Tätä palstaa lukiessa olen saanut käsityksen, että monilla on halpa ja hyvä kirjanpitäjä, joka työskentelee kotonaan. Hinta erot on valtavat vuositasolla tilitoimistoihin verrattuna. Mistähän näitä löytäis, kun eivät ilmeisesti panosta mainontaan?
Halpa kirjanpitäjä
14
3140
Vastaukset
- Kirjanpitäjä__
Voiko halvalla saada hyvää ? Siinäpä ikuinen kysymys. Mitä olisit valmis maksamaan kirjanpitäjälle ?
- Riippuu tarpeesta
Edelliselle mietittävää...
Halvalla tekevät kirjanpitäjät ovat yleensä yrittäjiä, jotka tekevät töitä kotitoimistosta käsin. Heidän motivaationsa/palveluhalukkuutensa on ihan toista luokkaa, kuin pienellä palkalla raatavan tilitoimisto työntekijän.
Tietoja ja taitoja kieltämättä löytyy yleensä enemmän isosta tilitoimistosta. On KLT-kirjanpitäjiä, on varaa käydä kalliissa koulutuksissa sekä pystyvät yhdessä pohtimaan ja ratkaisemaan ongelmia. Eri asia on sitten se, millaisia palveluja mikäkin yritys hakee. Pienelle ja keskisuurelle yrityksellä harvoin on tarvetta kehitellä monimutkaisia yritys- ja verojärjestelyjä. Normaalit kirjanpito-, tilinpäätös- ja veroasiat hallitsee se kotona toimiva yksityisyrittäjä aivan varmasti.
Eli mielestäni toimiston valinnassa ratkaisevaa on kunkin yrityksen tarve. Pienen yrityksen on taloudellisesti järkevää hoidattaa kirjanpitonsa halvemmalla yrittäjällä.
Se alkuperäinen kysymyshän oli, että mistä niitä halpoja löytää. Parhaiten puhelinluettelon keltaisten sivujen kautta ja tuttavilta kyselemällä. Valitse tarjouspyyntöjen kohteeksi niitä, jotka toimivat omilla nimillään ja joissa osoitteet ovat asuntoalueilla keskustan osoitteiden sijaan. - Alkuper.
Laskin että 50 olis kohtuuhinta.
- Alkuper.
Riippuu tarpeesta kirjoitti:
Edelliselle mietittävää...
Halvalla tekevät kirjanpitäjät ovat yleensä yrittäjiä, jotka tekevät töitä kotitoimistosta käsin. Heidän motivaationsa/palveluhalukkuutensa on ihan toista luokkaa, kuin pienellä palkalla raatavan tilitoimisto työntekijän.
Tietoja ja taitoja kieltämättä löytyy yleensä enemmän isosta tilitoimistosta. On KLT-kirjanpitäjiä, on varaa käydä kalliissa koulutuksissa sekä pystyvät yhdessä pohtimaan ja ratkaisemaan ongelmia. Eri asia on sitten se, millaisia palveluja mikäkin yritys hakee. Pienelle ja keskisuurelle yrityksellä harvoin on tarvetta kehitellä monimutkaisia yritys- ja verojärjestelyjä. Normaalit kirjanpito-, tilinpäätös- ja veroasiat hallitsee se kotona toimiva yksityisyrittäjä aivan varmasti.
Eli mielestäni toimiston valinnassa ratkaisevaa on kunkin yrityksen tarve. Pienen yrityksen on taloudellisesti järkevää hoidattaa kirjanpitonsa halvemmalla yrittäjällä.
Se alkuperäinen kysymyshän oli, että mistä niitä halpoja löytää. Parhaiten puhelinluettelon keltaisten sivujen kautta ja tuttavilta kyselemällä. Valitse tarjouspyyntöjen kohteeksi niitä, jotka toimivat omilla nimillään ja joissa osoitteet ovat asuntoalueilla keskustan osoitteiden sijaan.Tuo olikin hyvä pointti katsoo osoitetta. Muillekin tiedoksi: pyytäkää tarjous maaseudulta. Hinnat on ihan toista luokkaa ja palvelu tuntuu paremmalta!
- vihdoin löytyi
Kyllä oli aikamoinen rumba löytää kirjanpitäjä. Hinnat oli niin sekavat, ettei niitä voinu millään vertailla. Minä oli jo aivan takussa, onneksi löysin kirjänpitäjän, jolla on selkeä hinnoittelu, aina sama joka kuukausi, kun tositemäärä pysyy samassa. Kirjanpito on kuitenkin yksi suurimpia kustannuksia, kun on pieni palvelualan yritys. Laskekaa vuositasolla!
- pien yritys!
Ei pienen kannata palkata epämääräisen hintasta ynm isoa yritystä!olen kuullut pienien yritysten tosiaan saavan 30-50e kuukaudessa hinnalla asian osaavan kirjanpitäjän!Mutta mahdolliset kirjanpitäjät voisitteko vaikka vähän mainostaa täälläkin?minäkin etsisisin sellaista!
- ja ihan hyvän
pien yritys! kirjoitti:
Ei pienen kannata palkata epämääräisen hintasta ynm isoa yritystä!olen kuullut pienien yritysten tosiaan saavan 30-50e kuukaudessa hinnalla asian osaavan kirjanpitäjän!Mutta mahdolliset kirjanpitäjät voisitteko vaikka vähän mainostaa täälläkin?minäkin etsisisin sellaista!
Ja tiedän myös kalliin ja huonon. Mistäpäin olet ja minkälainen yritys? Montako henkeä töissä?Kuittien määrä?
- Kotitoimisto Savosta
Kiero kirjänpitäjä Savosta vastaa huutoon. Enpä tiedä olenko halvin, mutta hinta on 2 euroa per tosite. Sisältää kuukausikohtaisen kirjanpidon, alv-laskelman, kuukauden tuloslaskelman ja valvontailmoituksen. Palkanlaskenta 10 euroa per työntekijä, sisältää valvontailmoituksen.
Tilinpäätös ja veroilmoitus 25 euroa per tunti. Normaalitapauksissa noin 200 euroa per vuosi.
Eli jos yrityksellä on kuitteja 30 per kuukausi ja pari työntekijää, tulee kirjanpidolle hintaa n. 1200 euroa vuodessa. Jos ei työntekijöitä, niin vuosikustannus jää alle tonnin. - ritti
Hei,
Olen työskennellyt tilitoimistossa vajaan 3 vuotta, työ on vastuullista, kokemusta lyötyy n. 30 erilaisesta yrityksestä. Nyt olen perustanut oman toiminimen ja teen työn ohessa omia yrityksiä kotona (Helsingissä) edullisemmin, Tervetuloa asiakkaaksi! :)- saa yhteyttä
kiinnostunut - vaan mistä löydän sinut
- Nimetön
saa yhteyttä kirjoitti:
kiinnostunut - vaan mistä löydän sinut
Moi, mailaatko vaikka: [email protected]
moi minä tarvitsin kirjanpitäjä kohtuu hinnnalle 50 euro kuukasi palkka toimi nimille .kiitos
- Anonyymi
Hei, miten saan yhteyden tuohon kirjanpitäjän?
- Anonyymi
Se on kuollu jo pari vuotta sitten. Tilauksia tuli tuolla kk-hinnalla niin paljon, että tekijä kuoli töitten paljouteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941739
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401533- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9884- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829