karanteeni tarpeellinen

Anonyymi

Yli 70-vuotiaat ovat se ryhmä, joka jo nyt keskustelupalstoilla eniten nurisee hallituksen linjausta. Lapset ja nuoretkin ymmärtävät paremmin, miksi pitää suojautua ja välttää tartuntojen levittämistä. Mutta nämä suuret ikäluokat toimivat ihan miten tykkäävät. Kuitenkin tarkoitus on varmistaa se, että vanhat ihmiset eivät tuki terveydenhuollon ja sairaaloiden hoitopaikkoja, vaan paikat on varattu pääasiassa nuoremmille.
Valmiuslaki menee kaiken muun edelle, ja jos ohjeita ei noudateta, voidaan turvautua poliisin suorittamaan valvontaa. Vakavasti otettava asia tämä on

64

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Kuitenkin tarkoitus on varmistaa se, että vanhat ihmiset eivät tuki terveydenhuollon ja sairaaloiden hoitopaikkoja, vaan paikat on varattu pääasiassa nuoremmille."

      Olet ymmärtänyt totaalisen väärin miksi 70 himassa.

      • Kerropa Anonyymi 7.50, miten tuo kehotus ymmärretään "oikein" ?


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Kerropa Anonyymi 7.50, miten tuo kehotus ymmärretään "oikein" ?

        Deme, iäkkäät pyritään pitämään erillään kontakteista saada tartunta. Samasta syystä ei haluta vierailuja vanhainkodeissa. Kuten tiedät, niin tartunnansaanti ja kuolleisuus on selvästi koholla iäkkäillä.
        Näen sen pyrkimyksenä välttää tautiseksi ikäluokka, johon ei tehohoitokaan auta.

        Toki sen voi ajatella aloittajan kaltaisestikin.

        Ja voi sen ajatella niinkin, että "hyvä-hyvä, vanhustenhoito-ongelmat ratkeaa".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Deme, iäkkäät pyritään pitämään erillään kontakteista saada tartunta. Samasta syystä ei haluta vierailuja vanhainkodeissa. Kuten tiedät, niin tartunnansaanti ja kuolleisuus on selvästi koholla iäkkäillä.
        Näen sen pyrkimyksenä välttää tautiseksi ikäluokka, johon ei tehohoitokaan auta.

        Toki sen voi ajatella aloittajan kaltaisestikin.

        Ja voi sen ajatella niinkin, että "hyvä-hyvä, vanhustenhoito-ongelmat ratkeaa".

        Ymmärrän, että tuo on se "virallinen" selitys, että " suojellaan kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevia", mutta "luontoni mukaisesti" olen taipuvainen ajattelemaan kuten aloittaja.)) Että prioriteetit on otettu käyttöön...
        Oli miten oli. Yhteinen asia tämä on ja onneksi en ole sitä ratkaisemassa. Riittää kun toimin ohjeitten mukaisesti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Deme, iäkkäät pyritään pitämään erillään kontakteista saada tartunta. Samasta syystä ei haluta vierailuja vanhainkodeissa. Kuten tiedät, niin tartunnansaanti ja kuolleisuus on selvästi koholla iäkkäillä.
        Näen sen pyrkimyksenä välttää tautiseksi ikäluokka, johon ei tehohoitokaan auta.

        Toki sen voi ajatella aloittajan kaltaisestikin.

        Ja voi sen ajatella niinkin, että "hyvä-hyvä, vanhustenhoito-ongelmat ratkeaa".

        Olet Leski erehtynyt vanhusten joukkoon, meidän, joilla ei ole mitään yhyeistä ikäisesi kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet Leski erehtynyt vanhusten joukkoon, meidän, joilla ei ole mitään yhyeistä ikäisesi kanssa?

        Huti, olen itse-eronnut mies, en Leski.

        Deme, tuohon aloitukseen vielä. Iäkkäitä ei ole kehotettu tai määrätty pysymään poissa terveyskeskuksista. Vähäisistä flunssaoireista ei pidä ottaa yhteyttä ja tämä koski kaikkia.

        Jos perusoireiden lisäksi tulee selkeää hengenahdistusta, niin silloin jokaisen iästä riippumatta pitää ottaa yhteyttä tk:hon. Korjatkaa, jos tämä hengenahdistus on virhetieto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huti, olen itse-eronnut mies, en Leski.

        Deme, tuohon aloitukseen vielä. Iäkkäitä ei ole kehotettu tai määrätty pysymään poissa terveyskeskuksista. Vähäisistä flunssaoireista ei pidä ottaa yhteyttä ja tämä koski kaikkia.

        Jos perusoireiden lisäksi tulee selkeää hengenahdistusta, niin silloin jokaisen iästä riippumatta pitää ottaa yhteyttä tk:hon. Korjatkaa, jos tämä hengenahdistus on virhetieto.

        Juuri noin minäkin olen ohjeet tulkinnut, Anonyymi 11.16. Hyvä toistaa, etteivät unohdu..))
        Meillehän perustettiin nyt vielä näitä koronakeskuksia, ettei oireisten tarvitse mennä muiden terveyskeskusasiakkaitten joukkoon. Eikös se näin ollut ? Huonoksi onneksi yksi näistä terveysasemista, jonne oireiset piti osoittaa, suljettiin tartunnan vuoksi. Niin että aina sattuu ja tapahtuu. Yrittämistä kuitenkin on.

        Ehkä tuo koronakeskus siirretään nyt telttaan, kuten Ruotsissa kuulemma on tehty.
        Veljeni kertoman mukaan.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Juuri noin minäkin olen ohjeet tulkinnut, Anonyymi 11.16. Hyvä toistaa, etteivät unohdu..))
        Meillehän perustettiin nyt vielä näitä koronakeskuksia, ettei oireisten tarvitse mennä muiden terveyskeskusasiakkaitten joukkoon. Eikös se näin ollut ? Huonoksi onneksi yksi näistä terveysasemista, jonne oireiset piti osoittaa, suljettiin tartunnan vuoksi. Niin että aina sattuu ja tapahtuu. Yrittämistä kuitenkin on.

        Ehkä tuo koronakeskus siirretään nyt telttaan, kuten Ruotsissa kuulemma on tehty.
        Veljeni kertoman mukaan.

        Deme, alueuutisissa oli jossainpäin Suomea otettu pakettiauto pihalle näytteidenottoa varten. Ihmiset eivät istuneet odottamassa vieri vieressä jossain odotushuoneessa sisätilassa vaan ulkona väljästi eikä "tappituntumalla".
        Pakussa pikkunen luukku, josta näyte otetaan puikolla nenää kaivaen.

        Fiksu ratkaisu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Deme, alueuutisissa oli jossainpäin Suomea otettu pakettiauto pihalle näytteidenottoa varten. Ihmiset eivät istuneet odottamassa vieri vieressä jossain odotushuoneessa sisätilassa vaan ulkona väljästi eikä "tappituntumalla".
        Pakussa pikkunen luukku, josta näyte otetaan puikolla nenää kaivaen.

        Fiksu ratkaisu.

        En ole kuullutkaan. Konstit ovat monet. Kulkisipa tuollainen paku meilläkin..))
        Ymmärsin, että kaupassakäyntikin kuuluu kohta kiellettyjen listalle.
        Ilmeisesti täytyy alkaa vaivata lähipiiriä...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        En ole kuullutkaan. Konstit ovat monet. Kulkisipa tuollainen paku meilläkin..))
        Ymmärsin, että kaupassakäyntikin kuuluu kohta kiellettyjen listalle.
        Ilmeisesti täytyy alkaa vaivata lähipiiriä...

        Näin vain sellaisen uutisissa, jossa jokin viranhaltijanainen sanoi, että 70 käy kaupoissa normaalisti noudattaen etäisyys ja hygieniaohjeita, mutta 70 ei pidä mennä notkumaan kauppakeskukseen.

        Se tästä ainakin on opittu, että sekavaa on tiedottaminen. Tiedottamisessa on osallisina sellaisia, joilla saattaa olla jokin poliittinen tai paniikin lievennysagenda taustalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin vain sellaisen uutisissa, jossa jokin viranhaltijanainen sanoi, että 70 käy kaupoissa normaalisti noudattaen etäisyys ja hygieniaohjeita, mutta 70 ei pidä mennä notkumaan kauppakeskukseen.

        Se tästä ainakin on opittu, että sekavaa on tiedottaminen. Tiedottamisessa on osallisina sellaisia, joilla saattaa olla jokin poliittinen tai paniikin lievennysagenda taustalla.

        Vähän sekavaa tiedottamista minustakin. Ajattelen kuitenkin, että jos seuraa sitä tiukinta ohjeistusta, täyskaranteenia, on ainakin itse tehnyt voitavansa. Tylsäähän se on, mutta ei ole kuitenkaan ulkonaliikkumiskieltoa...
        Medialukutaito lienee edelleenkin tarpeen tuota tiedottamista seuratessa, mutta en tahtoisi uskoa, että näin vakavan asian kanssa tarkoituksellisesti spekuloitaisiin.


    • Anonyymi

      Ymmärrän hyvin, että vanhojen pitää pysyä seinien sisäpuolella jo oman terveytensä takia,

      mutta valmiuslaki on mielestäni hernepyssyllä härän ampumista.

      70 ihmiset kuolevat median aiheuttamaan ahdistukseen neljän seinän sisällä ennen kuin koronaan.

      Parempi vaihtoehto on nopea kitinä eikä jatkuva murina, sopii koronaankin,
      nopeasti podettu korona laajalla rintamalla ja sillä selvä,
      sairaat potisivat kotonaan,
      nyt kituutetaan valmiuslakien kanssa monta kuukautta ja pannaan yhteiskunta kokonaan polvilleen, lapsista on kivaa saada koko kevät vapaata koulusta ym, ym

      • Anonyymi

        Tämä on globalisaation loppu, kaikki käpertyvät omiin nurkkiinsa ja yhteinen EU hiipuu, kaikki maat ovat lirissä omien valmiuslakiensa kanssa ja samalla koronan poteneet maat vaativat jo
        EU kantamaan vastuutaan esimerkiksi Italian pankeista.
        Päästäänpähän koronarytinässä samalla EUsta.


      • Anonyymi

        Olen 75 v enkä nyt todellakaan pirulauta aio pysyä seinien sisäpuolella vaan ulkoilen entistä innokkaammin. En jukopliut "ulkoile" kauppakeskuksissa tai kapakoissa enkä juurikaan toreilla ja kaduilla vaan pyöräilen maanteillä ja metsäteillä ja teen kävelyretkiä metsäpoluilla. Teen sitä nimen omaan oman terveyteni takia, hemmetti soikoon. Metsäpoluillakin voi tulla ihmisiä vastaan, varsinkin näinä aikoina tuntuu tulevan, mutta helppo metsässä on ottaa se turvaväli.

        Nuori porukka tuntuu ajattelevat, että kaikki 70 ovat raihnaisia vanhuksia, joilla on toinen jalka jo haudassa. Kuitenkin me, jotka olemme kohtuu hyväkuntoisia haluamme pitää itse huolen itsestämme ja jättää vanhuspalvelut niille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat. Noudatan kyllä ohjeita kun ne ovat kohtuullisia ja järkeviä, mutta en kyllä perhana vieköön suostu vapaaehtoisesti mihinkään karanteeniin, jos sillä tarkoitetaan neljän seinän sisällä istumista viikkotolkulla. Näin on närhet, tulkkoon vaikka poliisit, miliisit tai mitkä vaan valkoasuiset naamarimiehet.


    • Nythän on tilanne jota äärioikeisto Populistit toivoivat EU:n ulkorajat suljettu, maitten väliset rajat suljettu, maanosien rajat suljettu

      Neuvostoliiton aikana ei maan sisällä ollut vapaa liikkuminen mahdollista, nythän meillä on lyhyt matka kommunismiin entä natsismi tai fasismi kävisikö ne.

      • Anonyymi

        Pertikinkin pitäisi tajuta, että juuri siitä vapaasta liikkumisesta aiheutuu paljon haittatekijöitä. Jos ei ole rajoilla minkäänlaista kontrollia, niin se houkuttelee rikollisuutta ja salakuljetusta. Tällaisissa virustilanteissa pitäisi toimia hyvin nopeasti. Laittaa matkustajat heti karanteeniin, eikä odotella niin kauan, että virukset pääsevät leviämään. Nytkin toimittiin liian myöhään, ja seuraukset on nähtävissä. Jos olisi heti toimittu, niin oman maan kansa voisi asioida ja toimia ihan rauhassa, eikä tarvitsisi tällaisia kovia toimia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pertikinkin pitäisi tajuta, että juuri siitä vapaasta liikkumisesta aiheutuu paljon haittatekijöitä. Jos ei ole rajoilla minkäänlaista kontrollia, niin se houkuttelee rikollisuutta ja salakuljetusta. Tällaisissa virustilanteissa pitäisi toimia hyvin nopeasti. Laittaa matkustajat heti karanteeniin, eikä odotella niin kauan, että virukset pääsevät leviämään. Nytkin toimittiin liian myöhään, ja seuraukset on nähtävissä. Jos olisi heti toimittu, niin oman maan kansa voisi asioida ja toimia ihan rauhassa, eikä tarvitsisi tällaisia kovia toimia.

        Minua ei voi syyttää kun olen ollut suurinpiirtein kotona koko talven, ruokaa on ensikuuhun asti,

        Odottelemme ohjeita päättäjiltä, tämä tila jatkunee kesään asti, tilanne vaikuttaa heille jotka pitävät yhteiskuntaa pystyssä.


    • Anonyymi

      Minä näen niin, että yli 70-vuotiailla ei ole niin hyvää vastuskykyä, että voisivat selviytyä poikkeuksia lukuunottamatta, jos tartunnan saavat.
      Nyt Hollannista ja Italiasta kantautuu tietoja, että tartunnan saaneita on paljon alhaisemmissakin ikäryhmissä jotka joutuneet tehohoitoon. Onko heidän selviytymisprosenttinsa korkeampi?

      Joka tapauksessa museot, kirjastot ym. paikat ovat kiinni nuoremmiltakin. Ja nyt se kokoontuminen on supistettu max 10 henkilöön. Joten kyllä rajoitus koskee monia, heidän vaan toivotaan käyvän töissä eikä linnoittautuvan koteihinsa ;)

      Mitäs me eläkeläiset.

    • Anonyymi

      Minä näen niin, että yli 70-vuotiailla ei ole niin hyvää vastuskykyä, että voisivat selviytyä poikkeuksia lukuunottamatta, jos tartunnan saavat.
      Nyt Hollannista ja Italiasta kantautuu tietoja, että tartunnan saaneita on paljon alhaisemmissakin ikäryhmissä jotka joutuneet tehohoitoon. Onko heidän selviytymisprosenttinsa korkeampi?

      Joka tapauksessa museot, kirjastot ym. paikat ovat kiinni nuoremmiltakin. Ja nyt se kokoontuminen on supistettu max 10 henkilöön. Joten kyllä rajoitus koskee monia, heidän vaan toivotaan käyvän töissä eikä linnoittautuvan koteihinsa ;)

      Mitäs me eläkeläiset.

    • Anonyymi

      Minä näen niin, että yli 70-vuotiailla ei ole niin hyvää vastuskykyä, että voisivat selviytyä poikkeuksia lukuunottamatta, jos tartunnan saavat.
      Nyt Hollannista ja Italiasta kantautuu tietoja, että tartunnan saaneita on paljon alhaisemmissakin ikäryhmissä jotka joutuneet tehohoitoon. Onko heidän selviytymisprosenttinsa korkeampi?

      Joka tapauksessa museot, kirjastot ym. paikat ovat kiinni nuoremmiltakin. Ja nyt se kokoontuminen on supistettu max 10 henkilöön. Joten kyllä rajoitus koskee monia, heidän vaan toivotaan käyvän töissä eikä linnoittautuvan koteihinsa ;)

      Mitäs me eläkeläiset.

      • Anonyymi

        Anteeksi "massatus", vain kerran olin painavinani lähetä nappulaa. Lie raskas painallus.


    • Anonyymi

      Suomi näyttäs vaipuvan 90-luvun tapaiseen lamaan, vaikutus 40 % yrityksistä on epidemian vaikutuksen alaisena, hallituksen kaavailema 5 miljardia riittänee aluksi.

    • Minä en välitä teini-tyttöjen asettamasta karanteenista.
      Poliisiamme minä kuitenkin kunnioitan.
      Mutta mitäpä Poliisimme minusta olisi kiinnostunut.
      Oma auto, sähkö-polku-pyörä ja kaikki.
      Verojakin maksan runsaasti.
      -
      Outoa.
      Pysykää vanhat kotona.
      Viekää lapset kuitenkin kouluun tai päivä-kotiin.
      Jotta äitinsä voivat mennä töihin kehittämään uraansa ja kartuttamaan eläkettään.
      Eiväthän lapset yhdessä sairastu.
      Eiväthän?
      -
      Tässä voisi vielä mainita muitakin ryhmiä.
      Joiden tehtävät ovat työ-maillaan aivan "välttämättömiä."
      Niin kun Ministerit. :)

      H.

      • Näissä "teinitytöissä" on kuitenkin se puoli, että he osaavat kuunnella muita, asiantuntijoita esimerkiksi. Miten on sinun laitasi, hunksi ?..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Näissä "teinitytöissä" on kuitenkin se puoli, että he osaavat kuunnella muita, asiantuntijoita esimerkiksi. Miten on sinun laitasi, hunksi ?..))

        "demeter1"

        Olen jo 70v.
        Paljon nähnyt, paljon kokenut.
        Paljon olen oppinutkin.
        Osaan kuunnella "Asian-tuntijoita" olenhan itsekin senlainen.
        Osaan myös erotella heitä.
        Tänään telkkarissakin oli niitä nimikkeitä.
        Mutta ei...väärä yli-opisto, väärät opinnot.
        Väärä, perustelematon pää-määrä.
        -
        Ymmärtääkseni olet iäkäs?
        Mutta, noh.
        Tyttö kulkee tunteilla koko ikänsä. :)

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Olen jo 70v.
        Paljon nähnyt, paljon kokenut.
        Paljon olen oppinutkin.
        Osaan kuunnella "Asian-tuntijoita" olenhan itsekin senlainen.
        Osaan myös erotella heitä.
        Tänään telkkarissakin oli niitä nimikkeitä.
        Mutta ei...väärä yli-opisto, väärät opinnot.
        Väärä, perustelematon pää-määrä.
        -
        Ymmärtääkseni olet iäkäs?
        Mutta, noh.
        Tyttö kulkee tunteilla koko ikänsä. :)

        H.

        Oikein ymmärretty, olen iäkäs, hunksi..)) En kuitenkaan niin iäkäs, että olisin täysin linnoittautunut oman asiantuntijuuteni ja erottelukykyni varaan... Aina kannattaa kuunnella muita, itseään viisaampia, sinua en tällä kertaa laske heihin..))


    • Anonyymi

      Oikeastaan mieluummin koronan sairastaisin kuin kituisin täällä sisällä viikko- ja ehkä kuukausitolkulla. Sairaalaan en lähtisi kuin viimeisessä hädässä eli kun jälkeläiset ja terveydenhoitohenkilökunta pakottavat. Minulle ei muuten nouse kuume oikeastaan koskaan - ei keuhkokuumeissa eikä flunssissakaan - vaikka olisin kuinka kipeä. Huono on virustartunta minusta todeta siis. Täällä olen kun en muuta voi, Luoja minua auttakoon. Ja sitä toivon että jälkipolvet sairastaisivat taudin nyt, että saisivat edes jonkinasteisen immuniteetin. Näin ajattelen tänään...huomisesta en tiedä.

      Mrs.W

    • Anonyymi

      Karanteeneista viis veisaan ,
      lähden tästä jututtamaan kaupan kassoja,
      kierrän jokaisessa kylän kaupassa.
      Jututan jokaisen hyllyntäyttäjänkin.
      Taidan käpästä terkkarissakin kun tuossa matkan varrella on,
      kysymässä mahtaako päänsärkyni olla koronaa vai migreeniä.
      Jututan jokaista koiranpissittäjää,utelen jokaiselta, mahtaako tuo sun koirasi kantaa koronaa.

      Täytyyhän tälläkin palstalla olla joku vastarannankiiski
      teidän samaan suuntaan lipuvien lahnojen seassa.

      Kauheinta on tuo koululaisten karanteeraus kotiin,
      kyllä 70 kestää kituen, mutta nuoret ja lapset,
      pudokkaat pudotetaan kunnolla.
      Pian viranomaiset saa puolet koululaisista haravoida kotoa, kun näin lepsusti annetaan vapaata. Kunnottomille tämä on kuin vapaata velvotteista.
      Me70 ollaan jo kotona , niin miksi myös koululaisia pitää pitää kiduttaa.

      • Anonyymi

        Jääpä tuo ulkomaiden turhuus pois, aikanaan tuli käytyä sekin katsomassa.Nyt voi lukea historiaa ja siitä tietää miten käy tulevaisuudessa.

        Vaikka ensimmäisellä kivellä on metallilaatta jossa lukee:jälkipolvi älä luota vieraan apuun, niin siitä huolimatta sitä vaan tehdään.

        Paluu 1950-luvulle olisi hyvä, oli kotimaan tuotantoa ja vientiäkin. Saaritilat jäi tyhjiksi ja liikenne loppui.


      • Nyt opettajille tulee kuitenkin se kauan kaivattu työrauha, kun istuvat yksin luokkahuoneessa ja tietskarin ja sellaisen videojutun kanssa pitävät yhteyttä oppilaisiin.

        Ei enää mellastavia oppilaita, joitten rauhoittamiseen menisi yli puolet ajasta ja hermot.


      • Tellukka kirjoitti:

        Nyt opettajille tulee kuitenkin se kauan kaivattu työrauha, kun istuvat yksin luokkahuoneessa ja tietskarin ja sellaisen videojutun kanssa pitävät yhteyttä oppilaisiin.

        Ei enää mellastavia oppilaita, joitten rauhoittamiseen menisi yli puolet ajasta ja hermot.

        Ei kai ne työmaalla istu vaan kotona etätyössä suuri osa :).


      • siilivain kirjoitti:

        Ei kai ne työmaalla istu vaan kotona etätyössä suuri osa :).

        Likaltani kysyin, että menikö siis hänenkin koulunsa kiinni.

        Hän vastasi näin: "Joo, tai siis silleen, että oppilaat on kotona ja opet luokkahuoneissa pitää tietokoneen ja semmosen videojutun kautta tuntia niille. Jos laitettais koulu kokonaan kiinni, niin pitäs pidentää lukukausi ..."

        En tiedä sitten kuinka muissa kouluissa. Saako opettajat sen työrauhan kotonaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        Likaltani kysyin, että menikö siis hänenkin koulunsa kiinni.

        Hän vastasi näin: "Joo, tai siis silleen, että oppilaat on kotona ja opet luokkahuoneissa pitää tietokoneen ja semmosen videojutun kautta tuntia niille. Jos laitettais koulu kokonaan kiinni, niin pitäs pidentää lukukausi ..."

        En tiedä sitten kuinka muissa kouluissa. Saako opettajat sen työrauhan kotonaan.

        Varmaan vaihtellee eri kouluissa ja sen mukaan onko opet itse riskiryhmää.


    • Anonyymi

      71 vuotta jo selvitty kaiken maailman taudit, tyynet ja myrskyt iliman teinityttölöitä.- Varmaan vastedeskin , ei pienet coronat meitä hetkauta maailman merien myrskyä kokeneet .- Ja lopussa soi : ) https://youtu.be/CBzkw6UnIwE

    • Anonyymi

      Lastenpäivähoitolat ovat kyllä avoinna vielä.

      • Anonyymi

        "Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa,
        en pelkäisi mitään pahaa,
        sillä SINÄ olet minun kanssani . "

        https://www.youtube.com/watch?v=ItNDk5qAsYY

        Ei ole muuta oljenkortta mistä ottaa kiinni,
        maan hallituksen ollessa hyvin epävarma (tietämätön)
        mikä olisi oikea tapa toimia tässä epävarmassa tilanteessa.


    • Anonyymi

      Niin, kyllä tänään on vakavasti tehtävä parannusta. Ei ensi vuoden matkasuunnitelmia punoen, vaan itsekkyydestä päätäkseen. Ei kukaan ole asettanut päätään pantiksi puolestasi.

      • Anonyymi

        Kaupan verkkokaupan kautta tilattavat elintarvikepalvelut ovat ruuhkassa Hesassa.
        Illalla yritin, niin ensi kuussa joskus toimitus.
        En tiedä, livahtaisko yön hiljaisina ? tunteina kauppaan, kun pari isoa on auki, vai yrittää jostain muualta palvelua, kun ei ole lähipiirissä.
        Taitaa tulla vielä vaikeat ajat ikäihmisille, kun ennustavat koronan pitkää kestoa kesään ties minne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupan verkkokaupan kautta tilattavat elintarvikepalvelut ovat ruuhkassa Hesassa.
        Illalla yritin, niin ensi kuussa joskus toimitus.
        En tiedä, livahtaisko yön hiljaisina ? tunteina kauppaan, kun pari isoa on auki, vai yrittää jostain muualta palvelua, kun ei ole lähipiirissä.
        Taitaa tulla vielä vaikeat ajat ikäihmisille, kun ennustavat koronan pitkää kestoa kesään ties minne.

        asia kun asia niin aina löytyy ihmisiä myös ikääntyneissä että pitänee olla "poikkiteloin", eivät kai sitten ole elämässään saaneet huomiota tarpeeksi niin sitten sillä negatiivisella asenteella "tulevat huomatuksi"

        "jos on lapsena ollut yksi lego ja sekin patterin välissä niin . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupan verkkokaupan kautta tilattavat elintarvikepalvelut ovat ruuhkassa Hesassa.
        Illalla yritin, niin ensi kuussa joskus toimitus.
        En tiedä, livahtaisko yön hiljaisina ? tunteina kauppaan, kun pari isoa on auki, vai yrittää jostain muualta palvelua, kun ei ole lähipiirissä.
        Taitaa tulla vielä vaikeat ajat ikäihmisille, kun ennustavat koronan pitkää kestoa kesään ties minne.

        "Kaupan verkkokaupan kautta tilattavat elintarvikepalvelut ovat ruuhkassa Hesassa."

        Kiitos. Tarpeellinen suunnittelussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        asia kun asia niin aina löytyy ihmisiä myös ikääntyneissä että pitänee olla "poikkiteloin", eivät kai sitten ole elämässään saaneet huomiota tarpeeksi niin sitten sillä negatiivisella asenteella "tulevat huomatuksi"

        "jos on lapsena ollut yksi lego ja sekin patterin välissä niin . . .

        Rassaile vain omia legojasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupan verkkokaupan kautta tilattavat elintarvikepalvelut ovat ruuhkassa Hesassa.
        Illalla yritin, niin ensi kuussa joskus toimitus.
        En tiedä, livahtaisko yön hiljaisina ? tunteina kauppaan, kun pari isoa on auki, vai yrittää jostain muualta palvelua, kun ei ole lähipiirissä.
        Taitaa tulla vielä vaikeat ajat ikäihmisille, kun ennustavat koronan pitkää kestoa kesään ties minne.

        Useat kaupat on ilmoitellut Hesassa että 70 ihmiset voivat tulla ostoksille aamuvarhaisella ja noissa 24h auki olevissa kaupoissa voi käydä rauhassa aamuyön tunteina. Ei taida olla lähettyvillä kuin kassa ja jos vielä maksaa automaattikassalla niin ei ole riskiä siinäkään. Kertakäyttöhanskat kädessä kaupassa ja sitten ne roskiin kun lähtee ulos.


    • Anonyymi

      Kiuru kertoi pari minuuttia sitten tv 1:ssä, että 70 liikunta kotona. Ts. kuljeskellaan huoneesta toiseen, ei ulkona liikuntaa. Koiran voinee viedä edelleen ulos.

      Vai kuulinko väärin?

      • Anonyymi

        Noin toplloa ministeriä ei voi olla.

        Pakkohan sitä on ulos mennä, jos happi ei siällä kulje.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin toplloa ministeriä ei voi olla.

        Pakkohan sitä on ulos mennä, jos happi ei siällä kulje.

        Siis eikö kukaan muu kuullut Kiurun puhumaa?

        ***
        Talven pakkasilla olen kävellyt kotona 5 min pätkissä, kun tympäsee pukeutua täyteen varustukseen.
        Ikkunat auki, niin happikin liikkuu.


      • Vähän väärin kuulit.
        Sanoi, että sisälläkin voi liikkua ja on tärkeää, että yli 70 myös liikkuvat.
        Ei ole mitään ulkonaliikkumiskieltoa voimassa.
        Asian ydinhän on lähikontaktien välttäminen. 1-2metrin väliä suositeltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin toplloa ministeriä ei voi olla.

        Pakkohan sitä on ulos mennä, jos happi ei siällä kulje.

        Johan on tiiviiksi pulloksi rakennettu talo jos sinne ei pääse happeakaan. Avaa vaikka ikkuna tai pari niin eiköhän happi kulje. Tänäänkin oli kevään lämpimin päivä.

        Voithan kävellä ulkonakin vaikkapa talon ympäri ja juosta karkuun jos joku muu ihminen aikoo tulla liian lähelle. Mutta kauppaan ei saa mennä jonottamaan, vaikka jaettaisiin ilmaisia ämpäreitä, tai olisi hyvät ostarin avajaisalennukset kuten tänään Helsingissä.


    • Anonyymi

      Elämä on paljon helpompaa jos pystyy suhtutumaan ohjeisiin niin että niitä noudattaa. Minulla ei ole mitään ongelmaa toimia niin kuin hallitus ohjeistaa. Ainakin tässä vaiheessa pieni aika koko elämässä. Jos sairastun niin sittenpähän ei ainakaan itseään tarvitse syytellä kuumehoureissaan. Kaikki olen tehnyt tautia välttääkseni mitä on sanottu. Tietenkin harmittaa kaksi peruuntunutta matkaa ja netti-yhtiökokoukset, niissä käy kivoja ihmisiä. Mutta toivon vielä ehtiväni monelle matkalle.

    • Anonyymi

      Täällä taas tänääkin monta vanhusta liikkellä.
      Eivät pysy karanteenissa.
      Kyllä nyt taidan soittaa poliisille?

      • Anonyymi

        Suomessa ei ole (vielä) ulkonaliikkumiskieltoa, ei edes 70 ikäisillekään. Ei se hallituksen ohje edellytä lukittujen ovien takana pysymistä. Mutta muita ihmisiä pitää vältellä ettei saa heiltä virusta joka on vanhukselle vaarallinen. Joku nuorempi voi kuljeksia tuolla kaupoissa köhimässä eikä ole milläänkään mutta vanhukselta lähtee henki.

        Soitapa poliiseille niin saavat vakavaan työhönsä vähän huumoria.


    • Tiedoksi, ajankuluksi:
      Verkossa on luettavissa ilmaiseksi lyhyitä elämäkertoja, osoitteessa biografiasampo.fi
      Löytyy aikavalinta, aihevalinta, kielivalinta.
      Palvelun on kehittänyt Heldig, Suomen kirjallisuuden seura ja Aalto-yliopisto.

    • Nautin kotona olosta, näin olisi menny vaikkei karanteenia.
      Kävi sellanen ajatus, onkohan vankilassa oleminen vähän samallaisia mutta pienemmät tilat, huusholli käden ulottuvilla, murhamiehellä, talous rikollisella on tv ja netti satelliitti kanavilla, asunto, lämmin ruoka ja puhtaus ihan ilmaiseksi, vähän käy kateeksi tai sitten ei.
      Minä voisin lähteä mökille erakoksi, vanki ei voisi, oikeesti on käynyt mielessä mökille meno, tosin vähän alkeellisempaa, kantovesi, lämmitys ja paskahuussi,,, no katellaan kevveemällä tai sitten ei.

      • Anonyymi

        Venkulat joutuu anomaan luvan netin käyttöön ja sitä lupaa ei myönnetä viihdekäyttöön.


    • Anonyymi

      Tottakai meitä 70 vituttaa tää maailman meno , nyt ku meillä ois aikaa ja rahaa matkustella pistetään maailmaan TILT ! :(

      • Anonyymi

        Ei vielä olla tilt. Aina on toivoa, ja toivossa on hyvä elää. Pres. Koivistoa mukaillen: kyllä se tästä.


      • Anonyymi

        Onko sen nyt niin kauheaa että joutuu pysyttelemään kotona pari-kolme kuukautta. Minullakin oli varattuna matka kuukauden päähän, mutta en en jäänyt murehtimaan sitä kun sen joutui peruuttamaan. Lähden reissuun sitten syksyllä tai viimeistään perinteiselle joulumatkalle kun matkatoimistokin lupasi säästää maksuni siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sen nyt niin kauheaa että joutuu pysyttelemään kotona pari-kolme kuukautta. Minullakin oli varattuna matka kuukauden päähän, mutta en en jäänyt murehtimaan sitä kun sen joutui peruuttamaan. Lähden reissuun sitten syksyllä tai viimeistään perinteiselle joulumatkalle kun matkatoimistokin lupasi säästää maksuni siihen.

        Tärkeää poikkeusoloissa on, että huolto pelaa , ruokaa ja juomaa kaupasta.
        Se on tuonut ikäryhmällemme omia rajoitteita, kun sen saa hyvin lutviutumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeää poikkeusoloissa on, että huolto pelaa , ruokaa ja juomaa kaupasta.
        Se on tuonut ikäryhmällemme omia rajoitteita, kun sen saa hyvin lutviutumaan.

        olis aikaa matkustella. . .

        olettaisi ny seitsemän kymppisen ymmärtävän, että elämä nyt vaan ei ole "aina mukavaa", joskus on kieltäydyttävä poikkeuksellisesti asioista mitkä olis ITSELLE niin mukavaa, voi "hyvää päivää" ettei edes poikkeustilannetta ymmärretä.

        kaikkihan tässä joutuu "räätälöimään kalenteria"


    • Anonyymi

      Törmäsin aikas puhuttelevaan videoon, joka kyllä pisti miettimään, että
      pitää jokaisen meistä ottaa vakavasti tuo tauti ja välttää turhia kontakteja.
      https://youtu.be/8gcetFFIr0M

    • Anonyymi

      Niin just, meille kaikki!

    • Asun yksin ja nyt odottelen mikä on se järjestö, joka tulee ovelleni kolkuttelemaan ja avustamaan yli 70 karanteenilaista.
      No, en tarvitse apua vielä,

      Kuulin juuri kuinka esim Jyväskylä soittaa jokaiselle yli 70 kotona yksin asuvalle ja kyselee tilannetta, ja kertoo kuinka hoitaa asiat jos apua tarvitsee ja ei pysty itse hoitamaan ostoksiaan..
      Sillä soitolla yritetään myös samalla estää rikolliset vanhojen ihmisten ovien takaa.
      Auttaa vanhuksia, etteivät tarttuisi vääriin avun tarjoajiin.

      Hoidan toki ostokseni itse ja käyn pikapikaa aamukuudelta tarpeellisen, lähinnä hedelmiä hamstraamassa viikonlopuksi.

      Jotenkin tämä koronavirus on lamaannuttanut kaiken seuraelämän,
      on tullut yksin mököttäjä, joka soittelee sinne tänne ikävissään.
      On ihan ikävä pelikavereita, saa vain itsekseen robotin kanssa pelata ja
      isoäidin neliö peittokin on laitoja vain vailla, sekin kyllästyttää.

      Kauniina päivänä hyppään autoon ja ajelen kylille ja kattelen maailman hiljaista menoa ja syön jossakin sivuteillä omia eväitä ja kuljen pienen lenkin auringossa.
      naapurissa on onneksi päiväkoti ja sieltä pikkasen kuulen lasten iloisia ääniä.

      Nyt pitää kirjoittaa päiväkirjaa ja kertoa elämästään koronan aikana.
      On ollut aikaa ajatella elämänsä tärkeitä asioita ja löytänyt ne mistä on ollut helppoa luopua ja mistä ei luopuisi mistään hinnasta.

      Torstain toivot on pian jo valunut hiekkaan ja edessä on perjantai ja edessä viikonloppu, eikä mihinkään ole hoppu.

    • Anonyymi

      THL:n "toivomus" on, että vanhukset eivät sairastuisi sankoin joukoin ja täyttäisi sairaaloita.
      Kun sairaalat ovat täynnä ja tulee tilanne, että hengityslaitteet loppuvat
      tehdään valinta: Kumpi hoidetaan, nuorempi potilas vai vanhus ?
      Vastaus on: nuorempi potilas.

      Sen sanoi lääkäri.

      • Anonyymi

        Juuri niin, mutta asia halutaan ymmärtää toisin. Noudatan THL:n toivetta alle seittemänkymppisenä.


    • Anonyymi

      Nyt olisi hyvä matkustella ja reissailla ympäri suomea ,
      olisi bensan hinta nyt sopiva 70 autoilijoille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      144
      1912
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1487
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      91
      1285
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1272
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1205
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1081
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      997
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      986
    9. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      962
    10. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      848
    Aihe