Pitkään työttömän ollut maalari näki kun aikanaan tulin töistä kotiin illalla.
Tuli juoksujalkaa paikalle ja huusi tullessaan että odota mulla on asiaa.
Sanoi että on huomannut että minä teen pitkiä työpäiviä ja varmaan saan sen takia hyvin rahaa töistä.
Vastasin että sen takia teenkin pitkiä päiviä ja uhraan aikaa olemalla poissa perheen luota reissutöissä.
Tuolloin maalari sanoi että voisit kyllä antaa mulle vähän rahaa kun sitä sulle kuitenkin niin hyvin tulee noista töistä ja työreissuista.
Olin huuli pyöreänä hetken kun en ollut uskoa korviani!
No, kerroin kaverille että minulla ei ole varaa elättää oman lapsiperheen lisäksi muita perheitä mutta voin kyllä järjestää töitä samasta paikasta jossa itsekin olin.
Ja kerroin että maalareista onkin kova pula työmaalla ja he voivat tehdä myös pitkiä päiviä / viikkoja, mikä näkyy myös palkoissa.
Kaveri sanoi ettei nyt ole oikein työkunnossa, voisinko sen takia antaa vähän rahaa. Edes muutaman satasen. Siis ei lainaksi vaan lahjaksi?
Kysyin että onko hän sairaslomalla kun ei ole työkykyinen mielestään.
Vastasi ettei saa saikkua mutta on liiton päivärahoilla eikä viitsi sen takia hakea saikkua ettei liiton rahan katkea jos ei saakaan saikkua. Ja liitosta saa sen verran hyvää liksaa ettei töihin kannata mennä ennen kuin on liiton päivät täynnä.
Sanoin että mene töihin äläkä elä kuin pummi.
Lähdin menemään sisälle kotiini jolloin maalari alkoi huutelemaan perään että olen saatanan nousukas joka ei välitä kuin itsestään.
Käännyin takaisin ja kerroin että laitan työkkäriiin viestin että tarjosin maalarille töitä josta kieltäytyi (en ollut kuitenkaan tosissani siitä).
Oli pelästyneen ja epäuskoisen näköinen ja jäi pihalleni hiljaa noitumaan.
On sittemmin jatkanut samaa linjaa, vältellen töitä. Kerran annoin vinkin eräälle maalaria etsivälle että kysyy kaveria töihin niin maalari kertoi ettei voi tulla kun on niin paljon omia töitä (ei käy kuitenkaan töissä).
Tämän jälkeen maalari on kiertänyt kaukaa aina kun ollaan tultu kohdakkain.
Eikä ole sittemmin ollut töissä jokuseen vuoteen.
Työtön pyysi vippiä
Anonyymi
3
83
Vastaukset
- Anonyymi
Olen 38v ja vaimo 39v. ei ole oltu töissä kuin joskus 20-23v ikäisenä.
Kun maalla asuu sujuu kaikki aivan hyvin. Taksi hakee lapset ja kolmen muunkin lapset tuosta aivan naapurista kouluun. Kunta maksaa jotta lapset saa harrastaa.
Minä ainakin pidän harrastuksista ja korjailem tuttujen autot, yms.
On niin toimivat palvelut, miksi pitää mennä töihin.- Anonyymi
Lapsistasi saattaa tulla samanlaisia.
- Anonyymi
Paljon teillä maksaa autonkorjaus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72518- 1211791
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1241488Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391487Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1731320Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1601290- 1481265
- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.631078