Ketipinor haitat?

Anonyymi

Onko kokemuksia pitkän käytön haitoista tai muutenkin joka päiväisistä?

Tämä aiheuttaa kiusallista huimausta ja väsymystä ainakin.

Parin oluen nautinnon pilaa myös täysin.

Käytättekö yhdessä jonkin muun lääkkeen kanssa?

Onko tarkoitus käyttää pitkään ja millä annoksilla?

9

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mulla on 400 mg pitkävaikutteista ketipinoria kaksisuuntaisen mielialahäiriön ykköstyypin hoitoon. Olen käyttänyt sitä 4v ajan. Haittana on se, etten herää virkeänä vaan kestää vähän aikaa päästä käyntiin. Muuten on sopinut mulle hyvin ja tehoaa erinomaisesti maniaan, masennukseen ja psykoosioireisiin. En käytä muita lääkkeitä. Tarkoitus on käyttää loppuelämä tätä. Hoidon alussa ekat parikolme päivää nukuin melkein koko ajan. Väsymys hävisi kokonaan vasta muutaman kuukauden käytön jälkeen. Huimausta oli ekat 1-2kk. Tämä lääkehän on sellainen, että pienemmät annokset väsyttävät enemmän kuin isot.

• Anonyymi

"Tämä lääkehän on sellainen, että pienemmät annokset väsyttävät enemmän kuin isot."
        Ja tämä väitehän on mihinkään faktaan perustumatonta paskapuhetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tämä lääkehän on sellainen, että pienemmät annokset väsyttävät enemmän kuin isot."
        Ja tämä väitehän on mihinkään faktaan perustumatonta paskapuhetta.

Psykiatri sanoi minulle niin. Söin aikaisemmin lyhytvaikutteista 50 mg nukkumiseen. Suhtauduin epäilevästi ketipinoriin isommilla annoksilla lääkkeeksi sairauteeni, koska ajattelin sen väsyttävän liikaa. Lääkäri sanoi, ettei se isompi annos väsytä samalla tavalla. Ja sen huomasin sitten itsekin, kun lääke aloitettiin pienemmällä annoksella ja nostettiin siitä. Nukuin melkein koko ajan aloitusannoksella, mutta virkistyin kun annoskoko nousi.

• Anonyymi

Aivot nuo moskat muuttavat kuivatun luumun kaltaiseksi.

• Anonyymi

Ns. Syövyttää aivot puhki. Toki lääkärit määrää kyseistä lääkettä nännit nöpöttäen.

• Anonyymi

Täällä 300mg-900mg kaksisuuntaiseen, ei muita lääkkeitä

Aluksi huimasi ja kävely oli "köpöttelyä", meni ohitse pian

Pysyvä sivuvaikutus: Voimakkaat ja välillä oudot unet, mutta ei haittaa, pääasia,että nukkuu

Aika-ajoin sivuvaikutukset: Haitat (tai hyödyt???) Ei meinaa "tulla"!:D

Hyvä lääke maniaan, lievittää oireita

Huom. Olen siis selvinnyt vähillä sivuvaikutuksilla, mutta en lähde suosittelemaan kenellekään näillä perusteilla, yksilöllisiä ovat vaikutukset

• Anonyymi

Vuosia olen syönyt psykoosin estoon, nykyään tosin vain unilääkkeenä. Ei ole mulla estänyt psykooseja. Haittoina tullut diabetes sekä kyvyttömyys saada unta ilman tätä lääkettä.

• Anonyymi

Käytin joskus alle vuoden seroquel prolongia. Verenpaine nousi normaalin yli vaikken lihonut ja ylös pääsin vasta yli 10h unien jälkeen. Silloinkin olin väsynyt herätessä. Ilman seroquelia 7h unta riittää ja olen muutenkin energisempi ilman sitä. Aivojahan seroquel tuhoaa pitkässä käytössä niinkuin muutkin psykoosilääkkeet.

• Anonyymi

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00033

Psykoosilääkkeiden käyttöön liittyy varsin usein erilaisia haittavaikutuksia (taulukko 1). Niiden tunteminen on tärkeätä myös potilaalle ja hänen omaisilleen, jotta hän voi kertoa niistä hoitavalle lääkärilleen. Useimmiten lääkkeiden aiheuttamat haittavaikutukset voidaan joko kokonaan välttää tai ainakin lievittää siedettäviksi pienentämällä lääkeannosta, vaihtamalla lääkettä tai joskus hoitamalla haittavaikutuksia toisella lääkkeellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6394
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3833
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3200
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1726
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      969
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      956
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      890
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      869
    Aihe