Bmw 525 vm2005 e61

Anonyymi

Tärähti bemariin vikakoodit p0401 pakokaasujen takasinkierrätysjärjestelmän (egr ) virtauksen puutteellisuus. Ja sitte vielä p2620 kaasuläpän asento ulostulo virtapiiri/ avoin.
Mitähä tämmöset meinaa ja miten niitä lähtis korjaamaan? Joku viisaampi vois auttaa :)

13

1568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaasuläpän asentotiedossa tai sen johdotuksessa on katkos. Jos löydät tuon osan autostasi ja osaat sen avata ja vielä katsoa, onko sähköiset kontaktit poikki jostakin, voit saada sen kuntoon.

      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=351664

      Vika ei välttämättä ole sama kuin tuossa esimerkissä.

      Jos ja kun et tuota kuntoon saa, on aika ostaa uusi. Hintaluokka noin 160 - 200 euroa tarvikeosana. Jos haet BMW-kaupasta BMW-osan niin en uskalla edes arvailla paljonko tuo voi maksaa.

      Jos koodi löytyy vielä uuden osan asennuksen jälkeenkin, on aika alkaa selvittämään johtosarjan kuntoa.

      Ainakin diesel-moottorilla varustetuissa autoissa koodi p2620 estää tiettyjen pakokaasupuhdistustoimintojen toteutumisen, joten pieni mahdollisuus on, että EGR alkaa toimimaan kuin "itsestään" kunhan kaasuläppäkotelo on kunnossa.

      • Anonyymi

        Suomeksi: moottoripaloa pukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeksi: moottoripaloa pukkaa.

        Mikähän siellä palaisi?

        Niin kauan kuin polttoaine pysyy putkissa ja letkuissa niin paloriski on sangen pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän siellä palaisi?

        Niin kauan kuin polttoaine pysyy putkissa ja letkuissa niin paloriski on sangen pieni.

        BMWn moottoripaloja on ollut viime aikoina runsaasti. No kyllähän se polttoainekin lopulta palaa kun palaa koko auto. Takaisinkutsuja ollut niin sähkövikojen kuin egr-vikojenkin aiheuttamien palojen takia. Kannattaa olla varuillaan liikenteeseen lähtiessä, ja ottaa 12kg sammutin mukaan. Ja tietenkin taksirahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BMWn moottoripaloja on ollut viime aikoina runsaasti. No kyllähän se polttoainekin lopulta palaa kun palaa koko auto. Takaisinkutsuja ollut niin sähkövikojen kuin egr-vikojenkin aiheuttamien palojen takia. Kannattaa olla varuillaan liikenteeseen lähtiessä, ja ottaa 12kg sammutin mukaan. Ja tietenkin taksirahaa.

        "BMWn moottoripaloja on ollut viime aikoina runsaasti."

        Niin on, uudehkoissa dieselmoottorisissa autoissa. Tämä kyseinen tapaus on bensamoottorilla ja vuosimallia 2005.

        "Takaisinkutsuja ollut niin sähkövikojen kuin egr-vikojenkin aiheuttamien palojen takia."

        On niitä toki ollut, mutta tuohon kyseessä olevaan autoon ei ole ollut mainitsemiasi takaisinkutsuja. Takaisinkutsut on ihan netissä nähtävillä, josta asia on helppo tarkistaa.

        "Kannattaa olla varuillaan liikenteeseen lähtiessä, ja ottaa 12kg sammutin mukaan. Ja tietenkin taksirahaa."

        Ainahan sammutin on hyväksi autossa, ei tuo kyseinen aut ole mikään poikkeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "BMWn moottoripaloja on ollut viime aikoina runsaasti."

        Niin on, uudehkoissa dieselmoottorisissa autoissa. Tämä kyseinen tapaus on bensamoottorilla ja vuosimallia 2005.

        "Takaisinkutsuja ollut niin sähkövikojen kuin egr-vikojenkin aiheuttamien palojen takia."

        On niitä toki ollut, mutta tuohon kyseessä olevaan autoon ei ole ollut mainitsemiasi takaisinkutsuja. Takaisinkutsut on ihan netissä nähtävillä, josta asia on helppo tarkistaa.

        "Kannattaa olla varuillaan liikenteeseen lähtiessä, ja ottaa 12kg sammutin mukaan. Ja tietenkin taksirahaa."

        Ainahan sammutin on hyväksi autossa, ei tuo kyseinen aut ole mikään poikkeus.

        "kyseessä olevaan autoon ei ole ollut mainitsemiasi takaisinkutsuja"

        No kyseiseen autoon on kuitenkin ollut takaisinkutsu akkukaapelien aiheuttamien palojen takia. Mutta bimmeri egr vika kuulostaa aina riskiltä.

        https://blog.bavauto.com/11222/bmw-e60-recall/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kyseessä olevaan autoon ei ole ollut mainitsemiasi takaisinkutsuja"

        No kyseiseen autoon on kuitenkin ollut takaisinkutsu akkukaapelien aiheuttamien palojen takia. Mutta bimmeri egr vika kuulostaa aina riskiltä.

        https://blog.bavauto.com/11222/bmw-e60-recall/

        En ihan nyt pysty keksimään miten 8 vuotta sitten tehty takaisinkutsu (ja todennäköisesti kyseisenkin auton kohdalla korjattu takaisinkutsu) sytyttäisi auton palamaan, kun siinä on ihan eri vikaan viittaavia vikakoodeja.

        Mutta saahan sitä vääntää toki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ihan nyt pysty keksimään miten 8 vuotta sitten tehty takaisinkutsu (ja todennäköisesti kyseisenkin auton kohdalla korjattu takaisinkutsu) sytyttäisi auton palamaan, kun siinä on ihan eri vikaan viittaavia vikakoodeja.

        Mutta saahan sitä vääntää toki.

        Niin saathan sinä toki vääntää, mutta niin vaan tuossakin bimmerissä on ollut paloon johtava vika. Jos se nyt ei noiden akkukaapelien takia syty, niin se pyrkii syttymään jostain muusta syystä. Se nyt vaan on ollut viimoset 20 vuotta bemujen kanssa niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin saathan sinä toki vääntää, mutta niin vaan tuossakin bimmerissä on ollut paloon johtava vika. Jos se nyt ei noiden akkukaapelien takia syty, niin se pyrkii syttymään jostain muusta syystä. Se nyt vaan on ollut viimoset 20 vuotta bemujen kanssa niin.

        "Jos se nyt ei noiden akkukaapelien takia syty, niin se pyrkii syttymään jostain muusta syystä. "

        Aikamoista diipadaapaa nyt päästelet, olisko sulla tohon alkuperäisen vianselvittämiseen mitään ehdotusta. Voit perustaa vaikka oman ketjun purkauksellesi palavista bemareista jos ne jotenkin sulla on elämäntehtävänä.

        Ei mulla tämän enempää, koita jaksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos se nyt ei noiden akkukaapelien takia syty, niin se pyrkii syttymään jostain muusta syystä. "

        Aikamoista diipadaapaa nyt päästelet, olisko sulla tohon alkuperäisen vianselvittämiseen mitään ehdotusta. Voit perustaa vaikka oman ketjun purkauksellesi palavista bemareista jos ne jotenkin sulla on elämäntehtävänä.

        Ei mulla tämän enempää, koita jaksella.

        Koita nyt itse jaksella, jotenkin paistaa läpi että hermot meni vaikka ihan syyttä. Fakta on että bemarit olleet erittäin kovia palamaan viime vuosikymmeninä.

        Keskivertoa enemmän huolestuttavaa jos BMW EGR vika. Suosittelisin korja(utt)amaan vian tai vaihtamaan autoa, muuten saattaa pian tulla pelastuslaitokselle ekstra rapeaa lippisjonnea irtotettavaksi penkin jäänteistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ihan nyt pysty keksimään miten 8 vuotta sitten tehty takaisinkutsu (ja todennäköisesti kyseisenkin auton kohdalla korjattu takaisinkutsu) sytyttäisi auton palamaan, kun siinä on ihan eri vikaan viittaavia vikakoodeja.

        Mutta saahan sitä vääntää toki.

        Nythän tuli just uusi takaisinkutsu tosta akkukaapelin haaroituskohdan mahdollisesta korrosiosta, joka voi aiheuttaa jännitteen laskun auton elektroniikassa tai aiheuttaa oikkarin, oikkari puolestaan voi johtaa syttymiseen. Eli kyllä näin 9 vuotta sittenkin tehty takaisinkutsu voi olla vielä korjaamatta, kun sitä ei sillon 9vuotta sitten korjattu kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän tuli just uusi takaisinkutsu tosta akkukaapelin haaroituskohdan mahdollisesta korrosiosta, joka voi aiheuttaa jännitteen laskun auton elektroniikassa tai aiheuttaa oikkarin, oikkari puolestaan voi johtaa syttymiseen. Eli kyllä näin 9 vuotta sittenkin tehty takaisinkutsu voi olla vielä korjaamatta, kun sitä ei sillon 9vuotta sitten korjattu kunnolla.

        Miten korroosio aiheuttaa oikarin?

        Ymmärrän kyllä että se voi aiheuttaa huonon kontaktin tai jopa katkosen mutta oikari?


    • Anonyymi

      Karstainen kikuli vain usvaa putkeen kaasupohjassa pohjoiseen nii lähtee kökkäreet liikkeelle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1391
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1205
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      984
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      924
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      808
    Aihe