Työkyvyttömyyseläkkeellähän saa jos haluaa/voi tehdä tiettyyn ansiorajaan asti töitä,mutta mitä töitä?..Oletetaan että tk-eläkeläiselle tarjotaan autonkuljettajan duunia vaikka muutamalle päivälle kuussa,no hänellä kuorma-auto kortti,mutta ei ammattipätevyyttä.No hän menee omakustantaisena oppilaana tenttimään direktiivit jonka jälkeen hän voi aloittaa työt osa-aikaisena autonkuljettajana ko firmassa.Mitenkähän tähän reagoi eläkeyhtiö joka myönsi työkyvytömyyseläkkeen?Tulkitaanko tässä tapauksessa niin,että henkilö on nyt kuljetusalan ammattilainen kun on tenttinyt trafille ammattipätevyystutkinnon,eikä hän ole työkyvytön tähän ns uuteen ammattiin??Koitin shättäillä asiasta eläkeyhtiön robotin kanssa,mutta siitähän ei tullut mitään.
Tk-eläkeläinen autonkuljettajana
5
179
Vastaukset
- Anonyymi
Missä kohtaa työkyvyttömyys muuttuu työhaluttomuudeksi?
Työkyvytön ihminen haluaa tehdä lisätieneistiä tekemällä töitä.
Varmaan riippuu ihan sairaudesta minkä takia olet tk-eläkkeellä, että poistaako uudelleenkoulutus työkyvyttömyyden.- Anonyymi
Työhaluttomuudeksi muuttuu siinä kohtaa kun mennään harmaalle alueelle, jossa on pelko perseessä että menettää eläkkeensä.Eläkkeen rinnalla saa tehdä vähän töitä,mutta kouluttautua ei kannata enään tässä iässä ja kun siinä on vielä tuollainen sudenkuoppa.Taitaapa olla parempi että pysyy siinä lestissä missä nyt olen ,enkä lähde miinakenttää polkemaan. 3,5v enään oikeaan eläkkeeseen.
- Anonyymi
Ei taida työkyvyttömyyseläkeläisen kannattaa tehdä autonkuljettajan työtä,
jos eläke on 720e/kk.Taitaa mennä tuotto jo työmatkoihin ja nämäkin on poistettu jo verotuksin.Yrittäjät eivät tätä riskiä edes ota.Pitää olla hirveät kivut jotka paranisivat työtä tekemällä,ehkä sitten,300e/kk lisätulolla tekisikin,ihan oman masennuksen poistamiseksi. Sellaista on työkyvöttömyys eläkeellä,vaihtaisin heti pois jos pystyisin
työtä tekemään,lääket maksaa ja hoidot ja nämä luultavasti lisääntyisivät rasituksessa.
Masentaa, päiväkerralla mennään.- Anonyymi
Kiva että sain asiallista palutetta aloitukseeni.Mulla on vajaat 1400€/kk tk-eläke,vaimo töissä niin pärjäillään kun ei velkoja ole,mutta eihän siitä reserviä kerry.Lääkkeet on mulla edullisia,joten siinä ei talous kärsi,mutta aina kun käy mutkan erikoislääkärillä niin se vajaat 50€ tulee laskua.Kun myönteisen eläkepäätöksen sai vihdoin kouraan,niin olihan se hetkellinen iso riemuvoitto,mutta ihmeen äkkiä se alkoi tuntumaan hyvin arkiselta.Ihmisen viimeinen etappi on nyt saavutettu,koulut on käyty,armeijasta päästy,perhe perustettu,talo maksettu,työt tehty,seuraava on se kun tk-eläke muuttuu vanhuuseläkkeeksi,eli silloinkaan ei tapahdu sen kummempaa.Meniköhän tämä nyt liian synkäksi :-) Ps.jätetään nuo kuljetuspuolen hommat sittenki nuoremmille ammatilaisille,niillä on elämä vielä edessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiva että sain asiallista palutetta aloitukseeni.Mulla on vajaat 1400€/kk tk-eläke,vaimo töissä niin pärjäillään kun ei velkoja ole,mutta eihän siitä reserviä kerry.Lääkkeet on mulla edullisia,joten siinä ei talous kärsi,mutta aina kun käy mutkan erikoislääkärillä niin se vajaat 50€ tulee laskua.Kun myönteisen eläkepäätöksen sai vihdoin kouraan,niin olihan se hetkellinen iso riemuvoitto,mutta ihmeen äkkiä se alkoi tuntumaan hyvin arkiselta.Ihmisen viimeinen etappi on nyt saavutettu,koulut on käyty,armeijasta päästy,perhe perustettu,talo maksettu,työt tehty,seuraava on se kun tk-eläke muuttuu vanhuuseläkkeeksi,eli silloinkaan ei tapahdu sen kummempaa.Meniköhän tämä nyt liian synkäksi :-) Ps.jätetään nuo kuljetuspuolen hommat sittenki nuoremmille ammatilaisille,niillä on elämä vielä edessä.
Tuostakaan ei ole paljoa huolta jos joutu tk-eläkkeelle työtapaturman seurauksena.
Työnantajan vakuutusyhtiö maksaa siitä johtuvat tutkimukset, hoidot ja lääkkeet niin kauan kuin niitä tarvitaan. Itse sain jopa vaaterahaa kun jouduin käyttämään puolisen vuotta kyynärsauvoja. Tuolla korvattiin sauvojen aiheuttamat vaatteiden hankaumat ja kulumiset.
Vakuutusyhtiö itse otti minuun yhteyttä ja ilmoitti, että tuosta on korvaus maksettu tililleni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569