Teleste-yhtiö

Anonyymi

Mistä mulle on tullut sellainen käsitys, että Teleste-yhtiö liittyy jollain tavoin Mormoni-kirkkoon?

14

60

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mormonien uskomus on että ihminen menee kuoltuaan joko terestiseen tai telestiseen tai selestiseen paikkaan,

• Se muuten ratkeaa vasta viimeisellä tuomiolla. Sinullakin on toivoa, vaikka kuolisit nykyisessä uskossasi ilman temppelitoimituksia. Ne tullaan suorittamaan kaikille ihmisille. Eri asia ketkä ottavat ne vastaan henkimaailmassakaan ja ketkä ovat kelvollisia saamaan ne voimaan.

Kuollessa mennään henkimaailmaan joko paratiisin puolelle tai sille toiselle puolelle, joka ei ole vielä helvettiä, mutta helvettiä on joutua sille puolelle eikä heti paratiisin puolelle. Sieltäkin voi päästä parannuksen kautta paratiisin puolelle ja lopulta vaikka korotuksen seitsemänteen taivaaseen. Ilmeisesti näin on. Kuka pääsee heti paratiisin puolelle ja mihin siellä, siitä päättää Jeesus eikä luterilaiset tai mormonit.

Ajattele vaikka Daavidia. Sai ankarat rangaistukset ja vaiheet mutta nyt on korotuksessa.

• Olli.S kirjoitti:

Se muuten ratkeaa vasta viimeisellä tuomiolla. Sinullakin on toivoa, vaikka kuolisit nykyisessä uskossasi ilman temppelitoimituksia. Ne tullaan suorittamaan kaikille ihmisille. Eri asia ketkä ottavat ne vastaan henkimaailmassakaan ja ketkä ovat kelvollisia saamaan ne voimaan.

Kuollessa mennään henkimaailmaan joko paratiisin puolelle tai sille toiselle puolelle, joka ei ole vielä helvettiä, mutta helvettiä on joutua sille puolelle eikä heti paratiisin puolelle. Sieltäkin voi päästä parannuksen kautta paratiisin puolelle ja lopulta vaikka korotuksen seitsemänteen taivaaseen. Ilmeisesti näin on. Kuka pääsee heti paratiisin puolelle ja mihin siellä, siitä päättää Jeesus eikä luterilaiset tai mormonit.

Ajattele vaikka Daavidia. Sai ankarat rangaistukset ja vaiheet mutta nyt on korotuksessa.

Daavidin armahti Jumala. Meidät myös Jumala armahtaa Kristuksen ansiosta. Emme omilla ansioilla pääse paratiisiin vaan Jeesuksen ristinkuoleman ansiosta.

• totuusvoittaaaina kirjoitti:

Daavidin armahti Jumala. Meidät myös Jumala armahtaa Kristuksen ansiosta. Emme omilla ansioilla pääse paratiisiin vaan Jeesuksen ristinkuoleman ansiosta.

Niin mekin uskomme.

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Se muuten ratkeaa vasta viimeisellä tuomiolla. Sinullakin on toivoa, vaikka kuolisit nykyisessä uskossasi ilman temppelitoimituksia. Ne tullaan suorittamaan kaikille ihmisille. Eri asia ketkä ottavat ne vastaan henkimaailmassakaan ja ketkä ovat kelvollisia saamaan ne voimaan.

Ai että on toivoa päästä selestiseen, jossa miehillä on haaremit? Terrestisessä ja telestisessä ihmisillä ei ole sukupuolielimiä.

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Niin mekin uskomme.

Nyt Olli et opeta mormonismia. Daavid ei pääse korotukseen eli Herra ei häntä lopullisesti armahda. Hän lankesi korotuksestaan ja on oleva iankaikkisesti enkelin, ei korotetun jumalan, asemassa. Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkon profeettojen opin mukaan siis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt Olli et opeta mormonismia. Daavid ei pääse korotukseen eli Herra ei häntä lopullisesti armahda. Hän lankesi korotuksestaan ja on oleva iankaikkisesti enkelin, ei korotetun jumalan, asemassa. Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkon profeettojen opin mukaan siis.

"Daavidin vaimot ja sivuvaimot minä annoin hänelle Natanin, palvelijani, ja muiden profeettojen käden kautta, joilla oli tämän valtuuden bavaimet; eikä hän tehnyt syntiä missään näistä minua vastaan, paitsi mitä tulee Uriaan ja tämän vaimoon; ja sen tähden hän lankesi korotuksestaan ja sai osansa; eikä hän peri heitä poissa maailmasta, sillä minä olen antanut heidät toiselle, sanoo Herra." OL 132 : 39

Tuo on aina ollut virallinen mormonioppi; Daavid lankesi korotuksestaan eikä peri moniavioisia vaimojaan ja viettää iankaikkisuuden palvelijana niille jotka ovat arvollisia korkeampaan kirkkauteen ja korotukseen. Tämä on siis Smithin oppi, kristityt uskonevat armahtavaan Jumalaan Daavidin kohdalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Ai että on toivoa päästä selestiseen, jossa miehillä on haaremit? Terrestisessä ja telestisessä ihmisillä ei ole sukupuolielimiä.

Jotkut auktoriteetit ovat sanoneet niin, ja luterilaiset tuntuvat ajattelevan niin. Mutta mikä taivas se semmoinen on, missä ei ole omaa ihan oikeaa rakastettua jokaisella?

Paratiisin käsitteeseen kuuluu kaunis luonto, Jumalan läsnäolo, hyvä yhteiskunta ja oma rakastettu. Kaikki neljä. Jos yksikin on poissa niin ei se mikään taivas ole.

Kaanonissa ei ole muuta kuin että ihminen ylösnousemuksessa nousee samannäköiseen ruumiiseensa niin ettei hiuskarvakaan katoa. Kolme taivasta kyllä on, ja korkeimmassa ollaan ikuisessa avioliitossa, muttei sitä kerrota, miten ne enkelit ja ihmiset elävät, paitsi että sekin jo on niin hienoa, ettemme pysty sitä edes kuvittelemaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Jotain semmoista ovat väittäneet, mutten minä tuota niin vakavasti ottaisi, koska sitä ei ole kaanonissa.

• Anonyymi kirjoitti:

"Daavidin vaimot ja sivuvaimot minä annoin hänelle Natanin, palvelijani, ja muiden profeettojen käden kautta, joilla oli tämän valtuuden bavaimet; eikä hän tehnyt syntiä missään näistä minua vastaan, paitsi mitä tulee Uriaan ja tämän vaimoon; ja sen tähden hän lankesi korotuksestaan ja sai osansa; eikä hän peri heitä poissa maailmasta, sillä minä olen antanut heidät toiselle, sanoo Herra." OL 132 : 39

Tuo on aina ollut virallinen mormonioppi; Daavid lankesi korotuksestaan eikä peri moniavioisia vaimojaan ja viettää iankaikkisuuden palvelijana niille jotka ovat arvollisia korkeampaan kirkkauteen ja korotukseen. Tämä on siis Smithin oppi, kristityt uskonevat armahtavaan Jumalaan Daavidin kohdalla.

Lankesi silloin korotuksestaan niiden vaimojen kanssa. Ei saa niitä korotuksessaan. Ei tiedetä minkälainen parannus hänelle on mahdollinen. Voi olla että se murha katsotaan noin. Sitä ei olisi saanut tehdä. Mutta eihän hän ollut vielä Melkisedekin pappi, ei sellaisia ollut Israelissa. Ehkä oli. En tiedä.

Noin on tulkittu. Voin olla väärässä. Mutta niinkuin näkyy, tuokin on tulkintaa. Täytyy myöntää että apostolit tulkitsijoina. Minä olen hieman pienempi auktoriteetti.😇

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Jotkut auktoriteetit ovat sanoneet niin, ja luterilaiset tuntuvat ajattelevan niin. Mutta mikä taivas se semmoinen on, missä ei ole omaa ihan oikeaa rakastettua jokaisella?

Paratiisin käsitteeseen kuuluu kaunis luonto, Jumalan läsnäolo, hyvä yhteiskunta ja oma rakastettu. Kaikki neljä. Jos yksikin on poissa niin ei se mikään taivas ole.

Kaanonissa ei ole muuta kuin että ihminen ylösnousemuksessa nousee samannäköiseen ruumiiseensa niin ettei hiuskarvakaan katoa. Kolme taivasta kyllä on, ja korkeimmassa ollaan ikuisessa avioliitossa, muttei sitä kerrota, miten ne enkelit ja ihmiset elävät, paitsi että sekin jo on niin hienoa, ettemme pysty sitä edes kuvittelemaan.

No mikä taivas se sitten on kun ei ole sukupuolielimiä? Teille mormoneillehan naiminen, vieläpä monen kanssa tuntuu olevan kovin tärkeää, kun sellainen on mahdollista siellä, minne TE ITSE kuvittelette pääsevänne, mutta ei ole mahdollista muille.

Miksi sanot yksikössä: oma rakastettu? Monikkoa tuossa pitäisi käyttää, koska oppi on nomenomaan moninaintioppi myös selestisessä.

Uskomatonta, että aikuinen ihminen uskoo moiseen soopaan!

• Anonyymi kirjoitti:

No mikä taivas se sitten on kun ei ole sukupuolielimiä? Teille mormoneillehan naiminen, vieläpä monen kanssa tuntuu olevan kovin tärkeää, kun sellainen on mahdollista siellä, minne TE ITSE kuvittelette pääsevänne, mutta ei ole mahdollista muille.

Miksi sanot yksikössä: oma rakastettu? Monikkoa tuossa pitäisi käyttää, koska oppi on nomenomaan moninaintioppi myös selestisessä.

Uskomatonta, että aikuinen ihminen uskoo moiseen soopaan!

En minäkään uskoisi tuollaiseen uskontoon, jonka sinä väität uskomme olevan. Tämä on uskoa Jeesukseen Kristukseen Jumalana ja niinkuin se kaanonissa on ja meidän jokapäiväisessä hyvin pyhässä ja oikeassa ja ilmoitetussa käytännössämme.

Sinä vääristelet evankeliumin ja sitten haukut sen vääräksi niinkuin sellainen oppi tietysti väärä olisikin. Meillä nyt vaan ei sellaista ole vaan aivan oikeaoppinen kristillinen usko, jota Saatana ja vihamiehemme vääristelevät ja haukkuvat kuorossa niin paljon kuin kerkiävät.

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

En minäkään uskoisi tuollaiseen uskontoon, jonka sinä väität uskomme olevan. Tämä on uskoa Jeesukseen Kristukseen Jumalana ja niinkuin se kaanonissa on ja meidän jokapäiväisessä hyvin pyhässä ja oikeassa ja ilmoitetussa käytännössämme.

Sinä vääristelet evankeliumin ja sitten haukut sen vääräksi niinkuin sellainen oppi tietysti väärä olisikin. Meillä nyt vaan ei sellaista ole vaan aivan oikeaoppinen kristillinen usko, jota Saatana ja vihamiehemme vääristelevät ja haukkuvat kuorossa niin paljon kuin kerkiävät.

Miksi valehtelet? Uskothan sinä Smithin oppiin, kun kerran olet kirkon jäsen. Et vain myönnä kaikkia kirkkosi imagon kannalta kiusallisia oppeja. En minä vääristele evankeliumia. Jokainen voi lukea evankeliumin määrtelmän vaikkapa wikipediasta. SINÄ vääristelet evankeliumia väittäen Smithin opin olevan evenkeliumia!

• Olli.S kirjoitti:

Niin mekin uskomme.

Vaikka Daavid tapatti miehen ja otti hänen vaimon itselleen, vaikka oli jo monta vaimoa. Tämä oli Jumalan silmissä paha, mutta Jumala kuitenkin armahti Daavidia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      54
      2071
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1415
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1265
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      67
      1201
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      114
      1101
    6. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      67
      926
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      899
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      65
      864
    9. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      8
      811
    10. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      72
      789
    Aihe