Olen uusi työmarkkinatuen saaja. Hakemukseni odottaa päätöstä, joka kestää 19 päivää keskimäärin. Olisi nyt TÄRKEÄÄ tietää MONTAKO PÄIVÄÄ kestää saada päätöksestä se raha tilille? (Olettaen että olen jättänyt jo aiemmin työttömyyspäivien ilmoituksen Kelaan). Esim. päätös tehty päivänä 1, milloin on raha tilillä? Ja onko siinä välissä olevalla viikonlopulla vaikutusta miten?
Voisiko joku tarkistaa omista tiedoistaan tuon seikan, kiitos?
Montako päivää kestää päätöksestä että raha tilillä?
9
256
Vastaukset
- Anonyymi
3 päivä on tilillä. Jos viikonloppu/pyhäpäiviä osuu niin silloin plussaa päiviin sen mukaan kuin niitä on. Jos päätös tehdään x - päivänä niin huom päätös asiointipalvelussa ei näy vielä x . päivän illalla vaan vasta seuraavana päivänä.
Ylläoleva koskee kaikkia etuuksia.- Anonyymi
Tt-tuen päätös näkyy illalla, noin klo 20 hujakoilla. Voi siinä jotain maksusummia ilmaantua klo 18 tienoilla mutta itse päätös ei aiemmin, saattaa välillä mennä myöhempäänkin.
En sano kaikilla olevan noin , mutta tämän aasiakkaan kohdalla ainankin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tt-tuen päätös näkyy illalla, noin klo 20 hujakoilla. Voi siinä jotain maksusummia ilmaantua klo 18 tienoilla mutta itse päätös ei aiemmin, saattaa välillä mennä myöhempäänkin.
En sano kaikilla olevan noin , mutta tämän aasiakkaan kohdalla ainankin.Niin, niillä on niitä tietokoneajoja illan aikana päivän päätöksisistä ja vaihtelee millon näkyy mitäkin ja jossain vaiheessa näkyy osa ja osa ei niin että jos menee "väärään aikaan" katsomaan niin voi herättää enemmän ihmetystä.
Vuorokausi kun on vaihtunut niin on kaikki tiedot ajan tasalla. Tiedonjano on tietysti ihmisellä kova mutta se raha ei kuitenkaan tule samantien niin maltti on valttia.
Tuommoset hermotarkistamiset viittaaa totaalirahanpuutteeseen ja silloin kannattaa olla myös toimeentulotukihakemus vetämässä joka tulee kohtuu ajoillaan jos oikeus on ja tosiaan tulee vaikka muukin etuus olisi käsittelyssä sillä laittavat vain kuittauspyynnön siihen eli on tavallaan "kottia" siitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, niillä on niitä tietokoneajoja illan aikana päivän päätöksisistä ja vaihtelee millon näkyy mitäkin ja jossain vaiheessa näkyy osa ja osa ei niin että jos menee "väärään aikaan" katsomaan niin voi herättää enemmän ihmetystä.
Vuorokausi kun on vaihtunut niin on kaikki tiedot ajan tasalla. Tiedonjano on tietysti ihmisellä kova mutta se raha ei kuitenkaan tule samantien niin maltti on valttia.
Tuommoset hermotarkistamiset viittaaa totaalirahanpuutteeseen ja silloin kannattaa olla myös toimeentulotukihakemus vetämässä joka tulee kohtuu ajoillaan jos oikeus on ja tosiaan tulee vaikka muukin etuus olisi käsittelyssä sillä laittavat vain kuittauspyynnön siihen eli on tavallaan "kottia" siitä.Itse aasiakkaana tehnyt noita "hermotarkistamisia" tasan 3 kertaa. Viime vuonna veronpalautusten vyörytysten yhteydessä olevassa hakemuksessa, aktiivimallin poistuessa ja ensimmäisen hakemuksen yhteydessä kun anssit loppuivat eli jokainen sen verran "poikkeustilanne" jotta utelias..
Kun tilanne on "normaali" tekevät päätökset milloin jaksavat ei minua silloin kiinnosta kytätä ovat tehneet päätöksen 51€ vuokrasta sen 7 päivän aikana vai meneekö tuplasti.
- Anonyymi
Ensimmäisestä hakemuksesta... No, kaipa ne tulevat viimeistään ylihuomenna - siis jos päätös annetaan tänään tiistaina, niin rahat ovat tilillä viimeistään torstaina.
Näin se ainakin jatkoilmoitusten kanssa menee, ainakin jos ilmoitukset täyttää netissä. Paitsi jos ilmoituksen täyttämispäivä on torstai, niin rahat tulevat maanantaina. - Anonyymi
Jatkossa arkipyhäviikkoina kannattaa käydä katsomassa Kelan nettisivulta onko työttömyysilmoituksen lähettämispäivää aikaistettu pyhien vuoksi.
- Anonyymi
Itsellä nyt juuri sama tilanne kuin ap:llä. Ketju on vanha, mutta kiinnostais tietää kuinka homma eteni
- Anonyymi
2 viikkoa itäsuomessa..luultavasti kuitenkin aluekohtaisia eroja
- Anonyymi
Riippuu nykysäännöistä, mutta työmarkkinatuki näyttää olevan vanhoille parroille, eli näet päivämäärän Kelassa kun olet täyttänyt lomakkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293497- 851825
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151591Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887