Onko Skoda paras jälkikommunistinen automerkki? Onhan niitä muitakin, kuten Lada tai Dacia esimerkiksi.
Paras jälkikommunistinen automerkki?
28
65
Vastaukset
FSO, Wartburg ja moni muu ei selvinnyt. Jälkikommunistinen Skoda selvisi.
- Anonyymi
Miksi luuhaat täällä itäautopalstalla vai onko se sulla verissä, landlord?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi luuhaat täällä itäautopalstalla vai onko se sulla verissä, landlord?
Jos yhden viestin tänne laittaa muutaman vuoden välein, niin en kutsuisi asiaa luuhaamiseksi. Sehän tosin voi näyttää jälkikommunistisen automerkin keskustelupalstalla sitlä.
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Jos yhden viestin tänne laittaa muutaman vuoden välein, niin en kutsuisi asiaa luuhaamiseksi. Sehän tosin voi näyttää jälkikommunistisen automerkin keskustelupalstalla sitlä.
Muilla nimimerkeillä olet kyllä paljastanut mentaliteettisi jo ajat sitten.
Anonyymi kirjoitti:
Muilla nimimerkeillä olet kyllä paljastanut mentaliteettisi jo ajat sitten.
Ikävä tuottaa pettymys sinulle, sillä näin ei ole asia. Se, että joitakin muitakin huvittaa Skoda automerkkinä, kertoo vain muiden kiinnostuksesta automerkkiä kohtaan.
Ja mitä pahaa on siinä, kun Skoda on jälkikommunistinen automerkki?- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Ikävä tuottaa pettymys sinulle, sillä näin ei ole asia. Se, että joitakin muitakin huvittaa Skoda automerkkinä, kertoo vain muiden kiinnostuksesta automerkkiä kohtaan.
Ja mitä pahaa on siinä, kun Skoda on jälkikommunistinen automerkki?Eihän siinä mitään pahaa olekaan. Kommunistiaikojen Skoda kannattaa unohtaa keskusteltaessa nyky-Skodasta. Ei niillä ole muuta yhteistä kuin automerkki.
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Ikävä tuottaa pettymys sinulle, sillä näin ei ole asia. Se, että joitakin muitakin huvittaa Skoda automerkkinä, kertoo vain muiden kiinnostuksesta automerkkiä kohtaan.
Ja mitä pahaa on siinä, kun Skoda on jälkikommunistinen automerkki?Citikka on postkommunistinen automerkki? Haluat olla edelläkävijä? "Kolmen linjan " kivääri ja rotanhäntä-pistin ei enää riitä vallankumoukseen, mennään eteenpäin, selvä se....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän siinä mitään pahaa olekaan. Kommunistiaikojen Skoda kannattaa unohtaa keskusteltaessa nyky-Skodasta. Ei niillä ole muuta yhteistä kuin automerkki.
Mutta onkos Skoda myös esikommunistinen koska se merkki ajalta ennen kuin kommunismista edes tiedettiin mitään
Tuolla logiikalla tosin kaikki vanhat merkit on kommunistisia bmw mersu ford opel volvo saab peugeot renault toyota nissan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta onkos Skoda myös esikommunistinen koska se merkki ajalta ennen kuin kommunismista edes tiedettiin mitään
Tuolla logiikalla tosin kaikki vanhat merkit on kommunistisia bmw mersu ford opel volvo saab peugeot renault toyota nissanMutta mutta, Emil Skoda (siis ennen Skoda autoja) oli Venäjän vallan agentti ja esikommunisti, joka tuotti laadutonta paskaa Itävalta-Unkarin armeijalle ja myi kaikki sotasalaisuudet ryssille.
- Anonyymi
Tuo on kaikkien hyvä tietää, SKODA ON JÄLKIKOMMUNISTINEN AUTOMERKKI.
- Anonyymi
Kaikkihan sen jo tietää, ja kauppa käy hyvin.
Kannattaa lukea Philip Therin kirja Euroopan historia vuodesta 1989 - Uusi talousjärjestys.
Jälkikommunistinen termi tulee tästä kirjasta, johon liittyy myös Skodakin. Minulla ei ole jälkikommunistista automerkkiä, koska ajelen onnellisesti Citroenilla.- Anonyymi
Kaikkia ei häiritse jälkikommunistisella autolla ajaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkia ei häiritse jälkikommunistisella autolla ajaminen.
Se on hyvä kun auto ei tiedä mistään kommunismista eikä muustakaan ismistä
- Anonyymi
Miten Skoda liittyy tuohon kirjaan?
Anonyymi kirjoitti:
Miten Skoda liittyy tuohon kirjaan?
Kannattaa lukea kirja. Siinä käsiteltiin talousjärjestelmästä toiseen käyttämällä uusliberalistista politiikkaa keinona. Siinä kuvataan myös seurauksia, menetelmiä ja sitä mitkä olivat tämän keinon häviäjiä ja voittajia.
Skoda tuli esille yhtenä esimerkkinä kuinka itäblokin perinteiset teollisuuden alat siirrettiin valtiojohtoisesta omistuksesta konsernien omistamaksi. Skoda oli onnistunut esimerkki siinä mielessä, että sen uusi omistaja ei puuttunut lainsäädäntöön tai yrittänyt vaikuttaa heikentämällä työntekijöiden ja alihankkijoiden oloja. Päinvastoin, uusi konserni maksoi parempaa palkkaa ja sitoutti työntekijänsä tehtaaseen.
Siinä mielessä täytyy konsernin toimintaa arvostaa, vaikka ne eivät muuten osaakaan hyviä autoja tehdä paria poikkeusta lukuunottamatta.- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Kannattaa lukea kirja. Siinä käsiteltiin talousjärjestelmästä toiseen käyttämällä uusliberalistista politiikkaa keinona. Siinä kuvataan myös seurauksia, menetelmiä ja sitä mitkä olivat tämän keinon häviäjiä ja voittajia.
Skoda tuli esille yhtenä esimerkkinä kuinka itäblokin perinteiset teollisuuden alat siirrettiin valtiojohtoisesta omistuksesta konsernien omistamaksi. Skoda oli onnistunut esimerkki siinä mielessä, että sen uusi omistaja ei puuttunut lainsäädäntöön tai yrittänyt vaikuttaa heikentämällä työntekijöiden ja alihankkijoiden oloja. Päinvastoin, uusi konserni maksoi parempaa palkkaa ja sitoutti työntekijänsä tehtaaseen.
Siinä mielessä täytyy konsernin toimintaa arvostaa, vaikka ne eivät muuten osaakaan hyviä autoja tehdä paria poikkeusta lukuunottamatta.Niin, oliko tässä jokin ongelma? Siis hyvä tehdas, mutta paskoja autoja... :-D
Ettet vain sinäkin usko Skodan olevan täysin venäläinen auto... ;) Anonyymi kirjoitti:
Niin, oliko tässä jokin ongelma? Siis hyvä tehdas, mutta paskoja autoja... :-D
Ettet vain sinäkin usko Skodan olevan täysin venäläinen auto... ;)Niin, no minusta vanhat Skodat olivat toimintavarmempia kuin nyky-Skodat. Mutta se johtuu Folkkarin tekniikasta.
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Niin, no minusta vanhat Skodat olivat toimintavarmempia kuin nyky-Skodat. Mutta se johtuu Folkkarin tekniikasta.
Kateellinen vaan olet, kun joudut ajelemaan vanhalla takatuupparilla. Uusi Skoda on aika kallis, eikä niitä köyhälistö pysty hankkimaan.
Anonyymi kirjoitti:
Kateellinen vaan olet, kun joudut ajelemaan vanhalla takatuupparilla. Uusi Skoda on aika kallis, eikä niitä köyhälistö pysty hankkimaan.
Ai joudunko? Minusta skodat ovat kyllä halpismerkkejä.
- Anonyymi
Sen jälkeen kun vauhdikkaan, tyylikkään ja nykyaikaisen Polle Polonezin valmistus päättyi ei yhtä modernia ja ylellistä itäautoa ole nähty, skota on vielä pahasti takamatkalla.
- Anonyymi
Ei kommunismi, eikä Skoda, mihinkään kadonneet ole. Molemmat voimissaan.
- Anonyymi
Ajeletko Skodalla jäsenkirja takataskussa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajeletko Skodalla jäsenkirja takataskussa?
Hansikaslokerossa. Kuuluvat yhteen Skoda ja jälkikommunistinen jäsenkirja. En sovi erottaa toisistaan.
- Anonyymi
Citikka-miäs landlord ei aja Skodalla, mutta on Venäjämielinen nyky-kommunisti. Fakta. Niin se vain on.
- Anonyymi
landlord on paras jälkikommunisti Suomessa. Jäljet pelottavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
landlord on paras jälkikommunisti Suomessa. Jäljet pelottavat.
… mutta landlord ei.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618530- 1384830
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.374213- 213478
- 233032
- 602922
- 292907
- 252370
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun4112281- 322239