Onko kokemuksia pitkän käytön haitoista tai muutenkin joka päiväisistä?
Tämä aiheuttaa kiusallista huimausta ja väsymystä ainakin.
Parin oluen nautinnon pilaa myös täysin.
Käytättekö yhdessä jonkin muun lääkkeen kanssa?
Onko tarkoitus käyttää pitkään ja millä annoksilla?
Ketipinor haitat?
9
221
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla on 400 mg pitkävaikutteista ketipinoria kaksisuuntaisen mielialahäiriön ykköstyypin hoitoon. Olen käyttänyt sitä 4v ajan. Haittana on se, etten herää virkeänä vaan kestää vähän aikaa päästä käyntiin. Muuten on sopinut mulle hyvin ja tehoaa erinomaisesti maniaan, masennukseen ja psykoosioireisiin. En käytä muita lääkkeitä. Tarkoitus on käyttää loppuelämä tätä. Hoidon alussa ekat parikolme päivää nukuin melkein koko ajan. Väsymys hävisi kokonaan vasta muutaman kuukauden käytön jälkeen. Huimausta oli ekat 1-2kk. Tämä lääkehän on sellainen, että pienemmät annokset väsyttävät enemmän kuin isot.
- Anonyymi
"Tämä lääkehän on sellainen, että pienemmät annokset väsyttävät enemmän kuin isot."
Ja tämä väitehän on mihinkään faktaan perustumatonta paskapuhetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tämä lääkehän on sellainen, että pienemmät annokset väsyttävät enemmän kuin isot."
Ja tämä väitehän on mihinkään faktaan perustumatonta paskapuhetta.Psykiatri sanoi minulle niin. Söin aikaisemmin lyhytvaikutteista 50 mg nukkumiseen. Suhtauduin epäilevästi ketipinoriin isommilla annoksilla lääkkeeksi sairauteeni, koska ajattelin sen väsyttävän liikaa. Lääkäri sanoi, ettei se isompi annos väsytä samalla tavalla. Ja sen huomasin sitten itsekin, kun lääke aloitettiin pienemmällä annoksella ja nostettiin siitä. Nukuin melkein koko ajan aloitusannoksella, mutta virkistyin kun annoskoko nousi.
- Anonyymi
Aivot nuo moskat muuttavat kuivatun luumun kaltaiseksi.
- Anonyymi
Ns. Syövyttää aivot puhki. Toki lääkärit määrää kyseistä lääkettä nännit nöpöttäen.
- Anonyymi
Täällä 300mg-900mg kaksisuuntaiseen, ei muita lääkkeitä
Aluksi huimasi ja kävely oli "köpöttelyä", meni ohitse pian
Pysyvä sivuvaikutus: Voimakkaat ja välillä oudot unet, mutta ei haittaa, pääasia,että nukkuu
Aika-ajoin sivuvaikutukset: Haitat (tai hyödyt???) Ei meinaa "tulla"!:D
Hyvä lääke maniaan, lievittää oireita
Huom. Olen siis selvinnyt vähillä sivuvaikutuksilla, mutta en lähde suosittelemaan kenellekään näillä perusteilla, yksilöllisiä ovat vaikutukset - Anonyymi
Vuosia olen syönyt psykoosin estoon, nykyään tosin vain unilääkkeenä. Ei ole mulla estänyt psykooseja. Haittoina tullut diabetes sekä kyvyttömyys saada unta ilman tätä lääkettä.
- Anonyymi
Käytin joskus alle vuoden seroquel prolongia. Verenpaine nousi normaalin yli vaikken lihonut ja ylös pääsin vasta yli 10h unien jälkeen. Silloinkin olin väsynyt herätessä. Ilman seroquelia 7h unta riittää ja olen muutenkin energisempi ilman sitä. Aivojahan seroquel tuhoaa pitkässä käytössä niinkuin muutkin psykoosilääkkeet.
- Anonyymi
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00033
Psykoosilääkkeiden käyttöön liittyy varsin usein erilaisia haittavaikutuksia (taulukko 1). Niiden tunteminen on tärkeätä myös potilaalle ja hänen omaisilleen, jotta hän voi kertoa niistä hoitavalle lääkärilleen. Useimmiten lääkkeiden aiheuttamat haittavaikutukset voidaan joko kokonaan välttää tai ainakin lievittää siedettäviksi pienentämällä lääkeannosta, vaihtamalla lääkettä tai joskus hoitamalla haittavaikutuksia toisella lääkkeellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4613927Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181672- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991398Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 521286
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441069
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331057