Vilunväristykset

Anonyymi

Onkohan jokin muukin sairaus kuin kilpirauhasen vajaatoiminta, mistä voisi johtua vilunväristykset? En varsinaisesti palele edes, mutta kylmiä väristyksiä tämän tästä. Useampi kk ollut jo.
Kilpirauhaslukemat viimeksi tsh 2, t4v 15.

11

1526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ei syö tarpeeksi, viluttaa.

      • Anonyymi

        Syön minä tarpeeksi. Mietin, mikä muu voisi aiheuttaa vilunväristyksiä, kun googlaamalla löytyy vain kilpirauhasen vajaatoiminta. Kuumettakaan ei ole ollut.
        Noista veriarvoista tuo t4v on pysynyt pitkään samana, tsh on ollut välillä yksikin.


    • Anonyymi

      Kilpirauhasarvot ovat hyvät. Niistä ei nyt syytä palelemiseen löydy. Mitä jos menisit lääkäriin? Tai pukeudut lämpimämmin.

    • Anonyymi

      Talvea on ollut muutaman kuukauden. Vilunväreitä tulee, jos on liian vähän vaatteita päällä. Kun vaikka kulkee farkunriekaleissa ja tennareissa nilkat paljaana ulkona, voipi palella, vaikka ei ole kova pakkanenkaan. Palelu on silloin terveen elimistön terve reaktio, joka kehottaa pukeutumaan lämpimämmin. Ettei sairastuisi...

      • Anonyymi

        Kiitoksia nyt vain, taidan kuitenkin jättää ihan huomiotta nämä kommenttisi. (onkohan palstalla nykyisin joku vinoilija?)
        Minä olen jo sen ikäinen, että tiedän kyllä, kuinka pukeutua ulos lähtiessä.
        Selitän tarkemmin. Nämä vilunväristykset eivät liity mitenkään pukeutumiseen tai ulkoiseen lämpötilaan, ja etenkin ne huomaa juuri sisätilassa, huolimatta vaatetuksesta tai lämpötilasta. Kylmyys tulee ikään kuin sisältäpäin. Jatkuvia kehon läpi kulkevia vilunväristyksiä.
        Tyroksiini on pitkään ollut jo käytössä samalla annostuksella ja t4v sama 15, mutta näitä väristyksiä on ollut muutaman kuukauden.
        Tulisiko jotain mieleen, mikä voisi aiheuttaa? Voihan tietysti johtua kilpirauhasestakin.


    • Anonyymi

      Muutamia vaihtoehtoja kilpirauhasen lisäksi: rautavaje, b12-vit. puute, liian vähäinen syöminen ja juominen, väsymys, alipaino, heikkokuntoisuus.

      Hashimoto

    • Anonyymi

      Suosittelen varaamaan ajan lääkärin vastaanotolle!

      • Anonyymi

        Tämän vastauksen voi periaatteessa antaa kaikkiin tämän Terveys-palstan kysymyksiin.


    • Anonyymi

      Olisiko tyroksiinin määrä riittämätön kuitenkin?

    • Anonyymi

      Mitään varsinaista sairautta ei siis taida olla, mihin kuuluisi oireena erityisesti vilunväristykset...
      Ehkä minulla ei tyroksiini sitten enää tehoa samalla lailla. Tuo tsh oli aiemmin 1, nyt 2. Pientä muutosta, mutta ei liene merkittävää?

    • Anonyymi

      Mitenkäs voi lisäkilpirauhanen?! Minulle puhkesi lisäkilpirauhasen liikatoiminta ja sen seurauksena kalkitoosi.

      En tiedä kumpi niistä vilutti kuin vanhaa koiraa. Oli kesä ja kuuma kun puhkesi, mutta ilman villatakkia ja paksuja vällyjä en tarennut sisällä enkä yöllä nukkua ohuella peitolla.

      Siitä kaamea sairaus, että oirekirjo on runsas. Vilutti ja sama vaiva myös teen viivoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe