Tojo käyttää renkaissa akulla toimivia paineantureita jotka joutuu uusimaan viiden vuoden välein. Hinta useita satoja euroja.
Kaikissa VW-autoissa on passiiviset anturit joita ei tarvitse vaihtaa.
Taas yksi lisä tojon käyttökustannuksiin
76
203
Vastaukset
- Anonyymi
Ja tässä itse artikkeli
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5f9a3b25-b5ed-4bce-bedb-4f1cbac27a45 - Anonyymi
Mikä on passiivinen anturi? Pitää siellä olla lähetin mikä tarvitsee virtaa.
- Anonyymi
Passivinen on toimittajan käyttämä vähän harhauttava termi. VW-konsernilla ei ole pyörässä/vanteessa mitään lähetintä, vaan renkaiden ilmanpainetta arvioidaan ABS-jarrujen yhteydessä olevalla anturilla pyörintänopeuden mukaan. => jos renkaassa on vähän painetta, sen pyörimisnopeus muuttuu muihin pyöriin verrattuna, koska vierintäkehän pituus muuttuu renkaan mennessä lyttyyn.
- Anonyymi
Sori, Passiivinen anturi oli huonosti sanottu, Parempi on sanoa että VW:ssä on passiivinen järjestelmä jossa ei ole antureita lainkaan vaan VW mittaa renkaiden pyörimistä ja pystyy siitä päättelemään jos rengaspaine laskee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori, Passiivinen anturi oli huonosti sanottu, Parempi on sanoa että VW:ssä on passiivinen järjestelmä jossa ei ole antureita lainkaan vaan VW mittaa renkaiden pyörimistä ja pystyy siitä päättelemään jos rengaspaine laskee.
Tässäkin saksalainen VW-insinööri on ollut pätevämpi kuin japanialaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässäkin saksalainen VW-insinööri on ollut pätevämpi kuin japanialaiset.
Ai? En tiennytkään, että Mersu, Bemari, Foordi jne. on Jaappanilaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai? En tiennytkään, että Mersu, Bemari, Foordi jne. on Jaappanilaisia.
Luepa tarkemmin. Viittaus on saksalaiseen VW-insinööriin. Ei saksalaisiin insinööreihin yleisellä tasolla. Tässäkin tapauksessa VW:n insinööritaito osoittaa miten asia tehdään oikein eikä vain sinnepäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepa tarkemmin. Viittaus on saksalaiseen VW-insinööriin. Ei saksalaisiin insinööreihin yleisellä tasolla. Tässäkin tapauksessa VW:n insinööritaito osoittaa miten asia tehdään oikein eikä vain sinnepäin.
Ja kattia kanssa! Tai no, minulla on Tsekki.
Octaviassa saa silloin tällöin kuittailla rengaspaineiden merkkivaloa vaikka paineet ovat kohdallaan. Ja sen ainoan kerran , kun rengas siitä oli puhjennut, niin läksin ajamaan typötyhjällä renkaalla ja merkkivalo syttyi vasta kun olin muun liikenteen kanssa samassa jonossa tukkimassa tietä. Tuo Tojon valo palaa heti, kun virrat on päällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kattia kanssa! Tai no, minulla on Tsekki.
Octaviassa saa silloin tällöin kuittailla rengaspaineiden merkkivaloa vaikka paineet ovat kohdallaan. Ja sen ainoan kerran , kun rengas siitä oli puhjennut, niin läksin ajamaan typötyhjällä renkaalla ja merkkivalo syttyi vasta kun olin muun liikenteen kanssa samassa jonossa tukkimassa tietä. Tuo Tojon valo palaa heti, kun virrat on päällä.P*skapuhetta! Ei tarvitse ajaa montakaan metriä vajaalla renkaalla kun merkkivalo syttyy, paitsi tietysti silloin kun tojohönö ajaa fantasia-Octavialla.
- Anonyymi
Paineanturissa 3v nappiparisto, jonka Pelle Peloton vaihtaa helposti.
Youtubesta löytyy helppiä.- Anonyymi
"Kun tunnistimien akku loppuu, on hankittava uudet tunnistimet, sillä niiden akkua ei pysty vaihtamaan, kertoo Vianorin tuotepäällikkö Marika Päiväniemi Vianorin tiedotteessa."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun tunnistimien akku loppuu, on hankittava uudet tunnistimet, sillä niiden akkua ei pysty vaihtamaan, kertoo Vianorin tuotepäällikkö Marika Päiväniemi Vianorin tiedotteessa."
Pystyy vaihtamaan, mutta on sellainen työ ettei ihan kaikilta onnistu. Tarvitaan sellainen nappiparisto jossa on liuskat jotka sitten juotetaan piirilevyyn. Ensin pitää varovasti saada venttiili antureineen vanteesta renkaan sisältä käteen ja rapsutella muovi/silikoninen tapainen valumämmi kotelon sisältä rikkomatta elektroniikkaa ja kun uusi erikoisparisto on juotettu kiinni, niin valaa paketti kasaan jollain mämmillä, esim. epoksilla tms.. Ja sitten pääsee asentamaan anturin venttiileineen vanteeseen sisä kautta ja tekemään rengastyöt.
Ehkä kuitenkin kannattaa ostaa uudet anturit ja maksaa niistä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pystyy vaihtamaan, mutta on sellainen työ ettei ihan kaikilta onnistu. Tarvitaan sellainen nappiparisto jossa on liuskat jotka sitten juotetaan piirilevyyn. Ensin pitää varovasti saada venttiili antureineen vanteesta renkaan sisältä käteen ja rapsutella muovi/silikoninen tapainen valumämmi kotelon sisältä rikkomatta elektroniikkaa ja kun uusi erikoisparisto on juotettu kiinni, niin valaa paketti kasaan jollain mämmillä, esim. epoksilla tms.. Ja sitten pääsee asentamaan anturin venttiileineen vanteeseen sisä kautta ja tekemään rengastyöt.
Ehkä kuitenkin kannattaa ostaa uudet anturit ja maksaa niistä?Yksikään poropeukalotrolli ei kykene vaihtamaan mitään yhtään mihinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikään poropeukalotrolli ei kykene vaihtamaan mitään yhtään mihinkään.
Usko huviksesi, edellä kerrottu on valitettavasti totta.
- Anonyymi
Kyllä renkaat voi itse vaihtaa Corollaan ja Rav4:kin. Valo syttyy mittaristoon, mutta sen voi peittää mustalla teippipalalla. Niin oikeat automiehet tekevät. Ne eivät alistu saatanallisten EU-idioottien pakkovaltaan ja törkeään rahastukseen. Tuo anturihulluus on mennyt liian pitkälle ja estää uusien autojen hankkimista.
- Anonyymi
Ai senkö takia Suomessa ajetaan vanhalla kalustolla, hihii ihan paras aivopieru.
- Anonyymi
"Ne eivät alistu saatanallisten EU-idioottien pakkovaltaan ja törkeään rahastukseen."
Ei nuo kalliit anturit ole EU:n määräämiä vaan Tojon insinöörien neronleimaus.- Anonyymi
VW:n insinöörit ovat olleet fiksumpia ja sama homma hoituu ilman mitään kallita kertakäyttö-antureita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW:n insinöörit ovat olleet fiksumpia ja sama homma hoituu ilman mitään kallita kertakäyttö-antureita.
Sinuna olisin posket punaisena häpeästä saksalais insinööreistä, milloin saksalais insinöörit saavat vw id3 softan kasaan 40 000 autoa tehtaan takapihalla ruostumassa, kun softa puuttuu ja autoja ei voida toimittaa asiakkaille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinuna olisin posket punaisena häpeästä saksalais insinööreistä, milloin saksalais insinöörit saavat vw id3 softan kasaan 40 000 autoa tehtaan takapihalla ruostumassa, kun softa puuttuu ja autoja ei voida toimittaa asiakkaille
VW:n insinööreillä on homma hallussa. Alkuperäinen aikataulu pitää eli 30.000 First Edition ID.3:sta toimitetaan ensi kesänä 2020.
Alkutuotannon ID.3 ovat VW:n työntekijöiden käytössä kenttätestaukseen. Ne eivät ole asiakkaille toimitettavia autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinuna olisin posket punaisena häpeästä saksalais insinööreistä, milloin saksalais insinöörit saavat vw id3 softan kasaan 40 000 autoa tehtaan takapihalla ruostumassa, kun softa puuttuu ja autoja ei voida toimittaa asiakkaille
Ja sen verran lisäystä edelliseen että kyseessä on toisen sukupolven täyssähköiset VW:t. Tojolta puuttuu se ensimmänenkin sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW:n insinööreillä on homma hallussa. Alkuperäinen aikataulu pitää eli 30.000 First Edition ID.3:sta toimitetaan ensi kesänä 2020.
Alkutuotannon ID.3 ovat VW:n työntekijöiden käytössä kenttätestaukseen. Ne eivät ole asiakkaille toimitettavia autoja.Älä viitsi levittää DIS informaatiota, autot seisovat kentällä, koska softa ei ole aikataulussa.
Minun sähköauton käyttöohjeissa mainitaan, että autoa ei saa jättää käyttämättä/lataamatta kahteen viikkoon tai akut tyhjenevät ja litium ion akut eivät siitä tykkää.
Kuka käy lataamassa näitä 30-40 000 autoa siellä tehtaan pihalla, autojen akut ovat saaneet pahasti siipeensä ja autot ovat jo ennen toimitusta POMMEJA!
Tästä tulevat kaikki sähköautot kärsimään maineessaan, kun vw id3 asiakkaat alkavat marmattaa ympäri Eurooppaa paskoista sähköautoista, vaikka kysymys on vain siitä, että tämä volkkarin sähköauton epäonnistunut lanseeraus pilasi sinänsä varmasi hyvän auton varastoimalla niitä kuukausia takapihallaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi levittää DIS informaatiota, autot seisovat kentällä, koska softa ei ole aikataulussa.
Minun sähköauton käyttöohjeissa mainitaan, että autoa ei saa jättää käyttämättä/lataamatta kahteen viikkoon tai akut tyhjenevät ja litium ion akut eivät siitä tykkää.
Kuka käy lataamassa näitä 30-40 000 autoa siellä tehtaan pihalla, autojen akut ovat saaneet pahasti siipeensä ja autot ovat jo ennen toimitusta POMMEJA!
Tästä tulevat kaikki sähköautot kärsimään maineessaan, kun vw id3 asiakkaat alkavat marmattaa ympäri Eurooppaa paskoista sähköautoista, vaikka kysymys on vain siitä, että tämä volkkarin sähköauton epäonnistunut lanseeraus pilasi sinänsä varmasi hyvän auton varastoimalla niitä kuukausia takapihallaan.Tarkastin vielä, niin tällä hetkellä autoja seisoo parkkipaikalla 40-50 000 autoa, täytyy myöntää, että on vw rahoitus kunossa, kun ei vielä keikahtanut.
Ja kaikki auton softa ongelmista, ei kyllä hymyilytä, toivottavasti saavat nopeasti softan kasaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkastin vielä, niin tällä hetkellä autoja seisoo parkkipaikalla 40-50 000 autoa, täytyy myöntää, että on vw rahoitus kunossa, kun ei vielä keikahtanut.
Ja kaikki auton softa ongelmista, ei kyllä hymyilytä, toivottavasti saavat nopeasti softan kasaan."Ja kaikki auton softa ongelmista"
Ei mene noin. VW on alusta saakka sanonut että toimitukset alkavat kesällä 2020. Mikään ei ole muuttunut tai myöhässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkastin vielä, niin tällä hetkellä autoja seisoo parkkipaikalla 40-50 000 autoa, täytyy myöntää, että on vw rahoitus kunossa, kun ei vielä keikahtanut.
Ja kaikki auton softa ongelmista, ei kyllä hymyilytä, toivottavasti saavat nopeasti softan kasaan.https://www.electrive.com/2020/01/23/id-3-to-become-available-for-order-in-april/
Tuosta voi lukea lisää. VWllä kaikki menee alkuperäisen suunnitelman mukaan. Tämä on kerrottu jo vuonna2019. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.electrive.com/2020/01/23/id-3-to-become-available-for-order-in-april/
Tuosta voi lukea lisää. VWllä kaikki menee alkuperäisen suunnitelman mukaan. Tämä on kerrottu jo vuonna2019.Kuka käy lataamassa noita 40-50 000 autoasiellä parkkiksella ja mikään auto tehdas ei huvikseen valmista autoja mätänemään puoleksi vuodeksi jos ei oikeasti jokin mättää.
Se on ihan sama mitä vw valehtelee toimituksista, jokainen täysi järkinen ymmärtää talouden realiteetteja ja kassavirran pitäisi pyöriä, mutta ilmeisesti vw insinöörit eivät ymmärräkkään ekonomiasta mitään, eikä näköjään heidän fanitkaan.
Avaasilmät jakatso laatikon ulkopuolelle ja mieti paljonko rahaa seisoo tuolla Saksan parkkipaikalla ja akut pilalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka käy lataamassa noita 40-50 000 autoasiellä parkkiksella ja mikään auto tehdas ei huvikseen valmista autoja mätänemään puoleksi vuodeksi jos ei oikeasti jokin mättää.
Se on ihan sama mitä vw valehtelee toimituksista, jokainen täysi järkinen ymmärtää talouden realiteetteja ja kassavirran pitäisi pyöriä, mutta ilmeisesti vw insinöörit eivät ymmärräkkään ekonomiasta mitään, eikä näköjään heidän fanitkaan.
Avaasilmät jakatso laatikon ulkopuolelle ja mieti paljonko rahaa seisoo tuolla Saksan parkkipaikalla ja akut pilalla.Täyttä huuhaata taas pukkaa. Tuotanto marraskuussa oli 30 autoa päivässä. Nämä autot eivät kuulu 1st Edition sarjaan vaan ne ovat VW:n työntekijöillä testikäytössä. Alkupään tuotanto on näitä testiautoja työntekijöille, dealereille ja lehdistölle.
Asiakkaille meneviä autoja on 30.000. Missään vaiheessa ei seisoteta 40.000 autoa montaa kuukautta. Eikä varsinkaan ohjelmisto-ongelmien takia koska VW on koko ajan kertonut että toimitukset alkavat 30.000 kpl 1st Edition erällä ensi kesänä. Tämä on ollut aina suunnitelma ja se pitää. Mikään ei ole muuttunut eikä missään seiso 40.000-50.000 autoa kuukausikaupalla ohjelmisto-ongelmien takia, Täysin omasta päästä keksitty tarina.
ID.3 on osoittautunut valtavaksi menestykseksi jo ennen julkaisuaan. Muut autotethtaat Ford etunenässä ovat jonossa hattu kourassa ja haluavat myydä VW.n MEB-autoja omien merkkiensä alla. VW vuolee kultaa isolla kädellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinuna olisin posket punaisena häpeästä saksalais insinööreistä, milloin saksalais insinöörit saavat vw id3 softan kasaan 40 000 autoa tehtaan takapihalla ruostumassa, kun softa puuttuu ja autoja ei voida toimittaa asiakkaille
Sinulla on loppunut kielitaito tai muuten menneet luvut sekaisin.
Autoja on tuotettu 10 000 kappaletta, jossa lienevät mukana testi- yms. yksilöt.
Kevään aikana tuotetaan 20 000 lisää.
Niitä on jo myyty 35 000.
Eli luku 40 000 lienee arvio kesän aikana toimitettavista autoista.
- Anonyymi
"– Sen saa poistaa käytöstä eli ensirekisteröinnin jälkeen sen ei tarvitse toimia eikä sen toimimattomuuteen voi katsastuksessa puuttua, kertoo Nurmi Iltalehdelle.."
Ei ole pakko ellei halua maksaa. Voihan siitä olla hyötyäkin mutta ilmankin pärjää mainiosti.- Anonyymi
VW on osannut tehdä saman asian niin että se toimii maailman tappiin ilman mitään lisäkustannuksia. Tojotisti joutuu maksamaan satoja euroja viiden vuoden välein.
Ero osaamisessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW on osannut tehdä saman asian niin että se toimii maailman tappiin ilman mitään lisäkustannuksia. Tojotisti joutuu maksamaan satoja euroja viiden vuoden välein.
Ero osaamisessa.Toimii jos toimii. Passiivinen systeem havaitsee vain yksittäisen renkaan painevajauksen. Se ei huomaa jos kaikkiein renkaiden paine on pudonnut pikkuhiljaa.
Passiivinen systeemi ei tiedä mikä on rengaspaine. Se vain vertailee eri pyörien pyörimisnopeutta toisiinsa. Kyseessä ratkaisu " siitä yli mistä aita matalin". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimii jos toimii. Passiivinen systeem havaitsee vain yksittäisen renkaan painevajauksen. Se ei huomaa jos kaikkiein renkaiden paine on pudonnut pikkuhiljaa.
Passiivinen systeemi ei tiedä mikä on rengaspaine. Se vain vertailee eri pyörien pyörimisnopeutta toisiinsa. Kyseessä ratkaisu " siitä yli mistä aita matalin".Ja sinun tojosi todella passiiviseksi tekemäsi (käytöstä poistetut) tunnistimetko tietää paremmin tasaisesti vähenneet paineet?
Painetunnistimien poistaminen on mielestäni autovalmistajan turvallisuustavoitteiden halveksimista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimii jos toimii. Passiivinen systeem havaitsee vain yksittäisen renkaan painevajauksen. Se ei huomaa jos kaikkiein renkaiden paine on pudonnut pikkuhiljaa.
Passiivinen systeemi ei tiedä mikä on rengaspaine. Se vain vertailee eri pyörien pyörimisnopeutta toisiinsa. Kyseessä ratkaisu " siitä yli mistä aita matalin".VWn ratkaisu on tomiva ja siitä ei tule kuluja omistajalle. Tojotistin lompakosta kupataan satoja euroja. Ja kulut tuplataan talvirenkaissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimii jos toimii. Passiivinen systeem havaitsee vain yksittäisen renkaan painevajauksen. Se ei huomaa jos kaikkiein renkaiden paine on pudonnut pikkuhiljaa.
Passiivinen systeemi ei tiedä mikä on rengaspaine. Se vain vertailee eri pyörien pyörimisnopeutta toisiinsa. Kyseessä ratkaisu " siitä yli mistä aita matalin".Just niin yleensä kaikki renkaat alkaa vuotaan yhtä aikaa yhtäpaljon. Oliko sulla muuta ?
- Anonyymi
Järjestelmää ei kuitenkaan voi poistaa käytöstä, ja Tohjotassa jää merkkivalo palamaan vaikka anturit on poistettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimii jos toimii. Passiivinen systeem havaitsee vain yksittäisen renkaan painevajauksen. Se ei huomaa jos kaikkiein renkaiden paine on pudonnut pikkuhiljaa.
Passiivinen systeemi ei tiedä mikä on rengaspaine. Se vain vertailee eri pyörien pyörimisnopeutta toisiinsa. Kyseessä ratkaisu " siitä yli mistä aita matalin".Rölöttäjä keksii taas keksimällä asioita. Varmankin aika yleistä, että kaikki renkaat vuotavat yhtä aikaa.
- Anonyymi
Käytännössä tuo tarkoittaa ettei yli viisivuotiaissa tojissa ole minkäänlaista rengaspaineiden seurantaa ja mittaristossa varoitusvalo loistaa vakiona.
- Anonyymi
Toyota ei olekaan Santander-Skodisteja varten. Toyota on vakavaraisten auto eikä persaukisten sukankuluttajien.
- Anonyymi
Nyt käsi pystyyn ne tojotistit jotka ovat kyseiset anturit uusineet kun akut ovat uupuneet. En usko että kovin montaa löytyy sijoittamaan 600 euroa uusiin antureihin vaan ennemmin totutaan siihen että mittaristossa palaa vakiona yksi varoitusvalo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt käsi pystyyn ne tojotistit jotka ovat kyseiset anturit uusineet kun akut ovat uupuneet. En usko että kovin montaa löytyy sijoittamaan 600 euroa uusiin antureihin vaan ennemmin totutaan siihen että mittaristossa palaa vakiona yksi varoitusvalo.
Miksi skodahönöä kiinnostaa ainoastaan Toyotan omistajien käyttäytyminen? Etkö vajakki osaa tai jaksa lukea linkittämääsi uutista ajatuksella. Selvästi siinä kerrotaan, että samaa tekniikkaa käyttävät myös muut autonvalmistajat. Ainoastaan Klonksuissa käytetään tarinan mukaan halvempaa tekniikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi skodahönöä kiinnostaa ainoastaan Toyotan omistajien käyttäytyminen? Etkö vajakki osaa tai jaksa lukea linkittämääsi uutista ajatuksella. Selvästi siinä kerrotaan, että samaa tekniikkaa käyttävät myös muut autonvalmistajat. Ainoastaan Klonksuissa käytetään tarinan mukaan halvempaa tekniikkaa.
Teroko ostaisi uudet paineanturit. Tero ostaa halvat kinkkirenkaatkin netistä, kun alkuperäiset ovat vaihtoiässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi skodahönöä kiinnostaa ainoastaan Toyotan omistajien käyttäytyminen? Etkö vajakki osaa tai jaksa lukea linkittämääsi uutista ajatuksella. Selvästi siinä kerrotaan, että samaa tekniikkaa käyttävät myös muut autonvalmistajat. Ainoastaan Klonksuissa käytetään tarinan mukaan halvempaa tekniikkaa.
Klonksuissa käytetään fiksumpaa tekniikkaa joka ei tarvitse kalliita kertakäyttö-antureita.
Kun on järkeä päässä niin pystyy kehittämään kuluttajaystävällisiä ratkaisuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi skodahönöä kiinnostaa ainoastaan Toyotan omistajien käyttäytyminen? Etkö vajakki osaa tai jaksa lukea linkittämääsi uutista ajatuksella. Selvästi siinä kerrotaan, että samaa tekniikkaa käyttävät myös muut autonvalmistajat. Ainoastaan Klonksuissa käytetään tarinan mukaan halvempaa tekniikkaa.
Kylläpä Tero tekee hätäisiä ja tyhmiä päätelmiä. Miksi koet yhden automerkin viholliseksi ja jokainen negatiivinen kommentti Toyotaa kohtaan on aina tuon vihollisen tekemä. Ei sulla ole mitään pakkomiellettä tai pelkoa? Taisit hamstrata vessapaperikin oikein kunnolla?
- Anonyymi
Sulla on varmaankin tilastoja eri merkkien omistajien osuudet Santanderin luotoista ja erittelyt työsuhdeautojen ja yksityisautojen suhteesta jne....hihii mikä dorka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teroko ostaisi uudet paineanturit. Tero ostaa halvat kinkkirenkaatkin netistä, kun alkuperäiset ovat vaihtoiässä.
Ei tero osta paineantureita edes uuden auton molempiin rengassatseihin. Tojon omistajat ovat tottuneet siihen, että mittaristossa palaa jotainn turhia merkkivaloja. Kuten vaikkapa rengaspainevaroitus tai palaneista polttimoista varoittava valo.
Taannoin oli kova itku siitä, kun kaikkien jarruvalojen sipattua auto sytyttikin moottorinohjauksen varoitusvalon. Ihan turhaan, koska toimimattomat jarruvalot eivät ajoa estä.
Sama logiikka pätee muuhunkin turvallisuuteen. Ruostuva kori, joka ei kolaritilanteessa kestä, ei ole ongelma. Palanut ajovalopolttimo = ei ongelma. Lähivalot ei lainkaan päällä = "päiväajovaloilla näkee ihan yhtä hyvin" (eli näin surkeat ovat itäautojen lähivalot).
Pimeällä ja sateella uudemmat tohjot, pimpatut tohjot eli lepsukset mukaan luettuina, ajelee ilman takavaloja.
Taitaa kaikki raha palaa niihin ensi, väli ja katsastushuoltoihin sekä vanhemman kaluston ruostepaikkauksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt käsi pystyyn ne tojotistit jotka ovat kyseiset anturit uusineet kun akut ovat uupuneet. En usko että kovin montaa löytyy sijoittamaan 600 euroa uusiin antureihin vaan ennemmin totutaan siihen että mittaristossa palaa vakiona yksi varoitusvalo.
Antureita saa 100€ koko sarjan.jos se on autoilu siitä kiinni ettei sitä rahaa ole 5 vuoden välein niin kannattaa unohtaa autoilu.
Eukon autossa on tuo toisenlainen systeemi joka pyörimisnopeuksia vertaa.
Ei ole lähellekkään niin luotettava ja kun näissä uudemmissa näkee jo auton sisällä paljonko on rengaspaineet.paljon kätevämpi.
- Anonyymi
Kia Ceed Plug In. Se on kova sana ja syö Rollan myyntiä. Bensaa palaa 2 litraa huntilla. Rollalla 6 litraa talvella, kesällä 5.
- Anonyymi
Ja liittyy miten rengaspaine järjestelmiin?
- Anonyymi
Jos on vara ostaa esim. Auris jonka hinta on n.30k, niin on varmaa varaa maksaa se satku siitä huoltotarvikkeesta. Viidenvuoden ikäinen auto on jo ekalta omistajalta vaihtoon menevä, ja tuo osa huomioidaan varmaan hinnassa.
- Anonyymi
Kierrossa on joko toisella tai kolmannella omistajalla. Nyt on hetki kun musta teipinpala liimataan merkkivalon päälle ja kirotaan pettymystä.
- Anonyymi
Folkkari on muutenkin niin passiivinen auto ettei tahdo oikein kenellekään kelvata. Harmaa sisältä ja päältä. Todella ankeaa!
- Anonyymi
Kannattaa tutkia Euroopan myyntilukuja, voit yllättyä ja pettymystä sinulle tulossa kun uudet mallit alkavat vyöryä maailmalle ihan pian.
- Anonyymi
Toyotavaarit ei pelkää kustannuksia, sillä he ovat tottuneet markkinoitten kalleimpiin huoltokustannuksiin. Tärkeintä, että bensakulut on vuositasolla jopa kymppejä pienempiä kuin kilpailijoilla osin.
- Anonyymi
Tämä bensakulujen pienuus pitää osata verrata juuri tiettyihin oikeinvalittuihin verrokkeihin. Ei missään nimessä ladattaviin hybrideihin, kaasuautoihin tai sähköautoihin. Ei myöskään maantieajoon jossa TSI kuluttaa vähemmän.
Lisäksi 15.000km välein marmoritisillä tehty kallis huolto on pelkkästään hyvä asia jotta akkutakuu pysyy voimassa. Jos auton huoltaa 30.000km välein ja pystyy kilpailuttamaan huollot ei-merkkiiliikkeiden välillä niin silloin ollaan tuon tiellä. Luottomyyjä on paras ystävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä bensakulujen pienuus pitää osata verrata juuri tiettyihin oikeinvalittuihin verrokkeihin. Ei missään nimessä ladattaviin hybrideihin, kaasuautoihin tai sähköautoihin. Ei myöskään maantieajoon jossa TSI kuluttaa vähemmän.
Lisäksi 15.000km välein marmoritisillä tehty kallis huolto on pelkkästään hyvä asia jotta akkutakuu pysyy voimassa. Jos auton huoltaa 30.000km välein ja pystyy kilpailuttamaan huollot ei-merkkiiliikkeiden välillä niin silloin ollaan tuon tiellä. Luottomyyjä on paras ystävä.Kaikki typerä holhous on peräisin Eeuusta, niinkuin tämäkin idiotismin kukkanen eli rengaspaineanturit. Onneksi Suomi sai neuvoteltua siitäkin älyttömyydestä torjuntavoiton, eli nämä turhuuden tyhjänpäiväisyydet koskee vain ensiasennusrenkaita, Mitään uusia antureita ei kukaan täyspäinen ala ostamaan kun ei koko systeemistä ei ole mitään hyötyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä bensakulujen pienuus pitää osata verrata juuri tiettyihin oikeinvalittuihin verrokkeihin. Ei missään nimessä ladattaviin hybrideihin, kaasuautoihin tai sähköautoihin. Ei myöskään maantieajoon jossa TSI kuluttaa vähemmän.
Lisäksi 15.000km välein marmoritisillä tehty kallis huolto on pelkkästään hyvä asia jotta akkutakuu pysyy voimassa. Jos auton huoltaa 30.000km välein ja pystyy kilpailuttamaan huollot ei-merkkiiliikkeiden välillä niin silloin ollaan tuon tiellä. Luottomyyjä on paras ystävä.Yhden huollon olen teettänyt merkkiliikkeessä. Oli saman hintainen kuin pärnäselläkin. Merkkiliikkeeseen vaan on niin paljon matkaa että en ole viitsinyt lähteä. Volkkarien huollattaminen on tärkeää jos haluaa jotain näennäisvastaantuloa jakopääremppaan tai öljynkulutustaisteluun joita Toyotalla ei tunneta ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhden huollon olen teettänyt merkkiliikkeessä. Oli saman hintainen kuin pärnäselläkin. Merkkiliikkeeseen vaan on niin paljon matkaa että en ole viitsinyt lähteä. Volkkarien huollattaminen on tärkeää jos haluaa jotain näennäisvastaantuloa jakopääremppaan tai öljynkulutustaisteluun joita Toyotalla ei tunneta ollenkaan.
Toyota on kuuluisa öljyn syönnistään. Vvt-i kone on oikeastaan klassikko syömäri.
Ei kannattaisi yrittää keksiä valheita ja yrittää peitellä Toyotan ongelmia noin lapsellisilla jutuilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhden huollon olen teettänyt merkkiliikkeessä. Oli saman hintainen kuin pärnäselläkin. Merkkiliikkeeseen vaan on niin paljon matkaa että en ole viitsinyt lähteä. Volkkarien huollattaminen on tärkeää jos haluaa jotain näennäisvastaantuloa jakopääremppaan tai öljynkulutustaisteluun joita Toyotalla ei tunneta ollenkaan.
Olipa kallis Pärnänen, tais takuut raueta siihen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä bensakulujen pienuus pitää osata verrata juuri tiettyihin oikeinvalittuihin verrokkeihin. Ei missään nimessä ladattaviin hybrideihin, kaasuautoihin tai sähköautoihin. Ei myöskään maantieajoon jossa TSI kuluttaa vähemmän.
Lisäksi 15.000km välein marmoritisillä tehty kallis huolto on pelkkästään hyvä asia jotta akkutakuu pysyy voimassa. Jos auton huoltaa 30.000km välein ja pystyy kilpailuttamaan huollot ei-merkkiiliikkeiden välillä niin silloin ollaan tuon tiellä. Luottomyyjä on paras ystävä.Kyllä Toyota on hieno ja hyvä auto kun oikein vääntää ja kääntää asiat päälaelleen ja uskottelee itselleen kaikki valheet ja perustelee ylimääräiset kustannukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhden huollon olen teettänyt merkkiliikkeessä. Oli saman hintainen kuin pärnäselläkin. Merkkiliikkeeseen vaan on niin paljon matkaa että en ole viitsinyt lähteä. Volkkarien huollattaminen on tärkeää jos haluaa jotain näennäisvastaantuloa jakopääremppaan tai öljynkulutustaisteluun joita Toyotalla ei tunneta ollenkaan.
Kaikkien autojen takuu ja virhevastuu edellyttää sitä että huolto-ohjelmaa noudatetaan. Tojon hybridien erikoiskälli on se että akkutakuun voimassaolo edellyttää merkkikorjaamon käyttämistä. Rahastusautomaatti koijattavien kustannuksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Toyota on hieno ja hyvä auto kun oikein vääntää ja kääntää asiat päälaelleen ja uskottelee itselleen kaikki valheet ja perustelee ylimääräiset kustannukset.
Ylimääräisten kustannusten vuoksi tohjoilla ajaville ei ole varaa edes uusia palaneita polttimoita. Vai sähköviostako kuitenkin kyse - niitähän itäautoissa myös piisaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Toyota on hieno ja hyvä auto kun oikein vääntää ja kääntää asiat päälaelleen ja uskottelee itselleen kaikki valheet ja perustelee ylimääräiset kustannukset.
Sinun kannattanee tutustua eri merkkien asiakastyytyväisyyteen ja alkaa haukkumaan Toyotan valinneille, joita on suurin osa suomalaisista ja koko maailmankin yksittäisen merkin ostajista. Jokin vika niissä täytyy olla, eikö? Närästäähän se ammattitrollia jolla ei ole muuta kuin potku persuuksissa toyotalta, katkera mieli ja täyspäiväinen trollaaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa kallis Pärnänen, tais takuut raueta siihen?
"Olipa kallis Pärnänen, tais takuut raueta siihen?"
Onneksi ei ollut VW
- Anonyymi
Toyota on edullinen laatuun ja eritoten kestävyyteen nähden.
Toyota Corolla hakkaa kaikki luokkansa kulkuneuvot tekniikaltaan ja laatutasoltaan.
Ns. Premium-autotkin jäävät monissa asioissa kakkosiksi.- Anonyymi
Pappamyytti jota lietsotaan päivittäin kuin helluntalisteltassa.
Trafin tilastot kertovat että Toyotilla ajetaan todella paljon vähemmän kuin esim Skodalla ja että Toyotat poistuvat liikenteestä vähemmän ajettuina kuin kaikkien autojen keskiarvo on. Vain pappamyytin lietsojat kääntävät sokean silmänsä näille tilastotiedoille ja hokevat omaa myyttiään.
10 vuotiaalla Auriksella/ Corollalla mediaanikilometrit ovat alle 130.000km kun saman ikäisen Octavian luku on yli 220.000. Tojo on pitkäikäinen pihassaseisoja. Tojot säilyvät pitkään rekisterissä kun eläkeläispapat pitävät niitä pihakoristeina.
https://img.ilcdn.fi/Vmfx4HGWcGvN2_ln9a7paP_cZiQ=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/b4c34fbc9a13eb18ef1899f4d1b3d656e673b216e7a77c489fd8c7570ace1465.jpg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pappamyytti jota lietsotaan päivittäin kuin helluntalisteltassa.
Trafin tilastot kertovat että Toyotilla ajetaan todella paljon vähemmän kuin esim Skodalla ja että Toyotat poistuvat liikenteestä vähemmän ajettuina kuin kaikkien autojen keskiarvo on. Vain pappamyytin lietsojat kääntävät sokean silmänsä näille tilastotiedoille ja hokevat omaa myyttiään.
10 vuotiaalla Auriksella/ Corollalla mediaanikilometrit ovat alle 130.000km kun saman ikäisen Octavian luku on yli 220.000. Tojo on pitkäikäinen pihassaseisoja. Tojot säilyvät pitkään rekisterissä kun eläkeläispapat pitävät niitä pihakoristeina.
https://img.ilcdn.fi/Vmfx4HGWcGvN2_ln9a7paP_cZiQ=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/b4c34fbc9a13eb18ef1899f4d1b3d656e673b216e7a77c489fd8c7570ace1465.jpg>Trafin tilastot kertovat että Toyotilla ajetaan todella paljon vähemmän kuin esim Skodalla ja että Toyotat poistuvat liikenteestä vähemmän ajettuina kuin kaikkien autojen keskiarvo on
Sama näkyy myös katsastustilastoissa ja jopa tojopappojen omakehuissa. Ensimmäisessä katsastuksessa 40 tkm mittarissa eikä vielä yhtään vikaa jne. 70 tkm rikki 2. katsastuksessa = 5 vuotiaana. Nykyään keskimääräiset kilometrit jotain 16-17 tkm/vuosi, toisaalta uusilla autoilla ajetaan keskimääräistä enemmän, joten tojohjot jäävät 13-14 lukemineen reilusti keskiarvon alle.
Pari vuotta sitten oli kova haloo myös D4D pommikoneiden tiimoilta. Moottorinvaihdon korvattiin, jos kansipahvi porsi alle 7 vuotiaassa ja alle 180 vai olikose 200 tkm ajetussa autossa. Monella onnettomalla kerkisi autolle tulla liikaa ikää ennen poksahdusta, joka yleensä tapahtui 150 ja 200 tkm välillä. On siinäkin 2 l mahtidieselillä mahtavia kilometrimääriä tahkottu ;-.D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>Trafin tilastot kertovat että Toyotilla ajetaan todella paljon vähemmän kuin esim Skodalla ja että Toyotat poistuvat liikenteestä vähemmän ajettuina kuin kaikkien autojen keskiarvo on
Sama näkyy myös katsastustilastoissa ja jopa tojopappojen omakehuissa. Ensimmäisessä katsastuksessa 40 tkm mittarissa eikä vielä yhtään vikaa jne. 70 tkm rikki 2. katsastuksessa = 5 vuotiaana. Nykyään keskimääräiset kilometrit jotain 16-17 tkm/vuosi, toisaalta uusilla autoilla ajetaan keskimääräistä enemmän, joten tojohjot jäävät 13-14 lukemineen reilusti keskiarvon alle.
Pari vuotta sitten oli kova haloo myös D4D pommikoneiden tiimoilta. Moottorinvaihdon korvattiin, jos kansipahvi porsi alle 7 vuotiaassa ja alle 180 vai olikose 200 tkm ajetussa autossa. Monella onnettomalla kerkisi autolle tulla liikaa ikää ennen poksahdusta, joka yleensä tapahtui 150 ja 200 tkm välillä. On siinäkin 2 l mahtidieselillä mahtavia kilometrimääriä tahkottu ;-.DSkoda/klonksu-saarnaaja eksyi aloittamastaan aiheesta eli jatketaan samaan malliin. Mitenkäs Klonksu-konserni on ratkaissut kuuluisien tfsi-öljynsyöjämoottoreiden massiiviset ongelmat vai hoitaako aika tämänkin laaduttomuuden unohduksiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda/klonksu-saarnaaja eksyi aloittamastaan aiheesta eli jatketaan samaan malliin. Mitenkäs Klonksu-konserni on ratkaissut kuuluisien tfsi-öljynsyöjämoottoreiden massiiviset ongelmat vai hoitaako aika tämänkin laaduttomuuden unohduksiin?
Ongelmat on ratkaistu aika päiviä sitten. Taidat nukkua rinsessaruususen unta.
- Anonyymi
Toyota on vähävikaisin katsastustilastoissa ja sekös ottaa päähän näitä vaggineromun omistajia joille edes takuu ei korvaa mitään mekaanisesti heikkolaatuisten kulkuneuvojen korjauksesta.
Toyota, maailman suurin autovalmistaja tekee vakuuttavaa jälkeä, senpäs takia Toyotan myynti on maailman suurinta!
Reps, vaginisteille kun niiin ahdistaa.- Anonyymi
Helppohan se on olla vähävikaisin, kun pappatojot seisovat pappojen tallissa ja ne kiikutetaan katsastukseen katsastushuollon kautta.
Ei tule hylkäykäyksi kuluneista renkaista ym.
Luonnollisesti laadun takaa sekin, että pappa pistää auton kiertoon ennnen takuun päättymistä. Oikeastaan ihan fiksua, koska aina riittää hulluja, jotka maksavat käytetystä itäautosta melkein uuden hinnan.
Todelliset idiootit ovatkin nämä käytetyn tohjon ostajat. Olen itsekin tähän syyllistynyt ja kalliit oppirahat maksanut. Tosin otin myös opikseni - toista kertaa en itäautoon sorru! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helppohan se on olla vähävikaisin, kun pappatojot seisovat pappojen tallissa ja ne kiikutetaan katsastukseen katsastushuollon kautta.
Ei tule hylkäykäyksi kuluneista renkaista ym.
Luonnollisesti laadun takaa sekin, että pappa pistää auton kiertoon ennnen takuun päättymistä. Oikeastaan ihan fiksua, koska aina riittää hulluja, jotka maksavat käytetystä itäautosta melkein uuden hinnan.
Todelliset idiootit ovatkin nämä käytetyn tohjon ostajat. Olen itsekin tähän syyllistynyt ja kalliit oppirahat maksanut. Tosin otin myös opikseni - toista kertaa en itäautoon sorru!En minäkään koske itäskootaan edes hygieniapassin avulla.
- Anonyymi
Toyota on vähävikaisin katsastustilastoissa ja sekös ottaa päähän näitä vaggineromun omistajia joille edes takuu ei korvaa mitään mekaanisesti heikkolaatuisten kulkuneuvojen korjauksesta.
Toyota, maailman suurin autovalmistaja tekee vakuuttavaa jälkeä, senpäs takia Toyotan myynti on maailman suurinta!
Reps, vaginisteille kun niiin ahdistaa. - Anonyymi
https://focus2move.com/world-car-group-ranking/
VW on ollut mailman suurin jo vuodesta 2017 lähtien. Tojo jäi jalkoihin. - Anonyymi
Ostakaa Corollan sijaan Yaris, jää rahaa auton kunnossapitoon eikä alkuperäisvarusteita tarvitse poistaa käytöstä.
- Anonyymi
Ostin Corollan, talvitestivoittajan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202248
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4232151Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13958Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790- 44784
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109756Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!14740Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32669