Työtön pyysi vippiä

Anonyymi

Pitkään työttömän ollut maalari näki kun aikanaan tulin töistä kotiin illalla.
Tuli juoksujalkaa paikalle ja huusi tullessaan että odota mulla on asiaa.
Sanoi että on huomannut että minä teen pitkiä työpäiviä ja varmaan saan sen takia hyvin rahaa töistä.
Vastasin että sen takia teenkin pitkiä päiviä ja uhraan aikaa olemalla poissa perheen luota reissutöissä.
Tuolloin maalari sanoi että voisit kyllä antaa mulle vähän rahaa kun sitä sulle kuitenkin niin hyvin tulee noista töistä ja työreissuista.
Olin huuli pyöreänä hetken kun en ollut uskoa korviani!
No, kerroin kaverille että minulla ei ole varaa elättää oman lapsiperheen lisäksi muita perheitä mutta voin kyllä järjestää töitä samasta paikasta jossa itsekin olin.
Ja kerroin että maalareista onkin kova pula työmaalla ja he voivat tehdä myös pitkiä päiviä / viikkoja, mikä näkyy myös palkoissa.
Kaveri sanoi ettei nyt ole oikein työkunnossa, voisinko sen takia antaa vähän rahaa. Edes muutaman satasen. Siis ei lainaksi vaan lahjaksi?
Kysyin että onko hän sairaslomalla kun ei ole työkykyinen mielestään.
Vastasi ettei saa saikkua mutta on liiton päivärahoilla eikä viitsi sen takia hakea saikkua ettei liiton rahan katkea jos ei saakaan saikkua. Ja liitosta saa sen verran hyvää liksaa ettei töihin kannata mennä ennen kuin on liiton päivät täynnä.
Sanoin että mene töihin äläkä elä kuin pummi.

Lähdin menemään sisälle kotiini jolloin maalari alkoi huutelemaan perään että olen saatanan nousukas joka ei välitä kuin itsestään.
Käännyin takaisin ja kerroin että laitan työkkäriiin viestin että tarjosin maalarille töitä josta kieltäytyi (en ollut kuitenkaan tosissani siitä).
Oli pelästyneen ja epäuskoisen näköinen ja jäi pihalleni hiljaa noitumaan.
On sittemmin jatkanut samaa linjaa, vältellen töitä. Kerran annoin vinkin eräälle maalaria etsivälle että kysyy kaveria töihin niin maalari kertoi ettei voi tulla kun on niin paljon omia töitä (ei käy kuitenkaan töissä).
Tämän jälkeen maalari on kiertänyt kaukaa aina kun ollaan tultu kohdakkain.
Eikä ole sittemmin ollut töissä jokuseen vuoteen.

3

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen 38v ja vaimo 39v. ei ole oltu töissä kuin joskus 20-23v ikäisenä.
      Kun maalla asuu sujuu kaikki aivan hyvin. Taksi hakee lapset ja kolmen muunkin lapset tuosta aivan naapurista kouluun. Kunta maksaa jotta lapset saa harrastaa.

      Minä ainakin pidän harrastuksista ja korjailem tuttujen autot, yms.
      On niin toimivat palvelut, miksi pitää mennä töihin.

      • Anonyymi

        Lapsistasi saattaa tulla samanlaisia.


    • Anonyymi

      Paljon teillä maksaa autonkorjaus?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      487
      5053
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1782
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      96
      1526
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1407
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1389
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      54
      1307
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1105
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1040
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      915
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      914
    Aihe