Itse teen mielelläni juttuja hetken mielijohteesta. On jopa hiukan vaikea tajuta, miten joku haluaa tehdä "lukujärjestyksen" vaikkapa vapaapäivälleen.
Millaisia kokemuksia muilla?
Esim. parisuhteessa, (mennyt tai nykyinen),jos toista häiritsee, että ei tiedä kaikkia asioita hyvissä ajoin etukäteen.
Ex-tempore -ihminen vai harkitsija?
18
1499
Vastaukset
- japanitar
ihminen olen lähinnä...tai joutunut opettelemaan sellaiseksi..Ehkä kaikki on silloin helpompaa, kun tietää, mitä tekee ja koska..Joskus se tosin häiritsee, kun kangistuu kaavoihinsa:))
- nainen
Minä olen samanlainen ex tempore-tyyppi. Mieheni hidas harkitsija, joten tasapainotamme hyvin toisiamme!
- Sib..e
ei mitään ristiriitoja aiheuta erilaiset temmot?
Asia, jonka voisin merkitä ylös, on toisen merk-
kipäivä.
En voisi elää "kronon" varassa. Olisin silloin
ajan vanki.
En myöskään ihan hatusta poimi jotain tekemistä,
sillä mietin hieman etukäteen, mitä voisi tehdä
vapaa-aikanani. Sitten hetken ollessa käsillä
saatan harkita uudelleen.Ilman rannekelloa tulin toimeen -74.-kännykkäaikaan;eikä tainnut ensimmäisissä kännyissä olla edes kelloa,enpä ainakaan käyttäneeni muista.
Koskaan en myöskään kalenteriin ole merkinnyt asioitani,vaikka yrittäjänä toimin-83.vuodesta asti.Nykyisin sairaseläkkeellä,mutta olen vieläkin'harrastaja'yrittäjä.
Vaimolla sensijaan on kalenteri ahkerassa käytössä.
Oma yritystrategia perustui pitkälti "häly lähtöihin",Joten puhelin oli kellokorttini ja pomoni ja olen kännyjen ilmaantumisen jälkeen ollut niiden ensimmäinen vastustaja ja mielelläni luopuisin siitä kokonaan.Vaan tuntuu,että olisin huono perheen isä,jos en olisi puhelimen tavoitettavissa.- japanitar
kun luulin sinustakin vallan muuta..:)
japanitar kirjoitti:
kun luulin sinustakin vallan muuta..:)
totuus tulee aina esiin,sori vaan jap...0;-))
Olen niin paljon puhelimen orja ollut,että arppien tulemisen myötä olen ollut nesteessä ja usein vielä yli sieraimien.Siksi ne ovat minulle kaiken pahan alku ja juuri.
Gms-puhelimet sentään näyttivät soittajan ja saattoi hieman taktikoida puhelujen kanssa.
Mutta kännyt silti ovat hyvin syvältä.
jk.Joskus jo olen painajaisunessa nähnyt,että päähän asennetaan kaikille sellainen "media siru",ettei kukaan pääse pakoon missään tilanteessa informaatiosaasteesta.Voi meitä poloisia silloin!
- JaskaJ40
Mitäs jos on sekä että? Jos nyt vaikka ajatellaan päätösten tekoa. Jos päätös on tehtävä nopeasti, se ei yleensä ole ongelma. Jos taas ei ole kiirettä, niin saatan kyllä harkita hyvinkin tarkkaan.
mustavalkoinen olin. Nyt sen huomaan :)
Sekä että, ilman muuta niin.
Asia voi jäädä ns. hautumaan, odottamaan aikoja parempia, joku toinen taas ei.- JaskaJ40
Sibone kirjoitti:
mustavalkoinen olin. Nyt sen huomaan :)
Sekä että, ilman muuta niin.
Asia voi jäädä ns. hautumaan, odottamaan aikoja parempia, joku toinen taas ei.Kyllä varmaan tuollaisia ääripään tyyppejäkin löytyy ja taidanpa tunteakin muutaman. Ehkä minäkin kallistun enemmän tuonne Ex-tempore puolelle tai ainakin minua vaivaa keskeneräiset asiat, eli mielummin heti kun huomenna. Tosin vapaa-aikana ja työssä taidan toimia hyvinkin toisistaan poikkeavalla tavalla. Lisäksi kulloinenkin fiilis vaikuttaa.
- japanitar
JaskaJ40 kirjoitti:
Kyllä varmaan tuollaisia ääripään tyyppejäkin löytyy ja taidanpa tunteakin muutaman. Ehkä minäkin kallistun enemmän tuonne Ex-tempore puolelle tai ainakin minua vaivaa keskeneräiset asiat, eli mielummin heti kun huomenna. Tosin vapaa-aikana ja työssä taidan toimia hyvinkin toisistaan poikkeavalla tavalla. Lisäksi kulloinenkin fiilis vaikuttaa.
vain iskostunut se, että minkä voit tehdä tänään älä jätä sitä huomiseen...Ja olen huomannut sen hyväksi ja käyttökelpoiseksi omassa elämässäni? Eipähän jää rästiin asioita, ja voi tehdä sen pohjalta suunnitelmia eteenpäinkin..:))
- JaskaJ40
japanitar kirjoitti:
vain iskostunut se, että minkä voit tehdä tänään älä jätä sitä huomiseen...Ja olen huomannut sen hyväksi ja käyttökelpoiseksi omassa elämässäni? Eipähän jää rästiin asioita, ja voi tehdä sen pohjalta suunnitelmia eteenpäinkin..:))
... malli. Parempi ainakin kun vatvoa asioita mielessään. Joskus vaan vastaan tulee sen verran isoja ja monimutkaisia juttuja, joita ei yksinkertaisesti voi päättää heti. Silloin ainakin minä kaipaa sitä harkinta-aikaa.
- japanitar
JaskaJ40 kirjoitti:
... malli. Parempi ainakin kun vatvoa asioita mielessään. Joskus vaan vastaan tulee sen verran isoja ja monimutkaisia juttuja, joita ei yksinkertaisesti voi päättää heti. Silloin ainakin minä kaipaa sitä harkinta-aikaa.
kaikki jää siihen paikkaan, jos antaisin itselleni periksi vähääkään:)) Luistan ja luistan kaikista asioista....Ne monimutkaisemmat kannattaakin sitten miettiä ajan kanssa..voi muuten tulla arvaamattomia seurauksia:) Oletko töissä vai, vapaalla?
- JaskaJ40
japanitar kirjoitti:
kaikki jää siihen paikkaan, jos antaisin itselleni periksi vähääkään:)) Luistan ja luistan kaikista asioista....Ne monimutkaisemmat kannattaakin sitten miettiä ajan kanssa..voi muuten tulla arvaamattomia seurauksia:) Oletko töissä vai, vapaalla?
Olen "työmies" ja nyt vietän piiiiiiiiiitkää perjantaita vapaalla. Entäs sinä? Niin niissä vaikeissa isoissa jutuissa toisaalta toivoo, että ratkaisu tulis joko ajan kanssa issekseen jostain muualta tai ainakin jotain helpotusta ratkaisun tekoon. Juu pikkuhommatkin jää äkkiä hoitamatta, ellei niitä hoida heti alta pois.
- japanitar
JaskaJ40 kirjoitti:
Olen "työmies" ja nyt vietän piiiiiiiiiitkää perjantaita vapaalla. Entäs sinä? Niin niissä vaikeissa isoissa jutuissa toisaalta toivoo, että ratkaisu tulis joko ajan kanssa issekseen jostain muualta tai ainakin jotain helpotusta ratkaisun tekoon. Juu pikkuhommatkin jää äkkiä hoitamatta, ellei niitä hoida heti alta pois.
ja opiskelen siinä sivussa:) Aina tänne palstalle kuitenkin pitää tukkia itsensä:))
JaskaJ40 kirjoitti:
Kyllä varmaan tuollaisia ääripään tyyppejäkin löytyy ja taidanpa tunteakin muutaman. Ehkä minäkin kallistun enemmän tuonne Ex-tempore puolelle tai ainakin minua vaivaa keskeneräiset asiat, eli mielummin heti kun huomenna. Tosin vapaa-aikana ja työssä taidan toimia hyvinkin toisistaan poikkeavalla tavalla. Lisäksi kulloinenkin fiilis vaikuttaa.
on tärkeä juttu joo!
Ja jos kovin ex-tempore toimii, ellei "pakko", voi monesta asiasta jäädä kovin pintapuolinen kuva. Hienoja vivahteita huomaamatta.
- MystikkoNainen
Työssäni joudun olemaan järjestelmällinen ja kalenterikin sanelee melko usein päivän tahdin.
Vapaa-aikaani en siksi mielelläni aikatauluta, vaikka onhan se kyllä niin että kun yksin perheen arkea häärää, on siinä väkisinkin tiettyjä juttuja melko kaavamaisesti noudatettava ja oltava sillon siellä ja tollon täällä. Jos vapaa-ajalle on suunnitelmia voin niitä ex-tempore muuttaa, jos joku niin toivoo. Yllätyksellisyys on usein hauskaa! Lomaa en myöskään mielelläni aikataluta, vaikka jotain sovittua voi toki olla, mutta myös joutenolo on ihanaa…
Menneessä parisuhteessani oli niin, että toinen halusi tietää tarkkaan mitä ja koska… kyllä siitä oli, ainakin lievää haittaa :) - blue-velvets
mutt harkiten.
Yleensä näin.
Pieniä poikkeuksia, lukuun ottamatta.
Tylsä tapa toimia, kun vois kunnolla räväyttää!.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943792
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473175Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002807- 1342457
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572450- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172377Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212304Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232296- 642080