Jehovan todistaja, voisitko ystävällisesti lähettää sähköpostia minulle

Miten Jehovan todistajat sopeuttavat toimintansa hallituksen ohjeisiin?

YLE kertoi 16.03.2020, että julkisia kokoontumisia rajoitetaan. Tässä kaksi kohtaa hallituksen antamista rajoituksista:

"5. Rajoitetaan julkiset kokoontumiset kymmeneen henkilöön ja suositellaan välttämään tarpeetonta oleilua yleisillä paikoilla.

6. Suljetaan valtion ja kuntien museot, teatterit, Kansallisooppera, kulttuuritalot, kirjastot, kirjastoautot, Kansallisarkiston asiakas- ja tutkijasalipalvelut, harrastustilat ja -paikat, uimahallit ja muut urheilutilat, nuorisotilat, kerhotilat, järjestöjen kokoontumistilat, vanhusten päivätoiminta, kuntouttava työtoiminta ja työkeskukset. Suositellaan yksityisen ja kolmannen sektorin toimijoiden sekä uskonnollisten yhteisöjen toimivan samoin."

Tulevatko Jehovan todistajat kokoontumaan kodeissa alle 10 henkilön ryhmissä? Järjestetäänkö valtakunnansaleilla mitään kokouksia (pienryhmät)? Jos Jehovan todistajat seuraavat kokouksia netin kautta, onko ainoa ohjelman tuottajataho Helsingin eteläinen seurakunta? Onko siellä paikalla korkeintaan kymmenen henkilöä? Aikovatko Jehovan todistajat kokoontua muistojuhlaan korkeintaan kymmenen hengen pienryhmissä? Missä?

Jehovan todistaja, vastaisitko sähköpostiini! En paljasta henkilöllisyyttäsi kenellekään. Täysi lähdesuoja.

Sähköposti: jp@johanneksenpoika.

104

825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sähköpostiosoitteesta tipahti valitettavasti loppuosa pois. Tämä on oikea osoite:

      [email protected]

      • miksi ei

        .god

        ?


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        miksi ei

        .god

        ?

        jehovan hekumaaliset.kokoukset pirun tappo punkkerissa.lopetettu.


    • Anonyymi

      Tuohon aloitukseen.
      Ei todistaja uskalla ottaa kantaa kunnes hierarkian ylemmältä tulee "jehovakanavatieto".

      Nythän olisi mahdollista kerjätä sääliä hankkimalla ensin vainoa soittelemalla ovikelloja yli 10 vartiotornikaupustelijan yskiäniiskuttavien värvättyjen porukoilla.

      • Anonyymi

        Kyllä sieltä aina yksi fiksu löytyy tietoja antamaan.


    • Anonyymi

      Kokoukset stream..kuvattu joko Helsinki tai Tampere. En viitsisi vastata tietäen aloittajan motiivit näissä asioissa. Kentällä ei käydä ovelta ovelle. Muistojuhlasta ei ole vielä mitään tietoa. Lyhyesti :kokouksia ei pidetä saleilla eikä mitään muutakaan. Jos tästä saatte jotain negaa kehitettyä niin siittä vaan.

      • Anonyymi

        Aivan selvästi näyttää ensin olevan alasajo ja sitten lopetus.
        Jehova on vihastunut tähän nimeään häpäisevään lahkoon.
        Pian. Aivan pian tätä amerikkalaista hömppälahkoa ei enää ole. Kun sen sijaan katsot on se jo poissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan selvästi näyttää ensin olevan alasajo ja sitten lopetus.
        Jehova on vihastunut tähän nimeään häpäisevään lahkoon.
        Pian. Aivan pian tätä amerikkalaista hömppälahkoa ei enää ole. Kun sen sijaan katsot on se jo poissa.

        Nyt ei kannattaisi maalailla uhkaavia mielikuvia. Yksi jos toinenkin yhteisö. kirkko, pörssiyhtiöt, puolueet ym. suojelevat omiaan joukkokokouksilta nyt, kun virus riehuu ihmisissä. Suomessa ei ole vielä paha tilanne, pidetään siis kiinni joukkokokouksista pidättäytymisistä eikä yritetä nähdä terveissä suojautumistoimissa mitääb epäilyttäviin sanakäänteisiin innoittavaa. Nämä alasajopuheet ovat tässä tilanteessa epäkohteliaita. Jos kysymys olisi muusta kuin seurakuntalaisten suojaamisesta ja toimintaa oltaisiin lopettamassa Suomen osalta, niin kuin kohuotsikossa annettiin ymmärtää, tilanne olisi paremmin ymmärrettävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei kannattaisi maalailla uhkaavia mielikuvia. Yksi jos toinenkin yhteisö. kirkko, pörssiyhtiöt, puolueet ym. suojelevat omiaan joukkokokouksilta nyt, kun virus riehuu ihmisissä. Suomessa ei ole vielä paha tilanne, pidetään siis kiinni joukkokokouksista pidättäytymisistä eikä yritetä nähdä terveissä suojautumistoimissa mitääb epäilyttäviin sanakäänteisiin innoittavaa. Nämä alasajopuheet ovat tässä tilanteessa epäkohteliaita. Jos kysymys olisi muusta kuin seurakuntalaisten suojaamisesta ja toimintaa oltaisiin lopettamassa Suomen osalta, niin kuin kohuotsikossa annettiin ymmärtää, tilanne olisi paremmin ymmärrettävissä.

        Kyllä kannattaa, koska se on totuus.
        Toiminnan lopetushan alkoi jo vuosia sitten kun kirjapaino siirrettiin Siperiaan. Vai oliko se Siperiaan?
        Nyt vaan lopetetaan muutenkin.
        Miten niin? Koska kaikilla jepuilla on nyt tilaisuus luikkia tiehensä tästä kultista. Vielä kun ei tule sekoboltsin leimaa otsaan.


      • Anonyymi

        Eihän kaikesta ole tarkoitus mitään negatiivista kehitellä, sehän on hyvä että viruksen leviämistä ehkäistään. Asioista uutisoidaan neutraalistikin, koska ne ovat ajankohtaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kaikesta ole tarkoitus mitään negatiivista kehitellä, sehän on hyvä että viruksen leviämistä ehkäistään. Asioista uutisoidaan neutraalistikin, koska ne ovat ajankohtaisia.

        jehovien hekumaaliset.kokoukset.lopetettu.pirun tappo.punkkerissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei kannattaisi maalailla uhkaavia mielikuvia. Yksi jos toinenkin yhteisö. kirkko, pörssiyhtiöt, puolueet ym. suojelevat omiaan joukkokokouksilta nyt, kun virus riehuu ihmisissä. Suomessa ei ole vielä paha tilanne, pidetään siis kiinni joukkokokouksista pidättäytymisistä eikä yritetä nähdä terveissä suojautumistoimissa mitääb epäilyttäviin sanakäänteisiin innoittavaa. Nämä alasajopuheet ovat tässä tilanteessa epäkohteliaita. Jos kysymys olisi muusta kuin seurakuntalaisten suojaamisesta ja toimintaa oltaisiin lopettamassa Suomen osalta, niin kuin kohuotsikossa annettiin ymmärtää, tilanne olisi paremmin ymmärrettävissä.

        jehovan väkiluku.laskee.kuin lehmän häntä.pirun tappo punkkerissa.tulee väljät tilat.


    • Anonyymi

      Betelistä tullut ohje että kaikki yli 70 vuotiaat on karenteenissa ja kokoukset kuuntelevat JW streamin kautta. Sama myös nuoremmilla joilla joku perussairaus.

      • Anonyymi

        Kuka sitä kokousohjelmaa tekee? Jos saa kokoontua korkeintaan 10 ihmsen ryhmässä, onko Helsinki eteläisessäkin vain 10, kun tehdään ohelmaa, joka striimataan muualle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sitä kokousohjelmaa tekee? Jos saa kokoontua korkeintaan 10 ihmsen ryhmässä, onko Helsinki eteläisessäkin vain 10, kun tehdään ohelmaa, joka striimataan muualle?

        Sen näkee kun ensi Sunnuntain kokous on katsottavissa, tämän viikon viikkokous on nauhoitettu ennen hallituksen ohjetta kieltää yli 10 henkilön kokoontumiset.
        Mutta tuon viikkokouksen raamatuntutkistelu vedettiin kyllä pienellä joukolla.
        Uskon että tästä eteenpäin ainakin nauhoituksissa ei ole 10 enempää.


      • Anonyymi

        Ja kun suurimmalla osalla on perussairautena vakava mielenterveyden häiriö varsinkin niillä jotka napostelevat muistonvietossa keksiä ja halpisviiniä niin kutakuinkin kaikki ovat karanteenissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun suurimmalla osalla on perussairautena vakava mielenterveyden häiriö varsinkin niillä jotka napostelevat muistonvietossa keksiä ja halpisviiniä niin kutakuinkin kaikki ovat karanteenissa.

        Mielenterveysongelmat eivät ole tässä tapauksessa riski, kuin ehkä välillisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun suurimmalla osalla on perussairautena vakava mielenterveyden häiriö varsinkin niillä jotka napostelevat muistonvietossa keksiä ja halpisviiniä niin kutakuinkin kaikki ovat karanteenissa.

        Varmaan kohta Vartsikassa on taas juttua ettei pitäisi kovin kevein perustein napostella keksiä ja viiniä, kun osallistujamäärä tuppaa jo nousemaan liikaa. Osa on leimattu mielenterveysongelmaisiksi, jotka popsivat niitä keksejä 🤪😜 Taivas jouduttiin taas avaamaan, koska osa Jehovajohtajista on syntynyt vuoden 1935 jälkeen, jolloin taivaan piti tulla täyteen 😂🤣 Kyllä toisaalta ymmärrän, minäkin olen sellainen ihminen että kakkosluokan paikka ei ole ensisijainen unelma.


    • Anonyymi

      Kannattaisi nyt pahimman yli mennä niin että kaikki tilaisuudet perutaan ja katsotaan vain netistä luentoja jotka ovat pidetty tyhjälle salille.
      Jehovan todistajia on kuitenkin 18 tuhatta, joten ei ole aivan yhdentekevää miten toimitaan. Kannatan tiukkaa linjaa. Tästä on muutenkin tulossa kallis juttu yhteiskunnalle ja kyllä niitä kokouksia ehtii pitämään myöhemmin.

      • Anonyymi

        En katsele mitään. Siirryn pois koko touhusta.


      • Anonyymi

        Totta! Emme tarvitse nyt yhtään lisää epävarmoja mielikuvia maalailevia "alasajo"-propagandaa vaan lujaa luottamusta Jumalaan sekä viranomaistemme viisauteen ohjeistaa ja määrätä parhaat toimet Suomessa. Otsikon pitää kuulua:

        Jehovan todistajat mukana koronavirusepidemian tukahduttamisessa myös Suomessa

        Uskomalla Jumalan varjelukseen voimme ottaa haasteet vastaan ja selvitä niistä. Muistakaa olla yhteydessä kaikkiin läheisiinne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En katsele mitään. Siirryn pois koko touhusta.

        Erinomainen valinta, onneksi olkoon. Kaikki eivät pysty tähän ja on mietittävä ratkaisut myös sitkeimmille vartiotorniuskoville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta! Emme tarvitse nyt yhtään lisää epävarmoja mielikuvia maalailevia "alasajo"-propagandaa vaan lujaa luottamusta Jumalaan sekä viranomaistemme viisauteen ohjeistaa ja määrätä parhaat toimet Suomessa. Otsikon pitää kuulua:

        Jehovan todistajat mukana koronavirusepidemian tukahduttamisessa myös Suomessa

        Uskomalla Jumalan varjelukseen voimme ottaa haasteet vastaan ja selvitä niistä. Muistakaa olla yhteydessä kaikkiin läheisiinne!

        Paitsi ei oteta yhteyttä erotettuun perheenjäseneen joka on jo 70v.
        Hoitakoon yhteiskunta tai kuolkoon.


    • "Miten Jehovan todistajat sopeuttavat toimintansa hallituksen ohjeisiin?"

      Onko maallinen oikeus muka joskus kiinnostanut jehoja?

      • Anonyymi

        Esivaltoja sekä maailmallisia lakeja on noudatettava. Se merkitsee näinä epidemia-aikoina sitä, että noudatamme asiantuntijoidemme laatimia ja päättäjiemme säätämiä lakeja. Suomen uskonnolliset yhdyskunnat ovat lainkuuliaisia yhteisöjä, joiden kannattajat edustavat omaa ryhmäänsä tänäänkin Jumalan ja ihmisten edessä.

        Voimme nyt ajaa ylös uskoamme - nyt on hyvä hetki miettiä, mitä maallisessa vaelluksessa voisi parantaa! Voisimmeko tutkistella Raamattua uusilla tavoilla? Verkkokokoukset avaavat ovet myös kadonneille ja itse ovet takanaan sulkeneille.

        Jumala näkee lapsensa sieluun. Nyt on aika tehdä tarvittavat muutokset, ne, joita ei ole vielä tehnyt. Suunta kohti Jumalaa ja katse korkealle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esivaltoja sekä maailmallisia lakeja on noudatettava. Se merkitsee näinä epidemia-aikoina sitä, että noudatamme asiantuntijoidemme laatimia ja päättäjiemme säätämiä lakeja. Suomen uskonnolliset yhdyskunnat ovat lainkuuliaisia yhteisöjä, joiden kannattajat edustavat omaa ryhmäänsä tänäänkin Jumalan ja ihmisten edessä.

        Voimme nyt ajaa ylös uskoamme - nyt on hyvä hetki miettiä, mitä maallisessa vaelluksessa voisi parantaa! Voisimmeko tutkistella Raamattua uusilla tavoilla? Verkkokokoukset avaavat ovet myös kadonneille ja itse ovet takanaan sulkeneille.

        Jumala näkee lapsensa sieluun. Nyt on aika tehdä tarvittavat muutokset, ne, joita ei ole vielä tehnyt. Suunta kohti Jumalaa ja katse korkealle!

        Jehovan todistajat on lainkuuliainen yhdyskunta vain niissä asioissa, jotka sille itselleen sopivat. "Täytyy totella ennemmin Jumalaa (= hallintoelintä) kuin ihmisiä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajat on lainkuuliainen yhdyskunta vain niissä asioissa, jotka sille itselleen sopivat. "Täytyy totella ennemmin Jumalaa (= hallintoelintä) kuin ihmisiä".

        Miten niin? Perustele. Tietääkseni Suomessa ei ole ollut ristiriitoja Järjestön ja maallisen lainsäädännön välillä. Nyt on siis kysymys liikkeen yli satavuotisesta toiminnasta Suomessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin? Perustele. Tietääkseni Suomessa ei ole ollut ristiriitoja Järjestön ja maallisen lainsäädännön välillä. Nyt on siis kysymys liikkeen yli satavuotisesta toiminnasta Suomessa.

        <<Tietääkseni Suomessa ei ole ollut ristiriitoja Järjestön ja maallisen lainsäädännön välillä. >>

        Se, että ei tiedä asioista, ei tarkoita sitä, etteikö niitä ole ollut.

        Tieto lisää tuskaa, mutta laitan siitä huolimatta "pienen" asiakokonaisuuden, jossa paljastuu mm. se, että Järjestön nokkamiehet joutuivat ministerien puhutteluun. He valehtelivat päin naamaa, mutta jäivät siitä kyllä myöhemmin kiinni:

        https://johanneksenpoika.fi/uutiset/oikeuskomiteauutiset_2014.html

        Ja tässä vielä toinen "pieni" juttu, jossa Jukka Ropponen käytännössä tunnusti rikoksen, mutta juttua ei jatkettu loppuun asti:

        https://johanneksenpoika.fi/luopiopuhe_2013/index.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin? Perustele. Tietääkseni Suomessa ei ole ollut ristiriitoja Järjestön ja maallisen lainsäädännön välillä. Nyt on siis kysymys liikkeen yli satavuotisesta toiminnasta Suomessa.

        Oliko he juurikin jehoja jotka pitivät laitonta henkilörekisteriä?


    • Anonyymi

      Keskustelu rönsyilee kummallisesti. Vastaan alkuperäiseen kysymykseen: en lähetä.

      • Anonyymi

        Ainahan joku lähettää, uutisethan on niin hyvin ajan tasalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan joku lähettää, uutisethan on niin hyvin ajan tasalla.

        <<Ainahan joku lähettää, uutisethan on niin hyvin ajan tasalla.>>

        Olet oikeassa. Tämän pyynnön perusteellakin olen saanut ajantasaista tietoa järjestön uusista ohjeista sähköpostiini eri henkilöiltä. Lisäksi olen saanut monen muun lähteen kautta tietoa. Kiitokset kaikille Jehovan todistajille ja muillekin, jotka ovat lähettäneet minulle tietoa.

        Totesin kerran puhelimessa Veikko Leinosellekin, että järjestö vuotaa kuin seula.

        Olen vuosien aikana saanut useilta eri vanhimmiltakin arvokasta tietoa.

        Miksi järjestöstä vuodetaan asioita? Se johtuu siitä, että monet Jehovan todistajat eivät voi hyväksyä kaikkia hallintoelimen määräyksiä ja oppitulkintoja. Monet Jehovan todistajat ovat mukana toiminnassa vain siksi, etteivät menettäisi koko sukuaan ja kaikkia muita ystäviä karttamissäännön takia. Toisaalta karttamissäännöllä voidaan kiristää monia pysymään järjestön sisällä, mutta toisaalta uskollisuus järjestölle putoaa lähelle nollaa. Joten nämä henkilöt ovat valmiita jakamaan tietoa ulos. Ja hyvä niin. Kiitokset!


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<Ainahan joku lähettää, uutisethan on niin hyvin ajan tasalla.>>

        Olet oikeassa. Tämän pyynnön perusteellakin olen saanut ajantasaista tietoa järjestön uusista ohjeista sähköpostiini eri henkilöiltä. Lisäksi olen saanut monen muun lähteen kautta tietoa. Kiitokset kaikille Jehovan todistajille ja muillekin, jotka ovat lähettäneet minulle tietoa.

        Totesin kerran puhelimessa Veikko Leinosellekin, että järjestö vuotaa kuin seula.

        Olen vuosien aikana saanut useilta eri vanhimmiltakin arvokasta tietoa.

        Miksi järjestöstä vuodetaan asioita? Se johtuu siitä, että monet Jehovan todistajat eivät voi hyväksyä kaikkia hallintoelimen määräyksiä ja oppitulkintoja. Monet Jehovan todistajat ovat mukana toiminnassa vain siksi, etteivät menettäisi koko sukuaan ja kaikkia muita ystäviä karttamissäännön takia. Toisaalta karttamissäännöllä voidaan kiristää monia pysymään järjestön sisällä, mutta toisaalta uskollisuus järjestölle putoaa lähelle nollaa. Joten nämä henkilöt ovat valmiita jakamaan tietoa ulos. Ja hyvä niin. Kiitokset!

        Kiitän myös.


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<Ainahan joku lähettää, uutisethan on niin hyvin ajan tasalla.>>

        Olet oikeassa. Tämän pyynnön perusteellakin olen saanut ajantasaista tietoa järjestön uusista ohjeista sähköpostiini eri henkilöiltä. Lisäksi olen saanut monen muun lähteen kautta tietoa. Kiitokset kaikille Jehovan todistajille ja muillekin, jotka ovat lähettäneet minulle tietoa.

        Totesin kerran puhelimessa Veikko Leinosellekin, että järjestö vuotaa kuin seula.

        Olen vuosien aikana saanut useilta eri vanhimmiltakin arvokasta tietoa.

        Miksi järjestöstä vuodetaan asioita? Se johtuu siitä, että monet Jehovan todistajat eivät voi hyväksyä kaikkia hallintoelimen määräyksiä ja oppitulkintoja. Monet Jehovan todistajat ovat mukana toiminnassa vain siksi, etteivät menettäisi koko sukuaan ja kaikkia muita ystäviä karttamissäännön takia. Toisaalta karttamissäännöllä voidaan kiristää monia pysymään järjestön sisällä, mutta toisaalta uskollisuus järjestölle putoaa lähelle nollaa. Joten nämä henkilöt ovat valmiita jakamaan tietoa ulos. Ja hyvä niin. Kiitokset!

        Kiitos itsellesi, sillä olen saanut sinun kauttasi paljon hyödyllisiä näkemyksiä.
        Teet todella arvokasta työtä!
        Hyvää kevään jatkoasinulle!


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<Ainahan joku lähettää, uutisethan on niin hyvin ajan tasalla.>>

        Olet oikeassa. Tämän pyynnön perusteellakin olen saanut ajantasaista tietoa järjestön uusista ohjeista sähköpostiini eri henkilöiltä. Lisäksi olen saanut monen muun lähteen kautta tietoa. Kiitokset kaikille Jehovan todistajille ja muillekin, jotka ovat lähettäneet minulle tietoa.

        Totesin kerran puhelimessa Veikko Leinosellekin, että järjestö vuotaa kuin seula.

        Olen vuosien aikana saanut useilta eri vanhimmiltakin arvokasta tietoa.

        Miksi järjestöstä vuodetaan asioita? Se johtuu siitä, että monet Jehovan todistajat eivät voi hyväksyä kaikkia hallintoelimen määräyksiä ja oppitulkintoja. Monet Jehovan todistajat ovat mukana toiminnassa vain siksi, etteivät menettäisi koko sukuaan ja kaikkia muita ystäviä karttamissäännön takia. Toisaalta karttamissäännöllä voidaan kiristää monia pysymään järjestön sisällä, mutta toisaalta uskollisuus järjestölle putoaa lähelle nollaa. Joten nämä henkilöt ovat valmiita jakamaan tietoa ulos. Ja hyvä niin. Kiitokset!

        Kiitos itsellesi, sillä olen saanut sinun kauttasi paljon hyödyllisiä näkemyksiä.
        Teet todella arvokasta työtä!
        Hyvää kevään jatkoasinulle!


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<Ainahan joku lähettää, uutisethan on niin hyvin ajan tasalla.>>

        Olet oikeassa. Tämän pyynnön perusteellakin olen saanut ajantasaista tietoa järjestön uusista ohjeista sähköpostiini eri henkilöiltä. Lisäksi olen saanut monen muun lähteen kautta tietoa. Kiitokset kaikille Jehovan todistajille ja muillekin, jotka ovat lähettäneet minulle tietoa.

        Totesin kerran puhelimessa Veikko Leinosellekin, että järjestö vuotaa kuin seula.

        Olen vuosien aikana saanut useilta eri vanhimmiltakin arvokasta tietoa.

        Miksi järjestöstä vuodetaan asioita? Se johtuu siitä, että monet Jehovan todistajat eivät voi hyväksyä kaikkia hallintoelimen määräyksiä ja oppitulkintoja. Monet Jehovan todistajat ovat mukana toiminnassa vain siksi, etteivät menettäisi koko sukuaan ja kaikkia muita ystäviä karttamissäännön takia. Toisaalta karttamissäännöllä voidaan kiristää monia pysymään järjestön sisällä, mutta toisaalta uskollisuus järjestölle putoaa lähelle nollaa. Joten nämä henkilöt ovat valmiita jakamaan tietoa ulos. Ja hyvä niin. Kiitokset!

        Jos olet jotain "tietoa" saanut, niin taitaa olla vähän erilaista meininkiä kuin muilla uskonnollisilla toimijoilla. Ai miten niin? No että sitten saanut "tietoa".


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<Ainahan joku lähettää, uutisethan on niin hyvin ajan tasalla.>>

        Olet oikeassa. Tämän pyynnön perusteellakin olen saanut ajantasaista tietoa järjestön uusista ohjeista sähköpostiini eri henkilöiltä. Lisäksi olen saanut monen muun lähteen kautta tietoa. Kiitokset kaikille Jehovan todistajille ja muillekin, jotka ovat lähettäneet minulle tietoa.

        Totesin kerran puhelimessa Veikko Leinosellekin, että järjestö vuotaa kuin seula.

        Olen vuosien aikana saanut useilta eri vanhimmiltakin arvokasta tietoa.

        Miksi järjestöstä vuodetaan asioita? Se johtuu siitä, että monet Jehovan todistajat eivät voi hyväksyä kaikkia hallintoelimen määräyksiä ja oppitulkintoja. Monet Jehovan todistajat ovat mukana toiminnassa vain siksi, etteivät menettäisi koko sukuaan ja kaikkia muita ystäviä karttamissäännön takia. Toisaalta karttamissäännöllä voidaan kiristää monia pysymään järjestön sisällä, mutta toisaalta uskollisuus järjestölle putoaa lähelle nollaa. Joten nämä henkilöt ovat valmiita jakamaan tietoa ulos. Ja hyvä niin. Kiitokset!

        Minäkin olen lukenut kaikki uutiset säännöllisesti alusta asti, myllynkivi sivustolta lähtien. On mukavaa käydä aina katsomassa sivuja ja uusia juttuja lukemassa. Kiitos kun jaksat tätä tehdä ja ylläpitää sivuja, ne ovat monelle iloksi ja hyödyksi.


    • Anonyymi

      Voi voi mitäs nyt luopiot saa tietoja meistä ja meidän ohjeista, kun yleisökokoukset on lopetettu.

    • Anonyymi

      Pahin vielä edessä, Jehovan todistajat tietävät että, olemme kaikki kotona.

      • Anonyymi

        Mutta emme avaa kulkukauppiaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta emme avaa kulkukauppiaille.

        Tuskin minkään muun uskonnollisen yhdyskunnan toiminnasta on kirjallista dokumenttia olemassa! Vartiotornihan aloitti julkaisunsa jo 1879 ja yhtämittaisesti aviisia on julkaistu kaikkien espanjantautien ja holokaustien ym. aikana tähän päivään asti. Jopa maailman suurimmin painoksin!

        Siksi en oikein ymmärrä Johanneksenpojan asennetta ja puheita "vuodoista"! Mitä vuodettavaa Johanneksenpoika kuvittelee Järjestön piilottelevan? Jos Valtakuunan Hyvän Uutisen julistaminen ei ole vielä kaikin osin valmis, saarnaamistyötä tehdään kaikkialla maailmassa visuaalisin ja kirjallisin keinoin mm. laajalla raamatullisella verkkopalvelusivustolla!

        Mitä Järjestön pitäisi nyt Johanneksenpojan mielestä vuotaa? Tai mitä Järjestöstä on Johanneksenpojan mielestä "vuotanut" kuin seulasta ikään? Julistus on aina ollut julkista ja yhtenäistä sekä läpinäkyvää kaikkialla maalimassa ja Raamatun mukaisesti jatkuu, kunnes työ on saatu vietyä loppuun asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin minkään muun uskonnollisen yhdyskunnan toiminnasta on kirjallista dokumenttia olemassa! Vartiotornihan aloitti julkaisunsa jo 1879 ja yhtämittaisesti aviisia on julkaistu kaikkien espanjantautien ja holokaustien ym. aikana tähän päivään asti. Jopa maailman suurimmin painoksin!

        Siksi en oikein ymmärrä Johanneksenpojan asennetta ja puheita "vuodoista"! Mitä vuodettavaa Johanneksenpoika kuvittelee Järjestön piilottelevan? Jos Valtakuunan Hyvän Uutisen julistaminen ei ole vielä kaikin osin valmis, saarnaamistyötä tehdään kaikkialla maailmassa visuaalisin ja kirjallisin keinoin mm. laajalla raamatullisella verkkopalvelusivustolla!

        Mitä Järjestön pitäisi nyt Johanneksenpojan mielestä vuotaa? Tai mitä Järjestöstä on Johanneksenpojan mielestä "vuotanut" kuin seulasta ikään? Julistus on aina ollut julkista ja yhtenäistä sekä läpinäkyvää kaikkialla maalimassa ja Raamatun mukaisesti jatkuu, kunnes työ on saatu vietyä loppuun asti.

        "Läpinäkyvää kaikkialla maailmassa".
        Miksi tämä ei koske:
        - Tliasioita ja rahaliikennettä.
        - Pedofiliarkistoja.
        - Verensiirrostakieltäytyjen ja siihen kuolleiden määrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin minkään muun uskonnollisen yhdyskunnan toiminnasta on kirjallista dokumenttia olemassa! Vartiotornihan aloitti julkaisunsa jo 1879 ja yhtämittaisesti aviisia on julkaistu kaikkien espanjantautien ja holokaustien ym. aikana tähän päivään asti. Jopa maailman suurimmin painoksin!

        Siksi en oikein ymmärrä Johanneksenpojan asennetta ja puheita "vuodoista"! Mitä vuodettavaa Johanneksenpoika kuvittelee Järjestön piilottelevan? Jos Valtakuunan Hyvän Uutisen julistaminen ei ole vielä kaikin osin valmis, saarnaamistyötä tehdään kaikkialla maailmassa visuaalisin ja kirjallisin keinoin mm. laajalla raamatullisella verkkopalvelusivustolla!

        Mitä Järjestön pitäisi nyt Johanneksenpojan mielestä vuotaa? Tai mitä Järjestöstä on Johanneksenpojan mielestä "vuotanut" kuin seulasta ikään? Julistus on aina ollut julkista ja yhtenäistä sekä läpinäkyvää kaikkialla maalimassa ja Raamatun mukaisesti jatkuu, kunnes työ on saatu vietyä loppuun asti.

        Ja mikä työ?
        Harhaanjohtamistyö.
        Ihmisten silmään fiilaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Läpinäkyvää kaikkialla maailmassa".
        Miksi tämä ei koske:
        - Tliasioita ja rahaliikennettä.
        - Pedofiliarkistoja.
        - Verensiirrostakieltäytyjen ja siihen kuolleiden määrää.

        Olivat varmaan juuri kertomassa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin minkään muun uskonnollisen yhdyskunnan toiminnasta on kirjallista dokumenttia olemassa! Vartiotornihan aloitti julkaisunsa jo 1879 ja yhtämittaisesti aviisia on julkaistu kaikkien espanjantautien ja holokaustien ym. aikana tähän päivään asti. Jopa maailman suurimmin painoksin!

        Siksi en oikein ymmärrä Johanneksenpojan asennetta ja puheita "vuodoista"! Mitä vuodettavaa Johanneksenpoika kuvittelee Järjestön piilottelevan? Jos Valtakuunan Hyvän Uutisen julistaminen ei ole vielä kaikin osin valmis, saarnaamistyötä tehdään kaikkialla maailmassa visuaalisin ja kirjallisin keinoin mm. laajalla raamatullisella verkkopalvelusivustolla!

        Mitä Järjestön pitäisi nyt Johanneksenpojan mielestä vuotaa? Tai mitä Järjestöstä on Johanneksenpojan mielestä "vuotanut" kuin seulasta ikään? Julistus on aina ollut julkista ja yhtenäistä sekä läpinäkyvää kaikkialla maalimassa ja Raamatun mukaisesti jatkuu, kunnes työ on saatu vietyä loppuun asti.

        <<Mitä vuodettavaa Johanneksenpoika kuvittelee Järjestön piilottelevan?

        Tai mitä Järjestöstä on Johanneksenpojan mielestä "vuotanut" kuin seulasta ikään? Julistus on aina ollut julkista ja yhtenäistä sekä läpinäkyvää kaikkialla maalimassa ja Raamatun mukaisesti jatkuu, kunnes työ on saatu vietyä loppuun asti.>>

        Tilanne on oikeasti sellainen, että Jehovan todistajien järjestö on saarnaavinaan "hyvää uutista", mutta toisaalta estää tiedon jakamista.

        Esimerkiksi aluekonventteja, erikoiskonventteja ja kierroskonventteja ei jaeta vapaasti katsottavaksi. Sen sijaan minä olen saanut useita konventteja vuodettuna joko pilvipalvelun kautta tai postin kautta kirjeessä muistitikulla. Jos järjestö ei "vuotaisi", en olisi näitäkään saanut eikä konventteihin voisi tutustua netissä, mutta nyt voi:

        https://johanneksenpoika.fi/konventtipuheet.html

        Tämä asia vaivasi Beteliä niin paljon, että se teki poliisille minusta tutkintapyynnön kierroskonventin ohjelman jakamisesta:

        https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s1192_betel_poliisi.html

        Jeesus ei kieltänyt puheidensa sisällön jakamista. Eikö Jehovan todistajien järjestö jäljittele Jeesusta? Tämä juttu tuo esiin salaseuran piirteen:

        https://johanneksenpoika.fi/uutiset/arkisto/arkisto_k1153.html


    • Anonyymi

      Kysehän on tekijänoikeuksista jos olet ikinä asiasta kuullut. Konserttien järjestäjä voi ja usein myös kieltääkin esityksen tallentamisen. Konventtien ja muiden tilaisuuksien tallentaminen myöhempää jakelua varten on saman rajoituksen takia kielletty. Omaan ja läheisen käyttöön on lupa tallennukseen on sallittu. Se ei anna mahdollisuutta yleiseen tallenteiden jakeluun.

      Sinä luulet agendasi antavan sinulle rajoittamattomat valtuudet. Älä tee itsestäsi taas pelkää vaan myönnä typeryytesi.

      • Anonyymi

        Olethan tietoinen netin "käytännöistä" "pitää salassa" esim. tuotejulkistuksia, monet US-yritykset esim. telefoonien myynnin vilkastamiseksi "vuotavat" uuden volyyminapin paikan kovien kohuotsikoiden kera: Omppufonin tarkkaan varjeltu salaisuus vuodettu salaa netin mainospalstoilla: syksyllä julkaistavaan huippumalliin tulossa kuudes kamera! Katso kuvat ja hinta-arviot vuodetuista malleista!

        Onko uskonnollisten yhdyskuntienkin intreseissä "vuotaa" näiden "fanboy"-luopiosivujen kautta huippusalaisia kokousohjelmia mielenkiinnon virkistämiseksi?


      • <<Kysehän on tekijänoikeuksista jos olet ikinä asiasta kuullut.>>

        Oletko kuullut koskaan sellaista asiaa kuin "sitaattioikeus"?

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sitaattioikeus

        Mitäpä mieltä olet siitä, että Jeesus ei rajoittanut tiedon jakamista, mutta Jehovan todistajien järjestö estää tiedon levityksen? Jos teillä olisi "puhtaat jauhot pussissa", ei olisi tarpeen rajoittaa tiedon saantia. Mutta kun konventeissa opetetaan mm. karttamisjärjestelyä, joka rikkoo ihmisoikeuksia, järjestö ei halua, että opetus joutuu viranomaisten tietoon. Samain koulutuskielteisyys on asia, josta järjestö ei halua viranomaisten tietää mitään.

        Tämä on aika raadollinen juttu. Salaseura yrittää pitää salaisuudet järjestön sisällä, mutta se ei pysty niitä sisällä pitämään. Ja sitten kun järjestö yrittää saada selville henkilöt, jotka tietoa vuotavat, he turvautuvat poliisiin. Mutta poliisiin ei oteta yhteyttä silloin, jos seurakunnassa tulee ilmi seksuaalirikosepäily. Silloin pitää soittaa haaratoimiston lakiosastolle. Onko sinun mielestäni oikein, että silloin, kun on kyse rikosepäilystä, poliisille ei ilmoiteta?


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<Kysehän on tekijänoikeuksista jos olet ikinä asiasta kuullut.>>

        Oletko kuullut koskaan sellaista asiaa kuin "sitaattioikeus"?

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sitaattioikeus

        Mitäpä mieltä olet siitä, että Jeesus ei rajoittanut tiedon jakamista, mutta Jehovan todistajien järjestö estää tiedon levityksen? Jos teillä olisi "puhtaat jauhot pussissa", ei olisi tarpeen rajoittaa tiedon saantia. Mutta kun konventeissa opetetaan mm. karttamisjärjestelyä, joka rikkoo ihmisoikeuksia, järjestö ei halua, että opetus joutuu viranomaisten tietoon. Samain koulutuskielteisyys on asia, josta järjestö ei halua viranomaisten tietää mitään.

        Tämä on aika raadollinen juttu. Salaseura yrittää pitää salaisuudet järjestön sisällä, mutta se ei pysty niitä sisällä pitämään. Ja sitten kun järjestö yrittää saada selville henkilöt, jotka tietoa vuotavat, he turvautuvat poliisiin. Mutta poliisiin ei oteta yhteyttä silloin, jos seurakunnassa tulee ilmi seksuaalirikosepäily. Silloin pitää soittaa haaratoimiston lakiosastolle. Onko sinun mielestäni oikein, että silloin, kun on kyse rikosepäilystä, poliisille ei ilmoiteta?

        Sanoit tuossa aiemmin levittäneesi pilvipalvelusta lataamiasi ja muistitikuilla sinulle toimitettuja konventtiohjelmia eteenpäin. Ei se liity millään tavalla "sitaattioikeuteen". Kyse ei myöskään ole mistään "salaseurasta" koska konventteihin on jokaisella mahdollisuus tulla ohjelma kuuntelemaan "livenä" jos aihe kiinnostaa. Tutkintapyyntöhän koski nimenomaan konventtiohjelman levittämistä eteenpäin vaikka se tilaisuudessa nimenomaan kiellettiin. Sinä siis rikot lakia mutta taas alat syytellä muita.

        Seurakunnasta erottamiseen liittyvät asiat ovat kaikkien luettavissa vaikkapa jw.org- sivustoilta löytyvistä julkaisuista. Koulutuskielteisyydestä sinulla on omat erikoiset mielipiteesi mutta todellisuudessa Jehovan todistaja- lapset ja nuoret ovat paremmin motivoituneita opiskeluun koska he oppivat arvostamaan saamaansa koulutusta. Monilla heistä tähtäin on saavuttaa joku ammatti koulutuksen kautta jotta voivat elättää itsensä. Sen sijaan jos viittaat siihen, että harvat valitsevat korkeakoulutuksen elämä tavoitteeksi, siinä saatat olla oikeassa. Se tosin johtuu siitä, että vakaumus ja ajanmittaan kasvava halu palvella Jumalaa paremmin saa tekemään tiettyjä ratkaisuja. Ei ketään eroteta sen takia, että korkeakouluttaa itsensä, mutta usein seurauksena on opiskelukiireistä johtuen se, että ihminen jättää hengelliset rutiinit ja vaihtaa ne opiskelun vaatimiin rutiineihin. Silloin oikeastaan tappaa hengellisen puolensa nälkään. Onko se taas jonkun oppinimikkeen arvoista, voi jokainen itse miettiä.

        Miten asiaa mielestäsi on pimitetty viranomaisilta? Mitä se oikeastaan viranomaisille kuuluu? Pitäisikö kaikkia niitä, joita korkeakouluopinnot kiinnosta rangaista viranomaisten toimesta? Kun asiasta kerran olet niin kiinnostunut, niin mitä itse tekisit asialle muuta kuin valitat? Kaikille muillekin, jos asia kiinnostaa, niin taas sinne jw.org- sivustolle asiaan perehtymään.

        Montako seksuaalirikosta on tiedossasi Suomessa, jossa Jehovan todistajia organisaationa syytetään osallisuudesta? Ota nyt huomioon, että syytät todistajia asiasta, mistä ei tällä(kään) hetkellä ole yhtään rikostutkintaa kesken Suomessa. Eikä ole ollut. Yksittäisiä todistajia on voinut syyllistyä seksuaalirikokseen kyllä, mutta ikävä kyllä kaikkia sekopäitä ei joukosta pysty etukäteen suodattamaan. Jälkikäteen kyllä, mutta sinähän taisit vastustaa jyrkästi mitään sellaista?

        On totta, että jossain maissa on meneillään oikeuskäsittelyitä liittyen seksuaalirikosten käsittelyyn Jehovan todistajien seurakuntien sisällä. Oikeuskäsittelyjen ympärillä liikkuu (varsinkin maissa joissa oikeus jakaa suuria korvausvaateita) paljon ihmisiä, joiden tarkoitus on antaa sensaationhakuisia "tietoja" tapausten taustoista niiden todenperäisyydestä piittaamatta. Kesken olevista tapauksista raportoidaan usein niinkuin ne olisi loppuunkäsitelty ja uutisointi toteutetaan yksipuolisen tiedon perusteella riippuen siitä, mikä tuottaa halutun näkökannan. Tällaisten viestikanavien käyttö on suosittua sellaisten tahojen sisällä, jotka haluavat esittää Jehovan todistajat kielteisessä merkityksessä. Siksi tällaisen erilaisen oikeuskulttuurialueen tilannetta pitäisi peilata Suomessakin käytössä olevaan oikeuskulttuuriin ja sen ympärillä toimivaan (onneksi vielä) suhteellisen todenmukaiseen journalismiin.

        Raadollista on, että Jopo lietsoo kirjoituksillaan vihaa ja epäluuloja Jehovan todistajia kohtaan. Väitteet "salaseurasta" ovat naurettavia, kun kaikki väitetyt "salaisuudet" voi kuulla tulemalla paikalle tai lukea avoimilta nettisivuilta jos ei vaivaudu paikalle. Todistajat käyttävät samoja keinoja tiedon hankkimiseen. Väite siitä, että olisi vielä joku muu salainen tietolähde osoittaa Jopon hakevan huomiota keinoja kaihtamatta.


      • Anonyymi

        Kuule, jos kerran todistajilla ei ole mitään salattavaa, niin laittakaa kokouksenne live-levitykseen ja myös myöhemmin katsottavaksi.
        Nythän ne saa katsottavaksi vain kutsua vastaan, joten missään tapauksessa ne eivät ole kaikille avoimia. Hyvä tapa osoittaa ettei teillä ole salattavaa ;)

        Kyllähän te aika ketkuja olette, kun kiellätte karttavanne. Tuollaista kutsutaan valehteluksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule, jos kerran todistajilla ei ole mitään salattavaa, niin laittakaa kokouksenne live-levitykseen ja myös myöhemmin katsottavaksi.
        Nythän ne saa katsottavaksi vain kutsua vastaan, joten missään tapauksessa ne eivät ole kaikille avoimia. Hyvä tapa osoittaa ettei teillä ole salattavaa ;)

        Kyllähän te aika ketkuja olette, kun kiellätte karttavanne. Tuollaista kutsutaan valehteluksi.

        Seuraapa tulevien viikkojen tarjontaa - toiveesi toteutuminen on lähempänä kuin osasit kirjoittaessasi odottaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraapa tulevien viikkojen tarjontaa - toiveesi toteutuminen on lähempänä kuin osasit kirjoittaessasi odottaa!

        ...ja ÄLÄ paina osta nyt-maksupainiketta! Älä TILAA toistaiseksi jatkuvia palveluja, joita et ole aiemmin tilannut! Pidä luottokorttisi numerot visussi piilossa outojen verkkokauppiaiden "edullisilta" tarjouksilta!

        Käy ensin läpi kaikki ilmaispalvelut, joita kyllä netissä riittää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule, jos kerran todistajilla ei ole mitään salattavaa, niin laittakaa kokouksenne live-levitykseen ja myös myöhemmin katsottavaksi.
        Nythän ne saa katsottavaksi vain kutsua vastaan, joten missään tapauksessa ne eivät ole kaikille avoimia. Hyvä tapa osoittaa ettei teillä ole salattavaa ;)

        Kyllähän te aika ketkuja olette, kun kiellätte karttavanne. Tuollaista kutsutaan valehteluksi.

        Yksittäisten kokousten levittäminen streamauksen kautta ei ole ihan niin yksinkertaista kuin kuvittelet eikä lisäksi ilmaistakaan. Mikä saa sinut kuvittelemaan olevasi jotenkin etuoikeutettu saamaan kokoukset kotiisi kun et vaivaudu asian eteen edes normitilanteessa? Onhan näitä pölvästejä liikenteessä täällä muitakin jotka luulevat elämän lankeavat jalkojen juureen hallusigeenien voimalla.

        Nyt on vähän myöhäistä vaatia suoria kokousohjelmia kännykkään. Se olisi vaatinut aktiivisuutta aiemmin. Tosin voit edelleen pysyä kokousohjelmien tasalla muuten mutta ilman liikkuvaa kuvaa. Tieto on ajantasainen mutta vaatii tietysti lukutaitoa ja hieman viitseliäisyyttä. Jos et asiaa näillä vihjeillä ymmärrä, olet itse syypää ongelmiisi.

        Lämmittele ketkuilujasi vapaasti kun kerran olet tilanteesi itse kehitellyt. Salattavaa meillä ei ole, miten on laitasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksittäisten kokousten levittäminen streamauksen kautta ei ole ihan niin yksinkertaista kuin kuvittelet eikä lisäksi ilmaistakaan. Mikä saa sinut kuvittelemaan olevasi jotenkin etuoikeutettu saamaan kokoukset kotiisi kun et vaivaudu asian eteen edes normitilanteessa? Onhan näitä pölvästejä liikenteessä täällä muitakin jotka luulevat elämän lankeavat jalkojen juureen hallusigeenien voimalla.

        Nyt on vähän myöhäistä vaatia suoria kokousohjelmia kännykkään. Se olisi vaatinut aktiivisuutta aiemmin. Tosin voit edelleen pysyä kokousohjelmien tasalla muuten mutta ilman liikkuvaa kuvaa. Tieto on ajantasainen mutta vaatii tietysti lukutaitoa ja hieman viitseliäisyyttä. Jos et asiaa näillä vihjeillä ymmärrä, olet itse syypää ongelmiisi.

        Lämmittele ketkuilujasi vapaasti kun kerran olet tilanteesi itse kehitellyt. Salattavaa meillä ei ole, miten on laitasi?

        Niinpä tietenkin.
        Olettehan te kultti ja salaseurakunta. Salaseura.
        Niinkuin mormonitkin ja vapaamuurarit ja mitä näitä nyt onkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit tuossa aiemmin levittäneesi pilvipalvelusta lataamiasi ja muistitikuilla sinulle toimitettuja konventtiohjelmia eteenpäin. Ei se liity millään tavalla "sitaattioikeuteen". Kyse ei myöskään ole mistään "salaseurasta" koska konventteihin on jokaisella mahdollisuus tulla ohjelma kuuntelemaan "livenä" jos aihe kiinnostaa. Tutkintapyyntöhän koski nimenomaan konventtiohjelman levittämistä eteenpäin vaikka se tilaisuudessa nimenomaan kiellettiin. Sinä siis rikot lakia mutta taas alat syytellä muita.

        Seurakunnasta erottamiseen liittyvät asiat ovat kaikkien luettavissa vaikkapa jw.org- sivustoilta löytyvistä julkaisuista. Koulutuskielteisyydestä sinulla on omat erikoiset mielipiteesi mutta todellisuudessa Jehovan todistaja- lapset ja nuoret ovat paremmin motivoituneita opiskeluun koska he oppivat arvostamaan saamaansa koulutusta. Monilla heistä tähtäin on saavuttaa joku ammatti koulutuksen kautta jotta voivat elättää itsensä. Sen sijaan jos viittaat siihen, että harvat valitsevat korkeakoulutuksen elämä tavoitteeksi, siinä saatat olla oikeassa. Se tosin johtuu siitä, että vakaumus ja ajanmittaan kasvava halu palvella Jumalaa paremmin saa tekemään tiettyjä ratkaisuja. Ei ketään eroteta sen takia, että korkeakouluttaa itsensä, mutta usein seurauksena on opiskelukiireistä johtuen se, että ihminen jättää hengelliset rutiinit ja vaihtaa ne opiskelun vaatimiin rutiineihin. Silloin oikeastaan tappaa hengellisen puolensa nälkään. Onko se taas jonkun oppinimikkeen arvoista, voi jokainen itse miettiä.

        Miten asiaa mielestäsi on pimitetty viranomaisilta? Mitä se oikeastaan viranomaisille kuuluu? Pitäisikö kaikkia niitä, joita korkeakouluopinnot kiinnosta rangaista viranomaisten toimesta? Kun asiasta kerran olet niin kiinnostunut, niin mitä itse tekisit asialle muuta kuin valitat? Kaikille muillekin, jos asia kiinnostaa, niin taas sinne jw.org- sivustolle asiaan perehtymään.

        Montako seksuaalirikosta on tiedossasi Suomessa, jossa Jehovan todistajia organisaationa syytetään osallisuudesta? Ota nyt huomioon, että syytät todistajia asiasta, mistä ei tällä(kään) hetkellä ole yhtään rikostutkintaa kesken Suomessa. Eikä ole ollut. Yksittäisiä todistajia on voinut syyllistyä seksuaalirikokseen kyllä, mutta ikävä kyllä kaikkia sekopäitä ei joukosta pysty etukäteen suodattamaan. Jälkikäteen kyllä, mutta sinähän taisit vastustaa jyrkästi mitään sellaista?

        On totta, että jossain maissa on meneillään oikeuskäsittelyitä liittyen seksuaalirikosten käsittelyyn Jehovan todistajien seurakuntien sisällä. Oikeuskäsittelyjen ympärillä liikkuu (varsinkin maissa joissa oikeus jakaa suuria korvausvaateita) paljon ihmisiä, joiden tarkoitus on antaa sensaationhakuisia "tietoja" tapausten taustoista niiden todenperäisyydestä piittaamatta. Kesken olevista tapauksista raportoidaan usein niinkuin ne olisi loppuunkäsitelty ja uutisointi toteutetaan yksipuolisen tiedon perusteella riippuen siitä, mikä tuottaa halutun näkökannan. Tällaisten viestikanavien käyttö on suosittua sellaisten tahojen sisällä, jotka haluavat esittää Jehovan todistajat kielteisessä merkityksessä. Siksi tällaisen erilaisen oikeuskulttuurialueen tilannetta pitäisi peilata Suomessakin käytössä olevaan oikeuskulttuuriin ja sen ympärillä toimivaan (onneksi vielä) suhteellisen todenmukaiseen journalismiin.

        Raadollista on, että Jopo lietsoo kirjoituksillaan vihaa ja epäluuloja Jehovan todistajia kohtaan. Väitteet "salaseurasta" ovat naurettavia, kun kaikki väitetyt "salaisuudet" voi kuulla tulemalla paikalle tai lukea avoimilta nettisivuilta jos ei vaivaudu paikalle. Todistajat käyttävät samoja keinoja tiedon hankkimiseen. Väite siitä, että olisi vielä joku muu salainen tietolähde osoittaa Jopon hakevan huomiota keinoja kaihtamatta.

        <<Montako seksuaalirikosta on tiedossasi Suomessa, jossa Jehovan todistajia organisaationa syytetään osallisuudesta? Ota nyt huomioon, että syytät todistajia asiasta, mistä ei tällä(kään) hetkellä ole yhtään rikostutkintaa kesken Suomessa. Eikä ole ollut.>>

        Aika monta tapausta tiedän Suomesta, suurin osa tiedoista on sellaisia, jotka olen saanut sähköpostissa suoraan rikosten uhreilta.

        Kävi nimittäin niin, että kun Joni Valkilan kanssa teimme vuonna 2014 selvityksen Jehovan todistajien oikeuskomiteoista, sen jälkeen alkoi tulla sähköpostiini viestejä, joissa seksuaalirikosten uhrit kertoivat karuja kokemuksiaan. Päätimme Jonin kanssa tehdä uuden selvityksen, joka koski pelkästään Jehovan todistajien keskuudessa sattuneita seksuaalirikoksia. Välitin kaikki minulle tulleet sähköpostit sekä silloiselle oikeusministerille Anna-Maja Henrikssonille ja sisäministeri Päivi Räsäselle. Niitä viestejä oli toistakymmentä, tarkkaa lukua en muista.

        Tässä oikeuskomiteaselvitys:
        https://johanneksenpoika.fi/oikeuskomitea/Karttamisrangaistukset_FINAL.pdf

        Siihen liittyvä kokemussivu:
        https://johanneksenpoika.fi/oikeuskomitea/kokemuksia.html

        Tässä seksuaalirikosselvitys:
        https://johanneksenpoika.fi/oikeuskomitea/Seksuaalirikokset_FINAL(1).pdf

        Siihen liittyvä kokemussivu (kaikkia kokemuksia ei voitu julkaista niiden rajuuden vuoksi):
        https://johanneksenpoika.fi/oikeuskomitea/kokemuksia_2.html

        YLE teki keväällä 2018 uutisen, johon oli haastateltu useita seksuaalirikosten uhreja:
        https://yle.fi/uutiset/3-10106328

        YLE:n A-studiossa oli huolella tehty video:
        https://johanneksenpoika.fi/uutiset/arkisto/arkisto_k1060.html

        Tunnetuin Jehovan todistajien piirissä sattunut seksuaalirikostapaus oli sellainen, jossa kierrosvalvoja käytti seksuaalisesti hyväkseen neljää pientä tyttöä. Kierrosvalvoja tuomittiin vankeusrangaistukseen. Ilta-Sanomat teki siitä uutisen:
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000039937.html

        Kaikkia tapauksia yhdistää yksi yhteinen piirre: Viranomaisille ei ole ilmoitettu, tiedot on kyllä kerätty Jehovan todistajien järjestön rekistereihin, mutta poliisille ei ole ilmoitettu. Monia uhreja on suoraan kielletty ilmoittamasta poliisille. Järjestö on kaikissa tapauksissa ainakin osasyyllinen, koska se noudattaa typerää kahden todistajan sääntöä, joka käytännössä estää kaiken tutkinnan.


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<Montako seksuaalirikosta on tiedossasi Suomessa, jossa Jehovan todistajia organisaationa syytetään osallisuudesta? Ota nyt huomioon, että syytät todistajia asiasta, mistä ei tällä(kään) hetkellä ole yhtään rikostutkintaa kesken Suomessa. Eikä ole ollut.>>

        Aika monta tapausta tiedän Suomesta, suurin osa tiedoista on sellaisia, jotka olen saanut sähköpostissa suoraan rikosten uhreilta.

        Kävi nimittäin niin, että kun Joni Valkilan kanssa teimme vuonna 2014 selvityksen Jehovan todistajien oikeuskomiteoista, sen jälkeen alkoi tulla sähköpostiini viestejä, joissa seksuaalirikosten uhrit kertoivat karuja kokemuksiaan. Päätimme Jonin kanssa tehdä uuden selvityksen, joka koski pelkästään Jehovan todistajien keskuudessa sattuneita seksuaalirikoksia. Välitin kaikki minulle tulleet sähköpostit sekä silloiselle oikeusministerille Anna-Maja Henrikssonille ja sisäministeri Päivi Räsäselle. Niitä viestejä oli toistakymmentä, tarkkaa lukua en muista.

        Tässä oikeuskomiteaselvitys:
        https://johanneksenpoika.fi/oikeuskomitea/Karttamisrangaistukset_FINAL.pdf

        Siihen liittyvä kokemussivu:
        https://johanneksenpoika.fi/oikeuskomitea/kokemuksia.html

        Tässä seksuaalirikosselvitys:
        https://johanneksenpoika.fi/oikeuskomitea/Seksuaalirikokset_FINAL(1).pdf

        Siihen liittyvä kokemussivu (kaikkia kokemuksia ei voitu julkaista niiden rajuuden vuoksi):
        https://johanneksenpoika.fi/oikeuskomitea/kokemuksia_2.html

        YLE teki keväällä 2018 uutisen, johon oli haastateltu useita seksuaalirikosten uhreja:
        https://yle.fi/uutiset/3-10106328

        YLE:n A-studiossa oli huolella tehty video:
        https://johanneksenpoika.fi/uutiset/arkisto/arkisto_k1060.html

        Tunnetuin Jehovan todistajien piirissä sattunut seksuaalirikostapaus oli sellainen, jossa kierrosvalvoja käytti seksuaalisesti hyväkseen neljää pientä tyttöä. Kierrosvalvoja tuomittiin vankeusrangaistukseen. Ilta-Sanomat teki siitä uutisen:
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000039937.html

        Kaikkia tapauksia yhdistää yksi yhteinen piirre: Viranomaisille ei ole ilmoitettu, tiedot on kyllä kerätty Jehovan todistajien järjestön rekistereihin, mutta poliisille ei ole ilmoitettu. Monia uhreja on suoraan kielletty ilmoittamasta poliisille. Järjestö on kaikissa tapauksissa ainakin osasyyllinen, koska se noudattaa typerää kahden todistajan sääntöä, joka käytännössä estää kaiken tutkinnan.

        Hienosti osaat leikata lainauksen kesken. Laitetaan siis jatkokin esiin:

        "Yksittäisiä todistajia on voinut syyllistyä seksuaalirikokseen kyllä, mutta ikävä kyllä kaikkia sekopäitä ei joukosta pysty etukäteen suodattamaan. Jälkikäteen kyllä, mutta sinähän taisit vastustaa jyrkästi mitään sellaista?"

        Kuten omassa lainauksessasi myös tuli ilmi, Jehovan todistajia ei ole organisaationa syytetty mistään seksuaalirikokseen viittaavasta vaan syytettynä on asianmukaisesti näissä tapauksissa tekoon syyllistyneet. Jokuhan viranomaisille on asiasta ilmoittanut koska tuomioita on jaettu. Jos tapauksissa olisi epäilty rikoksen peittelyä, se olisi varmasti otettu tarkempaan tarkasteluun ja syytteitä olisi nostettu. Ei ole nostettu joten siitä voi tehdä johtopäätöksiä.

        Sähköpostiisi saattaa tipahdella kaikenlaisia viestejä ihmisiltä, joiden tarkoitusperät voivat olla hyvinkin tarkoituksenhakuiset. Koska olet itse julkisesti ilmaissut yksipuolisen kantasi todistajia vastaan ja hanakasti myös välität kaiken kielteisen uutisoinnin joka todistajista on keksitty, se houkuttelee samanhenkisiä ihmisiä kirjoittelemaan sinulle (ja muille samanlaisille mediavaikuttajille) asioita, joiden todenperäisyyttä et pysty vahvistamaan. On selkeä vaara että yhteydenoton sisältämä kohuaineisto aiheuttaa harkintakykyyn valheen tai liioittelun mentävän reiän. Koska kantasi on jo valmiiksi toiseen suuntaan vahvasti kallellaan, ei kannattaisi leikkiä yleistä syyttäjää. Onneksi oikeusministeriössä sentään porukalla on jonkinlaista tilannetajua ja taustalukutaitoa. Muutenhan kaikki kirjoittelisivat teloitusmääräyksiä kuulo- ja luulopuheiden perusteella.

        En väitä, etteikö todistajien keskuudessa voisi olla piilopervoja. Sellaisia oli ensimmäisellä vuosisadallakin seurakunnassa ja Paavali korosti valppauden merkitystä jotta tällaiset seurakunnan jäsenet voitaisiin havaita ja poistaa muiden joukosta. Koska todistajat eivät suvaitse joukossaan rikollisia eikä varsinkaan sellaisia, jotka käyttävät kaikkein heikoimpia ja haavoittuvaisempia hyväkseen, tällaiset yksilöt eivät paljastuttuaan ole enää seurakunnan jäseniä. On mahdoton ajatus, että tällaisen yksilön teko ei tulisi ilmi, koska seurakunnan jäsenten kanssakäyminen on tiivistä ja poikkeava käytös tulee varmasti tietoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienosti osaat leikata lainauksen kesken. Laitetaan siis jatkokin esiin:

        "Yksittäisiä todistajia on voinut syyllistyä seksuaalirikokseen kyllä, mutta ikävä kyllä kaikkia sekopäitä ei joukosta pysty etukäteen suodattamaan. Jälkikäteen kyllä, mutta sinähän taisit vastustaa jyrkästi mitään sellaista?"

        Kuten omassa lainauksessasi myös tuli ilmi, Jehovan todistajia ei ole organisaationa syytetty mistään seksuaalirikokseen viittaavasta vaan syytettynä on asianmukaisesti näissä tapauksissa tekoon syyllistyneet. Jokuhan viranomaisille on asiasta ilmoittanut koska tuomioita on jaettu. Jos tapauksissa olisi epäilty rikoksen peittelyä, se olisi varmasti otettu tarkempaan tarkasteluun ja syytteitä olisi nostettu. Ei ole nostettu joten siitä voi tehdä johtopäätöksiä.

        Sähköpostiisi saattaa tipahdella kaikenlaisia viestejä ihmisiltä, joiden tarkoitusperät voivat olla hyvinkin tarkoituksenhakuiset. Koska olet itse julkisesti ilmaissut yksipuolisen kantasi todistajia vastaan ja hanakasti myös välität kaiken kielteisen uutisoinnin joka todistajista on keksitty, se houkuttelee samanhenkisiä ihmisiä kirjoittelemaan sinulle (ja muille samanlaisille mediavaikuttajille) asioita, joiden todenperäisyyttä et pysty vahvistamaan. On selkeä vaara että yhteydenoton sisältämä kohuaineisto aiheuttaa harkintakykyyn valheen tai liioittelun mentävän reiän. Koska kantasi on jo valmiiksi toiseen suuntaan vahvasti kallellaan, ei kannattaisi leikkiä yleistä syyttäjää. Onneksi oikeusministeriössä sentään porukalla on jonkinlaista tilannetajua ja taustalukutaitoa. Muutenhan kaikki kirjoittelisivat teloitusmääräyksiä kuulo- ja luulopuheiden perusteella.

        En väitä, etteikö todistajien keskuudessa voisi olla piilopervoja. Sellaisia oli ensimmäisellä vuosisadallakin seurakunnassa ja Paavali korosti valppauden merkitystä jotta tällaiset seurakunnan jäsenet voitaisiin havaita ja poistaa muiden joukosta. Koska todistajat eivät suvaitse joukossaan rikollisia eikä varsinkaan sellaisia, jotka käyttävät kaikkein heikoimpia ja haavoittuvaisempia hyväkseen, tällaiset yksilöt eivät paljastuttuaan ole enää seurakunnan jäseniä. On mahdoton ajatus, että tällaisen yksilön teko ei tulisi ilmi, koska seurakunnan jäsenten kanssakäyminen on tiivistä ja poikkeava käytös tulee varmasti tietoon.

        Olen tullut siihen johtopäätökseen, että paratiisissa ei jopolla ajella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienosti osaat leikata lainauksen kesken. Laitetaan siis jatkokin esiin:

        "Yksittäisiä todistajia on voinut syyllistyä seksuaalirikokseen kyllä, mutta ikävä kyllä kaikkia sekopäitä ei joukosta pysty etukäteen suodattamaan. Jälkikäteen kyllä, mutta sinähän taisit vastustaa jyrkästi mitään sellaista?"

        Kuten omassa lainauksessasi myös tuli ilmi, Jehovan todistajia ei ole organisaationa syytetty mistään seksuaalirikokseen viittaavasta vaan syytettynä on asianmukaisesti näissä tapauksissa tekoon syyllistyneet. Jokuhan viranomaisille on asiasta ilmoittanut koska tuomioita on jaettu. Jos tapauksissa olisi epäilty rikoksen peittelyä, se olisi varmasti otettu tarkempaan tarkasteluun ja syytteitä olisi nostettu. Ei ole nostettu joten siitä voi tehdä johtopäätöksiä.

        Sähköpostiisi saattaa tipahdella kaikenlaisia viestejä ihmisiltä, joiden tarkoitusperät voivat olla hyvinkin tarkoituksenhakuiset. Koska olet itse julkisesti ilmaissut yksipuolisen kantasi todistajia vastaan ja hanakasti myös välität kaiken kielteisen uutisoinnin joka todistajista on keksitty, se houkuttelee samanhenkisiä ihmisiä kirjoittelemaan sinulle (ja muille samanlaisille mediavaikuttajille) asioita, joiden todenperäisyyttä et pysty vahvistamaan. On selkeä vaara että yhteydenoton sisältämä kohuaineisto aiheuttaa harkintakykyyn valheen tai liioittelun mentävän reiän. Koska kantasi on jo valmiiksi toiseen suuntaan vahvasti kallellaan, ei kannattaisi leikkiä yleistä syyttäjää. Onneksi oikeusministeriössä sentään porukalla on jonkinlaista tilannetajua ja taustalukutaitoa. Muutenhan kaikki kirjoittelisivat teloitusmääräyksiä kuulo- ja luulopuheiden perusteella.

        En väitä, etteikö todistajien keskuudessa voisi olla piilopervoja. Sellaisia oli ensimmäisellä vuosisadallakin seurakunnassa ja Paavali korosti valppauden merkitystä jotta tällaiset seurakunnan jäsenet voitaisiin havaita ja poistaa muiden joukosta. Koska todistajat eivät suvaitse joukossaan rikollisia eikä varsinkaan sellaisia, jotka käyttävät kaikkein heikoimpia ja haavoittuvaisempia hyväkseen, tällaiset yksilöt eivät paljastuttuaan ole enää seurakunnan jäseniä. On mahdoton ajatus, että tällaisen yksilön teko ei tulisi ilmi, koska seurakunnan jäsenten kanssakäyminen on tiivistä ja poikkeava käytös tulee varmasti tietoon.

        "Koska todistajat eivät suvaitse joukossaan rikollisia eikä varsinkaan sellaisia, jotka käyttävät kaikkein heikoimpia ja haavoittuvaisempia hyväkseen"

        Kyllä suvaitsevat ja juuri tästä järjestö on ongelmissa maailmanlaajuisesti. Mistä näitä mainosvaltuutettuja tulee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksittäisten kokousten levittäminen streamauksen kautta ei ole ihan niin yksinkertaista kuin kuvittelet eikä lisäksi ilmaistakaan. Mikä saa sinut kuvittelemaan olevasi jotenkin etuoikeutettu saamaan kokoukset kotiisi kun et vaivaudu asian eteen edes normitilanteessa? Onhan näitä pölvästejä liikenteessä täällä muitakin jotka luulevat elämän lankeavat jalkojen juureen hallusigeenien voimalla.

        Nyt on vähän myöhäistä vaatia suoria kokousohjelmia kännykkään. Se olisi vaatinut aktiivisuutta aiemmin. Tosin voit edelleen pysyä kokousohjelmien tasalla muuten mutta ilman liikkuvaa kuvaa. Tieto on ajantasainen mutta vaatii tietysti lukutaitoa ja hieman viitseliäisyyttä. Jos et asiaa näillä vihjeillä ymmärrä, olet itse syypää ongelmiisi.

        Lämmittele ketkuilujasi vapaasti kun kerran olet tilanteesi itse kehitellyt. Salattavaa meillä ei ole, miten on laitasi?

        Todella törkeää ja omahyväistä todistajan asennetta! Joku keski-ikäinen vanhin, jolla on
        oma auto pyllyn alla ja vaimo palvelemassa vuorokauden ympäri, että kykenee keskittymään toisten kritisointiin ja vaatimusten esittämiseen!

        Oletko ajatellut niitä vanhenevia todistajia, jotka ovat menettäneet salin, kunse pistettiin rahoiksi? Munnullaon terveysongelmia, eikä olelinja-auto yhteyksiä kokouksiin.
        Se rakkaudellinen huomaavaisuus riittää kyllä kiinnostuneille, mutta ääni kellossa muuttuu kasteen jälkeen ja tulee kylmänä suihkuna uusille.
        Jos kastettuna tarvitset ystävien autoa hakemaan niin vaikka kuinka paljon maksaisist,
        niin saat alentavaakohtelua, köyhä kun olet.

        Entä nämä kaikki koneet, joita nykyisin tarvitaan jw.org ohjelman seuraamiseen?
        Luuletko niiden olevan ilmaista köyhille?
        Puhumattakaan kaiken tekniikan hallitsemisesta?!
        Monessako seurakunnassa on kerätty vanhemmat opetettaviksi tekniikan ihmeissä?
        Täällä ei edes vanhin osaa auttaa streamaan ohjelmia ja tiuskii siksi niille,
        jotka pyytävät apua! Etkä sitä saa, kun ukko ei osaa käyttää edes omaa älypuhelintaan!
        Afrikassa opetetaan kansoja lukemaan ja kirjoittamaan ja siitä kerskutaan.
        Opettasitte näitä jw.org uusiutuvia finessejä myös tarvitseville!
        Kaikillaei ole lapsia ja lastenlapsia, jotka auttaisivat.
        Ne kun piti hankkia vasta Harmagedonin jälkeen! LOL
        Nyt seura onkäskenythävittää ennen 1980 kirjoitetut tekeleet.
        Anteeksi,silloisen uuden valon. Järjestö kun muuttaa nimeäänja oppejaan.

        Mutta tuota nenäkästä viisastelua ja syyttelyä saa vanhimmilta,
        kun ei kykene ostamaan kalleinta konetta ja saamaan ties
        minkä hengen kautta oppeja niihin.
        Seuran sivujen opettelemiseen menee tunteja ja ikääntyvät
        eivät jaksa enää samalla tavalla kuin kaikki tietävät vanhimmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella törkeää ja omahyväistä todistajan asennetta! Joku keski-ikäinen vanhin, jolla on
        oma auto pyllyn alla ja vaimo palvelemassa vuorokauden ympäri, että kykenee keskittymään toisten kritisointiin ja vaatimusten esittämiseen!

        Oletko ajatellut niitä vanhenevia todistajia, jotka ovat menettäneet salin, kunse pistettiin rahoiksi? Munnullaon terveysongelmia, eikä olelinja-auto yhteyksiä kokouksiin.
        Se rakkaudellinen huomaavaisuus riittää kyllä kiinnostuneille, mutta ääni kellossa muuttuu kasteen jälkeen ja tulee kylmänä suihkuna uusille.
        Jos kastettuna tarvitset ystävien autoa hakemaan niin vaikka kuinka paljon maksaisist,
        niin saat alentavaakohtelua, köyhä kun olet.

        Entä nämä kaikki koneet, joita nykyisin tarvitaan jw.org ohjelman seuraamiseen?
        Luuletko niiden olevan ilmaista köyhille?
        Puhumattakaan kaiken tekniikan hallitsemisesta?!
        Monessako seurakunnassa on kerätty vanhemmat opetettaviksi tekniikan ihmeissä?
        Täällä ei edes vanhin osaa auttaa streamaan ohjelmia ja tiuskii siksi niille,
        jotka pyytävät apua! Etkä sitä saa, kun ukko ei osaa käyttää edes omaa älypuhelintaan!
        Afrikassa opetetaan kansoja lukemaan ja kirjoittamaan ja siitä kerskutaan.
        Opettasitte näitä jw.org uusiutuvia finessejä myös tarvitseville!
        Kaikillaei ole lapsia ja lastenlapsia, jotka auttaisivat.
        Ne kun piti hankkia vasta Harmagedonin jälkeen! LOL
        Nyt seura onkäskenythävittää ennen 1980 kirjoitetut tekeleet.
        Anteeksi,silloisen uuden valon. Järjestö kun muuttaa nimeäänja oppejaan.

        Mutta tuota nenäkästä viisastelua ja syyttelyä saa vanhimmilta,
        kun ei kykene ostamaan kalleinta konetta ja saamaan ties
        minkä hengen kautta oppeja niihin.
        Seuran sivujen opettelemiseen menee tunteja ja ikääntyvät
        eivät jaksa enää samalla tavalla kuin kaikki tietävät vanhimmat.

        Siksi:
        Erotkaamme kaikki yli 65 vuotiaat joukolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi:
        Erotkaamme kaikki yli 65 vuotiaat joukolla.

        Kaikki, jotka eivätole jw.org:n hyödyksi jolla8n työpanoksella on jo karistettu matkasta.
        Mitä sitä tuhlaisi heinää vanhaan lehmään,joka ei lypsä tarpeeksi!
        jw.org:n ylläpito ja pyörittäminen maksaa!
        Miten käy ensi vuonna, kun rahasampo-konventit eivät tuota ja
        eri maiden oikeusvirastoissa käydään kallista pedofiilien suojelua?
        Joitakin raamatullisia lakeja noudatetaan, mutta muita hylätään.
        Yhteiskunta muuttuu, mutta kahden todistajan lakia ei ole koskaan
        kyetty oikeudenmukaisesti toteuttaman.
        Patriarkat ovat aina löytäneet paikan ja ajan käyttää hyväksi naisia.
        Mutta se ei ole ongelma vain jw.org:ssa, vaan kaikkialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki, jotka eivätole jw.org:n hyödyksi jolla8n työpanoksella on jo karistettu matkasta.
        Mitä sitä tuhlaisi heinää vanhaan lehmään,joka ei lypsä tarpeeksi!
        jw.org:n ylläpito ja pyörittäminen maksaa!
        Miten käy ensi vuonna, kun rahasampo-konventit eivät tuota ja
        eri maiden oikeusvirastoissa käydään kallista pedofiilien suojelua?
        Joitakin raamatullisia lakeja noudatetaan, mutta muita hylätään.
        Yhteiskunta muuttuu, mutta kahden todistajan lakia ei ole koskaan
        kyetty oikeudenmukaisesti toteuttaman.
        Patriarkat ovat aina löytäneet paikan ja ajan käyttää hyväksi naisia.
        Mutta se ei ole ongelma vain jw.org:ssa, vaan kaikkialla.

        Eli, kiittävät jos lähden.
        Sopii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella törkeää ja omahyväistä todistajan asennetta! Joku keski-ikäinen vanhin, jolla on
        oma auto pyllyn alla ja vaimo palvelemassa vuorokauden ympäri, että kykenee keskittymään toisten kritisointiin ja vaatimusten esittämiseen!

        Oletko ajatellut niitä vanhenevia todistajia, jotka ovat menettäneet salin, kunse pistettiin rahoiksi? Munnullaon terveysongelmia, eikä olelinja-auto yhteyksiä kokouksiin.
        Se rakkaudellinen huomaavaisuus riittää kyllä kiinnostuneille, mutta ääni kellossa muuttuu kasteen jälkeen ja tulee kylmänä suihkuna uusille.
        Jos kastettuna tarvitset ystävien autoa hakemaan niin vaikka kuinka paljon maksaisist,
        niin saat alentavaakohtelua, köyhä kun olet.

        Entä nämä kaikki koneet, joita nykyisin tarvitaan jw.org ohjelman seuraamiseen?
        Luuletko niiden olevan ilmaista köyhille?
        Puhumattakaan kaiken tekniikan hallitsemisesta?!
        Monessako seurakunnassa on kerätty vanhemmat opetettaviksi tekniikan ihmeissä?
        Täällä ei edes vanhin osaa auttaa streamaan ohjelmia ja tiuskii siksi niille,
        jotka pyytävät apua! Etkä sitä saa, kun ukko ei osaa käyttää edes omaa älypuhelintaan!
        Afrikassa opetetaan kansoja lukemaan ja kirjoittamaan ja siitä kerskutaan.
        Opettasitte näitä jw.org uusiutuvia finessejä myös tarvitseville!
        Kaikillaei ole lapsia ja lastenlapsia, jotka auttaisivat.
        Ne kun piti hankkia vasta Harmagedonin jälkeen! LOL
        Nyt seura onkäskenythävittää ennen 1980 kirjoitetut tekeleet.
        Anteeksi,silloisen uuden valon. Järjestö kun muuttaa nimeäänja oppejaan.

        Mutta tuota nenäkästä viisastelua ja syyttelyä saa vanhimmilta,
        kun ei kykene ostamaan kalleinta konetta ja saamaan ties
        minkä hengen kautta oppeja niihin.
        Seuran sivujen opettelemiseen menee tunteja ja ikääntyvät
        eivät jaksa enää samalla tavalla kuin kaikki tietävät vanhimmat.

        Kaikki koneet? Tabletti, satasen laite riittää. Tarvitset joka tapauksessa jonkun vempaimen julkisten palveluiden takia.

        Ne vanhimmat ovat myös usein ikääntyneitä, eivätkä pidä teknisistä vempeleistä. Teknisenä tukena toimiminen sellaiselle, joka suhtautuu avun saamiseen kuin sinä, ei varmasti ole helppoa sekään.

        Et tarkentanut, miten olet saanut kuljetuksen tarjonneilta "alentavaa kohtelua". Jos suhtaudut itse saamaasi apuun tuolla tavoin, on tietysti mahdollista että käytöksesi johtaa siihen, että avun tarjoaminen ei ole enää kovin mieluista. Kommenttisi salien myymisestä myös paljastaa asenneongelman joka mitä ilmeisimmin myös heijastuu muussakin käytöksessäsi. Vika on muissa paitsi sinussa ja muut ovat rikkaita paitsi sinä köyhä ja se oikeuttaa sinut toimimaan törpösti.

        Puhut samaan aikaan juuri kastettujen kohtelusta ja siitä, ettet ole tehnyt lapsia kun ajattelit tehdä niitä Harmagedonin jälkeen. Jommankumman kohdan osalla taitaa muisti tai mielikuvitus temppuilla. Ja 80- lukua edeltävät kirjalliset tuotteet saat edelleen pitää jos sinulla juuri kastettuna niitä sattuu olemaan tai haluat niitä varastoida. Niitä ei ole tarpeen varastoida, koska ne on digitalisoitu ja pystyt lukemaan niitä niillä "kalleimmilla koneilla" tai sitten vähän halvemmallakin vehkeellä nettikirjastosta. Jos joku on käskenyt niitä hävittää, niin laitatko jonkun linkin, missä niin on kehotettu.

        Toivottavasti kirjoitelmasi on vitsi. Ainakin se siltä vaikuttaa sisällön puolesta. Jos ei ole, asennetta olisi hyvä korjata. Kukaan ei jaksa vetää kivirekeä perässään kauaa, ainakaan jos toinen vielä vaikeuttaa liikkumista rautakangen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki koneet? Tabletti, satasen laite riittää. Tarvitset joka tapauksessa jonkun vempaimen julkisten palveluiden takia.

        Ne vanhimmat ovat myös usein ikääntyneitä, eivätkä pidä teknisistä vempeleistä. Teknisenä tukena toimiminen sellaiselle, joka suhtautuu avun saamiseen kuin sinä, ei varmasti ole helppoa sekään.

        Et tarkentanut, miten olet saanut kuljetuksen tarjonneilta "alentavaa kohtelua". Jos suhtaudut itse saamaasi apuun tuolla tavoin, on tietysti mahdollista että käytöksesi johtaa siihen, että avun tarjoaminen ei ole enää kovin mieluista. Kommenttisi salien myymisestä myös paljastaa asenneongelman joka mitä ilmeisimmin myös heijastuu muussakin käytöksessäsi. Vika on muissa paitsi sinussa ja muut ovat rikkaita paitsi sinä köyhä ja se oikeuttaa sinut toimimaan törpösti.

        Puhut samaan aikaan juuri kastettujen kohtelusta ja siitä, ettet ole tehnyt lapsia kun ajattelit tehdä niitä Harmagedonin jälkeen. Jommankumman kohdan osalla taitaa muisti tai mielikuvitus temppuilla. Ja 80- lukua edeltävät kirjalliset tuotteet saat edelleen pitää jos sinulla juuri kastettuna niitä sattuu olemaan tai haluat niitä varastoida. Niitä ei ole tarpeen varastoida, koska ne on digitalisoitu ja pystyt lukemaan niitä niillä "kalleimmilla koneilla" tai sitten vähän halvemmallakin vehkeellä nettikirjastosta. Jos joku on käskenyt niitä hävittää, niin laitatko jonkun linkin, missä niin on kehotettu.

        Toivottavasti kirjoitelmasi on vitsi. Ainakin se siltä vaikuttaa sisällön puolesta. Jos ei ole, asennetta olisi hyvä korjata. Kukaan ei jaksa vetää kivirekeä perässään kauaa, ainakaan jos toinen vielä vaikeuttaa liikkumista rautakangen kanssa.

        Minä pidän ainoastaan kirjallisuuden joka on painettu ennen 1980.
        Nykyiset on ihan liiba laabaata.
        Olen vanhoillis jehovantodistaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pidän ainoastaan kirjallisuuden joka on painettu ennen 1980.
        Nykyiset on ihan liiba laabaata.
        Olen vanhoillis jehovantodistaja.

        Vanhoillisjehovantodistaja on satuolento. Jokainen saa tietysti lukea minkä aikakauden julkaisuja haluaa mutta olisihan tuota tuoreempaakin tarjolla. Perusasiat samoja.


    • Anonyymi

      Siis älä tee itsestäsi pelleä ja myönnä typeryytesi.

    • Anonyymi

      Tervetuloa konventteihin ohjelmaa seuraamaan! Jopon "epäitsekäs" tiedon jakaminen on sen verran altis sisällön muokkaamiseen että kannattaa kuulla asiat mieluummin omin korvin kuin Jopon suodatuksen läpi.

      • Anonyymi

        Lopeta se ruikutus. Teet itsestäsi vain pellen.
        Tekinoikeus ei kuulu teidä tuotantonne piiriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta se ruikutus. Teet itsestäsi vain pellen.
        Tekinoikeus ei kuulu teidä tuotantonne piiriin.

        En ole tutustunut Johannksenpojan sivuun, mutta uskoisin sen keräävän Järjestön toiminnasta vikoja. Kun esim. kokoontumiskäytäntöjä sopeutettiin nykyisen koronapandemian tukahduttamiseksi, Johanneksenpoika "tiedotti" hyvin provokatiiviseen sävyyn: "Jehovan todistajien toiminta ajetaan alas Suomessa". Hm.

        Netti on kavala alusta, jossa salaliittoteoriat ja vihapuhe sekä manipulointi omien tarkoitusperien esillä pitämiseksi kaappaavat itselleen tilaa. Miksi julistajien tai muidenkaan pitäisi toimittaa sähköistä aineistoa Johanneksenpojalle? Mitä hän tekee saamillaan tiedoilla? Kun Johanneksenpoika kommentoi esim. Järjestön verkkopalvelusivustolta poimimiaan uutisaineistoja, hän julkaisee niistä omia näkemyksiään omalla sivullaan.

        Luopiosivun sävy on kriittinen ja kovin mustavalkoinen. Ketkä hyötyvät luopiotarjonnasta? Minä ainakin luen uutiset Järjestön omalta kansainväliseltä verkkopalvelusivustolta. Ensikäden tieto on ensikäden tietoa. Se ei selittelyjä tai luopioanalyysejä kaipaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tutustunut Johannksenpojan sivuun, mutta uskoisin sen keräävän Järjestön toiminnasta vikoja. Kun esim. kokoontumiskäytäntöjä sopeutettiin nykyisen koronapandemian tukahduttamiseksi, Johanneksenpoika "tiedotti" hyvin provokatiiviseen sävyyn: "Jehovan todistajien toiminta ajetaan alas Suomessa". Hm.

        Netti on kavala alusta, jossa salaliittoteoriat ja vihapuhe sekä manipulointi omien tarkoitusperien esillä pitämiseksi kaappaavat itselleen tilaa. Miksi julistajien tai muidenkaan pitäisi toimittaa sähköistä aineistoa Johanneksenpojalle? Mitä hän tekee saamillaan tiedoilla? Kun Johanneksenpoika kommentoi esim. Järjestön verkkopalvelusivustolta poimimiaan uutisaineistoja, hän julkaisee niistä omia näkemyksiään omalla sivullaan.

        Luopiosivun sävy on kriittinen ja kovin mustavalkoinen. Ketkä hyötyvät luopiotarjonnasta? Minä ainakin luen uutiset Järjestön omalta kansainväliseltä verkkopalvelusivustolta. Ensikäden tieto on ensikäden tietoa. Se ei selittelyjä tai luopioanalyysejä kaipaa.

        Järjestön toiminta on jo sinänsä vikatikki ja iso vitsi.
        Ei niitä vikoja tarvitse erityisesti etsiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tutustunut Johannksenpojan sivuun, mutta uskoisin sen keräävän Järjestön toiminnasta vikoja. Kun esim. kokoontumiskäytäntöjä sopeutettiin nykyisen koronapandemian tukahduttamiseksi, Johanneksenpoika "tiedotti" hyvin provokatiiviseen sävyyn: "Jehovan todistajien toiminta ajetaan alas Suomessa". Hm.

        Netti on kavala alusta, jossa salaliittoteoriat ja vihapuhe sekä manipulointi omien tarkoitusperien esillä pitämiseksi kaappaavat itselleen tilaa. Miksi julistajien tai muidenkaan pitäisi toimittaa sähköistä aineistoa Johanneksenpojalle? Mitä hän tekee saamillaan tiedoilla? Kun Johanneksenpoika kommentoi esim. Järjestön verkkopalvelusivustolta poimimiaan uutisaineistoja, hän julkaisee niistä omia näkemyksiään omalla sivullaan.

        Luopiosivun sävy on kriittinen ja kovin mustavalkoinen. Ketkä hyötyvät luopiotarjonnasta? Minä ainakin luen uutiset Järjestön omalta kansainväliseltä verkkopalvelusivustolta. Ensikäden tieto on ensikäden tietoa. Se ei selittelyjä tai luopioanalyysejä kaipaa.

        >> En ole tutustunut Johannksenpojan sivuun <<

        Kannattaisi tutustua asioihin, joita kommentoit. Raamatussakin se kerrotaan, että tietämätön kritisoija kuuluttaa vain tietämättömyyttään ja ennakkoluulojaan.

        >> Mitä hän tekee saamillaan tiedoilla? <<

        Julkaisee. Moni jehovantodistajakin on ollut siitä kiitollinen. Vartiotorniseuran "totuutta" kaupitellaan elämää pelastavana hyvänä uutisena, joka tulisi saarnata kaikessa maailmassa. Jos seuralla olisi puhtaat jauhot pussissaan, sen luulisi olevan siitä kiitollinen. ei uhailisi materiaalinsa julkaisijoita oikeustoimilla ja syyttäisi tekijänoikeusrikkomuksista.

        >> Luopiosivun sävy on kriittinen ja kovin mustavalkoinen. <<

        Jopoa et ainakaan voi väittää mustavalkoiseksi. Olet vain tottunut siihen, että kaikki tiedotus on pelkkää Jehovan järjestön ja sen niiin uskollisen ja ymmärtäväisen hallintoelimen ylistystä. Jos joku kertoo asioista tasapuolisesti, se on sinusta sitten "mustavalkoista".

        >> Ensikäden tieto on ensikäden tietoa. <<

        JW.ORG:n todistajilleen jakama tieto mm. oppimuutoksista on usein toisen käden tietoa, joka on "luopiosivuilla" tiedetty jo kauan.

        >> Se ei selittelyjä tai luopioanalyysejä kaipaa. <<

        Haluat siis seuran vievän sinua kuin pässiä narusta. Kehittäisit hyvä ihminen ajatteluasi pohtimalla rehellisesti, miksi seuran tämän hetkistä virallisesta "totuutta" kyseenalaistava analyysi ei voisikin olla oikea. Seuran "totuudessa"on lukuisia päivänselviä päättömyyksiä. Autan sinua alkuun:

        Perustelepa: miksi Jehova Jumala kieltää erottamisen uhalla verenluovutuksen, jos se kuitenkin sallii teille muiden luovuttamasta verestä erotetut fraktiot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> En ole tutustunut Johannksenpojan sivuun <<

        Kannattaisi tutustua asioihin, joita kommentoit. Raamatussakin se kerrotaan, että tietämätön kritisoija kuuluttaa vain tietämättömyyttään ja ennakkoluulojaan.

        >> Mitä hän tekee saamillaan tiedoilla? <<

        Julkaisee. Moni jehovantodistajakin on ollut siitä kiitollinen. Vartiotorniseuran "totuutta" kaupitellaan elämää pelastavana hyvänä uutisena, joka tulisi saarnata kaikessa maailmassa. Jos seuralla olisi puhtaat jauhot pussissaan, sen luulisi olevan siitä kiitollinen. ei uhailisi materiaalinsa julkaisijoita oikeustoimilla ja syyttäisi tekijänoikeusrikkomuksista.

        >> Luopiosivun sävy on kriittinen ja kovin mustavalkoinen. <<

        Jopoa et ainakaan voi väittää mustavalkoiseksi. Olet vain tottunut siihen, että kaikki tiedotus on pelkkää Jehovan järjestön ja sen niiin uskollisen ja ymmärtäväisen hallintoelimen ylistystä. Jos joku kertoo asioista tasapuolisesti, se on sinusta sitten "mustavalkoista".

        >> Ensikäden tieto on ensikäden tietoa. <<

        JW.ORG:n todistajilleen jakama tieto mm. oppimuutoksista on usein toisen käden tietoa, joka on "luopiosivuilla" tiedetty jo kauan.

        >> Se ei selittelyjä tai luopioanalyysejä kaipaa. <<

        Haluat siis seuran vievän sinua kuin pässiä narusta. Kehittäisit hyvä ihminen ajatteluasi pohtimalla rehellisesti, miksi seuran tämän hetkistä virallisesta "totuutta" kyseenalaistava analyysi ei voisikin olla oikea. Seuran "totuudessa"on lukuisia päivänselviä päättömyyksiä. Autan sinua alkuun:

        Perustelepa: miksi Jehova Jumala kieltää erottamisen uhalla verenluovutuksen, jos se kuitenkin sallii teille muiden luovuttamasta verestä erotetut fraktiot?

        Perustaktiikka: kun alkaa itse liikkua höttöisellä alustalla, niin vaihdetaan aihetta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tutustunut Johannksenpojan sivuun, mutta uskoisin sen keräävän Järjestön toiminnasta vikoja. Kun esim. kokoontumiskäytäntöjä sopeutettiin nykyisen koronapandemian tukahduttamiseksi, Johanneksenpoika "tiedotti" hyvin provokatiiviseen sävyyn: "Jehovan todistajien toiminta ajetaan alas Suomessa". Hm.

        Netti on kavala alusta, jossa salaliittoteoriat ja vihapuhe sekä manipulointi omien tarkoitusperien esillä pitämiseksi kaappaavat itselleen tilaa. Miksi julistajien tai muidenkaan pitäisi toimittaa sähköistä aineistoa Johanneksenpojalle? Mitä hän tekee saamillaan tiedoilla? Kun Johanneksenpoika kommentoi esim. Järjestön verkkopalvelusivustolta poimimiaan uutisaineistoja, hän julkaisee niistä omia näkemyksiään omalla sivullaan.

        Luopiosivun sävy on kriittinen ja kovin mustavalkoinen. Ketkä hyötyvät luopiotarjonnasta? Minä ainakin luen uutiset Järjestön omalta kansainväliseltä verkkopalvelusivustolta. Ensikäden tieto on ensikäden tietoa. Se ei selittelyjä tai luopioanalyysejä kaipaa.

        Naurettavuuden huippu, myönnetään ettei olla edes tutustuttu, mutta silti esitetään mielipide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettavuuden huippu, myönnetään ettei olla edes tutustuttu, mutta silti esitetään mielipide.

        Naurettavuuden huippu jos et itse ymmärrä Jopon tarkoitusperiä pelkästään täällä kirjoitetun perusteella....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettavuuden huippu jos et itse ymmärrä Jopon tarkoitusperiä pelkästään täällä kirjoitetun perusteella....

        Mitä jos näyttäisit asiavirheen Jopon sivustolla, mikäli sellaisen löydät, etkä vain vihjailisi hänen "tarkoitusperistään"?

        Vai onko niin, että valtakunnansalilla opetetaan lähinnä uhriutumista, syyllistämistä ja vihjailua - ei asia-argumentointia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos näyttäisit asiavirheen Jopon sivustolla, mikäli sellaisen löydät, etkä vain vihjailisi hänen "tarkoitusperistään"?

        Vai onko niin, että valtakunnansalilla opetetaan lähinnä uhriutumista, syyllistämistä ja vihjailua - ei asia-argumentointia?

        Valtakunnansalit on joukkohypnoosin harrastuspaikka. Älkää menkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos näyttäisit asiavirheen Jopon sivustolla, mikäli sellaisen löydät, etkä vain vihjailisi hänen "tarkoitusperistään"?

        Vai onko niin, että valtakunnansalilla opetetaan lähinnä uhriutumista, syyllistämistä ja vihjailua - ei asia-argumentointia?

        Jopo heittää toistuvasti kommentin joka mukamas on harmiton "uutinen" joka kuitenkin väännetään todistajakielteiseksi. Sen jälkeen hän vetäytyy ihastelemaan sekopäisten kannattajiensa mielipuolisia kommentteja asioista joista heillä ei ole muuta tietolähdettä kuin Jopon "uutisointi". Asian todellinen laita ei kommentoijia kiinnosta eikä heillä ole siihen henkisiä valmiuksiakaan. Jopo taas tietää mitä tekee, hän ei ole viaton sivustaseuraaja. Häntä kiinnostaa joukkojen hallinta, ei haittaa vaikka joukon vahvin piirre ei liity älyyn. Tosin äly olisi myös haitta koska silloin joku saattaisi ottaa asioista selvää. Nyt tilanne on ihanteellinen molemmille: agandaansa ihastunut kynäilijä ja ihastuneiden lukijoiden joukko joka ei välitä tarkistaa taustatietoja.

        Onhan se harmillista jos ei "huomaa" olevansa älyllisesti hyväksikäytetty kuten ne, jotka uskovat Jopon vilpittömyyteen ja puolueettomaan uutisointiin. On helpompi vain läpsyttää käsiä ihastuneesti yhteen. Se ei tosin poista vastuuta tekemänsä valinnan seurauksista kun kerran jättää vapaaehtoisesti tosiasioiden tarkistamisen tekemättä ja uskoo muiden mielipiteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopo heittää toistuvasti kommentin joka mukamas on harmiton "uutinen" joka kuitenkin väännetään todistajakielteiseksi. Sen jälkeen hän vetäytyy ihastelemaan sekopäisten kannattajiensa mielipuolisia kommentteja asioista joista heillä ei ole muuta tietolähdettä kuin Jopon "uutisointi". Asian todellinen laita ei kommentoijia kiinnosta eikä heillä ole siihen henkisiä valmiuksiakaan. Jopo taas tietää mitä tekee, hän ei ole viaton sivustaseuraaja. Häntä kiinnostaa joukkojen hallinta, ei haittaa vaikka joukon vahvin piirre ei liity älyyn. Tosin äly olisi myös haitta koska silloin joku saattaisi ottaa asioista selvää. Nyt tilanne on ihanteellinen molemmille: agandaansa ihastunut kynäilijä ja ihastuneiden lukijoiden joukko joka ei välitä tarkistaa taustatietoja.

        Onhan se harmillista jos ei "huomaa" olevansa älyllisesti hyväksikäytetty kuten ne, jotka uskovat Jopon vilpittömyyteen ja puolueettomaan uutisointiin. On helpompi vain läpsyttää käsiä ihastuneesti yhteen. Se ei tosin poista vastuuta tekemänsä valinnan seurauksista kun kerran jättää vapaaehtoisesti tosiasioiden tarkistamisen tekemättä ja uskoo muiden mielipiteisiin.

        Miksi ei saisi olla todistajakielteistä?
        Teidän lahkossa ei ole paljoakaan hyvää. Enemmän pahoja asioita löytyy kun hyviä.
        Kuten esim. pedofiliiarkistojen salailut, josta sitten joudutte maksamaan miljoonia, epäinhimillinen ja lainvastainen karttaminen, ainaiset harmagedonpelottelut ja omien sääntöjen pitäminen tunnusmerkkinä ainoasta oikeasta uskosta.
        Ja se raamatun raiskaaminen . . huh huh.
        Minusta ennemmän pitäisi olla tätä vartiotornilahkokielteisyyttä,
        Kulttihan te olette.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopo heittää toistuvasti kommentin joka mukamas on harmiton "uutinen" joka kuitenkin väännetään todistajakielteiseksi. Sen jälkeen hän vetäytyy ihastelemaan sekopäisten kannattajiensa mielipuolisia kommentteja asioista joista heillä ei ole muuta tietolähdettä kuin Jopon "uutisointi". Asian todellinen laita ei kommentoijia kiinnosta eikä heillä ole siihen henkisiä valmiuksiakaan. Jopo taas tietää mitä tekee, hän ei ole viaton sivustaseuraaja. Häntä kiinnostaa joukkojen hallinta, ei haittaa vaikka joukon vahvin piirre ei liity älyyn. Tosin äly olisi myös haitta koska silloin joku saattaisi ottaa asioista selvää. Nyt tilanne on ihanteellinen molemmille: agandaansa ihastunut kynäilijä ja ihastuneiden lukijoiden joukko joka ei välitä tarkistaa taustatietoja.

        Onhan se harmillista jos ei "huomaa" olevansa älyllisesti hyväksikäytetty kuten ne, jotka uskovat Jopon vilpittömyyteen ja puolueettomaan uutisointiin. On helpompi vain läpsyttää käsiä ihastuneesti yhteen. Se ei tosin poista vastuuta tekemänsä valinnan seurauksista kun kerran jättää vapaaehtoisesti tosiasioiden tarkistamisen tekemättä ja uskoo muiden mielipiteisiin.

        Ei ole uutisten vika, jos Vartiotornin toiminta aiheuttaa pääasiassa negatiivista uutisointia. Olet tottunut lukemaan mainoksia. Mainoksissa kaikki esitetään parhain päin. Tämä todistajissa paljon porua aiheuttanut uutinen oli täysin neutraali. Koska puolueeton uutisointi järjestöstä on järjestössä täysin vierasta, todistajat näkivät tosiasioiden toteamisen negatiivisena suhtautumisena. Onhan sen aihe, toiminnan alasajo, järjestön kannalta negatiivinen asia. Toiminnan alasajosta olisi pitänyt käyttää kaunistelevia kiertoilmaisuja, kenties selittää toiminnan tehostamiseksi ja Jehovan suurenmoiseksi siunaukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei saisi olla todistajakielteistä?
        Teidän lahkossa ei ole paljoakaan hyvää. Enemmän pahoja asioita löytyy kun hyviä.
        Kuten esim. pedofiliiarkistojen salailut, josta sitten joudutte maksamaan miljoonia, epäinhimillinen ja lainvastainen karttaminen, ainaiset harmagedonpelottelut ja omien sääntöjen pitäminen tunnusmerkkinä ainoasta oikeasta uskosta.
        Ja se raamatun raiskaaminen . . huh huh.
        Minusta ennemmän pitäisi olla tätä vartiotornilahkokielteisyyttä,
        Kulttihan te olette.

        Sillä lailla. Siinä tuli taas pitkä litania juttuja joiden todenperäisyys on jäänyt tarkistamatta kun on tullut luettua väriteltyjä uutisia ja sitten on muodostettu mielipide niiden pohjalta. Voisit kyllä tarkistaa itsekin asioiden todellisen laidan mutta mieluummin uskot sellaisiin tietolähteisiin, jotka tukevat omaa - jo mielipidevaikuttamisen saastuttamaa - kantaasi. Sinulle tietojen todenperäisyys tai tuomitsemasi kohteen esittämät perustelut eivät ole tärkeitä koska niiden takia joutuisit muuttamaan kantaasi ja sehän nyt ei kertakaikkiaan käy. Todellista äijämeininkiä.

        "Enemmän pahoja asioita löytyy kuin hyviä"? Siltä se voi tuntua jos keskittyy niihin asioihin, jotka itse kokee vaikeiksi ja käyttää ainoana tietolähteenä ihmisiä, joiden tarkoitus on ainoastaan vahingoittaa todistajien mainetta. Myönteisiä asioita ei niissä piireissä käsitellä ja se aiheuttaa tietyn tiedon vääristymisen. Sen seurauksena ihminen jonka kapasiteetti niin älyn kuin viitsimisenkin suhteen on rajallinen, muodostaa mielipiteensä jonkun toisen pakkomielteen mukaiseksi.

        "Ja se raamatun raiskaaminen .. huh huh"? Miten paljon itse pidät Raamattua arvossa? Pelkästään se, että tahallisesti kirjoitat Raamatun pienellä alkukirjaimella (itselläni automaattiteksturi vaihtaa etukirjaimen isoksi eli vaihto lienee harkittu) osoittaa sen että itse Raamatun sisältö on sinulle yhdentekevä kun et arvosta teoksen ulkonaistakaan arvovaltaa. Et edes vaivaudu perustelemaan mitä "raiskauksella" tarkoitat vaan olet ominut oppi-isiesi tavan heitellä perusteettomia väitteitä ja muut asennevammaiset nyökyttelevät ja jos koordinaatio on kunnossa, läpsyttävät käsiään vastakkain.

        Täällä on paljon kirjoittelijoita joiden Raamatun tuntemus rajoittuu yhteen tai kahteen jakeeseen joita toistetaan kun luullaan että hokeminen on perustelu. Vaikka tekstiyhteys, asiayhteys tai Raamatun itsensä antama selitys kertoisi jakeen merkityksen, se ei tällaista jakeen tuijottajaa kiinnosta, koska hän on nyt niin otettu siitä, että on (usein jonkun muun avustamana) löytänyt jonkun mielestään mullistavan kohdan. Se ettei vaivaudu lukemaan Raamattua edes sen vertaa, että voisi perustella mielipiteensä sillä, on jo sinällään säälittävää. Sen sijaan jos syyttää samalla taustalla Raamattuun vakavasti suhtautuvia teoksen "raiskaajiksi", osoittaa sen, miten vaarallisiin mittasuhteisiin mielipidevaikuttaminen johtaa kun sen kohteeksi osuu täysin toisten johdateltavissa oleva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä lailla. Siinä tuli taas pitkä litania juttuja joiden todenperäisyys on jäänyt tarkistamatta kun on tullut luettua väriteltyjä uutisia ja sitten on muodostettu mielipide niiden pohjalta. Voisit kyllä tarkistaa itsekin asioiden todellisen laidan mutta mieluummin uskot sellaisiin tietolähteisiin, jotka tukevat omaa - jo mielipidevaikuttamisen saastuttamaa - kantaasi. Sinulle tietojen todenperäisyys tai tuomitsemasi kohteen esittämät perustelut eivät ole tärkeitä koska niiden takia joutuisit muuttamaan kantaasi ja sehän nyt ei kertakaikkiaan käy. Todellista äijämeininkiä.

        "Enemmän pahoja asioita löytyy kuin hyviä"? Siltä se voi tuntua jos keskittyy niihin asioihin, jotka itse kokee vaikeiksi ja käyttää ainoana tietolähteenä ihmisiä, joiden tarkoitus on ainoastaan vahingoittaa todistajien mainetta. Myönteisiä asioita ei niissä piireissä käsitellä ja se aiheuttaa tietyn tiedon vääristymisen. Sen seurauksena ihminen jonka kapasiteetti niin älyn kuin viitsimisenkin suhteen on rajallinen, muodostaa mielipiteensä jonkun toisen pakkomielteen mukaiseksi.

        "Ja se raamatun raiskaaminen .. huh huh"? Miten paljon itse pidät Raamattua arvossa? Pelkästään se, että tahallisesti kirjoitat Raamatun pienellä alkukirjaimella (itselläni automaattiteksturi vaihtaa etukirjaimen isoksi eli vaihto lienee harkittu) osoittaa sen että itse Raamatun sisältö on sinulle yhdentekevä kun et arvosta teoksen ulkonaistakaan arvovaltaa. Et edes vaivaudu perustelemaan mitä "raiskauksella" tarkoitat vaan olet ominut oppi-isiesi tavan heitellä perusteettomia väitteitä ja muut asennevammaiset nyökyttelevät ja jos koordinaatio on kunnossa, läpsyttävät käsiään vastakkain.

        Täällä on paljon kirjoittelijoita joiden Raamatun tuntemus rajoittuu yhteen tai kahteen jakeeseen joita toistetaan kun luullaan että hokeminen on perustelu. Vaikka tekstiyhteys, asiayhteys tai Raamatun itsensä antama selitys kertoisi jakeen merkityksen, se ei tällaista jakeen tuijottajaa kiinnosta, koska hän on nyt niin otettu siitä, että on (usein jonkun muun avustamana) löytänyt jonkun mielestään mullistavan kohdan. Se ettei vaivaudu lukemaan Raamattua edes sen vertaa, että voisi perustella mielipiteensä sillä, on jo sinällään säälittävää. Sen sijaan jos syyttää samalla taustalla Raamattuun vakavasti suhtautuvia teoksen "raiskaajiksi", osoittaa sen, miten vaarallisiin mittasuhteisiin mielipidevaikuttaminen johtaa kun sen kohteeksi osuu täysin toisten johdateltavissa oleva.

        Taidat kirjoitella itsestäsi?
        Et tiedä raamatusta mitään.
        Kirjoitatko Pyhän Hengen isolla vai pienellä?
        Jehovan todistajat kirjoittavat pienellä.
        Joskohan menisit takaisin nukkumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat kirjoitella itsestäsi?
        Et tiedä raamatusta mitään.
        Kirjoitatko Pyhän Hengen isolla vai pienellä?
        Jehovan todistajat kirjoittavat pienellä.
        Joskohan menisit takaisin nukkumaan.

        Jep vasta viisikymmentä vuotta Raamatun opiskelua takana. Onhan se harmi kun sinulla on korvantaustat märkänä ja leikit isoa poikaa. Vielä pari vuotta niin saat polvihousujen tilalle pitkälahkeiset. Tämäkin saattaa olla sinulle liiallista tietoturvaa joten voit aikasi selailla Wikipediaa niin viesti aukeaa jollain tavalla. Raamattua en tohdi suositella tuolla asenteella. Jatkat vain viihdeosiolla Jopon kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä lailla. Siinä tuli taas pitkä litania juttuja joiden todenperäisyys on jäänyt tarkistamatta kun on tullut luettua väriteltyjä uutisia ja sitten on muodostettu mielipide niiden pohjalta. Voisit kyllä tarkistaa itsekin asioiden todellisen laidan mutta mieluummin uskot sellaisiin tietolähteisiin, jotka tukevat omaa - jo mielipidevaikuttamisen saastuttamaa - kantaasi. Sinulle tietojen todenperäisyys tai tuomitsemasi kohteen esittämät perustelut eivät ole tärkeitä koska niiden takia joutuisit muuttamaan kantaasi ja sehän nyt ei kertakaikkiaan käy. Todellista äijämeininkiä.

        "Enemmän pahoja asioita löytyy kuin hyviä"? Siltä se voi tuntua jos keskittyy niihin asioihin, jotka itse kokee vaikeiksi ja käyttää ainoana tietolähteenä ihmisiä, joiden tarkoitus on ainoastaan vahingoittaa todistajien mainetta. Myönteisiä asioita ei niissä piireissä käsitellä ja se aiheuttaa tietyn tiedon vääristymisen. Sen seurauksena ihminen jonka kapasiteetti niin älyn kuin viitsimisenkin suhteen on rajallinen, muodostaa mielipiteensä jonkun toisen pakkomielteen mukaiseksi.

        "Ja se raamatun raiskaaminen .. huh huh"? Miten paljon itse pidät Raamattua arvossa? Pelkästään se, että tahallisesti kirjoitat Raamatun pienellä alkukirjaimella (itselläni automaattiteksturi vaihtaa etukirjaimen isoksi eli vaihto lienee harkittu) osoittaa sen että itse Raamatun sisältö on sinulle yhdentekevä kun et arvosta teoksen ulkonaistakaan arvovaltaa. Et edes vaivaudu perustelemaan mitä "raiskauksella" tarkoitat vaan olet ominut oppi-isiesi tavan heitellä perusteettomia väitteitä ja muut asennevammaiset nyökyttelevät ja jos koordinaatio on kunnossa, läpsyttävät käsiään vastakkain.

        Täällä on paljon kirjoittelijoita joiden Raamatun tuntemus rajoittuu yhteen tai kahteen jakeeseen joita toistetaan kun luullaan että hokeminen on perustelu. Vaikka tekstiyhteys, asiayhteys tai Raamatun itsensä antama selitys kertoisi jakeen merkityksen, se ei tällaista jakeen tuijottajaa kiinnosta, koska hän on nyt niin otettu siitä, että on (usein jonkun muun avustamana) löytänyt jonkun mielestään mullistavan kohdan. Se ettei vaivaudu lukemaan Raamattua edes sen vertaa, että voisi perustella mielipiteensä sillä, on jo sinällään säälittävää. Sen sijaan jos syyttää samalla taustalla Raamattuun vakavasti suhtautuvia teoksen "raiskaajiksi", osoittaa sen, miten vaarallisiin mittasuhteisiin mielipidevaikuttaminen johtaa kun sen kohteeksi osuu täysin toisten johdateltavissa oleva.

        Sivuutitpa taas tosi ovelasti kysymyksen pedofilia-arkistojen salailusta. Vedit nerokkaasti esiin muiden keskustelijoiden tyhmyyteen ja tietämättömyyteen.

        Kyllä se korviesi väliin juuttunut jumala on sinusta taas ylpeä! Ai että!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä lailla. Siinä tuli taas pitkä litania juttuja joiden todenperäisyys on jäänyt tarkistamatta kun on tullut luettua väriteltyjä uutisia ja sitten on muodostettu mielipide niiden pohjalta. Voisit kyllä tarkistaa itsekin asioiden todellisen laidan mutta mieluummin uskot sellaisiin tietolähteisiin, jotka tukevat omaa - jo mielipidevaikuttamisen saastuttamaa - kantaasi. Sinulle tietojen todenperäisyys tai tuomitsemasi kohteen esittämät perustelut eivät ole tärkeitä koska niiden takia joutuisit muuttamaan kantaasi ja sehän nyt ei kertakaikkiaan käy. Todellista äijämeininkiä.

        "Enemmän pahoja asioita löytyy kuin hyviä"? Siltä se voi tuntua jos keskittyy niihin asioihin, jotka itse kokee vaikeiksi ja käyttää ainoana tietolähteenä ihmisiä, joiden tarkoitus on ainoastaan vahingoittaa todistajien mainetta. Myönteisiä asioita ei niissä piireissä käsitellä ja se aiheuttaa tietyn tiedon vääristymisen. Sen seurauksena ihminen jonka kapasiteetti niin älyn kuin viitsimisenkin suhteen on rajallinen, muodostaa mielipiteensä jonkun toisen pakkomielteen mukaiseksi.

        "Ja se raamatun raiskaaminen .. huh huh"? Miten paljon itse pidät Raamattua arvossa? Pelkästään se, että tahallisesti kirjoitat Raamatun pienellä alkukirjaimella (itselläni automaattiteksturi vaihtaa etukirjaimen isoksi eli vaihto lienee harkittu) osoittaa sen että itse Raamatun sisältö on sinulle yhdentekevä kun et arvosta teoksen ulkonaistakaan arvovaltaa. Et edes vaivaudu perustelemaan mitä "raiskauksella" tarkoitat vaan olet ominut oppi-isiesi tavan heitellä perusteettomia väitteitä ja muut asennevammaiset nyökyttelevät ja jos koordinaatio on kunnossa, läpsyttävät käsiään vastakkain.

        Täällä on paljon kirjoittelijoita joiden Raamatun tuntemus rajoittuu yhteen tai kahteen jakeeseen joita toistetaan kun luullaan että hokeminen on perustelu. Vaikka tekstiyhteys, asiayhteys tai Raamatun itsensä antama selitys kertoisi jakeen merkityksen, se ei tällaista jakeen tuijottajaa kiinnosta, koska hän on nyt niin otettu siitä, että on (usein jonkun muun avustamana) löytänyt jonkun mielestään mullistavan kohdan. Se ettei vaivaudu lukemaan Raamattua edes sen vertaa, että voisi perustella mielipiteensä sillä, on jo sinällään säälittävää. Sen sijaan jos syyttää samalla taustalla Raamattuun vakavasti suhtautuvia teoksen "raiskaajiksi", osoittaa sen, miten vaarallisiin mittasuhteisiin mielipidevaikuttaminen johtaa kun sen kohteeksi osuu täysin toisten johdateltavissa oleva.

        Mistä SINÄ olet tarkistanut järjestöön liittyvän pedofiiliongelman ja pitävätkö väitteet paikkaansa?

        Odotan että luettelet kaikki lähteet joiden perusteella olet tutkinut asiaa perusteellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä SINÄ olet tarkistanut järjestöön liittyvän pedofiiliongelman ja pitävätkö väitteet paikkaansa?

        Odotan että luettelet kaikki lähteet joiden perusteella olet tutkinut asiaa perusteellisesti.

        MINÄ olen järjestön sisällä ja tiedän, miten siellä pedofiileihin suhtaudutaan. SINÄ et ole järjestön sisällä joten kaikki informaatio, jonka olet pedofiileihin liittyen kuullut, liittyy siihen uutisointiin, johon viittasin edellä eikä se uutisointi ole neutraalia tiedonvälitystä.

        MINÄ tai SINÄ emme tiedä, millainen vääntö oikeussaleissa on käyty pedofiilitapausten osalta. Koska itse olen moninkertainen isä, pedofiilitapaukset aiheuttavat oksennusreaktion. Sellaiseen seurakunnan sisällä syyllistynyt on merkitty henkilö eikä ansaitse kunnioitusta missään olosuhteissa.

        Väitteet miljoonakorvauksista jonkun hiljentämiseksi tai maksetuista oikeudenpäätöksistä pedofiilitapauksissa ovat huhupuheita. Erilaiseen oikeuskulttuuriin perustuvat käytännöt mahdollistavat tällaisen uutisoinnin käyttämisen disinformaation hyväksi esimerkiksi oikeusväliportaiden julkisuushakuisen tapausmarkkinoinnin vuoksi. Suurempi kohu merkitsee suurempaa julkisuutta. Jotkut tutkimuslaitokset julkaisevat raportteja tapauksista joiden todistusarvo ei kuitenkaan riitä oikeuskäsittelyn aloittamiseen osittain siksi, että tapaukset ovat monen kymmenen vuoden jälkeen vanhentuneet ja osittain siksi, että todisteisiin liittyy vahva epäilys erilaisiin henkilökohtaisiin antipatioihin liittyen ts. keksittyjä syytösten takia.

        MINÄ tai SINÄ emme voi todistaa lakiteknisesti yhtään mitään. Jäljelle jää siis se, mikä on nähtävissä. Jehovan todistajia ei JÄRJESTÖNÄ ole Suomessa tuomittu yhteenkään rikokseen pedofiliaan liittyen. Sen sijaan todistajat tuomitsevat jyrkästi pedofilian yhteisön heikoimpiin kohdistuvana väkivaltana. Tällaisen rikollisen suojeleminen ei olisi suomalaisen eikä edes eurooppalaisen oikeusjärjestelmän mukaan mahdollista ilman siitä saatavaa syytettä. Päinvastaista väittävät ovat todistusvelvollisia, muussa tapauksessa syytökset kertovat ilkeämielisestä hyökkäyksestä syyttömiä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtakunnansalit on joukkohypnoosin harrastuspaikka. Älkää menkö.

        jehovan pirun tappo punkkerit.ovat kiinni.ja pysyy.mutta netti hypnoosi.toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tutustunut Johannksenpojan sivuun, mutta uskoisin sen keräävän Järjestön toiminnasta vikoja. Kun esim. kokoontumiskäytäntöjä sopeutettiin nykyisen koronapandemian tukahduttamiseksi, Johanneksenpoika "tiedotti" hyvin provokatiiviseen sävyyn: "Jehovan todistajien toiminta ajetaan alas Suomessa". Hm.

        Netti on kavala alusta, jossa salaliittoteoriat ja vihapuhe sekä manipulointi omien tarkoitusperien esillä pitämiseksi kaappaavat itselleen tilaa. Miksi julistajien tai muidenkaan pitäisi toimittaa sähköistä aineistoa Johanneksenpojalle? Mitä hän tekee saamillaan tiedoilla? Kun Johanneksenpoika kommentoi esim. Järjestön verkkopalvelusivustolta poimimiaan uutisaineistoja, hän julkaisee niistä omia näkemyksiään omalla sivullaan.

        Luopiosivun sävy on kriittinen ja kovin mustavalkoinen. Ketkä hyötyvät luopiotarjonnasta? Minä ainakin luen uutiset Järjestön omalta kansainväliseltä verkkopalvelusivustolta. Ensikäden tieto on ensikäden tietoa. Se ei selittelyjä tai luopioanalyysejä kaipaa.

        Mitä sitten teet tällä palstalla, ihmettelen.


    • Anonyymi

      On tämä palsta melkoinen paskajauhajien palsta.

      Mutta kun pitäisi keskustella Raamatussa, mitä siellä sanotaan, aletaan puhumaan puuta heinää.
      Eikö ole ymmärrystä, että JT ovat uskovaisia, jotka uskoo Raamatun sanaan?

      • Anonyymi

        Eivät he usko puhtaaseen raamatun sanaan. He uskovat vain UM käännöksen sanaan.
        Jeesus sanoi kaikille opetuslapsilleen :TEHKÄÄ ( se oli käsky ) tämä minun muistokseni. Tarkoittaen ehtoolisen muistoateriaa.
        Jehovan todistajat vain näyttävät leipää ja viiniä tyyliin: tässä sitä olisi, mutta kuka uskaltaa koskea?
        Siksi heihin sopii 2 Joh.9-11.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät he usko puhtaaseen raamatun sanaan. He uskovat vain UM käännöksen sanaan.
        Jeesus sanoi kaikille opetuslapsilleen :TEHKÄÄ ( se oli käsky ) tämä minun muistokseni. Tarkoittaen ehtoolisen muistoateriaa.
        Jehovan todistajat vain näyttävät leipää ja viiniä tyyliin: tässä sitä olisi, mutta kuka uskaltaa koskea?
        Siksi heihin sopii 2 Joh.9-11.

        Vain JT on Paratiisi kelpoisia !
        Kukaan ei ole tällä palstalla kyennyt kumoamaan JT uskoa Raamatulla !

        Näin ollen itse todistatte tyhjäpäisyytenne !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain JT on Paratiisi kelpoisia !
        Kukaan ei ole tällä palstalla kyennyt kumoamaan JT uskoa Raamatulla !

        Näin ollen itse todistatte tyhjäpäisyytenne !

        Monikin on pystynyt, mutta kun sinä olet vartiotornihypnoosissa, et sitä näe. Isket vain päätäsi seinään ja olet paholaisen asiamies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monikin on pystynyt, mutta kun sinä olet vartiotornihypnoosissa, et sitä näe. Isket vain päätäsi seinään ja olet paholaisen asiamies.

        Ei se vittu usko itsekään. Tee jotain järkevää äläkä höpöttele trollien kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se vittu usko itsekään. Tee jotain järkevää äläkä höpöttele trollien kanssa

        Mitäs sinä sitten teet? Pellekö olet? Vastaan puolestasi: OLET!


      • Anonyymi

        Alkulauseesta päätellen et ole uskossa. Kielen käyttösi paljastaa minkälainen on sinun sydämesi Herran edessä. Raamattu puhuu Jeesuksen uskomisesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkulauseesta päätellen et ole uskossa. Kielen käyttösi paljastaa minkälainen on sinun sydämesi Herran edessä. Raamattu puhuu Jeesuksen uskomisesta!

        Ja sinullekko on annettu valta määritellä kuka on uskossa ja kuka ei?
        Mihin raamatunpaikkaan perustuen?
        Sanoihan Pietarikin Jeesuksesta:" en tunne sitä miestä".
        Paavalin ja Barnabbaan välillä sattui kiivas suuttumuksen purkaus ja kukaan ei väittänyt, että he eivät ole uskossa.
        Anna Jeesuksen määritellä kuka on uskossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinullekko on annettu valta määritellä kuka on uskossa ja kuka ei?
        Mihin raamatunpaikkaan perustuen?
        Sanoihan Pietarikin Jeesuksesta:" en tunne sitä miestä".
        Paavalin ja Barnabbaan välillä sattui kiivas suuttumuksen purkaus ja kukaan ei väittänyt, että he eivät ole uskossa.
        Anna Jeesuksen määritellä kuka on uskossa.

        Pitäisin viisaana nyt perehtyä Raamatun opetukseen - mitä Raamattu todella opettaa? Asiantuntijat, kuten hallintoelimen jäsen ovat luennoineet ajankohtaisista maailmantapahtumista Järjestön verkkopalvelusivustolla. Nyt ei ole aika leikitellä ajatuksella, ettei maailmalliten valtojen aika olisi rajallinen.

        Totuuden tutkistelu Raamatun lehdiltä on mielekästä ja innostavaa, Kun ihmisviisaus ei anna minkäänlaista ratkaisua tämän päivän haasteisiin, Raamattu on kertonut aikamme ilmiöistä , joiden esillä pito on ollut julistuksen perusta. Olemme Jumalan pitkämielisyydestä johtuen saaneet elää näennäisen harmittomissa oloissa.

        Ihmisen asema on heikko jopa pienten taudinaiheuttajien edessä. Voimme saada tietoa tulevaiuudestamme Raamatun lehdiltä. Syntiinlankeemuksen turmelema maa tullaan ennallistamaan - meille on luvattu uudet taivaat ja uusi maa.

        Nyt ei ole aika etsiä Järjestöstä vikoja vaan tehdä työ loppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisin viisaana nyt perehtyä Raamatun opetukseen - mitä Raamattu todella opettaa? Asiantuntijat, kuten hallintoelimen jäsen ovat luennoineet ajankohtaisista maailmantapahtumista Järjestön verkkopalvelusivustolla. Nyt ei ole aika leikitellä ajatuksella, ettei maailmalliten valtojen aika olisi rajallinen.

        Totuuden tutkistelu Raamatun lehdiltä on mielekästä ja innostavaa, Kun ihmisviisaus ei anna minkäänlaista ratkaisua tämän päivän haasteisiin, Raamattu on kertonut aikamme ilmiöistä , joiden esillä pito on ollut julistuksen perusta. Olemme Jumalan pitkämielisyydestä johtuen saaneet elää näennäisen harmittomissa oloissa.

        Ihmisen asema on heikko jopa pienten taudinaiheuttajien edessä. Voimme saada tietoa tulevaiuudestamme Raamatun lehdiltä. Syntiinlankeemuksen turmelema maa tullaan ennallistamaan - meille on luvattu uudet taivaat ja uusi maa.

        Nyt ei ole aika etsiä Järjestöstä vikoja vaan tehdä työ loppuun.

        "Työ loppuun?"
        Mikä työ?
        Eksytystyö.
        Järjestön opetukset ovat kavalaa myrkkyä, joka johtaa ihmiset harhaan.
        Jeesus varoitti viimeisinä päivinä tapahtuvasta eksytyksestä, raamatun vääristelemisestä jota Jehovan todistajat tekevät.
        Yksi esimerkki.
        1Kor.15:50.
        Ei siinä sanota että poikkeuksena on "muut lampaat."
        Erittäin vakava eksytys jossa ei totella raamattua vaan järjestön opetuksia.
        Minkä johtopäätöksen voimme tästä tehdä?
        2 Joh. 9-11:n mukaisen. Jehovan todistajille ei pidä sanoa edes päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät he usko puhtaaseen raamatun sanaan. He uskovat vain UM käännöksen sanaan.
        Jeesus sanoi kaikille opetuslapsilleen :TEHKÄÄ ( se oli käsky ) tämä minun muistokseni. Tarkoittaen ehtoolisen muistoateriaa.
        Jehovan todistajat vain näyttävät leipää ja viiniä tyyliin: tässä sitä olisi, mutta kuka uskaltaa koskea?
        Siksi heihin sopii 2 Joh.9-11.

        Jehovantodistajille on UM käännöskin täysin merkityksetön.
        Lupa on uskoa vain hallintoelimen selitykset.

        19 Hän otti myös leivän, kiitti Jumalaa, taittoi sen, antoi sen heille ja sanoi: ”Tämä tarkoittaa minun ruumistani, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä toistuvasti minun muistokseni.” 20 Kun he olivat nauttineet illallisen, hän otti samalla tavoin myös maljan ja sanoi: ”Tämä malja tarkoittaa uutta liittoa. Se tulee voimaan minun vereni perusteella, joka vuodatetaan teidän puolestanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovantodistajille on UM käännöskin täysin merkityksetön.
        Lupa on uskoa vain hallintoelimen selitykset.

        19 Hän otti myös leivän, kiitti Jumalaa, taittoi sen, antoi sen heille ja sanoi: ”Tämä tarkoittaa minun ruumistani, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä toistuvasti minun muistokseni.” 20 Kun he olivat nauttineet illallisen, hän otti samalla tavoin myös maljan ja sanoi: ”Tämä malja tarkoittaa uutta liittoa. Se tulee voimaan minun vereni perusteella, joka vuodatetaan teidän puolestanne.

        Niin ja:"ottakaa sitä te KAIKKI."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja:"ottakaa sitä te KAIKKI."

        Koskiko se ihan kaikkia? Mietipä hetki.


    • Anonyymi

      Luuleks et joku antais luopiolle jotain koodeja

    • Anonyymi

      Meidän seurakuntalaisille on jo alettu jakamaan selviytymisreppuja. Tietääkö kukaan tuodaanko ne meille kotiin, ketkä ollaan koti karanteenissa?

      • Anonyymi

        Meillä on pakastimissa tavaraa pitkäksi aikaa, ja kuivamuonaa.
        Enkä ole mikään JT.


    • Anonyymi

      jehovan hapatus.ja.petoviili.lahko lopetettu.punkkerit.märäntynnä.tauti pesiä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe