Calix letkulämmitin

Anonyymi

Ostin vanhan pakun ja siinä oli Calixin M5S 282 letkulämmitin. Pistoke puskurissa oli vähän saanut osumaa, joten hain kaupasta uuden johdon (siis puskurin pistokkeen ja itse letkulämmittimen väliin) mallia plug and play. Laitoin sitten johdon seinään ja hyvin toimi. Viikon päästä käytin laitetta seuraavan kerran ja ei ääntäkään. Tarkistin maadoituksen, mutta ei auttanut. Laite oli pimeänä. Ilmeisesti siis vastus meni pimeäksi. Itse värkki on hyvin näkyvissä ja teknisesti helppo vaihtaa siihen jäähdytysletkuun. Mutta miten niiden jäähdytysnesteiden kanssa pitäisi toimia jos vaihdan vastuksen?

9

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nesteet täytyy tietysti vaihdon ajaksi ottaa koneesta pois, muutoin ne valuvat maahan, eiks niin. Täyttää sitten uudestaan lämppärin vaihdon jälkeen. Sitten täytyy järjestelmästä saada ilmat pois, muuten neste ei ala kiertämään.

    • Anonyymi

      Juu nesteet pois, mutta miten sitten kun nesteet on valutettu autotallin lattialle ja vastuselementti on laitettu paikoilleen. Kuinka nesteet saa sisään ja ilmat pois?

    • Anonyymi

      Nissania oli tarjolla kanssa, kunnes sen omistaja ryhtyi aivan mulkuksi.

      • Anonyymi

        Korona-virus aiheuttaa joillekin Nissanin muodossa lääketieteellisiä oireyhtymiä. Corolla-virus on tehnyt sitä jo pitkään.


    • Anonyymi

      Terve.
      Minä tein kerran vastaavanlaisen homman puristamalla lämmittimen molemmilta puolilta letkun lyttyyn samoin kuin jarruletkut jarru remontissa.
      Ota sormen paksuinen rautaputki, ja pätki siitä  4 kpl  7-8 sentin pätkää. Poraa 8,5 mm reiät putkien päihin, sitten 8 mm pitkät pultit reikiin ja puristettava letku väliin. Mutterit tiukalle, niin ei mene nestettä hukkaan kuin kupillinen

      • Anonyymi

        Hei. Tuota kannattaa muuten kokeilla, kiitos hyvästä vinkistä!


    • Anonyymi

      Nesteet saa kyllä pysymään koneessa mutta vanhat likaiset vaihtaisin samalla uusiin.

      Pysyy kenno puhtaana, myös lämppärin.

    • Anonyymi

      Nyt aluksi kannattaa mitata yleismittarilla tuo lämmitysvastus. Että selviää onko se varmasti rikki.
      Mittaus suoritetaan pistokkeesta johon virtajohto liitetään.
      Mittausohje löytyy calixin kotisivulta esim. googlaamalla.

    • Anonyymi

      Minulla oli joskus ammoisina aikoina parissa autossa tuo letkulämmitin. Muuten hyvä, mutta letkunkiristimet löystyivät aina jonkin ajan päästä ja lämmitin ryhtyi vuotamaan. Tämä tapahtui, vaikka kokeiltiin useita erityyppisiä letkunkiristimiä.

      Ilmeisesti lämpölaajeneminen löysäsi aikaa myöten kiristimet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe