Kuukausi nastoilla

Anonyymi

Ajelin kuukauden verran nastarenkailla varustetulla autolla ja en voi kuin ihmetellä miksi joku haluaa niitä haluaa käyttää. Täysin järjen vastaista toimintaa rouhia paljasta asvalttia päivästä toiseen. Vitutti joka kerta jo sadan metrin ajon jälkeen.

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nastarenkaat ovatkin ylivoimaiset vain liukkailla keleillä, johon ne onkin tarkoitettu. Suolalla, jota on edelleen kyllä ahkerasti levitelty, on varsinkin tänä talvena saatu suorastaan kesäkelit koko talven ajan. Kesärenkaatkin olisivat riittäneet.

      • Anonyymi

        Ahaa, eikö pudokkaan tarvinnut koskaan lähteä aamulla jäisille teillä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, eikö pudokkaan tarvinnut koskaan lähteä aamulla jäisille teillä??

        Minä olen lähtenyt jäisillekkin teille eikä ole haitannut yhtään. Kitkoilla vuodesta - 90.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen lähtenyt jäisillekkin teille eikä ole haitannut yhtään. Kitkoilla vuodesta - 90.

        Puhuit kesärenkaista, älä vaihda selitystäsi.


      • Anonyymi

        Moikka ! taas kerran, aloitit sitten heti aamusta..


      • Anonyymi

        Ajelin kuukauden verran kitkarenkailla varustetulla autolla ja en voi kuin ihmetellä miksi joku haluaa niitä haluaa käyttää. Täysin järjen vastaista toimintaa rouhia paljasta asvalttia päivästä toiseen. Vitutti joka kerta jo sadan metrin ajon jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen lähtenyt jäisillekkin teille eikä ole haitannut yhtään. Kitkoilla vuodesta - 90.

        Minä olen lähtenyt jäisillekkin teille eikä ole haitannut yhtään. Turvallisella Nastarenkaalla vuodesta - 90.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen lähtenyt jäisillekkin teille eikä ole haitannut yhtään. Turvallisella Nastarenkaalla vuodesta - 90.

        Minun käy sääliksi kun olet joutunut niin kauan sitä nastaropinaa kuuntelemaan. Eikö kukaan ole puhunut kunnon renkaista että olisit päässyt niistä urajyrsimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen lähtenyt jäisillekkin teille eikä ole haitannut yhtään. Turvallisella Nastarenkaalla vuodesta - 90.

        Olisi mielenkiintoista nähdä se kasa asfalttia, jonka olet nastarenkaillasi jyrsinyt teiden pinnasta. Sitä on tonnikaupalla irronnut mutta olet samalla tietysti työllistänyt asfalttiurakoitsijoita kaikki nämä vuodet. Olet tietysti myös suurella panoksellasi lisännyt autoilijoilta kerättäviä veroja, että kiitos myös siitä.
        Olet hyvässä tilanteessa, sillä jyrsittävää asfalttipintaa löytyy edelleen maastamme. Tosin määrärahat tiestön kunnostamiseen on vähissä ja osa asfalttiteistä revitään auki ja muutetaan sorateiksi. Mutta päätiestö on tietysti edelleen ja aina valmiina nastojen rouhimiseen ja uusiin syvempiin uriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista nähdä se kasa asfalttia, jonka olet nastarenkaillasi jyrsinyt teiden pinnasta. Sitä on tonnikaupalla irronnut mutta olet samalla tietysti työllistänyt asfalttiurakoitsijoita kaikki nämä vuodet. Olet tietysti myös suurella panoksellasi lisännyt autoilijoilta kerättäviä veroja, että kiitos myös siitä.
        Olet hyvässä tilanteessa, sillä jyrsittävää asfalttipintaa löytyy edelleen maastamme. Tosin määrärahat tiestön kunnostamiseen on vähissä ja osa asfalttiteistä revitään auki ja muutetaan sorateiksi. Mutta päätiestö on tietysti edelleen ja aina valmiina nastojen rouhimiseen ja uusiin syvempiin uriin.

        Varmaan nastarenkailla ajaneet ovat kuluttaneet tienpintoja vuosien aikana. Toisaalta nastarenkailla ajaneet ovat maksaneet kaikista tieliikenteeltä kerättävistä veroista 80-85%. Toisin sanoen asfalttipinnan kulutukset on kyllä maksettu moneen kertaan.

        Miten mitattaisiin sinun ’kulutuksesi’ suolauksen vahingoista? Siltojen ja muun tieinfran rapautumiset, autojen ruostumiset, pohjavesien pilaantumiset, luonnon saastumiset, asfaltin tikkoutumiset jne. Myös nastojen haittojen lisääminen, koska kemiallisella liukkaudentorjunnalla tiet pidetään märkinä ja sulina, jolloin nastojen kulutusvaikutus on suurinta.
        Kitkoilla ajavat maksavat vain 15-20% autoilijoilta kerättävistä veroista. Riittääköhän se edes noin 120.000 tonnin vuosittaisen suolamäärän kylvöön. Ehkä, mutta siitä johtuvien haittojen maksuun ei varmasti. Mitenkähän riittävät asfaltin rikkoutumistenkin korjauksiin. Asfalttiteitä muutetaan sorateiksi, koska asfaltin teräväreunaiser kuopat ja repeämät ovat vaarallisia tielläliikkuville, joten asfaltti revitään pois. Varaa ei ole korjata ja asfaltoida uudelleen, koska kitkailijoiden maksamat veromäärät eivät ole riittäviä siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan nastarenkailla ajaneet ovat kuluttaneet tienpintoja vuosien aikana. Toisaalta nastarenkailla ajaneet ovat maksaneet kaikista tieliikenteeltä kerättävistä veroista 80-85%. Toisin sanoen asfalttipinnan kulutukset on kyllä maksettu moneen kertaan.

        Miten mitattaisiin sinun ’kulutuksesi’ suolauksen vahingoista? Siltojen ja muun tieinfran rapautumiset, autojen ruostumiset, pohjavesien pilaantumiset, luonnon saastumiset, asfaltin tikkoutumiset jne. Myös nastojen haittojen lisääminen, koska kemiallisella liukkaudentorjunnalla tiet pidetään märkinä ja sulina, jolloin nastojen kulutusvaikutus on suurinta.
        Kitkoilla ajavat maksavat vain 15-20% autoilijoilta kerättävistä veroista. Riittääköhän se edes noin 120.000 tonnin vuosittaisen suolamäärän kylvöön. Ehkä, mutta siitä johtuvien haittojen maksuun ei varmasti. Mitenkähän riittävät asfaltin rikkoutumistenkin korjauksiin. Asfalttiteitä muutetaan sorateiksi, koska asfaltin teräväreunaiser kuopat ja repeämät ovat vaarallisia tielläliikkuville, joten asfaltti revitään pois. Varaa ei ole korjata ja asfaltoida uudelleen, koska kitkailijoiden maksamat veromäärät eivät ole riittäviä siihen.

        Mitä väliä sillä in kuka ne verot maksaa? Eikö olisi kaikkien veronmaksun kannalta hyvä asia, jos veroja ei tarvitsisi nykyisissä määrin käyttää tiestön urien paikkaamiseen? Silloin säästyisi veroja muihin kohteisiin. Muuten, mitä liikenteestä kerättävistä veroista kitkarenkaiden käyttäjät eivät eivät maksa?? Mitä ovat ne nastarenkaiden käyttäjien maksamat verot joihin kitkarenkailla ajavat eivät osallistu?
        NSTARENKAIDEN AIHEUTTAMAT VAURIOT JA HAITAT TIESTÖLLE OVAT AINA KITKARENKAITA SUUREMMAT. KATSOI ASIAA JA LASKI SEN MITEN TAHANSA. Tämä on monissa tutkimuksissa todettu. Eli on oikein, että juuri sinäkin maksat aiheuttamistasi tuhoista ja haitoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä väliä sillä in kuka ne verot maksaa? Eikö olisi kaikkien veronmaksun kannalta hyvä asia, jos veroja ei tarvitsisi nykyisissä määrin käyttää tiestön urien paikkaamiseen? Silloin säästyisi veroja muihin kohteisiin. Muuten, mitä liikenteestä kerättävistä veroista kitkarenkaiden käyttäjät eivät eivät maksa?? Mitä ovat ne nastarenkaiden käyttäjien maksamat verot joihin kitkarenkailla ajavat eivät osallistu?
        NSTARENKAIDEN AIHEUTTAMAT VAURIOT JA HAITAT TIESTÖLLE OVAT AINA KITKARENKAITA SUUREMMAT. KATSOI ASIAA JA LASKI SEN MITEN TAHANSA. Tämä on monissa tutkimuksissa todettu. Eli on oikein, että juuri sinäkin maksat aiheuttamistasi tuhoista ja haitoista.

        Tietysti olisi mukavaa, jos verot olisivat pienempiä. Nyt tieliikenteeltä kerätään noin 8-10 kertaa se, mitä tieliikenteen hyväksi palautetaan.
        Nastoilla ajaa autoilijoista noin 80-85%, joten he maksavat veroistakin suunnilleen tuon osuuden. Näin yksinkertaista. Nastarenkailla ajavat maksavat kyllä kitkojen vaatiman suolauksen haitoistakin valtaosan. Tosin suolaushaitoista ei juurikaan ole esitetty kustannusarvioita eikä niistä juuri puhutakaan. Se ei tietenkään tarkoita, etteikö niitä olisi.

        Sitä ei kiellä kukaan, etteikö nastarenkaat kuluta asfalttiteitä enemmän kuin kitkat. Jos siis pitäydytään vain ja ainoastaan nastarenkaiden välittömissä kulutuksen aiheuttamissa vaurioissa, tietysti suolaus sinänsä edistää nastarenkaiden kuluttavaa vaikutusta, jos tietysti päästään eroon, jos suolaus lopetetaan eli osa kulutusvaurioista johtuu suolauksesta. Tiestöllä on kyllä muitakin vaurioita kuin kuluminen.

        Ja miksi sinun mielestäsi muita haittoja kuin nastarenkaiden aiheuttama kuluminen ei pitäisi mitenkään nostaa esiin, kun tieliikenteen haitoista puhutaan?

        Kaikki tiedämme, että tieliukkauden torjunnan keinot käytännössä on vain mekaaninen torjunta eli nastat, hiekoitus, jään ’karhuaminen’ pois tai kemiallinen eli suolaus tai muu kemikaalihoito. Hiekoitus ja jään koneellinen poisto on marginaalinen keino ja hyvin paikkakohtainen, joten jäljelle jää nastat ja suolaus. Siellä missä nastarenkaiden osuus on vähäisin, suolausta harjoitetaan huomattavasti enemmän eli täällä Helsingissä ja uudellamaalla ja eteläisessä Suomessa yleensäkin.
        Kumpikin vaurioittaa tienpintoja. Ja erityisesti nuo kemikaalit vahingoittavat vakavasti tienpintojen lisäksi luontoa ja rakennettua ympäristöä ja myös autoja.

        Minä ole ajanut kitkoilla jo kolmen viimeisen autoni kanssa, koska asun massiivisen suolauksen alueella eli Helsingissä eikä autonkäyttöni ole pakollista, jos kelit on huonot.
        Vaikka ajan kitkoilla, niin se ei estä minua näkemästä järkevästi eri vaihtoehtojen haittoja ja niistä koituvia kustannuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajelin kuukauden verran kitkarenkailla varustetulla autolla ja en voi kuin ihmetellä miksi joku haluaa niitä haluaa käyttää. Täysin järjen vastaista toimintaa rouhia paljasta asvalttia päivästä toiseen. Vitutti joka kerta jo sadan metrin ajon jälkeen.

        Mahtoi matka kestää, kun niin harmitti.


    • Anonyymi

      Olihan taas idioottimainen aloitus.

      • Anonyymi

        Aloittaja on henkisesti sairas. Terveellä ja normaalilla ihmisellä ei ole jatkuvaa tarvetta aloittaa uusia keskusteluja lähes päivittäin internettiin, ei vaikka jokin asia kovasti päätä kiristäisi. Aloittajan tyhmyydestä puolestaan kertoo se, että se kuvittelee näiden keskustelujen avaustensa jotenkin vähentävän ongelmansa, eli nastarenkaiden käyttäjien määrää. Näinhän ri tietenkään tapahdu, eikä ainakaan sen takia, että joku henkisesti sairas ja ahdistunut nimimerkki purkaa pahaa oloaan keskustelupalstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on henkisesti sairas. Terveellä ja normaalilla ihmisellä ei ole jatkuvaa tarvetta aloittaa uusia keskusteluja lähes päivittäin internettiin, ei vaikka jokin asia kovasti päätä kiristäisi. Aloittajan tyhmyydestä puolestaan kertoo se, että se kuvittelee näiden keskustelujen avaustensa jotenkin vähentävän ongelmansa, eli nastarenkaiden käyttäjien määrää. Näinhän ri tietenkään tapahdu, eikä ainakaan sen takia, että joku henkisesti sairas ja ahdistunut nimimerkki purkaa pahaa oloaan keskustelupalstalla.

        Juuri näin, mutta näitähän meillä Suomessa, maailman onnellisimmassa maassa riittää.


    • Anonyymi

      Kitkoilla jo 30 vuotta. Kyllä se varmaan pokkaa vaatii kuluttaa nastoilla teiden pintoja. 50-luvulla ajettiin kesät talvet kesärenkailla, mutta silloin vielä osattiin ajaa olosuhteiden mukaan.

      • Anonyymi

        Joo mutta. Paljonko 50-luvulla oli päällystettyjä teitä?


      • Anonyymi

        Osattiinko? Ainakin onnettomuudet ja liikennekuolemat olivat moninkertaisia suhteessa liikennemääriin.
        Vielä 1970-luvun alussa liikenteessä kuoli yli viisinkertaisesti nykyisiin määriin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osattiinko? Ainakin onnettomuudet ja liikennekuolemat olivat moninkertaisia suhteessa liikennemääriin.
        Vielä 1970-luvun alussa liikenteessä kuoli yli viisinkertaisesti nykyisiin määriin verrattuna.

        Ja autoja liikenteessä monta kertaa vähemmän kuin nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja autoja liikenteessä monta kertaa vähemmän kuin nykyään.

        Jos kaikista nykyisistä autoista poistettaisiin : turvavyöt, ABS, "turvalyttääntyvät rakenteet", erinäiset "avustimet" yms. Millaiseksi luulisit tilastojen muuttuvan. Sinusta ei varmaan miksikään, vain nykyään ihminen osaa ajaa autoa, ennen ei osattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikista nykyisistä autoista poistettaisiin : turvavyöt, ABS, "turvalyttääntyvät rakenteet", erinäiset "avustimet" yms. Millaiseksi luulisit tilastojen muuttuvan. Sinusta ei varmaan miksikään, vain nykyään ihminen osaa ajaa autoa, ennen ei osattu.

        " Millaiseksi luulisit tilastojen muuttuvan. Sinusta ei varmaan miksikään, vain nykyään ihminen osaa ajaa autoa, ennen ei osattu."

        Miten ihmeestä tuollaisen kuvitelman mahdoit yllä olevasta kommentista itsellesi kehittää? Sisälukutaito ei taida olla parasta osaamisaluettasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Millaiseksi luulisit tilastojen muuttuvan. Sinusta ei varmaan miksikään, vain nykyään ihminen osaa ajaa autoa, ennen ei osattu."

        Miten ihmeestä tuollaisen kuvitelman mahdoit yllä olevasta kommentista itsellesi kehittää? Sisälukutaito ei taida olla parasta osaamisaluettasi.

        Kun kerran verrattiin eri vuosikymmenten onnettomuuksissa kuolleiden määriä, voi niihin määrien eroihin olla syitäkin, esim. autokannan laadussa/turvallisuudessa. Oma lukunsa on siinäkin, ettei 1970-luvullakaan ollut kännyköitä, joilla olisi hälytetty apua onnettomuuspaikoille, jolloin hoitoon pääsy viivästyi, lisäksi 50/60/70- luvuilla ajettiin myös enemmän maistissa suhteessa nykyaikaan, kun kiinnijäämisen riskiä ei juurikaan ollut.(Rangaistukset olivat kyllä kovia, jos kiinni jäi).


    • Anonyymi

      Minua haittaa nastojen rapina vaikka minulla on kitkat, joilla jo ajanut 20 vuotta pääkaupungin alueella sekä muutamat talvireissut maakuntiin 400-500 km:n päähän. Rapina kun voi kuulua viereisen auton nastarenkaista autoni sisään. Joillakin on todella äänekkäät renkaat. Mitenkähän heillä kuuluu auton sisälle se rapina? Ehkä ovat peltikorvia jos melulla ei ole väliä.

      • Anonyymi

        Minua haittaa kitkojen rapina vaikka minulla on kitkat, joilla jo ajanut 2 vuotta pääkaupungin alueella sekä muutamat talvireissut maakuntiin 400-500 km:n päähän. Rapinaa kun kuuluu vaikka muita autoja ei ole lähelläkään. Joillakin on todella äänekkäät kitkarenkaat. Mitenkähän heillä kuuluu auton sisälle se rapina? Ehkä ovat peltikorvia jos melulla ei ole väliä.


    • Anonyymi

      Nastarenkaita ei päällystetyillä teillä tarvitse ja enemmän haittaa yhteiskunnalla.

      • Anonyymi

        Tulisi hienoja lakeja.. "Ken autollansa päällystetyillä teillä ajaa, ei renkaissa saa olla nastoja, hän joka ajaa päällystämättömällä tiellä käyttäköön sellaisia renkaita kuin haluaa..." Olisi poliisilla kyllä valvomista.


    • Anonyymi

      Minua taas huolestuttaa etupäässä nämä henkisesti, ja ruumiillisesti sairaat yhä enevässä määrin lisääntyvat yksilöt, joilla ei ole mitää tajua elämästä. Kuka heidät tulevaisuudessa muka elättää?...

      • Anonyymi

        Olet huolestunut muiden terveydestä?? Eniten sinun kannattaisi miettiä omaa henkistä terveyttä! Kirjoituksistasi päätellen se on pahasti sairas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet huolestunut muiden terveydestä?? Eniten sinun kannattaisi miettiä omaa henkistä terveyttä! Kirjoituksistasi päätellen se on pahasti sairas.

        Mietippä vaan omaa mielenterveyttäsi. Siinä on se elämän mittainen urakka sinulle...


      • Anonyymi

        Lektro se mennä tuo viisi ja se on siinä niin että päivä sekä aito jämä kitka. Mutta kita mennä tänään ilta vähän mutta ei sittenkään. Siitä tuli eilen korte ja päivä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1706
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1325
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1220
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1216
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1193
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1086
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1075
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      1035
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      986
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      884
    Aihe