Kenenkään järkevän kuvaajan ei kannata hävittää hyvää perinteistä kameraa. Leica, Nikon, Canon ym. ovat ajattomia kameroita oikeille kuvaajille.
Loma ym. reisuissa minulla on aina perinteinen järjestelmäkamera jossa paras diafilmi ja kaksi huippu lasia. Jos olet kuvannut vuosikymmenet perinteisellä se hyvä diaskanneri on välttämätön, ethän heitä muistojasi roskikseen. Jos taas haluat esittää parasta kuva-antia tutuille tai tuntemattomille, se dia-kuva on ylivoimainen kunnon projktorilla esitettynä.
Hyvä digipokkari on verraton peruskuvauksissa ja helppo pitää aina mukana. Tottahan toki kuva sähköisessä muodossa on helppo siirtää, tulostaa, näyttää niin PC:llä tai teevelläkin. Kun halutaan parasta ilman tähtieteellisiä kustannuksia silloin otetaan dioja - siis, digi arkeen dia juhlaan.
Ohessa esimerkki huippukuvista jotka ovat otettu diolle ja otetaan edelleen. Dogitaaliisuuden lyödessä itsensä läpi kuvaaja siirtyi 6X7cm diakokoon.
http://www.possi.de/
Digi&Dia
Hannu
1
380
Vastaukset
- .....
Ihan olen samaa mieltä, nykyään vaan luullaan määrän korvaavan laadun.Kyllä Diakuva on ihan omassa luokassaan ja eipä tuo hinta/ruutu ole mikään korkea, kun ottaa huomioon muut kalustokulut, filmikamera nimittän on melko edullinen verrattuna samanlaista jälkeä tekevään digikameraan.
Digikameralla kuvaus kuulemma on ilmaista,mutta kun olen maalta, ei täällä ainakaan ole paikkoja, joista noita ilmaisia kameroita jaellaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k2254145Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️343595Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi363519Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.1183487Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k243447Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem1133306- 153296
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.202954Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?2512481Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!192405