Bmw 525 vm2005 e61

Anonyymi

Tärähti bemariin vikakoodit p0401 pakokaasujen takasinkierrätysjärjestelmän (egr ) virtauksen puutteellisuus. Ja sitte vielä p2620 kaasuläpän asento ulostulo virtapiiri/ avoin.
Mitähä tämmöset meinaa ja miten niitä lähtis korjaamaan? Joku viisaampi vois auttaa :)

13

1749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaasuläpän asentotiedossa tai sen johdotuksessa on katkos. Jos löydät tuon osan autostasi ja osaat sen avata ja vielä katsoa, onko sähköiset kontaktit poikki jostakin, voit saada sen kuntoon.

      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=351664

      Vika ei välttämättä ole sama kuin tuossa esimerkissä.

      Jos ja kun et tuota kuntoon saa, on aika ostaa uusi. Hintaluokka noin 160 - 200 euroa tarvikeosana. Jos haet BMW-kaupasta BMW-osan niin en uskalla edes arvailla paljonko tuo voi maksaa.

      Jos koodi löytyy vielä uuden osan asennuksen jälkeenkin, on aika alkaa selvittämään johtosarjan kuntoa.

      Ainakin diesel-moottorilla varustetuissa autoissa koodi p2620 estää tiettyjen pakokaasupuhdistustoimintojen toteutumisen, joten pieni mahdollisuus on, että EGR alkaa toimimaan kuin "itsestään" kunhan kaasuläppäkotelo on kunnossa.

      • Anonyymi

        Suomeksi: moottoripaloa pukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeksi: moottoripaloa pukkaa.

        Mikähän siellä palaisi?

        Niin kauan kuin polttoaine pysyy putkissa ja letkuissa niin paloriski on sangen pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän siellä palaisi?

        Niin kauan kuin polttoaine pysyy putkissa ja letkuissa niin paloriski on sangen pieni.

        BMWn moottoripaloja on ollut viime aikoina runsaasti. No kyllähän se polttoainekin lopulta palaa kun palaa koko auto. Takaisinkutsuja ollut niin sähkövikojen kuin egr-vikojenkin aiheuttamien palojen takia. Kannattaa olla varuillaan liikenteeseen lähtiessä, ja ottaa 12kg sammutin mukaan. Ja tietenkin taksirahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BMWn moottoripaloja on ollut viime aikoina runsaasti. No kyllähän se polttoainekin lopulta palaa kun palaa koko auto. Takaisinkutsuja ollut niin sähkövikojen kuin egr-vikojenkin aiheuttamien palojen takia. Kannattaa olla varuillaan liikenteeseen lähtiessä, ja ottaa 12kg sammutin mukaan. Ja tietenkin taksirahaa.

        "BMWn moottoripaloja on ollut viime aikoina runsaasti."

        Niin on, uudehkoissa dieselmoottorisissa autoissa. Tämä kyseinen tapaus on bensamoottorilla ja vuosimallia 2005.

        "Takaisinkutsuja ollut niin sähkövikojen kuin egr-vikojenkin aiheuttamien palojen takia."

        On niitä toki ollut, mutta tuohon kyseessä olevaan autoon ei ole ollut mainitsemiasi takaisinkutsuja. Takaisinkutsut on ihan netissä nähtävillä, josta asia on helppo tarkistaa.

        "Kannattaa olla varuillaan liikenteeseen lähtiessä, ja ottaa 12kg sammutin mukaan. Ja tietenkin taksirahaa."

        Ainahan sammutin on hyväksi autossa, ei tuo kyseinen aut ole mikään poikkeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "BMWn moottoripaloja on ollut viime aikoina runsaasti."

        Niin on, uudehkoissa dieselmoottorisissa autoissa. Tämä kyseinen tapaus on bensamoottorilla ja vuosimallia 2005.

        "Takaisinkutsuja ollut niin sähkövikojen kuin egr-vikojenkin aiheuttamien palojen takia."

        On niitä toki ollut, mutta tuohon kyseessä olevaan autoon ei ole ollut mainitsemiasi takaisinkutsuja. Takaisinkutsut on ihan netissä nähtävillä, josta asia on helppo tarkistaa.

        "Kannattaa olla varuillaan liikenteeseen lähtiessä, ja ottaa 12kg sammutin mukaan. Ja tietenkin taksirahaa."

        Ainahan sammutin on hyväksi autossa, ei tuo kyseinen aut ole mikään poikkeus.

        "kyseessä olevaan autoon ei ole ollut mainitsemiasi takaisinkutsuja"

        No kyseiseen autoon on kuitenkin ollut takaisinkutsu akkukaapelien aiheuttamien palojen takia. Mutta bimmeri egr vika kuulostaa aina riskiltä.

        https://blog.bavauto.com/11222/bmw-e60-recall/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kyseessä olevaan autoon ei ole ollut mainitsemiasi takaisinkutsuja"

        No kyseiseen autoon on kuitenkin ollut takaisinkutsu akkukaapelien aiheuttamien palojen takia. Mutta bimmeri egr vika kuulostaa aina riskiltä.

        https://blog.bavauto.com/11222/bmw-e60-recall/

        En ihan nyt pysty keksimään miten 8 vuotta sitten tehty takaisinkutsu (ja todennäköisesti kyseisenkin auton kohdalla korjattu takaisinkutsu) sytyttäisi auton palamaan, kun siinä on ihan eri vikaan viittaavia vikakoodeja.

        Mutta saahan sitä vääntää toki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ihan nyt pysty keksimään miten 8 vuotta sitten tehty takaisinkutsu (ja todennäköisesti kyseisenkin auton kohdalla korjattu takaisinkutsu) sytyttäisi auton palamaan, kun siinä on ihan eri vikaan viittaavia vikakoodeja.

        Mutta saahan sitä vääntää toki.

        Niin saathan sinä toki vääntää, mutta niin vaan tuossakin bimmerissä on ollut paloon johtava vika. Jos se nyt ei noiden akkukaapelien takia syty, niin se pyrkii syttymään jostain muusta syystä. Se nyt vaan on ollut viimoset 20 vuotta bemujen kanssa niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin saathan sinä toki vääntää, mutta niin vaan tuossakin bimmerissä on ollut paloon johtava vika. Jos se nyt ei noiden akkukaapelien takia syty, niin se pyrkii syttymään jostain muusta syystä. Se nyt vaan on ollut viimoset 20 vuotta bemujen kanssa niin.

        "Jos se nyt ei noiden akkukaapelien takia syty, niin se pyrkii syttymään jostain muusta syystä. "

        Aikamoista diipadaapaa nyt päästelet, olisko sulla tohon alkuperäisen vianselvittämiseen mitään ehdotusta. Voit perustaa vaikka oman ketjun purkauksellesi palavista bemareista jos ne jotenkin sulla on elämäntehtävänä.

        Ei mulla tämän enempää, koita jaksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos se nyt ei noiden akkukaapelien takia syty, niin se pyrkii syttymään jostain muusta syystä. "

        Aikamoista diipadaapaa nyt päästelet, olisko sulla tohon alkuperäisen vianselvittämiseen mitään ehdotusta. Voit perustaa vaikka oman ketjun purkauksellesi palavista bemareista jos ne jotenkin sulla on elämäntehtävänä.

        Ei mulla tämän enempää, koita jaksella.

        Koita nyt itse jaksella, jotenkin paistaa läpi että hermot meni vaikka ihan syyttä. Fakta on että bemarit olleet erittäin kovia palamaan viime vuosikymmeninä.

        Keskivertoa enemmän huolestuttavaa jos BMW EGR vika. Suosittelisin korja(utt)amaan vian tai vaihtamaan autoa, muuten saattaa pian tulla pelastuslaitokselle ekstra rapeaa lippisjonnea irtotettavaksi penkin jäänteistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ihan nyt pysty keksimään miten 8 vuotta sitten tehty takaisinkutsu (ja todennäköisesti kyseisenkin auton kohdalla korjattu takaisinkutsu) sytyttäisi auton palamaan, kun siinä on ihan eri vikaan viittaavia vikakoodeja.

        Mutta saahan sitä vääntää toki.

        Nythän tuli just uusi takaisinkutsu tosta akkukaapelin haaroituskohdan mahdollisesta korrosiosta, joka voi aiheuttaa jännitteen laskun auton elektroniikassa tai aiheuttaa oikkarin, oikkari puolestaan voi johtaa syttymiseen. Eli kyllä näin 9 vuotta sittenkin tehty takaisinkutsu voi olla vielä korjaamatta, kun sitä ei sillon 9vuotta sitten korjattu kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän tuli just uusi takaisinkutsu tosta akkukaapelin haaroituskohdan mahdollisesta korrosiosta, joka voi aiheuttaa jännitteen laskun auton elektroniikassa tai aiheuttaa oikkarin, oikkari puolestaan voi johtaa syttymiseen. Eli kyllä näin 9 vuotta sittenkin tehty takaisinkutsu voi olla vielä korjaamatta, kun sitä ei sillon 9vuotta sitten korjattu kunnolla.

        Miten korroosio aiheuttaa oikarin?

        Ymmärrän kyllä että se voi aiheuttaa huonon kontaktin tai jopa katkosen mutta oikari?


    • Anonyymi

      Karstainen kikuli vain usvaa putkeen kaasupohjassa pohjoiseen nii lähtee kökkäreet liikkeelle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihana on nähdä edes ohimennen

      Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      202
      13236
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

      Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      82
      6305
    3. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

      Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      131
      6239
    4. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5582
    5. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      98
      4510
    6. Aamu on aina iltaa viisaampi.

      Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      4472
    7. Moi kuumis.

      Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4362
    8. Saattaisimme olla yhdessä

      Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      42
      4271
    9. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

      Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      33
      4248
    10. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

      Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      48
      3767
    Aihe