Tärähti bemariin vikakoodit p0401 pakokaasujen takasinkierrätysjärjestelmän (egr ) virtauksen puutteellisuus. Ja sitte vielä p2620 kaasuläpän asento ulostulo virtapiiri/ avoin.
Mitähä tämmöset meinaa ja miten niitä lähtis korjaamaan? Joku viisaampi vois auttaa :)
Bmw 525 vm2005 e61
13
1568
Vastaukset
- Anonyymi
Kaasuläpän asentotiedossa tai sen johdotuksessa on katkos. Jos löydät tuon osan autostasi ja osaat sen avata ja vielä katsoa, onko sähköiset kontaktit poikki jostakin, voit saada sen kuntoon.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=351664
Vika ei välttämättä ole sama kuin tuossa esimerkissä.
Jos ja kun et tuota kuntoon saa, on aika ostaa uusi. Hintaluokka noin 160 - 200 euroa tarvikeosana. Jos haet BMW-kaupasta BMW-osan niin en uskalla edes arvailla paljonko tuo voi maksaa.
Jos koodi löytyy vielä uuden osan asennuksen jälkeenkin, on aika alkaa selvittämään johtosarjan kuntoa.
Ainakin diesel-moottorilla varustetuissa autoissa koodi p2620 estää tiettyjen pakokaasupuhdistustoimintojen toteutumisen, joten pieni mahdollisuus on, että EGR alkaa toimimaan kuin "itsestään" kunhan kaasuläppäkotelo on kunnossa.- Anonyymi
Suomeksi: moottoripaloa pukkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomeksi: moottoripaloa pukkaa.
Mikähän siellä palaisi?
Niin kauan kuin polttoaine pysyy putkissa ja letkuissa niin paloriski on sangen pieni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän siellä palaisi?
Niin kauan kuin polttoaine pysyy putkissa ja letkuissa niin paloriski on sangen pieni.BMWn moottoripaloja on ollut viime aikoina runsaasti. No kyllähän se polttoainekin lopulta palaa kun palaa koko auto. Takaisinkutsuja ollut niin sähkövikojen kuin egr-vikojenkin aiheuttamien palojen takia. Kannattaa olla varuillaan liikenteeseen lähtiessä, ja ottaa 12kg sammutin mukaan. Ja tietenkin taksirahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BMWn moottoripaloja on ollut viime aikoina runsaasti. No kyllähän se polttoainekin lopulta palaa kun palaa koko auto. Takaisinkutsuja ollut niin sähkövikojen kuin egr-vikojenkin aiheuttamien palojen takia. Kannattaa olla varuillaan liikenteeseen lähtiessä, ja ottaa 12kg sammutin mukaan. Ja tietenkin taksirahaa.
"BMWn moottoripaloja on ollut viime aikoina runsaasti."
Niin on, uudehkoissa dieselmoottorisissa autoissa. Tämä kyseinen tapaus on bensamoottorilla ja vuosimallia 2005.
"Takaisinkutsuja ollut niin sähkövikojen kuin egr-vikojenkin aiheuttamien palojen takia."
On niitä toki ollut, mutta tuohon kyseessä olevaan autoon ei ole ollut mainitsemiasi takaisinkutsuja. Takaisinkutsut on ihan netissä nähtävillä, josta asia on helppo tarkistaa.
"Kannattaa olla varuillaan liikenteeseen lähtiessä, ja ottaa 12kg sammutin mukaan. Ja tietenkin taksirahaa."
Ainahan sammutin on hyväksi autossa, ei tuo kyseinen aut ole mikään poikkeus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"BMWn moottoripaloja on ollut viime aikoina runsaasti."
Niin on, uudehkoissa dieselmoottorisissa autoissa. Tämä kyseinen tapaus on bensamoottorilla ja vuosimallia 2005.
"Takaisinkutsuja ollut niin sähkövikojen kuin egr-vikojenkin aiheuttamien palojen takia."
On niitä toki ollut, mutta tuohon kyseessä olevaan autoon ei ole ollut mainitsemiasi takaisinkutsuja. Takaisinkutsut on ihan netissä nähtävillä, josta asia on helppo tarkistaa.
"Kannattaa olla varuillaan liikenteeseen lähtiessä, ja ottaa 12kg sammutin mukaan. Ja tietenkin taksirahaa."
Ainahan sammutin on hyväksi autossa, ei tuo kyseinen aut ole mikään poikkeus."kyseessä olevaan autoon ei ole ollut mainitsemiasi takaisinkutsuja"
No kyseiseen autoon on kuitenkin ollut takaisinkutsu akkukaapelien aiheuttamien palojen takia. Mutta bimmeri egr vika kuulostaa aina riskiltä.
https://blog.bavauto.com/11222/bmw-e60-recall/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kyseessä olevaan autoon ei ole ollut mainitsemiasi takaisinkutsuja"
No kyseiseen autoon on kuitenkin ollut takaisinkutsu akkukaapelien aiheuttamien palojen takia. Mutta bimmeri egr vika kuulostaa aina riskiltä.
https://blog.bavauto.com/11222/bmw-e60-recall/En ihan nyt pysty keksimään miten 8 vuotta sitten tehty takaisinkutsu (ja todennäköisesti kyseisenkin auton kohdalla korjattu takaisinkutsu) sytyttäisi auton palamaan, kun siinä on ihan eri vikaan viittaavia vikakoodeja.
Mutta saahan sitä vääntää toki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ihan nyt pysty keksimään miten 8 vuotta sitten tehty takaisinkutsu (ja todennäköisesti kyseisenkin auton kohdalla korjattu takaisinkutsu) sytyttäisi auton palamaan, kun siinä on ihan eri vikaan viittaavia vikakoodeja.
Mutta saahan sitä vääntää toki.Niin saathan sinä toki vääntää, mutta niin vaan tuossakin bimmerissä on ollut paloon johtava vika. Jos se nyt ei noiden akkukaapelien takia syty, niin se pyrkii syttymään jostain muusta syystä. Se nyt vaan on ollut viimoset 20 vuotta bemujen kanssa niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin saathan sinä toki vääntää, mutta niin vaan tuossakin bimmerissä on ollut paloon johtava vika. Jos se nyt ei noiden akkukaapelien takia syty, niin se pyrkii syttymään jostain muusta syystä. Se nyt vaan on ollut viimoset 20 vuotta bemujen kanssa niin.
"Jos se nyt ei noiden akkukaapelien takia syty, niin se pyrkii syttymään jostain muusta syystä. "
Aikamoista diipadaapaa nyt päästelet, olisko sulla tohon alkuperäisen vianselvittämiseen mitään ehdotusta. Voit perustaa vaikka oman ketjun purkauksellesi palavista bemareista jos ne jotenkin sulla on elämäntehtävänä.
Ei mulla tämän enempää, koita jaksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos se nyt ei noiden akkukaapelien takia syty, niin se pyrkii syttymään jostain muusta syystä. "
Aikamoista diipadaapaa nyt päästelet, olisko sulla tohon alkuperäisen vianselvittämiseen mitään ehdotusta. Voit perustaa vaikka oman ketjun purkauksellesi palavista bemareista jos ne jotenkin sulla on elämäntehtävänä.
Ei mulla tämän enempää, koita jaksella.Koita nyt itse jaksella, jotenkin paistaa läpi että hermot meni vaikka ihan syyttä. Fakta on että bemarit olleet erittäin kovia palamaan viime vuosikymmeninä.
Keskivertoa enemmän huolestuttavaa jos BMW EGR vika. Suosittelisin korja(utt)amaan vian tai vaihtamaan autoa, muuten saattaa pian tulla pelastuslaitokselle ekstra rapeaa lippisjonnea irtotettavaksi penkin jäänteistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ihan nyt pysty keksimään miten 8 vuotta sitten tehty takaisinkutsu (ja todennäköisesti kyseisenkin auton kohdalla korjattu takaisinkutsu) sytyttäisi auton palamaan, kun siinä on ihan eri vikaan viittaavia vikakoodeja.
Mutta saahan sitä vääntää toki.Nythän tuli just uusi takaisinkutsu tosta akkukaapelin haaroituskohdan mahdollisesta korrosiosta, joka voi aiheuttaa jännitteen laskun auton elektroniikassa tai aiheuttaa oikkarin, oikkari puolestaan voi johtaa syttymiseen. Eli kyllä näin 9 vuotta sittenkin tehty takaisinkutsu voi olla vielä korjaamatta, kun sitä ei sillon 9vuotta sitten korjattu kunnolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nythän tuli just uusi takaisinkutsu tosta akkukaapelin haaroituskohdan mahdollisesta korrosiosta, joka voi aiheuttaa jännitteen laskun auton elektroniikassa tai aiheuttaa oikkarin, oikkari puolestaan voi johtaa syttymiseen. Eli kyllä näin 9 vuotta sittenkin tehty takaisinkutsu voi olla vielä korjaamatta, kun sitä ei sillon 9vuotta sitten korjattu kunnolla.
Miten korroosio aiheuttaa oikarin?
Ymmärrän kyllä että se voi aiheuttaa huonon kontaktin tai jopa katkosen mutta oikari?
- Anonyymi
Karstainen kikuli vain usvaa putkeen kaasupohjassa pohjoiseen nii lähtee kökkäreet liikkeelle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371391
- 671205
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106808