kauanko pystytte jatkamaan toimintaa?

Anonyymi

seuraavat pari kuukautta mennään 50-100€ vuorokausiliikevaihdolla ja sitten onkin perään kesän hiljaiset kuukaudet. Toki mahdollista, että epidemia ja rajoitukset sen myötä jatkuvat.

Alkavatko ekat konkurssit ensi kuussa vai miten pitkään kukin kestää? Renkien kannattaa lähteä nyt, sillä 20e päiväpalkalla ei yksinkertaisesti elä.

80

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin. Tuo ajatus on monella mielessä.
      Jos 50-100 saa päivävuorossa 13 tunnin ajossa, niin ei siinä ole mitään mieltä jatkaa. Mutta mitä tekee renki? Mistä otat muuta työtä? Ei niin helppoa. Isännälle yhtä kurja tilanne.
      Nyt on nähty se, että ns. oikeaa tolppaa EI ole.
      Kaikki ovat yhtä jumissa. 10-12 autoa, venttaavat 2-3 h ja kk-kyyti!
      Siinä on naurussaan pidättelemistä!

      • Anonyymi

        No Kela tarjoaa rengille paljon paremman liksan 99% vähemmällä työllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Kela tarjoaa rengille paljon paremman liksan 99% vähemmällä työllä.

        Kela tarjoaa saman "liksan" vaikka renki pysyisikin työssään. Älä edes yritä kun et tiedä asioista yhtään mitään, PISTE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela tarjoaa saman "liksan" vaikka renki pysyisikin työssään. Älä edes yritä kun et tiedä asioista yhtään mitään, PISTE.

        No Kelan liksalle nyt siis joka tapauksessa kannattaa mennä, sitten voi halutessaan harrastella sen satasen verran kuukaudessa taksia


      • Anonyymi

        saa sitä sentään nauraa älä pidätä turhaan jos naurattaa.


    • Anonyymi

      Velkaiset meset katoavat äkkiä jonosta, jossei ministeri anna tussua tolpalla?😭😭😭😭

    • Anonyymi

      Kannattais lopettaa jo hyvissä ajoin! Mitäs siellä päätä rikkoo jos ei töitä ole? Pikkujoulukautta odotella?

      • Anonyymi

        Viidestä viiteen kassa 61 euroo. Ei paljon naurata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viidestä viiteen kassa 61 euroo. Ei paljon naurata.

        Nyt kannattaa vaihtaa n
        Mese uuteen kun edellinen vanhaa mallii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kannattaa vaihtaa n
        Mese uuteen kun edellinen vanhaa mallii

        Juuri äsken ajelin uudenkarhean mesen perässä. Ei tainnut olla montaa kilometriä mittarissa. Huvitti vaan se vanha ja kulunut taksikyltti katolla (jostainhan tarvitsee säästää).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri äsken ajelin uudenkarhean mesen perässä. Ei tainnut olla montaa kilometriä mittarissa. Huvitti vaan se vanha ja kulunut taksikyltti katolla (jostainhan tarvitsee säästää).

        Kupu nyt kuitenkin on taksipiireissä se "auto", siihen kiintyy. Useimmat vaihtavat juuston vasta kun on syystä tai toisesta pakko. Jos auto maksaa valjastettuna sen 30-50 keuroa, ei se satanen uuteen kupuun siinä konkurssissa missään tunnu.

        Ei kukaan muista sen edellisen 666:n rekisterinumeroa, kaikki puhuvat vain sifrasta. Eipä kukaan sen nykyisenkään rekkaria muista, ettei sen puoleen.


    • Anonyymi

      Rahaa on.

      Ei haittaa vaikka ei olisi koko loppuvuonna yhtään asiakasta.

      Hyvä juttu jos köyhät ja velkaiset tekevät konkurssin. Tuleepahan tilaa tolpalle.

      • Anonyymi

        Kannattaako nyt heittää läppää? Kannattaisko nyt siirtyä toisille saiteille sarkasmianne tuottamaan....Suurin osa jengistä tekee elääkseen tätä duunia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaako nyt heittää läppää? Kannattaisko nyt siirtyä toisille saiteille sarkasmianne tuottamaan....Suurin osa jengistä tekee elääkseen tätä duunia.

        Ne ketkä tekevät tätä elääkseen, tietävät että autoja on kolmannes liikaa normaalitilanteessakin ja nyt tämä epidemia tuli järkeistämään markkinat. Velattomat ja sellaiset, joilla on puskurirahaa pitää autot tallissa jatkavat epidemian jälkeen ja velalliset sekä haihattelijat lähtevät muihin töihin.

        On tietysti ikävää, että seassa menee nurin rehtejäkin yrittäjiä ja toisaalta epärehtejä jää, mutta autoja on liikaa ja terve markkina vaatii automäärän kohtuullistumista. Ihan niin kuin me alasta jotain tietävät kerroimme ennen taksialan sairastumista käyvän. Lopulta tilanne on vain kuplan puhkeaminen, mikä tapahtuisi kuitenkin.

        Taksikeisari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ketkä tekevät tätä elääkseen, tietävät että autoja on kolmannes liikaa normaalitilanteessakin ja nyt tämä epidemia tuli järkeistämään markkinat. Velattomat ja sellaiset, joilla on puskurirahaa pitää autot tallissa jatkavat epidemian jälkeen ja velalliset sekä haihattelijat lähtevät muihin töihin.

        On tietysti ikävää, että seassa menee nurin rehtejäkin yrittäjiä ja toisaalta epärehtejä jää, mutta autoja on liikaa ja terve markkina vaatii automäärän kohtuullistumista. Ihan niin kuin me alasta jotain tietävät kerroimme ennen taksialan sairastumista käyvän. Lopulta tilanne on vain kuplan puhkeaminen, mikä tapahtuisi kuitenkin.

        Taksikeisari

        Se, että nyt tulee massoittain konkursseja ei anna mitään suojaa alalle liikoja autoja kohtaan jatkossa. Jos alalla alkaa taas tienaamaan aikojen parannuttua, niin johan alkaa taas työvoimapulanpaikkaajia ja muita tulemaan tolpille ja kohta on taas liikaa autoja,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että nyt tulee massoittain konkursseja ei anna mitään suojaa alalle liikoja autoja kohtaan jatkossa. Jos alalla alkaa taas tienaamaan aikojen parannuttua, niin johan alkaa taas työvoimapulanpaikkaajia ja muita tulemaan tolpille ja kohta on taas liikaa autoja,

        Toivottavasti tämän tilanteen aikana/jälkeen saadaan vihdoinkin aikaan todellista kilpailua alalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti tämän tilanteen aikana/jälkeen saadaan vihdoinkin aikaan todellista kilpailua alalle.

        "Toivottavasti tämän tilanteen aikana/jälkeen saadaan vihdoinkin aikaan todellista kilpailua alalle."

        Kerro vähän minkälaista se todellinen kilpailu on ??
        Miksi vaan toivot semmoista ??
        Miksi et vaikka jo huomena tee asian eteen jotain. Perustat yrityksen ja näytät miten se todellinen kilpailu toimii ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toivottavasti tämän tilanteen aikana/jälkeen saadaan vihdoinkin aikaan todellista kilpailua alalle."

        Kerro vähän minkälaista se todellinen kilpailu on ??
        Miksi vaan toivot semmoista ??
        Miksi et vaikka jo huomena tee asian eteen jotain. Perustat yrityksen ja näytät miten se todellinen kilpailu toimii ??

        Hinta/laatu-suhde sellaiseksi että ihmiset ihan oikeasti haluaisivat käyttää taksia. Siis muutkin kuin firman/yhteiskunna rahoilla matkustajat. Nykytaksit tarjoavat lähinnä Halpa-hallin laatua Stockmannin hinnoilla. Ja sitten ihmettelevät kun kysyntä ei kohtaa tarjontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinta/laatu-suhde sellaiseksi että ihmiset ihan oikeasti haluaisivat käyttää taksia. Siis muutkin kuin firman/yhteiskunna rahoilla matkustajat. Nykytaksit tarjoavat lähinnä Halpa-hallin laatua Stockmannin hinnoilla. Ja sitten ihmettelevät kun kysyntä ei kohtaa tarjontaa.

        Ei kilpailu toimi taksissa. Onhan Suomessa ainakin toistaiseksi kalusto pää-osin huippuluokkaa. Jos kysyntää haluttaisiin oikeasti nostaa reippaasti, pitäisi olla joukkoliikennehinnat ja sehän ei ole mahdollista. Se mitä asiakas arvostaa on luotettavuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kilpailu toimi taksissa. Onhan Suomessa ainakin toistaiseksi kalusto pää-osin huippuluokkaa. Jos kysyntää haluttaisiin oikeasti nostaa reippaasti, pitäisi olla joukkoliikennehinnat ja sehän ei ole mahdollista. Se mitä asiakas arvostaa on luotettavuus.

        Niinkuin sanoin - hinta/laatu-suhde oikeaksi.

        Jos nyt saa Kovasen taksin samalla hinnalla kuin selvästi heikompilaatuisen Taksi Helsingin, miksi ihmeessä valitsisin sen?

        Ja hinta/laatu-suhteellaan Menevä lyö molemmat.


      • Anonyymi

        Johan erään Muhevan firman pomo ehätti someen hehkuttamaan, että " kannattaa alkaa firman alasajo heti tänään".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti tämän tilanteen aikana/jälkeen saadaan vihdoinkin aikaan todellista kilpailua alalle.

        Ainakin tämän tilanteen jälkeen on suurin osa ns vanhoista yrittäjistä kadonnut. Veikkaan ,että tulevaisuudessa alaa pyörittävät pääasiassa helppoja voittoja tavoittelevat , alaan sitoutumattomat ja sillä vain hetken viipyvät helppoheikki, jotka ovat aina valmiita irrottelemaan hyväuskoisen kyytiin istujan ylimääräisistä euroista.
        Kovanen brändi saattaa hyvinkin säilyä tässä uudessa markkinassa, mutta veikkaan, että hinnat tulevat olemaan jotain aivan muuta kuin mitä tänään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin sanoin - hinta/laatu-suhde oikeaksi.

        Jos nyt saa Kovasen taksin samalla hinnalla kuin selvästi heikompilaatuisen Taksi Helsingin, miksi ihmeessä valitsisin sen?

        Ja hinta/laatu-suhteellaan Menevä lyö molemmat.

        Salli mun nauraa, taidat olla Menevän kuski? Milloin se "oikea" kilpailu alkaa? Kohta on 2 vuotta lakimuutoksesta! Sinulla on varmaan varsin kieroutunut laatukäsitys muillakin elämän osa-alueilla, enpä halua edes tietää :D!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salli mun nauraa, taidat olla Menevän kuski? Milloin se "oikea" kilpailu alkaa? Kohta on 2 vuotta lakimuutoksesta! Sinulla on varmaan varsin kieroutunut laatukäsitys muillakin elämän osa-alueilla, enpä halua edes tietää :D!

        Menevän kyytien laatu ei mitenkään poikkea esimerkiksi Taksi Helsingistä. Ellei sitten ole rasisti ja käytä ihonväriä laatukriteerinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menevän kyytien laatu ei mitenkään poikkea esimerkiksi Taksi Helsingistä. Ellei sitten ole rasisti ja käytä ihonväriä laatukriteerinä.

        Laadusta en tiedä kun en oo kokeillut, mutta hinta näyttää olevan karvan verran kalliimpi kuin TH:lla.
        App Storessa saa kovasti kehuja, mutta siinä vaiheessa kun arvostelun on kirjoittanut HTP Dispatcher niminen käyttäjä, alkaa väkisinkin hymyilyttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti tämän tilanteen aikana/jälkeen saadaan vihdoinkin aikaan todellista kilpailua alalle.

        tää on ollut ihan todelista kilpailua jo 70 luvulta saakka.sadat taksit kilpailee samoista asikaasta silloin jo 70 luvylla kun sai rautatieasemalta vuosaareen niin piti kilpailla palata taas vuosaaresta rauttieasemalle jos sais vielä 1 vuoraarivedon kilpailin 38vuotta. lopputulos taskut tyhjät mutta eläke juoksee vanhuuseläke minkä ihan itse olin maksannu reilu 30 vuotta sina makst 8 % eläkemaksuja 30vuotta minä maksoin 25 % eläkemaksuja 30vuotta en uskonnu itekään että elän 63 vuotiaaksi ja saisin eläkettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin sanoin - hinta/laatu-suhde oikeaksi.

        Jos nyt saa Kovasen taksin samalla hinnalla kuin selvästi heikompilaatuisen Taksi Helsingin, miksi ihmeessä valitsisin sen?

        Ja hinta/laatu-suhteellaan Menevä lyö molemmat.

        Entäs ne Yangon pikkutoyotat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laadusta en tiedä kun en oo kokeillut, mutta hinta näyttää olevan karvan verran kalliimpi kuin TH:lla.
        App Storessa saa kovasti kehuja, mutta siinä vaiheessa kun arvostelun on kirjoittanut HTP Dispatcher niminen käyttäjä, alkaa väkisinkin hymyilyttämään.

        Kukas sen kissan hännän nostaisi, jos ei kissa itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinta/laatu-suhde sellaiseksi että ihmiset ihan oikeasti haluaisivat käyttää taksia. Siis muutkin kuin firman/yhteiskunna rahoilla matkustajat. Nykytaksit tarjoavat lähinnä Halpa-hallin laatua Stockmannin hinnoilla. Ja sitten ihmettelevät kun kysyntä ei kohtaa tarjontaa.

        No, mielipide se toikin. Se kateus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menevän kyytien laatu ei mitenkään poikkea esimerkiksi Taksi Helsingistä. Ellei sitten ole rasisti ja käytä ihonväriä laatukriteerinä.

        Myös osaava kuljettaja kuuluu laatuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin sanoin - hinta/laatu-suhde oikeaksi.

        Jos nyt saa Kovasen taksin samalla hinnalla kuin selvästi heikompilaatuisen Taksi Helsingin, miksi ihmeessä valitsisin sen?

        Ja hinta/laatu-suhteellaan Menevä lyö molemmat.

        No menevä ei lyö laadullaan mitään yhtiötä , turha paskaa puhua , ja miten se laatu sitten jos on joku uus auto ja kuski on Ugandasta ja tarjoilee asiakkaalle navigaattoria .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että nyt tulee massoittain konkursseja ei anna mitään suojaa alalle liikoja autoja kohtaan jatkossa. Jos alalla alkaa taas tienaamaan aikojen parannuttua, niin johan alkaa taas työvoimapulanpaikkaajia ja muita tulemaan tolpille ja kohta on taas liikaa autoja,

        Mitähän toikin tarkotti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laadusta en tiedä kun en oo kokeillut, mutta hinta näyttää olevan karvan verran kalliimpi kuin TH:lla.
        App Storessa saa kovasti kehuja, mutta siinä vaiheessa kun arvostelun on kirjoittanut HTP Dispatcher niminen käyttäjä, alkaa väkisinkin hymyilyttämään.

        Hinta on halvempi kuin Taksi Helsingillä. Hinnastot löydät yritysten verkkosivuilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs ne Yangon pikkutoyotat.

        Jostain syystä ei ole tullut kokeiltua. Pitäisi varmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menevän kyytien laatu ei mitenkään poikkea esimerkiksi Taksi Helsingistä. Ellei sitten ole rasisti ja käytä ihonväriä laatukriteerinä.

        Kokemusten perusteella se on ihan pätevä kriteeri nykyään monen kohdalla, jos muuta väität, et ole taksia Helsingissä ikinä nähnytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinta on halvempi kuin Taksi Helsingillä. Hinnastot löydät yritysten verkkosivuilta.

        TaksiHelsinki 39,50, Menevä 45 eur, Kajon 44.40
        TaksiHelsinki 23,60,Menevä 26 eur. Kajon23,50
        Tässä pari poimintaa 02 Taksin sivustolta
        btw Menevä ei enää kerro hintojaan netissä


      • Anonyymi

        ja takaan sen kolmatta linjaa saa portsari antti.


    • Anonyymi

      Tasaista on. Tänään 6 h ajossa ja tuloa 1050,-. Eilen 5,5 h ja tuloa 1010,-

      Ei koronat vaivaa. Kiitos ylivertaisen reititykseni johon läskit kartellitaksit eivät pysty. Uusi Volvo V90 kaikilla lisävarusteilla toimii erittäin hyvin.

      Nyt pulahdan uima-altaaseeni ja taidan nauttia takkahuoneessa muutaman laatujuoman.

      Tseppiä vaan sinne kurjuuteenne. Kannattaisi opetella reitittämään.

      • Anonyymi

        Eikö taksikiljun saamisessa pitänyt olla muutaman viikon stoppi? Vai saako sitä muualtakin kuin jakiksesta?


    • Anonyymi

      sulla on nappanu hyvin missä kaupunkissa ajat

      • Anonyymi

        Tänään ajoin vain 7,5 tuntia. Ylivertaisen reititykseni ansiosta tuloa 980,- Tähän ei läskit kartellitaksit pysty.

        Nyt nautin laatujuomia allasosastollani. Hieman harmittaa kun en pääse Karibian lomalleni koronaepidemian takia.

        Tsemppiä kaikille sinne kurjuuteenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään ajoin vain 7,5 tuntia. Ylivertaisen reititykseni ansiosta tuloa 980,- Tähän ei läskit kartellitaksit pysty.

        Nyt nautin laatujuomia allasosastollani. Hieman harmittaa kun en pääse Karibian lomalleni koronaepidemian takia.

        Tsemppiä kaikille sinne kurjuuteenne.

        Kannattaisi antaa sen kiljun käydä ensi kerralla loppuun asti jos se kerta aiheuttaa sinulle noin vakavia hallusinaatioita.


    • Anonyymi

      Onneksi tuli lyötyä pillit pussiin muutama vuosi takaperin. Ei kateeksi käy. Nykyään päivätyö, vkl vapaat ja palkka alkaa kolmosella. Ei voi valittaa. Tsemppiä teille sinne tolpille!

      • Anonyymi

        Näinhän se on. Vanhan ajan meininkin ei riitä kun kartellit poistuivat.


      • Anonyymi

        Alkaahan se takseillakin se palkka kolmosella. Siinä tosin on vaan kaksi numeroa perässä.


      • Anonyymi

        Kalamies.


    • Anonyymi

      ja 4 tuntia pitenpää työpäivää kun sinä teet paljonko itse saisit nykyisestä työpaikasta aamu 0.600- klo 18,00 mitä sun bruttopalkka pitäs olla sun mielestä 2 alkavako

      • Anonyymi

        Upeasti kirjoitettu. Heh! "Alkavako".


    • Anonyymi

      mikä sun tuntipalkka on uskosin että yli 9e kuitenkin 8 tunnin töissä.

    • Anonyymi

      jos sulla 2800e kk palkka - verot ja tel niin 2000e kk käteen 1000e yksiön vuokra jää vielä 1000e käteen sun on kanssa tultava sillä toimeen vaikka teet 8 tuntista mut veikaan 8 tunnin suntyö niin 2200e brutto- verot tel jää vielä 1500e - vuokra hyvin pärjäät tollo.

      • Anonyymi

        Niin, tämä on valintojen maailma. 2000€/kk taitaa olla se minimi palkka tällä hetkellä 160h/kk työtätekevälle, pekkasvapaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tämä on valintojen maailma. 2000€/kk taitaa olla se minimi palkka tällä hetkellä 160h/kk työtätekevälle, pekkasvapaat.

        No ei, kyllä monella alalla painetaan alle 2 tonnin brutolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei, kyllä monella alalla painetaan alle 2 tonnin brutolla.

        Vähissä ne oikeasti on. Vaikka perusliksa olisikin alle 12,50 tunti, niin erilaiset lisät nostaa keski-ansion yli 2000€/kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei, kyllä monella alalla painetaan alle 2 tonnin brutolla.

        Ei millään, paitsi ehkä siivoojat ilman lisiä


    • Anonyymi

      Itse ajellu 2018 elokuusta asti villinä ja firman tilillä on tällä hetkellä sen verran, että kulut nollaamalla pärjäilen puolisen vuotta ainakin. Kun tuloja ei oikein tule tällä hetkellä niin ei niitä menojakaan ihan hirveästi ole muuten kuin auto ja vakuutus. Tiputin YELin ja ennakkoverot alas. Ja sen verran kyytejä kuitenkin on, että firman kulut saa helposti hoidettua ja firman tilille kertyneillä rahoilla pärjäilee ihan kivasti syksyyn asti. Luulisi,että vanhoilla yrittäjillä olisi vielä parempi tilanne vai nostaako kaikki aina yrityksen tilin tyhjäksi heti kun sinne kertyy rahaa?

      Toki minulla ei ole 50 000€:n mersua hankittuna velaksi vaan auto vakuutus maksaa yhteensä noin 650 € kuukaudessa.

      • Anonyymi

        No, mulla 50 k Mese 80% velaksi ja vakuutukset 70% bonuksilla suurin piirtei toi sama summa. Onneks ennakot voi huoletta tiputtaa alle 300 eur/kk, mutta kyl 60 euron päivät alkaa puuduttamaan joka tapauksessa. Tällanen vanha yrittäjä on sijoittanut rahat ajat sitten, eikä nyt ihan heti haluais alkaa realisoimaan omaisuutta, mutta ehkä sekin aika koittaa, piankin.


      • Anonyymi

        auto vakuutus maksaa yhteensä noin 650 € kuukaudessa.
        -----------------------------------

        Eli auton kk-erä ja siihen vakuutus?

        Järkevä Yel maksaa jo lähemmäs tonnin kuussa jos et kuseta itseäsi vanhuuden ja sairastumisten varalta. ja tätä tasoa olisi ollut hyvä maksaa yli 40-vuotta, jos eläkettä haluat

        Mieti nyt hetki

        Ei voi kun nauraa. Tolla Yellillä ei tarvii iskee kun peräpukamat ja sä itket viisauttasi Malmin
        pedissä pari viikkoooooooooo

        Ja sit Kela sanoo, ....................................(mieti tähän jotain ite, jos osaat tai ymmärrät mitään)

        Tai PS.
        kysy nyt vaikka Googlelta ennen kuin enempää aiot asioitasi ryssiä tyhmyyttäsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        auto vakuutus maksaa yhteensä noin 650 € kuukaudessa.
        -----------------------------------

        Eli auton kk-erä ja siihen vakuutus?

        Järkevä Yel maksaa jo lähemmäs tonnin kuussa jos et kuseta itseäsi vanhuuden ja sairastumisten varalta. ja tätä tasoa olisi ollut hyvä maksaa yli 40-vuotta, jos eläkettä haluat

        Mieti nyt hetki

        Ei voi kun nauraa. Tolla Yellillä ei tarvii iskee kun peräpukamat ja sä itket viisauttasi Malmin
        pedissä pari viikkoooooooooo

        Ja sit Kela sanoo, ....................................(mieti tähän jotain ite, jos osaat tai ymmärrät mitään)

        Tai PS.
        kysy nyt vaikka Googlelta ennen kuin enempää aiot asioitasi ryssiä tyhmyyttäsi

        Kyllä normaalisti maksan YELiä reilu 600 € ja saan siitä toki uuden yrittäjän alennusta. Eli normaalitilanteessa maksan noin 900 €:n mukaan kuukaudessa miinus alennus, mutta miksi ihmeessä tässä tilanteessa maksaisin niin korkeaa YELiä jos tulot on poikkeuksellisen matalat? Maksatko itse täyttä YELiä vaikka tulot ovat tippunu alle puoleen? Eli jostain 3000-4000 liikavaihdosta kannataa siis maksaa 1000 € YELiä? No ihme jos on tiukkaa..


      • Anonyymi

        Toki sinulla ei ole kuin tuulen huuhtoma ahteri kuitenkaan... Vai pärjäät syksyyn saakka... Luuletko että joku uskoo? Täyttä skeidaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki sinulla ei ole kuin tuulen huuhtoma ahteri kuitenkaan... Vai pärjäät syksyyn saakka... Luuletko että joku uskoo? Täyttä skeidaa!

        Etkö ole tajunnut laittaa mitään sivuun pahan päivän varalle? Onko nyt tiukkaa? Yrittäjänä pitäisi aina tajuat laittaa osa tuloista sivuun eikä käyttää kaikkia. No onneksi nämä hölmöimmät tippuvat nopeasti ja meille muille jää paremmin ajoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole tajunnut laittaa mitään sivuun pahan päivän varalle? Onko nyt tiukkaa? Yrittäjänä pitäisi aina tajuat laittaa osa tuloista sivuun eikä käyttää kaikkia. No onneksi nämä hölmöimmät tippuvat nopeasti ja meille muille jää paremmin ajoa.

        Noita idiootteja, jotka elää kädestä suuhun on ollu tällä alalla aina. Sit ku ne menee konkkaan niin ne palaa takaisin rengeiksi ja silti kovaan ääneen opettaa muille miten hommat pitäisi oikeasti hoitaa. Tällä alalla on isäntiä, jotka ostaa auton ilman rahoitusta ja isäntiä, jotka ei siihen pysty. Ja arvannet kumpi ryhmä on nyt kusessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä normaalisti maksan YELiä reilu 600 € ja saan siitä toki uuden yrittäjän alennusta. Eli normaalitilanteessa maksan noin 900 €:n mukaan kuukaudessa miinus alennus, mutta miksi ihmeessä tässä tilanteessa maksaisin niin korkeaa YELiä jos tulot on poikkeuksellisen matalat? Maksatko itse täyttä YELiä vaikka tulot ovat tippunu alle puoleen? Eli jostain 3000-4000 liikavaihdosta kannataa siis maksaa 1000 € YELiä? No ihme jos on tiukkaa..

        Eli "normaalisti" tienaat Yel-tuloa n.60000€/vuosi ja nyt "hiljaiseen" aikaan Yel-tuloa n. 38000€/vuosi.....hmmm..... Senhän tuo kk-maksu tekee. Oletan että et ole ilmoittanut eläkevakuutusyhtiölle suurempaa tuloa kuin mitä ansaitset taksiyrityksestäsi, fiksuna tyyppinä siis. Nuo 38000€ tai 60000€ vaatii liikevaihtoa kyllä yhdellä autolla aikalailla. Onneksi olkoon. Veikkaan ettei kaikki taksiyrittäjät saa edes tuota 38000€ verotettavaa. Sinulla onkin näin poikkeusaikana, tai no ei muutenkin erilainen taksi kuin muilla taksiyrittäjillä. Ai niin mutta nehän on noita idiootteja jotka elää kädestä suuhun.... Hohhoijjaa....


    • Anonyymi

      pieni yel vakuutus sairaspäiväraha olematon.

      • Anonyymi

        Hyvin yleistä toi. Miksiköhän eläkeläisiä on niin paljon taksi, bussi ja kuorma-autokuskeina.
        Kaks vaihtoehtoa. A) ovat nostaneet palkkansa päivärahoina, josta ei eläkettä kerry B) ovat olleet autoilijoita ja jättäneet eläkemaksut minimiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin yleistä toi. Miksiköhän eläkeläisiä on niin paljon taksi, bussi ja kuorma-autokuskeina.
        Kaks vaihtoehtoa. A) ovat nostaneet palkkansa päivärahoina, josta ei eläkettä kerry B) ovat olleet autoilijoita ja jättäneet eläkemaksut minimiin.

        Kuten viestissä lukee niin tiputin ne nyt alas. Normaalisti maksan reilu 660 €/kk joka sisältää siis uuden yrittäjän alennuksen. Ja todellisuudessahan olisi fiksumpaa sijoittaa vastaava summa kuukaudessa pörssiin ja maksaa YELiä ihan minimin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin yleistä toi. Miksiköhän eläkeläisiä on niin paljon taksi, bussi ja kuorma-autokuskeina.
        Kaks vaihtoehtoa. A) ovat nostaneet palkkansa päivärahoina, josta ei eläkettä kerry B) ovat olleet autoilijoita ja jättäneet eläkemaksut minimiin.

        Tää minimi Yellin maksaminenhan ei oo mitenkään pelkästään taksiyrittäjien " pahe" vaan aivan tavallista pienyrittäjien keskuudessa yleisemminkin. Siinä mielessä turha haukkua .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää minimi Yellin maksaminenhan ei oo mitenkään pelkästään taksiyrittäjien " pahe" vaan aivan tavallista pienyrittäjien keskuudessa yleisemminkin. Siinä mielessä turha haukkua .

        Puhuin autoilijoista yleisellä tasolla ja varmasti koskee myös montaa muuta pienyrittäjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhuin autoilijoista yleisellä tasolla ja varmasti koskee myös montaa muuta pienyrittäjää.

        Koko keskusteluhan lähti siitä, että joku mainitsi tiputtaneensa eläkkeet nyt alas. Sillä tavalla saa kulurakennetta pienennettyä jonkin verran Koronan ajaksi. Jos tulot on laskenu merkittäväksi niin eiköhän se kannata niitä hetkellisesti laskea. Tyhmää se on ajaa itseään ahdinkoon eläkkeiden takia tässä vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko keskusteluhan lähti siitä, että joku mainitsi tiputtaneensa eläkkeet nyt alas. Sillä tavalla saa kulurakennetta pienennettyä jonkin verran Koronan ajaksi. Jos tulot on laskenu merkittäväksi niin eiköhän se kannata niitä hetkellisesti laskea. Tyhmää se on ajaa itseään ahdinkoon eläkkeiden takia tässä vaiheessa.

        Ei eläkemaksu ole ainoa kulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko keskusteluhan lähti siitä, että joku mainitsi tiputtaneensa eläkkeet nyt alas. Sillä tavalla saa kulurakennetta pienennettyä jonkin verran Koronan ajaksi. Jos tulot on laskenu merkittäväksi niin eiköhän se kannata niitä hetkellisesti laskea. Tyhmää se on ajaa itseään ahdinkoon eläkkeiden takia tässä vaiheessa.

        Nimenomaan noin. Varsinkin kun muutamaksi kuukaudeksi minimiin tiputettu Yel ei vaikuta tulevaan eläkkeeseen juuri lainkaan. Kelan sairauspäivärahat ja mahdollinen peruspäivärahakin lasketaan yrittäjän 12 kuukauden maksujen mukaan keskiarvona, joten tilapäinen lasku ei vaikuta kovin dramaattisesti niihinkään.
        Ymmärrän kyllä että monet taksarit ovat tuohduksissaan, kun tällainen " kikkailu" ei ole ennen ollut tarpeen alalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan noin. Varsinkin kun muutamaksi kuukaudeksi minimiin tiputettu Yel ei vaikuta tulevaan eläkkeeseen juuri lainkaan. Kelan sairauspäivärahat ja mahdollinen peruspäivärahakin lasketaan yrittäjän 12 kuukauden maksujen mukaan keskiarvona, joten tilapäinen lasku ei vaikuta kovin dramaattisesti niihinkään.
        Ymmärrän kyllä että monet taksarit ovat tuohduksissaan, kun tällainen " kikkailu" ei ole ennen ollut tarpeen alalla.

        Kerrankin todella asiallista keskustelua täällä.

        Pellet nyt tietysti ihmettelee.

        Olisiko tosiaan toi temppu järkevä tässä tilanteessa, että Yel niin alas kun ikinä vaikka 3-6 kuukautta?

        Jos nyt olet maksanut "ns" järkevää Yelliä ja siitä saat järkevät sairauslomakorvaukset,
        ja nyt vedät ne minimiin Koronan vuoksi

        Eli jos NYT sairastut, niin käsittäkseni Yelin mukaan yrittäjälle maksetaan saikusta
        edellisen vuoden verotuksen vahvistetun Yelin mukaan (jopa sitä edellisen vuoden jopa, mikä välillä tosi väärin maksuihin, ja idekseihin nähden)?

        Ymmärtääkö joku, kannattaako tämmöiseen kulujen pudottamiseen lähteä.

        Säilyykö jo maksettu Yel:in mukainen sairausturva?

        Onko sillä mitään merkitystä, jos nyt joudut pariksi viikoksi vaikka Jorviin makaamaan

        Kysymys?

        Jos pelkäät terveyttäsi ja sairausloman päivärahoja yrittäjänä (tän kohdan voi apinat, ja ihan vanhatkin typerykset ja villit semmoset muutenkin ohittaa, ihan oman mielenterveytenne vuoksi. Siis jos ette ymmärrä ns. mistään mitään )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin todella asiallista keskustelua täällä.

        Pellet nyt tietysti ihmettelee.

        Olisiko tosiaan toi temppu järkevä tässä tilanteessa, että Yel niin alas kun ikinä vaikka 3-6 kuukautta?

        Jos nyt olet maksanut "ns" järkevää Yelliä ja siitä saat järkevät sairauslomakorvaukset,
        ja nyt vedät ne minimiin Koronan vuoksi

        Eli jos NYT sairastut, niin käsittäkseni Yelin mukaan yrittäjälle maksetaan saikusta
        edellisen vuoden verotuksen vahvistetun Yelin mukaan (jopa sitä edellisen vuoden jopa, mikä välillä tosi väärin maksuihin, ja idekseihin nähden)?

        Ymmärtääkö joku, kannattaako tämmöiseen kulujen pudottamiseen lähteä.

        Säilyykö jo maksettu Yel:in mukainen sairausturva?

        Onko sillä mitään merkitystä, jos nyt joudut pariksi viikoksi vaikka Jorviin makaamaan

        Kysymys?

        Jos pelkäät terveyttäsi ja sairausloman päivärahoja yrittäjänä (tän kohdan voi apinat, ja ihan vanhatkin typerykset ja villit semmoset muutenkin ohittaa, ihan oman mielenterveytenne vuoksi. Siis jos ette ymmärrä ns. mistään mitään )

        Tarkastelujaksona on edellinen kalenterivuosi. Eli jos nyt joutuu saikulle niin korvaukset maksetaan 1.1.2019 - 31.12.2019 välillä maksetun YELin mukaan.


    • Anonyymi

      Nyt kaiken keskellä pitää muistaa, että taksinkuljettajaksi pääsee käytännössä, kun kykenee ajamaan ajokortin. Eli käytännössä ilman mitään koulutusta ja jokainen, joka aikuisena selviää läpi yläasteesta pääsee taksinkuljettajaksi. Rima on siis yhtä alhaalla kuin esim. kaupan kassalla.

      Koska yllä oleva on faktaa ei taksikuskin tule tienata kuin mitä pienipalkkaiset kouluttamattomat henkilöt tienaavat eli jotain 1500 € kuussa on jo sopiva palkka taksikuskille.

      Kuskin kuuluukin vetää pitkää päivää, koska työ on kuitenkin monilta osilta, aina, ollut odottamista jolloin on ehditty lukea lehdet jne. eli työajan välissä on myös mahdollisuus hoidella omia hommia jne. 12h autossa ei siis tarkoita 12h töissä, kuten muissa työpaikoissa.

      • Anonyymi

        Tällä hetkellä ei tienaa mitään 1500€ kuussa, puhutaan pienemmistä summista, kuin mitä on kelan maksama työttömyyskorvaus. Kaupan kassan tuntipalkka on muutenkin jo pitkään ollut suurempi kuin taksirengillä, jo ennen koronaa.


      • Anonyymi

        Myös pitää muistaa ( ja ymmärtää), että tää koko ketju käsittelee lähinnä taksiyrittäjän pärjäämistä tässä tilanteessa. Ymmärrän, että koitat olla hiukan ikäänkuin ylhäältä asiaa katseleva, mutta teet kuitenkin itsestäsi tyhmän, kun et edes tiedä, mistä puhutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös pitää muistaa ( ja ymmärtää), että tää koko ketju käsittelee lähinnä taksiyrittäjän pärjäämistä tässä tilanteessa. Ymmärrän, että koitat olla hiukan ikäänkuin ylhäältä asiaa katseleva, mutta teet kuitenkin itsestäsi tyhmän, kun et edes tiedä, mistä puhutaan.

        Kolmannes Suomen yrityksistä on tällä hetkellä konkurssiuhan alla, et silleen.


      • Anonyymi

        Siinä taas yksi tolvana mikä ei ymmärrä mistään mitään, jos ei tiedä eikä ole mitään kokemusta taksi työstä , ei kannata paljastaa tyhmyyttään täällä.


    • Anonyymi

      no.niin rahat on lopussa viimeistään kuukauden päästä,joten kävin kyselemässä valtion takaama finveran lainaa pankista,"valtio takaa pankit jakaa" summa olis ollut jotain 15-20tuhatta jolla olis selvinnyt ehkä tämän vuoden loppuun asti,pankista sanottiin että valtio takaa noin 50% ja itsellä pitää olla vakuuksia lopusta summasta,finveran takaus korko n.3% pankin korkon.3-5% järjestely palkkio n.600e .tämä valtion takaama 12miljardin tukipaketti ei kuulemma koske kuin lainoja jotka ovat luokkaa 150tuhatta-muutama miljona. eli ei tarkoitettu pienille yrityksille vaikka hallituksen ministerit sellaisen vaikutuksen halusivat antaa

      • Anonyymi

        lainojen käsittely aika tällä hetkellä n.2viikkoa-2kuukkautta.


    • Anonyymi

      Sisämaassa pärjää parhaiten laittamalla auton seisomaan ja olemalla tekemättä mitään. Pilkillä tienaa enemmän ainakin jos kävelee matkat. Nyt on hyvä laitella kodin paikat kuntoon, jos on millä laitella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4604
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      247
      2294
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1710
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1462
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      309
      1399
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1147
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1131
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      79
      1103
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      985
    Aihe