Polttoaineiden kauppa kummastuttaa

Anonyymi

Ihme kommentteja esim. Vantaan Sanomissa 9.3. , jossa Suomen besiinikauppiaittenliiton toimari sanoi "ettei raakaöljyn hintatason lasku vaikuta Suomessa ennen kuin varastot on myyty loppuun". Miten tämä voi pitää paikkansa. Raakaöljyn hinta on laskenut yhtäjaksoisesti vuoden alusta saakka, jolloin hinta oli 67$ tynnyri ja nyt ehkä puolet siitä. Kuitenkin hinta on pomppinut ylös ja alas koko alkuvuoden. Jos pomppimisen aiheuttaa paikallinen "hintakilpailu" sellaista ei silloin ole jos hinnat pomppii samaan tahtiin koko maassa. Sille on ihan oma nimi ja se on KARTELLI!
Katsotaan nyt että sitten kun öljyn hinta alkaa taas nousta, pysyykö hinnat alhaalla niin kauan varastot on myyty loppuun. Epäilen että ei pysy.

3

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuota virttä on jotkut veisanneet vuosikymmeniä. Kannattaa jo uskoa, että bensiinillä on maailmanmarkkinahinta, johon raakaöljyn hinnanvaihtelu ei paljoa vaikuta.
      Toista oli Kekkosen aikoihin, jolloin hallitus päätti bensiinin, maidon, voin ym. hinnoista.

• Anonyymi

Miksi pitäisi uskoa valheita? Bensiinillä EI ole minkäänlaista maailmanlaajuista markkinahintaa. Lopeta trollaaminen ja mene töihin.

• Anonyymi

Raaka-aineen osuus polttoaineen hinnasta ei ole kovin järisyttävä. Kuljetus/varastointi ja jalostus ja vero muodostaa sen hinnan. Öljyn hinnan heilahtelut ei hirveästi suoraan polttoaineiden hintaan vaikuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      69
      4642
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3515
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      38
      3276
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2668
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      49
      2663
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2149
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      2034
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      199
      1950
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      398
      1571
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1458
    Aihe