Arviointivirhe tai liian kova vauhti usein syynä

Anonyymi

8

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei pidä täysin paikkansa!

      Itse jalankulkijana kulkiessani jalkakäytävällä onnistuu se pyöräilijä kolhimaan minua niin edestäpäin kuin takaapäin.

      Jalankulkija ei ole se, joka väistää pyöräilijää jalkakäytävällä. Jalankulkijan paikkaa jalkakäytävällä ei ole laissa määritelty, sillä jalkakäytävä on jalankulkijan valtakuntaa. Pyöräilijän kohdalla ei voi sanoa, että arviointivirhe tai liian kova vauhti, koska polkupyörä on ajoneuvolla eikä sillä saa ajaa jalkakäytävällä. Vain alle 12-vuotias saa ajaa pyörällä jalkakäytävällä ellei siitä ole haittaa. Yli 12-vuotiaat Pyöräilijät ajavat tarkoituksella jalkakäytävillä!

      Yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä; minä jalankulkijana kuljen reunassa (oikealla tai vasemmalla) eli en seilaa laidasta laitaan. Sama juttu kuin jalkakäytävällä eli pyöräilijä onnistuu kolhimaan minua niin edestäpäin kuin takaapäin. Mikäli pyöräilijä kolhii jalankulkijaa niin ei se ole arviointivirhe, koska pyöräilijän pitää huomioida jalankulkija. Vieläkin vuosikymmenien jälkeen pyöräilijät väittää, että jalankulkijan tulee kulkea oikealla! Suomessa vain ajoneuvoilla on oikeanpuoleinen liikenne. Pyöräilijät ovat myös sitä mieltä, että jalankulkijalla on helpompi väistää kuin heidän!

      Polkupyörä on ajoneuvo ja ajoneuvon kuljettajan on annettava jalankulkijalle tilaa ja väistettävä. 1.6.2020 voimaan tulevassa tieliikennelaissa on erikseen mainittu pyöräilijän väistäminen jalankulkijaan nähden.

      Se täytyi laittaa erikseen laki, koska TE pyöräilijät ette ole vielä sitä oppineet vaikka laki on siltä osin ollut voimassa vuosikymmeniä!!

      • Anonyymi

        Joudutko useinkin pyöräilijän kolhimaksi kun kävelet kaupungilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joudutko useinkin pyöräilijän kolhimaksi kun kävelet kaupungilla?

        Kyllähän pyöräilijä jalkakäytävällä on paljon suurempi uhka jalankulkijalle kuin vaikkapa
        auto suojatiellä. Suojatielle ryntäävä jalankulkija voi aiheuttaa onnettomuuden, mutta jalkakäytävää käyttävä jalankulkija ei voi koskaan aiheuttaa pyörän ja jalankulkijan välistä onnettomuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän pyöräilijä jalkakäytävällä on paljon suurempi uhka jalankulkijalle kuin vaikkapa
        auto suojatiellä. Suojatielle ryntäävä jalankulkija voi aiheuttaa onnettomuuden, mutta jalkakäytävää käyttävä jalankulkija ei voi koskaan aiheuttaa pyörän ja jalankulkijan välistä onnettomuutta.

        Yhteiskäyttöisellä väylällä jossa sekä pyöräillään että kävellään voi jalankulkija tehdä yllättäviä peliliikkeitä jotka aiheuttavat osuman pyöräilijän kanssa. Toki polkupyörä on ajoneuvo ja heillä on vastuu mutta kyllä myös jalankulkijoilla on velvollisuus yhteiskäyttöisillä väylillä katsoa mitä itse touhuavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteiskäyttöisellä väylällä jossa sekä pyöräillään että kävellään voi jalankulkija tehdä yllättäviä peliliikkeitä jotka aiheuttavat osuman pyöräilijän kanssa. Toki polkupyörä on ajoneuvo ja heillä on vastuu mutta kyllä myös jalankulkijoilla on velvollisuus yhteiskäyttöisillä väylillä katsoa mitä itse touhuavat.

        Noista katsomisista.....
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyorailija-tormasi-hiprakassa-kavelijaan-aiheuttaen-vakavan-aivovamman-ei-pysty-syomaan-ilman-apua/6118582


    • Anonyymi

      Liikenteessä jokaisella on velvollisuus toimia ja liikkua ottaen muut huomioon. Ei ole mitään oikeutta liikkua kuin päättömät kanat ja olettaa että kaikki muut väistävät. Eivät jalankulkijatkaan saa tarpeettomasti estää eikä haitata muuta liikennettä. Lisäksi pitää toimia ennalta arvattavasti.

      Ajoneuvojen kuljettajilla on sitten lisävastuita joita tulee noudattaa, mutta nämä kuljettajien lisävastuut eivät poista jalankulkijoiden vastuita.

    • Anonyymi

      Törkeä tapaus:

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8ebdaa9d-bfb3-47c3-99ca-edfd1ccdb81f

      Ajaa lapsen päälle ja lähtee karkuun! Yleensä ne pyöräilijät kolhiessaan aikuisia jalankulkijoita lähtevät myös karkuun, mutta tässä oli kyseessä lapsi!

      Mitä tieliikennelaissa puhutaan lasten huomioimisesta liikenteessä? Minä tiedän, mutta tiedättekö Te, pyöräilijät?

      Mitä tieliikennelaissa puhutaan tilannenopeudesta? Mitä tiedän, mutta tiedättekö Te, pyöräilijät?

      Pyöräilijöitä koskee pääosin samat liikennesäännöt kuin muita ajoneuvoja.

      Polkupyörä on ajoneuvo!

      • Anonyymi

        Kun olet täysin raivoissasi taas kerran niin, ettei järkesi kulje, niin keihin kaikkiin tuon raivon kohdistat? Kaikkiin pyöräilijöihin? Jokaiseen, joka ajaa pyörällä juuri nyt? Jokaiseen, joka on joskus pyöräillyt?

        Tiedän, ettet osaa vastata mitään, mutta pohdi tuota asiaa jos pystyt. Ihan itsesi vuoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe