Erakkoelämää.

Anonyymi

Yksinäistä erakkoelämää kerrostaloyksiössä.
Tämä alkoi Toukokuussa 2010.

79

1667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä.

    • Anonyymi

      Kyllähän erakkona voi ja saa olla. Jos valitsee sen elämäntavan niin ok, mutta valittaa ei sitten saa.

      • Anonyymi

        Erakkona eläjä saa valittaa siinä missä muutkin ihmiset. Täydellinen erakkoelämä vaatii kyllä vaivannäköä, onhan hoidettava työ, opiskelu, kaupassa käynti ym.asioiminen kodin ulkopuolella joten on vaikea vältellä muita. Yksineläjiä on paljon ja lisää tulee, ellei ruveta tarkistamaan asenteita. Yhä useampi luopuu yrittämästä kumppanin etsimistä koko ajan lisääntyvien ulkonäkö- ja statuskäsitysten paineissa.
        Jos olisin nuori nainen, yrittäisin ystävystyä niiden ujojen nuorten miesten kanssa joihin törmää, sieltä voisi löytyä se juuri Oikea.


    • Anonyymi

      Pe-Su en ole puhunut kenenkään kanssa mitään.
      Puhelin ei ole soinut eikä ole tullut yhtään viestiä.

      • Anonyymi

        Voi ei :-(. Tuo kuulostaa niin tutulle. Itsellä sama aika useinkin. Kukaan ei kaipaa. Otan itse yhteyttä ja koetan sopia tapaamisen niin ei onnistu. Ihmisillä on ns. omia menoja tms. En kuulu mihinkään ryhmään tms eikä ole yhteisiä menoja/harrastuksia. Tämä on musertavaa.


      • Anonyymi

        Menee minullakin päiviä että en puhu kenenkään kanssa tai kaupan kassa on ainut ihmiskontakti.
        Sunnuntait on mulle kaikkein pahimpia päiviä, yksinäisyys vaan jotenkin korostuu kun
        katsoo ikkunasta pariskuntien yhdessä oloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menee minullakin päiviä että en puhu kenenkään kanssa tai kaupan kassa on ainut ihmiskontakti.
        Sunnuntait on mulle kaikkein pahimpia päiviä, yksinäisyys vaan jotenkin korostuu kun
        katsoo ikkunasta pariskuntien yhdessä oloa.

        Nyt ei tartte huolehtia tästä asiasta.
        Ei tartu ainakaan korona-virus kun ei tapaa ketään.
        Meen itse heti aamusta kauppaan ja käytän kertakäyttökäsineitä kaupassa.

        En heitä niitä pois kuitenkaan vaan laitan parvekkeelle.
        Kyllä ne mahdolliset pöpöt haihtuu parissa kuukaudessa (9 päivääkö pysyy bakteerit).
        Toukokuussa voin käyttää niitä maata mönkiessä ja maalatessa ynnä muissa hommissa.
        Tarkan markan tyyliä nääs.

        Muuten päivät menee rattoisasti.
        Seuraan netiltä maailman uutisia, luen enklanninkielisiä lehtiä, katselen filmejä.
        Koko ajan riittää siivoamista, kun en oo järjestyksen immeinen.
        Paikkailen vanhoja vaatteita vanhan tavan mukaan, parsien.
        Osallistun keskusteluihin. Kiva rohkaista muita, monella on ongelmia ja kaipaavat että joku rohkaisee ja neuvoo jos tietää.
        Yhden hyvän tavan oon oppinut.
        Kun käyn ulkosalla, niin sanon jotain mukavaa muille.
        Tänään kehuin yhtä naapurinrouvaa niin tyylikkääksi, voi kyllä ilahtui. Ihmiset ilahtuvat ja ei maksa mitään, tulee itekkin hyvälle mielelle.

        Aatelkaas miten mukava kun kesä on tulossa ja aurinko paistaa!
        Linnut lurittelee ja purot solisee, tuuli henkäilee ja on lämmintä!
        Vot!
        Mukava on immeisen elää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei tartte huolehtia tästä asiasta.
        Ei tartu ainakaan korona-virus kun ei tapaa ketään.
        Meen itse heti aamusta kauppaan ja käytän kertakäyttökäsineitä kaupassa.

        En heitä niitä pois kuitenkaan vaan laitan parvekkeelle.
        Kyllä ne mahdolliset pöpöt haihtuu parissa kuukaudessa (9 päivääkö pysyy bakteerit).
        Toukokuussa voin käyttää niitä maata mönkiessä ja maalatessa ynnä muissa hommissa.
        Tarkan markan tyyliä nääs.

        Muuten päivät menee rattoisasti.
        Seuraan netiltä maailman uutisia, luen enklanninkielisiä lehtiä, katselen filmejä.
        Koko ajan riittää siivoamista, kun en oo järjestyksen immeinen.
        Paikkailen vanhoja vaatteita vanhan tavan mukaan, parsien.
        Osallistun keskusteluihin. Kiva rohkaista muita, monella on ongelmia ja kaipaavat että joku rohkaisee ja neuvoo jos tietää.
        Yhden hyvän tavan oon oppinut.
        Kun käyn ulkosalla, niin sanon jotain mukavaa muille.
        Tänään kehuin yhtä naapurinrouvaa niin tyylikkääksi, voi kyllä ilahtui. Ihmiset ilahtuvat ja ei maksa mitään, tulee itekkin hyvälle mielelle.

        Aatelkaas miten mukava kun kesä on tulossa ja aurinko paistaa!
        Linnut lurittelee ja purot solisee, tuuli henkäilee ja on lämmintä!
        Vot!
        Mukava on immeisen elää!

        Kieliopillinen korjaus edelliseen, pitää tietysti olla:

        Mukava on immeisen ellee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei tartte huolehtia tästä asiasta.
        Ei tartu ainakaan korona-virus kun ei tapaa ketään.
        Meen itse heti aamusta kauppaan ja käytän kertakäyttökäsineitä kaupassa.

        En heitä niitä pois kuitenkaan vaan laitan parvekkeelle.
        Kyllä ne mahdolliset pöpöt haihtuu parissa kuukaudessa (9 päivääkö pysyy bakteerit).
        Toukokuussa voin käyttää niitä maata mönkiessä ja maalatessa ynnä muissa hommissa.
        Tarkan markan tyyliä nääs.

        Muuten päivät menee rattoisasti.
        Seuraan netiltä maailman uutisia, luen enklanninkielisiä lehtiä, katselen filmejä.
        Koko ajan riittää siivoamista, kun en oo järjestyksen immeinen.
        Paikkailen vanhoja vaatteita vanhan tavan mukaan, parsien.
        Osallistun keskusteluihin. Kiva rohkaista muita, monella on ongelmia ja kaipaavat että joku rohkaisee ja neuvoo jos tietää.
        Yhden hyvän tavan oon oppinut.
        Kun käyn ulkosalla, niin sanon jotain mukavaa muille.
        Tänään kehuin yhtä naapurinrouvaa niin tyylikkääksi, voi kyllä ilahtui. Ihmiset ilahtuvat ja ei maksa mitään, tulee itekkin hyvälle mielelle.

        Aatelkaas miten mukava kun kesä on tulossa ja aurinko paistaa!
        Linnut lurittelee ja purot solisee, tuuli henkäilee ja on lämmintä!
        Vot!
        Mukava on immeisen elää!

        Kieliopillinen korjaus edelliseen, pitää tietysti olla:

        Mukava on immeisen ellee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei tartte huolehtia tästä asiasta.
        Ei tartu ainakaan korona-virus kun ei tapaa ketään.
        Meen itse heti aamusta kauppaan ja käytän kertakäyttökäsineitä kaupassa.

        En heitä niitä pois kuitenkaan vaan laitan parvekkeelle.
        Kyllä ne mahdolliset pöpöt haihtuu parissa kuukaudessa (9 päivääkö pysyy bakteerit).
        Toukokuussa voin käyttää niitä maata mönkiessä ja maalatessa ynnä muissa hommissa.
        Tarkan markan tyyliä nääs.

        Muuten päivät menee rattoisasti.
        Seuraan netiltä maailman uutisia, luen enklanninkielisiä lehtiä, katselen filmejä.
        Koko ajan riittää siivoamista, kun en oo järjestyksen immeinen.
        Paikkailen vanhoja vaatteita vanhan tavan mukaan, parsien.
        Osallistun keskusteluihin. Kiva rohkaista muita, monella on ongelmia ja kaipaavat että joku rohkaisee ja neuvoo jos tietää.
        Yhden hyvän tavan oon oppinut.
        Kun käyn ulkosalla, niin sanon jotain mukavaa muille.
        Tänään kehuin yhtä naapurinrouvaa niin tyylikkääksi, voi kyllä ilahtui. Ihmiset ilahtuvat ja ei maksa mitään, tulee itekkin hyvälle mielelle.

        Aatelkaas miten mukava kun kesä on tulossa ja aurinko paistaa!
        Linnut lurittelee ja purot solisee, tuuli henkäilee ja on lämmintä!
        Vot!
        Mukava on immeisen elää!

        Kyllä sitä ihminen tarvii toisen ihmisen kanssa käymistä kasvokkain, ei se pelkkä nettimaailma riitä minulle ainakaan. Ja tykkään puhelimessa puhua, enkä tekstiviestin
        välityksellä keskustella. Toiset kaipaavat sosiaalista kanssakäymistä ja kun sitä ei ole niin
        minä ainakin masennun.


