Minulla on toista päivää käytössä DNA:n 4G mobiililaajakaista ja Huawein kotimokkula (ulkoiset antennit on asennettu). 2 tietokonetta (toisessa Ubuntu, toisessa Windows 10) on kytketty ethernet-kaapelilla kotimokkulaan. Luvattu suurin teoreettinen nopeus on 150 mbit/sek.
Ihmettelen, että vaikka DNA:n 4G-verkon kuuluvuus on koko ajan täydet 5 pallukkaa, niin Ookla Speedtestin testien mukaan nopeus on oikeasti aamupäivästä iltaan vain jotain 22-36 megaa ja välillä mittaus antaa tulokseksi 42-51 tai "jopa" 63 megaa. Vain aamuyöllä viiden ja kuuden maissa nopeus on oikeasti 132-140 megaa.
Miksi nopeus ei pysy edes 80-100 megassa päivällä ja illalla, vaikka kuuluvuudessa ei ole ongelmaa kun täydet pallukat on jatkuvasti? Kotimokkula on niin lähellä ikkunaa kuin kaapelit myöten antavat.
DNA 4G-nettiyhteyden ongelma?
25
370
Vastaukset
- Anonyymi
Se nopeus jaetaan käyttäjien kesken eli jos on paljon käyttäjiä niin nopeus laskee. Itselläni on ilmoitettu nopeus 100mbit/s , mutta nopeus on vain 36mbit/s.
- Anonyymi
w10 tuskaa taasko?
Voi, jumalauta tuota Microsoft-NSA-paskaa, johon vielä ihmiset maksaa itsensä kipeiksi. Tulen hulluksi tämän saatanan vakoilutavaritsan kanssa. Joka kirjain hidastelee juuri nytkin, koska se tallentuu hiivatin moneen väärään paikkaan, saatana.
Jos näillä roisto it-tuottajilla ei kerta kaikkiaan ole mitään kokemusta privaatti-elämästä maapallolla, vaan kaikki jaetaan sun saatanan moneen väärään, väärille ihmisille näkvyiin tallennuspaikkoihin, niin muuttakoon täältä marsiin. Näistä kommunisti windows-järjestelmistä ei kenenkään pitäisi ikinä maksaa killinkiäkään. Meidän yksityisoikeudellinen omistus, immateriaalioikeudet, kaikki saatana työnantajan ja näiden roistojen saataville jonnekin heidän koneilleen pilvi-palveluun.
Tuottakaa nyt jotkut oikeaa it-ohjelmistoa ja koneita ilman Microsofia tai pilvipalveluita, yleensä ilman win 10:ä. Tää on viimeinen pyyntö, tässä tulee aivan kahelisi, kun skitso kommunistijakelu on luvatonta ja ylimiestä röyhkeyttä käyttäjiä kohtaan. Selitys joku palvelu, kun me itse teemme niille kaiken, kansiot, tallennusnimet, päiväjärjestykset, indeksoinnit yms.
Halusin nimenomaan laittaa tiedot tänne, että te avoimesti puhujat tajuaisitte helpommin skeidan. Vain jenkki on näin röyhkeä. On mielivaltaista pakolla vaihdattaa koneisiin jopa ilmaiseksi Win 10, joka syvintä paskaa maailmassa. Poliisille suoraan kaikki, mitä kirjoitit. Vain deletointi ei enää tallenna pilvipalveluin. Röyhkeys ja varkaus. Pitäkää saatanan tunkkinne.
Äänetkin niin surkeet ja se latenssi...
- Anonyymi
Langattomat yhteydet ovat aina riippuvaisia käyttäjämääristä. Vaikka signaali olisi paras mutta alueella satoja eri käyttäjiä niin nopeus on luonnollisesti hitaampi kuin normaalisti.
- Anonyymi
No joo, tuo sen nopeuden sitten selittääkin. Harmittaa, että kaupitellaan jotain "150 megabitin" nettiyhteyksiä, mutta käyttäjiä on samalla alueella paljon ja sitten yhteys hyytyy johonkin hikiseen 22-36 megaan. Ei vaikuta kovin luotettavilta ja hyviltä nämä mobiililaajakaistat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joo, tuo sen nopeuden sitten selittääkin. Harmittaa, että kaupitellaan jotain "150 megabitin" nettiyhteyksiä, mutta käyttäjiä on samalla alueella paljon ja sitten yhteys hyytyy johonkin hikiseen 22-36 megaan. Ei vaikuta kovin luotettavilta ja hyviltä nämä mobiililaajakaistat.
Aivan normaalia. Ei mitään vikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuokin on vielä kohtuu hyvä. Voisi se olla huonompikin. Esim, minulle tässä nyt telia pukkaa noin 1-3 megan vauhtia. Kotiliittymä onkin jo vaihdettu dsl:ksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuokin on vielä kohtuu hyvä. Voisi se olla huonompikin. Esim, minulle tässä nyt telia pukkaa noin 1-3 megan vauhtia. Kotiliittymä onkin jo vaihdettu dsl:ksi.
Tossa DNA:n mobiililaajakaistassa houkutti halpa hinta (19,90 e/kk 2 vuoden ajan). Kattoo nyt sitten tyydynkö tähän nettiin vai pitäydynkö vanhaan, mutta jonkin verran kalliimpaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tossa DNA:n mobiililaajakaistassa houkutti halpa hinta (19,90 e/kk 2 vuoden ajan). Kattoo nyt sitten tyydynkö tähän nettiin vai pitäydynkö vanhaan, mutta jonkin verran kalliimpaan.
MUTTA ÄRRÄPÄITÄ tulee kun windows ei vaan toimi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisia nämä 4G liitymät ovat ja sama tuleeolemaan 5G kohdalla..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisia nämä 4G liitymät ovat ja sama tuleeolemaan 5G kohdalla..
Sen kyllä uskon ja luulenpa, että tähän pikkukuntaan on turha odotella 5G-verkkoa pitkään aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kallis. Moi tarjoaa rajattoman 4G 100 mbit/s liitymän 18 euroa/kk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarjoaahan se mutta eri asia toimiiko näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MUTTA ÄRRÄPÄITÄ tulee kun windows ei vaan toimi!
Ei ne hitaat yhteytet toimi sen paremmin linuxillakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saahan sitä tarjota, paljonkohan nopeudesta toteutuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saahan sitä tarjota, paljonkohan nopeudesta toteutuu
Se riippuu kuten kaikissa muissakin sijainnista, ruuhkista jne mutta yleisesti toteutuu aika hyvin mitä olen käyttänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne hitaat yhteytet toimi sen paremmin linuxillakaan.
Toimii, w10 on paljon ylimääräistä liikennettä kokoajan... se tukii hitaan linjan.
Tutkitusti on mobiilidatan käyttäjien asiakastyytyväisyys kääntäen verrannollinen tilattuun nopeusluokkaan. ; )
DNA onkin poistanut 150 Mb/s nopeammat 4G -liittymät hinnastostaan. Ei mitään järkeäkään ostaa "400 Mb/s" -liittymää, jos se ei käytännössä koskaan ole nopeampi kuin 150 ja harvemmin yli 50.
Jos olisit tilannut vaikka 10 Mb/s yhteyden, olisit hyvinkin tyytyväinen saadessasi täydet milloin vain. Ei mitään valittamista...- Anonyymi
Todellakin noin on ja hyvä kun sentään DNA ei enää kaupittele yli 150 mbit/s 4G-liittymiä, kun ei siihen nopeuteen päästä. Tai ehkä joskus aamuyöstä jotain sinnepäin.
Joten lienee turha valitella DNA:n asiakaspalveluunkaan.
Toisaalta, mitä minä näinä päivinä olen testaillut tätä DNA:n nettiä niin pienelläkin vauhdilla (välillä oli vain 14 mbit/s) minun melko vaatimaton netin käyttö toimii ongelmitta. Minä sometan, etsin tietoa ja luen websivuja, käyn verkkopankissa, sähköpostittelen, joskus satunnaisesti jonkin videon katson YouTubesta. Ei ole ollut takkuilua eikä nykimistä tms häikkää websivuissa.
Ilmeisestikin pienehkökin nopeus riittää tällaiseen vaatimattomaan netin käyttöön ihan hyvin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin noin on ja hyvä kun sentään DNA ei enää kaupittele yli 150 mbit/s 4G-liittymiä, kun ei siihen nopeuteen päästä. Tai ehkä joskus aamuyöstä jotain sinnepäin.
Joten lienee turha valitella DNA:n asiakaspalveluunkaan.
Toisaalta, mitä minä näinä päivinä olen testaillut tätä DNA:n nettiä niin pienelläkin vauhdilla (välillä oli vain 14 mbit/s) minun melko vaatimaton netin käyttö toimii ongelmitta. Minä sometan, etsin tietoa ja luen websivuja, käyn verkkopankissa, sähköpostittelen, joskus satunnaisesti jonkin videon katson YouTubesta. Ei ole ollut takkuilua eikä nykimistä tms häikkää websivuissa.
Ilmeisestikin pienehkökin nopeus riittää tällaiseen vaatimattomaan netin käyttöön ihan hyvin.Jep Youtube ja netinselailu hoituu nopeasti jo 10 mbit/s yhteydellä. Yhteys käy hitaaksi sitten kun aletaan kunnolla katselemaan tuntien pituisia HD tai 4K materiaalia esimerkiksi Netflix palvelusta tai ladataan suurikokoisia tiedostoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep Youtube ja netinselailu hoituu nopeasti jo 10 mbit/s yhteydellä. Yhteys käy hitaaksi sitten kun aletaan kunnolla katselemaan tuntien pituisia HD tai 4K materiaalia esimerkiksi Netflix palvelusta tai ladataan suurikokoisia tiedostoja.
Tämä oli tärkeä tieto. Joo, Netflixiä yms palvelua minulla ei ole ja harvemmin tulee latailtua mitään isompaa mistään. Isoimmat latailut ovat Windows 10:n ominaisuuspäivityksiä pari kertaa vuodessa. Ubuntulle näyttää harvemmin tulevan yli 65 mb:n päivitystä yhdellä kertaa.
- Anonyymi
Kaikki muut toimivat makst ehkä siitä, että torjut mainoksetkin ainakin joskus oli.
- Anonyymi
Ei tuosta lauseesta saa mitään tolkkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuosta lauseesta saa mitään tolkkua.
Hyvä HD kuva tulee vakaaastii toimivalla 8 megan yhteydellä. 4K sitten vaatii vähän enemmän, ei paljoa. Yleensä normi netin käyttöön riittää oikein hyvin 25 megan yhteys, sillä toimii kaikki.
- Anonyymi
Mulla on DNA 4G mobiili laajakaista liittymä, jos käytän Dnaan kotimokkulaa nopeudet putoaa valillä alle 10 megaa, jos laitan simmin tablettiin nopeudet nousee heti normaaliksi.
- Anonyymi
Saako siitä mokkulasta valittua käytä kiinteästi 3G yhteyttä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu635608Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204237Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1552193
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1281760- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988