Tiskaaminen vie sängynpohjalle 2 päiväksi

Anonyymi

En jaksa mitään. Olen koko ajan väsynyt. Jos teen jotain pientäkin, olen seuraavat vuorokaudet rättiväsynyt, niin uupunut, etten pysty muuta kuin makaamaan sängyssä. Tänään tiskasin, tiedän etten huomenna jaksa mitään. Kotityöt kasaantuu. On sanomattakin selvää, etten ole työelämässä.

Tavallisen työssäkäyvän suomalaisen energisyys näyttää minusta tähtitieteellisen korkealta, ja siihen kun lisää vielä sen, että jotkut pyörittävät lapsiperhettä töitten ohella - whaat??

Kyllä me ihmiset olemme erilaisia. Jotkut ovat synnynnäisesti koleerisia, jotkut tällaisia flegmaattisia kuin minä. Eikä siinä mitään, erilaisuus kunniaan. Vielä kun saataisiin ympäröivä kulttuuri ymmärtämään erilaisuutta energisyydessä.

23

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin siis en tiedä tilannettasi...Mutta sen sanon että esim erilaiset sairaudet voivat tilannettasi esim väsyttää...mahdollisia on esim kilpirauhasen alitoiminnasta uniapneaan, väsymysoireyhtymästä johonkin muuhun neurologiseen sairauteen tai miltei mikä muukin sairaus voi väsyttää,vaikka joku kipuun liitttyvä selkä tai nivelsairaus yms yms voi viedä jaksamisen ,sen lisöksi esim univaikeus ja,tai kohdatut ihmisuhde pettymykset voivat imeä energian.Huonot ystävyyssuhteet voivat vaikuttaa olotilaan väsyttävästi.Esim fibromyalgia aiheuttaa tuollaista että seuraavana päivänä tulee vetämättömyyttä...Mutta sulla on varmaan monenlaisia oireita joita voit käydä lääkärille esim esittämässä..

Minä alan luulla että minulla on ehkä jonkinlaista syöpää olemassa mutta niitä tuntuu olevan vaikea tutkia kun kukaan lääkäri terveyskeskuksessa ei ehdota suoraan mitä kannattaisi tutkia,leukkarit on olleet kauan koholla mutta ei hirvittävän koholla kuitenkaan ettäpä että hankalaa vaikka ripulikin vaivaa...

• Anonyymi

Älkää jääkö yksin. Jos oma kunnon yritys huolehtia asioistaan ei onnistu, niin menkää pyytämään apua lääkäriltä. Kyllä sen itse tietää, mitkä asiat eivät mene laiskuuden piikkiin ja silloin on apu tarpeen.

• Anonyymi

Lopeta se toisten kiusaaminen ja satuttaminen ja valehtelu,siitä se "elämä parantuu"!

• Anonyymi

lääkärit haistakoon p####! Itsekkäitä k##päitä kaikki ne on

• Anonyymi

Kuulostaa krooniselta väsymykseltä, eikä ehkä tyypillisimmältä masennukselta.

Minkälaiset elintapasi ovat näin muuten? Miten syöt? Oletko ottanut veriarvojasi ? (esim. kilpirauhanen, B12 vitamiini, rauta jne)
      Minä sain väsymykseeni apua elintapamuutoksesta.

• Anonyymi

Tiskaaminen on helpompaa, jos pyyhkii astiat kostealla mikrokuituliinalla ennen pesua. Suurin osa liasta ja rasvasta lähtee pois eikä sitten ole niin työlästä saada astioita puhtaiksi. Rasvaisten mikrokuituliinojen peseminen pesukoneessa puolestaan ei ole vaikea homma.
      Parasta tietysti on, jos masentuneella henkilöllä on tiskikone, mutta kaikilla ei ole.

• Anonyymi

Masennus on työläs sairaus. Mutta jos olet asennoitunut jo etukäteen ettet tule jaksamaan huomenna mitään, niin se tulee olemaankin niin.
      Sitten on muitakin sairauksia jotka vievä ihmisen huonoon kuntoon. Kilpirauhanen kun alkaa temppuilemaan niin silloin ei todella jaksa yhtään mitään. Moni on saanut masennus diagnoosin liian helposti vaikka sairaus on ollut kilpirauhasen vajaatoiminta .
      Kaikki lääkärit eivät edes osaa tulkita kilpirauhasen sairauksia oikein.
      Jos jaksat niin yritä saada aika lääkärille että tutkisivat kunnolla sinun väsymyksesi, eikä heti olla laittamassa masennuksen piikkiin oireita jotka voivat johtua ihan musta asioista kun masennuksesta.
      Juotko nestettä tarpeeksi sekin on eräs tekijä joka väsyttää kun nestetasapaino ei ole kunnossa.
      Entäs syötkö kunnolla , sekin on tärkeä asia että pitää ruoka rutiinit kunnossa.
      Muitakin endokrinoloogisia sairauksia on olemassa jotka väsyttää.
      Moni kärsii turhaan kun ei oteta selville kokonaisuutta kun käy lääkärissä .
      Raitista ilmaa pitäisi myös ihmisen saada hengittää , jos ei jaksa mennä ulos niin kunnon tuuletus asunnossa on että ilma vaihtuu ja aivot saavat happea toimiakseen kunnolla .

• Anonyymi

Elä terveellisesti. VOi hyvin.

• Anonyymi

Joo en tiedä miten muut jaksaa tehdä kotitöitä ja käydä jopa vielä töissäkin ja harrastaa monia asioita. Tuntuu että aina pitäisi olla laittamassa ruokaa, tiskaamassa tai käyttämässä astianpesukonetta ja pesemässä pyykkejä tai sitten siivoamassa. Roskien vieminenkin tuntuu usein työläältä. Menee kaikki voimat jo yksistään noiden asioiden takia. Itse olen työkyvytön mielenterveydellisten syiden takia mutta en meinaa jaksaa enää hoitaa kotitöitäkään saati huolehtia itsestäni ja terveydestäni. Tai ehkä juuri siksi en jaksakkaan kun en kykene töissäkään käymään?

Masentunut Mies

• Anonyymi

Väsymysoireyhtymä CFS?

• Anonyymi

• Anonyymi

Ensin pitää tutkimuksilla pois sulkea kaikki muut syyt.Ennen kuin ruvetaan tätä epäillä.

• Anonyymi

Itse olen käyttänyt kertakäyttöastioita silloin kun olen ollut masentunut enkä ole jaksanut tiskata.

• Anonyymi

Tiski usein tahtoo jäädä. Minullakin on kertakäyttöpikari kahvin juomiseen, mutta käytän sitä, kunnes se on sökö, pesen vain silloin, tällöin.
        Nyt, kun minulla on Air Fryer, laitan sinne voipaperin. Siihen kalapuikot. Sitten siirrän kalapuikot papereineen lautaselle. Paperin voi vielä käyttää. Huomennakin syön kalapuikkoja. Näin säästän tiskiä.
        Lattiat melkein ilman mattoja. Varrellisella kumilastalla otan päivittäin kulkuväylät- Ihmisille sanon, että minulla on pölyallergia. Se on tottakin, mutta se ei ole vaivannut viime aikoina.

• Anonyymi

Olispa kerakäyttövaatteetkin ettei niitä tarvi pestä.

• Anonyymi

Meni pyykinpesukone rikki enkä kykene hommaamaan uutta niin kuinka nyt pesen pyykkini?

Masentunut Mies

• Anonyymi

Etkö saisi sossusta? . Olen kuullut sellaista, että sieltä voi saada apua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö saisi sossusta? . Olen kuullut sellaista, että sieltä voi saada apua.

Varmaan jotain apua voisin sosiaalitoimesta saada jos itse maksan kun en ole kovinkaan vähävarainen.

Varakkaampikin henkilö voi kuitenkin tarvita apua henkisen tilansa takia.

• Anonyymi

Helpompaa olis kun tarvisi tehdä mitään kotitöitä ollenkaa. Vielä koskaan ole ollut henkisesti näin loppu. Tuntuu että tässä on jo fyysisestikin sairas.

Masentunut Mies

• Anonyymi

Pitäisiköhän tarkistaa kilpirauhasen toiminta?

• Anonyymi

Oikein hyvä parittelu orgasmien kera piristää henkisesti . Suosittelen pilailematta

• Anonyymi

Varmasti piristäisi mutta eipä ole ollut tarjolla halukkaita parittelukumppaneita yli kuuteen vuoteen.

Masentunut Mies

• Anonyymi

No jo.

Mäkin vaan pitäisin sopivaa matalaenergisyyttä hyvänä.

Yhteiskunnassa on meille se vara mun mielestä.

Ei meitä mikään kuin me itse kuleta.

Olisi kyllä ihana nukkua joka yö hyvin.

Siinäkin olisi tavoittelemista.

Mitä paremmin omiin "ympyröihin" pääsen, sitä parempi.

Niin meille olis.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      140
      1767
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      269
      897
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      34
      789
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      65
      677
    5. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      651
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      29
      651
    7. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      5
      644
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      626
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      600
    10. Mun veikkaus

On se, että jos/kun tavataan ja aletaan juttelemaan, tajutaan, että ollaan jotain muuta kuin kuviteltiin. Ja kupla puhke
      Ikävä
      53
      592
    Aihe