Millainen paikka on Sastamala?

Anonyymi

Olen välillä käynyt pyörähtämässä työasioissa siellä. En etsi jännitystä, vaan päinvastoin, omaa rauhaa, edes hetkeksi aikaa. Saako Sastamalassa käydä iltakaljalla ilman että joku käy päälle sanomatta mitään, tai minkälaisia ihmisiä yleisesti siellä asuu? Itse olen kyllästynyt tämän kaupungin ihmistarjontaan, ja haluaisin ottaa uuden alun jossain, ja Sastamala tuli ensimmäisenä mieleen koska se on edes hieman tuttu paikka.

Tuntuu, että isossa kaupungissa on pienet kuviot, niin siihen olen tottunut, mutta onko mahdollista elää Sastamalan alueella ja pysyä poissa kaikkien kuvioista?

28

1657

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Alussa sastamala voi tuntua että ihan ok paikka mutta ihan persiistä noin muuten. Mitä tuohon kaljoilla käyntiin niin ei käy ollenkaan.

• Anonyymi

Vähän pelkäsinkin.. Pikkukaupungin kirouksia kai. Olen siellä ollut pääasiassa vain Sastamalan reunoilla, ja muutaman kerran illalla käynyt kaupassa tjms.

Silti, halua olisi edes hetki asua siellä, onko neuvoja miten välttää huonoja ihmiskontakteja Sastamalassa?

• Anonyymi

mutta onko mahdollista elää Sastamalan alueella ja pysyä poissa kaikkien kuvioista?

Ei ole.

• Anonyymi

Entä jos ei vaan tutustu kehenkään ja kohteliaasti sanoo, että tulin tänne olemaan itsekseni?

• Anonyymi

Miksi ei? Oon itte asunu nyt reilun 10v Sastamalassa(Häijäässä)... Olen omissa oloissani, ja hyvin on menny.
        En häiritte ketään, enkä anna kenenkään häiritä itteeni

• Anonyymi

Reippaasti vaan liikkeelle. Nykyisin perhettä joten kaljoittelu saanut jäädä mutta Walters bub ollut ok paikka. Yleensä ottaen turpaansa saa missä vaan kun sen asenteen ottaa, vetää liikaa eikä katsele ympärilleen.

Minä olen täällä syntynyt ja viihtynyt, Helsinki ja Turku opetti ettei suuri kaupunki ole minua varten. Toki itsellä pienet piirit mutten suuria kaipaakaan. Monet kertoo kaikkien tietävän toisten asiat pikkukaupungissa muttei itsellä ole tuosta havaintoa enkä itse tiedä toisten menoista ja tekemisistä mitään joten nuo arvostelijat usein itse kyykkä😁
      Tervetuloa !

• Anonyymi

Siis kyyliä.

• Anonyymi

Helposti saa omaa rauhaa ja luotua ihan sellaisen elämän kuin niissä puitteissa on mahdollista luoda. Ympäristöhän on vallan upea. Toisinaan toki vähän tylsä. Ihmisiä löytyy joka lähtöön, mutta kun löytää ne oikeat tyypit niin kivaa elämää voi viettää. Netissä ja lehdissä Sastamala on pelkkää vittuilua...niihin ei kannata luottaa.

• Anonyymi

Jos nimenomaan täältä Kokemänjoen seudulta haluaa asuinpaikkaa, niin Sastamalan sijaan suosittelen ennemmin Huittista, Kokemäkeä ja Harjavallankin seutua. Noissa paikoissa on gienot maisemat ja vältytty niiltä ongelmilta mitäkä pysyvästi rehottaa täällä Sastamalassa.

• Anonyymi

Siis puitteet täällä Sastamalassa on mitä on. Ei niitä voi kukaan muuksi muuttaa.
      Mutta kyllä täällä ihmisiä silti asuu, on asunut jo rautakaudelta saakka. Sikäli täällä pystyy kyllä asumaan, vaikka puitteet alueella onkin mitä on, joka tuli jo alussa sanottua.

• Anonyymi

Kyllä saa rauhassa olla, vaikka muualta muuttaa. Kokemusta on. Alussa voi olla, että ihmiset seuraa ja tuntuu olevan kiinnostunut kun uusi naama tulee kylille, mutta nopeasti pääsee ns. sisään. Kivoja pieniä paikkoja on Keikyä ja Kiikka ja Kiikoinen. Siellä on nättiä ja tosi rauhallista, kukaan ei häiritse. Keikyässä on oma baarikin. Tervetuloa!

• Anonyymi

Vammalaan hyvä muuttaa ja pulahtaa altaaseen välillä uimahallissa jipii jipii vammalaan.

• Anonyymi

Kyllä ne samat ongelmat, huumeet/muut päihteet ja hulikaanit ovat myös huittisissa, kokemäellä ja harjavallassa, myös koko muualla Suomessa. Että pitää itseään katsoa
      peilistä ja kysyä kenenkans bailaa, kyllä esim Sastamalan rantakahvila7baari on ihan
      ok paikka, siellä näkee julkkiksiakin, Mauri Kunnas, Timo Soini, ja paljon suuryritys
      johtajia pitkin Suomea. Sastamalassahan on erittäin paljon mökkejä ns. silmäätekevillä henkilöillä, ja kokemäenjoki Sastamasta kohti nokiaa, on erittäin
      hienoa seutua, ja useita historiallisesti merkittäviä paikkojakin on siellä.
      Joten kukin tekee niinkuin haluaa, ei tänne pakko ole tulla.

• Anonyymi

> ok paikka, siellä näkee julkkiksiakin, Mauri Kunnas, Timo Soini, ja paljon

Onkohan vaan käynyt tänä talvena kumpikaan noista siellä.?Jos useita eri julkkunaamoja haluaa nähdä, niin sellaiseen nälkään toi kahvila on kyllä aika kökkö ratkaisu.

Soinikin on enää vain syrjäytetty puoluejohtaja ja entinen kansanedustaja. Meni tekemään liian paljon, liian vääränlaisia päätöksiä, ja tuohon tilanteeseensa ajautui.

• Anonyymi

Joskus asuin sastamalassa ni ainoa päätös mikä kannattaa pitää älä mene kaljoille kippolaan.
      Ei sieltä mitään tuttua tule.

• Anonyymi

En tiedä enkä tunne Sastamalasta muuta kun selvännäkijä-kirjailija Naomin, Pari kestaa olen keskustan kautta kiepannut kun olen ajanut ystävän luo Sastamalan kautta.
      Aloin näitä ketjujen kirjotuksia lukea kun sisko suunnittelee muuttoa ja yhtenä vaihoehtona harkinnassa Sastamala mutta kun näitä lukee ja kun olen sen Naomin kirjankin lukenu sanoin siskolle että kannattaisko harkita vielä uudemmankin kerran. Annoin hänellekin sen kirjan että lukisi sen.
      Hirveetä kateutta on jossakin näissä ketjussakin kuinka joku saanu koronatukia ja muutenkin kauhean negatiivista keskustelua.

Kysyin Naomilta silloin kun olin hänen kirjan lukenu että miten hänenlainen tunnettu taiteilija asuu siellä, että siitä kirjasta mitä luki niin ihan hirveetä, minun mielestäkin varsinaista "noitavainoa" niin totesi vaan että kusipäisyys ei valitse paikkaa, että sitä ilmenee kaikkialla.
      Itse en kyllä muuttasi enkä ihmettele että on muuttotappiota.

• Anonyymi

Se juurikin niin. Olen asunut ja työn puolesta kiertänyt eri puolilla suomea ja pääsääntöisesti ihmisissä kohtaa sellaista hyväntähtoisuutta mutta aina on joukossa niitä pissapäitä ja niitä ei tarvitte olla kun yksi mutta jos se osuu vaikka omaan naapuriin niin kurjuutta lisää.

Itse olen sastamalassa käynyt vaimon kotopaikassa käydään ja työkaverin mökillä ja kalastimassa, kaunista seutuahan tuo.

Naomin kirjaa en ole itte lukenut mutta vaimo on kun hänet tuntee ja kehu että hyvä ja luki mulle ääneen pari kohtaa. Kyllä on naomilla sana hallussa, ei sitä nauramatta kuunnellu.

Luulisi että tuollasessa pienesä kaupunkisa osattaisi arvostaa siellä toimivia taiteilijoita jotka täällä laajemmaltikin tunnettuja. Kyllä ne monet kaupunkit ja paikat on tiettyjä nimenomaan niitten tunnetuista henkilöistä, taiteilijoista ja urheilijoista ja millä saralla nyt kukakin on nimeä saanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se juurikin niin. Olen asunut ja työn puolesta kiertänyt eri puolilla suomea ja pääsääntöisesti ihmisissä kohtaa sellaista hyväntähtoisuutta mutta aina on joukossa niitä pissapäitä ja niitä ei tarvitte olla kun yksi mutta jos se osuu vaikka omaan naapuriin niin kurjuutta lisää.

Itse olen sastamalassa käynyt vaimon kotopaikassa käydään ja työkaverin mökillä ja kalastimassa, kaunista seutuahan tuo.

Naomin kirjaa en ole itte lukenut mutta vaimo on kun hänet tuntee ja kehu että hyvä ja luki mulle ääneen pari kohtaa. Kyllä on naomilla sana hallussa, ei sitä nauramatta kuunnellu.

Luulisi että tuollasessa pienesä kaupunkisa osattaisi arvostaa siellä toimivia taiteilijoita jotka täällä laajemmaltikin tunnettuja. Kyllä ne monet kaupunkit ja paikat on tiettyjä nimenomaan niitten tunnetuista henkilöistä, taiteilijoista ja urheilijoista ja millä saralla nyt kukakin on nimeä saanut.

Olen kanssa sen kirjan lukenut, sukulaisia asuu sielläpäin ja Naomi henkilönä kiinnostaa kun on sellainen persoonallinen ja kaunis. Kyllä meinasin pariinkin otteeseen housuun kusasta kun sitä kirjaa luin. Aika hyvin hän siinä osuu Tyrvääläisen luonteen syvimpiin syövereihin.

• Anonyymi

Mihinkä sitä tuosta vaan muutetaan kun ensin täytyy asunto hommata.

• Anonyymi

Jos vuokralla asuu, ei muutto kummoisia vaadi, kuukausi siinä menee ja Vammalassa kyllä on asuntoja tarjolla, myös ostettavaksi, mutta levoton sielu varmaan vuokraa. Täällä vaan täytyy olla auto, koska kukaan ei juurikaan muulla liiku. Autoja on ihan ruuhkaksi asti, mutta kävelijä ja pyöräilijä tosi harvinainen. Talvella viiden jälkeen illalla liveihmistä ei juuri näe kävellen kulkemassa.

• Anonyymi

Tietenkin riippuu mitä aluetta tarkoitat, mutta Sastamalan syrjäisemmillä seuduilla uusia, ventovieraita asukkaita kyräillään alta kulmain vihaisesti ja kademielisesti, vaikka itse olisi ystävällinen ja hymyilevä.
      Ystävystymisen pelkoa ei ole.
      Tälläinen kokemus uutena asukkaana.
      Keskustassa kuulemma hieman vastaanottavaisempi asenne.

• Anonyymi

Usealla paikkakunnalla asuneena voin kertoa ettei Sastamala eroa muista sen enempää hyvässä kuin pahassa.

Suomalaiset on suomalaisia, toki itäsuomessa puhutaan mennen tullen enemmän muttei se sen koommin ystäväpiiriä välttämättä kasvata.

Mikäli ystäväpiiriä haluaa, kannattaa etsiä samanhenkisiä ihmisiä vaikka harrastusten kautta. Opistolla on kaikenlaista kurssia. Eikä se harrastus estä käymästä naapurikunnassa tai pidemmällä. Nettikin on täynnä kaikenmaailman harrastajia. Olut tuopin kautta voi olla vaikeampi löytää samanhenkistä elle sitten tarkoitus ole vain juoda ja juoda...

Negatiivinen kirjoittelu näillä Sastamalan sivuilla lienee yhden tai kahden henkilön joiden elämä lienee epäonnistunut ja paha olo pitää jonnekkin oksentaa. Sääliksi käy. Näitä ongelmarutinoffeja on suomen keskustelupalstat täynnä. Pitää vain sivuuttaa tuollainen kura ja keskittyä asiallisiin keskusteluihin ja palautteeseen. Kyllä suurin osa suomalaisista on ihan asiallisia ja mukavia, tulivat mistä hyvänsä.

• Anonyymi

Eli sinun ja kenen muun?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sinun ja kenen muun?

Hah, nimenomaan! Onko Sastamalaan perustettu nyt oikein joku palstakirjoittelun oikaisijan virkakin? Kyllä keskustelupalsta on varmaan juuri niitä paikkoja joissa saa ihan niitä omia mielipiteitään jakamassa, on ne sitten negatiivisia tai positiivisia ja yhden tai kymmenen toteuttamana vai pitääkö näistä joku lukua? Kontrollifriikki?
        Ymmärsin ettei tuossa aiheena ollut mikään miten ystävystyn -kerho vaan kysymys millainen paikka Sastamala on. Ei siihen kannata silloin yhden ja saman käydä jokaisen kommenttia oikomassa. Jokaisella kun on ne omat mielipiteensä. Jospa menisi sitä kuraansa jakamaan vaikkapa niihin näin ystävystyn ilman olutta -keskusteluihin. Ei kai täällä kyseltykään onko muualta tulleet mukavia vai ei? Jos ei ole ja on tarve sitä täälläkin korostaa ja pahaa oloansa oksentaa, sepä vasta sääliksi käykin.

• Anonyymi

>>Sääliksi käy. Näitä ongelmarutinoffeja on suomen keskustelupalstat täynnä. Pitää vain sivuuttaa tuollainen kura ja keskittyä asiallisiin keskusteluihin ja palautteeseen.>>

Nuo vain täyttävät tyhjää tilaa. Täällä ei tosiaan ole keskustelun tungosta niiden "asiallisten keskustelijoiden" runsaista aloituksista ja keskustelun ylläpidosta.

Tuppaa olemaan, että ne jotka tämän tästä peräänkuuluttavat "asiallista keskustelua", ovat itse surkeita keskustelijoita. Ainoa asia jonka saavat sanottua näissä ryhmissä on se, että valittavat kuinka huonoa keskustelua täällä on.

Silti eivät saa itse tuotua tilalle yhtään mitään, ei mitään tosiaankaan.

• Anonyymi

Juuri niin. Hirveää kontrollia käy täällä sitten pitämässä miten ihmisten pitäisi keskustella ei oikein vakuuta omilla "keskustelutaidoillaan. " Mitä kenelle kuuluu miten täällä käy ihmiset keskustelemassa? Jaetaanko näistä jotain mitaleita? En ole täällä "oksentamisiin" törmännyt jos ei nyt lasketa noita palauteneuvojan tuotoksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin. Hirveää kontrollia käy täällä sitten pitämässä miten ihmisten pitäisi keskustella ei oikein vakuuta omilla "keskustelutaidoillaan. " Mitä kenelle kuuluu miten täällä käy ihmiset keskustelemassa? Jaetaanko näistä jotain mitaleita? En ole täällä "oksentamisiin" törmännyt jos ei nyt lasketa noita palauteneuvojan tuotoksia.

Ja neljä uutta oksennusta heti perään😄😄😄

Osui ja upposi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja neljä uutta oksennusta heti perään😄😄😄

Osui ja upposi.

Meillä Kokrmäellä ollaan ylpeitä kun Kokemäenjoki virtaa läpi Sastamalan.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90