Kuten kaikessa sijoittamisessa,sijoittaja haluaa sijoituksen halvalla jotta voi myydä sen myöhemmin korkeammalla hinnalla.
https://jonikoski.fi/sijoittaminen/sijoita-kultaan/
Mistä aloitteleva sijoittaja voi aloitta ostamaan kultaa?
5
75
Vastaukset
- Anonyymi
Ei voi tietää, milloin. Silloin kullan arvo ainakin tippuu, kun pörssikurssit nousevat. Mutta en ostaisi suomalaiselta välittäjältä kultaa, koska sijoittamasta summasta ei ainakaan saa puoltakaan takaisin kullan "arvon noustessa". Täällä välittäjät ainakin pelaavat omaan pussiin. Lisäksi kullasta maksaa vielä kalliin toimitusmaksun, joten ei ole halpa sijoituskohde.
- Anonyymi
Itse ostelin Tavex:lta. 3v säilytyksestä sain 28% voittoa. Minusta ihan ok kokeiluluontoiselle ostolle.
Unssin laattoja en tulevaisuudessa osta, välityspalkkio muodostuu turhan suureksi.
Ja itse en osta uudestaan ennenkuin arvo reilusti alempana, nyt on hinnassa kovasti kuplaa mukana. Siis minun mielestäni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ostelin Tavex:lta. 3v säilytyksestä sain 28% voittoa. Minusta ihan ok kokeiluluontoiselle ostolle.
Unssin laattoja en tulevaisuudessa osta, välityspalkkio muodostuu turhan suureksi.
Ja itse en osta uudestaan ennenkuin arvo reilusti alempana, nyt on hinnassa kovasti kuplaa mukana. Siis minun mielestäni.Nimenomaan. Edellisen kerran vuonna 2012 oli kullan hinta huipussaan ja sitten yhtäkkiä tapahtui romahdus, joten nytkin voisi olla samanlainen ajankohtainen tilanne, jos ja kun koronapaniikki pörsseissä laantuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan. Edellisen kerran vuonna 2012 oli kullan hinta huipussaan ja sitten yhtäkkiä tapahtui romahdus, joten nytkin voisi olla samanlainen ajankohtainen tilanne, jos ja kun koronapaniikki pörsseissä laantuu.
Mulla on vaan niitä äidin perintökoruja joissa on kultaa, 20 kultasormusta, kaula, rinta ja korvakoruja ja rannerenkaita. broidi säilyttää niitä.
- Anonyymi
Suomessa kultaan sijoittamisen mahdollisuudet ovat olemattomat piensijoittajalle. Kultaharkoista pyydetään yli päivän maailmanmarkkinahinnan kun niitä on ostamassa, mutta myydessä niitä käsitellään kuin ne olisivat sulatukseen meneviä romukoruja.
Jos taas sijoittaa kultaan saamatta harkkoja käteen, antautuu mahdolliseen pyramidihuijaukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123790MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar781997Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5431610Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798