      • Anonyymi

        Minulle kaupan kassa toivotti hyvää illan jatkoa. Minä hänelle kiitos samoin.


    • Anonyymi

      Eipän tartu Korona-virus kun ei ole yhteyttä muihin ihmisiin.

      • Anonyymi

        Ei ole olemassa mitään koronavirusta. Se on vain valtaeliitin pelottelua laumaihmistä kohtaan ottamaan venäläisen ruletin mukaisen ruiskeen muka rokotteena. Tämä ruiske on nostanut Suomen kuolleisuutta jo yli 16 % ja laskenut naisten tiinehtymistä. Valtaeliitti on tyytyväinen saavutuksiinsa depopulasaation rintamalla.


    • Anonyymi

      "Menee minullakin päiviä että en puhu kenenkään kanssa tai kaupan kassa on ainut ihmiskontakti."

      Olen ollut kaupan kassa, ja voin kertoa, että jos se teille asiakkaille on merkittävä ihmiskontakti, niin oli minullekin. Vaikka on pitkä jono, niin NÄEN jokaisen. Ellen sitten ole hirveän väsynyt. Monta tuntia peräkkäin siinä kassalla on raskasta, ja välillä silmät meinasivat muurautua umpeen, ehkä jaksanut ihan jokaista katsoa silmiin. YIeensä kuitenkin jaksoin. Ja yleensä niistä katsekontakteista tuli minulle voimaa! (Ellei sitten ollut ilkeä ihminen, harvemmin oli, ainakaan siinä pienessä lähikaupassa missä työskentelin.) Jos asiakas sanoi jotai n ystävällistä väsyneelle kassalle, niin se oli iso asia.

      NÄIN ja MUISTIN. Sellaisetkin, jotka eivät puhuneet koskaan mitään. En ollut itsekään kovin puhelias kassalla, en tykkää small talkista. Olen erityisherkkä ihminen, ja he harvemmin tykkäävät... Mutta vastassa seisovan ihmisen katse, olemus, hymy tai vakavampi ilme. Muistin kyllä. Vakio-asiakas on vakioasiakas, vaikka tuijottaisi aina vaan lattiaan. Tuli mietittyä paljon heidän elämäänsä, paljon enemmän kuin he varmaan uskoivatkaan. Heille tuli mielessäni "kehikko", mielikuvia, millaisia he ovat ihmisinä, mitä he ehkä ajattelevat ja mikä heidän tunnetilansa on. Millainen koti, ja perhe, jos sitä on, tai ei.

      Kun tuttu asiakas tuli, se oli aina ilon paikka. paitsi tietysti niiden harvojen kohdalla, jotka olivat tarkoituksellisesti ilkeitä ja purkivat jotain huonoa tuultaan. Oli kiva olla paikalla näitä tuttuja ihmisiä varten. Minulle oli tärkeää myös tietää, että he olivat valinneet tulla juuri siihen meidän kauppaan. Siellä ei ollut mikään huippuvalikoima, se oli pieni ja suht kallis lähikauppa, mutta he tulivat kuitenkin, eivät ehkä pelkästään lyhyemmän matkan vuoksi, vaan siksi että minä/me oltiin siellä. Että näkivät meidät - sinä iltana tai päivänä. Merkitsimme jotain heille, vaikkei ehkä mitään puhuttu kuin kiitos ja ole hyvä. Tiesin, että merkitsin heille jotain.

      Nyt on jo vuosia siitä kun olin kassatöissä. Muistan edelleen monia heistä. Joskus kun kävelen tungoksessa kaupungilla minua vastaan tulee ihminen, jota en heti muista missä olen hänet nähnyt, ja hän hymyilee. Ehkä moikkaakin. Se on iha n ihmeellinen tunne. Että hän muistaa minut, kaupan kassan, niin pitkän ajan päästä, ja hymyilee, kiittää. Se on ihan hurjaa : )

      Haluan vielä sanoa, että monet ns. laitapuolen henkilöt, tai muuten vähän erikoiset, olivat mukavimpia asiakkaita. Vaikka ostivat "vain" kaljaa ja tupakkaa, ja näkyi, että on päihdeongelma. Heistä tuli minulle siinä jotenkin laajempi kuva kuin muualla. Kiitos teille kaikille.

      • Anonyymi

        Kiitos sinulle kun kerroit!

        Olen usein ajatellut että mahtaa olla ikävystyttävää aina olla kassalla, ja niin olen ottanut tavaksi jutella ja kehua miten kiva kauppa ja henkilöstö.
        Oli kiva kuulla että kassat arvostavat.

        Nyt kun sain kuulla sinulta kassan mielipiteen, niin yritänpä vielä enemmän!

        Olen ottanut myös tavaksi jutella muitten kanssa jonossa, ja huomannut että tykkäävät.

        Kiitti sinulle kun kerroit!


      • Anonyymi

        Kassatädin kuuluu hoitaa hommansa nopeasti turhia lässyttämättä. Usein näkee sellasia kuolleen rukouksia joiden oikea paikka olisi hauta. Vauhtia siihen hommaan, jokeltakoot kotonaan. Ei se ole mikään kuntoutuskeskus, missä pälpätetään suu vaahdossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kassatädin kuuluu hoitaa hommansa nopeasti turhia lässyttämättä. Usein näkee sellasia kuolleen rukouksia joiden oikea paikka olisi hauta. Vauhtia siihen hommaan, jokeltakoot kotonaan. Ei se ole mikään kuntoutuskeskus, missä pälpätetään suu vaahdossa.

        Jospahan itse menisit kassalle kokeilemaan?
        Arvioidaan sitten sinun tyyli. Istu siinä itse suu tuppuna, räväytä numeron vaudilla koneeseen, laske rahat ja jokeltele yksiksesi kotonasi!
        Katsotaan miten monta päivää sillä vauhdilla kestät.

        Kassat tekevät suurenmoista työtä!
        Siinä istuvat päivän, ovat ystävällisiä ja tunnollisia.
        Monelle yksinäiselle on päivän kohokohta kun saa vaihtaa sanan kassan kanssa.

        Jos on niin kiire sinulla, tilaa ostoksesi netiltä tai vaihda kauppaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospahan itse menisit kassalle kokeilemaan?
        Arvioidaan sitten sinun tyyli. Istu siinä itse suu tuppuna, räväytä numeron vaudilla koneeseen, laske rahat ja jokeltele yksiksesi kotonasi!
        Katsotaan miten monta päivää sillä vauhdilla kestät.

        Kassat tekevät suurenmoista työtä!
        Siinä istuvat päivän, ovat ystävällisiä ja tunnollisia.
        Monelle yksinäiselle on päivän kohokohta kun saa vaihtaa sanan kassan kanssa.

        Jos on niin kiire sinulla, tilaa ostoksesi netiltä tai vaihda kauppaa.

        Kassat istuvat päivät pitkät pienellä palkalla ja ovat altistuneita korona- ynnä muille viiruksille. Ovesta vetää, ei se kokopäiväinen paikoillaan istuminen oo niin hauskaa, räplätä koko ajan konetta ja olla tarkkana ja ystävällinen asiakkaille! Keljuillekin asiakkaille on oltava kohtelias.
        Minä kunnioitan todella kassoja ja heidän työtään!
        Olen ottanut ihan tavaksi hymyillä ja jutella mukavia, ja jos on lapussa nimi, niin kerron että "ai kun on kaunis nimi" tai jotain muuta.

        Jokaiselle kassalle pitäisi ojentaa ruusu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kassat istuvat päivät pitkät pienellä palkalla ja ovat altistuneita korona- ynnä muille viiruksille. Ovesta vetää, ei se kokopäiväinen paikoillaan istuminen oo niin hauskaa, räplätä koko ajan konetta ja olla tarkkana ja ystävällinen asiakkaille! Keljuillekin asiakkaille on oltava kohtelias.
        Minä kunnioitan todella kassoja ja heidän työtään!
        Olen ottanut ihan tavaksi hymyillä ja jutella mukavia, ja jos on lapussa nimi, niin kerron että "ai kun on kaunis nimi" tai jotain muuta.

        Jokaiselle kassalle pitäisi ojentaa ruusu!

        Samaa mieltä, kassatytöt on hyviä. Ruusu todellakin.


    • Anonyymi

      ErakkoElämä onkin nyt siunaus.
      10 vuotta erakkoelämää.
      Eipä iske korona-virus kun ei ole juurikaan yhteyttä muihin.

      • Anonyymi

        Kotiasketismissa elämä ei muutu. Opiskelu jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotiasketismissa elämä ei muutu. Opiskelu jatkuu.

        Hyvä, ollaan kaiki erakkoja vaan. Ei ole riitoja kun asuu yssikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, ollaan kaiki erakkoja vaan. Ei ole riitoja kun asuu yssikseen.

        Uutisia tulee, paras kun jatkaa karanteeniaan.

        Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, ollaan kaiki erakkoja vaan. Ei ole riitoja kun asuu yssikseen.

        Minun sisareni tunnusti, että hän se saa riidan aikaan yksikseenkin. Ja oikeassa oli!


    • Anonyymi

      Nyt tulee 10 vuotta täyteen yksinäistä erakkoelämää.

      • Anonyymi

        Hyvä, oikea tyyli.


    • Anonyymi

      Erakkoelämässä ei ole mitään vikaa jos harrastaa meditaatiota. Ei tartte mennä Himalajalle, voi tulla sadhuksi kotonaan. Muutenkin kun olisi muistettava että henkikulta on se kaikkein tärkein. Pitäisi olla kiitollinen että se vielä pihisee. Leikki leikkinä, mutta elämäntarkoitus pitäisi löytää ja ryhtyä myös toimimaan eli vaikkapa ryhmätoimintaan mukaan.

      • Anonyymi

        Minä oon opiskelija, joten erakkko elämä sopii mulle hyvin.


    • Anonyymi

      Viikonloppu meni niin että en puhunut kenenkään kanssa mitään.
      Yhtään viestiä tai puhelua ei tullut.
      Täydellistä erakkoelämää.

      • Anonyymi

        Samoin.


      • Anonyymi

        Normaalia.


    • Anonyymi

      Min mielestä kerrostaloasunto voi pätee mm. kolmevuorotyössä. Minä olin. Keväällä aloin saamaan rytmihäiriöitä.
      Ne loppuivat kuin seinään kun vuokrasin työkaverin kesämökin. Oikeasti se oli niitä siirtolapuutarhamökkejä. Voi sitä adrenaliinin tykytystä kun kuuntelin lintujen laulua.

      Yks yömyöhä poliisit koputtivat oveen. Ei täällä saa virallisen ajan ulkopuolella asua, sanoi toinen tinaknapeista. Juopottelustasi on tehty valituksia säesti toinen.
      Saa jos on vakituinen asunto kaupungissa, puolustelin. Pyysin kohteliaasti että saisi jäädä huomiseen; on iltavuoro E-Gutzeitilla. Ne myöntyivät, huomiseen asti.
      - jokelaisen poika -

    • Anonyymi

      Ei ole korona vaikuttanut elämääni kun samanlaista kotona yksin olemista se on ollut jo vuosikausia. Toisille tämä voi olla kova kokemus, minulleppa ei kun olen tottunut olemaan yksin jo.

      • Anonyymi

        Yssikseen saa mennä ja tulla kuin huvittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yssikseen saa mennä ja tulla kuin huvittaa.

        On se ihanaa kun kukaan ei nalkuta, jee.


    • Anonyymi

      1.5.20 tasan 10 vuotta.(ap).

      • Anonyymi

        Itseäni suorastaa vituttaa muut ihmiset. Yksin on paras olla eikä tartte esittää mitään sosiaalista idioottia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseäni suorastaa vituttaa muut ihmiset. Yksin on paras olla eikä tartte esittää mitään sosiaalista idioottia.

        Jep, eikä tartte jutella päivän selvyyksistä niitä sun näitä. Samoin riitely, eilistä. Itse en halua väitellä, se johtaa sitten sana sotaan/väkivaltaan.

        Joillain pinna palaa herkästi ja jne.

        Kiitos.


    • Anonyymi

      Onko sinulla autismia? Jos on esim. joku suppea kiinnostuksen kohde, ei osaa lukea sanattomia viestejä eikä ole hyvä ihmissuhteissa voi olla autismi eli aivoissa ei kaikki hermotukset pelaa normaalisti. No tää oli vaan tälläinen heitto mut tuli vaa mieleen et se on yksi vaihtoehto että ei oikein tule ymmärtäneeksi muita ihmisiä ja viihtyy itsekseen.

      • Anonyymi

        Erakko elämä on 1 vaihtoehto, joka viihtyy yksin olkoon yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erakko elämä on 1 vaihtoehto, joka viihtyy yksin olkoon yksin.

        En ole valinnut olla erakko.
        Olisin halunnut että olisi mennyt toisin.(ap).


    • Anonyymi

      Erakkona on vapaus olla ja elää! Voi nukkua ja syödä,kun huvittaa. Piereksiä lyhempi-tai pitempikestoisia äänettömiä tai äänellisiä,hajulla tai hajutta ihan estotta ja nauttia elosta.Voi runkkailla ikkunan ääressä katsellen ohi kulkevia ihmisiä.

    • Anonyymi

      Tänään syntymäpäivä.
      Tuli sentään nyt 1 onnittelukortti.
      Sitten tuli vielä puhelimeen onnittelu-viesti.
      Onhan se mukavaa kun vielä edes joku vielä muistaa yksinäistä erakkoa.(ap).

      • Anonyymi

        Yksin on todelakin vapaus olla niinkun haluaa. Eikä tartte riidellä ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksin on todelakin vapaus olla niinkun haluaa. Eikä tartte riidellä ym.

        Elämän muutokset johtavat erakkuuteen. Kun huomaa maailman turhuuden on valmis uuteen olotilaan.

        Teologiasta oppii että paha on olemassa, hiljentyminen rauhallisissa paikoissa on hyvä sielulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän muutokset johtavat erakkuuteen. Kun huomaa maailman turhuuden on valmis uuteen olotilaan.

        Teologiasta oppii että paha on olemassa, hiljentyminen rauhallisissa paikoissa on hyvä sielulle.

        Pystyy keskittymään opiskeluun omassa rauhassa. Siinä se paras puoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystyy keskittymään opiskeluun omassa rauhassa. Siinä se paras puoli.

        Näin se maailma vain muuttui, ei voi mitään. Omassa "karanteenissa" on hyvä olla nyky tilanteessa. Eipä tässä muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se maailma vain muuttui, ei voi mitään. Omassa "karanteenissa" on hyvä olla nyky tilanteessa. Eipä tässä muuta.

        1.5.20 tasan 10 vuotta.(ap).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.5.20 tasan 10 vuotta.(ap).

        Mukava olla omissa oloissaan, saa olla niinkuin haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukava olla omissa oloissaan, saa olla niinkuin haluaa.

        Yksin viihtyy kun siihen tottuu.


      • Anonyymi

        Eipä ole vielä tuota sattunut. M 79 v.


    • Anonyymi

      Tässä on mennyt vähän paremmin nyt.
      Aikuiset lapset ovat nyt pitkästä aikaa käyneet tapaamassa yksinäistä erakko-isäänsä.

    • Anonyymi

      Ei kannata tuhlata elämäänsä yksin istumalla, joten ala meditoimaan ja harrastamaan ns kiirtan tanssia ja elämä voi muuttua ihan toisenlaiseksi. Jossain vaiheessa alat huomata että karmallisesti elämä muuttuu. Ihminen kun ei ole vain fyysinen ja psyykkinen olento vaan myös henkinen.

      • Anonyymi

        Maailma pitää kokea että sen voi hyljätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma pitää kokea että sen voi hyljätä.

        yksin myös, ikävämmältä tuntuu olla yksin, erityisesti kesä /kesät ? Porukkaa vähän joka puolella, on loma-aika, niin huomaa ihan kauppa-asioillakin, vaan tietenkin kulkevat pareittain, ja lapset mukana, jne. Jotenkin kokee, että aina olen se yksinkulkeva , ja taas kotiin, puuhastella samoja, eikä tietenkään mitään juttukaveria, eikä aina voi ystäviäkään vaivata, jos nyt jotain ystäviä on, - nähdään ehkä max se yks kerta kesässä.
        Ja yksinään se ruoanlaittokin turhauttaa, - itselle . . . nauti yksin, jne. Kahviloissa en ole käynyt, ne aika kalliitakin, ja ei sielläkään kovin kauan sitä kahvi/pulla viitti (voi) istuskella.
        Ei kai tähän ikinä totu, - ikää jo nuoriin verrattuna . . . sen huomaa sitten vasta kun on virallisestikin: eläkkeellä . . .onhan mukavia luonto puistoja, ja vesien äärellä, ja katsella toisten (nuorempien) touhua, rannoilla, puistot, yms. En aina ole ollut yksin, enkä yksinäinen, vaan moni asia muuttuu, tosiaankin kun sitä ikää tulee. Jotenkin nyt vaan, koettaa tässä mielekkyyttä päiviin , luen kylläkin kirjat, lehdet, uutiset, jne. Joskus niitä kommentoisikin jonkun kanssa, mutta ?? Syksyllähän taas ehkä jokin kurssi mahdollisuus, tms, toivottavasti ei korona tule esteeksi !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yksin myös, ikävämmältä tuntuu olla yksin, erityisesti kesä /kesät ? Porukkaa vähän joka puolella, on loma-aika, niin huomaa ihan kauppa-asioillakin, vaan tietenkin kulkevat pareittain, ja lapset mukana, jne. Jotenkin kokee, että aina olen se yksinkulkeva , ja taas kotiin, puuhastella samoja, eikä tietenkään mitään juttukaveria, eikä aina voi ystäviäkään vaivata, jos nyt jotain ystäviä on, - nähdään ehkä max se yks kerta kesässä.
        Ja yksinään se ruoanlaittokin turhauttaa, - itselle . . . nauti yksin, jne. Kahviloissa en ole käynyt, ne aika kalliitakin, ja ei sielläkään kovin kauan sitä kahvi/pulla viitti (voi) istuskella.
        Ei kai tähän ikinä totu, - ikää jo nuoriin verrattuna . . . sen huomaa sitten vasta kun on virallisestikin: eläkkeellä . . .onhan mukavia luonto puistoja, ja vesien äärellä, ja katsella toisten (nuorempien) touhua, rannoilla, puistot, yms. En aina ole ollut yksin, enkä yksinäinen, vaan moni asia muuttuu, tosiaankin kun sitä ikää tulee. Jotenkin nyt vaan, koettaa tässä mielekkyyttä päiviin , luen kylläkin kirjat, lehdet, uutiset, jne. Joskus niitä kommentoisikin jonkun kanssa, mutta ?? Syksyllähän taas ehkä jokin kurssi mahdollisuus, tms, toivottavasti ei korona tule esteeksi !?

        Minulla sama tilanne, olen samaa ikäluokkaa kanssasi.
        Yksinäisyys lisääntynyt vaan iän myötä, en olisi 30-vuotiaana osannut arvatakkaan miten yksinäinen olen vanhempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla sama tilanne, olen samaa ikäluokkaa kanssasi.
        Yksinäisyys lisääntynyt vaan iän myötä, en olisi 30-vuotiaana osannut arvatakkaan miten yksinäinen olen vanhempana.

        Mä viihdyn yssikseen, ei voi mitään. Se mun styl...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä viihdyn yssikseen, ei voi mitään. Se mun styl...

        Juu, yksinäisyydestä pitää osata nauttia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, yksinäisyydestä pitää osata nauttia!

        Kiva nukkua pitkään, ei mihinkään kiire. Kerrostalon äänet tosin juilii, muuten ok.

        Kaupas käy ostaan minimin se riittää mulle. En omista oikeestaan mitään, en ees pesukonetta.Lattialla nukun, retkipöytä ja tuoli löytyy. Siinä ne rojut. Netti tietty kännys.

        Retkivehkeet, ne omistan. Siinä se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla sama tilanne, olen samaa ikäluokkaa kanssasi.
        Yksinäisyys lisääntynyt vaan iän myötä, en olisi 30-vuotiaana osannut arvatakkaan miten yksinäinen olen vanhempana.

        missähän päin Suomea asustat, elät, voitaisiko soitella, yksinäisyys-ystävänä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        missähän päin Suomea asustat, elät, voitaisiko soitella, yksinäisyys-ystävänä ?

        Ei täällä parempaa ystävää ole kuin sinä itse. Itseäänkin pitää rakastaa, on maailmassa ok ihmisiä. Niitä kohtaa joskus mutta meillä kaikilla omat hommat ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä parempaa ystävää ole kuin sinä itse. Itseäänkin pitää rakastaa, on maailmassa ok ihmisiä. Niitä kohtaa joskus mutta meillä kaikilla omat hommat ym.

        Jos tuo "meillä kaikilla omat hommat ym" tarkoittaa sitä että meillä kaikilla on niin paljon kiireitä että meillä ei ole aikaa tavata muita ihmisiä niin se on täyttä puppua. Hyvin harvoilla ihmisillä ( jos kenelläkään ) on noin paljon kiireitä. Hyvin suuri syy siihen miksi me olemme niin yksin on aloitekyvyn puute. En väitä tietenkään että se olisi ainut syy. Syitä on tietysti monia. Suuressa maailmassa on kaikille avoimia tapaamisryhmiä sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsiville, masennussairaudesta kärsiville ja niin edelleen. Suomesta niitä ei löydy koska meillä suomalaisilla ei ole aloitekykyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        missähän päin Suomea asustat, elät, voitaisiko soitella, yksinäisyys-ystävänä ?

        Kirjoitit : "Voitaisiko soitella...."

        Tältä palstalta on aika vaikea löytää puhelinkavereita.
        Googlaa "kaverihaku" ja "kohdataan-some"! Tsekkaa myös "UUSIA YSTÄVIÄ" niminen ryhmä Facebookissa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit : "Voitaisiko soitella...."

        Tältä palstalta on aika vaikea löytää puhelinkavereita.
        Googlaa "kaverihaku" ja "kohdataan-some"! Tsekkaa myös "UUSIA YSTÄVIÄ" niminen ryhmä Facebookissa !

        Yksin kantsii olla karanteenissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksin kantsii olla karanteenissa.

        "Yksin kantsii olla karanteenissa."

        Yksin ollessa voi aika käydä pitkäksi. Puhelinseura tuo elämään vaihtelua ja uusia virikkeitä. Ja puhelimen kautta ei tule koronatartuntaa.


    • Anonyymi

      Elämä ollut yksinäisempää kuin koskaan ennen.(ap).

    • Anonyymi

      Syyskuu 2020 nyt.2010 toukokuu alkanut erakkoelämä jatkuu edelleen.(ap).

      • Anonyymi

        Minulla alkoi 2008 ja tämä on ihan ok. Alussa oli vuosia hankaluuksia, masennustakin ja pieniä neurooseja, mutta sitten kun keksii mitä tykkää tehdä, harrastelee ja keskustelee sisäisesti itsensä kanssa mitä tarvitsee, että voi hyvin.. Pyysin apua niihin asioihin terveydenhollosta tai sosiaalitoimistosta ja ajan kanssa alkoi sujumaan. Vaihdoin asuntoa välissä, että sain vanhan roskan niin kuin siivottua ja alotettua uudestaan. Mahdollisuuksien mukaan käyn harrastelemassa ulkona jotain ja joskus maksan opistoista itselleni pieniä kursseja mitkä kiinnostaa. Kissat kannustivat minua siivoamaan kotona ja pitämään heille hyvät oltavat, ja samalla itselleni.
        Mutta tietenkään lemmikki ei sovellu jos on allerginen tai ei pysty pitämään edes niille lemmikeille siistinä asuntoa.
        Jos pystyy niin suosittelen pitämään esim. hamsteria. Kunahn ei ruoki sitä epätervellisillä pähkinöillä ja sokeripitoisilla asioilla diabettikoksi ja muistaa, että hamsteri on vain noin 2 vuotta.

        Tai kun menee ulos niin seuraa luonnon eläimiä ja pyytää siltittää koiraa, jos sellaisen kävelyllä näkee. Yleensä lapset vain kysyy, mutta voi sanoa, ettei itse pysty koiraa hankkimaan niin mukava välillä tavata koiria. Jotkut omistajat antaa silittää ja silloin vaihdatte muutaman sanan. Auttaa tietenkin jos itse olet käynyt suihkussa ja yleisesti siisti.

        Tuossa on omia juttuja mitkä pitää minut sosiaalisena tai miten on hyvä olla erakkona. Minulla tuo kaikki lähti siitä, että puhuin kaupassa kassalle. Sanoin tervehdyksien lisäksi esim. hyvää päivän jatkoa. Sitä ennen en ollut usklatanut pitkään aikaan puhua muille, koska olin erakoitunut niin pahasti. Jostain pienestä on hyvä aloittaa ja jatkaa ajan kanssa isompaan asiaan.


    • Anonyymi

      Yksin vain 24/7/365.

    • Anonyymi

      Ketipinor teki minusta yksinäisen erakon.(ap).

      • Anonyymi

        Missä päin Suomea asut?


    • Anonyymi

      Joulu 2020.Ei sanaakan puhetta kenenkään kanssa jouluna.

    • Anonyymi

      Ketipinor resepti.Kelan postia.Eläke 46 vuotiaana.
      Ketipinorin pitkäaikainen käyttö teki minusta yksinäisen erakon.
      Paluuta normaaliin elämään ei enää ole.(ap).

      • Anonyymi

        Miten isoa annosta ketipinoria syöt ap? Itellä joka yö 1 tai 25 mg mut en ole erakoitunut, aloitekyvyttömyyttä, ärtymystä ja mssennusta kyllä lääke tuo. Ketipinoria 10 vuotta ja tylsistymistä.


    • Anonyymi

      Erakkoelämä jatkuu edelleen.

    • Anonyymi

      hienoa...

    • Anonyymi

      Ihan syystä vähän samaa.Yksinäisyys ei johdu minusta.Olen jo 69v. Vaan kuoelemalle menetin 17 kpl ihmisiä,parhaat ystäväni.22 vuotta kestäneen suhteeni.Kuin siskoni ja veljeni 2020-2021.Ihminen joka menetää paljon kuolemalle elämästä ihmisiä. Hänet jätetään yksin suremaan.Kuolema kun on tabu ainakin Itä-Helsinki. Uusia ystäviä en saa kun en juo viiniä ja viinin ääressä en tykkää istua tai muun alkoholin.En myöskään tupakoi. Rajaa uudet tuttavuudet.Kontula Itä Helsinki 94.

    • Anonyymi

      Ite olen ainakin ajanut erakoitumista eteenpäin niin paljon kun olen pystynyt. Hankalaa on toistaiseksi vielä kun ei ole pystynyt täysin irtautumaan koko yhteiskunnasta ja alkamaan täysin omavaraiseksi ettei tarvisi enää kaupassakaan käydä ja nähdä ihmisiä missään. En siis siedä enää ihmisiä ollenkaan ja vähäisetkin sosiaaliset asiat aiheuttavat järjetöntä ahdistusta, onneksi olen sentään eläkkeellä ettei joudu töissä tms käymään ja paras asia on se että asun senverran korvessa että saa olla päivät näkemättä ketään.

    • Anonyymi

      Mä kans suunnittelin tuota mutta ei musta tuohon omavaraisuushommaan ole. Se oli joskus taannoin nuo suunnittelut mulla. Silloin oli vielä jotain kipinää sisuksissa. Nyt ei enää ole mitään. Ei mitään.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe