Bmw 525 vm2005 e61

Anonyymi

Tärähti bemariin vikakoodit p0401 pakokaasujen takasinkierrätysjärjestelmän (egr ) virtauksen puutteellisuus. Ja sitte vielä p2620 kaasuläpän asento ulostulo virtapiiri/ avoin.
Mitähä tämmöset meinaa ja miten niitä lähtis korjaamaan? Joku viisaampi vois auttaa :)

13

1856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaasuläpän asentotiedossa tai sen johdotuksessa on katkos. Jos löydät tuon osan autostasi ja osaat sen avata ja vielä katsoa, onko sähköiset kontaktit poikki jostakin, voit saada sen kuntoon.

      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=351664

      Vika ei välttämättä ole sama kuin tuossa esimerkissä.

      Jos ja kun et tuota kuntoon saa, on aika ostaa uusi. Hintaluokka noin 160 - 200 euroa tarvikeosana. Jos haet BMW-kaupasta BMW-osan niin en uskalla edes arvailla paljonko tuo voi maksaa.

      Jos koodi löytyy vielä uuden osan asennuksen jälkeenkin, on aika alkaa selvittämään johtosarjan kuntoa.

      Ainakin diesel-moottorilla varustetuissa autoissa koodi p2620 estää tiettyjen pakokaasupuhdistustoimintojen toteutumisen, joten pieni mahdollisuus on, että EGR alkaa toimimaan kuin "itsestään" kunhan kaasuläppäkotelo on kunnossa.

      • Anonyymi

        Suomeksi: moottoripaloa pukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeksi: moottoripaloa pukkaa.

        Mikähän siellä palaisi?

        Niin kauan kuin polttoaine pysyy putkissa ja letkuissa niin paloriski on sangen pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän siellä palaisi?

        Niin kauan kuin polttoaine pysyy putkissa ja letkuissa niin paloriski on sangen pieni.

        BMWn moottoripaloja on ollut viime aikoina runsaasti. No kyllähän se polttoainekin lopulta palaa kun palaa koko auto. Takaisinkutsuja ollut niin sähkövikojen kuin egr-vikojenkin aiheuttamien palojen takia. Kannattaa olla varuillaan liikenteeseen lähtiessä, ja ottaa 12kg sammutin mukaan. Ja tietenkin taksirahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BMWn moottoripaloja on ollut viime aikoina runsaasti. No kyllähän se polttoainekin lopulta palaa kun palaa koko auto. Takaisinkutsuja ollut niin sähkövikojen kuin egr-vikojenkin aiheuttamien palojen takia. Kannattaa olla varuillaan liikenteeseen lähtiessä, ja ottaa 12kg sammutin mukaan. Ja tietenkin taksirahaa.

        "BMWn moottoripaloja on ollut viime aikoina runsaasti."

        Niin on, uudehkoissa dieselmoottorisissa autoissa. Tämä kyseinen tapaus on bensamoottorilla ja vuosimallia 2005.

        "Takaisinkutsuja ollut niin sähkövikojen kuin egr-vikojenkin aiheuttamien palojen takia."

        On niitä toki ollut, mutta tuohon kyseessä olevaan autoon ei ole ollut mainitsemiasi takaisinkutsuja. Takaisinkutsut on ihan netissä nähtävillä, josta asia on helppo tarkistaa.

        "Kannattaa olla varuillaan liikenteeseen lähtiessä, ja ottaa 12kg sammutin mukaan. Ja tietenkin taksirahaa."

        Ainahan sammutin on hyväksi autossa, ei tuo kyseinen aut ole mikään poikkeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "BMWn moottoripaloja on ollut viime aikoina runsaasti."

        Niin on, uudehkoissa dieselmoottorisissa autoissa. Tämä kyseinen tapaus on bensamoottorilla ja vuosimallia 2005.

        "Takaisinkutsuja ollut niin sähkövikojen kuin egr-vikojenkin aiheuttamien palojen takia."

        On niitä toki ollut, mutta tuohon kyseessä olevaan autoon ei ole ollut mainitsemiasi takaisinkutsuja. Takaisinkutsut on ihan netissä nähtävillä, josta asia on helppo tarkistaa.

        "Kannattaa olla varuillaan liikenteeseen lähtiessä, ja ottaa 12kg sammutin mukaan. Ja tietenkin taksirahaa."

        Ainahan sammutin on hyväksi autossa, ei tuo kyseinen aut ole mikään poikkeus.

        "kyseessä olevaan autoon ei ole ollut mainitsemiasi takaisinkutsuja"

        No kyseiseen autoon on kuitenkin ollut takaisinkutsu akkukaapelien aiheuttamien palojen takia. Mutta bimmeri egr vika kuulostaa aina riskiltä.

        https://blog.bavauto.com/11222/bmw-e60-recall/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kyseessä olevaan autoon ei ole ollut mainitsemiasi takaisinkutsuja"

        No kyseiseen autoon on kuitenkin ollut takaisinkutsu akkukaapelien aiheuttamien palojen takia. Mutta bimmeri egr vika kuulostaa aina riskiltä.

        https://blog.bavauto.com/11222/bmw-e60-recall/

        En ihan nyt pysty keksimään miten 8 vuotta sitten tehty takaisinkutsu (ja todennäköisesti kyseisenkin auton kohdalla korjattu takaisinkutsu) sytyttäisi auton palamaan, kun siinä on ihan eri vikaan viittaavia vikakoodeja.

        Mutta saahan sitä vääntää toki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ihan nyt pysty keksimään miten 8 vuotta sitten tehty takaisinkutsu (ja todennäköisesti kyseisenkin auton kohdalla korjattu takaisinkutsu) sytyttäisi auton palamaan, kun siinä on ihan eri vikaan viittaavia vikakoodeja.

        Mutta saahan sitä vääntää toki.

        Niin saathan sinä toki vääntää, mutta niin vaan tuossakin bimmerissä on ollut paloon johtava vika. Jos se nyt ei noiden akkukaapelien takia syty, niin se pyrkii syttymään jostain muusta syystä. Se nyt vaan on ollut viimoset 20 vuotta bemujen kanssa niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin saathan sinä toki vääntää, mutta niin vaan tuossakin bimmerissä on ollut paloon johtava vika. Jos se nyt ei noiden akkukaapelien takia syty, niin se pyrkii syttymään jostain muusta syystä. Se nyt vaan on ollut viimoset 20 vuotta bemujen kanssa niin.

        "Jos se nyt ei noiden akkukaapelien takia syty, niin se pyrkii syttymään jostain muusta syystä. "

        Aikamoista diipadaapaa nyt päästelet, olisko sulla tohon alkuperäisen vianselvittämiseen mitään ehdotusta. Voit perustaa vaikka oman ketjun purkauksellesi palavista bemareista jos ne jotenkin sulla on elämäntehtävänä.

        Ei mulla tämän enempää, koita jaksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos se nyt ei noiden akkukaapelien takia syty, niin se pyrkii syttymään jostain muusta syystä. "

        Aikamoista diipadaapaa nyt päästelet, olisko sulla tohon alkuperäisen vianselvittämiseen mitään ehdotusta. Voit perustaa vaikka oman ketjun purkauksellesi palavista bemareista jos ne jotenkin sulla on elämäntehtävänä.

        Ei mulla tämän enempää, koita jaksella.

        Koita nyt itse jaksella, jotenkin paistaa läpi että hermot meni vaikka ihan syyttä. Fakta on että bemarit olleet erittäin kovia palamaan viime vuosikymmeninä.

        Keskivertoa enemmän huolestuttavaa jos BMW EGR vika. Suosittelisin korja(utt)amaan vian tai vaihtamaan autoa, muuten saattaa pian tulla pelastuslaitokselle ekstra rapeaa lippisjonnea irtotettavaksi penkin jäänteistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ihan nyt pysty keksimään miten 8 vuotta sitten tehty takaisinkutsu (ja todennäköisesti kyseisenkin auton kohdalla korjattu takaisinkutsu) sytyttäisi auton palamaan, kun siinä on ihan eri vikaan viittaavia vikakoodeja.

        Mutta saahan sitä vääntää toki.

        Nythän tuli just uusi takaisinkutsu tosta akkukaapelin haaroituskohdan mahdollisesta korrosiosta, joka voi aiheuttaa jännitteen laskun auton elektroniikassa tai aiheuttaa oikkarin, oikkari puolestaan voi johtaa syttymiseen. Eli kyllä näin 9 vuotta sittenkin tehty takaisinkutsu voi olla vielä korjaamatta, kun sitä ei sillon 9vuotta sitten korjattu kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän tuli just uusi takaisinkutsu tosta akkukaapelin haaroituskohdan mahdollisesta korrosiosta, joka voi aiheuttaa jännitteen laskun auton elektroniikassa tai aiheuttaa oikkarin, oikkari puolestaan voi johtaa syttymiseen. Eli kyllä näin 9 vuotta sittenkin tehty takaisinkutsu voi olla vielä korjaamatta, kun sitä ei sillon 9vuotta sitten korjattu kunnolla.

        Miten korroosio aiheuttaa oikarin?

        Ymmärrän kyllä että se voi aiheuttaa huonon kontaktin tai jopa katkosen mutta oikari?


    • Anonyymi

      Karstainen kikuli vain usvaa putkeen kaasupohjassa pohjoiseen nii lähtee kökkäreet liikkeelle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      88
      9247
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      164
      5819
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      146
      5163
    4. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      12
      4543
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      38
      4138
    6. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      86
      3509
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      58
      3444
    8. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      110
      2821
    9. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2811
    10. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      44
      2790
    Aihe