että näille pakolaisille opetettaisiin englantia ruotsin sijaan, koska enkulla pärjää hyvin Ruotsissa ja se on helpompi oppia kuin Ruotsi. Sen lisäksi moni pakolainen osaa ainakin jonkun verran englantia jo valmiiksi.
"Resurserna för språkundervisning vid integrationen är överbelastade både när det gäller ekonomi och lärare. Engelska bör därför vara det första språket att lära vid integrationen av nyanlända.
Tala är silver men tiga är guld.” Det gamla talesättet fungerar dock inte alltid. Ibland är det nödvändigt och bra att lyssna och förstå, men det är ett stort handikapp att inte kunna uttrycka sig begripligt på ett språk som merparten i Sverige och större delen av Europa förstår.
Varför inte satsa på ett språk som alla måste lära sig förr eller senare? Oavsett om du studerar, arbetar eller sköter hemmet är engelska ett måste för att klara vardagen.
Engelska är lättare att lära sig än svenska. Flertalet barn och vuxna förstår och/eller talar redan skaplig engelska. Så varför inte inleda integrationen med ett internationellt språk? Det är bättre att tala halvbra engelska än dålig svenska.
Risken för mobbning skulle minska. Dessutom är engelska samt betydligt mer användbart om man inte stannar i Sverige."
Ruotsissa ehdotellaan vakavasti
19
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ohoh tuo on kyllä suomenruotsinkielisille shokki !!
Että näin naapurissa .- Anonyymi
Kohta svekomaanit ehdottavat, että Ruotsin pakolaisille pitäisi opettaa rannikkoruotsia, koska se on helppoa, Siellä ne pärjää 200-300 sanalla. Sanat pötköön peräkkäin.
- Anonyymi
Aloitus on valeuutinen, esim. gallupin mukaan Ruotsin suurin puolue SD vaatii maahanmuuttajien ruotsin osaamista ennenkuin mitään etuja tai oleskelua maassa luvataan. Edellytys tukien saamiselle on osallistua ruotsinkielen opiskeluun, ei englannin.
SD on vain Suomen Persujen tapaan ulkoistettu päätöksenteosta kun vihervasemmisto luo parempa maailmaa 😂
- Anonyymi
Aloittaja kirjoittaa, että englannin opetusta on EHDOTETTU vakavasti. Vielä ei olla siinä tilanteessa, vaan ruotsin opiskelu on edellytys tukien saamiseen, kuten kerroit.
- Anonyymi
Ruotsin kieli jää toiseksi Ruotsissa lopulta, enkku ja arabia vie voiton.
- Anonyymi
Ruotsin kielen katoaminen Suomesta on vaan hyvä asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsin kielen katoaminen Suomesta on vaan hyvä asia.
Pakkoruotsi on vakava rasite maahanmuuttajien ja turvapaikan saaneiden lapsille. He joutuvat opettelemaan kaksi vierasta marginaalikieltä, suomen ja ruotsin, ja sen päälle kaksi muuta vierasta kieltä.
- Anonyymi
Kohta ruotsin kantaväestöä alkaa ryysiä Suomen puolelle turvapaikanhakijoiksi?
- Anonyymi
Ei kaivata niitäkään.
- Anonyymi
Monta vuosisataa on jo kulunut. Kutsuvat itseään Suomen ruotsalaisiksi. Huonosti ovat kotoutuneet Suomeen. Pyörivät omissa porukoissaan, suhtautuvat epäluuloisesti ja negatiivisesti muihin ja puhuvat outoa kieltä, joka ei ole ruotsia eikä suomea.
- Anonyymi
No Ruotsihan myös islamisoituu vähitellen.
- Anonyymi
hammerhead kirjoitti:
Niin se näyttää tekevän.
Jo vuonna 2050 Ruotsi saattaa olla islamilaisessa vallassa.
- Anonyymi
Lutherilaiseen Ruotsiin muutti 1600-luvun alusta alkaen paljon reformoidun uskonsa vuoksi vainottuja, näin varsinkin Luoteis-Ranskan aatelisia ja aatelittomia hugenotteja sekä reformoituja valloneja nykyisen Belgian ja Luxemburgin alueelta. He toivat mukanaan myös ammattitaidon.
Nykypakolaisista enin osa tuo vain islamin. Sepä ihanaa. Se vahvistaa.
Jag tror - jag tror på sommaren, jag tror - jag tror ….? - Anonyymi
Netflixissä ruotsalainen sarja "Kalifaatti", mutta yhtään ei ruotsia puhuta - vaan enkkua.
- Anonyymi
Ruotsissa ennustellaan, että työttömyys voi nousta jopa 40% asti.
- Anonyymi
Näitä "ennustajaeukon" ennustuksia voisi ehkä mieluummin käydä viljelemässä vaikka salaliittoteoria-palstalla. Ne eivät kuulu tänne.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943732
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453114Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.972719Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572410- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172357- 1252335
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212264Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212203- 642070