun elää sellaisissa oloissa niin sellainen saattaa jäädä päälle

        Ko. asiaa käsiteltiinkin silloin parisenkymmentä vuotta sitten kun kävin psykologin juttusilla. Jolloin hän toi esiin, että ihmismielellä on tällaisissa tapauksissa tapana kehitellä erilaisia kauhuskenaroita, mikä lisää pelkoa ja saa ihmisen jatkuvasti valppaaksi, olemaan varuillaan. Hän neuvoi minua poisopetteleman sellaisesta tavasta ja enemmänkin ajattelemaan sellaisia asioita, jotka lisäävät hyvinvointia ja vievät elämää eteenpäin.

        Elämä itsessään ny kuitenkin on epävarmaa, vaikka miten yritttäisi ennakoida ja konroilloida. Sama pätee myös muihin ihmisiin, he eivät välttämättä toimi haluamallani tavalla , saati että he ajattelisivat samoin kuin minä.

        Mutta joo, ihan saat pitää oman uskosi että vuorenvarmasti tiedät narsisti-psykopaattisi kulloisetkin ajatukset ja tekemiset ja elää elämääsi sen mukaan.

        Kuhan ny vaan kerroin etten itse usko moiseen, toki minäkin saatan joskus kuvitella kaikenlaista, mutta pyrin kuitenkin erottamaan milloin on kyse omista ajatuksistani/kuvitelmistani ja milloin on kyse siitä mitä todellisuudessa tapahtuu/on tapahtunut.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Ihmisillä on kaikenlaisia kykyjä."

        Niin, minä vaan en oikein usko, että tietää varmasti toisen ajatukset ja tekemiset , vaikka kanssakäymistä ei ole, puhumattakaan siittä että jos ei edes tiedä onko ko. henkilö elossa, kuten itse kerroit.

        Enkä usko siihenkään, että joku voisi tuntea toisen ihmisen läpikotaisin, kun ihminen itsekään välttämättä ole tietoinen kaikista puolistaan. Puhumattakaan narsisteista, jotka ny esiintyvät milloin minkäkinlaisia riippuen tilanteesta tai kenen kanssa kulloinkin ovat tekemisissä.

        Narsisteista puhuttaessa toki heihin liitetään joitain tiettyjä piirteitä, joiden vuoksi heitä tunnistetaan ja diagnosoidaan, mutta en ole milloinkaan törmännyt narsisteista tietoa hakiessani törmännyt sellaiseen, että toinen ihminen voisi lukea hänen ajatuksiaan, saati tietää mitä hän milloinkin tekee jos ei ole ko. henkilö ei ole itse paikalla.

        Mitä tulee tuohon ennakointiin, niin joo, kyllä itselläkin on tuosta kokemusta. Toki jos tilanne on uhkaava ja akuutti ja toistuva. Niin toki on hyvä ennakoida. Minullakin oli aikoinaan laukku pakattuna, joskus "nukuin" jopa kengät jalassa. Kun elää sellaisissa oloissa niin sellainen saattaa jäädä päälle

        Ko. asiaa käsiteltiinkin silloin parisenkymmentä vuotta sitten kun kävin psykologin juttusilla. Jolloin hän toi esiin, että ihmismielellä on tällaisissa tapauksissa tapana kehitellä erilaisia kauhuskenaroita, mikä lisää pelkoa ja saa ihmisen jatkuvasti valppaaksi, olemaan varuillaan. Hän neuvoi minua poisopetteleman sellaisesta tavasta ja enemmänkin ajattelemaan sellaisia asioita, jotka lisäävät hyvinvointia ja vievät elämää eteenpäin.

        Elämä itsessään ny kuitenkin on epävarmaa, vaikka miten yritttäisi ennakoida ja konroilloida. Sama pätee myös muihin ihmisiin, he eivät välttämättä toimi haluamallani tavalla , saati että he ajattelisivat samoin kuin minä.

        Mutta joo, ihan saat pitää oman uskosi että vuorenvarmasti tiedät narsisti-psykopaattisi kulloisetkin ajatukset ja tekemiset ja elää elämääsi sen mukaan.

        Kuhan ny vaan kerroin etten itse usko moiseen, toki minäkin saatan joskus kuvitella kaikenlaista, mutta pyrin kuitenkin erottamaan milloin on kyse omista ajatuksistani/kuvitelmistani ja milloin on kyse siitä mitä todellisuudessa tapahtuu/on tapahtunut.

        Tiedän_kaiken

        "Mutta joo, ihan saat pitää oman uskosi että vuorenvarmasti tiedät narsisti-psykopaattisi kulloisetkin ajatukset ja tekemiset ja elää elämääsi sen mukaan."
        Tiedän kaiken tarpeellisen ja olennaisen narsisti-psykopaatistani. Yhtään enempää minun ei ole tarpeellista, ei mitään syytä hänestä tietää. Tuo kaikki riittää tasan tarkkaan minulle.
        Narsisti ei pysty tekemään mitään mikä minua heiluttaisi tai yllättäisi.

        Hän on saattanut tällä välillä kun en ole häntä suostunut kuuntelemaan ujuttautua vaikka entisen hyvän ystäväni housustoihin eikä se yllättäisi minua. MInkäli se on narsististani kiinni niin hän sen on voinut tehdä. Mikäli ex-ystävälläni on vähänkään järjestään jäljellä, hän ei tietenkään ole siihen suostunut. Mutta mitään takeita siitä että ex-ystävälläni olisi järkeään jäljellä ei ole olemassa, päin vastoin, meidän viimevaiheemme ovat puhuneet omaa kieltään.

        Mutta siis mikään tuollainen ei minua yllätä. Minua ei myöskään yllätä hänen ujuttautumisensa ihmisten elämään uusin konstein. Tai sanotaan nyt että ei mitenkään merkityksellisesti. Millään tuollaisella ei ole mitään merkitystä minulle.

        Minun suhteeni menneisyyteni hänen osaltaan, ja kaiken mihin hän koskaa on täyspoikki.
        Minkäänlaisesta muistinmenetyksestä minä sen sijaan en kärsi, hyvin muistan kaiken tarpeellisen mikä on hyvä muistaa oman maineen, hengen ja terveyden pitimiksi.

        "toki minäkin saatan joskus kuvitella kaikenlaista, mutta pyrin kuitenkin erottamaan milloin on kyse omista ajatuksistani/kuvitelmistani ja milloin on kyse siitä mitä todellisuudessa tapahtuu/on tapahtunut."
        No, nyt voit sitten koittaa hyväksyä että on vain sinun sisäinen kuvitelmasi että minä en tietäisi kaikkea narsisti-psykopaatistani.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Ihmisillä on kaikenlaisia kykyjä."

        Niin, minä vaan en oikein usko, että tietää varmasti toisen ajatukset ja tekemiset , vaikka kanssakäymistä ei ole, puhumattakaan siittä että jos ei edes tiedä onko ko. henkilö elossa, kuten itse kerroit.

        Enkä usko siihenkään, että joku voisi tuntea toisen ihmisen läpikotaisin, kun ihminen itsekään välttämättä ole tietoinen kaikista puolistaan. Puhumattakaan narsisteista, jotka ny esiintyvät milloin minkäkinlaisia riippuen tilanteesta tai kenen kanssa kulloinkin ovat tekemisissä.

        Narsisteista puhuttaessa toki heihin liitetään joitain tiettyjä piirteitä, joiden vuoksi heitä tunnistetaan ja diagnosoidaan, mutta en ole milloinkaan törmännyt narsisteista tietoa hakiessani törmännyt sellaiseen, että toinen ihminen voisi lukea hänen ajatuksiaan, saati tietää mitä hän milloinkin tekee jos ei ole ko. henkilö ei ole itse paikalla.

        Mitä tulee tuohon ennakointiin, niin joo, kyllä itselläkin on tuosta kokemusta. Toki jos tilanne on uhkaava ja akuutti ja toistuva. Niin toki on hyvä ennakoida. Minullakin oli aikoinaan laukku pakattuna, joskus "nukuin" jopa kengät jalassa. Kun elää sellaisissa oloissa niin sellainen saattaa jäädä päälle

        Ko. asiaa käsiteltiinkin silloin parisenkymmentä vuotta sitten kun kävin psykologin juttusilla. Jolloin hän toi esiin, että ihmismielellä on tällaisissa tapauksissa tapana kehitellä erilaisia kauhuskenaroita, mikä lisää pelkoa ja saa ihmisen jatkuvasti valppaaksi, olemaan varuillaan. Hän neuvoi minua poisopetteleman sellaisesta tavasta ja enemmänkin ajattelemaan sellaisia asioita, jotka lisäävät hyvinvointia ja vievät elämää eteenpäin.

        Elämä itsessään ny kuitenkin on epävarmaa, vaikka miten yritttäisi ennakoida ja konroilloida. Sama pätee myös muihin ihmisiin, he eivät välttämättä toimi haluamallani tavalla , saati että he ajattelisivat samoin kuin minä.

        Mutta joo, ihan saat pitää oman uskosi että vuorenvarmasti tiedät narsisti-psykopaattisi kulloisetkin ajatukset ja tekemiset ja elää elämääsi sen mukaan.

        Kuhan ny vaan kerroin etten itse usko moiseen, toki minäkin saatan joskus kuvitella kaikenlaista, mutta pyrin kuitenkin erottamaan milloin on kyse omista ajatuksistani/kuvitelmistani ja milloin on kyse siitä mitä todellisuudessa tapahtuu/on tapahtunut.

        Niin_vastasit

        "Mutta joo, ihan saat pitää oman uskosi että vuorenvarmasti tiedät narsisti-psykopaattisi kulloisetkin ajatukset ja tekemiset ja elää elämääsi sen mukaan. "
        Niin vastasit ikäänkuin minulle, ok.
        Tuossa välissä sitten kaksi kommenttia joltakin muulta myös.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Ihmisillä on kaikenlaisia kykyjä."

        Niin, minä vaan en oikein usko, että tietää varmasti toisen ajatukset ja tekemiset , vaikka kanssakäymistä ei ole, puhumattakaan siittä että jos ei edes tiedä onko ko. henkilö elossa, kuten itse kerroit.

        Enkä usko siihenkään, että joku voisi tuntea toisen ihmisen läpikotaisin, kun ihminen itsekään välttämättä ole tietoinen kaikista puolistaan. Puhumattakaan narsisteista, jotka ny esiintyvät milloin minkäkinlaisia riippuen tilanteesta tai kenen kanssa kulloinkin ovat tekemisissä.

        Narsisteista puhuttaessa toki heihin liitetään joitain tiettyjä piirteitä, joiden vuoksi heitä tunnistetaan ja diagnosoidaan, mutta en ole milloinkaan törmännyt narsisteista tietoa hakiessani törmännyt sellaiseen, että toinen ihminen voisi lukea hänen ajatuksiaan, saati tietää mitä hän milloinkin tekee jos ei ole ko. henkilö ei ole itse paikalla.

        Mitä tulee tuohon ennakointiin, niin joo, kyllä itselläkin on tuosta kokemusta. Toki jos tilanne on uhkaava ja akuutti ja toistuva. Niin toki on hyvä ennakoida. Minullakin oli aikoinaan laukku pakattuna, joskus "nukuin" jopa kengät jalassa. Kun elää sellaisissa oloissa niin sellainen saattaa jäädä päälle

        Ko. asiaa käsiteltiinkin silloin parisenkymmentä vuotta sitten kun kävin psykologin juttusilla. Jolloin hän toi esiin, että ihmismielellä on tällaisissa tapauksissa tapana kehitellä erilaisia kauhuskenaroita, mikä lisää pelkoa ja saa ihmisen jatkuvasti valppaaksi, olemaan varuillaan. Hän neuvoi minua poisopetteleman sellaisesta tavasta ja enemmänkin ajattelemaan sellaisia asioita, jotka lisäävät hyvinvointia ja vievät elämää eteenpäin.

        Elämä itsessään ny kuitenkin on epävarmaa, vaikka miten yritttäisi ennakoida ja konroilloida. Sama pätee myös muihin ihmisiin, he eivät välttämättä toimi haluamallani tavalla , saati että he ajattelisivat samoin kuin minä.

        Mutta joo, ihan saat pitää oman uskosi että vuorenvarmasti tiedät narsisti-psykopaattisi kulloisetkin ajatukset ja tekemiset ja elää elämääsi sen mukaan.

        Kuhan ny vaan kerroin etten itse usko moiseen, toki minäkin saatan joskus kuvitella kaikenlaista, mutta pyrin kuitenkin erottamaan milloin on kyse omista ajatuksistani/kuvitelmistani ja milloin on kyse siitä mitä todellisuudessa tapahtuu/on tapahtunut.

        Toden totta tuo viimeinen kappaleesi ja sen sisältö. Kyllä on huomattu, että voit kuvitella kaikenlaista, jopa melko vainoharhaisesti muistanen. Että sikäli aika erikoinen lausunto, jällkken kerran pyrkimys nostaa itseäsi ylemmäs. Olla parempi kuin joku toinen.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Ihmisillä on kaikenlaisia kykyjä."

        Niin, minä vaan en oikein usko, että tietää varmasti toisen ajatukset ja tekemiset , vaikka kanssakäymistä ei ole, puhumattakaan siittä että jos ei edes tiedä onko ko. henkilö elossa, kuten itse kerroit.

        Enkä usko siihenkään, että joku voisi tuntea toisen ihmisen läpikotaisin, kun ihminen itsekään välttämättä ole tietoinen kaikista puolistaan. Puhumattakaan narsisteista, jotka ny esiintyvät milloin minkäkinlaisia riippuen tilanteesta tai kenen kanssa kulloinkin ovat tekemisissä.

        Narsisteista puhuttaessa toki heihin liitetään joitain tiettyjä piirteitä, joiden vuoksi heitä tunnistetaan ja diagnosoidaan, mutta en ole milloinkaan törmännyt narsisteista tietoa hakiessani törmännyt sellaiseen, että toinen ihminen voisi lukea hänen ajatuksiaan, saati tietää mitä hän milloinkin tekee jos ei ole ko. henkilö ei ole itse paikalla.

        Mitä tulee tuohon ennakointiin, niin joo, kyllä itselläkin on tuosta kokemusta. Toki jos tilanne on uhkaava ja akuutti ja toistuva. Niin toki on hyvä ennakoida. Minullakin oli aikoinaan laukku pakattuna, joskus "nukuin" jopa kengät jalassa. Kun elää sellaisissa oloissa niin sellainen saattaa jäädä päälle

        Ko. asiaa käsiteltiinkin silloin parisenkymmentä vuotta sitten kun kävin psykologin juttusilla. Jolloin hän toi esiin, että ihmismielellä on tällaisissa tapauksissa tapana kehitellä erilaisia kauhuskenaroita, mikä lisää pelkoa ja saa ihmisen jatkuvasti valppaaksi, olemaan varuillaan. Hän neuvoi minua poisopetteleman sellaisesta tavasta ja enemmänkin ajattelemaan sellaisia asioita, jotka lisäävät hyvinvointia ja vievät elämää eteenpäin.

        Elämä itsessään ny kuitenkin on epävarmaa, vaikka miten yritttäisi ennakoida ja konroilloida. Sama pätee myös muihin ihmisiin, he eivät välttämättä toimi haluamallani tavalla , saati että he ajattelisivat samoin kuin minä.

        Mutta joo, ihan saat pitää oman uskosi että vuorenvarmasti tiedät narsisti-psykopaattisi kulloisetkin ajatukset ja tekemiset ja elää elämääsi sen mukaan.

        Kuhan ny vaan kerroin etten itse usko moiseen, toki minäkin saatan joskus kuvitella kaikenlaista, mutta pyrin kuitenkin erottamaan milloin on kyse omista ajatuksistani/kuvitelmistani ja milloin on kyse siitä mitä todellisuudessa tapahtuu/on tapahtunut.

        Kuka_toimii

        "Mutta joo, ihan saat pitää oman uskosi että vuorenvarmasti tiedät narsisti-psykopaattisi kulloisetkin ajatukset ja tekemiset ja elää elämääsi sen mukaan. "
        Kuka toimii luvanantajana? Sinä olet ilmeisesti välikäsi...vai?

        Missä ja keiden kanssa narsisti sitten kulloinkin kekkaloi? Onko osoitteella ja henkilötunnuksella väliä kun kyseessä on narsisti? Aina menossa sama narsistinpeli.

        Miten se narsistinkekkalointi sitten vaikuttaa minuun että vielä eläisin elämääni sen mukaan? Ainoastaan sen verran että jos nyt tämä korona helpottaa otettaan Suomessa ja menen jonnekin ihmisten ilmoille vaikkapa ihan bailaamaan tai muuten esillepannen itseni niin ympärilleen on ehkä hieman hyvä katsella. Vaikka enpä enää ole sitäkään tehnyt ihan viimeaikoina. Jos se nyt jostain tulee niin sitten tulee.

        Että vielä ihan eläisin elämään sen mukaan niin kuulostaa melko oudolta...he-heh. Melkein vähän hymyksi pistää, niin kaukana minusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toden totta tuo viimeinen kappaleesi ja sen sisältö. Kyllä on huomattu, että voit kuvitella kaikenlaista, jopa melko vainoharhaisesti muistanen. Että sikäli aika erikoinen lausunto, jällkken kerran pyrkimys nostaa itseäsi ylemmäs. Olla parempi kuin joku toinen.

        "Että sikäli aika erikoinen lausunto, jällkken kerran pyrkimys nostaa itseäsi ylemmäs."

        Niin, kun ny toit esiin tuon "pyrkimys nostaa itseäsi ylemmäs" niin eiliseltä muistan kyllä hyvän esimerkin, jossa esiintyy vertailua, kuvaamaasi pyrkimystä

        "Jään usein miettimään sitä tosiseikkaa että mikä oikeutus on tähän, kun minulla ilmeisesti aika paljonkin enemmän koulutusta kuin hällä, myöskin harrastelen reippaasti monenmoista, olen työelämässä mukana."

        Mikä hieman ihmetyttikin, kun ei nyt sen kummemmin liittynyt aiheeseenkaan.
        Sen enempää kuin tyhmyys tai älykkyys.

        Lähinnä ny puhetta oli siitä onko mahdollista varmaksi tietää mitä toinen ihminen ajattelee tai tekee varsinkin jos ei edes mitään kontaktia ole ollut pitkään aikaan. Josta olen sitä mieltä ettei sellainen ole mahdollista.

        Se, että joku on eri mieltä jostain asiasta, ei tarkoita sen kummemmin ylemmyyttä kuin alemmuuttakaan. On vain erilaisia mielipiteitä


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Että sikäli aika erikoinen lausunto, jällkken kerran pyrkimys nostaa itseäsi ylemmäs."

        Niin, kun ny toit esiin tuon "pyrkimys nostaa itseäsi ylemmäs" niin eiliseltä muistan kyllä hyvän esimerkin, jossa esiintyy vertailua, kuvaamaasi pyrkimystä

        "Jään usein miettimään sitä tosiseikkaa että mikä oikeutus on tähän, kun minulla ilmeisesti aika paljonkin enemmän koulutusta kuin hällä, myöskin harrastelen reippaasti monenmoista, olen työelämässä mukana."

        Mikä hieman ihmetyttikin, kun ei nyt sen kummemmin liittynyt aiheeseenkaan.
        Sen enempää kuin tyhmyys tai älykkyys.

        Lähinnä ny puhetta oli siitä onko mahdollista varmaksi tietää mitä toinen ihminen ajattelee tai tekee varsinkin jos ei edes mitään kontaktia ole ollut pitkään aikaan. Josta olen sitä mieltä ettei sellainen ole mahdollista.

        Se, että joku on eri mieltä jostain asiasta, ei tarkoita sen kummemmin ylemmyyttä kuin alemmuuttakaan. On vain erilaisia mielipiteitä

        Vanha sanonta - seepra ei raidoistaan pääse pätee tähänkin.

        Kyllä ihmisen oppii ja tietää, kun on hänen kanssaan ollut 24/7 parikymmentävuotta tai enemmänkin. Mutta jos taas on ollut jonkun jalkavaimona ja tavannut vain hekuman hetkellä, on luonnollista, ettei voi toista edes tuntea loppupeleissä. Joutuu arvailemaan ja arvuuttelemaan, kehittelemään päässään illuusioita toisesta. Ei siis ihme, että metsään menee. Kontakteista siis puhuu satunnainen tapailija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha sanonta - seepra ei raidoistaan pääse pätee tähänkin.

        Kyllä ihmisen oppii ja tietää, kun on hänen kanssaan ollut 24/7 parikymmentävuotta tai enemmänkin. Mutta jos taas on ollut jonkun jalkavaimona ja tavannut vain hekuman hetkellä, on luonnollista, ettei voi toista edes tuntea loppupeleissä. Joutuu arvailemaan ja arvuuttelemaan, kehittelemään päässään illuusioita toisesta. Ei siis ihme, että metsään menee. Kontakteista siis puhuu satunnainen tapailija.

        Oppii_myös

        Oppii myös kun on tuntenut/nähnyt/kuullut ja kuunnellut riittävästi/tuntenut ystäväpiirä/ vuosikymmenien aikana. Kun on kontaktipintaa tilanteissa joissa narsistin olemus on ollut riittävästi läsnä, vaikka näitä sitten olisi sitten ollut harvemminkin. Näillä oikeilla narsisteilla tapaa niitä tekoja ja sitä kautta mainetta olla kertynyt... Plus sitten se meidän tiivis 24/7 vuoden kestänyt katastrofi vuosien lisäjuonteineen.

        Niin on tullut riittävästi näkemystä.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Että sikäli aika erikoinen lausunto, jällkken kerran pyrkimys nostaa itseäsi ylemmäs."

        Niin, kun ny toit esiin tuon "pyrkimys nostaa itseäsi ylemmäs" niin eiliseltä muistan kyllä hyvän esimerkin, jossa esiintyy vertailua, kuvaamaasi pyrkimystä

        "Jään usein miettimään sitä tosiseikkaa että mikä oikeutus on tähän, kun minulla ilmeisesti aika paljonkin enemmän koulutusta kuin hällä, myöskin harrastelen reippaasti monenmoista, olen työelämässä mukana."

        Mikä hieman ihmetyttikin, kun ei nyt sen kummemmin liittynyt aiheeseenkaan.
        Sen enempää kuin tyhmyys tai älykkyys.

        Lähinnä ny puhetta oli siitä onko mahdollista varmaksi tietää mitä toinen ihminen ajattelee tai tekee varsinkin jos ei edes mitään kontaktia ole ollut pitkään aikaan. Josta olen sitä mieltä ettei sellainen ole mahdollista.

        Se, että joku on eri mieltä jostain asiasta, ei tarkoita sen kummemmin ylemmyyttä kuin alemmuuttakaan. On vain erilaisia mielipiteitä

        Ihan_aidosti

        Ihan aidosti en ihmettele neuvomaan pyrkiviä vastauksiasi koska sinä et nyt vain ymmärrä kirjoituksiani ollenkaan.
        Sinulle joutuu tosiaan rautalangasta vääntämään kun otat niin kirjaimellisesti kaiken. Sinulla ei ikäänkuin ajatus lennä, ei nouse, se pysyy aikas kiinni jyrkässä kerronnassa missä asiat tapahtuvat järjestyksessä jossa mennään pisteestä A pisteeseen B ja siinä välillä lausutaan repliikit yhdestä viiteen ja niillä vielä äänensävytkin ja jalat tulevat kipeäksi jos matka on liian pitkä ja kengät puristavat...

        En nyt käy kinaamaan siitä onko tuolla kaikella kunkin arjessa perhepiirissä suurikin merkitys ja miltä se kullekin äidille/isoäidille tuntuu varsinkin äitienpäivän lähestyessä.

        Kysys on siitä minun teksteissäni, että sillä minne päin narsisti-psykopaattini nenä kulloinkin osoittaa, ei ole mitään merkitystä minulle.
        Paatti pysyy paattina ja narskutus kuuluu. Thats it.

        Samoin aika agressiivisesti suhtaudut siihen että tulee harvakseltaan aloitus jossa mainitaan narsisti joka on/on ollut aloittajan elämässä.

        Tuolla kyllä on tekemistä koulutuksenkin kanssa, että miten asioita kykenee käsittelemään päässään. Tietenkin joskus koulusta ei voi hankkia siksi että ei ole edellytyksiä päästä edes opiskelemaan, opiskelut eivät vain suju.

        https://fi.thpanorama.com/articles/psicologa/pensamiento-abstracto-caractersticas-ejemplos-y-ejercicios.html
        "abstrakti ajattelu on kyky, joka antaa meille mahdollisuuden pohtia asioita, joita ei ole läsnä ajankohtana tai paikassa, samoin kuin käsitteitä ja yleisiä periaatteita. Tiivistelmä-ajattelu määritellään yleensä toisin kuin konkreettinen ajatus, joka on vähemmän monimutkainen." -Suosittelen tutustumaan tuohon likkiin, vaikka sen suomenkielssä näkyy olevan kompastusta. Mutta se on siis suomenkielinen linkki. Eikä ole kovin pitkä.

        Abstraktin ajattelun kyky on se joka kehittyy viimeisenä n, 12 v. Mutta siis tuo ajattelun kyky jää kehittymättä huomattavalle osalle ihmisistä.
        Nämä väittelyt yltin kanssa johtunevat siitä miten kykenemme ylittämään sen tason jossa asiat ovat konkreettisesti läsnä ja havainnoitavissa.

        Kielellinen kyky muotoilla noita ajatuksia ja ymmärtää toisten ajatuksia sen kautta...

        Vielä lapsen kehittyksessä voisi mainita seuraavaa:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Jean_Piaget
        " Postformaalien operaatioiden vaihe (ei yleisesti hyväksytty kehitysvaihe)

        asioiden ristiriitaisuuksien ja vastakohtien hyväksyminen
        asioiden suhteellisuuden hyväksyminen
        oman näkökulman luominen keskenään ristiriitaisista osatekijöistä
        kokonaisvaltaisuus".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppii_myös

        Oppii myös kun on tuntenut/nähnyt/kuullut ja kuunnellut riittävästi/tuntenut ystäväpiirä/ vuosikymmenien aikana. Kun on kontaktipintaa tilanteissa joissa narsistin olemus on ollut riittävästi läsnä, vaikka näitä sitten olisi sitten ollut harvemminkin. Näillä oikeilla narsisteilla tapaa niitä tekoja ja sitä kautta mainetta olla kertynyt... Plus sitten se meidän tiivis 24/7 vuoden kestänyt katastrofi vuosien lisäjuonteineen.

        Niin on tullut riittävästi näkemystä.

        Ai, tuli uutta tietoa, aikaisemman tarinasi mukaan se 24/7 ajanjakso kesti kaks viikkoa ja muuten se suhde toimi sinun ehdoillasi ja sen laatukin vähintäänkin yhtä kyseenalainen kuin minunkin tähän narsismi aiheeseen liittyen

        Mutta kerrankos sitä asiat hovissa muuttuu, mutta luettavissa on vieläkin päiväkirjasi.

        Mutta joo, itselläkin on hamassa menneisyydessä reilu parikymmentinen avioliitto. Enkä silloinkaan kuvitellut tietäväni toisen osapuolen ajatuksia, jos hän ei itse niitä julki tuonut.

        Etten edelleenkään usko, että ajatusten lukeminen on mahdollista. Toki voi kuvitella, että nyt se ajattelee niin tai näin, mutta ne on kuitenkin omia ajatuksia

        Voisit vaikka hieman lukea aiheesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, tuli uutta tietoa, aikaisemman tarinasi mukaan se 24/7 ajanjakso kesti kaks viikkoa ja muuten se suhde toimi sinun ehdoillasi ja sen laatukin vähintäänkin yhtä kyseenalainen kuin minunkin tähän narsismi aiheeseen liittyen

        Mutta kerrankos sitä asiat hovissa muuttuu, mutta luettavissa on vieläkin päiväkirjasi.

        Mutta joo, itselläkin on hamassa menneisyydessä reilu parikymmentinen avioliitto. Enkä silloinkaan kuvitellut tietäväni toisen osapuolen ajatuksia, jos hän ei itse niitä julki tuonut.

        Etten edelleenkään usko, että ajatusten lukeminen on mahdollista. Toki voi kuvitella, että nyt se ajattelee niin tai näin, mutta ne on kuitenkin omia ajatuksia

        Voisit vaikka hieman lukea aiheesta

        En_nyt_tiedä

        En nyt tiedä oletko ylt, jostain saa sen käsityksen.
        Mutta milloinkaan MINÄ en ole kahden viikon suhteesta tällä palstalla kertonut, kun sellaista ei tämän narsistin kanssa ole ollut.
        Johonkin nyt sekoitat muuhun minun tarinani. Että ei ihme että vastailet mitä sattuu.

        Pitäisikö sinun tehdä itsellesi muistitesti, osaat varmasti. Tee joku vähän syvempi...

        Ajatustenluvusta en myöskään ole puhunut mitään sikäli kun puhumme samasta käsitteestä. En ole tuota termiä käyttänyt.

        Sinä nyt et vain hallitse abstraktin ajattelun taitoa.

        Luitko laittamani linkin ja jos niin herättikö sinussa mitään ajatuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, tuli uutta tietoa, aikaisemman tarinasi mukaan se 24/7 ajanjakso kesti kaks viikkoa ja muuten se suhde toimi sinun ehdoillasi ja sen laatukin vähintäänkin yhtä kyseenalainen kuin minunkin tähän narsismi aiheeseen liittyen

        Mutta kerrankos sitä asiat hovissa muuttuu, mutta luettavissa on vieläkin päiväkirjasi.

        Mutta joo, itselläkin on hamassa menneisyydessä reilu parikymmentinen avioliitto. Enkä silloinkaan kuvitellut tietäväni toisen osapuolen ajatuksia, jos hän ei itse niitä julki tuonut.

        Etten edelleenkään usko, että ajatusten lukeminen on mahdollista. Toki voi kuvitella, että nyt se ajattelee niin tai näin, mutta ne on kuitenkin omia ajatuksia

        Voisit vaikka hieman lukea aiheesta

        Tiedän_mitä

        Tiedän mitä hän ajattelee, tiedän mitä hän tekee.

        Tiedän kaiken oleellisen, mitä hänestä kannattaa tietää (itsensä suojelemiseksi hänen haitoiltaan).
        Tiedän kaiken mitä hänestä voi tietää. Hän ei yllätä minua millään teollaan.
        Hänessä ei ole mitään mistä voisin hänessä olla kiinnostunut.
        Mikään hänessä ei herätä minussa minkäänlaista uteliaisuutta.

        Hän on vestetty yhdestä puusta, vaikka se puu olisikin käkkäräinen, niin yhdestä puusta on silti.

        Tiedän mitä hänellä on mielessään riittävsti että en hänen eteensä enää jää vaan tarpeen tullen väistyn, pakenen, siirryn, vetäydyn, mitä vain kunhan ei tarvitse hänen ääntään kuulla enää koskaan.

        Minulle on riittänyt täydellisesti.

        Mene ylt nyt lastentarhaan opettelemaan elämisentaitoja jos ei tämä mene jakeluun.
        Tai tee se muistitesti. Ikävää sinänsä jos on jotain tullut muistiin ongelmia, ymmärrän kyllä sitten sen jos niin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, tuli uutta tietoa, aikaisemman tarinasi mukaan se 24/7 ajanjakso kesti kaks viikkoa ja muuten se suhde toimi sinun ehdoillasi ja sen laatukin vähintäänkin yhtä kyseenalainen kuin minunkin tähän narsismi aiheeseen liittyen

        Mutta kerrankos sitä asiat hovissa muuttuu, mutta luettavissa on vieläkin päiväkirjasi.

        Mutta joo, itselläkin on hamassa menneisyydessä reilu parikymmentinen avioliitto. Enkä silloinkaan kuvitellut tietäväni toisen osapuolen ajatuksia, jos hän ei itse niitä julki tuonut.

        Etten edelleenkään usko, että ajatusten lukeminen on mahdollista. Toki voi kuvitella, että nyt se ajattelee niin tai näin, mutta ne on kuitenkin omia ajatuksia

        Voisit vaikka hieman lukea aiheesta

        Tuossa_ajatustenluvusta

        https://www.aka.fi/fi/tietysti/kysy-tieteesta/miten-ajatustenluvussa-on-edistytty-tahan-paivaan-asti/#fa6e8028
        Tuossa ajatustenluvusta miten sitä kehitetään nykyään. Mitään tuollaista en harrasta eikä se minua kiinnostakaan. Mielestäni tuollaiseen liittyy kaikissa käänteissä eettisiä ongelmia, ei vain rikosten selvittelyssä.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jokumuu/134214-mentalismi-eli-ajatusten-lukeminen/

        Minun kommenttini tällä palstalla on tarkoitettu lähinnä lukutaitoisille ihmisille, josta lukutaidosta tai sen puutteesta on tässäkin nyt kyse. Jollain lukijalla on mennyt sekaisin käsitteitä ja asioita joita niillä tarkoitetaan.

        Mistään ajatustenluvusta tällä palstalla ei ole koskaan tainnut olla keskustelua. Siksi toiseksi minua ei vähääkään kiinnosta sellaiset kyvyt, en halua sellaista kykyä ja jos sellainen kyky tulisi niin hankkiutuisin sellaisesta mahdollisimman nopeasti eroon tavalla tai tosella.
        Jonkinlaisia merkkejä ennakoinnin ällistyttävästä tarkkuudesta on joskus ollut, asia muistattunut intuitiota joka on osunut sekuntien tarkkuudella. Että jotain tutkimatonta maastoa riittää kyllä tutkijoille edelleen, ehkä ei aukea koskaan.
        Mutta ei siis mitään sellaista mistä nyt kauheasti olisi hyötyä ollut, aika merkityksettömiä juttuja vaikkakin herättävät tunteita.
        Mutta tämä tästä ajatustenluvuista, joka ei minua kiinnosta edes.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän_mitä

        Tiedän mitä hän ajattelee, tiedän mitä hän tekee.

        Tiedän kaiken oleellisen, mitä hänestä kannattaa tietää (itsensä suojelemiseksi hänen haitoiltaan).
        Tiedän kaiken mitä hänestä voi tietää. Hän ei yllätä minua millään teollaan.
        Hänessä ei ole mitään mistä voisin hänessä olla kiinnostunut.
        Mikään hänessä ei herätä minussa minkäänlaista uteliaisuutta.

        Hän on vestetty yhdestä puusta, vaikka se puu olisikin käkkäräinen, niin yhdestä puusta on silti.

        Tiedän mitä hänellä on mielessään riittävsti että en hänen eteensä enää jää vaan tarpeen tullen väistyn, pakenen, siirryn, vetäydyn, mitä vain kunhan ei tarvitse hänen ääntään kuulla enää koskaan.

        Minulle on riittänyt täydellisesti.

        Mene ylt nyt lastentarhaan opettelemaan elämisentaitoja jos ei tämä mene jakeluun.
        Tai tee se muistitesti. Ikävää sinänsä jos on jotain tullut muistiin ongelmia, ymmärrän kyllä sitten sen jos niin on.

        "Tai tee se muistitesti. Ikävää sinänsä jos on jotain tullut muistiin ongelmia, ymmärrän kyllä sitten sen jos niin on."

        Jaa, en ny itse kuin sen kummemmin kuin lähipiirinikään olisi moista havainnut.

        Juuri hiljattain meni niin love, lääkelaskut, kuin pvk ja ger tentitkin ihan ykkösellä läpi. Ne kun joutuu aina viides vuoden välein uusimaan.

        Että joutunee vieläkin vuorollaan vastuuta ns. vuorovastaavana kantamaan koko osaston asukkaiden helahoidosta.

        Mieluusti toki jo toivoisi ettei tarvitsisi, että saisi jo vapautuksen, mutta pakkohan se on kun kuuluu työn kuvaan. No lohduttaudun sillä, että eläkepäivätkin kohta koittaa, vaikka tiedä sitten.

        Esimieskin kun jo kyseli, että kai sä jatkat vielä töitä eläkeiän jälkeenkin. Johon vastasinkin, että aion jäädä eläkkeelle ja aion juhliakkin sitä, mutta osa aikainen työ saattasi olla mahdollista jos terveenä pysyy, mutta tosiaan sitte ilman sitä vastuuta kaikesta.

        Että suotta ny kuvittelet kaikenlaista, mikä ei pidä tällä hetkellä paikkaansa.

        Tuo kaksiviikkoa 24/7 ny on jäänyt vaan elävästi mieleen, kun sillä aikoinaan ylpeilit sillä.
        Olet aikoinaan maininnut siittä useampaankin kertaan tällä palstalla.

        Vuosi moista läheisyyttä vuorokaudet ympäri kuullostaa liioittelulta. Aikuisten oikeasti en hevin moiseen usko, että kukaan niin pystyy elämään, vaikka kuinka olisi rakastunut.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Tai tee se muistitesti. Ikävää sinänsä jos on jotain tullut muistiin ongelmia, ymmärrän kyllä sitten sen jos niin on."

        Jaa, en ny itse kuin sen kummemmin kuin lähipiirinikään olisi moista havainnut.

        Juuri hiljattain meni niin love, lääkelaskut, kuin pvk ja ger tentitkin ihan ykkösellä läpi. Ne kun joutuu aina viides vuoden välein uusimaan.

        Että joutunee vieläkin vuorollaan vastuuta ns. vuorovastaavana kantamaan koko osaston asukkaiden helahoidosta.

        Mieluusti toki jo toivoisi ettei tarvitsisi, että saisi jo vapautuksen, mutta pakkohan se on kun kuuluu työn kuvaan. No lohduttaudun sillä, että eläkepäivätkin kohta koittaa, vaikka tiedä sitten.

        Esimieskin kun jo kyseli, että kai sä jatkat vielä töitä eläkeiän jälkeenkin. Johon vastasinkin, että aion jäädä eläkkeelle ja aion juhliakkin sitä, mutta osa aikainen työ saattasi olla mahdollista jos terveenä pysyy, mutta tosiaan sitte ilman sitä vastuuta kaikesta.

        Että suotta ny kuvittelet kaikenlaista, mikä ei pidä tällä hetkellä paikkaansa.

        Tuo kaksiviikkoa 24/7 ny on jäänyt vaan elävästi mieleen, kun sillä aikoinaan ylpeilit sillä.
        Olet aikoinaan maininnut siittä useampaankin kertaan tällä palstalla.

        Vuosi moista läheisyyttä vuorokaudet ympäri kuullostaa liioittelulta. Aikuisten oikeasti en hevin moiseen usko, että kukaan niin pystyy elämään, vaikka kuinka olisi rakastunut.

        Siis_noin

        "Aloin seurustelemaan
        29.03.2013 14:00

        Aloin seurustelemaan narsistin kanssa muutama vuosi sitten. Muutaman kuukauden Don Juan-tyyppiselle narsistille tyypillisen kiihkeän romanssin jälkeen taivas putosi niskaan, ja totuus alkoi paljastua."

        Siis noin olen asiaa kuvaillut vuonna -13. Löytyy dataa ja löydät sen kyllä kun googletat hakusanoilla.

        Mutta tosiaan, se 24/7 kesti muutaman kuukauden. Kun minua kutsuivat velvollisuudet ja siitä ympärivuorokautisesta onnesta oli luovuttava, ei "lapsi" tietenkään sellaista kestänyt vaan alkoi sataa niskaan ja lujaa yhtä ja toista...
        Mutta siis mahdollisimman tiivis yhdessäolo jatkui vajaan vuoden, sen jälkeen jotain kauheampaakin kauheampaa...

        En ole koskaan mistään kahdesta viikosta kirjoitellut eikä tuollaista aikamäärää ole meidän "suhteessamme" koskaan ollut.
        Kyllä nyt olet tempaissut hatusta tuon kaksi viikkoa. Ei ole minun lukuni, ei missään suhteessa muistaakseni ollut koskaan.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Tai tee se muistitesti. Ikävää sinänsä jos on jotain tullut muistiin ongelmia, ymmärrän kyllä sitten sen jos niin on."

        Jaa, en ny itse kuin sen kummemmin kuin lähipiirinikään olisi moista havainnut.

        Juuri hiljattain meni niin love, lääkelaskut, kuin pvk ja ger tentitkin ihan ykkösellä läpi. Ne kun joutuu aina viides vuoden välein uusimaan.

        Että joutunee vieläkin vuorollaan vastuuta ns. vuorovastaavana kantamaan koko osaston asukkaiden helahoidosta.

        Mieluusti toki jo toivoisi ettei tarvitsisi, että saisi jo vapautuksen, mutta pakkohan se on kun kuuluu työn kuvaan. No lohduttaudun sillä, että eläkepäivätkin kohta koittaa, vaikka tiedä sitten.

        Esimieskin kun jo kyseli, että kai sä jatkat vielä töitä eläkeiän jälkeenkin. Johon vastasinkin, että aion jäädä eläkkeelle ja aion juhliakkin sitä, mutta osa aikainen työ saattasi olla mahdollista jos terveenä pysyy, mutta tosiaan sitte ilman sitä vastuuta kaikesta.

        Että suotta ny kuvittelet kaikenlaista, mikä ei pidä tällä hetkellä paikkaansa.

        Tuo kaksiviikkoa 24/7 ny on jäänyt vaan elävästi mieleen, kun sillä aikoinaan ylpeilit sillä.
        Olet aikoinaan maininnut siittä useampaankin kertaan tällä palstalla.

        Vuosi moista läheisyyttä vuorokaudet ympäri kuullostaa liioittelulta. Aikuisten oikeasti en hevin moiseen usko, että kukaan niin pystyy elämään, vaikka kuinka olisi rakastunut.

        Vielä_jatkan

        Vielä jatkan aiheesta "kaksi viikkoa".
        En ole koskaan tällä palstalla antanut mitään tarkkoja tietoja, aikalukuja ja ajankohtia, en lapsien/lastenlasten lukumääriä, en kummankaan, en omien enkä narsistin.

        Miksi: Anonymiteetin säilyttämiseksi. Ja olen pysynyt linjassa koko ajan.
        Olen myös kehoittanut muita palstalaisia muuttelemaan ajankohtia ja lasten sekä ikiä ja lukumääriä, anonymiteetin säilyttämiseksi edelleen. Ja tietenkin myös muita yksityiskohtia.

        Ja, aivan ihmeellisiä ovat aivoituksesi edelleen mitä tulee ylpeilyyn. En ole kyllä ainakaan ollut koskaan ylpeä keski-iän hairahduksestani narsistiin, joten aika kummallista olisi jos olisin ylpeillytkin vielä sillä...

        Nuo nyt kyllä niitä ihan omia aivoituksiasi jotka nousevat ties mistä....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis_noin

        "Aloin seurustelemaan
        29.03.2013 14:00

        Aloin seurustelemaan narsistin kanssa muutama vuosi sitten. Muutaman kuukauden Don Juan-tyyppiselle narsistille tyypillisen kiihkeän romanssin jälkeen taivas putosi niskaan, ja totuus alkoi paljastua."

        Siis noin olen asiaa kuvaillut vuonna -13. Löytyy dataa ja löydät sen kyllä kun googletat hakusanoilla.

        Mutta tosiaan, se 24/7 kesti muutaman kuukauden. Kun minua kutsuivat velvollisuudet ja siitä ympärivuorokautisesta onnesta oli luovuttava, ei "lapsi" tietenkään sellaista kestänyt vaan alkoi sataa niskaan ja lujaa yhtä ja toista...
        Mutta siis mahdollisimman tiivis yhdessäolo jatkui vajaan vuoden, sen jälkeen jotain kauheampaakin kauheampaa...

        En ole koskaan mistään kahdesta viikosta kirjoitellut eikä tuollaista aikamäärää ole meidän "suhteessamme" koskaan ollut.
        Kyllä nyt olet tempaissut hatusta tuon kaksi viikkoa. Ei ole minun lukuni, ei missään suhteessa muistaakseni ollut koskaan.

        "Kyllä nyt olet tempaissut hatusta tuon kaksi viikkoa. Ei ole minun lukuni, ei missään suhteessa muistaakseni ollut koskaan."

        Kyllä se jossain lukee, että kehuskelit viettäneesi kaksi viikkoa 24/7 olosuhteissa.

        Muistan sen niin elävästi syystä että ylpeilit sillä, liittyy tuohon sinun tapaasi vertailla, halusit panna paremmaksi siinä kun minä puhuin tapailusuhteesta.

        Olet tuonut esiin sitä jälkeenkinpäin, ikäänkuin todisteena siitä, että jos ei ole viettänyt kahta viikkoa narsistin kanssa 24/7 olosuhteissa, niin ei voi puhua/saati tietää narsisteista mitään. Vaikka tosiasiassa monet ihmiset ovat joutuneet vuosikausiksi narsistin uhriksi työelämässäkin.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Kyllä nyt olet tempaissut hatusta tuon kaksi viikkoa. Ei ole minun lukuni, ei missään suhteessa muistaakseni ollut koskaan."

        Kyllä se jossain lukee, että kehuskelit viettäneesi kaksi viikkoa 24/7 olosuhteissa.

        Muistan sen niin elävästi syystä että ylpeilit sillä, liittyy tuohon sinun tapaasi vertailla, halusit panna paremmaksi siinä kun minä puhuin tapailusuhteesta.

        Olet tuonut esiin sitä jälkeenkinpäin, ikäänkuin todisteena siitä, että jos ei ole viettänyt kahta viikkoa narsistin kanssa 24/7 olosuhteissa, niin ei voi puhua/saati tietää narsisteista mitään. Vaikka tosiasiassa monet ihmiset ovat joutuneet vuosikausiksi narsistin uhriksi työelämässäkin.

        🐺Olisikohan_nyt_niin

        Olisikohan nyt niin että tahdot johdatella tätä ketjua johonkin kauvas, hyvin kauvas sen aiemmin saamista käänteistä.
        Kuka tahansa voi tällaisella palstalla väittää mitä tahansa.

        Tuon tyyppisiä epätosia väittämiä aikoinaan olen kuullut pitkässä suhteessani narsistisen asperger-miehen kanssa. Myöhemmin kun läksytin häntä suusanallisesti hänen ilkeydestään niin hän itkien ja katuen myönsi että halusi vain ärsyttää minua.

        Eli sinun kohdallasi nyt ihan kyse vain sellaisesta ärsyttämishalusta kun et muuten enää pysty sanomaan oikein mitään noista keskustelun aiemmista aiheista.

        Että enempiä nyt haluamatta sinua nolata, niin sanon vain sen verran että vanha kettu ei nyt syö sitä samaa myrkkyä kahta kertaa.
        Jos vielä jatkat noiden tekaistujen juttujen kirjoittelua niin katsopa etten minä tekaise sinun kohdallesi vastaavia juttua.

        Kovasti sinä luotat minuun, että minulla eettisyys kohdallaan näissä kirjoituksissani, kun et ota huomioon että minäkin saattaisin alkaa väittämään jotain yhtä typerää.
        Minulla tosin ei tuollaisia motiiveita (tietämättömyyden peittely) kuin sinulla.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Tai tee se muistitesti. Ikävää sinänsä jos on jotain tullut muistiin ongelmia, ymmärrän kyllä sitten sen jos niin on."

        Jaa, en ny itse kuin sen kummemmin kuin lähipiirinikään olisi moista havainnut.

        Juuri hiljattain meni niin love, lääkelaskut, kuin pvk ja ger tentitkin ihan ykkösellä läpi. Ne kun joutuu aina viides vuoden välein uusimaan.

        Että joutunee vieläkin vuorollaan vastuuta ns. vuorovastaavana kantamaan koko osaston asukkaiden helahoidosta.

        Mieluusti toki jo toivoisi ettei tarvitsisi, että saisi jo vapautuksen, mutta pakkohan se on kun kuuluu työn kuvaan. No lohduttaudun sillä, että eläkepäivätkin kohta koittaa, vaikka tiedä sitten.

        Esimieskin kun jo kyseli, että kai sä jatkat vielä töitä eläkeiän jälkeenkin. Johon vastasinkin, että aion jäädä eläkkeelle ja aion juhliakkin sitä, mutta osa aikainen työ saattasi olla mahdollista jos terveenä pysyy, mutta tosiaan sitte ilman sitä vastuuta kaikesta.

        Että suotta ny kuvittelet kaikenlaista, mikä ei pidä tällä hetkellä paikkaansa.

        Tuo kaksiviikkoa 24/7 ny on jäänyt vaan elävästi mieleen, kun sillä aikoinaan ylpeilit sillä.
        Olet aikoinaan maininnut siittä useampaankin kertaan tällä palstalla.

        Vuosi moista läheisyyttä vuorokaudet ympäri kuullostaa liioittelulta. Aikuisten oikeasti en hevin moiseen usko, että kukaan niin pystyy elämään, vaikka kuinka olisi rakastunut.

        Aivan turhaa lesoamista jokaisen ammatin peruskuviolla, kun kirjoittelit, että olet läpäissyt "hoitsutestit" ja hyvähän se vaan on edes pienoinen urakehitys perushoitajalle, että pääsee tai kuten haluat lausua joutuu vuorovastaavaksi.

        Olisikin aika pelottavaa, jos vuosia hoitotyötä tehneenä ei noita säännöllisiä testejä läpäisisi. Osa noistakin muodostuu rutiineiksi tai ne tulevat ns. selkärangasta, kun niitä paljon käyttää arkityössään. Että ehkä ei voi ihan suoraviivaisesti vetää tuota joksikin muistitestiksi. Vanhat hommat osataan, vaikka silmät kiinni ja siksi se onkin niin haastavaa ja vaikeaakin havaita sitä muistisairautta. Usein siinä myös kehittyy taitavaksi totuuden peittelijäksi.

        Monilla aloilla on erilaisia suoritteita, joilla ammattitaitoa ylläpidetään. Joillakin jopa vaaditaan muuttuvassa yhteiskunnassa uusien asioiden nopeatempoista hallintaa. Tuohon verrattuna siis vähän huvitti nuo luettelemasi asiat, mutta mikäpä sen kissanhännän nostaisi ellei kissa itse. En vaan ymmärrä, että mikä tarve on nostattaa itseänsä, heikko itsetuntoko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan turhaa lesoamista jokaisen ammatin peruskuviolla, kun kirjoittelit, että olet läpäissyt "hoitsutestit" ja hyvähän se vaan on edes pienoinen urakehitys perushoitajalle, että pääsee tai kuten haluat lausua joutuu vuorovastaavaksi.

        Olisikin aika pelottavaa, jos vuosia hoitotyötä tehneenä ei noita säännöllisiä testejä läpäisisi. Osa noistakin muodostuu rutiineiksi tai ne tulevat ns. selkärangasta, kun niitä paljon käyttää arkityössään. Että ehkä ei voi ihan suoraviivaisesti vetää tuota joksikin muistitestiksi. Vanhat hommat osataan, vaikka silmät kiinni ja siksi se onkin niin haastavaa ja vaikeaakin havaita sitä muistisairautta. Usein siinä myös kehittyy taitavaksi totuuden peittelijäksi.

        Monilla aloilla on erilaisia suoritteita, joilla ammattitaitoa ylläpidetään. Joillakin jopa vaaditaan muuttuvassa yhteiskunnassa uusien asioiden nopeatempoista hallintaa. Tuohon verrattuna siis vähän huvitti nuo luettelemasi asiat, mutta mikäpä sen kissanhännän nostaisi ellei kissa itse. En vaan ymmärrä, että mikä tarve on nostattaa itseänsä, heikko itsetuntoko?

        "Eli sinun kohdallasi nyt ihan kyse vain sellaisesta ärsyttämishalusta kun et muuten enää pysty sanomaan oikein mitään noista keskustelun aiemmista aiheista"

        No kyllä noi mun kommentit jotka liittyvät aloitukseen ovat hyvinkin näkyvissä, että aloitutusta tuli pohdittua noin pari kuukautta sitten.

        Sinulla sitten tuli ilmeisesti tarve yrittää saada joku yhteys minuun, kuten kirjoitit

        " Alunperin jäin lukemaan tätä ketjua yltin osalta etsien sopivaa välystä missä voisin kysyä vointia että onko selvinnyt koronatta. "

        Aloitusta tosiaan olen kommentoinut aikoinaan ja sinunkin esille tuomiisi asioihin on omasta mielestäni ihan liikaakin tullut kommentoitua.

        Sen kummemmin ny en välitä vanhoja tonkia, saati aloituksessa mainituja sontaläjiä.
        Mutta kun googlen haku joitain vanhoja tyrkkää näytille, niin tulee silloin tällöin vilkaistua mitä silloin kirjoitettiin.

        Joku päivä täs tuli luettua kans joku ketju ja kun tän ketjun loppupuolella kysyt,
        "Mutta miksi ihmeessä pitäisi saada jotain hyvää siitä irti? "

        Niin tuli mieleen se vanha, jonka lukaisin, jossa näytit löytäneen siitä "paatistasi" paljonkin hyvää. Mietin vaan, että eiköhän ne silloiset hyvät ominaisuudet ole mahdollisesti olemassa vieläkin. ?

        Mutta joo, joskus sitä toisinaan innostuu näihin juttuihin, mut koitan taas enemmän ryhdistäytyä.

        Sinäkin voisit ajatella vaikka, että minkä hemmetin takia taas tuli sekaannuttua ylt,iin, kun ei se miksikään muutu, yhtä ärsyttävä ja veemäinen kuin aina.

        Jahas

        Näköjään tuohon jatkoksi tuli lisäkommenttia, että vastaan samalla siihenkin.

        Mutta joo tuota kirjoittaessani näytti tullee kommentointia liittyen heittoosi, siitä, että minun pitäisi mennä muistitestiin.

        Kommentoin siinä etten katso tarvitsevani, perusteena esitin, että koska noi mun ammattiin liittyvät tentitkin jotka uusitaan viiden vuoden välein meni vielä ykkösillä läpi, niin en usko, että että ainakaan tällä hetkellä tarvisin muistitestiä. Muistitestejä toki tulee itsekin tehtyä silloin tällöin.

        Se, että noi testit ny meni läpi ykkösillä, oli minulle iloinen asia. Kun ainahan kun ikää tulee lisää ja jatkuvasti tulee uusia asioita opeteltavaksi niin aina vanha ei enää meinaa pysyä perässä.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Eli sinun kohdallasi nyt ihan kyse vain sellaisesta ärsyttämishalusta kun et muuten enää pysty sanomaan oikein mitään noista keskustelun aiemmista aiheista"

        No kyllä noi mun kommentit jotka liittyvät aloitukseen ovat hyvinkin näkyvissä, että aloitutusta tuli pohdittua noin pari kuukautta sitten.

        Sinulla sitten tuli ilmeisesti tarve yrittää saada joku yhteys minuun, kuten kirjoitit

        " Alunperin jäin lukemaan tätä ketjua yltin osalta etsien sopivaa välystä missä voisin kysyä vointia että onko selvinnyt koronatta. "

        Aloitusta tosiaan olen kommentoinut aikoinaan ja sinunkin esille tuomiisi asioihin on omasta mielestäni ihan liikaakin tullut kommentoitua.

        Sen kummemmin ny en välitä vanhoja tonkia, saati aloituksessa mainituja sontaläjiä.
        Mutta kun googlen haku joitain vanhoja tyrkkää näytille, niin tulee silloin tällöin vilkaistua mitä silloin kirjoitettiin.

        Joku päivä täs tuli luettua kans joku ketju ja kun tän ketjun loppupuolella kysyt,
        "Mutta miksi ihmeessä pitäisi saada jotain hyvää siitä irti? "

        Niin tuli mieleen se vanha, jonka lukaisin, jossa näytit löytäneen siitä "paatistasi" paljonkin hyvää. Mietin vaan, että eiköhän ne silloiset hyvät ominaisuudet ole mahdollisesti olemassa vieläkin. ?

        Mutta joo, joskus sitä toisinaan innostuu näihin juttuihin, mut koitan taas enemmän ryhdistäytyä.

        Sinäkin voisit ajatella vaikka, että minkä hemmetin takia taas tuli sekaannuttua ylt,iin, kun ei se miksikään muutu, yhtä ärsyttävä ja veemäinen kuin aina.

        Jahas

        Näköjään tuohon jatkoksi tuli lisäkommenttia, että vastaan samalla siihenkin.

        Mutta joo tuota kirjoittaessani näytti tullee kommentointia liittyen heittoosi, siitä, että minun pitäisi mennä muistitestiin.

        Kommentoin siinä etten katso tarvitsevani, perusteena esitin, että koska noi mun ammattiin liittyvät tentitkin jotka uusitaan viiden vuoden välein meni vielä ykkösillä läpi, niin en usko, että että ainakaan tällä hetkellä tarvisin muistitestiä. Muistitestejä toki tulee itsekin tehtyä silloin tällöin.

        Se, että noi testit ny meni läpi ykkösillä, oli minulle iloinen asia. Kun ainahan kun ikää tulee lisää ja jatkuvasti tulee uusia asioita opeteltavaksi niin aina vanha ei enää meinaa pysyä perässä.

        Ovat_kyllä

        "Niin tuli mieleen se vanha, jonka lukaisin, jossa näytit löytäneen siitä "paatistasi" paljonkin hyvää. Mietin vaan, että eiköhän ne silloiset hyvät ominaisuudet ole mahdollisesti olemassa vieläkin. ?"
        Ovat, kyllä ne ovat varmasti. Mutta sanottakoon että narsismin lisäksi se että joku kanssapalstailija oli fiksu ja ymmärsi heittää linkin psykoaptian oireistoon avasi ihan kertaheitolla silmäni kunnolla. Tuolloinhan ymmärsin viimein että mitään ei ole tehtävissä hänen suhteensa...
        Ja se tapahtui siis sinä aikana kun olen tällä palstalla kirjoitellut.

        25.5.-14 löysin yhden maininnan siitä että puhun hänestä narsisti-psykopaattina. Ilmeisesti siis hänen psykopatiutensa on tullut esiin siis ainakin jo tuollon. Aloitin kirjoittamaan tällä palstalla joskus syksyllä -12, että ne ajat silloin olivat toisin.

        Mutta niinkuin olen sanonut jo aiemmin, kaikki ottaa aikansa. Varsinkin sen tajuaminen, että joku ketä jossain vaiheessa olet pitänyt herttaisena, ystävällisenä ja rakastavana, onkin joku hemmetin psykopaatti jonka sielunelämä on samaa sorttia kuin joidenkin sarjamurhaajien jossain amerikoissa.

        En jaksa toistaa sitä samaa pointtia, että tilannen on hyvin samankaltainen useilla tänne palstalle kirjoittavilla ja sitä kautta minun on hyvinkin helppo ymmärtää asiaan liittyviä probleemoja.
        Vaikea minun on ymmärtää miten se ei mene kaikille muillekin jakeluun.

        Mitä tulee hyvän etsimiseen paatistani, niin olen sitten käyttänyt sen omalta osaltani loppuun asti niinkuin olen aiemminkin maininnut. Että hänellä ei nyt ainakaan minulle ole enää mitään tarjottavaa.

        -Mutta sujuvasti


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Eli sinun kohdallasi nyt ihan kyse vain sellaisesta ärsyttämishalusta kun et muuten enää pysty sanomaan oikein mitään noista keskustelun aiemmista aiheista"

        No kyllä noi mun kommentit jotka liittyvät aloitukseen ovat hyvinkin näkyvissä, että aloitutusta tuli pohdittua noin pari kuukautta sitten.

        Sinulla sitten tuli ilmeisesti tarve yrittää saada joku yhteys minuun, kuten kirjoitit

        " Alunperin jäin lukemaan tätä ketjua yltin osalta etsien sopivaa välystä missä voisin kysyä vointia että onko selvinnyt koronatta. "

        Aloitusta tosiaan olen kommentoinut aikoinaan ja sinunkin esille tuomiisi asioihin on omasta mielestäni ihan liikaakin tullut kommentoitua.

        Sen kummemmin ny en välitä vanhoja tonkia, saati aloituksessa mainituja sontaläjiä.
        Mutta kun googlen haku joitain vanhoja tyrkkää näytille, niin tulee silloin tällöin vilkaistua mitä silloin kirjoitettiin.

        Joku päivä täs tuli luettua kans joku ketju ja kun tän ketjun loppupuolella kysyt,
        "Mutta miksi ihmeessä pitäisi saada jotain hyvää siitä irti? "

        Niin tuli mieleen se vanha, jonka lukaisin, jossa näytit löytäneen siitä "paatistasi" paljonkin hyvää. Mietin vaan, että eiköhän ne silloiset hyvät ominaisuudet ole mahdollisesti olemassa vieläkin. ?

        Mutta joo, joskus sitä toisinaan innostuu näihin juttuihin, mut koitan taas enemmän ryhdistäytyä.

        Sinäkin voisit ajatella vaikka, että minkä hemmetin takia taas tuli sekaannuttua ylt,iin, kun ei se miksikään muutu, yhtä ärsyttävä ja veemäinen kuin aina.

        Jahas

        Näköjään tuohon jatkoksi tuli lisäkommenttia, että vastaan samalla siihenkin.

        Mutta joo tuota kirjoittaessani näytti tullee kommentointia liittyen heittoosi, siitä, että minun pitäisi mennä muistitestiin.

        Kommentoin siinä etten katso tarvitsevani, perusteena esitin, että koska noi mun ammattiin liittyvät tentitkin jotka uusitaan viiden vuoden välein meni vielä ykkösillä läpi, niin en usko, että että ainakaan tällä hetkellä tarvisin muistitestiä. Muistitestejä toki tulee itsekin tehtyä silloin tällöin.

        Se, että noi testit ny meni läpi ykkösillä, oli minulle iloinen asia. Kun ainahan kun ikää tulee lisää ja jatkuvasti tulee uusia asioita opeteltavaksi niin aina vanha ei enää meinaa pysyä perässä.

        Tarkoitin_esim_

        "No kyllä noi mun kommentit jotka liittyvät aloitukseen ovat hyvinkin näkyvissä, että aloitutusta tuli pohdittua noin pari kuukautta sitten. "
        Tarkoitin esim. sitä lasten älyllistä kehittymistä ja tiettyjen tasojen saavuttamista. Et maininnut sanallakaan kävitkö antamassani linkissä lukemassa ja mitä siitä ajattelit.
        Tarkoitin myös aiempaan liittyen kokemuksesta, lukemisesta, opiskelusta ym. ym. oppimista jolloin saattaa hyvinkin oppia tietämään jonkun tietyllä tapaa vammaisen ihmisen toimintatapoja, vaikkei sitä vieressä olisikaan seuraamassa. Ja että osaa arvata sen aikeet oikein tai ainakin riittävästi että ymmärtää estää yhteydenotot miten päin kykenee. Että on oppinut riittävästi tietämään sen jonkun tietyn motiivit ja reaktiot, syyt ottaa yhteyttä milloin kehenkin, arvata sen asiat ilman että on kuunnellut asianosaisen valheita ja kelmeää puhetta.

        "Sinulla sitten tuli ilmeisesti tarve yrittää saada joku yhteys minuun, kuten kirjoitit"
        Sinut tältä palstalta tunnistaa nikistä, muita ei. Kunhan et nyt kuvittele liikoja minun tarpeistani. Itselläsi näkyy olleen tarve kommentoida täällä... Alapas selittää mikäs tarve se sellainen on ollut...

        "Sinäkin voisit ajatella vaikka, että minkä hemmetin takia taas tuli sekaannuttua ylt,iin, kun ei se miksikään muutu, yhtä ärsyttävä ja veemäinen kuin aina."
        Sinun kaltaisesti ihmislaji on olemassa, tietenkin erilaisin variantein... Tunnustan että en tunne kovin pajoa porukkaa sisämaasta enkä ainakaan hyvin, että en osaa sanoa, oletko normaalia sorttimenttiä siellä teidän suunnalla... Että sikäli sinussa riittänyt minulle välillä ainakin vähän ällisteltävää...

        " Kun ainahan kun ikää tulee lisää ja jatkuvasti tulee uusia asioita opeteltavaksi niin aina vanha ei enää meinaa pysyä perässä."
        Minulla ei tuollaisia vaikeuksia ole. Mutta se lienee ihan elinikäinen kysymys ja jatkuu samankaltaisena vanhempanakin. Itse olen sitä mieltä että oppia ikä kaikki.
        En myökään kyseisiä testejä pitäisi ammattilaiselle minään todisteena. Mutta tietenkin jos ne ovat aina olleet vähän vaikeita niin eivät ne välttämättä sitten helpommiksikaan enää taivu.
        Jos huoasit niin kehoitinkin sinua tekemään jonkun vähän syvemmän muistitestin. Kyllä minäkin nyt sen verran huomaan että helpoimmat läpäiset.

        Mutta tosiaan, minä ja minun kahden viikon 24/7 suhde jolla olen vielä ylpeillytkin, niin olet nähnyt unta sitten jos muistissasi ei ole vikaa. Uni ja todelllisuus on voinut sitten mennä sikin sokin kun onhan se nyt selvää että täällä palstalla ei ne oman elämän ykköset sentään ole.

        Mutta siis tuo kahden viikon juttu ei ole totta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin_esim_

        "No kyllä noi mun kommentit jotka liittyvät aloitukseen ovat hyvinkin näkyvissä, että aloitutusta tuli pohdittua noin pari kuukautta sitten. "
        Tarkoitin esim. sitä lasten älyllistä kehittymistä ja tiettyjen tasojen saavuttamista. Et maininnut sanallakaan kävitkö antamassani linkissä lukemassa ja mitä siitä ajattelit.
        Tarkoitin myös aiempaan liittyen kokemuksesta, lukemisesta, opiskelusta ym. ym. oppimista jolloin saattaa hyvinkin oppia tietämään jonkun tietyllä tapaa vammaisen ihmisen toimintatapoja, vaikkei sitä vieressä olisikaan seuraamassa. Ja että osaa arvata sen aikeet oikein tai ainakin riittävästi että ymmärtää estää yhteydenotot miten päin kykenee. Että on oppinut riittävästi tietämään sen jonkun tietyn motiivit ja reaktiot, syyt ottaa yhteyttä milloin kehenkin, arvata sen asiat ilman että on kuunnellut asianosaisen valheita ja kelmeää puhetta.

        "Sinulla sitten tuli ilmeisesti tarve yrittää saada joku yhteys minuun, kuten kirjoitit"
        Sinut tältä palstalta tunnistaa nikistä, muita ei. Kunhan et nyt kuvittele liikoja minun tarpeistani. Itselläsi näkyy olleen tarve kommentoida täällä... Alapas selittää mikäs tarve se sellainen on ollut...

        "Sinäkin voisit ajatella vaikka, että minkä hemmetin takia taas tuli sekaannuttua ylt,iin, kun ei se miksikään muutu, yhtä ärsyttävä ja veemäinen kuin aina."
        Sinun kaltaisesti ihmislaji on olemassa, tietenkin erilaisin variantein... Tunnustan että en tunne kovin pajoa porukkaa sisämaasta enkä ainakaan hyvin, että en osaa sanoa, oletko normaalia sorttimenttiä siellä teidän suunnalla... Että sikäli sinussa riittänyt minulle välillä ainakin vähän ällisteltävää...

        " Kun ainahan kun ikää tulee lisää ja jatkuvasti tulee uusia asioita opeteltavaksi niin aina vanha ei enää meinaa pysyä perässä."
        Minulla ei tuollaisia vaikeuksia ole. Mutta se lienee ihan elinikäinen kysymys ja jatkuu samankaltaisena vanhempanakin. Itse olen sitä mieltä että oppia ikä kaikki.
        En myökään kyseisiä testejä pitäisi ammattilaiselle minään todisteena. Mutta tietenkin jos ne ovat aina olleet vähän vaikeita niin eivät ne välttämättä sitten helpommiksikaan enää taivu.
        Jos huoasit niin kehoitinkin sinua tekemään jonkun vähän syvemmän muistitestin. Kyllä minäkin nyt sen verran huomaan että helpoimmat läpäiset.

        Mutta tosiaan, minä ja minun kahden viikon 24/7 suhde jolla olen vielä ylpeillytkin, niin olet nähnyt unta sitten jos muistissasi ei ole vikaa. Uni ja todelllisuus on voinut sitten mennä sikin sokin kun onhan se nyt selvää että täällä palstalla ei ne oman elämän ykköset sentään ole.

        Mutta siis tuo kahden viikon juttu ei ole totta.

        Joo en huomoinut linkkiäsi, kun en ny ihan ymmärrä miksi olisi pitänyt ruveta keskustelemaan lasten älyllisestä kehityksestä, saati vammaisuudesta.

        Mutta tosia on, että jostain syystä ny halusit yhteyttä nimimerkkini tuon koronan varjolla, motiiviasi toki voi vain arvailla.

        Mitä tulee muistiini tämän palstan suhteen, niin en tokikaan voi kaikkea muistaa.

        Mutta minulla ny kuitenkin on mahdollisuus palata niihin keskusteluihin joissa olen ollut mukana. Koska mulla on tää rekattu nimmari, niin tää systeemi arkistoi kaikki ne keskustelut joihin olen itse osallistunut.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Joo en huomoinut linkkiäsi, kun en ny ihan ymmärrä miksi olisi pitänyt ruveta keskustelemaan lasten älyllisestä kehityksestä, saati vammaisuudesta.

        Mutta tosia on, että jostain syystä ny halusit yhteyttä nimimerkkini tuon koronan varjolla, motiiviasi toki voi vain arvailla.

        Mitä tulee muistiini tämän palstan suhteen, niin en tokikaan voi kaikkea muistaa.

        Mutta minulla ny kuitenkin on mahdollisuus palata niihin keskusteluihin joissa olen ollut mukana. Koska mulla on tää rekattu nimmari, niin tää systeemi arkistoi kaikki ne keskustelut joihin olen itse osallistunut.

        En_mistään

        En mistään vammaisuudesta tiedä, lienee ihan normaalin puitteissa että kaikille ihmisille sitä abstraktin ajattelun tasoa ei muodostu. Suosittelen lukemaan suht. lyhyen päätekstin linkistä.
        Kyse on siis siitä kun epäilit etten osaa lukea narsistini ajatuksia, kun annoin ymmärtää että tiedän riittävän hyvin mitä sillä on korvien välissä että en siitä ole vähäkään kiinnostunut.

        Siis ne kaksi asiaa liittyvät yhteen: Kyky abstaraktiin ajatteluun ja se että voi oppia tietämään jonkun ihmisen aivoitukset vaikkei siihen olisikaan enää yhteydessä kun se ihminen ei muutu.

        Palaahan asiaan kun löydät tarinani kahden viikon romanssista 24/7 narsistiini (jollaista ei siis ole tapahtunut). Jään mielenkiinnolla odottamaan.

        Mitä tulee tähän palstakirjoittamiseen niin ehkä en olisi kysynyt koronasta jos sellainen ei nyt riehuisi valtoimenaan. Että hyvinkin on motiivinani kysyä todellinen tilanne maailmassa.
        Olen käynyt palstalla ja ehkä ihan kommentin johonkin heittänyt silloin tällöin, mutta en ole aikaani enää käyttänyt kirjoittelemiseen. Nykyään kun olen vapaalla niin tottakai, ihan luonnollisesti tulee oltua myös puhelimessa normaalia enemmän, kun useat menot nyt vain ovat vähäisempiä kuin ennen tätä koronaikaa.
        Ei nyt voi kuin toivoa mahdollisimman pikaista rokotteen keksimistä tähän kurimukseen. Niinkuin kaikki kai toivovat että tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En_mistään

        En mistään vammaisuudesta tiedä, lienee ihan normaalin puitteissa että kaikille ihmisille sitä abstraktin ajattelun tasoa ei muodostu. Suosittelen lukemaan suht. lyhyen päätekstin linkistä.
        Kyse on siis siitä kun epäilit etten osaa lukea narsistini ajatuksia, kun annoin ymmärtää että tiedän riittävän hyvin mitä sillä on korvien välissä että en siitä ole vähäkään kiinnostunut.

        Siis ne kaksi asiaa liittyvät yhteen: Kyky abstaraktiin ajatteluun ja se että voi oppia tietämään jonkun ihmisen aivoitukset vaikkei siihen olisikaan enää yhteydessä kun se ihminen ei muutu.

        Palaahan asiaan kun löydät tarinani kahden viikon romanssista 24/7 narsistiini (jollaista ei siis ole tapahtunut). Jään mielenkiinnolla odottamaan.

        Mitä tulee tähän palstakirjoittamiseen niin ehkä en olisi kysynyt koronasta jos sellainen ei nyt riehuisi valtoimenaan. Että hyvinkin on motiivinani kysyä todellinen tilanne maailmassa.
        Olen käynyt palstalla ja ehkä ihan kommentin johonkin heittänyt silloin tällöin, mutta en ole aikaani enää käyttänyt kirjoittelemiseen. Nykyään kun olen vapaalla niin tottakai, ihan luonnollisesti tulee oltua myös puhelimessa normaalia enemmän, kun useat menot nyt vain ovat vähäisempiä kuin ennen tätä koronaikaa.
        Ei nyt voi kuin toivoa mahdollisimman pikaista rokotteen keksimistä tähän kurimukseen. Niinkuin kaikki kai toivovat että tapahtuu.

        Mitä_tulee

        Mitä tulee motiiveihini ja narsisti-psykopaattini motiiveihin olla kiinnostunut minun tekemisistäni, niin ihan olen työssä kuten ennenkin. Ei ole toistaiseksi vaikuttanut minun työaikatauluihini, mutta muihin aikatauluihin on kyllä vaikuttanut. Mutta en ole täällä kyselemässä mitä voisin nyt tehdä kun korona riehuu ja jotkut menot ovat tietenkin nyt karsitut. Eli minun aikatauluni, tuloni ja menoni eivät mitenkään vaikuta siihen mitä tänne kirjoitan, mutta siten voivat vaikuttaa, että yleensä kirjoitan.
        Mutta ihan tiedoksi vain, että luen kyllä netissä myös lehtiä ym. tiedotteita, opiskelen vähän sivussa kuten aina jotain on kiinnostuksen alla.
        Mutta minulla siis ei ole mitään uusia motiiveita.
        Sitä samaa vanhaa totuutta vain todistelen että se minun narsisti-psykopaattini on ihan sellainen kuin on kuvattu, että ei luovuta vaan onkii vähintään silloin tällöin.

        Ehkä motiivini on todistaa narsismia ja pyskopatiaa todelliseksi.


    • Anonyymi

      Narsismi on maailman vaarallisin mielisairaus ja parantumaton.

      • Anonyymi

        Totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.

        Eihän se edes lukeudu sairauksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se edes lukeudu sairauksiin.

        Ihan sama mihin "lukeutuu". Narsismi on vaarallisin mielisairaus, ja täysin parantumaton. Pitäisi lukea sellaiseksi, koska kyseessä vakava mielisairaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama mihin "lukeutuu". Narsismi on vaarallisin mielisairaus, ja täysin parantumaton. Pitäisi lukea sellaiseksi, koska kyseessä vakava mielisairaus.

        Mitä hyötyä siitä sitten olisi? Ollakseen sairas pitäisi tuntea itsensä sairaaksi. Nythän on niin ,että ne jotka jotain hoitoa itselleen haluaisivat eivät sitä saa muuten kuin kemiallisen lobotomian muodossa. Eiväthän nuo mielen ongelmat tosiaan mitään sairauksia ole samoin kuin ehkä jotkut neurologiset päävaivat. Mitä järkeä on muutenkaan lokeroida ja luokitella? Silloin on kysymys vain jonkun toisen mielipiteestä persoonaa kohtaan, kaikkia ei voi miellyttää. Psykiatreillahan on paljon valtaa, loistohomma narsistille.


    • Anonyymi

      Noonkin pitkästä avauksesta ruli mieleen että kunpo se narsisti oikeesti oli? Heititkö iltiksestä trendisanan ja päätit avautua🙄

    • Anonyymi

      Hei! onpa hyvä, että kirjoitit tänne missä selvännäkjijät ja paskantonkijat, jotka luulevat osaavansa lukea rivien välistä jotain, määrittelevät uhrin heti välittömästi narsistiksi hyvin yksioikeisella matematiikalla.

      • Anonyymi

        Näkeehän sen jo tekstistä, joten ei tarvitse arvailla mitä rivien välissä lukisi.


    • Anonyymi

      Minullekin tuli outo olo tuosta tekstistä. Se on hankalaa kun enemmistö narsistin uhrina esiintyvä on oikeasti sellainen, mutta osa vain leimaa narsistiksi turhaan. Ja sitten on aina narsisteja jotka syyttävät muita narsisteiksi. Se on erittäin tyypillistä heiltä.
      Tuli myös tosiaan se kuva, että et ole päässyt kuiville exästäsi kun täytyy tuollainen teksti kirjoittaa anonyymille keskustelupalstalle.
      Tämä ei vaan vaikuttanut oikealta narsistin uhrin kirjoitukselta. Jos niin kuitenkin on, hienoa että pääsit yli ja toivottavasti löydät tulevaisuudessa paremman miehen.

      • "Tuli myös tosiaan se kuva, että et ole päässyt kuiville exästäsi kun täytyy tuollainen teksti kirjoittaa anonyymille keskustelupalstalle."

        Juurikin niin, erosta on kolme vuotta, mutta toipumista ei ole tapahtunut. Ennemminkin aloitus vaikutti kaunaisen ja katkeran henkilön kirjoittamalta.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Tuli myös tosiaan se kuva, että et ole päässyt kuiville exästäsi kun täytyy tuollainen teksti kirjoittaa anonyymille keskustelupalstalle."

        Juurikin niin, erosta on kolme vuotta, mutta toipumista ei ole tapahtunut. Ennemminkin aloitus vaikutti kaunaisen ja katkeran henkilön kirjoittamalta.

        Missä ajassa erosta toipuu kokonaan, kun on kyse siitä, että on eronnut narsistista/erittäin vaikealuontoisesta ihmisestä? Pystyykö koskaan täysin toipumaan, kun jokainen meistä jättää jäljen, joskus melko rajukin toiseen ihmiseen? Voiko se kuitenkin kummitella ja putkahtaa esiin, kun seuraava raju kriisi iskee päälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ajassa erosta toipuu kokonaan, kun on kyse siitä, että on eronnut narsistista/erittäin vaikealuontoisesta ihmisestä? Pystyykö koskaan täysin toipumaan, kun jokainen meistä jättää jäljen, joskus melko rajukin toiseen ihmiseen? Voiko se kuitenkin kummitella ja putkahtaa esiin, kun seuraava raju kriisi iskee päälle?

        Narsisti ei myöskään välttämättä eroa, vaikka itse luulee eronneensa. Saattaa pitkänkin ajan kuluttua ilmaantua kummittelemaan niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsisti ei myöskään välttämättä eroa, vaikka itse luulee eronneensa. Saattaa pitkänkin ajan kuluttua ilmaantua kummittelemaan niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

        Kyllä se narsistin ilmaantuminen omaan elämään riippuu siitä , annatko hänen ilmaantua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se narsistin ilmaantuminen omaan elämään riippuu siitä , annatko hänen ilmaantua.

        Ei aina. Jotkut narsistit jopa vainoavat eron jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aina. Jotkut narsistit jopa vainoavat eron jälkeen.

        Silloin on kyllä kyse jo jostain muustakin kuin narsismista.
        Narsisti löytää helposti uusia "uhreja", ei tarvitse yhden perässä roikkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ajassa erosta toipuu kokonaan, kun on kyse siitä, että on eronnut narsistista/erittäin vaikealuontoisesta ihmisestä? Pystyykö koskaan täysin toipumaan, kun jokainen meistä jättää jäljen, joskus melko rajukin toiseen ihmiseen? Voiko se kuitenkin kummitella ja putkahtaa esiin, kun seuraava raju kriisi iskee päälle?

        Pointti taisi olla siinä, että aloittaja kertoi päässeensä yli vaikkei vaikuta siltä. Uskon myös, että narsistisesta suhteesta voi toipua, riippuu paljon siitä kuinka vakavia tekoja narsisti on tehnyt ja kauanko suhde on kestänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin on kyllä kyse jo jostain muustakin kuin narsismista.
        Narsisti löytää helposti uusia "uhreja", ei tarvitse yhden perässä roikkua.

        Narsisteilla_on

        Narsisteilla on kriteereitä minkälaiset ja ketkä uhrit ovat hyviä tietyissä tilanteissa, eikä sillä ole mitään tekemistä meidän normien objektiivisten arvioiden kanssa siitä minkälaisia kumppaneita pidämme hyvinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin on kyllä kyse jo jostain muustakin kuin narsismista.
        Narsisti löytää helposti uusia "uhreja", ei tarvitse yhden perässä roikkua.

        Ei tarvitse. Muistaakseni täällä joku tunnustautui läheisriippuvaksi, että onko sitten sellaisesta kyse. Toisaalta taas aikoinaan täällä kirjoiteltiin, että läheisriippuvaisuuskin on yksi kesympi narsismin muoto. Ota näistä nyt sitten selvää. Parempi kun tekee riittävän hajuraon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se narsistin ilmaantuminen omaan elämään riippuu siitä , annatko hänen ilmaantua.

        Ei riipu vakavasti päästä varpaisiin vammautuessa, jolloin oma kehokaan ei enää toimi oman tahdän mukaisesti.


        poiuygfvbn


    • Anonyymi

      On tärkeäå muistaa minkä kanssa on tekemisissä, ettei jatkuvasti haksahda naruihin uudestaan. Helpointa tietenkin on no contack mutta se ei aina ole täysin mahdollista.

    • Anonyymi

      Narsistin arvot muuttuvat sen mukaan, mistä hän hyötyy. Jos hän kokee saavansa arvovaltaa tai jotain nostetta itselleen papin seurasta, hän on hyvin uskovainen ja kirkkomyönteinen, mutta seuraavana päivänä asiat voivat muuttua ja hän eroaa kirkosta. Hän on hyvin henkinen ihminen, myös taiteen tuntija kunnes se ei enää palvele häntä. Tyhjä ihminen, jolle mikään ei merkitse mitään.

      • Anonyymi

        Ainakin ex-miehelläni takki kääntyi ihan kuinka sattuikin itse hyötymään asiasta. Hyvä poliitikko meni aivan hukkaan kun ei politiikka kiinnostanut.


    • Anonyymi

      Narsisti vaihtaa mielipiteìtä sen mukaan miten hyötyy tilanteessa. Ei hänellä mitään arvomaailmaa ja moraalia ole.

      • Anonyymi

        Niinpä, tylsää ja ennalta-arvattavaa laskelmointia oman itsen tai oman egon eduksi. Valheita ja sepitelmiä sen mukaan, tyhjää itsepönkitystä. Narsistin mukaan on hyvä, jos ihminen kokee katteettomasti olevansa "nero", kun osaa ratkaista jonkun lasten kuva-arvoituksen, jota nettimeemit on nykyään täynnä.


      • Anonyymi

        Hänen "arvomaailmansa" ja "moraalinsa" on aina ja ikuisesti se oma selviytyminen.

        Kun selkänsä kääntää, he sepittävät asiat miten päin tahtovat, mutta aina omaksi edukseen, itseään pullistellen, muita vähätellen. He saavat keksiä ihmisille ihan uusia vuorosanoja, sitten kertovat miten viisaasti itse vastasivat, vaikka todellinen tilanne olisi ollut aivan jotakin muuta, mutta vain sepitelmä omaksi eduksi kiinnostaa... itse he voivat käyttäytyä vieraille ihmisille todella huonosti, mutta kertoa hetken kuluttua tutuilleen, miten "meille huudettiin" ("meille"?! anteeksi kuka käyttäytyikään yksinänsä todella ala-arvoisesti vieraita ihmisiä kohtaan, vieraat taas vain reagoivat asemansa mukaisesti vaikeaan ihmiseen, mikä ei ole "huutamista" jne.)

        Sepitelmää, sepitelmää, sepitelmää...

        Luin hiljattain vanhan puhelimeen tallentamani tuntemattoman nettiviestin, missä hän kuvaili narsistin ja psykopaatin oleellisen eron olevan siinä, että ensin mainituille on hyvin tärkeää sosiaalinen valheteatteri ja muiden saamat mielikuvat. Jälkimmäinen taas ei ilmeisesti välitä tuollaisesta yhtään, jolloin he ovat julkisesti paljon kylmempiä, joskin sikäli omasta itsestään totuudenmukaisempia kuin näyttelijänarsistit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänen "arvomaailmansa" ja "moraalinsa" on aina ja ikuisesti se oma selviytyminen.

        Kun selkänsä kääntää, he sepittävät asiat miten päin tahtovat, mutta aina omaksi edukseen, itseään pullistellen, muita vähätellen. He saavat keksiä ihmisille ihan uusia vuorosanoja, sitten kertovat miten viisaasti itse vastasivat, vaikka todellinen tilanne olisi ollut aivan jotakin muuta, mutta vain sepitelmä omaksi eduksi kiinnostaa... itse he voivat käyttäytyä vieraille ihmisille todella huonosti, mutta kertoa hetken kuluttua tutuilleen, miten "meille huudettiin" ("meille"?! anteeksi kuka käyttäytyikään yksinänsä todella ala-arvoisesti vieraita ihmisiä kohtaan, vieraat taas vain reagoivat asemansa mukaisesti vaikeaan ihmiseen, mikä ei ole "huutamista" jne.)

        Sepitelmää, sepitelmää, sepitelmää...

        Luin hiljattain vanhan puhelimeen tallentamani tuntemattoman nettiviestin, missä hän kuvaili narsistin ja psykopaatin oleellisen eron olevan siinä, että ensin mainituille on hyvin tärkeää sosiaalinen valheteatteri ja muiden saamat mielikuvat. Jälkimmäinen taas ei ilmeisesti välitä tuollaisesta yhtään, jolloin he ovat julkisesti paljon kylmempiä, joskin sikäli omasta itsestään totuudenmukaisempia kuin näyttelijänarsistit.

        Selittämisen mestari tosiaan, kääntää selityksissään mustakin valkoiseksi. Ei edes siihen havahdu, kun sanoo, että hoida nyt itse poikas, kun kerta niin täydellinen oot. Kuvittelee olevansa hyvätär, kaikkien kahdehtima sepittäjä.


    • Anonyymi

      Ei kannata kovin näkyvästi kukoistaa. Voi olla ettei kaikki sitä oikein arvosta. ...

      • Anonyymi

        Mun mielestä siinä oleellinen syy masennukseen: Masennuksen vastakohta on mielestäni kukoistukseen vapautetut tunteet, ja se ei ole sosiaaisesti toivottua, niin mitä muuta ihmiset voisivatkaan olla kuin masentuneita.


        "poiuytrdfghj"


    • Anonyymi

      ♦️Ihan_en

      Ihan en minä tosiaan ymmärrä miten muka kertoo juuttumisesta, eroon pääsemättömyydestä jos on tajunnut että narsisti ei ole sellainen ihminen kuin muut ja että sieltä ei mitään hyvää ole koskaan odotettavissa vaan kaikki on pahaa ja huonoa mitä narsisti sisältään ulos tuo.
      Tuollaista voi kukin nimittää sitten miksi haluaa ja miten sisällään tuntee...
      Ei nimittelyyn kannata mitään ennenvanhaista kurikasvatusta alkaa soveltamaan. Mistä se sellainen kasvatushalu juontaa?
      Antaa nyt vaan kaikkien kukkien kukkia vapaasti tällä palstalla kun vain harva kehtaa mennä kiroamaan mihinkään terapeutillekaan...

      Mitä sanoisin omista tunteistani tällä hetkellä? Eihän niitä enää juuri ole. Mutta jotain kauheaa se kaikki tapahtunut edustaa. Tapahtunut järkytti minua niin että koen sen kuin jonain onnettomuutena johon en suin surminkaan halua enää ikinä sekaantua, en ikinä, en ollenkaan, en mitään kautta. Hyi kauheaa.

      Joku voi sitten kutsua sitä kaikkea vaikka ulosteläjäksi jos haluaa. Ei se nyt kerro ettei edistystä olisi tapahtunut. Ennemmin se kertoo että on tajunnut ettei sitä voi eikä kannata ikinä unohtaa, ihan oman turvallisuuden takaamiseksi, ne kun tapaavat jäädä väijymään jospa sinulla olisi riittävän heikosti joskus asiat että päästäisit ne käymään... Että jospa sittenkin olisivat pystyneet jättämään itsestään jotain hyvää uhrinsa muistoihin vielä...

      Voi sanoa, että niin perusteellisesti ole läpi käynyt tapahtuneen ja niin perusteellisesti olen läksyni lukenut, että sen ikäni muistan. Ja se saa tuntua pahalta kun sen muistaa, ei sille mitään voi ettei siitä mitään hyvää saa irti.
      Mutta miksi ihmeessä pitäisi saada jotain hyvää siitä irti?

      Niin, miksi ihmeessä? Mitä se muka todistaisi?

      • Anonyymi

        Siksi että joku sais tuntea olevansa muita viisaampi esittäessä sellaisen idean jonka luulee omaa ylempiarvoisuuttaan oivaltaneensa ja muiden oevan siitä aivan tietämättömiä. Mikä osoittaa sitä ettei hän itse oe oivaluksissaan vielä sitä pidemmäe edennyt, koska oivaus tuntuu hänele niin hienolle, että oikein neuvoo sitä muille.

        "poiuygfghj"


    • Anonyymi

      Narsisti on raukkamaisin ihminen, jonka tulet ikinä kohtaamaan. Hän voi vuosikausien vähättelevillä, aliarvioivilla, tärkeämmät asiat sivuuttavilla ulkonäkökeskeisillä pejoratiivisillä kommenteilla aiheuttaa omalle teini-ikäiselle "lapselleen" lopulta syömishäiriön. Kun "lapsi" vihdoin täysin muiden asioiden vaikutuksesta onnistuu paranemaan, hän alkaa uudestaan huomautella painosta ja annosten koosta (projisoiden kenties vain tyypillisenä raukkamaisena ihmisenä omia painonhallintaongelmiaan?). Lopulta hän voi esiintyä ulkomaailmalle marttyyrina, jonka teini sairasti syömishäiriötä, tai jopa "lähimmäisenä", joka on niin hirveän huolissaan ongelmasta, jonka oleellisin osa on aina ollut itse --- mutta "EIHÄN SITÄ SANOTA IHHIHHIHHIH", miten he aina suhtautuvat kaikkeen, missä maailmalle esitettäviksi valitaan vain heille edulliset ja heidän inhokki-ihmisiään syyllistävät, alaspainavat sekä osin keksityt tarinat, jotta valehtelija voisi taas elää mukavasti marttyyrina suhteessa ulkomaailmaan. Valitettavasti osalla noista ihmispaskoista on elinikäisen treenin jälkeen kyky kerätä kanssaihmisten myötätuntoa, eikä heillä ole mitään omatuntoa, joka halveksisi heidän vinoja omaksi eduksi -sepitelmiään.

      Edellinen esimerkki ei riitä, mutta siinä on tyypillinen logiikka, joka toistunee tuhansissa tarinoissa tässä surkeassa, surullisessa ihmismaailmassa.

      • Anonyymi

        Toisin sanoen, narsistin ainoa arvomaailma on aina tehdä hyvää vain omalle itselleen ja pelastaa vain oma itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen, narsistin ainoa arvomaailma on aina tehdä hyvää vain omalle itselleen ja pelastaa vain oma itsensä.

        Narsisti tarvitsee siis aina toisen/toisia jotta
        voisi toteuttaa itseään.
        Uhria polkeakseen,ja
        hovia peilatakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsisti tarvitsee siis aina toisen/toisia jotta
        voisi toteuttaa itseään.
        Uhria polkeakseen,ja
        hovia peilatakseen.

        En ole tavannut tyhjänpäiväisempiä, tuulella käyvempiä ihmisiä.

        Mitä arvoa on maailmankuvalla, joka ei ole johdonmukainen eikä edes pyri "objektiivisuuteen", vaan sepitykseen, valehteluun, itsensä pönkitykseen... halveksin näitä vinoja, omaan laariinsa sepittäviä ihmisenkuvatuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tavannut tyhjänpäiväisempiä, tuulella käyvempiä ihmisiä.

        Mitä arvoa on maailmankuvalla, joka ei ole johdonmukainen eikä edes pyri "objektiivisuuteen", vaan sepitykseen, valehteluun, itsensä pönkitykseen... halveksin näitä vinoja, omaan laariinsa sepittäviä ihmisenkuvatuksia.

        Niin_Kyllä

        Niin... Kyllä se herättää ajatuksia jos on ikäänkuin monella mittarilla vähintään samat täyttäviä ihmisiä, joidenkin laari on tyhjä ja jotkut siinä jo tilaavat postimyynnistä lisälaareja tarjouksella itselleen, laari täynnä yli valuen ja tietää lisää olevan tulossa...
        Niinpä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tavannut tyhjänpäiväisempiä, tuulella käyvempiä ihmisiä.

        Mitä arvoa on maailmankuvalla, joka ei ole johdonmukainen eikä edes pyri "objektiivisuuteen", vaan sepitykseen, valehteluun, itsensä pönkitykseen... halveksin näitä vinoja, omaan laariinsa sepittäviä ihmisenkuvatuksia.

        Heitä on kuitenkin 1-2 % maailmassa.
        Toisaalta nykyinen elämä ruokkii kaikkea
        pinnallisuutta.
        Oikeaa rakkautta ja oikeita arvoja
        ei kunnioiteta valitettavasti.
        Joskus vain tulee oikean elämän
        puute niin valtavaksi kuormaksi.


    • Anonyymi

      Sanoman toimittajia saa murhata väkivaltaisesti.

      • Anonyymi

        Hyvin hyvin sairasta tekstiä, sairaan tyypin aivoista lähetettynä. Tuosta tekstin kirjoittamisesta on vain reilu 2kk.


        .


    • Anonyymi

      Minusta tämä oli aloittajalta oikein hyvä kirjoitus. Niin omaani täsmääviä. Itse olen juuri irtsutumassa ja kappas niin täsmää kaikki.
      Nyt on vaihe että sontaa sataa niskaan oikeen roppakaupalla. Kissa hiiri leikki käynnissä.
      Sähköposti täynnä sontaa millä uhkaa minua. Mustamaalauksesta puhumattakaan. Sekaan mahtuu Don juanin valokuvia itsestään missä mainitsee rakastavansa minua. Tunnin aikana mielipide yhtäkkiä muuttuukin vihamieliseksi herjaamiseksi rakkaudesta. Kova poika muuttamaan mielipidettä minusta.

      Nyt kun vaan pystyis olemaan provosoitumatta mut helppoa ei ole. Ja minulla ainakin tuon hirviön jälkeen on suurta vihaa ja halveksuntaa häntä kohtaan. Ihan nimitän myös sontaläjäksi ja mielestäni se on ok. En ylennä itseäni muiden yläpuolelle mutta hänen kansaan on pakko tehdä näin.
      Valtapeli mitä hän harrastaa on jotain aivan uskomatonta. Hän sotkee ihmisiä ja nimeäni ja tekee minun nimissäni juttuja. Olen yrittänyt tehdä kaiken mahdollisen päästäkseni eroon mutta hän on äärettömän sitkeä.
      Hän on saanut jopa rakastajattarensa vakoilemaan mitä teen. Siitä piti minulle ihan mainita vielä viimeisiä puukoniskuja että varmasti tuntisin huonoa oloa. Tätä rakastatar naista ei koskaan tunnustettu tietenkään minulle olin siis hullu. Nyt sitten viimeisenä vetona kuvaa hänestä minulle. Voisin kirjoittaa romaanin hänen tempauksistaan mutta. Kiitos aloittajalle hyvästä aloituksesta

    • Anonyymi

      ymmärrän täysin sontaläjän naapurissa asun.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe