Miten juhlistamme Naisten Päivää?

Anonyymi

Sitä huomista, kansainvälistä 8.3 tapahtumaa. Eipä ole liputuspäivä? Vien eukkoni taxikyydillä hyvään ravintolaan päivällisille. Hän täyttää 75v.

- i. taavetinaho.

49

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Elämäni naista muistan huomenna ruusukimpulla . Hän on ollut jo 49 v elämäni sulostuttaja.

    • Anonyymi

      Vaimoni palaa huomenna klo 20,35 tyttöjen matkalta ja hakisin hänet ilman naisten päivääkin keskusliikenneasemalta.
      Jäätyämme eläkkeelle 24 vuotta sitten hän luopui ajokortistaan ja on luottanut minun tarjoamiin kuljetuspalveluihin.
      Jos järjestäisin jotain ylimääräistä häslinkiä niin se vain herättäisi epäluuloja siitä mitä minä olisinkaan touhunnut hänen poissaollessaan.

    • Anonyymi

      Vaimoni palaa huomenna klo 20,35 tyttöjen matkalta ja hakisin hänet ilman naisten päivääkin keskusliikenneasemalta.
      Jäätyämme eläkkeelle 24 vuotta sitten hän luopui ajokortistaan ja on luottanut minun tarjoamiin kuljetuspalveluihin.
      Jos järjestäisin jotain ylimääräistä häslinkiä niin se vain herättäisi epäluuloja siitä mitä minä olisinkaan touhunnut hänen poissaollessaan.

      • Anonyymi

        Jaa, siis flegun vaimo palaa kotiin? Jotenkin ounastelen tuota ja etkös sinä ollut joskus laiska-lasse?

        Aina minua huvittaa, kun syöt sen karvahatullisen jotain salaattia ja ainakin niitä protskuja!

        Se ei huvita, (paha omatunto) kun kerrot noista kuntosali jutuista, sillä minullakin olisi kuntosali tuossa vieressä, mutta, voi, voi, niin kaukana kuitenkin, että jaksaisin koti sängystäni nousta sinne.

        Nyt siis palaa sinulekkin arkirutiinit päälle, eikä tee mieli mitenkään "irroitella" yksin ollessa.

        ps. onkohan se nyt päiväpeiton päällä, vai aivan peittojen alla se mieskunto koettava? DDDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, siis flegun vaimo palaa kotiin? Jotenkin ounastelen tuota ja etkös sinä ollut joskus laiska-lasse?

        Aina minua huvittaa, kun syöt sen karvahatullisen jotain salaattia ja ainakin niitä protskuja!

        Se ei huvita, (paha omatunto) kun kerrot noista kuntosali jutuista, sillä minullakin olisi kuntosali tuossa vieressä, mutta, voi, voi, niin kaukana kuitenkin, että jaksaisin koti sängystäni nousta sinne.

        Nyt siis palaa sinulekkin arkirutiinit päälle, eikä tee mieli mitenkään "irroitella" yksin ollessa.

        ps. onkohan se nyt päiväpeiton päällä, vai aivan peittojen alla se mieskunto koettava? DDDDD

        En ole viitsinyt pitkiin aikoihin kirjaantua vaan kilkuttelen anonyyminä. En viitsi valehdella enkä jauhaa loputtomiin mitäänsanomattomuuksia niin minut on helppo tunnistaa jos joku on niin utelias.

        Kun aiheena on ollut harrastukset niin minulla ei ole kuin se yksi ainoa. Kuka huolehtii kunnostaan niin tuskin hengentuotteeni kiinnostavat. Salijutuilla olen yrittänyt provosoida mukavuudenrakkaampia sovalla viihtyviä tai sauvojen ulkoiluttajia jotka varovat sykkeen nousua.

        Arki palasi eilen kun siivosin asunnon. Se ei ole vaimolle mikään yllätys vaan palatessaan reisuiltaan hän on tottunut siihen.

        Maskuliinisuuteni lienee kyseenalainen koska en ole milloinkaan ymmärtänyt sitä peittojen heiluttelua. Vaikka joskus nuorena en kavahtanut pakkastakaan vaikka se joudutti tapahtumaa niin, varsinkin niiden aikojen, jälkeen olen hakeutunut olosuhteisiin joissa ei tarvitse hautautua peittojen alle.
        Oikeastaan pitäisi joskus kokeilla mitä lisäkicksejä se vällyn heiluttaminen antaisi. Riittäisiköhän jos sitä heiluttelisi härkätaistelijan tyyliin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, siis flegun vaimo palaa kotiin? Jotenkin ounastelen tuota ja etkös sinä ollut joskus laiska-lasse?

        Aina minua huvittaa, kun syöt sen karvahatullisen jotain salaattia ja ainakin niitä protskuja!

        Se ei huvita, (paha omatunto) kun kerrot noista kuntosali jutuista, sillä minullakin olisi kuntosali tuossa vieressä, mutta, voi, voi, niin kaukana kuitenkin, että jaksaisin koti sängystäni nousta sinne.

        Nyt siis palaa sinulekkin arkirutiinit päälle, eikä tee mieli mitenkään "irroitella" yksin ollessa.

        ps. onkohan se nyt päiväpeiton päällä, vai aivan peittojen alla se mieskunto koettava? DDDDD

        En ole viitsinyt pitkiin aikoihin kirjaantua vaan kilkuttelen anonyyminä. En viitsi valehdella enkä jauhaa loputtomiin mitäänsanomattomuuksia niin minut on helppo tunnistaa jos joku on niin utelias.

        Kun aiheena on ollut harrastukset niin minulla ei ole kuin se yksi ainoa. Kuka huolehtii kunnostaan niin tuskin hengentuotteeni kiinnostavat. Salijutuilla olen yrittänyt provosoida mukavuudenrakkaampia sovalla viihtyviä tai sauvojen ulkoiluttajia jotka varovat sykkeen nousua.

        Arki palasi eilen kun siivosin asunnon. Se ei ole vaimolle mikään yllätys vaan palatessaan reisuiltaan hän on tottunut siihen.

        Maskuliinisuuteni lienee kyseenalainen koska en ole milloinkaan ymmärtänyt sitä peittojen heiluttelua. Vaikka joskus nuorena en kavahtanut pakkastakaan vaikka se joudutti tapahtumaa niin, varsinkin niiden aikojen, jälkeen olen hakeutunut olosuhteisiin joissa ei tarvitse hautautua peittojen alle.
        Oikeastaan pitäisi joskus kokeilla mitä lisäkicksejä se vällyn heiluttaminen antaisi. Riittäisiköhän jos sitä heiluttelisi härkätaistelijan tyyliin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, siis flegun vaimo palaa kotiin? Jotenkin ounastelen tuota ja etkös sinä ollut joskus laiska-lasse?

        Aina minua huvittaa, kun syöt sen karvahatullisen jotain salaattia ja ainakin niitä protskuja!

        Se ei huvita, (paha omatunto) kun kerrot noista kuntosali jutuista, sillä minullakin olisi kuntosali tuossa vieressä, mutta, voi, voi, niin kaukana kuitenkin, että jaksaisin koti sängystäni nousta sinne.

        Nyt siis palaa sinulekkin arkirutiinit päälle, eikä tee mieli mitenkään "irroitella" yksin ollessa.

        ps. onkohan se nyt päiväpeiton päällä, vai aivan peittojen alla se mieskunto koettava? DDDDD

        En ole viitsinyt pitkiin aikoihin kirjaantua vaan kilkuttelen anonyyminä. En viitsi valehdella enkä jauhaa loputtomiin mitäänsanomattomuuksia niin minut on helppo tunnistaa jos joku on niin utelias.

        Kun aiheena on ollut harrastukset niin minulla ei ole kuin se yksi ainoa. Kuka huolehtii kunnostaan niin tuskin hengentuotteeni kiinnostavat. Salijutuilla olen yrittänyt provosoida mukavuudenrakkaampia sovalla viihtyviä tai sauvojen ulkoiluttajia jotka varovat sykkeen nousua.

        Arki palasi eilen kun siivosin asunnon. Se ei ole vaimolle mikään yllätys vaan palatessaan reisuiltaan hän on tottunut siihen.

        Maskuliinisuuteni lienee kyseenalainen koska en ole milloinkaan ymmärtänyt sitä peittojen heiluttelua. Vaikka joskus nuorena en kavahtanut pakkastakaan vaikka se joudutti tapahtumaa niin, varsinkin niiden aikojen, jälkeen olen hakeutunut olosuhteisiin joissa ei tarvitse hautautua peittojen alle.
        Oikeastaan pitäisi joskus kokeilla mitä lisäkicksejä se vällyn heiluttaminen antaisi. Riittäisiköhän jos sitä heiluttelisi härkätaistelijan tyyliin?


    • Naisten päivä. Ihmettelen että sellaista vielä vietetään. Onhan nykyisin jo kouluissakin opetettu lapsille että ei ole tyttöjä ja poikia.
      Miten sitten voi olla naisia ja miehiä?
      Mikä sitten voi olla naisten päivä, ihmisten päiväkö?

      • Tuo minullekin mieleen tuli. Kyllä siitä joku kohta vouhottamaan ryhtyy.
        Yle kertoo, että naistenpäivää alettiin viettää 1914. Tarkoitus oli, naisten sivistäminen terveys- ja työväenasioista.
        Tänään sen painopiste on tasa-arvoisuus.
        YK hyväksyi sen teemapäiväksi 1975.


    • Kansainvälistä naistenpäivää on vietetty tällä nimellä vuodesta 1975, jolloin YK irroitti sen aikaisemmasta Työläisnaisen päivästä joka oli perustettu sekä amerikkalaisten että eurooppalaisten sosialististen puolueiden toimesta viime vuosisadan alussa, työläisnaisen meriittien tunnustamiseksi teollistuvassa USA:ssa, Ranskassa, Saksassa ja Tanskassa, elikkä se oli alun perin naisen työn kunniaksi tehty muistopäivä. Sittemmin se irroitettiin poliitisesta alkuperästään ja sitä alettiin viettää naisten oikeuksien ja kansainvälisen rauhan päivänä. Aluksi naistenpäivän vietto oli poliiittinen kannanotto jonka tarkoituksena olipaitsi antaa tunnustusta naisen työlle myös laajentaa ja turvata hänen mahdollisuuksiaan poliittiseen, ammatilliseen ja akateemiseen kehitykseen.
      Minna Sillanpää oli ensimmäisten viiden suomalaisnaisen joukossa jotka osallistuivat ensimmäiseen pohjoismaiseen naistenpäiväkongressiin.
      (Osittain wikipediasta)
      Ehdottomasti liputtamisen arvoinen päivä. Täysin verrattavissa äitienpäivään.

      • Anonyymi

        Naistenpäivän historia ulottuu jo 1900-luvun alkuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naistenpäivän historia ulottuu jo 1900-luvun alkuun.

        Kyllä, alkuperäisenä työläisnaisen päivänä. Kuten mainitsinkin kommentissani. Mielestäni on tärkeää tuoda esiin että Naistenpäivänä huomioidaan naiset kokonaisvaltaisesti ja irrotettuna patriarkaatista, ei siis ainoastaan äitinä, perheen ja lasten kasvattajana, kuten äitienpäivänä, vaan omilla meriiteillään, saavutuksillaan ja työllään saavutettua tasa-arvoisuutta ja tunnustusta.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kyllä, alkuperäisenä työläisnaisen päivänä. Kuten mainitsinkin kommentissani. Mielestäni on tärkeää tuoda esiin että Naistenpäivänä huomioidaan naiset kokonaisvaltaisesti ja irrotettuna patriarkaatista, ei siis ainoastaan äitinä, perheen ja lasten kasvattajana, kuten äitienpäivänä, vaan omilla meriiteillään, saavutuksillaan ja työllään saavutettua tasa-arvoisuutta ja tunnustusta.

        Kyllä omien lasten kasvatus ja perheenäidin työt on iso meriitti ja saavutus . Miten se muka sotii tasa-arvoa vastaan varsinkin jos on sen valinnut. Vai onko vain tarhatäti irti patriarkaatista, koska hoitaa muitten lapsia ? Jos äitinä olo ja perheen hoitaminen ja sen miespuolisen puolison tarpeiden huomiointi on noin tökkivää, paras olla yksin. Keneltä sitä tunnustusta odotat ? Minusta paras kiitos on hyvinvoiva perhe.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä omien lasten kasvatus ja perheenäidin työt on iso meriitti ja saavutus . Miten se muka sotii tasa-arvoa vastaan varsinkin jos on sen valinnut. Vai onko vain tarhatäti irti patriarkaatista, koska hoitaa muitten lapsia ? Jos äitinä olo ja perheen hoitaminen ja sen miespuolisen puolison tarpeiden huomiointi on noin tökkivää, paras olla yksin. Keneltä sitä tunnustusta odotat ? Minusta paras kiitos on hyvinvoiva perhe.

        Tätä varten vietämme äitienpäivää.
        Minä ainakin katson itseni ensisikaisesti ihmiseksi, vaikka olen tehnyt täyden äidin ja vaimonroolin ilman moitteita loppuun saakka ja jatkan edelleenkin kantaen päävastuun kolmen aikuisen huushollista (heistä kaksi miestä).
        Minua ei töki mikään, mutta en ole karsinoitunut vain yhteen rooliin vaan katson työpanokseni kodin ulkopuolella olleen aivan yhtä tärkeä osa minua.
        Perheeni voi hyvin juuri siksi, että olen ollut rooliesimerkki heille huolehtivasta, rakastavasta äidistä, patriarkaatille selkäni kääntäneenä ja omilla ehdoillani.
        Siivoaminen, pyykinpesu, ruuanlaitto jne. ovat peruspalveluja perheessä, jotka nuoremmat sukupolvet ovat osanneet jakaa miesten ja naisten kesken. Niiden hoitaminen ei sinänsä ole mikään meriitti, vaan työsuoritus.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tätä varten vietämme äitienpäivää.
        Minä ainakin katson itseni ensisikaisesti ihmiseksi, vaikka olen tehnyt täyden äidin ja vaimonroolin ilman moitteita loppuun saakka ja jatkan edelleenkin kantaen päävastuun kolmen aikuisen huushollista (heistä kaksi miestä).
        Minua ei töki mikään, mutta en ole karsinoitunut vain yhteen rooliin vaan katson työpanokseni kodin ulkopuolella olleen aivan yhtä tärkeä osa minua.
        Perheeni voi hyvin juuri siksi, että olen ollut rooliesimerkki heille huolehtivasta, rakastavasta äidistä, patriarkaatille selkäni kääntäneenä ja omilla ehdoillani.
        Siivoaminen, pyykinpesu, ruuanlaitto jne. ovat peruspalveluja perheessä, jotka nuoremmat sukupolvet ovat osanneet jakaa miesten ja naisten kesken. Niiden hoitaminen ei sinänsä ole mikään meriitti, vaan työsuoritus.

        Oma vikasi, jos kahta miestä passaat ja palvelet ! Sillä keinollako pidät aikuisem ja varmaan jo keski ikäisen poikasi vielä napanuorassa ? Kyllä tämän sukupolven naiset ovat yleisesti olleet ansiotyössä ja kotityöt on jaettu. Sama jatkuu eläkkeellä. Mies jopa niin innostunut kokkaamaan, etten juuri keittiöön pääse. Koneet tiskaa ja pesee pyykit ja koneita mieskin osaa ja haluaa käyttää. Kotityö ei ole peruspalvelu, se on yhteistä kotielämää vastuu jakaen , lapsetkin kykyjensä mukaan. Kenenkään ei tarvitse ostaa rakkautta palvelemalla yksipuolisesti,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oma vikasi, jos kahta miestä passaat ja palvelet ! Sillä keinollako pidät aikuisem ja varmaan jo keski ikäisen poikasi vielä napanuorassa ? Kyllä tämän sukupolven naiset ovat yleisesti olleet ansiotyössä ja kotityöt on jaettu. Sama jatkuu eläkkeellä. Mies jopa niin innostunut kokkaamaan, etten juuri keittiöön pääse. Koneet tiskaa ja pesee pyykit ja koneita mieskin osaa ja haluaa käyttää. Kotityö ei ole peruspalvelu, se on yhteistä kotielämää vastuu jakaen , lapsetkin kykyjensä mukaan. Kenenkään ei tarvitse ostaa rakkautta palvelemalla yksipuolisesti,

        Joo, kyllä ihmetellä täytyy, että minkälainen nyhverö vanhaksi reumaattiseksi naiseksi pitää olla, että alistuu kahden aikuisen terveen miehen ilmaiseksi piiaksi.

        Mutta jokainenhan taaplaa tyylillään. Ehkä se on peruja sieltä kehitysmaan kulttuurista sekin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Joo, kyllä ihmetellä täytyy, että minkälainen nyhverö vanhaksi reumaattiseksi naiseksi pitää olla, että alistuu kahden aikuisen terveen miehen ilmaiseksi piiaksi.

        Mutta jokainenhan taaplaa tyylillään. Ehkä se on peruja sieltä kehitysmaan kulttuurista sekin.

        Minä passaan mielelläni voimieni mukaan.
        Vaikka ei miehen ja naisen töitä pitäisi olla, silti mielestäni miehet hallitsevat joitakin töitä naisia paremmin, ainakin meillä on ollut niin että naisena olen huolehtinut ns. naisten töistä.
        Kyllä miehillekin on silti töitä piisannut.
        Nyt kaveri tekee raskaammat työt, tänäänkin kävimme mökillä ja hän teki lumityöt ja kantoi puita sisään jos menemme viikolla sinne.
        Hän huolehtii autostani ja kodin pienistä korjauksista. Mielelläni minä puolestani laitan ruokaa ja passaan.
        Kun en enää jaksa passata muita niin jään sitten muiden passattavaksi, toivottavasti niin ei käy vaan kuolen nukkuessani kohtalaisessa kunnossa.
        Jos jonkin asian tekee mielellään niin miksikä ei.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tätä varten vietämme äitienpäivää.
        Minä ainakin katson itseni ensisikaisesti ihmiseksi, vaikka olen tehnyt täyden äidin ja vaimonroolin ilman moitteita loppuun saakka ja jatkan edelleenkin kantaen päävastuun kolmen aikuisen huushollista (heistä kaksi miestä).
        Minua ei töki mikään, mutta en ole karsinoitunut vain yhteen rooliin vaan katson työpanokseni kodin ulkopuolella olleen aivan yhtä tärkeä osa minua.
        Perheeni voi hyvin juuri siksi, että olen ollut rooliesimerkki heille huolehtivasta, rakastavasta äidistä, patriarkaatille selkäni kääntäneenä ja omilla ehdoillani.
        Siivoaminen, pyykinpesu, ruuanlaitto jne. ovat peruspalveluja perheessä, jotka nuoremmat sukupolvet ovat osanneet jakaa miesten ja naisten kesken. Niiden hoitaminen ei sinänsä ole mikään meriitti, vaan työsuoritus.

        Mikäs se sinulle sitten sitä meriittiä on ? Leikitit leikkikoulussa toisten lapsia ja sillä aikaa joku leikitti sinun lapsia . Vai onko se meriitti tuo kirjailijana olo yhden omakustanteen perusteella, jota niin paljon täällä mainostat ? Suomalaiset sinunikäiset naiset kävivät töissä ja tekivät jopa mittavaa uraa, lapset päivähoidossa ja kotityöt molemmilla vanhemmilla vastuuntuntoisesti. Mutta onko täällä kukaan muu toitottanut olevansa monen roolin ihminen sen perusteella ? Se kotitöiden jakaminen nyt vaan on ihan tavallista ollut jo meidän sukupolvella Suomessa, ehkä olit joku poikkeus siellä alkeellisessa Kolumbiassa.

        Katsot olevasi ensisikaisesti ihminen, kuten tuossa sanot. Ehkä tuo sika on se avainsana.
        Suomalaisen naisen ei tarvitse ihmisyyttään epäillä siksi, että on nainen.


      • liekko kirjoitti:

        Minä passaan mielelläni voimieni mukaan.
        Vaikka ei miehen ja naisen töitä pitäisi olla, silti mielestäni miehet hallitsevat joitakin töitä naisia paremmin, ainakin meillä on ollut niin että naisena olen huolehtinut ns. naisten töistä.
        Kyllä miehillekin on silti töitä piisannut.
        Nyt kaveri tekee raskaammat työt, tänäänkin kävimme mökillä ja hän teki lumityöt ja kantoi puita sisään jos menemme viikolla sinne.
        Hän huolehtii autostani ja kodin pienistä korjauksista. Mielelläni minä puolestani laitan ruokaa ja passaan.
        Kun en enää jaksa passata muita niin jään sitten muiden passattavaksi, toivottavasti niin ei käy vaan kuolen nukkuessani kohtalaisessa kunnossa.
        Jos jonkin asian tekee mielellään niin miksikä ei.

        Samantapaiset systeemit täälläkin. Viitsi alkaa opettaa vanhenevaa miestä, joka on elämänsä tehnyt työtä nyt eläkkeellä miksikään kotiapulaiseksi. Hän saa jatkaa samaan tapaan kuin ennekin: kaikki raskaat työt, auton pesu ja huolto, ostoskassien kantaminen, sauna-ja takkapuut, pihan ja puutarha kesällä ja lumityöt ja kierrättäminen jne. kyllä hänellekin löytyy hommaa aina, mutta minä hoidan ruuanlaiton ja pyykit, siivoan sisällä. Me sitten "passataan"toinen toisiamme: hän tuo minulle kahvikupin tv-pöydälle, minä keitän iltateet ja tuon kupit olohuoneeseen. Me teimme sopimuksen työnjaosta aivan alussa: kumpikin tekee sitä mitä parhaiten osaa ja mikä eniten huvittaa ja jos kumpaakaan ei huvita enää mikään niin sitten ulkoistetaan palvelut.
        Poika hoitaa itse omat lounaansa ja pyykkinsä ja siivoamatta jättämisensä. Brunssille ja iltaruualle katan myös hänelle.
        Olkoon sitten vaikka "kehitysmaan perua", mutta meille sopii tää systeemi tosi hyvin. Kehitysmaassa asuessani nää kodin työt hoiti palkattu kotiapulainen.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Samantapaiset systeemit täälläkin. Viitsi alkaa opettaa vanhenevaa miestä, joka on elämänsä tehnyt työtä nyt eläkkeellä miksikään kotiapulaiseksi. Hän saa jatkaa samaan tapaan kuin ennekin: kaikki raskaat työt, auton pesu ja huolto, ostoskassien kantaminen, sauna-ja takkapuut, pihan ja puutarha kesällä ja lumityöt ja kierrättäminen jne. kyllä hänellekin löytyy hommaa aina, mutta minä hoidan ruuanlaiton ja pyykit, siivoan sisällä. Me sitten "passataan"toinen toisiamme: hän tuo minulle kahvikupin tv-pöydälle, minä keitän iltateet ja tuon kupit olohuoneeseen. Me teimme sopimuksen työnjaosta aivan alussa: kumpikin tekee sitä mitä parhaiten osaa ja mikä eniten huvittaa ja jos kumpaakaan ei huvita enää mikään niin sitten ulkoistetaan palvelut.
        Poika hoitaa itse omat lounaansa ja pyykkinsä ja siivoamatta jättämisensä. Brunssille ja iltaruualle katan myös hänelle.
        Olkoon sitten vaikka "kehitysmaan perua", mutta meille sopii tää systeemi tosi hyvin. Kehitysmaassa asuessani nää kodin työt hoiti palkattu kotiapulainen.

        Ei täm.ä kotiapulaisen rooli haittaa! En koe kivesteni olevan uhanalaiset.
        Vaimoni puuhat rajoittuvat hänen omien leipiensä ja banaaniensa ostamiseen.
        Pesukone on minulta kiellettyä aluetta enkä mielelläni puutu tiskarin täyttämiseen.
        Siivouksessa vaimo pyyhkii joskus pölyjä. Äärimmillään aloittaa imuroinnin ennen kuin minä ehdin jatkamaan sitä mattokeikan jälkeen.

        Kuvaavaa on, että kun vatsani oli revitty auki ja avannepussi roikkuin aukossa niin vaimolleni oli itsestään selvää, että minä nostelen nojatuolit. Nostaessa, varsinkin hankalassa asennossa tarttee jännittää vatsaa.
        Vastaavasti, asuessamme ok:ssa, minä en tehnyt 12 vuoden aikana mitään!

        Yritän pienellä puuhastelullani tehdä vaimoni elämän mahdollisimman mukavaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs se sinulle sitten sitä meriittiä on ? Leikitit leikkikoulussa toisten lapsia ja sillä aikaa joku leikitti sinun lapsia . Vai onko se meriitti tuo kirjailijana olo yhden omakustanteen perusteella, jota niin paljon täällä mainostat ? Suomalaiset sinunikäiset naiset kävivät töissä ja tekivät jopa mittavaa uraa, lapset päivähoidossa ja kotityöt molemmilla vanhemmilla vastuuntuntoisesti. Mutta onko täällä kukaan muu toitottanut olevansa monen roolin ihminen sen perusteella ? Se kotitöiden jakaminen nyt vaan on ihan tavallista ollut jo meidän sukupolvella Suomessa, ehkä olit joku poikkeus siellä alkeellisessa Kolumbiassa.

        Katsot olevasi ensisikaisesti ihminen, kuten tuossa sanot. Ehkä tuo sika on se avainsana.
        Suomalaisen naisen ei tarvitse ihmisyyttään epäillä siksi, että on nainen.

        Onhan se hyvä, että on niitäkin, jotka alentuvat pientä korvausta vastaan toisten lapsenlikaksi, että muut äidit saavat toteuttaa tseään omalla urallaan.


    • Hienoa huomata Suomessa naiset määrää kaapin paikan hallituksessa,
      Viime päivinä tullut esille miesten vätystely, kun Suomi tarvitsee naisia armeijaan, Halla-Ahon kaltaisten vätystelijöiden takia hävettää, ennen miehet oli miehiä nyt pöpylistejä.

      Moitin naisia syntyvyyden takia, kyllä miehet pystyvät siittämään, siinä mielessä nostan hattua Halla-Aholle joka elättää kahta vaimoa jälkikasvuineen.

      • Anonyymi

        Törkeää kateutta pertikiltä, jolla ei ole yhtään vaimoa.


    • Anonyymi

      Naiset pitävät kodin pystyssä, kasvattavat lapset ja hoitelevat miehet siinä sivussa.
      Ilman naisia olisi kaikki sekaisin.
      Onnea jokaiselle naiselle, sinua tarvitaan!!

    • Anonyymi

      Naistenpäivä. Perijättäret yms. esittävät kysymyksen julkituoden huolensa. Virheiden Saara Hyrkön, Satu Hassin, Sofia Virran  ja vas Merja Kyllösen ja Veronika Honkasalon kirjallisessa kysymyksessä vaaditaan laittomasti maassaoleileville paperittomille seksuaali- ja lisääntymisoikeuksia ja että heille järjestetään teidän verorahoillanne palveluja lisääntymis- ja seksuaaliterveydessä koska seksuaali- ja lisääntymisoikeudet ovat osa universaaleja ihmisoikeuksia, jotka kuuluvat jakamattomina kaikille. Ainakin Hassi ja Honkasalo ovat perijättäriä

      • Miten Satu Hassi on perijätär?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Miten Satu Hassi on perijätär?

        Eliitin kakara Osmon tytär naimisiin eliitin kanssa mies ...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eliitin kakara Osmon tytär naimisiin eliitin kanssa mies ...

        Tiedän jonkun verran Hassin suvusta ja taustoista. En löydä sieltä mitään eliittiin viittaavaa. Isä oli maanviljelijän poika (Jämsäläinen) ja opiskeli insinööriksi. Onko ne suuret perinnöt äidin puolelta?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tiedän jonkun verran Hassin suvusta ja taustoista. En löydä sieltä mitään eliittiin viittaavaa. Isä oli maanviljelijän poika (Jämsäläinen) ja opiskeli insinööriksi. Onko ne suuret perinnöt äidin puolelta?

        Isä ja äit rehtoreia meni naimidiin eliittikundin kanssa joka sekositaistolaisuueen menimunkiksija kuoli
        Luuletko tosissaan että paksuvirtalisenssisatu
        Siis opintonsa keskenjättönyt olisi omin avuin
        Olisihyväksyttylellikiksi mediassa ilman että isä on yliopiston rehtori


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isä ja äit rehtoreia meni naimidiin eliittikundin kanssa joka sekositaistolaisuueen menimunkiksija kuoli
        Luuletko tosissaan että paksuvirtalisenssisatu
        Siis opintonsa keskenjättönyt olisi omin avuin
        Olisihyväksyttylellikiksi mediassa ilman että isä on yliopiston rehtori

        En tunne Satun henkilöhistoriaa sitten pätkääkään, mutta tietääkseni he ovat kaikki lähtöisin jämsäläisestä maanviljelijäperheestä, jossa oli 11 lasta. Yksi heistä, Antti, oli kuvaamataidon opettajana Jämsän yhteiskoulussa, ihan ok tyyppi. Eiköhän Hassin varallisuus ole itse ansaittua opiskelulla, työllä, eteenpäin yrittämisellä?
        Minua kiinnostaa se miksi persut niin paljon vihaavat Satua Hassia?


    • Anonyymi

      Juuri nyt. SHyrkkö, SHassi, SVirta vihr, MKyllönen, VHonkasalo, vas. kirjallinen kysymys eduskunta. Seksuaali- ja lisääntymisoikeudet toteutuvat täydellisinä vain silloin, kun laittomilla on pääsy seksuaali- ja lisääntymisterveyden palveluiden piiriin maksuttomasti tai edullisesti veronmaksajien kustantamana. Ainakin Hassi Osmontytär ja Honkasalo Jormanpojantytär ovat supervarakkaita perijättäriä

    • Anonyymi

      Äitienpäivän lisäksi Naistenpäivä huomioi nekin naiset, joilla ei lapsia.
      Naistenpäivään sisältyy ajatus naisten tasa-arvosta - miesten rinnalla.
      Miehillä pitäisi tasa-arvon vuoksi olla "Miestenpäivä", ei vain isänpäivä.
      Muuten olen sitä mieltä, että "päiviä" on liikaa.
      Onko ne kaikki ihan tarpeellisia ?
      Ihmiset tuskin ajattelevat naistenpäivääkään sen syvällisemmin,
      kun tasa-arvo on itsestäänselvyys ja arkipäivää Suomessa.
      Yksilötasolla voi olla vielä ongelmia, mutta naistenpäivä ei taida olla "lääke" siihen.
      Hyvää Naistenpäivää kuitenkin !

      • Anonyymi

        Miestenpäivä on Marraskuun 19 ...se ole kai vielä vakiintunut ...kahtena vuotena on tullut siitä tietoa ja ohjelmia ....Kuinka miehet avautuvat ...saunassa toisille miehille ja kertovat omia juttujaan miehille ....omasta itsestään...
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miestenpäivä on Marraskuun 19 ...se ole kai vielä vakiintunut ...kahtena vuotena on tullut siitä tietoa ja ohjelmia ....Kuinka miehet avautuvat ...saunassa toisille miehille ja kertovat omia juttujaan miehille ....omasta itsestään...
        mimmimum-..mi

        Sellaistakin vouhotusta oli vähän aikaa sitten, että äitienpäivä pitää muuttaa vanhempain päiväksi.
        En tiedä onko sillä saralla tehty jotain vai jäikö vouhotukseksi. Saisi jäädä.


      • Eliaana kirjoitti:

        Sellaistakin vouhotusta oli vähän aikaa sitten, että äitienpäivä pitää muuttaa vanhempain päiväksi.
        En tiedä onko sillä saralla tehty jotain vai jäikö vouhotukseksi. Saisi jäädä.

        Niinhän se oli.
        Ja isänpäivä samoin, koska joissakin perheissä on vanhempina kaksi "äitiä".


      • Eliaana kirjoitti:

        Sellaistakin vouhotusta oli vähän aikaa sitten, että äitienpäivä pitää muuttaa vanhempain päiväksi.
        En tiedä onko sillä saralla tehty jotain vai jäikö vouhotukseksi. Saisi jäädä.

        Niinpä, raskaana oleva vanhempi vai miten se meni. Ei saa sanoa äiti.
        Entä sitten kun vauva syntyy, jos kätilö toimii sääntöjen mukaan niin ei saa sanoa muuta kuin:" Täältä tuli ihminen, onneksi olkoon."
        Miksi vähemmistöt menevät enemmistön edelle?
        Kyllä vähemmistön oikeuksia pitää kunnioittaa, kuten kaikkien, mutta ei sentään enemmistön kustannuksella.


      • liekko kirjoitti:

        Niinpä, raskaana oleva vanhempi vai miten se meni. Ei saa sanoa äiti.
        Entä sitten kun vauva syntyy, jos kätilö toimii sääntöjen mukaan niin ei saa sanoa muuta kuin:" Täältä tuli ihminen, onneksi olkoon."
        Miksi vähemmistöt menevät enemmistön edelle?
        Kyllä vähemmistön oikeuksia pitää kunnioittaa, kuten kaikkien, mutta ei sentään enemmistön kustannuksella.

        Rupesi ihan naurattamaan tuo ´´täältä tuli ihminen´´ kyllä tämä maailma menee ihan hölmöksi.
        No pojantyttäreni saa kesällä vauvan, onneksi he haluavat kyllä tietää kumpaako sukupuolta tulokas on. Kuunvaihteessa on se ultra.


    • Anonyymi

      Mitä?Naisten päivä?Mikä se on ???

    • Ehkäpä siksi kutsuttiin Ruotsalaiset laulu-kilpailun tuomaristoon?
      Ja niin voitti Homo-ääninen värinä kisan.
      Pii-Pii-Nais-laulajamme hurraavat mukana myös.

      H.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Älä huolehdi.
        Eiköhän muut maat pidä huolen siitä, että siellä kisoissa riittää silmänruokaa sinullekin ilman sitä Eerikaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=7EpSBDPlZn4

        Ja ainahan hän voi katsella juutuupista vähäpukeisia honottavia nailonbiittejä.


    • Anonyymi

      Ploma luottaa Satuun ja satuun. Työläisnaisten juhlaa. Satu oli aggressiivinen eliittiperheen kommunisti, joka lateli neuvostouhkauksia. Media ja hallinto nujersi nopeasti työläisperheiden taistolaiset osattomiksi toimeentulotuelle, syrjintämenetelmä oli virkakieltojärjestelmällä. Satu oli lemmikki, koska oli yläluokkainen ja palkittiin

      Ploma uskoo satuihin ja Folkhemmetin tasa-arvoon

      • Anonyymi

        Paloma tuskin tietää mitään Ruotsista.


      • En tiedä Satu Hassin politiikasta muuta että hän on vihreä kansanedustaja ja europarlamentissa. Tiedän enemmän hänen suvustaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paloma tuskin tietää mitään Ruotsista.

        Joo, ei niin. Ja senkin mitä en tiedä sen tietää tää toinen paremmin.


    • Anonyymi

      Minulle vanhana äijänä naistenpäivän yleradion anti oli pettymys. Ohjelmat olivat aiheiltaan niin naistenpäivää.
      Surkeaa kyllä, Kansanradiossakin vain naisten mielipiteitä.
      Eihän ne huonoja olleet. Sitä paitsi jos nyt sitten yksi päivä menikin Suomi yleltä pilalle. Mut ei Kekkosen aikana kokonaista päivää naisille omistettu.

    • Anonyymi

      Ploma Tiedän enemmän hänen suvustaan

      Hyvä. Osaatko tietää ja sanoa superperijätär- sanan
      monikon abessiivin?

    • Anonyymi

      Tänään naistenpäivänä on nimipäivä , Vilppu. ikinä en ole aiemmin kuullut enkä tunne ketään Vilppua . Onko miehen nimi?

    • Anonyymi

      Eipä juhlistettu mitenkään.
      Ei ole tarvis.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1775
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1385
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1222
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1187
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      85
      1008
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      194
      987
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      923
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      839
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      808
    10. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      185
      736
    Aihe