Ihminen on laumaeläin, ja tarvitsee yhteisönsä hyväksyntää. Ei edes oman polkunsa kulkija voi elää ilman muita ihmisiä. ”Pahinta mitä voi tapahtua, on joutua yhteisönsä hylkäämäksi”.
Se pitää varmasti paikkansa, ja oudon suuri merkitys sillä on myös näillä palstoilla. Kaikki on kuitenkin vain kirjoitusta ruudulla. Miksi näin on, miksi on tärkeää että aivan tuntemattomat ihmiset hyväksyvät sinut?
Joku kaltaisesi
75
3431
Vastaukset
ns.yleistä hyväksyntää,vaan riittä,että joku asia,joka on itselle tärkeä,löytää jonkun samansuuntaisesti asiaa ymmärtävän kirjoittajan.
Se yleensä antaa tyydytyksen täällä olemiseen.- amado.mio
mutta eikö kuitenkin ole tärkeää, että ns. ”omat” hyväksyvät sinut, vaikkei ajatuksiasi? Olisi epämiellyttävää kirjoittaa jos saisi pelkkää vastustusta, jatkuvasti.
- viljamaria
mitä tarkoitat.
Vai ymmärränkö?
Onkohan siinä kysymyksessä sellainen arvomaailma
asetelma?
Joskus näyttäisi siltä, että esm. perheasioistaan puhuminen myönteisessä mielessä ei saa vastakaikua ja se koetaan omahyväisyytenä, tai vastaavana.
Sitten taas kun aviomiestään, tai vaimoaan morkkaa vaikka kuinka ronskein sanakääntein, niin sille saa hyväksymisen.
Itse puhuisin joskus ihan mielelläni jostain henk. koht. miellyttävästä asiasta, mutta parasta kai tytyä :'kel' onni on, se onnen kätkeköön!' viljamaria kirjoitti:
mitä tarkoitat.
Vai ymmärränkö?
Onkohan siinä kysymyksessä sellainen arvomaailma
asetelma?
Joskus näyttäisi siltä, että esm. perheasioistaan puhuminen myönteisessä mielessä ei saa vastakaikua ja se koetaan omahyväisyytenä, tai vastaavana.
Sitten taas kun aviomiestään, tai vaimoaan morkkaa vaikka kuinka ronskein sanakääntein, niin sille saa hyväksymisen.
Itse puhuisin joskus ihan mielelläni jostain henk. koht. miellyttävästä asiasta, mutta parasta kai tytyä :'kel' onni on, se onnen kätkeköön!'arvomaailmastani sekä asioista joita mielelläni painotan.
Olen ollut omien asioitteni suhteen avoin,ja live-elämässäkin toimin avoimin kortein.Oli kyse sitten omista tunteista tai vaikkapa tietotaidosta jota ammatissani sain hankittua.
Kaikki jaettu tieto on pois erilaisten arvailujen ja huhujen virralle.
Työ missä toimin oli samalla sosiaalista kanssakäymistä toisten yrittäjien kanssa.
Ja siitä on kaikille osapuolille huomattavaa synergiaetua,kun ei tarvitse jokaisen opetella aioita sen pidemmän kaavan mukaan.
Se,mitä toisen osapuolen asiohin tulee,täytyy aina noudattaa hänen rajaansa,missä määrin asioista voi puhua esim,kolmannen henkilön kanssa.Luottamus täytyy ansaita ja olla aina toisen luottamuksen arvoinen,muuten asiat eivät hoidu ilman säröjä.amado.mio kirjoitti:
mutta eikö kuitenkin ole tärkeää, että ns. ”omat” hyväksyvät sinut, vaikkei ajatuksiasi? Olisi epämiellyttävää kirjoittaa jos saisi pelkkää vastustusta, jatkuvasti.
on onneksi täällä arjessa,kodissa,työyhteisössä jossa toimin eräänä lenkkinä(yrittäjänä)toisten yrittäjien joukossa.Kaikki työni liittyivät aina joko toisiin yrityksiin(yrittäjiin)yhteisöihin (taloyhtiö,kunta /monikansallinen suuryritys)vaan ei ns.yksityissektorin töitä jotka olisi kohdistunut yksityiseen henkilöön.
On todella helppoa toimia muiden yritysten joukossa,koska ns.perusasiat ovat kaikilla tiedossa,eikä asioita tarvitse alkaa selittelemään jokaisen työn osana.Silloin saa keskittyä tekemiseen,joka on kuitenkin toiminnan päätavoite.
Se on ollut näillä palstoilla suurin yllätys ja samalla pettymys,että nykyihmisiltä on kadonnut kyky luottaa toisen sanomiseen tai persoonaan nikin takana.Kuvittelin,että nikin suoja antaa hyvän mahdollisuuden olla rehellisempi,kuin jos olisi omalla todellisella persoonallaan mukana mielipiteitä kertomassa.
Mutta olen kyllä jo pikkuhiljaa tämän käytännön ottanut osana palsta elämää vaan en meinaa silti uskoa sitä.
Pitäisiköhän maaseutu asuttaa uudestaan josko vanha toisesta välittäminen ja toiseen luottaminen saataisiin vielä takaisin ihmisille iskostumaan.
ps.tämä loppulause tuossa ylempänä on vain heitto,jota ei tarvitse ottaa 1:1.een.emw34 kirjoitti:
on onneksi täällä arjessa,kodissa,työyhteisössä jossa toimin eräänä lenkkinä(yrittäjänä)toisten yrittäjien joukossa.Kaikki työni liittyivät aina joko toisiin yrityksiin(yrittäjiin)yhteisöihin (taloyhtiö,kunta /monikansallinen suuryritys)vaan ei ns.yksityissektorin töitä jotka olisi kohdistunut yksityiseen henkilöön.
On todella helppoa toimia muiden yritysten joukossa,koska ns.perusasiat ovat kaikilla tiedossa,eikä asioita tarvitse alkaa selittelemään jokaisen työn osana.Silloin saa keskittyä tekemiseen,joka on kuitenkin toiminnan päätavoite.
Se on ollut näillä palstoilla suurin yllätys ja samalla pettymys,että nykyihmisiltä on kadonnut kyky luottaa toisen sanomiseen tai persoonaan nikin takana.Kuvittelin,että nikin suoja antaa hyvän mahdollisuuden olla rehellisempi,kuin jos olisi omalla todellisella persoonallaan mukana mielipiteitä kertomassa.
Mutta olen kyllä jo pikkuhiljaa tämän käytännön ottanut osana palsta elämää vaan en meinaa silti uskoa sitä.
Pitäisiköhän maaseutu asuttaa uudestaan josko vanha toisesta välittäminen ja toiseen luottaminen saataisiin vielä takaisin ihmisille iskostumaan.
ps.tämä loppulause tuossa ylempänä on vain heitto,jota ei tarvitse ottaa 1:1.een.Olen täällä koneella vielä tähän aikaan yskimässä,että meidän muut työhön menijät saavat edes he nukkua.
Toivotan aamun herääjille hyvää huomenta ja kaunista ulkoilupäivää.- viljamaria
emw34 kirjoitti:
arvomaailmastani sekä asioista joita mielelläni painotan.
Olen ollut omien asioitteni suhteen avoin,ja live-elämässäkin toimin avoimin kortein.Oli kyse sitten omista tunteista tai vaikkapa tietotaidosta jota ammatissani sain hankittua.
Kaikki jaettu tieto on pois erilaisten arvailujen ja huhujen virralle.
Työ missä toimin oli samalla sosiaalista kanssakäymistä toisten yrittäjien kanssa.
Ja siitä on kaikille osapuolille huomattavaa synergiaetua,kun ei tarvitse jokaisen opetella aioita sen pidemmän kaavan mukaan.
Se,mitä toisen osapuolen asiohin tulee,täytyy aina noudattaa hänen rajaansa,missä määrin asioista voi puhua esim,kolmannen henkilön kanssa.Luottamus täytyy ansaita ja olla aina toisen luottamuksen arvoinen,muuten asiat eivät hoidu ilman säröjä.Olen luullut ja luulen kyllä vieläkin, että
liike-elämä on aika kovaa ja armotonta peliä.
Avoimuus vain näennäistä 'hyvä veli'- tyylistä
kaveruutta, missä ollaan samalla puolella.
Tänäpäivänä kuitenkin kilpailu on todella kovaa ja
yrittäjämaailman doopingaineita käytetään.
Tärkeintähän on tietenkin tulos, voitto ja sitä kautta raha, millä taas panosta lisätään ja peli kovenee. Pottia ei jaeta.
Tuossa lopussa sanoit jotain ,mihin en oikein täysin voi uskoa.
."...Missä määrin asioista voi puhua esim kolmannen henkilön kanssa."
Luulen, että tämän kolmannen henkilön kanssa on pelattu "toinen henkilö" ulos, tai ainakin pitkäksi aikaa jäähypenkille.
Niillä pitkillä lounailla ja liikeneuvotteluissa unohdetaan usein koko sana 'luotettavuus'.
Businessmaailma ja politiikka ovat suunnilleen yhtä kovaa peliä.
Kuitenkin, uskon että olet avoin ja rehellinen liikemies - tai eläkkeelle siirtymässä.
Positiivinen poikkeus laumassa joka ulvoo rahaa ja valtaa.
Tunnen erään toisenkin, joka sanoo yrittäjyyden olevan elämäntapa ja jos ei rehellisin keinoin pärjää, niin rukkaset kehään! viljamaria kirjoitti:
Olen luullut ja luulen kyllä vieläkin, että
liike-elämä on aika kovaa ja armotonta peliä.
Avoimuus vain näennäistä 'hyvä veli'- tyylistä
kaveruutta, missä ollaan samalla puolella.
Tänäpäivänä kuitenkin kilpailu on todella kovaa ja
yrittäjämaailman doopingaineita käytetään.
Tärkeintähän on tietenkin tulos, voitto ja sitä kautta raha, millä taas panosta lisätään ja peli kovenee. Pottia ei jaeta.
Tuossa lopussa sanoit jotain ,mihin en oikein täysin voi uskoa.
."...Missä määrin asioista voi puhua esim kolmannen henkilön kanssa."
Luulen, että tämän kolmannen henkilön kanssa on pelattu "toinen henkilö" ulos, tai ainakin pitkäksi aikaa jäähypenkille.
Niillä pitkillä lounailla ja liikeneuvotteluissa unohdetaan usein koko sana 'luotettavuus'.
Businessmaailma ja politiikka ovat suunnilleen yhtä kovaa peliä.
Kuitenkin, uskon että olet avoin ja rehellinen liikemies - tai eläkkeelle siirtymässä.
Positiivinen poikkeus laumassa joka ulvoo rahaa ja valtaa.
Tunnen erään toisenkin, joka sanoo yrittäjyyden olevan elämäntapa ja jos ei rehellisin keinoin pärjää, niin rukkaset kehään!on yritysmaailmassa erilaisuutta toimioissa/toiminta trategioissa,kuin normaalissa ihmistenvälisessä suhteissa.
Täällä yrittäjät toimivat ketjuna ja kun itselle liian nopealla aikataululla laskettavaksi annettava urakka ei omin resurssein ole mahdollista,niin silloin laitetaan osaamiset ja resurssit yhteen ja pystytään laittamaan tarjous sisään.Tällä saadaan kustannustehokkuus paremmaksi,kuin suuremmilla yksin toimivilla yrityksillä,koska harvoin osuu urakoissa ideaalitilanne suhteessa omaan tarjontaan ja silloin joko on hankittava puuttuva työsuoritus kalliimpaan hintaan tai on oltava itsellä joutavaa reserviä hoitaa asia omin keinoin.Nykyisin se ei ole mahdollista,koska kilpailu on kaikkineen kovaa alasta riippumatta.
Se mitä aiemmin puhuin ns,kolmannesta osapuolesta.Tämä oli vain tarkoiteettu esim,että määrätyt asiat pidetään kahdenkeskisinä,jos niin sovitaan.Ja jos ei ole luottamusta jollain ketjun osapuolella,hän on automaattisesti ulkona yhteistoiminnasta.
jk.Koska olen huono kirjoittaja,niin aina jää asioista epäselvää,kun ajatustaan yrittää saada esitettyä monen moisille henkilöille.
Lisäksi esim televisio vaikkapa Diilin kaltaisten ohjelmien vuoksi on aivan yritysmaailman todellista mustamaalaamista pahimmillaan.
Bisnestä johon liittyy keinottelua ja manipulointia,ei ole minun vartalolle sopivaa puuhastelua vaan jätän sen muiden harteille.
Likemiestä minusta ei koskaan tullut vaan toimin liikkeenharjoittajana/yrittäjänä,mieluumin vielä jäljempänä mainittuna.- viljamaria
emw34 kirjoitti:
on yritysmaailmassa erilaisuutta toimioissa/toiminta trategioissa,kuin normaalissa ihmistenvälisessä suhteissa.
Täällä yrittäjät toimivat ketjuna ja kun itselle liian nopealla aikataululla laskettavaksi annettava urakka ei omin resurssein ole mahdollista,niin silloin laitetaan osaamiset ja resurssit yhteen ja pystytään laittamaan tarjous sisään.Tällä saadaan kustannustehokkuus paremmaksi,kuin suuremmilla yksin toimivilla yrityksillä,koska harvoin osuu urakoissa ideaalitilanne suhteessa omaan tarjontaan ja silloin joko on hankittava puuttuva työsuoritus kalliimpaan hintaan tai on oltava itsellä joutavaa reserviä hoitaa asia omin keinoin.Nykyisin se ei ole mahdollista,koska kilpailu on kaikkineen kovaa alasta riippumatta.
Se mitä aiemmin puhuin ns,kolmannesta osapuolesta.Tämä oli vain tarkoiteettu esim,että määrätyt asiat pidetään kahdenkeskisinä,jos niin sovitaan.Ja jos ei ole luottamusta jollain ketjun osapuolella,hän on automaattisesti ulkona yhteistoiminnasta.
jk.Koska olen huono kirjoittaja,niin aina jää asioista epäselvää,kun ajatustaan yrittää saada esitettyä monen moisille henkilöille.
Lisäksi esim televisio vaikkapa Diilin kaltaisten ohjelmien vuoksi on aivan yritysmaailman todellista mustamaalaamista pahimmillaan.
Bisnestä johon liittyy keinottelua ja manipulointia,ei ole minun vartalolle sopivaa puuhastelua vaan jätän sen muiden harteille.
Likemiestä minusta ei koskaan tullut vaan toimin liikkeenharjoittajana/yrittäjänä,mieluumin vielä jäljempänä mainittuna.mennä. Yleensä ihmisten välisissä suhteissa, sekä
businessmaailmassa.
Harmi vaan, tosin riippuen markkinoitavasta tuotteesta tai palvelusta kaikki ei läheskään aina toimi saumattoman yhteistyön ja ymmärryksen puitteissa.
Itse en ole yrittäjä, mutta olen kuullut kaikenlaista.
Sen verran tiedän, että yrittäminen vie miehen/naisen ja investointihalukkuus ja into on jatkuvaa riskin ottoa.
Oikeastaan... voisi vaikka ajatella yhtiökumppanuutta erään määrätyn tahon kanssa. *laskelmoiva hymy*
Sanoit, että olet huono kirjoittaja. Et ole.
Kyllä minä ymmärsin, vaikka itse huonolla ilmaisukyvylläni annoin vaikutelman hidasälyisyydestä ja tyhmyydestä.
Toivon sinulle kaikkea hyvää ja kunnioitan arvomaailmaasi! Se on aika lähellä omaani ja siksikin minun helppo ymmärtää. viljamaria kirjoitti:
mennä. Yleensä ihmisten välisissä suhteissa, sekä
businessmaailmassa.
Harmi vaan, tosin riippuen markkinoitavasta tuotteesta tai palvelusta kaikki ei läheskään aina toimi saumattoman yhteistyön ja ymmärryksen puitteissa.
Itse en ole yrittäjä, mutta olen kuullut kaikenlaista.
Sen verran tiedän, että yrittäminen vie miehen/naisen ja investointihalukkuus ja into on jatkuvaa riskin ottoa.
Oikeastaan... voisi vaikka ajatella yhtiökumppanuutta erään määrätyn tahon kanssa. *laskelmoiva hymy*
Sanoit, että olet huono kirjoittaja. Et ole.
Kyllä minä ymmärsin, vaikka itse huonolla ilmaisukyvylläni annoin vaikutelman hidasälyisyydestä ja tyhmyydestä.
Toivon sinulle kaikkea hyvää ja kunnioitan arvomaailmaasi! Se on aika lähellä omaani ja siksikin minun helppo ymmärtää.asiaan tuli selvyyttä.
Nykyisin yrittyskouluttajat vannovat verkostoitumisen nimeen,mutta pienehköjen yrittäjien käytäntöihin se on kuulunut ainakin meidän kunnassa-80 luvun lopulta asti.
Ja eipä ole täällä mihinkään konkurssikierteeseen yrittäjät joutuneet,vaan vahvoilla taseilla suurin osa toimii.
Siitä riskinotosta voisi sanoa,että yhteiset projektit minimoivat riskejä,koska silloin ei tarvitse yrittäjän haukata liian suurta palaa resursseihinsa nähden.
Parempi tyytyä tasaiseen varmaan tuloon ja säilyttää realismi jokaisen päätöksen aikana,kuin olla ylivelkainen entinen yrittäjä.
Tosin konkursseissa ei aina ole omat päätökset ne ainoat,mutta liiallinen vauhtisokeus on saanut usean yrityksen vasaran alle.
Yleistykseksi en tätä ylempää kannanottoa en ole tarkoittanut vaan jatkeeksi tämän oman toimialan ja alueen muiden samoissa projekteissa toimivien jäsenten trategiasta yleensä.
Voin rehellisesti vielä todeta,että parhaat miespuoliset ystäväni tulevat juuri tässtä joukosta.Ja vieläkin ystävyys ja erilainen kanssakäyminen jatkuu vaikka olen sairastellut vuosien ajan ja oma toiminta on nykysin lähinnä harrastelun tasolla.- viljamaria
emw34 kirjoitti:
asiaan tuli selvyyttä.
Nykyisin yrittyskouluttajat vannovat verkostoitumisen nimeen,mutta pienehköjen yrittäjien käytäntöihin se on kuulunut ainakin meidän kunnassa-80 luvun lopulta asti.
Ja eipä ole täällä mihinkään konkurssikierteeseen yrittäjät joutuneet,vaan vahvoilla taseilla suurin osa toimii.
Siitä riskinotosta voisi sanoa,että yhteiset projektit minimoivat riskejä,koska silloin ei tarvitse yrittäjän haukata liian suurta palaa resursseihinsa nähden.
Parempi tyytyä tasaiseen varmaan tuloon ja säilyttää realismi jokaisen päätöksen aikana,kuin olla ylivelkainen entinen yrittäjä.
Tosin konkursseissa ei aina ole omat päätökset ne ainoat,mutta liiallinen vauhtisokeus on saanut usean yrityksen vasaran alle.
Yleistykseksi en tätä ylempää kannanottoa en ole tarkoittanut vaan jatkeeksi tämän oman toimialan ja alueen muiden samoissa projekteissa toimivien jäsenten trategiasta yleensä.
Voin rehellisesti vielä todeta,että parhaat miespuoliset ystäväni tulevat juuri tässtä joukosta.Ja vieläkin ystävyys ja erilainen kanssakäyminen jatkuu vaikka olen sairastellut vuosien ajan ja oma toiminta on nykysin lähinnä harrastelun tasolla.markkinoimasi tuote mahdollistaa verkostoitumisen.
Kaikilla pienyrittäjillähän yhteistyö toisen yrittäjän kanssa ei toimi.
Olen pannut merkille kaupunkimme esm. tilitoimistot ja kampaamot, mistä harvoin ohjataan asiakas saamaan naapuriyrittäjän palveluja.
Arvelen sinun tuottavan artikkelia, mikä kootaan - joku tuottaa jonkun osan, toinen toisen ja kolmas mahdollisesti kokoaa sen.
Tarvitsette yrittäjäystäviesi kanssa toisianne ja tahtomatta olla kyyninen, uskon , että ystävyytenne perustuu paljolti eräänlaiseen riippuvuussuhteeseen toinen toisestanne.
Minun yrittäjäni lähti pilkkikalalle - kuinka ollakaan - "virkaveljensä" kanssa.
Saan kohta perattavakseni piikkieväisiä ahvenia ja aion tarkistaa, että fileerausveitsi on terävä.
Hyvää pääsiäisen jatkoa! viljamaria kirjoitti:
markkinoimasi tuote mahdollistaa verkostoitumisen.
Kaikilla pienyrittäjillähän yhteistyö toisen yrittäjän kanssa ei toimi.
Olen pannut merkille kaupunkimme esm. tilitoimistot ja kampaamot, mistä harvoin ohjataan asiakas saamaan naapuriyrittäjän palveluja.
Arvelen sinun tuottavan artikkelia, mikä kootaan - joku tuottaa jonkun osan, toinen toisen ja kolmas mahdollisesti kokoaa sen.
Tarvitsette yrittäjäystäviesi kanssa toisianne ja tahtomatta olla kyyninen, uskon , että ystävyytenne perustuu paljolti eräänlaiseen riippuvuussuhteeseen toinen toisestanne.
Minun yrittäjäni lähti pilkkikalalle - kuinka ollakaan - "virkaveljensä" kanssa.
Saan kohta perattavakseni piikkieväisiä ahvenia ja aion tarkistaa, että fileerausveitsi on terävä.
Hyvää pääsiäisen jatkoa!perustu pakkon,joka tekee osapuolet toisilleen välttämättömiksi,vaan kyllä kemioiden täytyy pelata paljon syvemmällä tavalla,jos yhteistyötä tehdään vuodesta toiseen.
Tietysti joidenkin yrittäjien kanssa ollaan vain osapuolina projekteissa,silloin se menee normaalin alihankkija suhteen suhteen tasolla.
Kyllä siellä vuosien aikana ns,jyjät erottuvat akanoista kuten elämässä muutenkin.
Oma toimintani liittyi toimimiseen keneyrittäjien
ja rakennusalan teräsrakennetöiden parissa.
Ei siis mitään määrättyjen tuotteiden ns,alihankijavalmistusta teollisuuteen tai toiselle yrittäjälle.- viljamaria
emw34 kirjoitti:
perustu pakkon,joka tekee osapuolet toisilleen välttämättömiksi,vaan kyllä kemioiden täytyy pelata paljon syvemmällä tavalla,jos yhteistyötä tehdään vuodesta toiseen.
Tietysti joidenkin yrittäjien kanssa ollaan vain osapuolina projekteissa,silloin se menee normaalin alihankkija suhteen suhteen tasolla.
Kyllä siellä vuosien aikana ns,jyjät erottuvat akanoista kuten elämässä muutenkin.
Oma toimintani liittyi toimimiseen keneyrittäjien
ja rakennusalan teräsrakennetöiden parissa.
Ei siis mitään määrättyjen tuotteiden ns,alihankijavalmistusta teollisuuteen tai toiselle yrittäjälle.ahvenien perkaamisen.
Ilkeää hommaa, mutta lankeaa minulle - kellepä muulle :))
Ajattelin laumaan kuulumista, mikä taisi olla tämän ketjun aiheena, mutta sivuaahan tämä yrittäjien yhteen hiileen puhaltamisopohdinta aihetta ja vaikka olisikin sivupolulle poikkeamista, niin tuskin kuitenkaan niin kauas, ettei 'juonen päästä' saisi kiinni.
Yrittäjistä olen ollut jo jonkin aikaa sitä mieltä, että siinä tarvitaan luovuutta.
Luovuus mielletään useimmiten kuuluvaksi taiteelliseen lahjakkuuteen, mutta läpi lyövän liikeidean synnyttäminen on melkein taidetta. "Taiteilijalta" vaaditaan idearikkautensa lisäksi sitkeyttä, rohkeutta ja vaistoa, vainua, jolla haistaa suhdanteita.
Yrittäjä kuuluu omaan erityiseen ihmisryhmäänsä ja herkkien tuntosarviensa lisäksi heillä on yleensä hyvät hermot ,uskomaton paineen sietokyky.
Minusta itsestäni ei olisi yrittäjäksi,mutta olen ihaillut tuon ammattikunnan 'elämäntapaa', mitä yrittäjyys elämänkumppanini mukaan on.
- Maalaismies*
Kymmenen vuotta sitten en osannut uneksiakaan, että voisin www:n välityksellä keskustella vapaasti fiksujen ihmisten kesken. Tämä on hieno forumi, minkä ylläpito meille lahjoittaa.
Tottakai tutustun paikan sääntöihin ja jos haluan tulla mukaan, hyväksyn ne. Minun asiani ei ole toimia kriitikkona sen enempää muita kirjoittajia kuin sheriffiäkään kohtaan.
Kuuntelen, ts. luen mitä ihmiset kirjoittavat. Vastaan, jos tuntuu siltä. Kehun mieluummin kuin moitin. Se vaatii rohkeutta, mutta minulla on sitä.- amado.mio
tarvitaan palstoilla, tietynlaista uskallusta niin kehua kuin moittia, muista välittämättä. Kielteisen arvostelun voi sanoa monella tavalla, vaikka jonkun novellin, runon tms. Kaiken ei tarvitse olla pelkkää ylistelyä, sekin on ajan mittaan tylsää.
- Maalaismies*
amado.mio kirjoitti:
tarvitaan palstoilla, tietynlaista uskallusta niin kehua kuin moittia, muista välittämättä. Kielteisen arvostelun voi sanoa monella tavalla, vaikka jonkun novellin, runon tms. Kaiken ei tarvitse olla pelkkää ylistelyä, sekin on ajan mittaan tylsää.
Tarkoitan, että ollessaan toista mieltäkin jostakin asiasta sen voi tehdä ystävällisesti. Ei esimerkiksi tähän tapaan, että ootpa tyhmä, kun noin aattelet, vaan että hyvä veli/sisko, tuosta asiasta olen toista mieltä, kuulepa kun perustelen jne.
Tarkoitan siis tuota vanhaa sanontaa, että antaa asioiden riidellä, ei ihmisten. Että silleen. Sinulle amado.mio sanon päin naamaa, että avauksesi yleensä ovat olleet mielenkiintoisia. Niin tämäkin. Kiitos! - amado.mio
Maalaismies* kirjoitti:
Tarkoitan, että ollessaan toista mieltäkin jostakin asiasta sen voi tehdä ystävällisesti. Ei esimerkiksi tähän tapaan, että ootpa tyhmä, kun noin aattelet, vaan että hyvä veli/sisko, tuosta asiasta olen toista mieltä, kuulepa kun perustelen jne.
Tarkoitan siis tuota vanhaa sanontaa, että antaa asioiden riidellä, ei ihmisten. Että silleen. Sinulle amado.mio sanon päin naamaa, että avauksesi yleensä ovat olleet mielenkiintoisia. Niin tämäkin. Kiitos!laineet voivat lyödä korkealle keskustelussa, erilaisista mielipiteistä tulee kaivattu särmä. Kuunteleminen ja toisenlaisen mielipiteen nielaiseminen on vain kovin vaikeaa, jos se sanotaan ikävällä sävyllä, ja usein mennään henkilökohtaisuuksiin.
Olen tarkistanut kantaani moneen asiaan palstakirjoittelun myötä. Se on mielestäni yksi tällaisen kommunikoinnin hienoja puolia. Toinen on kehujen saaminen. :))
- hilima.N
kyl kaik immeist ol laumaan tarkootettuja.mut en mie tuost hyväksymisest tiijä.sillonha pitääs olla sammaa miältä kaikkein kans.miusta tärkkein on haastella toisen kans.mie meen tuonne toiseen avvaukseen sannooon miks mie oon täälä.
- en usko mitä tahansa
Kokonaisuus ontuu, mutta jos tuosta esityksestä tulee henkilölle itselleen megakikseja, niin eikun vaan. Sanovat tuota lajia kusetukseksi, oisko noin?
Murteita on monia ja ne ovat rikkaus, sekamelska on vain epäilyttävää mökellystä.
Yleensä tälläkin palstalla on "oikeeta ja aitoa" kivaa, mistäs saatas sullekin :o))) - hilima.N
en usko mitä tahansa kirjoitti:
Kokonaisuus ontuu, mutta jos tuosta esityksestä tulee henkilölle itselleen megakikseja, niin eikun vaan. Sanovat tuota lajia kusetukseksi, oisko noin?
Murteita on monia ja ne ovat rikkaus, sekamelska on vain epäilyttävää mökellystä.
Yleensä tälläkin palstalla on "oikeeta ja aitoa" kivaa, mistäs saatas sullekin :o)))nuin.sanohan alakuun mitä tuo feikki tarkottaa.miulle tää kirijoottaminen ei oo heleppoo.mut mie puhun sujuvasti.sie taijat tarkottaa et sie et tykkää ku mie kirijoottelen tänne.
kyl mie murteet tiijän.meil puhutaan hieman toistyyliin kuis naapuripitäs jok ei oo kovin monen kilometrin pääs. - hilima.N
Yleensä tälläkin palstalla on "oikeeta ja aitoa" kivaa, mistäs saatas sullekin :o)))viäl.menin lukkeen ommii kirijootuksia ja kyl mie huomasin kirijootusvirheit.mie hilijaa samall puhun ku kirijootan mut miun puhe on sukkelampaa ku kirijaimet.
- en usko vieläkään
hilima.N kirjoitti:
viäl.menin lukkeen ommii kirijootuksia ja kyl mie huomasin kirijootusvirheit.mie hilijaa samall puhun ku kirijootan mut miun puhe on sukkelampaa ku kirijaimet.
...että olet oikeasti tuota mitä olet.
Joka lelukoppaan mahtuu monenlaista vempainta, joten anti mennä vaan :o))) - hilima.N
en usko vieläkään kirjoitti:
Joka lelukoppaan mahtuu monenlaista vempainta, joten anti mennä vaan :o)))tarvi siulle mittään tojistella.enkä mie ruppee siuta tenttaamaan.miulle o ihan yks hailee ookko sie mikä.miuta ei kiusaa vaikket sie minusta tykkää.mut miulla sappi kiehuu jos sie väität et miun kirijootus pillaa täällä.mie en ikkään oo kirijakieltä käyttäny.miust o helepompi kirijoottaa kuis puhhuu.
sie et viälä sanonu miulle mitä feikki tarkottaa. - Hohhoijaa
Yleensä tälläkin palstalla on "oikeeta ja aitoa" kivaa, mistäs saatas sullekin :o)))Jos ei muuten osaa itseään ilmaista otetaan avuksi :::))) ;D ;D ;D (((;;;;
- Jermu
en usko vieläkään kirjoitti:
Joka lelukoppaan mahtuu monenlaista vempainta, joten anti mennä vaan :o)))Ja minä taas uskon, että olet kateellinen ja katkera lonkero, joka ei ole edes itseensä tyytyväinen.
- Jermu
hilima.N kirjoitti:
tarvi siulle mittään tojistella.enkä mie ruppee siuta tenttaamaan.miulle o ihan yks hailee ookko sie mikä.miuta ei kiusaa vaikket sie minusta tykkää.mut miulla sappi kiehuu jos sie väität et miun kirijootus pillaa täällä.mie en ikkään oo kirijakieltä käyttäny.miust o helepompi kirijoottaa kuis puhhuu.
sie et viälä sanonu miulle mitä feikki tarkottaa.Katsos, musta tuntuu, että taisit antaa sille turpiin oikein kunnolla tässä vähän aikaa sitten ja nyt se raukka luulee saavansa revanssin (uusintataistelun) leikkimällä tässä avauksessa vinkulelua. Feikki on sellainen hahmo, joka ottaa toisen nimimerkin käyttöönsä pilaillakseen ja pilatakseen tunnelman. Feikkaus on luuserointia. Feikit laitetaan aina kyykkyyn.
Sinulla on oma rekattu nikki, joten et voi olla feikki. Luulen, että tuo vinkulelu halusi kitistä sellaista tarinaa, että esität vilunkia käyttäen jotain sellaista hahmoa, jota et olisi. Hohhoijakkaa! Kyykäytätkö sinä sen, vai pistänkö minä sitä tässä palstalla "turpiin"? Se on jo pari mokaa tehnyt, joilla se nitkahtaa kyykkyyn asti. - hilima.N
Jermu kirjoitti:
Katsos, musta tuntuu, että taisit antaa sille turpiin oikein kunnolla tässä vähän aikaa sitten ja nyt se raukka luulee saavansa revanssin (uusintataistelun) leikkimällä tässä avauksessa vinkulelua. Feikki on sellainen hahmo, joka ottaa toisen nimimerkin käyttöönsä pilaillakseen ja pilatakseen tunnelman. Feikkaus on luuserointia. Feikit laitetaan aina kyykkyyn.
Sinulla on oma rekattu nikki, joten et voi olla feikki. Luulen, että tuo vinkulelu halusi kitistä sellaista tarinaa, että esität vilunkia käyttäen jotain sellaista hahmoa, jota et olisi. Hohhoijakkaa! Kyykäytätkö sinä sen, vai pistänkö minä sitä tässä palstalla "turpiin"? Se on jo pari mokaa tehnyt, joilla se nitkahtaa kyykkyyn asti.oo kenenkää nimmee ottanu.tuol toisel palstal kyselin ku en meinannu tätä nimmee saaja laitettuu.en mie esitä mittään.mie vaan kirijootan tänne.mie sanua tärräytän asiat suoraan.mut en mie oo pahhaa sannaa viäl sanonu kellekkää.en mie halluu toista alakaa nollaamaan täälä.mut jos kovasti ahisteloo nii voinpa tärräyttää.
mitähä kyykytys meinaa.mie tiijän jot kyykkä on sellanen peli. - Jermu
hilima.N kirjoitti:
oo kenenkää nimmee ottanu.tuol toisel palstal kyselin ku en meinannu tätä nimmee saaja laitettuu.en mie esitä mittään.mie vaan kirijootan tänne.mie sanua tärräytän asiat suoraan.mut en mie oo pahhaa sannaa viäl sanonu kellekkää.en mie halluu toista alakaa nollaamaan täälä.mut jos kovasti ahisteloo nii voinpa tärräyttää.
mitähä kyykytys meinaa.mie tiijän jot kyykkä on sellanen peli.niinhän mä sanoinkin. Sinulla on rekattu nikki.
Kyykkäpeli ja kyykytys on samankaltaisia juttuja. Virtuaalisessa kyykässä heitellään kapuloita vastustajan jalkoihin ja kampataan se kyykkyyn. Siitä saa pisteitä. Hauska peli sinänsä, suosittelen. - hilima.N
Jermu kirjoitti:
niinhän mä sanoinkin. Sinulla on rekattu nikki.
Kyykkäpeli ja kyykytys on samankaltaisia juttuja. Virtuaalisessa kyykässä heitellään kapuloita vastustajan jalkoihin ja kampataan se kyykkyyn. Siitä saa pisteitä. Hauska peli sinänsä, suosittelen.mie pellaan halamaa miun ukkoin kans.ja mie tiijän et se o miun vastus.mut kuis tääl tietää ketä pittää vastustaa.miun kyl tarttis ny alakaa pirtin lattiaa kuuraamaan.pittää heittää matot ja ukkeli tuulettuun.meil tullee illal lapset perheinsä kansa kyllään.voihan mie alakaa pellaamaan sitte myähemmin.pittää opetella säännöt ensin. meil kävi aamusel tuos ovell muutama hilijaanen trulli.sain koriat pajunoksat vaasiin.
- amado.mio
en näe asiaa siten. On mahdoton ajatus, että ”laumassa” kaikkien pitää olla samaa mieltä. Ehkä on vain korkeampi kynnys sanoa eriävä mielipide, koska haluaa pysyä yhteisössä hyväksyttynä.
- n52
on yksi paikka jossa voi mielipiteitä vaihtaa,mutta en nyt kuitenkaan usko,että tämä olisi monellekkaan se ainoa paikka jossa aukaisee suunsa.
Kyllä sen näkee jo kirjoitustyylistä onko normaali elämässä sosiaalinen ihminen vai erakko luonne.
"Laumat" ovat täällä niin suuria,että kyllä täältä jokainen paikkansa ihan varmasti löytää ja kyllä minäkin kuuntelen jos sanon moi,että tuleeko sieltä grrr##!!vai moi =)
Toivon omaisteni huomaavan jos tämä jutustelu menee yli niin,että minulle tulee sairas tarve saada suurilta tuntemattomilta massoilta hyväksyntää,mutta siihen asti seikkailen täällä iloisin mielin sillä olen jo saanut täältä kaksi todellisuuteen ilmestynyttä ystävää.
Miellän tämän hiukan sellaiseen tilanteesee jossa olen sokkona lauman keskellä ja minä yritän kuunnella kuka murisee ja kuka ei ole uhkaava,eli siis kuitenkin jotain laumassa liikkumista.
Joku kuitenkin antakoon minulle tänne ruudun toiselle puolelle sitä sosiaalista elämää tarpeeksi,että tämä ei muodostu ainoaksi hölpötys kanavaksi minulle!
Moi =)- amado.mio
se oli osuvasti sanottu. ;)) Sellaista tämän pitäisi olla. Palstalla tulee toimeen ihan alkeellisilla käytöstavoilla, ja jokainen hyväksytään aikanaan.
- T.R.maalari.N
että täältä haettaisiin yhteisön/ yleistä hyväksyntää... Ennemminkin yksilötason resonanssikokemuksia.
Yhteisöissä joudumme sopeutumaan yhteisön pelisääntöihin enemmän kuin täällä, ja olemme valmiita silloin tekemään ehkä enemmän kompromissejakin.
Ehkäpä kirjoittelu ja kannanotot täällä. ovat yksi tapa erotella, itseä ja omaa identiteettiä, ravitsevia jyviä, pakanoista...
... Muutaman kultajyvän tai mehevän madon kohdatakseen, ollaan valmiita penkomaan tunkiota, kovinkin innokkaasti.
Ps. tunkiovertaus ei ole negatiivinen ilmaisu...- Rudi
:))
- amado.mio
oli myös osuva. Ainakin osui Rudiin. :D:D
- Jermu
Mutta kai se on erittäin yksilöllistä. Mä keikun näillä palstoilla paljon. Sättimässä taas en jaksa pahemmin heilua.
Työn takia meillä on useampia koneita auki koko ajan ja niistä muutama on nettiin kytkettynä koko ajan. Jos nuo nettiyhteydet katkeasivat, ne saattaisivat jonkun verran vaikuttaa työhön, mutta meikäläinen avais vaikka telkkarin tai lukis kirjaa siitä eteenpäin.
"Kaikki on vain kirjoitusta ruudulla..." Nyt sanoit ihan samoilla sanoilla kuin minäkin. Keskusteltiin palstalla noista avauksien ja ketjujen poistoista. Mua ei vois vähempää kiinnostaa, jos joku viesti poistuu. Hui hai, mitäs noista. Ei se olis sitä, että väheksyn muitten ihmisten ajatuksia tai panostusta keskusteluun. Se on vain ajatuksena minulle vieras, että alkaisin nyyhkimään jonkun kirjoituksen perään.
Hyväksyntä ryhmässä..Tottakai jokainen haluaa saada vastauksen kysymyksiinsä ja kohteliasta olis avaajalta ainakin alkuun vastailla ihmisille. Mulle ei tuollaiset hyväksymiset oikeastaan merkkaa niin paljon..Onhan se kivaa jos on kivaa...mutta vielä kivempaa on, jos on tappelus. Kyllä jämpti on näin.- amado.mio
Olisi vaikea kirjoittaa palstoille jos saisi pelkkää vastustusta, vain sitä. Pitkällä aikavälillä se varmasti rasittaisi, jos pitää tätä tärkeänä. Minusta jonkinlainen hyväksyntä on täällä tarpeen, kuitenkin.
Poistoja en edes ajattele. Kaikki on joskus sanottu, en pidä tärkeänä että kirjoitukseni säilyvät täällä. - Jermu
amado.mio kirjoitti:
Olisi vaikea kirjoittaa palstoille jos saisi pelkkää vastustusta, vain sitä. Pitkällä aikavälillä se varmasti rasittaisi, jos pitää tätä tärkeänä. Minusta jonkinlainen hyväksyntä on täällä tarpeen, kuitenkin.
Poistoja en edes ajattele. Kaikki on joskus sanottu, en pidä tärkeänä että kirjoitukseni säilyvät täällä.kirjoitukseni riittävällä keveydellä koskien noita tappeluksia. Kjäh!
- Pääsiäisämmi
Joillekinhan tämä saattaa olla ainoa yhteys ulkomaailmaan ainakin näin massiivisella tasolla. Jos on jo pois työelämästä ja on esim. jonkinnäköisiä liikkumisrajotteita, saattaa se lähipiiri jäädä melko suppeaksikin. Silloin meistä, kanssaihmisistä, saattaa tulla ystäviä, ainakin jonkin sortin läheisiä. Silloin ei ole sama, mitä kirjoitamme.
Jopa mielipiteestä saatetaan loukkaantua tai ainakin pahoittaa mieli. Tällaisia piirteitä olen havainnut näillä palstoilla.- amado.mio
Ystävyyden etsimistä ei ole kovin usein tuotu esiin tässä yhteydessä, päinvastoin se yritetään kieltää, koska puheet silloin kääntyvät sisäpiiriin.
Monille chat on liian nopeatempoista ja palstat tuntuvat luontevammilta. Tätä kautta voi löytyä seuraa, ystäviä, rakkauttakin reaaliin saakka. Ehkä sellaisen hakeminen tasoittaa keskustelusta särmiä, joskus liikaakin. - n52
että loukaantuu on sitä jokapäiväistä,mutta meillä kaikilla on ne normaalit eväät joilla ainakin voidaan yrittää olla loukkaamatta ja tiedän kaksi ihmistä jotka elävät vain tämän kautta rakkauttaan toivoen pystyvänsä ihmeeseen joka antaisi heille edes mahdollisuuden hipaista yhden ainoan kerran toisiaan.
- maron
tarvitse tuntemattomien ihmisten hyväksyä - ei aina tuttujenkaan, olen mikä olen ja sillä siisti!
Jokainen elää laillansa ja jokaisella on omat mielipiteensä ja minun mielestäni saa ne myös ilmaista, mutta ei muiden todellakaan tarvi olla samaa mieltä - tylsäähän se olisi, ei olisi edes näitä keskustelusivuja jos kaikki olisivat samaa mieltä.Ei oman polkunsa kulkijan tarvi joutua yhteisönsä hylkäämäksi - mielipiteitä on hyvä itsellä olla, mutta muistakaa myös kunnioittaa toisten mielipiteitä!!!! - n52
Hyväksykää minut!!!!
- yopollo
on arkea, jokapäiväistä, ei sitä kestä ellei joskus huomaa että on samoinkin ajattelevia.
- n52
saisi aforismin vai onko se?
Huomenta. - yopollo
n52 kirjoitti:
saisi aforismin vai onko se?
Huomenta.yrittää väännellä joku kerta, nyt ulos raittiiseen ilmaan, koira jo ovella odottelee.
- amado.mio
Osasin odottaa että hyväksynnän tarve pääosin kielletään. Hyväksyntä on jo sanana myönteinen, ja siksi kieltäminen tuntuu vähän hassulta.
Ja ”laumassa” voi elää mielipide-erojen kanssa. Riippuu paljon tavasta, miten ne tuo esiin, tärkeintä on varmasti se mitä ketjussa on sanottu, toisen mielipiteen kunnioittaminen.
Kamalaa silti olisi, jos kukaan ei koskaan ole samaa mieltä, minä tuntisin itseni kummajaiseksi.
Lausahduksesi sopii hyvin aforismiksi, siinä on kiteytetty tärkein. ;)
- vita_nova ejk.
Minusta on tärkeää saada kuulua erilaisiin ryhmiin hyväksyttynä jäsenenä. Täällä suomi24:n palstoilla on kuitenkin niin monenlaista porukkaa ja arvaamattomia reaktioita, etten välitä kotiutua mihinkään ryhmään kauhean kiinteästi. Jos on luonteeltaan itsenäinen ja ketään kumartelematon kuten olen, on ehkä parasta olla suosiolla ryhmän laidalla.
Ryhmissä on vain ikävää ns. vallankäyttö. Täälläkin hieman hymyilyttää tiettyjen linnoitusten valloittamiskulttuuri. Eihän siis näitä palstoja kukaan omista, joten tavallaan niillä kirjoittelevat ryhmät ovat jatkuvassa, terveessä liikkeessä. Jäseniä tulee ja menee. Ikäviä ovat sellaiset ryhmät, joissa ryhmähenki tiivistyy muita suvaitsemattomaksi.- n52
vastata.
Minul oli jo ikävä sinuu.
Kohta minun on mentävä,mutta muuten on minulla aikaa syksyyn asti.
Eiks tullukkii sulle hyvä mieli. - amado.mio
Se on hyvä vaihtoehto. Palstat ovat kaikille, mutta ”omaa” kotipesää puolustetaan usein yllättävän tiukasti. Joskus mietin, miksi?
- vita_nova ejk.
n52 kirjoitti:
vastata.
Minul oli jo ikävä sinuu.
Kohta minun on mentävä,mutta muuten on minulla aikaa syksyyn asti.
Eiks tullukkii sulle hyvä mieli.Tuli tietysti, vaikkei me tietääkseni tunnetakaan. ;)) Siis olla keskenämme kommentoitu. Mitä nyt rakkausrunojasi olen lukenut. Aika kivoja.
amado.mio kirjoitti:
Se on hyvä vaihtoehto. Palstat ovat kaikille, mutta ”omaa” kotipesää puolustetaan usein yllättävän tiukasti. Joskus mietin, miksi?
pientä ristiriitaisuutta,että pitäisi puolustaa toista asiattoman kommentoinnin vuoksi.
Siitä melko usein seuraa,että kyse olisi ns.sisäpiirin vastaiskusta uutta tulijaa vastaan.
Kyllä näillä palstoilla erilaisuutta hyväksytään ja usein eturintamassa sen puolesta liputtavat juuri ns,vakikirjoittajat,mutta tuntuu turhauttavalta se,että useinmiten äänenä on sellainen kirjoittaja,joka ei ole paikkaansa kirjoituksillaan saanut hankituksi ja on katkera niille,jotka ovat palstalla oman paikkansa löytäneet.
Kyllä itselläni oli pitkään hankaluus löytää sellainen ketju,josta löytyi vastakaikua aivan vakaalla mielin tekemieni kommenttieni suhteen.
Mutta jos on halukas osallistumaan kirjoitteluun muiden joukossa,ei ole mitään mieltä iskeä heti täysillä ja surutta joka suuntaan,koska niin kaiku vastaa,kuin huudetaan.
Mutta eipä kai siitä voi palstalaisia syyllistää,vaan kyllä millä elämäntasolla tahansa totuus on,että kaikki eivät löydä paikkaansa yhteisössä.Sen kyllä ymmärrän,että se saa katkeruutta aikaan,silti ei pitäisi myöskään alistua sellaisen kirjoittajan häiriköintiin,että asiattomuudet vievät pohjan pois "normaalista"keskustelusta.- amado.mio
emw34 kirjoitti:
pientä ristiriitaisuutta,että pitäisi puolustaa toista asiattoman kommentoinnin vuoksi.
Siitä melko usein seuraa,että kyse olisi ns.sisäpiirin vastaiskusta uutta tulijaa vastaan.
Kyllä näillä palstoilla erilaisuutta hyväksytään ja usein eturintamassa sen puolesta liputtavat juuri ns,vakikirjoittajat,mutta tuntuu turhauttavalta se,että useinmiten äänenä on sellainen kirjoittaja,joka ei ole paikkaansa kirjoituksillaan saanut hankituksi ja on katkera niille,jotka ovat palstalla oman paikkansa löytäneet.
Kyllä itselläni oli pitkään hankaluus löytää sellainen ketju,josta löytyi vastakaikua aivan vakaalla mielin tekemieni kommenttieni suhteen.
Mutta jos on halukas osallistumaan kirjoitteluun muiden joukossa,ei ole mitään mieltä iskeä heti täysillä ja surutta joka suuntaan,koska niin kaiku vastaa,kuin huudetaan.
Mutta eipä kai siitä voi palstalaisia syyllistää,vaan kyllä millä elämäntasolla tahansa totuus on,että kaikki eivät löydä paikkaansa yhteisössä.Sen kyllä ymmärrän,että se saa katkeruutta aikaan,silti ei pitäisi myöskään alistua sellaisen kirjoittajan häiriköintiin,että asiattomuudet vievät pohjan pois "normaalista"keskustelusta.En tarkoittanut sitä, että puolustaudutaan asiattomuuksia vastaan. Niin pitää ollakin. Enemmän tarkoitan tilannetta jossa uusia kirjoittajia ei helposti oteta vastaan. Niin kuin itsekin kerroit, se kestää aikansa, mutta miksi niin on, jos ei häiriköi muita? Olen aikaisemmin kertonut että osuin ehkä ”sopivaan” väliin, koska en tuntenut olevani millään lailla ulkopuolinen.
Mollaamisella ja arvostelulla ei kannata tänne kirjoittelua aloittaa, se on aivan totta. Sillä tavoin saa varmasti tunteet kiehumaan, mutta ei paikkaansa muiden joukossa. Asialinjalla paikan pitäisi olla itsestään selvä. amado.mio kirjoitti:
En tarkoittanut sitä, että puolustaudutaan asiattomuuksia vastaan. Niin pitää ollakin. Enemmän tarkoitan tilannetta jossa uusia kirjoittajia ei helposti oteta vastaan. Niin kuin itsekin kerroit, se kestää aikansa, mutta miksi niin on, jos ei häiriköi muita? Olen aikaisemmin kertonut että osuin ehkä ”sopivaan” väliin, koska en tuntenut olevani millään lailla ulkopuolinen.
Mollaamisella ja arvostelulla ei kannata tänne kirjoittelua aloittaa, se on aivan totta. Sillä tavoin saa varmasti tunteet kiehumaan, mutta ei paikkaansa muiden joukossa. Asialinjalla paikan pitäisi olla itsestään selvä.aivan samaa mieltä tänne mukaan pääsemisestä.
Ei saisi antaa ensimmäisen(ensimmäisten)yritysten lannistaa.
Se,että erilaista sielunveljeyttä löytyy isompina tai pienempinä ryhminä tai vaikka löytää yhden ainoan kirjoittajan,jonka seurassa tuntee viihtyvänsä,niin pitäisin niitä koaliitioita paremminkin palstan vahvuuksina,kuin osoitutsena suojautumisena ulkopuolisia vastaan.
Kyllä olen tyytyväinen tähän sekamelskaan ja monipuolisuuteen tällä palstalla,enkä ole juurikaan haikaillut muuntyyppiseen palstayhteisöön siirtymisestä.
Lisäksi olen tallaisen hitaamman ajatustenvaihdon kannattaja,koska olen hidas kirjoittaja ja lisäksi muutaman sanan kommentointi ei ole minun näköistäni,vaan se on virtuoosien alaa,johon en kykene.- amado.mio
emw34 kirjoitti:
Mutta eipä kai siitä voi palstalaisia syyllistää,vaan kyllä millä elämäntasolla tahansa totuus on,että kaikki eivät löydä paikkaansa yhteisössä.Sen kyllä ymmärrän,että se saa katkeruutta aikaan,silti ei pitäisi myöskään alistua sellaisen kirjoittajan häiriköintiin,että asiattomuudet vievät pohjan pois "normaalista"keskustelusta.Onneksi en ole saanut häiriköitä kimppuuni, mutta minä jättäisin heidät huomiotta kokonaan, ehkä kyllästyvät kun ei vastata. Ikävästi sellainen kieltämättä pilaa ketjuja, ja palstan ilmapiiriä samaten. Jonkinlaista iloa he kai siitä saavat, mutta turha sitä on vastaamalla lisätä. ;))
- n52
vita_nova ejk. kirjoitti:
Tuli tietysti, vaikkei me tietääkseni tunnetakaan. ;)) Siis olla keskenämme kommentoitu. Mitä nyt rakkausrunojasi olen lukenut. Aika kivoja.
ei uppoa minuun!
Minä en rakkaudesta rustaile ikinä!
- taikanainen
selailin omaa elämääni pikaisesti..huomaten, että paljonkin kaipaa ihminen hyväksyntää, työyhteisönsä, sukulaistensa, ystäviensä, työnantajansa, naapuriensa....yms. taitaa olla loputon lista :))
Varmaan tuo "yhteisönsä" hylkääminen on kipeä paikka, jos yhteisö on ollut tärkeä ja miellyttävä.
Kun tulin palstoille kirjoittamaan, oli tärkeää että joku "hyväksyi" siis vastasi kirjoitukseen, tavallaan otti sisään joukkoon. Nyt kun on hiukan aikaa tutustunut näihin kuvioihin, hyväksyminen on muuttunut ehkä vähemmän tärkeäksi, luottamuksen kasvaessa "omiin kykyihin" kirjoittajana. Siltikin sitä joittenkin kirjoittajien kanssa tuntee olevansa samoilla aaltopituuksilla, tämäkö tehnee tunteen ns laumaan kuulumiesta.*pohtii*- n52
kun sinäkin.
En ole viitsinyt nähdä vaivaa etsiä vastausta,mutta tiedätkö syökö susi lajiaan?
Ei tämä koske sinua vaan liittyy yhteen kysymkseen ja minä hitto yritän päästä kai helpommalla. - taikanainen
n52 kirjoitti:
kun sinäkin.
En ole viitsinyt nähdä vaivaa etsiä vastausta,mutta tiedätkö syökö susi lajiaan?
Ei tämä koske sinua vaan liittyy yhteen kysymkseen ja minä hitto yritän päästä kai helpommalla.en oikein tajunnut, mitä tarkoitit. Siis mitä kiva kun minäkin??
Olen ollut matkoilla, enkä jaksanut kahlata kirjoituksia läpi, liittyykö viestisi johonkin viikonlopun asioihin?
Sen olen kuullut että susi on susi toiselle, syömiseen en usko. - amado.mio
Minusta se on tärkeää. Sitä voi sanoa myös vastakaiuksi, mutta jollain tasolla asia on sama. En voisi kirjoittaa tänne jos kohtaisin pelkkää vastustusta ja mollaamista, jos yritän itse olla asiallinen.
On mukavaa löytää kirjoittajia jotka ovat samalla aaltopituudella, samankaltainen ajatusmaailma. Siitä syystä muodostuvat nämä laumat, yhteisöt, joita myös moititaan sisäänlämpiävyydestä. :) - taikanainen
amado.mio kirjoitti:
Minusta se on tärkeää. Sitä voi sanoa myös vastakaiuksi, mutta jollain tasolla asia on sama. En voisi kirjoittaa tänne jos kohtaisin pelkkää vastustusta ja mollaamista, jos yritän itse olla asiallinen.
On mukavaa löytää kirjoittajia jotka ovat samalla aaltopituudella, samankaltainen ajatusmaailma. Siitä syystä muodostuvat nämä laumat, yhteisöt, joita myös moititaan sisäänlämpiävyydestä. :)lienee läpileikkaus meistä ihmisistä, joukkoon sopii niin tosikkoa kuin veitikkaa..ja kaikkea siltä väliltä. Sama ihminenkin (ainakin olen itsestäni huomannut) saattaa toisena päivänä olla kepeämmällä päällä ja toisinaan pohtia asioita syvällisemmin.
Mietin sanomaasi, en varmaan minäkään jaksaisi kirjoittaa palstoille jos joka taholta olisi vastustusta vastassa. Jos ja kun sinne sekaan sopii myös hyväksyntää, se antaa aina uskoa jatkaa kirjoittelua. - n52
taikanainen kirjoitti:
en oikein tajunnut, mitä tarkoitit. Siis mitä kiva kun minäkin??
Olen ollut matkoilla, enkä jaksanut kahlata kirjoituksia läpi, liittyykö viestisi johonkin viikonlopun asioihin?
Sen olen kuullut että susi on susi toiselle, syömiseen en usko.kiva kun olet olemassa.
Pirskatti!
Tietäisiköhän kukaan?
Minä laiska kun en viitsisi etsiä mistään vastausta vaikka etsinhän minä nytkin!
Hyi minä! - taikanainen
n52 kirjoitti:
kiva kun olet olemassa.
Pirskatti!
Tietäisiköhän kukaan?
Minä laiska kun en viitsisi etsiä mistään vastausta vaikka etsinhän minä nytkin!
Hyi minä!sanoistasi. Täällä 50 palstalla olen outo kulkija vielä, etsimässä "ominta" palstaa, niinkuin kait useimmat uudet kirjoittajat käyvät kiertoajelun palstalta toiselle, ennenkuin löytävät sellaisen, jossa oma ajatusmaailma saa vastakaikua. Ikä ei liene mikään sisäänpääsykirja tännekään, vai mitä olet mieltä?
taikanainen kirjoitti:
sanoistasi. Täällä 50 palstalla olen outo kulkija vielä, etsimässä "ominta" palstaa, niinkuin kait useimmat uudet kirjoittajat käyvät kiertoajelun palstalta toiselle, ennenkuin löytävät sellaisen, jossa oma ajatusmaailma saa vastakaikua. Ikä ei liene mikään sisäänpääsykirja tännekään, vai mitä olet mieltä?
Ikä ole kuin numeroita.Tärkeämpää on löytää palsta jossa viihtyy.
Pienistä vastoinkäynneistäkään ei pidä lannistua,sillä täältä löytyy tietysti joskus myös sitä turhaa loan heittoa.
Muuten tämä on vilkas foorumi ja kavereita ja ketjuja riittää joka lähtöön.Joten ei muuta kuin mukaan vain katsomaan olisiko joukossamme sielunveljiä/-sisaria,että voisit kotiutua ja viihtyä palstalla.Toivotan tervetuloa sekalaisen seurakuntamme 'jäseneksi'.- n52
taikanainen kirjoitti:
sanoistasi. Täällä 50 palstalla olen outo kulkija vielä, etsimässä "ominta" palstaa, niinkuin kait useimmat uudet kirjoittajat käyvät kiertoajelun palstalta toiselle, ennenkuin löytävät sellaisen, jossa oma ajatusmaailma saa vastakaikua. Ikä ei liene mikään sisäänpääsykirja tännekään, vai mitä olet mieltä?
oltaisi hyväksytty Tammikuussa toisen systeemin 20 kymmppisten paltalle niin sinut otetaan minne tahansa!!!!!
- taikanainen
emw34 kirjoitti:
Ikä ole kuin numeroita.Tärkeämpää on löytää palsta jossa viihtyy.
Pienistä vastoinkäynneistäkään ei pidä lannistua,sillä täältä löytyy tietysti joskus myös sitä turhaa loan heittoa.
Muuten tämä on vilkas foorumi ja kavereita ja ketjuja riittää joka lähtöön.Joten ei muuta kuin mukaan vain katsomaan olisiko joukossamme sielunveljiä/-sisaria,että voisit kotiutua ja viihtyä palstalla.Toivotan tervetuloa sekalaisen seurakuntamme 'jäseneksi'.nähdä jonkun toivottavan tervetulleeksi, nämä ovat juuri niitä pieniä suuria eleitä, joita uudet kirjoittajat tarvitsevat.
Itse olen hiukan nuorempi kuin palstan määrite, mutta täysin aikuinen kuitenkin :)
Foorumin vilkkaus viehättää ja tietysti aina on loan heittäjiä, niinhän niitä on reaalielämässäkin, palstolla sellainen varmasti vielä korostuu, on niin helppoa sivaltaa kasvottomana. Toisaalta, ystävällisyydenkin kuvittelisi olevan yhtä helppoa. Sinulle lämmin kiitos positiivisesta suhtautumisesta tulijaan. - yopollo
taikanainen kirjoitti:
lienee läpileikkaus meistä ihmisistä, joukkoon sopii niin tosikkoa kuin veitikkaa..ja kaikkea siltä väliltä. Sama ihminenkin (ainakin olen itsestäni huomannut) saattaa toisena päivänä olla kepeämmällä päällä ja toisinaan pohtia asioita syvällisemmin.
Mietin sanomaasi, en varmaan minäkään jaksaisi kirjoittaa palstoille jos joka taholta olisi vastustusta vastassa. Jos ja kun sinne sekaan sopii myös hyväksyntää, se antaa aina uskoa jatkaa kirjoittelua.palstoilla olen jo nörttielämäni aikana käynyt, eikä joukkoon sulautumisessa ole ollut koskaan erityistä ongelmaa, ei vaikka temperamenttisuus ja teräväkielisyys ovatkin luonnossa hallitsevia piirteitäni. Pitää vain kirjoittaa toiselle vastaukset siten kuin kirjoittaisi ne itselleen. Niitä lukee kuitenkin toinen yhtä herkkä ihminen.
Kun ei tahallaan loukkaa ketään, saa tarvitessaan tukeakin. - taikanainen
yopollo kirjoitti:
palstoilla olen jo nörttielämäni aikana käynyt, eikä joukkoon sulautumisessa ole ollut koskaan erityistä ongelmaa, ei vaikka temperamenttisuus ja teräväkielisyys ovatkin luonnossa hallitsevia piirteitäni. Pitää vain kirjoittaa toiselle vastaukset siten kuin kirjoittaisi ne itselleen. Niitä lukee kuitenkin toinen yhtä herkkä ihminen.
Kun ei tahallaan loukkaa ketään, saa tarvitessaan tukeakin.kirjoituksiasi täällä ja tapasi ilmaista asioita on mielestäni suora ja reilu. Minäkään en halua tahallani toista loukata, mutta joskus saattaa käydä niin että kirjoittajan ja lukijan ajatusmaailma ei kohtaa, tulee väärinkäsitys. Sellaisessa tilanteessa olisi mielestäni viisaampaa kysyä heti selvennystä mieluummin kuin jäädä miettimään kiukustuneena mitähän tuo nyt oikein tarkoitti noilla sanoilla..
Hmm..me olemme jo juoneet pikaiset iltateet :) - yopollo
taikanainen kirjoitti:
kirjoituksiasi täällä ja tapasi ilmaista asioita on mielestäni suora ja reilu. Minäkään en halua tahallani toista loukata, mutta joskus saattaa käydä niin että kirjoittajan ja lukijan ajatusmaailma ei kohtaa, tulee väärinkäsitys. Sellaisessa tilanteessa olisi mielestäni viisaampaa kysyä heti selvennystä mieluummin kuin jäädä miettimään kiukustuneena mitähän tuo nyt oikein tarkoitti noilla sanoilla..
Hmm..me olemme jo juoneet pikaiset iltateet :)ja painuin hyvästelemättä metsäänkin. No, ilta tulossa taas (ja työyö myös). Kiitos eilisestä.
- taikanainen
yopollo kirjoitti:
ja painuin hyvästelemättä metsäänkin. No, ilta tulossa taas (ja työyö myös). Kiitos eilisestä.
Eipähän sitä aina huomaa kaikkia viestejä...Vai olet taas menossa valvomaan yötä, siitäkö nikkisi kertoo? Olisi joskus hauska tietää millä perusteella ihmiset valitsevat nikkinsä. Itse olisin ottanut sanan taiga, mutta nikki oli jo rekattu, samoin nikki taika.. Niinpä sitten perinaiselliseen tapaan laitoin tuon loppuliitteen tuohon :) Taikoja en taida osata....
- yopollo
taikanainen kirjoitti:
Eipähän sitä aina huomaa kaikkia viestejä...Vai olet taas menossa valvomaan yötä, siitäkö nikkisi kertoo? Olisi joskus hauska tietää millä perusteella ihmiset valitsevat nikkinsä. Itse olisin ottanut sanan taiga, mutta nikki oli jo rekattu, samoin nikki taika.. Niinpä sitten perinaiselliseen tapaan laitoin tuon loppuliitteen tuohon :) Taikoja en taida osata....
että vuorotyössä pyörin öisinkin. Vanha nikkini ennen rekisteröitymisrumbaa viime syksynä oli kalkkis, vähän ajatusteni mukaisesti, mutta herjasi järjestelmä etten voi kirjautua sillä käyttäjäksi, muka varattu. Silloin vaihduin pöllöksi ja tuo Kalkkis on jäänyt nimimerkiksi vain rekattuna ollessani. Sopii tämä pöllö muutenkin kun olen noissa lintuympyröissä pyörinyt runsaat neljä vuosikymmentä ja lisäksi vielä täällä viisikymppisten lintuporukassa, mikä onkin muuten yllättävän hiljainen nykyisin. Mikähän lie pelottanut pienemmät piiloon....
- taikanainen
yopollo kirjoitti:
että vuorotyössä pyörin öisinkin. Vanha nikkini ennen rekisteröitymisrumbaa viime syksynä oli kalkkis, vähän ajatusteni mukaisesti, mutta herjasi järjestelmä etten voi kirjautua sillä käyttäjäksi, muka varattu. Silloin vaihduin pöllöksi ja tuo Kalkkis on jäänyt nimimerkiksi vain rekattuna ollessani. Sopii tämä pöllö muutenkin kun olen noissa lintuympyröissä pyörinyt runsaat neljä vuosikymmentä ja lisäksi vielä täällä viisikymppisten lintuporukassa, mikä onkin muuten yllättävän hiljainen nykyisin. Mikähän lie pelottanut pienemmät piiloon....
kun yön kukkunut hereillä. Mä sensijaan kohtapuoliin lopettelen päivän töitä, siis ansiopuolella.Nyt kahvepaussilla. Oma työ, niin voi hiukka vapaammin käyttää aikaansa.
Vai lintubongari olet, mieleen tulvahtaa kuva maastopukuisesta parrakkaasta rillipäisestä samoilijasta joka hiippailee kirja kädessä kumpparit jalassa pitkin ryteikköä...Kuulostaako omalta..
Itse en sellaisesta harrastuksesta paljon tiedä, sen verran salaista bongaria kuitenkin on, että eräänä keväänä kun poikani oli ala-asteella, bongailtiin hänen kanssaan lintulautamme ja takapihamme vieraita keväästä alkukesään. 21 eri lintulajia tunnistettiin, osa oli muuttomatkalla pohjoiseen, osa jäi paikalle. Kaikki eivät käyttäneet lautamme tarjoilua hyväkseen, vaan osa veteli komeita lieroja maasta, osa ilmeisesti napsi jotain ilmasta.
Jaa´a, tuosta pienimpien pelottelusta täältä en osaa kyllä sanoa mitään, tuskin minä ainakaan ketään olen pelotellut,hih. Tuota..jos on 300 uutta viestiä päivässä, voiko olla hiljaista, miten kauheesti täällä sitten normaalisti on? - yopollo
taikanainen kirjoitti:
kun yön kukkunut hereillä. Mä sensijaan kohtapuoliin lopettelen päivän töitä, siis ansiopuolella.Nyt kahvepaussilla. Oma työ, niin voi hiukka vapaammin käyttää aikaansa.
Vai lintubongari olet, mieleen tulvahtaa kuva maastopukuisesta parrakkaasta rillipäisestä samoilijasta joka hiippailee kirja kädessä kumpparit jalassa pitkin ryteikköä...Kuulostaako omalta..
Itse en sellaisesta harrastuksesta paljon tiedä, sen verran salaista bongaria kuitenkin on, että eräänä keväänä kun poikani oli ala-asteella, bongailtiin hänen kanssaan lintulautamme ja takapihamme vieraita keväästä alkukesään. 21 eri lintulajia tunnistettiin, osa oli muuttomatkalla pohjoiseen, osa jäi paikalle. Kaikki eivät käyttäneet lautamme tarjoilua hyväkseen, vaan osa veteli komeita lieroja maasta, osa ilmeisesti napsi jotain ilmasta.
Jaa´a, tuosta pienimpien pelottelusta täältä en osaa kyllä sanoa mitään, tuskin minä ainakaan ketään olen pelotellut,hih. Tuota..jos on 300 uutta viestiä päivässä, voiko olla hiljaista, miten kauheesti täällä sitten normaalisti on?oli unohtunut. Eli taas yöviikko menossa ja sitä ennen saunaan tyttären kanssa.
Maastopuku on kaapissa, joskus päälläkin, parta naamassa kolmatta vuosikymmentä. Kirjat hyllyssä ja lisää tulee, kotona on aikaa lukea. Siinä hommassa tarvitsee rillejä, ei muuten.
Vai vuosien takaa 21 pihapinnaa. Sitä listaahan voi kasvattaa edelleen, kiikari vain pöydän kulmalle valmiiksi.
Joo mikä lie, täällä on yleensä ollut aina etusivulla lintuketju, sangen suosittu, nyt se on painunut tuonne kolmossivun vaiheille. Perinteiset aloittajat kottarainen, käki jne ovat hiljenneet. Täytyy yllyttää joku aloittamaan, itse kun en tähän päivään mennessä ole yhtään aloitusta tehnyt koko Suomi24 -sivustossa, vain toisten ketjuja jatkanut.
Voi johtua samasta kuin tämä unohtunut vastauskin, eli että aloituksia tulee nykyisin sitä vauhtia ettei kaikkia kesken olevia ketjuja ehdi seuraamaan.
meidät nyt jotenkin erikoisesti hyväksyä ja kenen toimesta, mitä mahtanet tarkoittaa?
Eihän asioista tarvitse- eikä voikkaan kaikki olla samaa mieltä, tarkoitatko, että hyväksytyksi tulemiseen pitäisi olla jotenkin joo -mies/nainen?
En ymmärrä kysymystäsi, että ", miksi on tärkeää että aivan tuntemattomat ihmiset hyväksyvät sinut?" !- HoneyLoveN
Jos huomaa pitävänsä joidenkin tyylistä kirjoittaa, sitä ehkä ihan huomaamattaankin hakeutuu sellaisen seuraan. Siitä taas muodostuu hiljalleen yhteisö. Jokainen on kuitenkin oman tiensä kulkija, mutta pyrkii välttämään riitatilanteet, ettei yhteisö kaatuisi. Toisaalta onhan se tylsää, jos kaikki ovat aina samaa mieltä jokaisesta asiasta.
Ei minulle ole tärkeää, hyväksytäänkö minut. Minulle on tärkeämpää, että hyväksyn itseni muiden joukossa. ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943792
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473175Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002807- 1342457
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572450- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172377Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212304Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232296- 642080