Shawshank redemption

Red

juuri katsoin kyseisen elokuvan ja oli erittäin hyvä, siis harvoin saa elokuvat meikäläisen itkemään, mutta tuossa oli jotain niin kaunista ystävyydestä ja muutenkin elämästä...


* toivo on hyvä asia,
kenties maailman paras.
Ja hyvät asiat eivät kuole.*

jos joku sattuu tietämään että kuka ihme on tuo Allen Greene, jota muistetaan elokuvan lopussa niin olisin kiitollinen tiedosta...
mutta joo kertokaapa itsekkin omia mielipiteitä kyseisestä elokuvasta

26

9834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leffafani

      Nähnyt kyseisen leffan 6 kertaa ja musta se on maailman paras leffa. Sai mutkin kyyneliin. Mahtavaa näyttelijän työtä ja käsikirjoitus. Tulee mieleen, että mistä niitä oscareita jaetaan? Saihan Freeman onneksi tänä vuonna pystin vihdoinkin!

      • Anonyymi

        Olen myös katsonut elokuvan useita kertoja ja olen herkistynyt ! 15.9.2019


    • Se Allen Greene taisi olla Frank Darabontin (leffan ohjaaja, siis) agentti miehen uran alkuajoilta, auttoi Frankin ikään kuin leivän syrjään kiinni. Siitä omistus. En mene tästä valalle, näin olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää.

    • Jack

      Siksi siitä varmaan niin moni tykkää ...

    • Böllö

      Äärettömän tylsä, huonosti tehty elokuva jossa ei oo mitään ideaa.

      • Anonyymi

        Oot vaan retu


      • Anonyymi

        Tyhmä


    • ammattilainen

      Erinomaisen hyvä leffa!

    • 8814

      gay

    • Ananas189

      Ohjaajan agentti ja ystävä. Allen green kuoli AIDSiin vähän ennen elokuvan julkaisua.

    • yksin.kotona.edelleen

      Jälleen kerran. On eräs parhaista elokuvista ikinä. Aika ei ole syönyt sen voimaa.

    • hyväon

      Muistan kun ainaan luin tämän kirjan, tykkäsin ihan kympillä.
      Sitten kun joskus kun tämä elokuva tehtiin, niin pelkäsin katsoa kun ajattelin että tulen pettymään pahasti. mutta ei, tämä on elokuvanakin ihan mahtava.

    • rty657568

      King on onnistunut tässä romaanissaan täydellisesti ja jättänyt pois kaiken mystisyyden, mitä on esim. Green Mile-romaanissa, joka myös sijoittuu vankilaan. Shawshank Redemption-filmatisointi onnistuu täydellisesti ja kävinkin tämän katsomassa elokuvateatterissa 1994. Vaikka leffa on pitkä, lähes kaksi ja puolituntinen, siltä se ei tuntunut hetkeäkään. Tim Robbinsin valinta pääosaan on osuva ja mies tekeekin loistosuorituksen. Tämän olen katsonut joka kerta kun on esitetty televisiossa ja edelleen on niitä parhaimpia vankilaan sijoittuvia elokuvia mitä on tähän mennessä tehty. Harva Kingin romaanien filmatisointi onnistuu ja niitä on miehen tuotannosta vain muutamia. Näihin lukeutuu Shining, Green Mile, Pet Cematary, Misery, 1922, Apt Pupil, Carrie, The Mist, Dolan´s Cadillac, Thinner, Needful Things

      • Anonyymi

        Hohto on yksi paskimpia "kauhuelokuvia" ..krooh....overrated.


    • jttiatuota4999

      Shawshank Redemption on keskinkertaisin elokuva, jonka koskaan olen nähnyt. Siksi se kaiketi vetoaakin parhaiten keskimäärin keskimääräiseen yleisöönsä keskimäärin parhaiten.

      • Anonyymi

        tai mediaaniseen?


      • Anonyymi

        Idiootti


    • Filmoholic

      Rita Hayworth – avain pakoon oli leffan suomenkielinen nimi. Kuuluu samaan sarjaan kuin "Mustat donkkaa tykimmin". Ihme väännöksiä. Elokuva loistava.

    • Anonyymi

      Greene:n farmi on The Walking Deadin 2-kaudessa Rick:n porukan tukikohtana.

    • Anonyymi

      Musiikissa silmä lepää, ihan hyvä rainaksi.

    • Pidän kyseisestä elokuvasta.

    • Ei kyllä tunteita itsellä pintaan tuonut, mutta elämänmakuinen kyllä oli - Morgan Freeman sopii aina osaansa.

    • Anonyymi

      Pidin TODELLA paljon!!! (8.1.2022)

    • Anonyymi

      Todella hyvä elokuva, kestää aikaa. 23.2.2023

      • Anonyymi

        Katsoin elokuvan,itketti ihana elokuva 2 miehen ystävyydestä,ja siitä niin kauan kun on elämää on toivoa.Kyllå ku ajattelee vankilaoloja,oli ihminen tuomittu mistä hyvänsä,mulle tuli vihaa siitä,miten paljon vääryyttä ja korruptiota maailman vankiloissa on tänäkin päivinä,vankeja kohdellaan kuin elukoita,en puolusta rikoksentekijöitä,mutta kun ajattelee,vapauden menetys vuosiksi,yksin selleissä vartijoiden julmuuden kohteena jne.on siinä rangaistusta tarpeeksi.Ja kun ajatellaan miten paljon maailman vankiloissa on syyttömiä,joista tehty syyllisiä.Mua kosketti syvältä ihmisten välisistä suhteista,hyvät näyttelijät ja hyvä elokuva.Ja yksi osoitus siitä,että on ihmisiä,jotka ei pärjää yhteiskunnassa,vankila on kaikesta huolimatta heille turvallisin paikka,Voi kuvitella,miten rikkinäisiä he ovat.Jokainen rikoksentekijä on myös ollut se suloinen pieni naurava vauva.Mikä on mennyt pieleen,se on ainakin tosi asia lasta pitää rakastaa,rakastaa,helliä,suojella antaa turvaa,että kasvaa ehjä aikuinen.


    • Anonyymi

      Omistettu Allen Greenin muistelle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2032
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1569
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      150
      1505
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      127
      1007
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      112
      988
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      818
    Aihe