Törkeetä käytöstä ihmisiltä.

..........

Pienet lapset menevät innoissaan virpomaan ja pettymykseksi monet eivät avaa edes ovea. Joillakin lukee ovessa "Olemme lomalla" yms. Ei oo iso vaiva ostaa parin euron karkkipussia ja antaa kulleki virpojalle yhen karamellin. Tai antaa 20 senttiä. Virpojalleki tulee varmasti parempi mieli ku enemmä ihmiset avaisivat oven ja antaisivat jotain.

12

1096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surija

      niin, mutta kun virpojia tulee puolentunnin välein kymmenen kertaa kymmenen, eikä jaksa

    • p-p

      nykyisin virpojia on niin paljon liikkellä että jos jokaiselle varaisi parin euron edestä namuja kertyisi päivän mitaan melkoinen summa.
      itse reilu kymmnen vuotta sitten virpoessani olin onnellinen jokaisesta markasta jotka silloin sain. mutta nälkähän kasvaa syödessä... mielestäni se 20-50 senttiä per virpoja on aivan oiva summa...
      eihän virpomisen taroituksena ole mikään valtava rahamäärä...
      vai?

      • arwaa se

        On pieni vaiva hommata virpojille karkkia.


      • Nimetön
        arwaa se kirjoitti:

        On pieni vaiva hommata virpojille karkkia.

        ei kukaan voi olettaa kaikkien haluavan avata oveaan virpojille. Omat lapseni virpoivat aikoinaan, mutta nyt en taitaisi avata oveani moneen kertaan virpojille - joita kaupungissa saattaa ravata ovella loputtomiin.


    • matami

      Avasin virpojille oven ja olin varautunut kahdella isolla karkkipussilla pääsiäislauantaihin. Vain kuusi trullia kävi. Kolme oli poikia ja hämmästykseni on suuri, koska vain yksi tyttö oli suomalainen. Muut lapset oli tummempia. Virvon, varvon he kauniisti minulle ovella lorutteli ja antoivat pajunoksankin muistoksi. Sen laitoin maljakkoon. Tuli hyvä mieli, kun sain trulleja ovelleni :) Joka pääsiäinen heitä toivon tulevaksi ja aina löytyy karkkia jokaisen kaffepannuun.

      • henni8

        muuuten sellainen juttu, että kun kerrostalossa asuttiin säädettiin aina virvontasunnuntaiksi ovi kello niin ettei ääntä kuulu, olen osa-aikaisessa työssä eikä mulla ole vara rueta hirveesti karkkii ostelee..

        sitten veljen lapset päästettiin virpoo.. sama tänä vuonna.Meillä kävi vain kolme virpojaa soittamassa ovikelloo mutta kun asutaan omakotitalossa niin auto ei ollu pihassa luulivat varmaan että ei olla kotona ja lähtivät pois.


      • ope

        Virpominen on paömusunnuntain perinne, ei lankalauantain. Trullit liikkuu silloin ja on pahantahtoisia. Ne ei virvo.


    • Shadow007

      Ainakin minusta on ihana kun pienet virpojat käyvät. Kuten jossain jo aiemmin mainitsin, niin ei paljoa edes maksa kun ostaa sellaisen euron-kahden pussin ja jakaa jokaiselle lapsoselle sieltä yhden/pari karkkia. Hyvä mieli kummallekin, ja mukavat fiilikset pääsiäiseksi.
      Rahaa en ole antanut kuin poikkeustapauksissa. Mieluummin ne pikkuisetkin (useimmat) karkkia ottavat, kuin parikymmentä senttiä.

    • Nasse setä

      Periaatteesta me ei kerjäläisille ovia aukasta. Samantekevää minkä kokoisia ovat.

    • tullut

      perinne tuo virpominen. Sen pitäisi aina olla palmusunnuntaina, eikä pääsiäisenä. Toiseksi vain sukulaiset ja tuttavat virvottiin, eikä kierretty kerjäämässä tuntemattomilta ihmisiltä pakkorahaa. Minustä tämä kaupunkilaisten virpominen on mennyt pahasti pieleen. Perinne on vääristetty ja siitä on tullut pakkopullaa.

      Olisikohan amerikkalaisella Halloweenillä ollut jotain vaikutusta nykyaikaisen virpomiseen?

    • Rke

      Eiköhän se ole jokaisen oma asia haluaako ovea avata. Fiksuintahan olisi, että virvottaisiin vaan ne tutut ja lähinaapurit, ihan jo lasten oman turvallisuudenkin takia. Nykyään kun ei koskaan voi tietää mikä pedofiili tai huumehörhö sen oven avaa. Tai ehkä olen liian epäluuloinen, tiedä häntä...

      Itse en avannut ovea. Unohdin koko virpomiset, ja meille oli kutsuttu vieraita syömään. Olimme juuri saaneet lämpimän ruoan eteemme, kun ovikello soi. Kävin kurkkaamassa ja totesin, että virpojia ovat, ja täysin outoja. En viitsinyt avata, koska tiesin, ettei oikein mitään ole antaa, lompakossa ei pikkurahaa ole, ja jos alan jotain kolikoita jostain laatikon pohjilta etsimään, niin ruoka jäähtyy pöydässä.

      Se muuten myös hiukan ihmetytti, kun näillä meidän virpojilla oli äiti tai mummu mukana, ja hän ei mitenkään tuntunut välittävän siitä, että meillä oli piha täynnä autoja. Itselleni olisi ainakin tullut mieleen, että talossa on juhlat -> emme mene häiritsemään. Ehkä hänelle taas tuli mieleen, että talossa on juhlat -> paljon ihmisiä -> paljon rahaa ja karkkia lapsille?

    • virpoi varpoi

      On erittäin kohtelias tapa olla avaamatta ovea palmusunnuntaina. Niitä virpojia nimittäín käy liian monia. Kohteliaampaa se on kuin huutaa heille ovella ja läimäyttää ovi kiinni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1612
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      119
      1176
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      46
      1064
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe