Laser Pegs

Anonyymi

Tuli prismasta napattua näitä Laser Pegs "legoja" lapselle synttäri lahjaksi kun oli 70% alennuksessa, erittäin huonoja. Jos haluaa että nämä pysyy kasassa ostakaa epoksia tai pikalimaa ja liimatkaa palat yhteen..

Kyl nää tuote videoissa pysyy kassa mutta 2 monsteria autoa ja autotallin ostaneena/kasanneena voin sanoa ettei mitään järkeä ostaa.. Ne on varmaan näissä tuotteen esittely videoissa liimattu kasaan, ei noi muuten yhdessä pysyisi...

Ostakaa legoja ne on saman hintaisia ja kestäviä, tässä linkki tuotteisiin: https://www.prisma.fi/fi/prisma/tuotemerkki/laser-pegs

5

1934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nämä uudet legon kilpailijat ovat käytännössä kaikki aivan huonoja.

      Syy on siinä että Lego on kehittänyt omaa muoviseostaan jo yli neljäkymmentä vuotta.

      Aikaisemmat legot, eli ne legot millä itsekään en ole leikkinyt, olivat kuulemma niin huonolaatuisia muoviltaan, että nekään eivät meinanneet pysyä kasassa ilman liimaa, vaan löystyivät käytännössä piloille kun niillä leikki pari kertaa.

      Vasta tuossa 80 luvulla legon muovi alkoi olla sellaista että palaset olivat heti paketin avattua todella tiukkoja, jopa niin tiukkoja että niiden irroittaminen hajotti kynnet ja sormenpäät ja vasta vuosikausien leikkien jälkeen ne alkoivat olla "sopivan" tiukkoja. Nämä uudet Technic legot ovat sellaisia että niillä leikkiminen, eli purkaminen kokoamisen jälkeen on todellista työtä, koska pienet osat jämähtävät erittäin tiukasti kiinni.

      Eri tekijöiden välillä on myös pieniä, millin sadaosien luokkaa olevia eroja, niin että kaikki rakennussarjat eivät sovi legojen (tai toisten valmistajien) kanssa yhteen, vaikka mittojan pitäisi olla täsmälleen samat. Jälleen kyse on muoviseoksen laadusta ja käyttäytymisestä valmistusvaiheessa, eli muiden valmistajien muovilaatu on erilaista sekoitussuhteiltaan kuin legon vastaavan, ja niinpä jäähtyessään muottiin, se muoviseoksen "eläminen", on erilaista ja aiheuttaa nuo millin tuhannes tai sadasosien heitot jolloin toisen valmistajan kanssa ne voivat olla sopivia ja taas toisen kanssa ne eivät jaksa pysyä kiinni.

      Laser pegsien myyvin ominaisuus taitaa olla pelkästään ne ledit, koska itse ainakaan lapsena en olisi halunnut ostaa sellaista lelua mikä on täynnä läpinäkyviä palikoita. Itse arvostin silloin "aidon" näköistä, josta syystä tuli isiltä ja äidiltä aneltua Matchboxilta pikkuautoja, Britainsilta farmisarjaa ja legoista technic sarjaa. Valitettavasti nämä uudet lego Technicit näyttävät vain niin torsoilta ja tyhmän kliinisiltä verrattuna niihin entisiin, joita saattoi käyttää myös muiden legosarjojen kanssa ilman ongelmia.

    • Anonyymi

      Juuri sain jotenkuten koottua/pysymään kasassa tälläisen laser pegs roska-auton. Ja oli pakko katsoa kokemuksia, etten voi olla ainoa ja kun oikein nauratti, että miten vitun huonosti voi toteuttaa lego-kopio tuotteen. Toivon, ettei kukaan osta näitä. Säästä vaikka hetki rahaa ja osta hetken päästä oikeita legoja!

      • Anonyymi

        Ymmärtäisin ettei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtäisin ettei

        Ymmärtäisin ettei ole yhteensopiva eri valmistajien kaa, mut osa heidän omista osista ei pysy kiinni tai esim paloauton ikkunat eivät mahdu paikoilleen. Tarvitsee dremelin liiman lisäksi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      199
      2094
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1168
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      815
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      557
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe