Kummia juttuja täällä ja omat neuvot

Anonyymi

Miten täällä jotkut lukee lakia? Näiden joidenkin mukaan suomessa ei nainen voi saada lainkaan aborttia.Mulla kävi niin että vahinko viime vuonna. Katoin netistä mitä pitää tehdä ensiksi eli soitin terveyskeskukseen johon mun piti mennä tekemään raskaustesti uudelleen kun kotitestit ei ole aina luotettavia ja seurasin näitä neuvoja:

"Ota yhteys joko:
Kotipaikkakuntasi tai opiskelupaikkakuntasi perhesuunnitteluneuvolan terveydenhoitajaan tai äitiysneuvolan terveydenhoitajaan
Omaan koulu- tai opiskelijaterveydenhoitajaasi
Kotipaikkakuntasi tai opiskelupaikkakuntasi terveyskeskuksen lääkärinvastaanoton ajanvaraukseen
Mikäli mietittyäsi päätöksesi on raskauden keskeyttäminen, ole hyvä ja ota yhteys kotipaikkakuntasi terveyskeskukseen lääkärinvastaanoton ajanvaraukseen saadaksesi lähetteen sairaalaan."

Elikkä tein eka raskaustestin kotona ja se varmistettiin vielä terkkarilla joka varas ajan lääkärille kun sanoi n että olen päättänyt keskeytykseen, vikkoja oli 7. Lääkäriin sain ajan kahden päivän päästä ja lääkäri kirjoitti paperit mitkä piti allekirjoittaa ja sanoi että tulee sitten aika pikapikaa ja tuli viikon kuluttua sairaalaan, mistä sain itselleni ne lääkkeet kotiin. Siitä se kyllä lähti ihan eikä kukaan haukkunut tai ihmetellyt. Ihmettelin tosin että olipa helppoa ainakin meillä ja lääkäri oli tosi kiva nuori nainen. Sain sitten e-pilleri reseptin myöskin. Itse abortti oli samalta tuntuva kuin jälkiehkäisyn käyttö. Olen kerran käyttänyt.

Niin jotkut täällä ihan tosissaan väittää ettei Suomessa saa aborttia!!! Mullakaan ei tutkittu mitään syitä tai kyselty kuin vaan että oletko miettinyt tämän asian loppuun ja ratkaisu on lopullinen. Olen varma ettei täällä kirjoittavat ihmiset ole koskaan tehneetkään aborttia eikä tiedä miten se asia menee jos väittää että kysellään jotain sossupapereita tai pitää olla köyhä tai sairas. Se ihan riittää kun on yksin eikä ole parisuhdetta kuten mulla. Ja mulla koko homma oli ohi alle 2 viikon.

17

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen yksi, jolla ei ole kokemusta abortista, mutta jolla on runsaasti kokemusta seksistä ja ehkäisystä. Suunniteltuja lapsiakin on kolme.

      En vastusta aborttia, kun se tehdään kuten sinun tapauksessasi tehtiin eli riittävän varhaisessa vaiheessa.

    • Anonyymi

      Kukahan täällä ei osaa lukea kirjoituksia ihan ajatuksella? Kopioi tähän teksti, jos satut löytämään jonkun kirjoittajan väittäneen, että Suomessa ei nainen voi saada ollenkaan aborttia. Varma epäily onkin, että levität taas kerran propagandaa! Siispä taaskin valheellista asenteen muokkausta! Kuka tai ketkä täällä on sanonut, ettei Suomessa saa aborttia? Suomessa on laki raskaudenkeskeytyksestä ja se määrittää säännöt ja menettelytavan. Aborttioikeutta naisella ei ole, mutta naisella on oikeus hakea raskaudenkeskeytystä, vrt äänestysoikeus. k_v

      • Anonyymi

        Onko Suomessa vaikea saada abortti? Mitä niinkuin ajattelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Suomessa vaikea saada abortti? Mitä niinkuin ajattelet?

        "eikä kukaan haukkunut tai ihmetellyt."

        Mitäs niinkuin sakki luulee, saako hoitohenkilökunta, joka on lain voimin pakotettu pyövelihommiin, näyttää saati sanoa näille etoville lapsenlahtaajille todellisia ajatuksiaan?

        "Mullakaan ei tutkittu mitään syitä tai kyselty"

        Turha yrittää levittää enää tätä ainaista samaa valhetta, kun jokainen voi tarkistaa THL:n sivulta mm. hakuohjeista mitä siellä tosiaan jokainen "sosiaalisyillä" hakeva joutuu selittelemään.

        "koko homma oli ohi alle 2 viikon."

        Ei taida se lopun elämän kalvava syyllisyys ja jälkitrauma ihan noin nopeasti haihtua.. onneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "eikä kukaan haukkunut tai ihmetellyt."

        Mitäs niinkuin sakki luulee, saako hoitohenkilökunta, joka on lain voimin pakotettu pyövelihommiin, näyttää saati sanoa näille etoville lapsenlahtaajille todellisia ajatuksiaan?

        "Mullakaan ei tutkittu mitään syitä tai kyselty"

        Turha yrittää levittää enää tätä ainaista samaa valhetta, kun jokainen voi tarkistaa THL:n sivulta mm. hakuohjeista mitä siellä tosiaan jokainen "sosiaalisyillä" hakeva joutuu selittelemään.

        "koko homma oli ohi alle 2 viikon."

        Ei taida se lopun elämän kalvava syyllisyys ja jälkitrauma ihan noin nopeasti haihtua.. onneksi.

        Pitäisikö lääkintähenkilökunnan kenties laajaltikin sanoa suoraan mitä päässään ajattelevat potilaista?

        Koskeeko sinusta se asia vain aborttia vai kaikkia muitakin asioita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "eikä kukaan haukkunut tai ihmetellyt."

        Mitäs niinkuin sakki luulee, saako hoitohenkilökunta, joka on lain voimin pakotettu pyövelihommiin, näyttää saati sanoa näille etoville lapsenlahtaajille todellisia ajatuksiaan?

        "Mullakaan ei tutkittu mitään syitä tai kyselty"

        Turha yrittää levittää enää tätä ainaista samaa valhetta, kun jokainen voi tarkistaa THL:n sivulta mm. hakuohjeista mitä siellä tosiaan jokainen "sosiaalisyillä" hakeva joutuu selittelemään.

        "koko homma oli ohi alle 2 viikon."

        Ei taida se lopun elämän kalvava syyllisyys ja jälkitrauma ihan noin nopeasti haihtua.. onneksi.

        "Turha yrittää levittää enää tätä ainaista samaa valhetta, kun jokainen voi tarkistaa THL:n sivulta mm. hakuohjeista mitä siellä tosiaan jokainen "sosiaalisyillä" hakeva joutuu selittelemään."

        Sosiaalinen syy on sinkkuus eli ei parisuhdetta.


    • Anonyymi

      Vakiotrollilla taas tylsä ilta ja siksi satuiltava näitä joutavia provoaloituksia perättömine syytöksineen, lapsen tappamisen "helppouden" ylistyksineen jne. pskanjauhantaa? :)

    • Anonyymi

      Heips pitkästä aikaa.

      Siis en minä tiennyt että mitä se lääkäri kirjoitti kun sen abortin kävin hakemaan.

      Nyt kysyin kun kävin uudestaan sillä lääkärillä kun kävin vaihtamassa ehkäisyä että mitä niihin hakemuksiin kirjoitetaan.

      Lääkäri sanoi että jos ei vaan halua lasta niin hän itse kirjoittaa että ei ole kypsä äidiksi vaan on muita suunnitelmia.Minä vaan kirjoitin nimeni siihen. Empä muuta tiä. Kai se ihan laillista oli, ei ole tullut syytettä.

      • Anonyymi

        Palstan kovaäänisimmän messuajan - käytän hänestä nimeä pää-ääni - mielestä abortin toisaalta saa liian helposti ja toisaalta taas hyvin vaikeiden vaiheiden kautta. Logiikka katsos vähän tökkii hänellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan kovaäänisimmän messuajan - käytän hänestä nimeä pää-ääni - mielestä abortin toisaalta saa liian helposti ja toisaalta taas hyvin vaikeiden vaiheiden kautta. Logiikka katsos vähän tökkii hänellä.

        Palstan kovaäänisilmmällä t.rollilla ne pään sisäiset äänet (eli pää-äänet, kuten itse nimittää) m.ellastaa valhemutujaan aina vain. Selkeää logiikkaa ei kykene hahmottamaan, vaan ymmärrys t.ökkii edelleen. Hänen mukaansa kun laki ei voi olla samaan aikaan silti liian lepsu, vaikkei olekaan täys vapaa, eli syyksi ei riitä pelkkä haluaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan kovaäänisilmmällä t.rollilla ne pään sisäiset äänet (eli pää-äänet, kuten itse nimittää) m.ellastaa valhemutujaan aina vain. Selkeää logiikkaa ei kykene hahmottamaan, vaan ymmärrys t.ökkii edelleen. Hänen mukaansa kun laki ei voi olla samaan aikaan silti liian lepsu, vaikkei olekaan täys vapaa, eli syyksi ei riitä pelkkä haluaminen.

        No mulla riitti se etten halunnut, mutta lääkäri sanoi kirjoittaneensa ettei ole kypsä äidiksi. Siihen kohtaan missä se perustelu. Ei se ollut vaikeaa, eikä mun tarvinnut mitään selvityksiä mistään antaa. Miten siitä voi antaa jotain todistetta ettei ole kypsä äitiyteen? Muuta kuin että kertoo ettei tahdo lasta just silloin. On muut jutut mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mulla riitti se etten halunnut, mutta lääkäri sanoi kirjoittaneensa ettei ole kypsä äidiksi. Siihen kohtaan missä se perustelu. Ei se ollut vaikeaa, eikä mun tarvinnut mitään selvityksiä mistään antaa. Miten siitä voi antaa jotain todistetta ettei ole kypsä äitiyteen? Muuta kuin että kertoo ettei tahdo lasta just silloin. On muut jutut mielessä.

        Ja kyllä minä juttelin sen lääkärin kanssa että se ilmeisesti tajusi muutenkin, minä olin sekaisin pahoinvoinnista ja unettomasta yöstä ja paniikista niin en muista tarkkaan kaikkia. Mut kysyi se jotain elämäntilanteesta ja mitä mieltä olen raskaudesta, minä sanoin että pois se äkkiä kun olen yksin eikä mulla ole tarkoitusta alkaa nyt näihin. Lääkäri hoisi sen ihan kokonaan.

        Nyt mulla onkin miesystävä. Joka ei taatusti kattelis yhäriä... Eihän mistään mitään tulis. Ei kannata joka tyypin kanssa alkaa lisimään. Tiedän mun ikäisiä joilla kolmenkin eri miehen kanssa muksuja. Ei ole hääviä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mulla riitti se etten halunnut, mutta lääkäri sanoi kirjoittaneensa ettei ole kypsä äidiksi. Siihen kohtaan missä se perustelu. Ei se ollut vaikeaa, eikä mun tarvinnut mitään selvityksiä mistään antaa. Miten siitä voi antaa jotain todistetta ettei ole kypsä äitiyteen? Muuta kuin että kertoo ettei tahdo lasta just silloin. On muut jutut mielessä.

        H.öpö h.öpö. Joku "ei kypsä äidiksi" ei vaan kerro yhtikäs mitään niistä elämänoloista ja muista olosuhteista, joista se lain edellyttämä huomattava rasitus lapsen hoidossa voisi muodostua. Aivan taatusti lääkärin on lakivelvotteisesti käytävä läpi hakijan kanssa ne Valviran kaavakkeesta löytyvät elämänolotekijät, jos sosiaalisyyllä hakee.

        "Joka ei taatusti kattelis yhäriä."

        Ei siis huolisi sinua yhärinä.. taidat olla muutenkin sille vaan p.anopuu laatutavaran puutteessa. No kuinkas muutenkaan, tuollaista k.alman k.ammiota.. kunnon fiksut miehet ei koskisi pitkällä tikullakaan enää. Ei ole h.ääviä...
        Oikeasti kiinnostuneelle miehelle joku yhäriys ym. sivuseikat on ihan yks hailee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        H.öpö h.öpö. Joku "ei kypsä äidiksi" ei vaan kerro yhtikäs mitään niistä elämänoloista ja muista olosuhteista, joista se lain edellyttämä huomattava rasitus lapsen hoidossa voisi muodostua. Aivan taatusti lääkärin on lakivelvotteisesti käytävä läpi hakijan kanssa ne Valviran kaavakkeesta löytyvät elämänolotekijät, jos sosiaalisyyllä hakee.

        "Joka ei taatusti kattelis yhäriä."

        Ei siis huolisi sinua yhärinä.. taidat olla muutenkin sille vaan p.anopuu laatutavaran puutteessa. No kuinkas muutenkaan, tuollaista k.alman k.ammiota.. kunnon fiksut miehet ei koskisi pitkällä tikullakaan enää. Ei ole h.ääviä...
        Oikeasti kiinnostuneelle miehelle joku yhäriys ym. sivuseikat on ihan yks hailee.

        "H.öpö h.öpö. Joku "ei kypsä äidiksi" ei vaan kerro yhtikäs mitään niistä elämänoloista ja muista olosuhteista, joista se lain edellyttämä huomattava rasitus lapsen hoidossa voisi muodostua. Aivan taatusti lääkärin on lakivelvotteisesti käytävä läpi hakijan kanssa ne Valviran kaavakkeesta löytyvät elämänolotekijät, jos sosiaalisyyllä hakee."


        Elämän olo se että on sinkku. Mitä sinä sitten käsität sosiaalisilla syillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        H.öpö h.öpö. Joku "ei kypsä äidiksi" ei vaan kerro yhtikäs mitään niistä elämänoloista ja muista olosuhteista, joista se lain edellyttämä huomattava rasitus lapsen hoidossa voisi muodostua. Aivan taatusti lääkärin on lakivelvotteisesti käytävä läpi hakijan kanssa ne Valviran kaavakkeesta löytyvät elämänolotekijät, jos sosiaalisyyllä hakee.

        "Joka ei taatusti kattelis yhäriä."

        Ei siis huolisi sinua yhärinä.. taidat olla muutenkin sille vaan p.anopuu laatutavaran puutteessa. No kuinkas muutenkaan, tuollaista k.alman k.ammiota.. kunnon fiksut miehet ei koskisi pitkällä tikullakaan enää. Ei ole h.ääviä...
        Oikeasti kiinnostuneelle miehelle joku yhäriys ym. sivuseikat on ihan yks hailee.

        "Oikeasti kiinnostuneelle miehelle joku yhäriys ym. sivuseikat on ihan yks hailee."

        Tästä on mulla yks hyvä tarina, kaverilta, mies 50 v kertoi mulle omista yökyläilyistään oman eronsa jälkeen joskus 20 v sitten. Sanoi että oli mukavaa yökerhossa ja muissa jutuissa tavata naisia ja kun vietettiin yö naisen asunnolla niin homma lopahtaa siihen kun sängyn viereen tulee aamulla kolme silmäparia kattoon että mikä setä äitin sängyssä että jäi aamuseksit harrastamatta. Että kyllä se kiinnostus hiipuu kun joutuu kuunteleen ja kattoon muiden miesten siitoksia.

        Miehet jotenkin epäarealistisesti odottaa että naisen on oltava aina neitsyt ja lapseton, ja itse on jättänyt niitä lapsia taas exälleen muiden miesten karkoittajaksi.

        Kannattaa tehdä lapset avioliitossa ja jos ei löydy tarpeeksi rikasta miestä niin abortti, ettei renttugeenit lisäänny. Rentut voi olla hyviä sängyssä mutta kelvottomia isiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oikeasti kiinnostuneelle miehelle joku yhäriys ym. sivuseikat on ihan yks hailee."

        Tästä on mulla yks hyvä tarina, kaverilta, mies 50 v kertoi mulle omista yökyläilyistään oman eronsa jälkeen joskus 20 v sitten. Sanoi että oli mukavaa yökerhossa ja muissa jutuissa tavata naisia ja kun vietettiin yö naisen asunnolla niin homma lopahtaa siihen kun sängyn viereen tulee aamulla kolme silmäparia kattoon että mikä setä äitin sängyssä että jäi aamuseksit harrastamatta. Että kyllä se kiinnostus hiipuu kun joutuu kuunteleen ja kattoon muiden miesten siitoksia.

        Miehet jotenkin epäarealistisesti odottaa että naisen on oltava aina neitsyt ja lapseton, ja itse on jättänyt niitä lapsia taas exälleen muiden miesten karkoittajaksi.

        Kannattaa tehdä lapset avioliitossa ja jos ei löydy tarpeeksi rikasta miestä niin abortti, ettei renttugeenit lisäänny. Rentut voi olla hyviä sängyssä mutta kelvottomia isiä.

        Taisit taas keksiä omiasi. Vai miten joku jättäisi "setää ihmettelevät silmäparit" yksin kotiin, lähtisi baariin ja vielä raahaisi sieltä yöksi jonkun vieraan äijän?!
        Jos kiinnostus lopahtaa yhäriyteen, ei miestä ole muutenkaan paljoa kiinnostanut. Tai korkeintaan ne aamupanot varmaan, ja jos ne jää niin homman hiipumisen tekosyyksi mainitaan lapset..

        "Kannattaa tehdä lapset avioliitossa"

        Ja papin aamenen jälkeen sitten pysytään aina yhdessä, eiks je? :D

        " jos ei löydy tarpeeksi rikasta miestä niin abortti, ettei renttugeenit lisäänny"
        "Elämän olo se että on sinkku."

        Noinko "ylevillä" syin sinä puolustelet lapsesi tappamista?
        Sinun tilastasi voi ainoastaan jalostua ylöspäin. Moraalivejeiset aborttööringeenit ei välttämättä siirry seuraavaan sukupolveen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisit taas keksiä omiasi. Vai miten joku jättäisi "setää ihmettelevät silmäparit" yksin kotiin, lähtisi baariin ja vielä raahaisi sieltä yöksi jonkun vieraan äijän?!
        Jos kiinnostus lopahtaa yhäriyteen, ei miestä ole muutenkaan paljoa kiinnostanut. Tai korkeintaan ne aamupanot varmaan, ja jos ne jää niin homman hiipumisen tekosyyksi mainitaan lapset..

        "Kannattaa tehdä lapset avioliitossa"

        Ja papin aamenen jälkeen sitten pysytään aina yhdessä, eiks je? :D

        " jos ei löydy tarpeeksi rikasta miestä niin abortti, ettei renttugeenit lisäänny"
        "Elämän olo se että on sinkku."

        Noinko "ylevillä" syin sinä puolustelet lapsesi tappamista?
        Sinun tilastasi voi ainoastaan jalostua ylöspäin. Moraalivejeiset aborttööringeenit ei välttämättä siirry seuraavaan sukupolveen.

        "Ja papin aamenen jälkeen sitten pysytään aina yhdessä, eiks je? :D"

        Tietenkin. Avioero on synti ja kauhistus. Siitä joutuu joko Danten jumalaisen näytelmään tai Tylypahkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe