Kohta se taas alkaa

Anonyymi

Kohta ne alkaa taas nastapellet itkemään maanteiden urista kun ovat puoli vuotta
jauhaneet ainakin etelä-suomessa maanteitä paskaksi. Hirveet on urat kolmostielläkin monin kohdin. Turha väittää että raskas liikenne ne tekee, urien
väli on kyllä aika sama kuin golfin renkaiden väli, Kannattaisi lopettaa maanteiden
päällystäminen kokonaan. Mitä järkeä on kesällä vetää uusi asfaltti ja seuraavana talvena jauhaa tie nastoilla säköksi,.

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No siitähän autoilija maksaa että tiet pysyy kunnossa. Ei muuta kun uutta asfalttia vaan reilusti. Rahaa kerätään paljon enemmän kun sitä teihin kulutetaan.
      Aloittaja voi vetää pussin päähänsä jonka kyljessä lukee "idiootti".

      • Anonyymi

        No voivoi kun aloittaja juurikin sitä että kuka onkaan sellainen jolla on niin vanha ja heikkotasoinen auto, huonoilla ajo-ominaisuuksilla, epävarma ja keskimääräistä heikompi ajotaito (paitsi omasta mielestään) lisäksi asenne jostain mustavalko- teeveen ajoilta että näinä nyky talvina tarvitsee täällä Jalasjärvi - Riihimäki akselin alapuolella nastarenkaita.

        Ja joka vetää hernemaissipaprika pussin kiduksiinsa kun hänen oikeuttaan ajella niillä nastarenkailla siis kuluttaa maantiet puhki , vähääkään kyseenalaistetaan.

        On se vaan niin miten ne jotkut liian harvat ja osaavat ja aika monella pikkaisen parempi auto pärjää aivan loistavasti kitkarenkailla ja niillä "premium" merkeillä vielä ajetaankin paljon enemmän kuin keskimääräinen tienurittaja.

        Kertokoon nyt joku viisaampi kun niitä täällä on niitä useita henkeen ja vereen nastarenkaita puolustelemassa l. valehtelemassa naastarenkaiden tarpeellisuudesta , sädekehä päänsä päällä turvallisuus hokemaansa kuin muniinsa uskoen.


    • Anonyymi

      Tiesuola jota levitetään kitkojen takia on syy teiden urautumiseen. Suola murentaa asvaltin pilalle ja silloin se kuluu jopa kitkoilla ajaessa. Suolauksen reilu vähentäminen parantaisi teiden kuntoa enemmän kuin nastakielto.

      • Anonyymi

        Montako kertaa on suolaa tai hiekkaa levitetty Helsingin sisääntuloille ja kehäteille ja päällysteet on nyt paskana. Hanki pelle oikea auto ja kitkat.


      • Anonyymi

        Voi voi lastenhokemaa tuokin.....
        Osta kitkat niin voit valittää oikeista asioista .


    • Anonyymi

      Paras tapa saada tiet kuntoon olisi äänestää jotain muuta kuin näitä perinteisiä puolueita, ne ainakin käyttävät autoiljoilta kerätyt 8 miljardia ihan muuhun kuin teiden hoitoon.

      Siksi äänestän persuja, ainoa puolue jota autoilijan kannattaa äänestää.

      • Anonyymi

        Näitä autoilijoilta kerättyjä miljardeja ei ole, tähän mennessä yksikään puolue käyttänyt täysimääräisesti tien hoitoon. Eikä tule käyttämään.


      • Anonyymi

        Ja ihan samasta syystä vihoviimeinen porukka.


    • Anonyymi

      Aloittaja voisi vihdoinkin hakeutua kuntansa mt-palveluiden piiriin. Tuo nasta virus on sen verran vaikea.

      • Anonyymi

        Ajehan vaikka kolmostielle katsomaan niitä nastaviruksen tekemiä uria.


      • Anonyymi

        Asuinkunnassani ei tietääkseni ole maantietutkimus-palveluita (mt-palveluita) !
        On se juhlavaa seurata kitkarenkailla ajavien juhlavaa menoa verrattuna nastojen
        pirunmoiseen raavintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuinkunnassani ei tietääkseni ole maantietutkimus-palveluita (mt-palveluita) !
        On se juhlavaa seurata kitkarenkailla ajavien juhlavaa menoa verrattuna nastojen
        pirunmoiseen raavintaan.

        Sekoitat nyt mtt palvelut ja mt palvelut. Melko normaali taudinkuva sulla. Siihen kuuluu myös nuo suuret luulot omista kyvyistä !


    • Anonyymi

      Köyhät pelkävät kitkojen kulumista parissa vuodessa eikä jää rahaa Koffin kuran ostoon.

    • Anonyymi

      No sehän on hyvä ettei 90-lukulainen Corollasi sovi noihin länsiautojen uraleveyteen.

    • Anonyymi

      Olihan taas onneton aloitus. Elämän tärkein tehtävä ja kiinnostava asia teiden karheus ja urat, Korona tai työttömyys ei yhteiskunnan elättiä kiinnosta, hyvin sä vedät.

    • Anonyymi

      On alkanut jo .
      Samat heikkolahjaiset ja autoiset kuljettajat jotka jyrsivät nastarenkailla urat tiestöön , valitsevat kesärenkaiksi testeissä hiljaisia renkaita vaikka mikään rengas ei ole suomen nastarenkailla rouhituille teille hiljaisia.
      Sillä kun menee ajelamaan sellaisiin maailmankolkiin jossa nastarenkailla ei ajeta on jopa perus corollakin hiljainen vaikka millä kiinarenkailla

    • Anonyymi

      On alkanut jo .
      Samat heikkolahjaiset ja autoiset kuljettajat jotka jyrsivät nastarenkailla urat tiestöön , valitsevat kesärenkaiksi testeissä hiljaisia renkaita vaikka mikään rengas ei ole suomen nastarenkailla rouhituille teille hiljaisia.
      Sillä kun menee ajelamaan sellaisiin maailmankolkiin jossa nastarenkailla ei ajeta on jopa perus corollakin hiljainen vaikka millä kiinarenkailla

      • Anonyymi

        Ensinnäkin suomen asfaltti on tehty todella karkeasta sepelistä. Keskieuroopassa ja Venäjällä asfaltti on todella sileää ja hiljaista. Syy ei todellakaan ole nastarenkaiden jyrsinnästä pelkästään, syy on käytettävässä kiviaineksessa. Venäjällä talven jälkeen tiet ei jyrise niin kuin Suomessa.


      • Anonyymi

        Voisivat nämä nastapellet siirtyä potkukelkkaan ja kävelyyn jolleivat ilman piikkipyöriä pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisivat nämä nastapellet siirtyä potkukelkkaan ja kävelyyn jolleivat ilman piikkipyöriä pärjää.

        Alkava lama ja sen tuoma suurtyöttömyys hoitaa vanhat autot ja nastapellet pois liikenteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkava lama ja sen tuoma suurtyöttömyys hoitaa vanhat autot ja nastapellet pois liikenteestä.

        Joo saattaa olla kun tiedämme kaikki nämä nuuka nisset jotka esim, ostaa uuden auton ja pelkää ajaa sillä , vaihtaa öljytkin itse 5000km välein muttei raaski ostaa kitkarenkaita kun pelkää nastojenkin kuluvan tämän kaltasilla talvilla parissa vuodessa vaikka nastathan eivät juuri kulu . ne toki irtoavat jarutuksissa ja mahdollisissa kiihdytyksissä muutamian kappaleita silloin tällöin , mitään huolta ei olisi kun tarkkamarkolle olisi kitkat
        Kyllä fiksu normaali ihminen voisi ostaa kitkarenkaat kun ei se edes huomaa eroa oikeasti niin kävi appiukollekin kun lainasin mun volvoa ja hyvin oli pelittänyt sisätönmökkiperälläkin jääpintaisella tiellä ja ihmetteli ääneen kun oli perillä että 2008 malli mersedeksellä kun ei kuulemma pääse sutimatta perille...nastoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo saattaa olla kun tiedämme kaikki nämä nuuka nisset jotka esim, ostaa uuden auton ja pelkää ajaa sillä , vaihtaa öljytkin itse 5000km välein muttei raaski ostaa kitkarenkaita kun pelkää nastojenkin kuluvan tämän kaltasilla talvilla parissa vuodessa vaikka nastathan eivät juuri kulu . ne toki irtoavat jarutuksissa ja mahdollisissa kiihdytyksissä muutamian kappaleita silloin tällöin , mitään huolta ei olisi kun tarkkamarkolle olisi kitkat
        Kyllä fiksu normaali ihminen voisi ostaa kitkarenkaat kun ei se edes huomaa eroa oikeasti niin kävi appiukollekin kun lainasin mun volvoa ja hyvin oli pelittänyt sisätönmökkiperälläkin jääpintaisella tiellä ja ihmetteli ääneen kun oli perillä että 2008 malli mersedeksellä kun ei kuulemma pääse sutimatta perille...nastoilla.

        Jokaisella on oikeus valita renkaansa itse, renkaat ostetaan omaan autoon, omiin tarpeisiin sopivat. Ei joidenkin urpojen mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo saattaa olla kun tiedämme kaikki nämä nuuka nisset jotka esim, ostaa uuden auton ja pelkää ajaa sillä , vaihtaa öljytkin itse 5000km välein muttei raaski ostaa kitkarenkaita kun pelkää nastojenkin kuluvan tämän kaltasilla talvilla parissa vuodessa vaikka nastathan eivät juuri kulu . ne toki irtoavat jarutuksissa ja mahdollisissa kiihdytyksissä muutamian kappaleita silloin tällöin , mitään huolta ei olisi kun tarkkamarkolle olisi kitkat
        Kyllä fiksu normaali ihminen voisi ostaa kitkarenkaat kun ei se edes huomaa eroa oikeasti niin kävi appiukollekin kun lainasin mun volvoa ja hyvin oli pelittänyt sisätönmökkiperälläkin jääpintaisella tiellä ja ihmetteli ääneen kun oli perillä että 2008 malli mersedeksellä kun ei kuulemma pääse sutimatta perille...nastoilla.

        Olet mahtava tarinan iskijä, et ole harkinnut ryhtyä narriksi ihan julkisesti?


      • Anonyymi

        Eikö olekin hyvä, että nuo mainitsemasi "heikkolahjaiset" kuskit aja mahdollisimman turvallisilla renkailla(nastat) ja me paremmat kitkoilla, niin saamme nauttia lahjattomien karhentamasta jäästä ja saamme olla huolettomia ja ajella turvassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisivat nämä nastapellet siirtyä potkukelkkaan ja kävelyyn jolleivat ilman piikkipyöriä pärjää.

        Mistä sinunkin kusivaippasi rahat löytyvät, jos tämän hetken rahamiehet siirtyvät potkukelkkaan? Tulepa kokeilemaan vaaraseudun jäisten teiden pitoasi kitkoilla. Minä olen joutunut autettavaksi nastoillakin, kerran lähes tasaisella tiellä tuupattavaksi. Nastoilla käyn etelässä, jossa asun toisessa kodissani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin suomen asfaltti on tehty todella karkeasta sepelistä. Keskieuroopassa ja Venäjällä asfaltti on todella sileää ja hiljaista. Syy ei todellakaan ole nastarenkaiden jyrsinnästä pelkästään, syy on käytettävässä kiviaineksessa. Venäjällä talven jälkeen tiet ei jyrise niin kuin Suomessa.

        Karkeaa kiveä asfalttiin juurikin nastarenakiden takia hienojakoinen menisi suv nissaneitten alla pölyksi vieläkin nopeammin ainut tapa ajaa kunnon tiellä on kitkarenkaat , nastat vain niille jolla tarve siihen, ei tavallisen einomakusen corollaan ehkä vanhaan takavetotimon romuläjään on pakkoa laittaa nastat, mutta nykyautoon 2008> kitkat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkava lama ja sen tuoma suurtyöttömyys hoitaa vanhat autot ja nastapellet pois liikenteestä.

        Päin vastoin uusia autoja ei osteta ollenkaan kun 90*% suomen autoilijoista ei ole varaa siihen sillä ilmastoverot ja mätkyt auton omistamiseen tulee kuten piti tullakkin kesäkuun alussa.Tulee lisävero kaikille joka on painon mukainen maksu, mutta vain "väliaikainen"kuulemma. Sähköautoille tuleekin iso laksu sitten.


    • Anonyymi

      Kyllä se on pitkälti huonosta tienpidosta kiinni, eivät tiet noin huonoja olleet 1990-luvulla vaikka juuri kukaan ei vielä ajanut kitkoilla. Monessa paikassa jalkakäytävät ja pyörätietkin ovat ihan halkeamilla ja rei'illä vaikka harva käyttää nastakenkiä tai pyöräilijä nastarenkaita.

    • Anonyymi

      Tässähän melkein meni tunteisiin kun nastarenkaiden käyttäjiä survotaan maanrakoon. Kyllä se on niin että ei tämän yhteiskunnan toimintavarmuutta pystyttäisi hoitamaan pelkkien kitkojen varassa.
      Kitkoillekin löytyy käyttökohteet varmasti, kuten raskas kalusto. Tai taajamanopeuksissa jossa nopeus pientä ja kun näkyväisyys erittäin hyvä.

      Nastarenkaiden paremmus tuleekin esiin juuri niissä yllättävissä tilanteissa, tilanteissa joissa toimittava silmänräpäyksessä.
      Kitkoilla ajavalla itsesuojeluvaisto pettänyt pahasti ja itsekkyys paistaa pahasti läpi. Voit olla itse keskivertoa huomaavaisempi liikenteessä, mutta koska kaikki eivät sitä ole, siksi hyvä että meitä nastarenkaiden käyttäjiä on, jolloin vahingot saadaan minimoitua.

      Hienoa ajatella ympäristöä, mutta talvestakin itsekunkin selviydyttävä kunnialla läpi, joten turvallisia ajoja. Kitkat kestää asiallisina vain yhden kauden, kaksi yleensä, mutta nastoilla ajat huomattavasti pitempään, joka on siis säästöä. Simppeliä siis, ajat turvallisesti ja säästät.

      • Anonyymi

        Itse ajoin nastoilla reilu 20v, kun "asiantuntijat" kertoivat kitkojen olevan kusiluistimia. 3 talvi menossa nyt kitkoilla, ei mitään ongelmia 3v vanhoilla kitkarenkailla, pitoa riittää edelleen. Olen yllättynyt täysin, kuinka pitävät kitkat on olleet minun tarpeisiin. Jäisellä ja märällä hiekkatiellä niillä ei pärjää, nastoillakaan ei meinannut pärjätä kovin hyvin. Ilmaston takia en niillä ajele, tuli auton vaihdon yhteydessä. Jollotus ja rapina katosi, ajonautinto tuli. Nastoihin ei itsellä enää tarvetta palata. Ymmärrän oikein hyvin nastoilla ajavia ja jokaisella on oikeus valita renkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajoin nastoilla reilu 20v, kun "asiantuntijat" kertoivat kitkojen olevan kusiluistimia. 3 talvi menossa nyt kitkoilla, ei mitään ongelmia 3v vanhoilla kitkarenkailla, pitoa riittää edelleen. Olen yllättynyt täysin, kuinka pitävät kitkat on olleet minun tarpeisiin. Jäisellä ja märällä hiekkatiellä niillä ei pärjää, nastoillakaan ei meinannut pärjätä kovin hyvin. Ilmaston takia en niillä ajele, tuli auton vaihdon yhteydessä. Jollotus ja rapina katosi, ajonautinto tuli. Nastoihin ei itsellä enää tarvetta palata. Ymmärrän oikein hyvin nastoilla ajavia ja jokaisella on oikeus valita renkaansa.

        Jokainen, joka vieläkin puollustelee nastarenkaitten käyttöä ei ole koskaan kitkarenkaita autossaan omistanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen, joka vieläkin puollustelee nastarenkaitten käyttöä ei ole koskaan kitkarenkaita autossaan omistanut.

        Jokainen joka vainoaa nastarenkaita, on joku helvatan viherpiipertäjä ohisalon kanssa yhtä sekaisin, vaikka rajat suljettu, pakoloisia otatteva, jos ne tulevat rajalle.


      • Anonyymi

        Kyllä tuli taas näkökulmaa nastarengaspuolusteluksi, säästö syyt ,
        säästää omaa lompsaasa muidenkin rahoittamien maanteiden kustannuksella ja olla siitä turvallisuus painoitteisesti ylpeä tai ainakin muuttaa kitkarenkailla hyvin suoriutuvien kuljettajien suoritus riskiksi tai satumaiseksi onneksi suolatun ja ainahoidetun tien ja nastarenkailjoiden karhentaman tien johdosta,
        tai muuta yhtä lapsellista että älytöntä, miksi pitääkin olla niin itsekäs juuri nastarenkailla ajava kuljettaja , miten muutenkaan näitä selityksiä voisi täällä ymmärtää ja vaikka kuinka laskisi turvallisuus edellä kaikki on kuljettajasta aina riippuvaista oli mikä tahansa rengas ja itsekäs käytös ja siitä johtuva pelitaidottomuus on aina riski muille tiellä liikkujille ja väitän että vähemmän se itsekäs maantienkuningas on kitkarenkailija.
        siksi kun tätä armoitettua keskustelua lueskelee , niin epäusko ja epäluottamus kyllä kasvaa jos tiellä onkin tuollaista väkeä antamassa meille kitkarenkailijoille armon ajaa samalla tiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen, joka vieläkin puollustelee nastarenkaitten käyttöä ei ole koskaan kitkarenkaita autossaan omistanut.

        Olen samaa mieltä.
        Niin moni täälläkin on vain asenteeltaan niin jumissa.
        Kerran kun kokeilee kitkarenkaita niin ei palaa nastarengas ostoksille niin se vaan menee.
        Tai sitten lahjat ja osaaminen ja auto on niin menneeltä ajalta.


    • Anonyymi

      Kyllä sitä on valtiolla koronan jälkeen muutakin rahanmenoa ihan tarpeeksi kuin maksaa näitten onnettomien nastapellejen tuhoamien teiden korjausta. Jos ei
      ajotaito riiitä kitkarenkailla ajoon, kävelkööt. Nastakenkiä löytyy, ne ei tuhoa läheskään niin nopeasti tietä kuin piikkipyörät.
      Toivottavasti hallitus säätää mahdollisimman pian riittävän suuren käyttömaksun piikkipyörille. Ja voimaan viimeistään ensi syksynä.

      • Anonyymi

        Valtiolla on koronan jälkeen todellakin työttömyys menoja, siinä ei sinun nastarengas ongelmasi paljon paina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtiolla on koronan jälkeen todellakin työttömyys menoja, siinä ei sinun nastarengas ongelmasi paljon paina.

        Paitsi kun te nastalampaat ette kuitenkaan vaihda kitkoihin ja nastarenkaille mätkäistään kunnon verot, tulee valtion verotulot vain kasvamaan. Niillä rahoilla korvataan sitten koronan tuhoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi kun te nastalampaat ette kuitenkaan vaihda kitkoihin ja nastarenkaille mätkäistään kunnon verot, tulee valtion verotulot vain kasvamaan. Niillä rahoilla korvataan sitten koronan tuhoja.

        Hah, Hah, 1.4 meni jo, myöhästyit. Eipä vajakilta muuta voi odottaa.


    • Anonyymi

      10 talvea takana kitkarenkailla. Nyt olen on melkein jo unohtanut miksi alun perin ajoin nastarenkailla. Tarkemmin muistellessani syynä oli se että käytettyjen autojen alla oli aina nastat, eli ei ollut omakohtaista kokemusta kitkoista jotta olisi voinut tehdä asianmukaisen valinnan. Ja 10 viime talvea on ollut sitä asianmukaista valintaa, autoja on ehtinyt olla useampia tänä aikana.

      Jälkeenpäin hävettää se että ostin jopa yhden uuden sarjan nastarenkaita kun mietin silloin sitä että asiantuntijat opastivat lumisateella kulkemaan bussilla jos alla oli kitka- tai kesärenkaat.

      Varsinaisia "asiantuntijoita" jotka eivät tiedä kesärenkaiden ja talvirenkaiden eroja... Kesärenkaillla ajetaan Espanjan helteissäkin, kun taas pohjoismaisiin olosuhteisiin on oma talvirengastyypinsä. Keski-Euroopan talvessa pärjätään "miedommalla" talvirengasmallilla. Toki Saksassakin myydään Hakkapeliitta R3:a muiden talvirenkaiden lisäksi.

      https://www.nokiantyres.de/reifen/personenkraftwagen/winterreifen/

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe