Huumorin kukka

Anonyymi

on kuollut palstalla. Ei ainoastaan viherkasvit jotka ovat talven aikana nyrjähtäneet vaan myös se vaikea, vaativa palstahuumorin kukka on kuivunut ja kuollut. Minua joskus syytetty totiseksi, mutta eikö sekin ole parempi kuin turhanpäiväinen ilkkuminen ja mollaaminen jota viljellään huumorin asemasta?
Ne harvat huumorialoitukset mitä olen nähnyt tällä ja sisarpalstalla eivät paljoakaan poikkea siitä huumorista mitä harrastimme kansakoulun alaluokilla.
Jospa edes yrittäisimme nähdä tilannekomiikkaa, elämän hassunkurista puolta, asioita joille ei voi kuin nauraa. Vai kulahtiko huumorintajumme kun viimeistään siinä vaiheessa kun kaikki oli oltava pk ja muita ihmisiä (rotuja, etnioita seksuaalisia suuntauksia jne.) ei saanut enää pilkata? Vai silloin kuin kaikkein hauskimmat kotivideot poistettiin ohjelmistosta kun jengit tykkäsivät että siinä ei ollut mitään hauskaa eikä naurettavaa kun joku toinen kompastui tai törmäili tai satuttu itsensä?

85

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisit nyt itse aloittajana höystänyt aloitusta huumorin kukkasella.

    • Olipa kerran vanha mies...
      Mies oli potkaissut Varpaansa Ranta-Kiviin.
      Yhden niistä pienemmistä.
      Ja nyt hän ei osaa sanoa mikä on Iso-Varvas.

      H.

      • Anonyymi

        Missä kaikki perässä kulkijat, nauramaan ny???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä kaikki perässä kulkijat, nauramaan ny???

        "Anonyymi"

        Ei ole tarpeellista.
        Laitoin vain kommentin erotellakseni täältä älyköt.
        Köh...tota...no voi sun...jne.

        H.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä kaikki perässä kulkijat, nauramaan ny???

        Ehkä se perässäkulkija on rientänyt Lappeenrantaan katsomaan kastematoa.


    • Anonyymi

      Aloittajalle on siis huumoria muiden rotujen pilkkaaminen ja seksistiset vitsitkin ovat hauskoja sekä "kotivideot", joissa joku satuttaa itsensä ?
      Useimmille ne eivät edusta minkään sortin huumoria.
      Huumori on ihan jotain muuta kuin toisten pilkkaaminen tai toisten vahingoille
      nauraminen.

      • Anonyymi

        Aloittaja on sitä mieltä että muiden rotujen pilkkaaminen ja seksistiset vitsit eivät todellakaan edusta sitä huumoria mitä kaipaan. Ei myöskään toisen vahingolle nauraminen.
        Tilannekomiikkaa kaipaan ja verbaalia, hienovaraista koomisuuden näkemistä tavallisissakin asioissa.
        Mimmimummo kevensi parikin kertaa huumorilla kommenttejaan, lisää samanlaista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on sitä mieltä että muiden rotujen pilkkaaminen ja seksistiset vitsit eivät todellakaan edusta sitä huumoria mitä kaipaan. Ei myöskään toisen vahingolle nauraminen.
        Tilannekomiikkaa kaipaan ja verbaalia, hienovaraista koomisuuden näkemistä tavallisissakin asioissa.
        Mimmimummo kevensi parikin kertaa huumorilla kommenttejaan, lisää samanlaista!

        Lastenlasten jutut ja tokaisut on joskus hyvin hauskoja, niistä varmaan on kokemusta ja kerrottavaa kaikilla isovanhemmilla.


    • Anonyymi

      Aloittaja sortuu taas palstan mollaamiseen.

      Olisit nyt voinut antaa esimerkin loistavasta huumoristasi.

      • Anonyymi

        Ei minulla ole mitään valmista vitsivarastoa. Reagoin vain täysin ilottomaan ilmapiiriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään valmista vitsivarastoa. Reagoin vain täysin ilottomaan ilmapiiriin.

        Mollaava reakointi ei palstan tasoa paranna, mutta mihis sinä karvoistasi pääset.


      • Ou jee, minäkin osaan kirjoittaa reakointi, mitäs siitä sanot!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään valmista vitsivarastoa. Reagoin vain täysin ilottomaan ilmapiiriin.

        Kyselet huumorin perään ja sitten kuitenkin kerrot reagoivasi "vain täysin ilottomaan ilmapiiriin".


    • Anonyymi

      Onhan täällä silloin tällöin luettavissa vitsejä, eikö naurata?

      • Anonyymi

        Huumori on muutakin kuin vitsien kertomista. Tilannehuumori parasta ja aidointa.


    • Namibialaisen joen ranta-mudassa kahlasi mies.
      Kädessään terävä-kärkinen kalastus-keihäs.
      Yht'äkkiä hänen isoinpaan Varpaaseensa sattui...
      Mitä ihmettä...?
      Minullahan on saappaat jaloissa.?

      H.

    • Anonyymi

      Saappaat jaloissa ....tuli mieleeni sairaus ....josta tälläkin palstalla on puhuttu ...
      Sairaus joka saa joskus humoristisia piirteitäkin ... olen itse kokenut muistisairaan jutut.

      Mies käveli kaupungilla tapaamansa vanhan tutun kanssa ....toinen sanoi ...miksi sulla on toinen kenkä musta ja toinen valkoinen...En muista mistä olen nämä ostanut ...mutta .... ajattele ..minulla on vielä toiset samanlaiset kotona..

      mimmimum-..mi

      • "Anonyymi"

        Mukavan älykästä huumoria.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Mukavan älykästä huumoria.

        H.

        Vitsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vitsi?

        "Anonyymi"

        Päätä itse.
        Eihän sinunkaan sisällesi voi kukaan päättää.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Päätä itse.
        Eihän sinunkaan sisällesi voi kukaan päättää.

        H.

        Vitsi se on.


    • Anonyymi

      Huumori on muutakin kuin vitsien vääntöö.

    • Kysymys on hyvin syvääluotaava. - Nimittäin, jos huumorin puuttuminen on oire mielikuvituksen puutteesta. Sellainen huumori, joka ei aivan ole tilannehuumoria, vaatii juuri mielikuvitusta.

      Mitkä seikat vievät meiltä mielikuvituksen ja sen myötä kyvyn ilmentää nk. "omaa huumoria"? Omaa huumoria, joka saa muut rakastumaan ko. henkilöön.

      "Rakastuminen" on oikea sana, sillä niin tärkeä on tämä asia.

      • "Mitkä seikat vievät meiltä mielikuvituksen ja sen myötä kyvyn ilmentää nk. "omaa huumoria"?
        kysyy ratioNaali.
        MIelikuvituksen kadosta en tiedä, mutta oman huumorin viljely taitaa olla yhtä uskaliasta kuin muustakin "omasta" kertominen. Se ymmärretään yleensä toisin kuin tarkoitti. Eikä toista voi syyttää huumorintajun puutteesta, jos se ei natsaa oman huumorin kanssa.
        Yhteinen aaltopituus tarvitaan. Muuten jäät nauramaan itseksesi ja tunnettuahan onkin, että "se parhaiten nauraa, joka vitsin kertoo"...


      • demeter1 kirjoitti:

        "Mitkä seikat vievät meiltä mielikuvituksen ja sen myötä kyvyn ilmentää nk. "omaa huumoria"?
        kysyy ratioNaali.
        MIelikuvituksen kadosta en tiedä, mutta oman huumorin viljely taitaa olla yhtä uskaliasta kuin muustakin "omasta" kertominen. Se ymmärretään yleensä toisin kuin tarkoitti. Eikä toista voi syyttää huumorintajun puutteesta, jos se ei natsaa oman huumorin kanssa.
        Yhteinen aaltopituus tarvitaan. Muuten jäät nauramaan itseksesi ja tunnettuahan onkin, että "se parhaiten nauraa, joka vitsin kertoo"...

        Aivan. Sekin on vielä siinä, että hyvin viihtyvälle ja mielikuvituksensa säilyttäneelle kansalaiselle osataan olla jopa kateellisia. Mutta olennaista on havainto, että yhteiskunta ei vielä ole täydellinen, kun se kasvattaa mielikuvituksettomia yksilöitä niin paljon, että vaikeneminen on kultaa. George Orwellin "Eläinten vallankumous" on vielä edelleen merkittävä kirja.

        Kyllä mielikuvituksen katoa edistää disinformaatio ja informaatioähky. Ikäänkuin ei jakseta ylläpitää erilaisuuden sietoa. Ikävää on sekin, että useiden ihmisten ajatuksia pitää arvailla heidän itseilmaisun puuttuessa.

        Siinäpä muutama stressin aihe, joiden kimppuun voi eläkepäivien ratoksi hyökätä.


      • ratioNaali kirjoitti:

        Aivan. Sekin on vielä siinä, että hyvin viihtyvälle ja mielikuvituksensa säilyttäneelle kansalaiselle osataan olla jopa kateellisia. Mutta olennaista on havainto, että yhteiskunta ei vielä ole täydellinen, kun se kasvattaa mielikuvituksettomia yksilöitä niin paljon, että vaikeneminen on kultaa. George Orwellin "Eläinten vallankumous" on vielä edelleen merkittävä kirja.

        Kyllä mielikuvituksen katoa edistää disinformaatio ja informaatioähky. Ikäänkuin ei jakseta ylläpitää erilaisuuden sietoa. Ikävää on sekin, että useiden ihmisten ajatuksia pitää arvailla heidän itseilmaisun puuttuessa.

        Siinäpä muutama stressin aihe, joiden kimppuun voi eläkepäivien ratoksi hyökätä.

        Toinen huumoriin liittyvä teos voisi olla Neil Postmanin "Huvitammeko itsemme hengiltä"
        Ehkä ollaan huvitetty jo, kun TV:n hupiohjelmatkin ovat jo valmiiksi naurettuja..))


    • Piraija-lauman jäsen oli kuollut tukehtumalla.
      Elefantti-lauma oli tullut juomaan ja Elefantti-lapset juoksivat veteen ilakoimaan.
      Uros-poikanen oli kiljunut parikin kertaa.
      Johonkin kohtaa oli Piraija päässyt puraisemaan.
      Elefantti-poikasen kannalta onneksi vain pienoiset palaset.

      H.

      • ...kohtaan

        H.


      • Anonyymi

        Hurukszko se on tyhjentäny Herttoniemen ja Viikin hengityssuojaimista, kun mistään kaupasta ei löydy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hurukszko se on tyhjentäny Herttoniemen ja Viikin hengityssuojaimista, kun mistään kaupasta ei löydy.

        Jos vielä jostain satut niitä hengityssuojaimia saamaan käsiisi, niin muista käyttää niitä takaperin.
        Niillä kuulostaa asiantuntijoitten mukaan olevan vain yksisuuntainen teho.
        Ovat kertoneet, ettei ne suojaa (oikeinpäin käytettynä) saamasta tartuntaa, mutta ne estävät jo tartunnan saanutta tartuttamasta muita.


    • Anonyymi

      Vesalla onkin viesti ymmärrykseen. Muuten loput on vaan Golgatalla.

    • Pähkinä-pensas oli vähän käärmeissään.
      Elefantti-Lauma oli sitä pikkuisen napsinut.
      Uros-poikanen kuitenkin oli vetäissyt jotain kärsäänsä.
      Naaras-Elefantti-tyttö hinkkasi kutiavaa pyllyään pensaansa varteen.
      Juuri siinä missä nuorukainen Pähkinöitä poimi.
      Elefantti-äiti moitti poikaansa:
      Ei se noin saa mennä, sinun pitää antaa tulla ulos.

      H.

      • Sä olet jo tasosi näyttänyt, kiitos!


    • Anonyymi

      "jengit"

      Ettei olisi vaan Paloman taas asialla?

      • Anonyymi

        millä asialla?


      • Anonyymi

        Paloma tosiaan aina moittii palstaa, ollaan kai sitä heikompaa ainesta. Vain korpista se kehuu itsensä lisäksi.


    • Anonyymi

      Ei kai vanhat ihmiset enää naura millekään. Kaikki se mille ne ennen nauroivat on nyt kiellettyjen listalla. Ne on kuulleet kaikki vitsit liian moneen kertaan. Uusia ei kukaan enää keksi. Ja sitä paitsi kun on oikein kurja olo ja niveliä särkee ja näkö ja kuulo reistaavat, mitään hyvää ei saa enää syödä (lääkäri kieltänyt). kaikki huvit ovat kiellettyjä ja ulkona sataa räntää.. niin siinä on vitsit vähissä-

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nyt mua nauratti.


      • Anonyymi

        Ei hassumpaa, mä pidän arkisiin juttuihin liittyvästä huumorista ja älyn välähdyksistä.
        Juuri luin että päivittäinen lihansyönti lisää kuolleisuutta, todellako.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei hassumpaa, mä pidän arkisiin juttuihin liittyvästä huumorista ja älyn välähdyksistä.
        Juuri luin että päivittäinen lihansyönti lisää kuolleisuutta, todellako.

        Kai se ainakin lihakarjan kuolleisuutta lisää.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kai se ainakin lihakarjan kuolleisuutta lisää.

        Sitä kai varsinkin mutta jutussa kerrottiin ihmisistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei hassumpaa, mä pidän arkisiin juttuihin liittyvästä huumorista ja älyn välähdyksistä.
        Juuri luin että päivittäinen lihansyönti lisää kuolleisuutta, todellako.

        Minä tykkään hauskoista lehtiotsikoista. Niitä on kerätty talteen kuten lääkäreiden kirjoittamia epikriisejäkin. Tahatonta huumoria.

        Otsikoita: "Naapuri voi hiiltyä puulämmityksestäsi"(Turkulainen)
        "Vanhusten syömistä pitää seurata"(Viikkouutiset)
        "Ulkohuussi on hyvä vaihtoehto mökille"(Maaseudun tulevaisuus)
        "Invaliidiliitto kaipaa uusiä jäseniä" (Nokian uutiset)
        Fingerporin sanaleikkeihin perustuvat piirrokset naurattavat myös.
        Vaikka se, kun nainen etsi perusturvallista miestä ja tapasi sellaisen, joka ilmoitti elävänsä
        pelkän perusturvan varassa.

        Huumorikadosta olen vähän samaa mieltä aloittajan kanssa. Totiseksi on tämä yleinen ilmapiiri mennyt, kun sanastoa on siivottu ja vihapuhetta syynätään suurennuslasin kanssa. Ettei vain pahoiteta kenenkään mieltä.
        Hyväntahtoinenkin huumori halutaan nähdä epätasa-arvoisena asenteena, syrjintänä,
        jopa kiihottamisena kansanryhmää vastaan. Eikös se Nunnuka-juttukin, vuosientakaisesta viihdeohjelmasta, johtanut Pirkka-Pekka Peteliuksen anteeksipyyntöfarssiin ?

        Ainoa huumorin laji, jota uskaltaa nykyisin käyttää taitaa olla itseironia. Ihmiset kun sittenkin mielellään nauravat muille, jos saavat siihen "luvan", jos toinen ensin nauraa itselleen...


      • demeter1 kirjoitti:

        Minä tykkään hauskoista lehtiotsikoista. Niitä on kerätty talteen kuten lääkäreiden kirjoittamia epikriisejäkin. Tahatonta huumoria.

        Otsikoita: "Naapuri voi hiiltyä puulämmityksestäsi"(Turkulainen)
        "Vanhusten syömistä pitää seurata"(Viikkouutiset)
        "Ulkohuussi on hyvä vaihtoehto mökille"(Maaseudun tulevaisuus)
        "Invaliidiliitto kaipaa uusiä jäseniä" (Nokian uutiset)
        Fingerporin sanaleikkeihin perustuvat piirrokset naurattavat myös.
        Vaikka se, kun nainen etsi perusturvallista miestä ja tapasi sellaisen, joka ilmoitti elävänsä
        pelkän perusturvan varassa.

        Huumorikadosta olen vähän samaa mieltä aloittajan kanssa. Totiseksi on tämä yleinen ilmapiiri mennyt, kun sanastoa on siivottu ja vihapuhetta syynätään suurennuslasin kanssa. Ettei vain pahoiteta kenenkään mieltä.
        Hyväntahtoinenkin huumori halutaan nähdä epätasa-arvoisena asenteena, syrjintänä,
        jopa kiihottamisena kansanryhmää vastaan. Eikös se Nunnuka-juttukin, vuosientakaisesta viihdeohjelmasta, johtanut Pirkka-Pekka Peteliuksen anteeksipyyntöfarssiin ?

        Ainoa huumorin laji, jota uskaltaa nykyisin käyttää taitaa olla itseironia. Ihmiset kun sittenkin mielellään nauravat muille, jos saavat siihen "luvan", jos toinen ensin nauraa itselleen...

        Juurikin noin demeter, samoilla linjoilla olemme, tuonkaltaiset pikku "kömmähdykset" huvittavat minuakin.
        Fingerpori on mainio, viimeksi nauroin kun kaupunginjohtajan sanoista oli napattu vain osa lehden otsakkeeseen. "En panisi" kun seuraava sana olisi ollut pahakseni.


    • Minkä värinen on huumorin kukka?
      Onhan tuossa havainnossa jotain perääkin. Ketä naurattaa vielä elefanttivitsit? Tai tienylitysvitsit? Lapsellista ja alakoulumaista, eikö olekin? Olemme totisia ja hyviä protestoimaan, moittimaan ja vihaamaan. Jos katselee palstan aloituksia niin ei niistä kyllä ilo säkenöi.
      Entäs tää.,lapsellinen mukamas vitsi jonka luin juuri facesta:
      Miesten virtsakoe. Ukko puutarhaan ja pissalle maahan. Jos tulee muurahaisia, ukolla on sokeritauti. Jos haisee grillatulle, on kolesterolit korkeella. Jos pissaa kengilleen niin niin eturauhas reistaa. Sattuuko ranteeseen. osteoporosis. Jäikö vetoketju auki?? Alzheimers.

      • Anonyymi

        Eivät nuo sinunkaan tekemät aloitukset paljon suupieliä ylöspäin käännä.


      • Anonyymi

        Sinusta ei ainakaan ilo säkenöi, vaan tympeä mauttomuus.


      • Anonyymi

        Ihan käytännöllinen "labrakoe".
        Tuli mieleen venäläisen lämpömittari.
        Silakka roikkuu ulkona ikkunanpielessä.
        Jos se on jäässä, on talvi, jos se haisee on kesä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta ei ainakaan ilo säkenöi, vaan tympeä mauttomuus.

        Siis paloma on tympeän mauton.


      • Anonyymi

        Hy hyi taas tuo P ilmestyi tänne ilmaa pilaamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hy hyi taas tuo P ilmestyi tänne ilmaa pilaamaan

        Hissin seinässä oli lätkä: Paino max 400kg
        6 henkilöä tai 20 biafralaista

        Muisto 70-luvun vitsikulttuurista, kun Biafran nälkiintyneet olivat tv:ssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hissin seinässä oli lätkä: Paino max 400kg
        6 henkilöä tai 20 biafralaista

        Muisto 70-luvun vitsikulttuurista, kun Biafran nälkiintyneet olivat tv:ssa.

        70-luvulla oli helppo olla huumorintajuinen. Halpaa huvia pilkata muita ihmisiä. Minua kiinnostaisi tietää onko mitään sen aikaisesta vitsikulttuurista, esim poliittiset kaskut, satiirit jne. enää elossa. Tilannekomiikka on kyllä kiitollinen ja ei loukkaa ketään, mutta muuten huumori on etenkin vanhemman polven keskuudessa katoava taiteen laji. Käykö kukaan katsomassa koomikkojen (stand up comedians) esityksiä? Miten telkkarin huumoriohjelmat puree?
        Täällä Sveduissa on yksi (erittäin alkeellinen, tai sitten se ei vain avaudu minulle) huumorinlaji, buskis, joka mielestäni on loukkaus normaaliälyllä varustettua kansalaista kohtaan. Mutta näkyy sillä olevan kannattajansa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        70-luvulla oli helppo olla huumorintajuinen. Halpaa huvia pilkata muita ihmisiä. Minua kiinnostaisi tietää onko mitään sen aikaisesta vitsikulttuurista, esim poliittiset kaskut, satiirit jne. enää elossa. Tilannekomiikka on kyllä kiitollinen ja ei loukkaa ketään, mutta muuten huumori on etenkin vanhemman polven keskuudessa katoava taiteen laji. Käykö kukaan katsomassa koomikkojen (stand up comedians) esityksiä? Miten telkkarin huumoriohjelmat puree?
        Täällä Sveduissa on yksi (erittäin alkeellinen, tai sitten se ei vain avaudu minulle) huumorinlaji, buskis, joka mielestäni on loukkaus normaaliälyllä varustettua kansalaista kohtaan. Mutta näkyy sillä olevan kannattajansa.

        KIrjailijana tunnet tietysti kaikki huumorin lajit. Kerro mitä mieltä olet näistä tässä linkissä mainituista huumorin lajeista ?

        https://peda.net/joensuu/lukiot/lyseon-lukio/oppiaineet2/jk2/äidinkieli-seija/tjvl/huumori-luonnos/hll


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        70-luvulla oli helppo olla huumorintajuinen. Halpaa huvia pilkata muita ihmisiä. Minua kiinnostaisi tietää onko mitään sen aikaisesta vitsikulttuurista, esim poliittiset kaskut, satiirit jne. enää elossa. Tilannekomiikka on kyllä kiitollinen ja ei loukkaa ketään, mutta muuten huumori on etenkin vanhemman polven keskuudessa katoava taiteen laji. Käykö kukaan katsomassa koomikkojen (stand up comedians) esityksiä? Miten telkkarin huumoriohjelmat puree?
        Täällä Sveduissa on yksi (erittäin alkeellinen, tai sitten se ei vain avaudu minulle) huumorinlaji, buskis, joka mielestäni on loukkaus normaaliälyllä varustettua kansalaista kohtaan. Mutta näkyy sillä olevan kannattajansa.

        Olipa sulla halvat huvit tosiaan 70-luvulla, pilkata ihmisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipa sulla halvat huvit tosiaan 70-luvulla, pilkata ihmisiä.

        Onko sinulla joku funktionaalinen vaje käsityskyvyssä? Puhun tietenkin huumorikulttuurista, yleisellä tasolla. Miksi menet henkilökohtaisuuksiin?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        70-luvulla oli helppo olla huumorintajuinen. Halpaa huvia pilkata muita ihmisiä. Minua kiinnostaisi tietää onko mitään sen aikaisesta vitsikulttuurista, esim poliittiset kaskut, satiirit jne. enää elossa. Tilannekomiikka on kyllä kiitollinen ja ei loukkaa ketään, mutta muuten huumori on etenkin vanhemman polven keskuudessa katoava taiteen laji. Käykö kukaan katsomassa koomikkojen (stand up comedians) esityksiä? Miten telkkarin huumoriohjelmat puree?
        Täällä Sveduissa on yksi (erittäin alkeellinen, tai sitten se ei vain avaudu minulle) huumorinlaji, buskis, joka mielestäni on loukkaus normaaliälyllä varustettua kansalaista kohtaan. Mutta näkyy sillä olevan kannattajansa.

        Stand up voi nykyään melko hyvin , on viikottain Jim-kanavalla vaihtuvat vitsinvääntäjät.
        Osa kiertää rafloja ja teattereita ympäri Suomea.
        Paras on Ismo Leikola, on osan vuotta Usa:ssa.
        Laita netissä haku Ismo, tulee filmiä mm "noniin".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipa sulla halvat huvit tosiaan 70-luvulla, pilkata ihmisiä.

        Ota huomioon, että Palomahan oli 70-luvulla siellä Kolumpiassa.
        Pilkattiinkohan häntä siellä?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ota huomioon, että Palomahan oli 70-luvulla siellä Kolumpiassa.
        Pilkattiinkohan häntä siellä?

        Varmasti sanottiin, että en finne igen...


    • Anonyymi

      Huumori

      ’(sydämellinen) leikillisyys, kujeellisuus, pilailu, leikinlasku; myötätuntoinen suhtautuminen koomisiin elämänilmiöihin; tällaisen suhtautumistavan ilmeneminen taiteessa’

      ironia

      huumorin alalaji, jossa

      a) sanotaan päinvastaista kuin tarkoitetaan, esim. Ai kun kiva, että kaadoit kahvia päälleni.
      b) liioitellaan, esim. Jokainen itseään kunnioittava siittäjä ymmärtää turvata dynastiansa jatkuvuuden asianmukaisella pukeutumisella ja suojautumisella ulkoisia uhkia vastaan.
      c) ilmaistaan jotakin tilanteeseen nähden odotuksenvastaista tai rinnastetaan yhteen sopimattomia asioita, esim. Olen aina halunnut parantaa maailmaa ja Arskan hauiksen.

      komiikka ’hullunkurisuus, naurettavuus, koomisuus’ adj. koominen

      komedia ’huvinäytelmä’

      parodia

      ’ivamukaelma

      Jäljittelee jotain toista, lukijan tuntemaa tekstiä tehden sen naurunalaiseksi kärjistämällä ja liioittelemalla. Parodinen sävy ei synny pelkästä jäljittelystä, vaan jäljittelyn on oltava kärjistävää ja liioittelevaa. Lukija on saatava huomaamaan, että kyse on jonkin tekstin mukailemisesta ja siitä, että tuohon toiseen tekstiin suhtaudutaan ivallisesti.

      Aina parodian kohteena ei kuitenkaan ole yksittäinen teos, vaan se voi kohdistua yleisesti tunnettuun tyyliin, rakenteeseen tai tekstilajiin. Esim. Joulupuu on rakennettu, poliisi on ovella, joulupukki hirtettynä killuu kuusen oksilla.

      pastissi

      ’toisen ajan tai taiteilijan tyyliä tarkoituksellisesti jäljittelevä taideteos’

      Tyylejä ja aiheita lainataan yhtä lailla kirjallisuudessa kuin kuvataiteessakin.

      satiiri

      Satiiri on kirjallisuudenlaji tai ilmaisutapa, joka ivaa ja pilkkaa esimerkiksi jotakin luonteenpiirrettä, yhteiskunnallista ilmiötä, ajattelutapaa, ennakkoluuloa tai totena pidettyä väitettä. Satiiri on ironiaa purevampaa ivaa, ja se kohdistuu suoraan johonkin ilmiöön tai epäsuorasti fiktion kautta.

      Voi olla muodoltaan pakina, runo, kertomus tai näytelmä. Tyypillistä on liioittelu, ja suosittuja pilan aiheita ovat ahneus, vallanhalu ja turhamaisuus.

      sarkasmi

      ’ironiaa vakavampi ja häijympi huumorin laji’

      Sarkasmin avulla ilmaistaan useammin suuttumusta, inhoa tai halveksuntaa. Sen keinoja ovat muun muassa loukkaava liioittelu tai vähättely. Kuvittele tilanne, jossa Pekka tekee jalkapallossa oman maalin. Ironinen kutsuu Pekkaa päivän maalivahdiksi, kun taas sarkastinen sanoo: ”Vihdoinkin Pekka osui edes johonkin.”

      Selvitä verkosta, mitä seuraavilla käsitteillä tarkoitetaan

      allegoria

      burleski

      camp

      faabeli

      farssi

      slapstick

      • Luin tuon saman linkin.
        Juuri tuo ensimmäinen laji, kujeellisuus, pilailu, leikinlasku on hävinnyt melkein kokonaan kuvioista.
        Ironia, parodia, satiiri...aina vain vähemmän. Pidän poliittisesta satiirista, mutta sitä näkee nykyisin hyvin vähän. Kai se on vaarallista leikinlaskua nykymaailmassa.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Luin tuon saman linkin.
        Juuri tuo ensimmäinen laji, kujeellisuus, pilailu, leikinlasku on hävinnyt melkein kokonaan kuvioista.
        Ironia, parodia, satiiri...aina vain vähemmän. Pidän poliittisesta satiirista, mutta sitä näkee nykyisin hyvin vähän. Kai se on vaarallista leikinlaskua nykymaailmassa.

        Saattaa siinä olla empatiaakin. On niin mahdottoman vaikeata olla poliitikko nykyaikana.

        En ole oikein varma tuosta määritelmän asiasta, että parodia kohdistuu "henkilöön". Parodian olemassaolo edellyttää narsismin vähenemistä. Parodia on meisyyden huumoria.

        Ei ole mitään hienoa siinä, että osaan matkia Jörn Donneria tai Niilo Tarvajärveä. Mutta heti kun minulla on siihen oikea perusteltu syy - olen parodian mestari.
        Erittäin hyvä Tv-ohjelman aihe olisi "Parodian jäljillä". Mikään ei parantaisi suomalaisten olotilaa ja yhteiskunnallista ilmapiiriä enemmän.

        Satiiri on ilkeilyä niin pienellä asialla, että kohde ei suutu - yleensä.


    • Anonyymi

      Poliittinen satiiri ja muu lentävä hulluus
      Kuten kaikki tietävät, Warzawa on vanha ruotsalaisten kaupunki, Kustaa Vaasan katolisen haaran pojat, siellä elettiin kommunismissa vitsistä toiseen

      Gomulka on puolalainen leninistinen johtaja
      Venäläiset vangituttivat paljon puolalaisia työleireile

      Kolme puolalaista vankia törmää toisinsa leirillä 1950-luvulla
      Miksi olet täällä? Numero 1: vastustin Gomulkaa
      Entä sinä? Numero 2: kannatin Gomulkaa
      Entä sitten sinä?

      Numero 3: Minä olen Gomulka

      Wladyslaw Gomulka oli vankileirillä, vieläpä tiuhaan

    • Anonyymi

      Nyt hän vitsin päästi . Erika Vikman seksuaalisuudestaan , miehet lähtökohtaisesti mutta myöskin naiset käy yhtälailla.
      Danny 76 ja Erika 26 asuvat samassa osoitteessa mutta Erikalla toinen asuntokin.

      • Anonyymi

        Iltapäivälehti ylisti Erika, Suomen ilmetty Brigitte Bardot. Sanoin, on enemmän kuin yliampuva vertaus.


    • Anonyymi

      Brigitte Bardot on edistyksen etujoukoissa vastustaa metoo-liikettä, homorummutusta, islamia, matuvirtoja. Englantilaiset mutta myös ranskalaiset eivät pidä koiran ja hevosen syönnistä suomalaisia se ei niin häiritse ja korealaisille se on herkkua, BB vastustaa myös hevosen syöntiä. Hän on pian 90 aina vain yhtä kaunis https://www.youtube.com/watch?v=iZ78HXuOCLk

      • Brigitte Bardot ei ymmärtääkseni ole myöskään hurahtanut näihin naamanmuokkauksiin, luomulta vaikutti kun hän viimeksi oli julkisuudessa, kainalokeppeihin (nivelrikko ?) tukeutuen.
        Eläinten asialla oli... Liekö saanut ihmisistä tarpeekseen ?..))


    • Anonyymi

      Kuulin juuri äsken telkusta osuvan nimityksen "häivehoitajat"
      Jutustellaanpa tästä meille lähitulevaisuudessa läheisestä aiheesta joskus.
      Nyt vanha menee nukkumaan.

    • Anonyymi

      Tällä palstalla on huumoria yhtä harvassa kuin kanalla hampaita.
      Politiikasta vouhottaminen, mielenterveys ja maahanmuuttajat näyttävt kiinnostavan enemmän kuin harmiton huulenheitto ja hauskanpito.

      Jos joku yrittää saada aikaan huumoriin viittaavaa keskustelua, niin ei moni siihen kommentoi.
      Perkele!
      Mökötetään sitten!

      • Anonyymi

        Älä nyt leikistä suutu,
        joka leikistä suuttuu, se mustaksi muuttuu.

        Mökötys vie viimeisenkin silmänpilkkeen.
        Kuin harvassa sillä kanalla niitä hampaita oikein on,
        kait sillä jotain makunyppylöitä siellä suussa on,
        ettei vallan hiekkaa ja soraa syö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt leikistä suutu,
        joka leikistä suuttuu, se mustaksi muuttuu.

        Mökötys vie viimeisenkin silmänpilkkeen.
        Kuin harvassa sillä kanalla niitä hampaita oikein on,
        kait sillä jotain makunyppylöitä siellä suussa on,
        ettei vallan hiekkaa ja soraa syö

        Kylä huumorin kukka taas piristyy kun aika tulee, nääs. Ajat ovat ankeet. On täsä hyviäkin puolia.
        Jenkkilän pressanvaali seliää meille viimistään 5.11. Meille kelpaa se minkä jenkit ansaitsevat ja äänestävät. Bush jr oli kaikkien aikojen huonoin presidentti mun mielestään. Nysse keikailee pienen tukijoukkonsa kaa sankaripressana taiteilijana; aivonsa kankaalle sekakäyttäny Korean sodan lentäjänpoika. Sivarikin vielä, että mä sanon... Mut isä-Bush antoi Saddamille kyytiä. Oikein sille diktaattorille.


    • Anonyymi

      Sitten vasta on riittävän kylmä kun sahapukki jalkojaan nostelee.

      • Anonyymi

        😅👍


    • Mun piti heittää tänne otostani poliittisesta satiirista, mutta se päätyikin "siirtolaisketjuun"

    • Tuossa iltapäivällä kotia kohden ajellessani tuli mieleeni nuo täälläkin keskusteluissa vilahtaneet etupenkin eevat ja takapenkin tyynet, kun tuo Maija V lauloi, että
      ´´ takapenkiltäkin pääsee taivaaseen.´´

    • Anonyymi

      Näin saunailtana voisi muistella
      minkälainen on laihialainen sähkökiuas
      laihialainen naulaa sähkölaskunsa saunan seinään
      ja johan hiki nousee pintaan.

    • Anonyymi

      Neitosen korva tuli kipeäksi. Hän meni lääkäriin. Tämä tutki korvan; tämä on viirus, totesi.
      - Ei ole viirus, korvassa tämä on, tyttö ilmoitti tomerasti.

    • Anonyymi

      Tytär rapsutteli sukulaisen koiraa ja koiraa siitä villiintyi. Niin tyttö kysäisi. Missä tässä on virran poisto kytkin?

      • Anonyymi

        Tulipa tuosta mieleeni kun oltiin isossa akvaariossa ...luin pojalle kalojen nimiä ....hän oli jotain neljän vanha....Sähköankerias oli kohteemme ja hän jäi katselemaan pää kallellaan joka suuntaan ....no...missä se sähköjohto on ja tepseli...
        mimmimum-..mi


    • Anonyymi

      Mutta sainpa taas naurun aihetta! Kerrassaan, katsoinpa videota jossa Kreikan leirillä "pakolaiset" puuhailivat omia erikoisia touhujaan..

      Piti ilmeiseti saada lapsi itkemään no sehän onnistui hienosti pitämällä lasta nuotion kuumuudessa jonkun aikaa, ja vielä läpsimällä..

      Sitten kiiruusti jonkun toimittajaryhmän kuvattavaksi..on se niin surullista..
      (Suvakki ei voi pidättää kyyneleitään, vaan ulvonee sellaisen lammikollisen)

      Ja taas on yksi kusetus onnistunut!

    • Näin muuttomatkojen aikaan voi kysellä

      miltä näyttävät väsyneet joutsenet - kurjilta.

      (nappasin ajatuksen suoraan Saltö. sarjasta)

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Valevideo!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei ole ainakaan valetta

        https://youtu.be/U91Zp9wWS30
        parkkiavustin on mukava vempele sinunkin autossasi.

        Olipa rohee hevosnauruvideo. kyllä me aasit nauroimme kippurassa kun tota katseltiin aasibaarissa.
        - hiljaa virtaa vanthaa -


    • Anonyymi

      Eilen oli naistentanssit, mutta mulla meni pupu pöksyyn.Toruin pupua ja laitoin pöhsyt pesukoneeseen .(Fingerpori)

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1725
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1345
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1212
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1157
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      192
      949
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      84
      931
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      94
      877
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      839
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      788
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      138
      722
    Aihe